abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 19 april 2025 @ 10:35:51 #226
5428 crew  miss_sly
pi_217409684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het komt ze ook wel goed uit want als ze deze claim helemaal hadden moeten dekken was er helemaal geen ruimte meer voor de partijpolitieke hobby's.

Wordt nog leuk in augustus: structureel 10-15 miljard voor defensie, 2,5 miljard voor asiel, half miljard voor de gevangenissen en een paar miljard voor klimaat. En dan nog eenmalig 20 miljard of zo voor stikstof en als ze sociale woningbouw willen laten bouwen volgens de afspraken zal daar ook nog miljarden extra voor nodig zijn als gevolg van het bevriezen van de huren.

En ondertussen zal de economische groei afvlakken ten opzichte van de raming van het CBS die voor de voorjaarsnota is gebruikt als gevolg van de Oranje man in het witte huis.

Dus leuk dat ze nu een voorjaarsnota hebben maar dat wordt een bloedbad in augustus.
Dan schuiven ze het gewoon weer vooruit naar de volgende voorjaarsnota.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217409698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Doet me denken aan juni 2023:
Bekijk deze YouTube-video
Hoe denkt Baudet over de etnische zuivering van de Gaza-strook .
Hoe schat hij het verzet en het vele geweld in.... met deze endlosung?
pi_217409702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zitten veel allochtone kinderen in die groep waarschijnlijk.
Zou het echt zo plat zijn dat ze enthousiast worden van allochtone kinderen die geen goed onderwijs krijgen? Zo ja, dan moet de oppositie ze dat argument ontlokken, laat ze maar zeggen dat het puur racisme is.

Ik ben absoluut geen voorstander van al dat actievoeren in het onderwijs, maar dit is nou net wel een onderwerp waar wat mij betreft alle scholen achter moeten gaan staan, of ze er nu gebruik van maken of niet. Juist zwakkere scholen zullen namelijk keihard geraakt worden en mensen moeten ontslaan. En het vergroot de kansenongelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217409726
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan schuiven ze het gewoon weer vooruit naar de volgende voorjaarsnota.
Dat gaat met defensie en stikstof waarschijnlijk niet meer lukken en als de komende weken duidelijk wordt hoeveel gevangenen precies eerder heengezonden worden en hoeveel sociale woningen sneuvelen wordt die druk ook enorm. Dat kun je allemaal negeren maar het punt dat de VVD de stekker eruit trekt komt dan snel dichter want de peilingen voor de andere partijen worden dan nog desastreuzer. Dus ze wachten op de asielwetten en dan is het wel klaar.
pi_217409757
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:25 schreef nostra het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)20%28niet%20leden%29

Defensie is een beetje te dikke vriendjes met Klaassens aan het worden.
Tja, defensie heeft momenteel geld als water. Dan krijg je dit soort ellende.
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:20:49 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217411135
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze heeft natuurlijk ook warm kunnen draaien toen hij ziek was.
Maar het lijkt mij dat de leden hierover dienen te beslissen. Mits de partij zelf democratisch is.
Het is in geen enkele partij gebruikelijk dat leden de fractievoorzitter kiezen.

Al zou ik het voor NSC wel gedaan hebben. Die partij heeft dat misschien wel nodig nu de man die de partij feitelijk is verdwijnt.
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:23:07 #232
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217411148
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, defensie heeft momenteel geld als water. Dan krijg je dit soort ellende.
Dit krijg je vooral als je eerst alles zo ver wegbezuinigt tot militairen pang pang moeten roepen in trainingen en alle bekwaamheid verloren gaat
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:32:33 #233
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217411191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
De rest van de partij gaat daar echt wel mee door. Dat, het kapot maken van het pensioenstelsel en het oprichten van het constitutioneel hof zijn nog de enige redenen dat deze partij bestaat. Die drie punten laten ze niet zo maar vallen.
Er is nog niet het begin van uitzicht op een meerderheid voor die twee waanideeën en als alles straks is ingevaren in het nieuwe pensioenstelsel over 2 jaar is die ballon ook leeggelopen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217411200
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:09 schreef capricia het volgende:
Ze heeft natuurlijk ook warm kunnen draaien toen hij ziek was.
Maar het lijkt mij dat de leden hierover dienen te beslissen. Mits de partij zelf democratisch is.
In principe functioneert een kamerfractie onafhankelijk van de partij. De leden van een partij hebben er dus niets over te zeggen wie fractievoorzitter is. Dat bepalen de fractieleden zelf onderling.

Als de leden of het bestuur van een partij zeggenschap zou hebben op wat de fractieleden moeten doen, dan zou dat strijdig zijn met het grondwetsartikel dat bepaalt dat kamerleden zonder last of ruggespraak stemmen.
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:44:49 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217411241
Met Van Vroonhoven hoeven ze in ieder geval niet te rekenen op nieuw Elan.

Het grappige is dat er best paralellen zijn met de situatie waar D66 in 1975 in zat. De oorspronkelijke missie was volkomen mislukt en Van Mierlo was opzij geschoven door de fractie, de partij was organisatorisch een rokende ruïne en ze bleven alleen even voortbestaan omdat ze nog in een kabinet zaten.

Maar toen wist Terlouw de partij naar zich toe te trekken en een nieuw bestaansrecht te geven. Zo kunnen de dingen lopen.
pi_217411272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:07 schreef Hanca het volgende:
Dit lijkt me trouwens een punt waar de voltallige oppositie los op gaat: https://nos.nl/artikel/25(...)kwetsbare-leerlingen

Bezuinigen op kwetsbare leerlingen en zonder waarschuwing structureel geld van scholen afpakken, die hun begroting nu niet meer rond krijgen. Het zou me zelfs niks verbazen als ze dit er bewust in hebben gestopt om vooral hierover ophef te krijgen en dan op dit punt toe te geven aan de oppositie, om zo de rest er wel doorheen te krijgen. Want alle 4 weten ze echt wel dat dit zo niet kan en dat de Eerste Kamer hier echt wel voor gaat liggen.
quote:
Wat betekent dat in de praktijk? Jeroen Bos, directeur van het Maris College in Den Haag, vertelt wat het zijn school met zo'n 3000 leerlingen en zes vestigingen kost: "Het gaat voor ons om 1,5 miljoen euro. Dat staat voor zo'n 15 voltijdbanen, en dat is dan een voorzichtige schatting. Daar krijgen we enorm last van."
15 FTE voor alleen de paar kinderen van de 3000 die onder deze regeling vallen. Die absurditeit valt niemand over?
pi_217411333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
15 FTE voor alleen de paar kinderen van de 3000 die onder deze regeling vallen. Die absurditeit valt niemand over?
Het zullen er dus wel veel meer dan een paar zijn, er zijn scholen waar meer dan de helft van de kinderen onder deze doelgroep valt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217411500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zullen er dus wel veel meer dan een paar zijn
Hoe weet je dat? Er wordt gedaan alsof deze regeling van levensbelang is voor de meest kwetsbare kinderen, dat zullen er nooit heel veel kunnen zijn.
pi_217411533
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Een paar? Kunnen er zomaar 300 van de 3000 zijn hoor, lijkt mij.

We hebben het ook over huiswerkbegeleiding en hulp bij dyslexie en dergelijke.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217411564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Kranten lezen, debatten volgen... je weet wel: echt nieuws tot je nemen. En dan weet je dat er scholen zijn waar heel veel arme kinderen zitten. En heel veel kinderen met achterstanden. En als ik dan zie dat het Martis College bestaat uit 5 VMBO vestigingen en 1 HAVO/VWO in achterstandswijken van Den Haag, dan kun je gewoon zien dat deze scholengemeenschap daar ook bij hoort.

Dus nee, niemand valt daar over, dat deze 6 scholen in totaal iets meer dan 2 FTE per school extra hebben is precies de bedoeling van deze regeling.
pi_217411590
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Een paar? Kunnen er zomaar 300 van de 3000 zijn hoor, lijkt mij.

We hebben het ook over huiswerkbegeleiding en hulp bij dyslexie en dergelijke.
Hoeveel zijn het er?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kranten lezen, debatten volgen... je weet wel: echt nieuws tot je nemen.
Oftewel je lult weer uit je nek.
pi_217411607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oftewel je lult weer uit je nek.
Kun jij niet in BNW blijven als je niks wil bijdragen?

Een school met allemaal achterstandskinderen in arme wijken, dat is exact de doelgroep van deze regeling. Maar jij bent het zeker eens met dat wat @Janneke141 al noemde?
pi_217411626
Ach ja, vragen stellen over cijfers mag niet hé. Dan wordt de onderbuik boos :)
pi_217411642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, vragen stellen over cijfers mag niet hé. Dan wordt de onderbuik boos :)
2,5 FTE per middelbare school in achterstandswijken voor kinderen met taalachterstanden, dyslexie en andere problemen lijkt me vrij weinig. En jij vindt dat op zich ook niet veel, het is alleen de doelgroep die je niet bevalt.
pi_217411949
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:03 schreef capricia het volgende:
Kent de NSC geen interne partijdemocratie?
Dat Van Vroonhoven per decreet door Omtzigt als nieuwe leider aangesteld is. Ik vind haar namelijk niet zo capabel. En waarom stemmen de leden daar niet over?
Ik denk dat de fractie de fractievoorzitter kiest en de partij kiest de partijleider. Aangezien ze in de coalitie hebben afgesproken dat de partijleider niet in het kabinet zit, is het wel logisch dat de partijleider ook de fractievoorzitter is.

Ik denk dat NSC een paar opties heeft:
1. Nicolien wordt fractievoorzitter en interim-partijleider. Ze wachten tot er nieuwe verkiezingen komen en besluiten dan wie de lijsttrekker wordt. Nadeel is dat ze geen boegbeeld hebben die NSC kan profileren en ze als de grote onbekende de verkiezingen ingaan.
2. Nicolien is interim-fractievoorzitter, maar ze houden een verkiezing voor de nieuwe partijleider. Deze partijleider wordt de fractievoorzitter.
3. Ze doen een interne stoelendans. Nicolien ruilt van positie met een NSC-er die ruime steun kan verwachten. Dat zijn bij voorbaat alleen Van Huijm en Uitermark denk ik. Dus Nicolien wordt minister en één van hen de fractievoorzitter en partijleider.
pi_217412018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat de fractie de fractievoorzitter kiest en de partij kiest de partijleider. Aangezien ze in de coalitie hebben afgesproken dat de partijleider niet in het kabinet zit, is het wel logisch dat de partijleider ook de fractievoorzitter is.

Ik denk dat NSC een paar opties heeft:
1. Nicolien wordt fractievoorzitter en interim-partijleider. Ze wachten tot er nieuwe verkiezingen komen en besluiten dan wie de lijsttrekker wordt. Nadeel is dat ze geen boegbeeld hebben die NSC kan profileren en ze als de grote onbekende de verkiezingen ingaan.
2. Nicolien is interim-fractievoorzitter, maar ze houden een verkiezing voor de nieuwe partijleider. Deze partijleider wordt de fractievoorzitter.
3. Ze doen een interne stoelendans. Nicolien ruilt van positie met een NSC-er die ruime steun kan verwachten. Dat zijn bij voorbaat alleen Van Huijm en Uitermark denk ik. Dus Nicolien wordt minister en één van hen de fractievoorzitter en partijleider.
Optie 4 en het meest waarschijnlijk: Van Vroonhoven wordt fractievoorzitter na een verkiezing in de fractie en net als bij andere partijen waar de partijleider halverwege op stapt (Buma, Segers) blijft de functie partijleider een tijdje vacant, tot er een ledenraad is met een verkiezing, meestal de ledenraad richting nieuwe verkiezingen.
pi_217412252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Met Van Vroonhoven hoeven ze in ieder geval niet te rekenen op nieuw Elan.

Het grappige is dat er best paralellen zijn met de situatie waar D66 in 1975 in zat. De oorspronkelijke missie was volkomen mislukt en Van Mierlo was opzij geschoven door de fractie, de partij was organisatorisch een rokende ruïne en ze bleven alleen even voortbestaan omdat ze nog in een kabinet zaten.

Maar toen wist Terlouw de partij naar zich toe te trekken en een nieuw bestaansrecht te geven. Zo kunnen de dingen lopen.
Het verschil is wel dat D66 qua partijprogramma en ideologie iets toevoegde aan het politieke bestel. Er was nog niet echt een sociaalliberale partij. De enige basis van NSC is de ijdelheid van Pieter Omtzigt. Het voegt qua ideeën niets toe aan het huidige bestel.
  zaterdag 19 april 2025 @ 17:10:09 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217412314
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou het echt zo plat zijn dat ze enthousiast worden van allochtone kinderen die geen goed onderwijs krijgen?
Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar ik zie niet zo heel veel alternatieven. Of nou ja, de ouders van de kinderen die het betreft zijn niet de mondigste en weten de juiste instanties vaak zelf niet te vinden, dus uit die hoek krijg je weinig tegenstand - dat kan ook. Maar het blijft gissen, en ik denk niet dat we erachter komen. Wat mij betreft past deze in de lijn van het afschaffen van de extra beloning van docenten op scholen met 'moeilijke leerlingenpopulaties'.
quote:
Ik ben absoluut geen voorstander van al dat actievoeren in het onderwijs, maar dit is nou net wel een onderwerp waar wat mij betreft alle scholen achter moeten gaan staan, of ze er nu gebruik van maken of niet. Juist zwakkere scholen zullen namelijk keihard geraakt worden en mensen moeten ontslaan. En het vergroot de kansenongelijkheid.
Mijn probleem zit 'm nog niet eens in deze specifieke doelgroep (en ja, die worden wel degelijk hard geraakt) maar vooral in de manier waarop dit gaat. Net zoals de bezuinigingen op het hoger onderwijs wordt hier het mes gezet in structurele gelden op een hele korte termijn, waardoor je als instelling geen fatsoenlijk termijnbeleid meer kan voeren en hetzelfde uitlokt als met de NPO-gelden: allemaal korte contractjes en geld wegscheppen naar commerciële partijen, omdat niemand weet of je het geld volgend jaar ook nog kan uitgeven.

Niettemin blijft de doelmatigheid van de besteding van geld in het onderwijs via de lumpsum een probleem. Prima als ze dat aan willen pakken, alleen is dit dus niet de manier. En, volgens mij, ook niet wat ermee beoogd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217412328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Optie 4 en het meest waarschijnlijk: Van Vroonhoven wordt fractievoorzitter na een verkiezing in de fractie en net als bij andere partijen waar de partijleider halverwege op stapt (Buma, Segers) blijft de functie partijleider een tijdje vacant, tot er een ledenraad is met een verkiezing, meestal de ledenraad richting nieuwe verkiezingen.
optie 5 vergeet je nog

NSC haalt 0 zetels bij de volgende verkiezingen....

Die kans acht ik heel erg groot
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217412347
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
optie 5 vergeet je nog

Maar daar voor kiezen ze wel een nieuwe partijleider. Of ze dat daarna nog doen weet ik niet.
pi_217412368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar ik zie niet zo heel veel alternatieven. Of nou ja, de ouders van de kinderen die het betreft zijn niet de mondigste en weten de juiste instanties vaak zelf niet te vinden, dus uit die hoek krijg je weinig tegenstand - dat kan ook. Maar het blijft gissen, en ik denk niet dat we erachter komen. Wat mij betreft past deze in de lijn van het afschaffen van de extra beloning van docenten op scholen met 'moeilijke leerlingenpopulaties'.
[..]
Mijn probleem zit 'm nog niet eens in deze specifieke doelgroep (en ja, die worden wel degelijk hard geraakt) maar vooral in de manier waarop dit gaat. Net zoals de bezuinigingen op het hoger onderwijs wordt hier het mes gezet in structurele gelden op een hele korte termijn, waardoor je als instelling geen fatsoenlijk termijnbeleid meer kan voeren en hetzelfde uitlokt als met de NPO-gelden: allemaal korte contractjes en geld wegscheppen naar commerciële partijen, omdat niemand weet of je het geld volgend jaar ook nog kan uitgeven.

Niettemin blijft de doelmatigheid van de besteding van geld in het onderwijs via de lumpsum een probleem. Prima als ze dat aan willen pakken, alleen is dit dus niet de manier. En, volgens mij, ook niet wat ermee beoogd wordt.
Deze regeling bestaat pas sinds 2024 hé. Zo structureel is het niet, het is een vervanging van een eerdere regeling die geen resultaten opleverde.
  zaterdag 19 april 2025 @ 17:26:34 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217412392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Deze regeling bestaat pas sinds 2024 hé. Zo structureel is het niet, het is een vervanging van een eerdere regeling die geen resultaten opleverde.
Maar wel aangekondigd als een structurele geldstroom (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NPO-gelden of andere eenmalige extra toelagen) dus scholen hebben daar beleid op gemaakt. Of het nu kort of lang bestaat, het is 'weinig stijlvol' bestuur om het dan op deze manier af te schaffen - en niet eens omdat we weten dat het niet werkt, maar uitsluitend om de begroting dicht te breien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 19 april 2025 @ 17:30:57 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217412412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het verschil is wel dat D66 qua partijprogramma en ideologie iets toevoegde aan het politieke bestel. Er was nog niet echt een sociaalliberale partij. De enige basis van NSC is de ijdelheid van Pieter Omtzigt. Het voegt qua ideeën niets toe aan het huidige bestel.
Op zichzelf vond ik NSC best prima. Een partij voor mensen die conservatiever zijn maar niet per se christelijk. En die wel een verantwoordelijkheidsgevoel hebben naar de samenleving.

Maar dat is een Boulevard of Broken Dreams
pi_217412520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar wel aangekondigd als een structurele geldstroom (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NPO-gelden of andere eenmalige extra toelagen) dus scholen hebben daar beleid op gemaakt. Of het nu kort of lang bestaat, het is 'weinig stijlvol' bestuur om het dan op deze manier af te schaffen - en niet eens omdat we weten dat het niet werkt, maar uitsluitend om de begroting dicht te breien.
Het lijkt erop dat ze gewoon de ombuigingslijst van minfin hebben gepakt. Alleen kom ik als je die bedragen optelt niet tot 177 mln, misschien gaan ze nog wel verder dan de ombuigingslijst. In die lijst van financiën staan wel meer opties die volgens mijn minder pijn doen dan waar nu voor is gekozen. Ook opvallend dat de bekostiging voor hoogbegaafden wel overeind blijft, die ook gewoon in diezelfde lijst staat.
pi_217412803
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:23 schreef Szura het volgende:

[..]
Dit krijg je vooral als je eerst alles zo ver wegbezuinigt tot militairen pang pang moeten roepen in trainingen en alle bekwaamheid verloren gaat
De concrete impact van bezuinigingen is het ministerie natuurlijk zelf ook bij. Ondanks alle gepiep ging r nog steeds een hele grote bak geld heen…
Punt is voor mij vooral dat ze nu weer geld als water hebben en geen goed idee wat ze er mee moeten doen.
  zaterdag 19 april 2025 @ 23:07:05 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217415879
twitter

De speld had dit kunnen bedenken, fusie met CDA lol
pi_217416158
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:07 schreef Momo het volgende:
[ X ]

Ook wel wat tegenstrijdig toch? deur open voor fusie en een ander: ''Wij jagen Omzigt's ideeën na.''
Vind ik wel vrij sektarisch om alsnog helemaal te hangen aan iemand die niet meer de uithangbord is, maar a la.
pi_217416536
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, op zich is dat traditie. JOVD'ers zijn vaak goedgemutste liberalen maar ergens raken ze het spoor bijster en worden ze naar kapotgekookte spruitjes meurende conservatieven.
Vergeet 'maar wel zeer neoliberaal' niet

Maar dat klassieke liberale, mbt de rol van de overheid en individuele rechten, lijkt wel grotendeels te verdwijnen ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 20 april 2025 @ 01:38:02 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217416651
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
optie 5 vergeet je nog

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op zichzelf vond ik NSC best prima. Een partij voor mensen die conservatiever zijn maar niet per se christelijk. En die wel een verantwoordelijkheidsgevoel hebben naar de samenleving.

Maar dat is een Boulevard of Broken Dreams
NSC kon deze fase best wel eens gaan overleven

en alsnog een regeringspartij blijven als serieuze middenpartij zijnde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 april 2025 @ 12:23:45 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217419064
Overigens ben ik wel benieuwd in hoeverre we al op weg hadden gezeten als de VS zonder NSC in het kabinet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 20 april 2025 @ 12:26:19 #261
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217419105
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:23 schreef -XOR- het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd in hoeverre we al op weg hadden gezeten als de VS zonder NSC in het kabinet.
Zonder hun steun zou er ook geen kabinet met PVV en BBB komen, dus in die zin heeft NSC de deur voor een Amerikanisering juist eerder wagenwijd opengezet (zij het als tweede, na Yesilgoz).
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217419121
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:23 schreef -XOR- het volgende:
Volgens mij is de VVD momenteel een betere beschermer van de rechtsstaat dan NSC. Los van dat dit kabinet dan nooit een meerderheid had gehad, NSC maakt dit sloopkabinet mogelijk.
pi_217419136
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij is de VVD momenteel een betere beschermer van de rechtsstaat dan NSC. Los van dat dit kabinet dan nooit een meerderheid had gehad, NSC maakt dit sloopkabinet mogelijk.
Nou ja, er wordt helemaal niks gesloopt door dit kabinet.
pi_217419224
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja, er wordt helemaal niks gesloopt door dit kabinet.
...aldus de Speld.

Dit kabinet probeert letterlijk alles af te breken, gelukkig steken Eerste Kamer en rechter er af en toe nog een stokje voor.
pi_217419336
quote:
De VVD maakt dit kabinet net zo goed mogelijk.
pi_217419390
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 12:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De VVD maakt dit kabinet net zo goed mogelijk.
Klopt, ook de VVD heeft dus schuld. Maar de reactie ging over de vraag of Nederland meer op de huidige VS zou lijken zonder NSC in dit kabinet. Ik geef twee redenen waarom het antwoord nee is.
pi_217419420
quote:

[..]
Haha, grappenmaker.

Beiden verlenen dezelfde steun aan hetzelfde wanstaltige kabinet. Beiden maken dit sloopkabinet mogelijk.

Maar er is er maar één van de twee die al 15 jaar op sloopkoers bezig is. Er is er maar één van die twee met een stas VenJ die openlijk uitsprak een verstrenging van het strafrecht te willen bewerkstelligen door de sociale advocatuur af te breken.

Hooguit kan je stellen dat het van NSC wellicht minder te verwachten was, en hun steun voor Schoof-1 daardoor meer in het oog springt. VVD doet echter wat ze al meer dan een decennium doen; de rechtspositie van de burger verzwakken. Daar zullen mensen dan eerder hun schouders over ophalen, want dat is immers wat ze van de VVD gewend zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217419734
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:07 schreef Momo het volgende:
[ X ]

Lol, allemaal weggelopen bij het CDA omdat er bij Pieter wat te halen was en nu het schip zinkende is willen ze zeker allemaal terug :') Ik zou de deur keihard dicht houden voor deze aasgieren als ik Bontenbal was.
  zondag 20 april 2025 @ 13:35:08 #269
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_217419898
Fusie met het CDA _O- _O-

Als ik Bontenbal was zou ik een hele grote middelvinger opsteken naar alle opportunisten bij NSC die weer terug willen keren naar het CDA.
  zondag 20 april 2025 @ 14:00:26 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217420322
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:35 schreef Breekfast het volgende:
Fusie met het CDA _O- _O-

Als ik Bontenbal was zou ik een hele grote middelvinger opsteken naar alle opportunisten bij NSC die weer terug willen keren naar het CDA.
Op zich moeten ze wel bijna, het heeft weinig zin om met z'n tweeen in het al half drooggevallen vijvertje van het behoudende midden te gaan zitten vissen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')