Deze regeling bestaat pas sinds 2024 hé. Zo structureel is het niet, het is een vervanging van een eerdere regeling die geen resultaten opleverde.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar ik zie niet zo heel veel alternatieven. Of nou ja, de ouders van de kinderen die het betreft zijn niet de mondigste en weten de juiste instanties vaak zelf niet te vinden, dus uit die hoek krijg je weinig tegenstand - dat kan ook. Maar het blijft gissen, en ik denk niet dat we erachter komen. Wat mij betreft past deze in de lijn van het afschaffen van de extra beloning van docenten op scholen met 'moeilijke leerlingenpopulaties'.
[..]
Mijn probleem zit 'm nog niet eens in deze specifieke doelgroep (en ja, die worden wel degelijk hard geraakt) maar vooral in de manier waarop dit gaat. Net zoals de bezuinigingen op het hoger onderwijs wordt hier het mes gezet in structurele gelden op een hele korte termijn, waardoor je als instelling geen fatsoenlijk termijnbeleid meer kan voeren en hetzelfde uitlokt als met de NPO-gelden: allemaal korte contractjes en geld wegscheppen naar commerciële partijen, omdat niemand weet of je het geld volgend jaar ook nog kan uitgeven.
Niettemin blijft de doelmatigheid van de besteding van geld in het onderwijs via de lumpsum een probleem. Prima als ze dat aan willen pakken, alleen is dit dus niet de manier. En, volgens mij, ook niet wat ermee beoogd wordt.
Maar wel aangekondigd als een structurele geldstroom (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NPO-gelden of andere eenmalige extra toelagen) dus scholen hebben daar beleid op gemaakt. Of het nu kort of lang bestaat, het is 'weinig stijlvol' bestuur om het dan op deze manier af te schaffen - en niet eens omdat we weten dat het niet werkt, maar uitsluitend om de begroting dicht te breien.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze regeling bestaat pas sinds 2024 hé. Zo structureel is het niet, het is een vervanging van een eerdere regeling die geen resultaten opleverde.
Op zichzelf vond ik NSC best prima. Een partij voor mensen die conservatiever zijn maar niet per se christelijk. En die wel een verantwoordelijkheidsgevoel hebben naar de samenleving.quote:Op zaterdag 19 april 2025 16:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat D66 qua partijprogramma en ideologie iets toevoegde aan het politieke bestel. Er was nog niet echt een sociaalliberale partij. De enige basis van NSC is de ijdelheid van Pieter Omtzigt. Het voegt qua ideeën niets toe aan het huidige bestel.
Het lijkt erop dat ze gewoon de ombuigingslijst van minfin hebben gepakt. Alleen kom ik als je die bedragen optelt niet tot 177 mln, misschien gaan ze nog wel verder dan de ombuigingslijst. In die lijst van financiën staan wel meer opties die volgens mijn minder pijn doen dan waar nu voor is gekozen. Ook opvallend dat de bekostiging voor hoogbegaafden wel overeind blijft, die ook gewoon in diezelfde lijst staat.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel aangekondigd als een structurele geldstroom (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NPO-gelden of andere eenmalige extra toelagen) dus scholen hebben daar beleid op gemaakt. Of het nu kort of lang bestaat, het is 'weinig stijlvol' bestuur om het dan op deze manier af te schaffen - en niet eens omdat we weten dat het niet werkt, maar uitsluitend om de begroting dicht te breien.
De concrete impact van bezuinigingen is het ministerie natuurlijk zelf ook bij. Ondanks alle gepiep ging r nog steeds een hele grote bak geld heen…quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:23 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit krijg je vooral als je eerst alles zo ver wegbezuinigt tot militairen pang pang moeten roepen in trainingen en alle bekwaamheid verloren gaat
Ook wel wat tegenstrijdig toch? deur open voor fusie en een ander: ''Wij jagen Omzigt's ideeën na.''quote:Op zaterdag 19 april 2025 23:07 schreef Momo het volgende:
[ X ]
De speld had dit kunnen bedenken, fusie met CDA lol
Vergeet 'maar wel zeer neoliberaal' nietquote:Op zaterdag 19 april 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, op zich is dat traditie. JOVD'ers zijn vaak goedgemutste liberalen maar ergens raken ze het spoor bijster en worden ze naar kapotgekookte spruitjes meurende conservatieven.
quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
optie 5 vergeet je nog
NSC haalt 0 zetels bij de volgende verkiezingen....
Die kans acht ik heel erg groot
NSC kon deze fase best wel eens gaan overlevenquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op zichzelf vond ik NSC best prima. Een partij voor mensen die conservatiever zijn maar niet per se christelijk. En die wel een verantwoordelijkheidsgevoel hebben naar de samenleving.
Maar dat is een Boulevard of Broken Dreams
Zonder hun steun zou er ook geen kabinet met PVV en BBB komen, dus in die zin heeft NSC de deur voor een Amerikanisering juist eerder wagenwijd opengezet (zij het als tweede, na Yesilgoz).quote:Op zondag 20 april 2025 12:23 schreef -XOR- het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd in hoeverre we al op weg hadden gezeten als de VS zonder NSC in het kabinet.
Volgens mij is de VVD momenteel een betere beschermer van de rechtsstaat dan NSC. Los van dat dit kabinet dan nooit een meerderheid had gehad, NSC maakt dit sloopkabinet mogelijk.quote:Op zondag 20 april 2025 12:23 schreef -XOR- het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd in hoeverre we al op weg hadden gezeten als de VS zonder NSC in het kabinet.
Nou ja, er wordt helemaal niks gesloopt door dit kabinet.quote:Op zondag 20 april 2025 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is de VVD momenteel een betere beschermer van de rechtsstaat dan NSC. Los van dat dit kabinet dan nooit een meerderheid had gehad, NSC maakt dit sloopkabinet mogelijk.
...aldus de Speld.quote:Op zondag 20 april 2025 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt helemaal niks gesloopt door dit kabinet.
De VVD maakt dit kabinet net zo goed mogelijk.quote:Op zondag 20 april 2025 12:27 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij is de VVD momenteel een betere beschermer van de rechtsstaat dan NSC. Los van dat dit kabinet dan nooit een meerderheid had gehad, NSC maakt dit sloopkabinet mogelijk.
Klopt, ook de VVD heeft dus schuld. Maar de reactie ging over de vraag of Nederland meer op de huidige VS zou lijken zonder NSC in dit kabinet. Ik geef twee redenen waarom het antwoord nee is.quote:Op zondag 20 april 2025 12:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De VVD maakt dit kabinet net zo goed mogelijk.
Haha, grappenmaker.quote:Op zondag 20 april 2025 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lol, allemaal weggelopen bij het CDA omdat er bij Pieter wat te halen was en nu het schip zinkende is willen ze zeker allemaal terugquote:Op zaterdag 19 april 2025 23:07 schreef Momo het volgende:
[ X ]
De speld had dit kunnen bedenken, fusie met CDA lol
Op zich moeten ze wel bijna, het heeft weinig zin om met z'n tweeen in het al half drooggevallen vijvertje van het behoudende midden te gaan zitten vissen.quote:Op zondag 20 april 2025 13:35 schreef Breekfast het volgende:
Fusie met het CDA![]()
![]()
Als ik Bontenbal was zou ik een hele grote middelvinger opsteken naar alle opportunisten bij NSC die weer terug willen keren naar het CDA.
niks moet D66 bestaat ook nogquote:Op zondag 20 april 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich moeten ze wel bijna, het heeft weinig zin om met z'n tweeen in het al half drooggevallen vijvertje van het behoudende midden te gaan zitten vissen.
D66 is nu wel en dan weer niet ,quote:
Je kan ook gewoon stoppen natuurlijk.quote:Op zondag 20 april 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich moeten ze wel bijna, het heeft weinig zin om met z'n tweeen in het al half drooggevallen vijvertje van het behoudende midden te gaan zitten vissen.
NSC vist bij de volgende 2e kamer verkiezingen nergens meer in. Gewoon opheffen die partij.quote:Op zondag 20 april 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |