abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217441654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
De staatsschuld staat een heel wat groter tekort toe dan 3%
De staatsschuld is het probleem niet, als je daar maar (one-off) investeringen mee financiert. Geen dekking hebben voor structurele uitgaven is een veel groter probleem.

Nu wordt het wel een beetje een stortbak aan financieringen die je moet doen en je zal ook moeten prioriteren én geld is vaak niet eens de oplossing, simpelweg omdat het niet uitgegeven kan worden. Maar goed, die structurele dekking moet er gewoon zijn; 3% moet de uitzondering zijn en 0% de mediaan. Volslagen krankjorum dat je dat aan de austerity-partij moet uitleggen, maar bon, Eelco had inmiddels ook wel liever een ander baantje gehad vermoed ik.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217441687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:40 schreef nostra het volgende:

[..] Volslagen krankjorum dat je dat aan de austerity-partij moet uitleggen,
Das war einmal.

Lang, lang geleden ook…
pi_217441711
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Das war einmal.

Lang, lang geleden ook…
Ik ga wel zwelgen in wanhoop met Sylvia's Mother dan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217442075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik werk ook zonder salaris oogmerk, ik zeg iedere maand dat het niet mijn oogmerk is, (heel zachtjes)

Voor de balanswaardering gaan de Woningbouwverenigingen niet uit van de WOZ maar van de beleidswaarde :s)
[..]
[..]
.
Ja zo kan ik ook onzinnig lullen.

Woningbouwcorporaties schrijven die woningen namelijk niet af naar 0, terwijl wat niet in de resultaatrekening zit maar wat wel cash betaald moet worden, namelijk aflossingen die wel naar 0 gaan, in de realiteit wel van die winst af gaan maar dus niet volledig als afschrijvingskosten op de balans komt. Dan heeft men op papier een prachtige winst, maar qua cash zit het niet ruim.

Als ik een grote lap grond koop met een dikke financiering kan ik op papier een mooie winst hebben en vervolgens de aflossing niet kunnen betalen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 21:25:33 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217442189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:16 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja zo kan ik ook onzinnig lullen.

Woningbouwcorporaties schrijven die woningen namelijk niet af naar 0, terwijl wat niet in de resultaatrekening zit maar wat wel cash betaald moet worden, namelijk aflossingen die wel naar 0 gaan, in de realiteit wel van die winst af gaan maar dus niet volledig als afschrijvingskosten op de balans komt.
Dan heeft men op papier een prachtige winst, maar qua cash zit het niet ruim.

Als ik een grote lap grond koop met een dikke financiering kan ik op papier een mooie winst hebben en vervolgens de aflossing niet kunnen betalen.
Financiering van investeringen van corporaties gaat via de WSW https://www.wsw.nl/financiers

Niet gerealiseerde winst komt niet in de verlies en winst rekening
Als ongerealiseerde winst belastbaar is, dan gaat ieder bedrijf in Nederland failliet

Pas bij verkoop van de huurwoningen komt gerealiseerde winst vrij en is dan belastbaar
De afgedragen verhuurdersheffing, die komt wel in de verlies en winst, ook al komt ie tegenwoordig in een speciale pot als algemene reserve voor de totale corporatiesector en niet meer in de belastingafdracht

quote:
Utrechtse woningcorporaties maakten in 2022 een winst van 323 miljoen euro.

Het blijkt uit de jaarverslagen van Portaal, Mitros (inmiddels Woonin), Cazas, SSH en Bo-Ex.

De 323 miljoen euro is het zogeheten 'operationeel resultaat', het verschil tussen huurinkomsten en uitgaven (onderhoud, rente, organisatie).

Het bedrag bewijst de enorme rijkdom van vijf Utrechtse corporaties.
De werkelijke winst komt nog hoger uit door het verkopen van sociale huurwoningen.
Die opbrengst zit niet in de 323 miljoen euro.
Voor de bepaling van het totaal vermogen telt het verschil tussen WOZ waarde en restant hypotheek wel mee
https://www.ivir.nl/publi(...)20dividend%20ESB.pdf
quote:
Het eigen vermogen van alle corporaties bij elkaar was in 2013 zo'n ¤ 45,3 miljard.
De gemiddelde waarde van een huurwoning is in de berekeningen ¤ 59.000.
De WOZ-waarde van het corporatiebezit bedroeg gemiddeld ¤ 140.000 per woning.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2025 01:01:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217442233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:40 schreef nostra het volgende:

[..]
De staatsschuld is het probleem niet, als je daar maar (one-off) investeringen mee financiert. Geen dekking hebben voor structurele uitgaven is een veel groter probleem.
Yup, het is prima als ze wat extra lenen om ons elektriciteitsnet een goede uitbreiding te geven die decennia meegaat of bij defensie de inhaalslag qua materieel wat in de staatsschuld laat komen.

Maar als het eenmaal gebruikt wordt voor structurele leuke dingen komt dat tekort nooit meer dicht. Bovendien komt er structureel als voldoende ellende aan met de vergrijzing en de oplopende AOW en zorguitgaven. Nu is een beperkt tekort nog niet zon ramp omdat het wegvalt tegen de inflatie en groei, maar het wordt makkelijk structureel.

Overigens was Reagan in deze ook niet zon best voorbeeld met de ongedekte belastingverlaging, kun je beter Clinton nemen :P
  dinsdag 22 april 2025 @ 21:41:24 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217442382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Yup, het is prima als ze wat extra lenen om ons elektriciteitsnet een goede uitbreiding te geven die decennia meegaat of bij defensie de inhaalslag qua materieel wat in de staatsschuld laat komen.

Maar als het eenmaal gebruikt wordt voor structurele leuke dingen komt dat tekort nooit meer dicht. Bovendien komt er structureel als voldoende ellende aan met de vergrijzing en de oplopende AOW en zorguitgaven. Nu is een beperkt tekort nog niet zon ramp omdat het wegvalt tegen de inflatie en groei, maar het wordt makkelijk structureel.

Overigens was Reagan in deze ook niet zon best voorbeeld met de ongedekte belastingverlaging, kun je beter Clinton nemen :P
Nederland heeft geen staatsschuld maar een staatstegoed , ivm de latente belasting reserve in het uitgesteld loon van de pensioenfondsen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217442485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland heeft geen staatsschuld maar een staatstegoed , ivm de latente belasting reserve in het uitgesteld loon van de pensioenfondsen

En die inkomsten zijn niet meegenomen in het verslechterende houdbaarheidssaldo denk je? Zelfs met die extra inkomsten loopt het tekort op.

Maar je houdt van creatief rekenen merk ik, allemaal prima verder maar ik ga er niet verder op in. Ik kan ook een vierkant rond tellen als ik dat wil maar ik weet ook waar dat scheef loopt.
  woensdag 23 april 2025 @ 00:13:14 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217443472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
En die inkomsten zijn niet meegenomen in het verslechterende houdbaarheidssaldo denk je? Zelfs met die extra inkomsten loopt het tekort op.

Maar je houdt van creatief rekenen merk ik, allemaal prima verder maar ik ga er niet verder op in. Ik kan ook een vierkant rond tellen als ik dat wil maar ik weet ook waar dat scheef loopt.
wat is een verslechterend houdbaarheidsaldo??

Het tekort loopt op in nominale cijfers dat klopt ,dat is altijd zo

het berekend saldo is positief 100 miljard

https://nl.wikipedia.org/(...)sschuld_in_Nederland

Nederland heeft een positief saldo staatschuld als je de latente belasting op de pensioenen meetelt en dat is een tegoed

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2025 00:31:39 ]
pi_217443771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een ondersteuning van de momenteel erg hoge energierekening vind ik prima, als er ondertussen maar een prikkel blijft om die energie wel groen af te nemen. We kunnen wel doen alsof iedereen zijn eigen energie kan opwekken, maar dat gaat echt niet bij elke industrie. Dus elektriciteit afnemen blijft nodig en onze industrie dan nu wat steunen tegen met name Chinese concurrentie vind ik geen slecht plan. We willen toch wat productie hier houden.
"Fossiele subsidie" is ook wel een beetje framing.
Het gaat alleen om electriciteit (waarvan 50% groen is) en de zogenaamde C02 heffing blijft in stand.
pi_217451776
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren

Niks 2030 de stikstofuitstoot halveren, dat kan ook best in 2035.
pi_217451812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren

Prima move.
Stikstof is een bedacht probleem uit een tijd dat heel volksstammen van gekkigheid niet meer wisten waar we ons druk over konden maken.
Tijden zijn veranderd en inmiddels hebben we echte problemen zat.
Nogmaals hulde voor het kabinet.
-
  woensdag 23 april 2025 @ 22:02:59 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217451815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

Delay and pray.
Buitengewoon sterke strategie als je het even niet meer weet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_217451830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:02 schreef quo_ het volgende:

[..]

Stikstof is een bedacht probleem....
Ehhhh, nee. Dat je het niet kunt zien in de lucht betekent niet dat het er niet is. In de natuur kunnen we het wel extreem goed zien en meten. Of jij moet grond zuurder dan cola de normale toestand van de Nederlandse bossen vinden?
pi_217451858
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Delay and pray.
Buitengewoon sterke strategie als je het even niet meer weet.
Gewoon een voortzetting van het beleid van de vorige kabinetten. Wat een verrassing!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  woensdag 23 april 2025 @ 22:10:25 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217451867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Gewoon een voortzetting van het beleid van de vorige kabinetten. Wat een verrassing!
Mwoah dat weet ik niet. Vorige kabinetten wilden het beleid echt hervormen.
Maar we zien een globale kentering in beleid en denken. Strategische (voedsel) autonomie wordt straks vanzelf weer belangrijk, net zoals de betaalbaarheid daarvan.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 23 april 2025 @ 22:11:07 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217451871
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
inderdaad er is geen enkel verschil tussen de diverse kabinetten

quote:
Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2025 22:18:32 ]
  woensdag 23 april 2025 @ 22:14:41 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217451897
Het zou inderdaad fijn zijn als die Nimby's eens worden gekortwiekt.
pi_217451921
Rutte V met een bruin tintje
Meer is dit niet
Bedankt kiezers

Met de aantekening dat de kabinetten Rutte het nog probeerde en wel wat in gang heeft gezet

Dit kabinet doet niks, en dat betekent in dit geval achteruitgang

Dom rechts !!
  woensdag 23 april 2025 @ 22:19:42 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217451932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als die Nimby's eens worden gekortwiekt.
hoe wil jij dat doen ??/
als ze naast jou een kantoor gaan bouwen van 3 verdiepingen , zodat de ochtendzon weg is
of op het weiland 600 meter rechts van je een AZC willen neerzetten of een windmolen ?

wil jij iedereen rechteloos maken behalve jij zelf ?
pi_217451964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of jij moet grond zuurder dan cola de normale toestand van de Nederlandse bossen vinden?
Populistische stemmingmakerij om met dit soortvergelijkingen aan te komen. In een bos dat er al wat langer staat wordt de grond automatisch zuur vanwege dode planten en bladeren. Veengronden zijn zelf heel erg zuur.

Maar als er ergens en dode boom gespot wordt komt dat door stikstof. Als ze op een andere plaats als paddestoelen uit de grond schieten komt dat ook door stikstof.

En vrij recent heeeft er een gek geroepen dat het natuurlijke nederlandse landschap bestaat uit schrale zandgronden. Met andere woorden dat er hier en daar een bosje groeit is de schuld van stikstof. Veel gekker kan het overigens niet worden om in een rivierdelta aangevuld met door de zee afgezette klei te beweren dat we eigenlijk op schrale zandgronden leven.
-
  woensdag 23 april 2025 @ 22:25:39 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217451974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Populistische stemmingmakerij om met dit soortvergelijkingen aan te komen. In een bos dat er al wat langer staat wordt de grond automatisch zuur vanwege dode planten en bladeren. Veengronden zijn zelf heel erg zuur.

Maar als er ergens en dode boom gespot wordt komt dat door stikstof. Als ze op een andere plaats als paddestoelen uit de grond schieten komt dat ook door stikstof.

En vrij recent heeeft er een gek geroepen dat het natuurlijke nederlandse landschap besttaat uit schrale zandgronden. Met andere woorden dat er hier en daar een bosje groeit is de schild van stikstof. Veel gekker kan het overigens niet worden om in een rivierdelta aangevuld met door de zee afgezette klei te beweren dat we eigenlijk op schrale zandgronden leven.
bij kootwijk zijn zandgronden
pi_217451997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:23 schreef quo_ het volgende:

[..]

En vrij recent heeeft er een gek geroepen dat het natuurlijke nederlandse landschap besttaat uit schrale zandgronden. Met andere woorden dat er hier en daar een bosje groeit is de schild van stikstof. Veel gekker kan het overigens niet worden om in een rivierdelta aangevuld met door de zee afgezette klei te beweren dat we eigenlijk op schrale zandgronden leven.
Stop je kop maar in het zand, letterlijk en figuurlijk
Nogmaals hulde voor dit kabinet zei je eerder hier
De grootste comedy en drama show aller tijden
  woensdag 23 april 2025 @ 22:29:12 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217452026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Stop je kop maar in het zand, letterlijk en figuurlijk
Nogmaals hulde voor dit kabinet zei je eerder hier
De grootste comedy en drama show aller tijden
zelfs Mona de minister van wonen die praat over van alles behalve over huizen bouwen , ze heeft denk ik een zeer indringend gesprek gehad met de provincies

De provincies zeggen Ruimtelijke Ordening, ? Dat is ons pakkie aan , weg wezen jij

en de grote steden zijn van Groen Links , de provincies ook, die willen niet bouwen allen duivenhokkies
pi_217452048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zelfs Mona de minister van wonen die praat over van alles behalve over huizen, ze heeft denk ik een zeer indringend gesprek gehad met de provincies
Ach Mona, dat zij daar zit zegt al veel over dit kabinet
Het is jammer dat de VVD tot nu toe buiten schot blijft in de peilingen, deze bende zou keihard afgestraft moeten worden door de kiezer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')