abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:00:36 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217439999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:44 schreef archito het volgende:

[..]
Ik licht alleen toe waar D66 waarschijnlijk op doelt.
Maar ik heb vaker te maken gehad met je niet-constructieve manier van discussiëren dus daar heb ik helemaal geen zin meer in. :W
hoe kun je nu gaan bouwen als er nog bezwaarschriften lopen tegen jou die niet afgewezen zijn ,wil je dat ze de politie gaan bellen ?/

leven we niet meer in een rechtsstaat dan??
Dat jij maar kan doen waar je zin in hebt ??

Hugo had ook een keer zo een dom plan, nooit meer iets van gehoord

O ja maar we gaan gewoon bouwen vast he ., ja tra kalala
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217440114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoe kun je nu gaan bouwen als er nog bezwaarschriften lopen tegen jou die niet afgewezen zijn ,wil je dat ze de politie gaan bellen ?/

leven we niet meer in een rechtsstaat dan??
Dat jij maar kan doen waar je zin in hebt ??

Hugo had ook een keer zo een dom plan, nooit meer iets van gehoord

O ja maar we gaan gewoon bouwen vast he ., ja tra kalala
Op wie reageer je nu? Ik zeg toch niks over of dat ik het een goed plan vind of wel?
Dat bedoel ik nou met niet constructief discussiëren, je leest helemaal niet wat een ander schrijft maar draait gewoon je plaatje af.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:24:51 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217440121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:23 schreef archito het volgende:

[..]
Op wie reageer je nu? Ik zeg toch niks over of dat ik het een goed plan vind of wel?
Dat bedoel ik nou met niet constructief discussiëren, je leest helemaal niet wat een ander schrijft maar draait gewoon je plaatje af.
nou zeg het eens, jij komt ermee , nou dan zie jij er wel wat in , succes met bouwen dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217440205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Brrrr dit moeten we natuurlijk niet willen dat mensen zelf over hun eigen geld kunnen beslissen, dat vinden we maar lastig in de uitvoering!
Dat hadden we dan meteen bij die wet moeten regelen, geen pensioen meer, gewoon alles uitkeren. Halverwege de invoering dit gaan doen,mer meerdere stelsels en meerkosten tot gevolg een administratieve omslag die half af is is vragen om een ramp.
pi_217440231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]Er hoeft geen twee administraties te zijn, wie tegen is die mag naar de derde pijler uitvaren *O* :W
Kom maar op met die centen
Want pensioenfondsen doen geen langjarige beleggingen en hebben alles liquide voor even uitvaren? Of hoe werkt dat in jouw wereld?

Een pensioenfonds is wat dat betreft als een bank, als iedereen er tegelijk uit trekt valt de boel in elkaar ondat ze het bezit wel hebben maar de liquiditeiten niet. Dat hoeft ook niet want die uitkering is mogelijk pas over 30 jaar.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:51:56 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217440290
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Want pensioenfondsen doen geen langjarige beleggingen en hebben alles liquide voor even uitvaren? Of hoe werkt dat in jouw wereld?

Een pensioenfonds is wat dat betreft als een bank, als iedereen er tegelijk uit trekt valt de boel in elkaar ondat ze het bezit wel hebben maar de liquiditeiten niet. Dat hoeft ook niet want die uitkering is mogelijk pas over 30 jaar.
nou ze mogen het naar mijn derde pijler rekening uitvaren als aandelen , obligaties , ETF , crypto , Goud, dondert niet .

al i k maar een gespecificeerd afrekening krijg, dan regel ik de rest zelf wel
pi_217440330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:03 schreef michaelmoore het volgende:
Ze was lid van LSV Minerva.[2]
Na haar afstuderen werkte ze korte tijd als junior belastingadviseur bij Arthur Andersen & Co.
Een Minerva-meisje en Arthur Andersen, dat is wel het laatste wat ik achter haar had gezocht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217440348
quote:
Woningcorporaties mogen de huren de komende twee jaar niet verhogen. Dat zet het hele sociale huurstelsel onder druk. ‘Zeer zeer zorgelijk’, omschrijven ze de huurbevriezing in Hengelo. ‘We kunnen straks niet meer lenen om te investeren.’

Woningcorporatie Welbions werkt onder meer aan de renovatie van de woonwijk Kleine Driene. Foto: Rikkert Harink
De brieven naar de pakweg 15.000 huurders in de sociale huurwoningen van corporatie Welbions waren net een paar dagen de deur uit. De boodschap: vanaf juli gaat de huur omhoog met de wettelijk afgesproken 4,5%.

Toen kreeg directeur-bestuurder Harro Eppinga woensdag een appje van een collega waarin stond dat de coalitiepartijen de huren bevriezen. ‘Dan hoop je nog dat het een soort Trump-bommetje is en dat het later meevalt’, vertelt hij op zijn werkkamer in het Hengelose kantoor van Welbions. ‘Maar dat is dus niet zo.’

Huurbevriezing
De bestuurders van Welbions en de 257 andere woningcorporaties in Nederland beleefden onrustige paasdagen. Het kabinet besloot vorige week bij de onderhandelingen over de voorjaarsnota dat zij de huren de komende twee jaar niet mogen verhogen.

Dat is lekker voor miljoenen huurders. Met een gemiddelde huur van rond de ¤600 betekent dat al gauw een paar tientjes minder huur per maand. Het voordeel loopt alleen al de komende twee jaar in de honderden euro’s. Dat is dan nog zonder de ¤1,1 mrd voor een eenmalige ‘boodschappenbonus’ in de vorm van een hogere huurtoeslag. Die wordt deels betaald uit de huurbevriezing: minder huur betekent recht op minder huurtoeslag.

Voor woningcorporaties die verhuren zonder winstoogmerk is de klap groot. Uit de huurinkomsten onderhouden en verduurzamen zij hun huizen. De beknotting door de overheid levert al een tekort op en dan moeten er nog tienduizenden nieuwe huizen bij worden gebouwd.

Ook paniek op Twentse woningmarkt
Corporaties lenen daarvoor fors bij en juist dát komt in gevaar als Welbions dit jaar ¤2 mln minder huur mag rekenen. Welbions was van plan zijn leningenportefeuille van nu ¤500 mln jaarlijks te vergroten met ¤50 mln.

Dat kan de corporatie nu wel vergeten. Eppinga schuift een grote flipover richting de tafel met daarop een volledige scenarioschets. Bijvoorbeeld over het aantal te bouwen woningen. ‘Tot 2030: was 1356 wordt 681’, staat er gekalkt met zwarte stift. En die zeshonderd stuks worden nu al gebouwd. Dus: ‘vanaf 2027 geen extra woningen: 0.’

‘Onbegrijpelijk’, zegt de corporatiebestuurder. ‘Want iedereen heeft het altijd over de toestanden in de Randstad, maar in Twente is óók paniek op de woningmarkt. Zo’n 90.000 mensen zoeken in de regio naar een sociale huurwoning.’

De huurbevriezing is dan ook ‘zeer zeer zeer zeer zorgelijk’, zegt VVD-woonwethouder Gerard Gerrits van Hengelo. ‘We kunnen wel constateren dat bij ons en op heel veel plekken in Nederland woningcorporaties de drijvende kracht zijn achter heel veel woningbouw. Dat zie je nu misgaan.’
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/economie/15(...)ezing-onbegrijpelijk
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:11:31 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217440404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:01 schreef nostra het volgende:
Voor woningcorporaties die verhuren zonder winstoogmerk is de klap groot.
ik werk ook zonder salaris oogmerk, ik zeg iedere maand dat het niet mijn oogmerk is, (heel zachtjes)

Voor de balanswaardering gaan de Woningbouwverenigingen niet uit van de WOZ maar van de beleidswaarde :s)

quote:
Utrechtse woningcorporaties maakten in 2022 een winst van 323 miljoen euro. Het blijkt uit de jaarverslagen van Portaal, Mitros (inmiddels Woonin), Cazas, SSH en Bo-Ex.
De 323 miljoen euro is het zogeheten 'operationeel resultaat', het verschil tussen huurinkomsten en uitgaven (onderhoud, rente, organisatie).
Het bedrag bewijst de enorme rijkdom van vijf Utrechtse corporaties.
De werkelijke winst komt nog hoger uit door het verkopen van sociale huurwoningen.
Die opbrengst zit niet in de 323 miljoen euro.
In 2022 haalde Portaal zo 41 miljoen aan bijverdiensten en Mitros 21 miljoen. Kassa boven op de 323 miljoen.

Deze riante winstcijfers staan naast de kolossale eigen vermogens van de vijf grote Utrechtse corporaties.
Dat eigen vermogen bedroeg op 1 januari 2023 opgeteld 18 miljard euro. En steeg het afgelopen jaar verder door.

De Utrechtse corporaties eisen in 2024 van de gemeente Utrecht een vergoeding van 10,6 miljoen euro.
Alleen dan willen ze stoppen met de verkoop van sociale huurwoningen.
quote:
Deze cijfers bieden nieuw zicht op de kerngezonde financiële situatie van de corporaties.
Die door twee corporaties -Portaal en SSH- niet alleen in de regio Utrecht werd behaald.

De corporaties heetten ooit woningbouwverenigingen.
Ze stellen dat ze zonder verkopen in een beroerde financiële situatie terecht komen.
Daarom willen ze op grote schaal betaalbare huurwoningen blijven verkopen
.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2025 18:25:11 ]
pi_217440560
quote:
Het is inderdaad geen briljant idee. Maar het doet het lekker bij de achterban.
pi_217440680
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Probleem is: na dit in de pers brengen kun je het nauwelijks terugdraaien, dan moet je een compensatie voor de huurders verzinnen. En dat kost geld, terwijl dit geld oplevert.
pi_217440850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: na dit in de pers brengen kun je het nauwelijks terugdraaien, dan moet je een compensatie voor de huurders verzinnen. En dat kost geld, terwijl dit geld oplevert.
De verbetering van de N50 kon ook teruggedraaid worden, gewoon een communicatiefoutje claimen :+.
pi_217440887
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo'n Heinen zit er toch ook bij, snap ook wel dat het voor hem budgetneutraal is verder, maar je hoeft toch niet summa cum laude afgestudeerd te zijn om het conceptueel vermogen te hebben dat dit alleen maar kortetermijn scoren is. En wat @Hanca al zegt, nu draai je het nooit meer terug. Maar goed, ik kan me er ook niet meer druk om maken ook.
pi_217440941
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo'n Heinen zit er toch ook bij, snap ook wel dat het voor hem budgetneutraal is verder, maar je hoeft toch niet summa cum laude afgestudeerd te zijn om het conceptueel vermogen te hebben dat dit alleen maar kortetermijn scoren is. En wat @:Hanca al zegt, nu draai je het nooit meer terug. Maar goed, ik kan me er ook niet meer druk om maken ook.
Heinen is natuurlijk ook gewoon een grote grap met een leuk aangemeten imago. Als minister van financiën de havik spelen maar wel consequent een tekort van 3% opzoeken terwijl de economie op allerlei onderdelen al jaren oververhit is. Juist nu zou begrotingsevenwicht prima te behalen moeten zijn.

Maar goed, wellicht ben ik gewoon wat conservatiever waar het gaat om de staatshuishouding dan het meest rechtse kabinet in decennia :P.
pi_217440959
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo'n Heinen zit er toch ook bij, snap ook wel dat het voor hem budgetneutraal is verder, maar je hoeft toch niet summa cum laude afgestudeerd te zijn om het conceptueel vermogen te hebben dat dit alleen maar kortetermijn scoren is. En wat @:Hanca al zegt, nu draai je het nooit meer terug. Maar goed, ik kan me er ook niet meer druk om maken ook.
Tja, ik zou ook haast cynisch dat laatste hebben. Ik heb een huis, mijn familieleden die een huis willen hebben een huis (mijn 32 jarig schoonzusje met een 28 uur baan die zich niet wil inschrijven bij een woningcorporatie en thuis blijft zitten heb ik opgegeven). Maar toch, zo cynisch kan ik niet worden. Tienduizenden armere huishoudens die geen huis kunnen krijgen omdat Wilders een statement wil maken omdat Faber zit te prutsen, daar blijf ik me wel wat druk om maken. En de oppositie gaat er niet eens op schieten, het was nota bene een dom plan van PvdA-GL en ook SP zal het wel steunen... wat een puinhoop.
pi_217441003
Wat vinden we hiervan?

https://nos.nl/artikel/25(...)e-co2-heffing-blijft

Honderden miljoenen naar de industrie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217441012
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heinen is natuurlijk ook gewoon een grote grap met een leuk aangemeten imago. Als minister van financiën de havik spelen maar wel consequent een tekort van 3% opzoeken terwijl de economie op allerlei onderdelen al jaren oververhit is. Juist nu zou begrotingsevenwicht prima te behalen moeten zijn.

Maar goed, wellicht ben ik gewoon wat conservatiever waar het gaat om de staatshuishouding dan het meest rechtse kabinet in decennia :P.
Kaag had strengere doelen.
pi_217441021
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat vinden we hiervan?

Lekker man. ^O^

Stukje XR pesten _O_
  Moderator dinsdag 22 april 2025 @ 19:50:34 #169
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217441025
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:49 schreef StephanL het volgende:

[..]
Lekker man. ^O^

Stukje XR pesten _O_
:') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217441152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat vinden we hiervan?

Een ondersteuning van de momenteel erg hoge energierekening vind ik prima, als er ondertussen maar een prikkel blijft om die energie wel groen af te nemen. We kunnen wel doen alsof iedereen zijn eigen energie kan opwekken, maar dat gaat echt niet bij elke industrie. Dus elektriciteit afnemen blijft nodig en onze industrie dan nu wat steunen tegen met name Chinese concurrentie vind ik geen slecht plan. We willen toch wat productie hier houden.
  dinsdag 22 april 2025 @ 20:14:27 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217441349
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De staatsschuld staat een heel wat groter tekort toe dan 3%
  dinsdag 22 april 2025 @ 20:15:34 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217441358
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik zou ook haast cynisch dat laatste hebben. Ik heb een huis, mijn familieleden die een huis willen hebben een huis (mijn 32 jarig schoonzusje met een 28 uur baan die zich niet wil inschrijven bij een woningcorporatie en thuis blijft zitten heb ik opgegeven). Maar toch, zo cynisch kan ik niet worden. Tienduizenden armere huishoudens die geen huis kunnen krijgen omdat Wilders een statement wil maken omdat Faber zit te prutsen, daar blijf ik me wel wat druk om maken. En de oppositie gaat er niet eens op schieten, het was nota bene een dom plan van PvdA-GL en ook SP zal het wel steunen... wat een puinhoop.
men kan ook weer in de weilanden gaan bouwen , net als vroeger
pi_217441387
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men kan ook weer in de weilanden gaan bouwen , net als vroeger
Kun jij niet naar forum.fok.nl/bouwinweilanden?

Niemand hier zit meer op deze allang weerlegde en nutteloze inbreng te wachten, los van het feit dat dit helemaal niet over locaties gaat. Hou gewoon op!
pi_217441535
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Kaag had strengere doelen.
En terecht ook. Het zijn gouden tijden, dan moet je sparen en niet uitgeven en de rekening verleggen naar volgende generaties.
pi_217441574
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En terecht ook. Het zijn gouden tijden, dan moet je sparen en niet uitgeven en de rekening verleggen naar volgende generaties.
De enige afgekeurde middellange termijn begroting van de EU en dan denken: het kan op korte termijn ook wel slechter. Heinen valt idd ook door de mand, al heeft hij met de idioten waar hij mee zat wel een lastige taak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')