De staatsschuld is het probleem niet, als je daar maar (one-off) investeringen mee financiert. Geen dekking hebben voor structurele uitgaven is een veel groter probleem.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
De staatsschuld staat een heel wat groter tekort toe dan 3%
Das war einmal.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:40 schreef nostra het volgende:
[..] Volslagen krankjorum dat je dat aan de austerity-partij moet uitleggen,
Ik ga wel zwelgen in wanhoop met Sylvia's Mother dan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Das war einmal.
Lang, lang geleden ook…
Ja zo kan ik ook onzinnig lullen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik werk ook zonder salaris oogmerk, ik zeg iedere maand dat het niet mijn oogmerk is, (heel zachtjes)
Voor de balanswaardering gaan de Woningbouwverenigingen niet uit van de WOZ maar van de beleidswaarde
[..]
[..]
.
Financiering van investeringen van corporaties gaat via de WSW https://www.wsw.nl/financiersquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:16 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja zo kan ik ook onzinnig lullen.
Woningbouwcorporaties schrijven die woningen namelijk niet af naar 0, terwijl wat niet in de resultaatrekening zit maar wat wel cash betaald moet worden, namelijk aflossingen die wel naar 0 gaan, in de realiteit wel van die winst af gaan maar dus niet volledig als afschrijvingskosten op de balans komt.
Dan heeft men op papier een prachtige winst, maar qua cash zit het niet ruim.
Als ik een grote lap grond koop met een dikke financiering kan ik op papier een mooie winst hebben en vervolgens de aflossing niet kunnen betalen.
Voor de bepaling van het totaal vermogen telt het verschil tussen WOZ waarde en restant hypotheek wel meequote:Utrechtse woningcorporaties maakten in 2022 een winst van 323 miljoen euro.
Het blijkt uit de jaarverslagen van Portaal, Mitros (inmiddels Woonin), Cazas, SSH en Bo-Ex.
De 323 miljoen euro is het zogeheten 'operationeel resultaat', het verschil tussen huurinkomsten en uitgaven (onderhoud, rente, organisatie).
Het bedrag bewijst de enorme rijkdom van vijf Utrechtse corporaties.
De werkelijke winst komt nog hoger uit door het verkopen van sociale huurwoningen.
Die opbrengst zit niet in de 323 miljoen euro.
quote:Het eigen vermogen van alle corporaties bij elkaar was in 2013 zo'n ¤ 45,3 miljard.
De gemiddelde waarde van een huurwoning is in de berekeningen ¤ 59.000.
De WOZ-waarde van het corporatiebezit bedroeg gemiddeld ¤ 140.000 per woning.
Yup, het is prima als ze wat extra lenen om ons elektriciteitsnet een goede uitbreiding te geven die decennia meegaat of bij defensie de inhaalslag qua materieel wat in de staatsschuld laat komen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:40 schreef nostra het volgende:
[..]
De staatsschuld is het probleem niet, als je daar maar (one-off) investeringen mee financiert. Geen dekking hebben voor structurele uitgaven is een veel groter probleem.
Nederland heeft geen staatsschuld maar een staatstegoed , ivm de latente belasting reserve in het uitgesteld loon van de pensioenfondsenquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Yup, het is prima als ze wat extra lenen om ons elektriciteitsnet een goede uitbreiding te geven die decennia meegaat of bij defensie de inhaalslag qua materieel wat in de staatsschuld laat komen.
Maar als het eenmaal gebruikt wordt voor structurele leuke dingen komt dat tekort nooit meer dicht. Bovendien komt er structureel als voldoende ellende aan met de vergrijzing en de oplopende AOW en zorguitgaven. Nu is een beperkt tekort nog niet zon ramp omdat het wegvalt tegen de inflatie en groei, maar het wordt makkelijk structureel.
Overigens was Reagan in deze ook niet zon best voorbeeld met de ongedekte belastingverlaging, kun je beter Clinton nemen
En die inkomsten zijn niet meegenomen in het verslechterende houdbaarheidssaldo denk je? Zelfs met die extra inkomsten loopt het tekort op.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland heeft geen staatsschuld maar een staatstegoed , ivm de latente belasting reserve in het uitgesteld loon van de pensioenfondsen
wat is een verslechterend houdbaarheidsaldo??quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En die inkomsten zijn niet meegenomen in het verslechterende houdbaarheidssaldo denk je? Zelfs met die extra inkomsten loopt het tekort op.
Maar je houdt van creatief rekenen merk ik, allemaal prima verder maar ik ga er niet verder op in. Ik kan ook een vierkant rond tellen als ik dat wil maar ik weet ook waar dat scheef loopt.
"Fossiele subsidie" is ook wel een beetje framing.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een ondersteuning van de momenteel erg hoge energierekening vind ik prima, als er ondertussen maar een prikkel blijft om die energie wel groen af te nemen. We kunnen wel doen alsof iedereen zijn eigen energie kan opwekken, maar dat gaat echt niet bij elke industrie. Dus elektriciteit afnemen blijft nodig en onze industrie dan nu wat steunen tegen met name Chinese concurrentie vind ik geen slecht plan. We willen toch wat productie hier houden.
Prima move.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren
Niks 2030 de stikstofuitstoot halveren, dat kan ook best in 2035.
Delay and pray.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren
Niks 2030 de stikstofuitstoot halveren, dat kan ook best in 2035.
Ehhhh, nee. Dat je het niet kunt zien in de lucht betekent niet dat het er niet is. In de natuur kunnen we het wel extreem goed zien en meten. Of jij moet grond zuurder dan cola de normale toestand van de Nederlandse bossen vinden?quote:
Gewoon een voortzetting van het beleid van de vorige kabinetten. Wat een verrassing!quote:Op woensdag 23 april 2025 22:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Delay and pray.
Buitengewoon sterke strategie als je het even niet meer weet.
Mwoah dat weet ik niet. Vorige kabinetten wilden het beleid echt hervormen.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Gewoon een voortzetting van het beleid van de vorige kabinetten. Wat een verrassing!
inderdaad er is geen enkel verschil tussen de diverse kabinettenquote:Op woensdag 23 april 2025 22:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Gewoon een voortzetting van het beleid van de vorige kabinetten. Wat een verrassing!
quote:Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was
hoe wil jij dat doen ??/quote:Op woensdag 23 april 2025 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als die Nimby's eens worden gekortwiekt.
Populistische stemmingmakerij om met dit soortvergelijkingen aan te komen. In een bos dat er al wat langer staat wordt de grond automatisch zuur vanwege dode planten en bladeren. Veengronden zijn zelf heel erg zuur.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of jij moet grond zuurder dan cola de normale toestand van de Nederlandse bossen vinden?
bij kootwijk zijn zandgrondenquote:Op woensdag 23 april 2025 22:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Populistische stemmingmakerij om met dit soortvergelijkingen aan te komen. In een bos dat er al wat langer staat wordt de grond automatisch zuur vanwege dode planten en bladeren. Veengronden zijn zelf heel erg zuur.
Maar als er ergens en dode boom gespot wordt komt dat door stikstof. Als ze op een andere plaats als paddestoelen uit de grond schieten komt dat ook door stikstof.
En vrij recent heeeft er een gek geroepen dat het natuurlijke nederlandse landschap besttaat uit schrale zandgronden. Met andere woorden dat er hier en daar een bosje groeit is de schild van stikstof. Veel gekker kan het overigens niet worden om in een rivierdelta aangevuld met door de zee afgezette klei te beweren dat we eigenlijk op schrale zandgronden leven.
Stop je kop maar in het zand, letterlijk en figuurlijkquote:Op woensdag 23 april 2025 22:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Populistische stemmingmakerij om met dit soortvergelijkingen aan te komen. In een bos dat er al wat langer staat wordt de grond automatisch zuur vanwege dode planten en bladeren. Veengronden zijn zelf heel erg zuur.
Maar als er ergens en dode boom gespot wordt komt dat door stikstof. Als ze op een andere plaats als paddestoelen uit de grond schieten komt dat ook door stikstof.
En vrij recent heeeft er een gek geroepen dat het natuurlijke nederlandse landschap besttaat uit schrale zandgronden. Met andere woorden dat er hier en daar een bosje groeit is de schild van stikstof. Veel gekker kan het overigens niet worden om in een rivierdelta aangevuld met door de zee afgezette klei te beweren dat we eigenlijk op schrale zandgronden leven.
zelfs Mona de minister van wonen die praat over van alles behalve over huizen bouwen , ze heeft denk ik een zeer indringend gesprek gehad met de provinciesquote:Op woensdag 23 april 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Stop je kop maar in het zand, letterlijk en figuurlijk
Nogmaals hulde voor dit kabinet zei je eerder hier
De grootste comedy en drama show aller tijden
Ach Mona, dat zij daar zit zegt al veel over dit kabinetquote:Op woensdag 23 april 2025 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs Mona de minister van wonen die praat over van alles behalve over huizen, ze heeft denk ik een zeer indringend gesprek gehad met de provincies
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |