Mwah, op zich is dat traditie. JOVD'ers zijn vaak goedgemutste liberalen maar ergens raken ze het spoor bijster en worden ze naar kapotgekookte spruitjes meurende conservatieven.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Raar dat de JOVD competenter lijkt dan de VVD.
Dan worden de meeste vvd'ers klassiek liberalen ja. Maar goed ook.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, op zich is dat traditie. JOVD'ers zijn vaak goedgemutste liberalen maar ergens raken ze het spoor bijster en worden ze naar kapotgekookte spruitjes meurende conservatieven.
De PJO is bij partijen vaak ook maar een klein deel van de aanwas. Het meeste kader wordt pas op latere leeftijd lid en actief.quote:Op zaterdag 19 april 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, op zich is dat traditie. JOVD'ers zijn vaak goedgemutste liberalen maar ergens raken ze het spoor bijster en worden ze naar kapotgekookte spruitjes meurende conservatieven.
Die functie elders was indertijd nog niet eens zo'n slecht ideequote:Op vrijdag 18 april 2025 20:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat een onbenul. Hij had nooit aan deze rol moeten beginnen.
De rest van de partij gaat daar echt wel mee door. Dat, het kapot maken van het pensioenstelsel en het oprichten van het constitutioneel hof zijn nog de enige redenen dat deze partij bestaat. Die drie punten laten ze niet zo maar vallen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 01:06 schreef capricia het volgende:
Ben wel blij dat Omtzigt het kiesstelsel niet volstrekt onnodig complexer heeft kunnen maken, zonder noemenswaardige of concrete voordelen.
dit iddquote:Op zaterdag 19 april 2025 04:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die functie elders was indertijd nog niet eens zo'n slecht idee
Ontsla. Deze. Muts.quote:Minister Marjolein Faber van Asiel en Migratie moest donderdag de schade zien te beperken. Ze wil niet bekend komen te staan als de vrouw die een geldverslindend asielbeleid voert, en ontkende voorafgaand aan de ministerraad dan ook met klem dat ze had gevraagd om 3,5 miljard euro extra voor haar begroting voor 2027. ‘Ik weet niet waar u dat vandaan hebt’, hoonde de PVV-bewindsvrouw.
Een bevreemdende reactie, want in interne kabinetsstukken die op 10 april tijdens de Voorjaarsnota-onderhandelingen zijn gedeeld met de coalitie, staat zwart-op-wit dat de PVV-minister in 2027 om precies te zijn 3,493 miljard euro extra nodig heeft. De beslissing daarover is doorgeschoven naar de zomer, maar Faber suggereert nu dat de claim niet bestaat.
Dit zogenaamd extraparlementaire kabinet ook nog eens, weeral zo'n fantastische erfenis. De fractievoorzitters trekken aan werkelijk alle touwtjes, zo soeverein als de zee. Ondertussen leggen ze de politieke verantwoordelijkheid volledig bij de bewindspersonen, die geen enkele inbreng hebben over beleid binnen hun departement en miljarden zien verdampen maar wel befehl ist befehl moeten tekenen bij het kruisje.quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:32 schreef Breekfast het volgende:
Wat een puinhoop heeft Omtzigt er toch van gemaakt. Zonder enig verantwoordelijkheidsbesef en uit pure ijdelheid een partij beginnen terwijl je midden in een burn-out zit, lekker hoor. En dan dit kabinet als zijn legacy.
Ik las het ja, en dat komt dan nog bovenop de visie dat gefinancierde jeugdhulp vanuit de gemeente niet voor begeleiding als dyslexie mag zijn en dergelijke.quote:Op zaterdag 19 april 2025 09:07 schreef Hanca het volgende:
Dit lijkt me trouwens een punt waar de voltallige oppositie los op gaat: https://nos.nl/artikel/25(...)kwetsbare-leerlingen
Bezuinigen op kwetsbare leerlingen en zonder waarschuwing structureel geld van scholen afpakken, die hun begroting nu niet meer rond krijgen. Het zou me zelfs niks verbazen als ze dit er bewust in hebben gestopt om vooral hierover ophef te krijgen en dan op dit punt toe te geven aan de oppositie, om zo de rest er wel doorheen te krijgen. Want alle 4 weten ze echt wel dat dit zo niet kan en dat de Eerste Kamer hier echt wel voor gaat liggen.
Er zitten veel allochtone kinderen in die groep waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 19 april 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik las het ja, en dat komt dan nog bovenop de visie dat gefinancierde jeugdhulp vanuit de gemeente niet voor begeleiding als dyslexie mag zijn en dergelijke.
Dat laat je zo’n groep ook wel echt compleet vallen hoor. Ik vraag me af wat voor visie daar achter schuilgaat.
Zij was natuurlijk al wel vice-fractievoorzitter en is in die hoedanigheid dus ook de logische vervanger for the time being.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:03 schreef capricia het volgende:
Kent de NSC geen interne partijdemocratie?
Dat Van Vroonhoven per decreet door Omtzigt als nieuwe leider aangesteld is. Ik vind haar namelijk niet zo capabel. En waarom stemmen de leden daar niet over?
Ze heeft natuurlijk ook warm kunnen draaien toen hij ziek was.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zij was natuurlijk al wel vice-fractievoorzitter en is in die hoedanigheid dus ook de logische vervanger for the time being.
De fractieleden zullen dat vast nog wel formeel bevestigen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft natuurlijk ook warm kunnen draaien toen hij ziek was.
Maar het lijkt mij dat de leden hierover dienen te beslissen. Mits de partij zelf democratisch is.
Mwah, een lijsttrekkersverkiezing lijkt me pas zinvol bij de volgende verkiezingen. Het is op zich niet vreemd dat een vicefractievoorzitter optreedt als vervanger tot de volgende campagne.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft natuurlijk ook warm kunnen draaien toen hij ziek was.
Maar het lijkt mij dat de leden hierover dienen te beslissen. Mits de partij zelf democratisch is.
Ze is fractievoorzitter geworden. Zo is Bikker dat ook geworden toen Segers opstapte. Later, voor de verkiezingen, kwam er een stemming onder de leden waar Bikker werd verkozen. Dat zal NSC vast ook doen (waar alleen Van Hijum en Uitermark evt concurrentie zijn).quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:03 schreef capricia het volgende:
Kent de NSC geen interne partijdemocratie?
Dat Van Vroonhoven per decreet door Omtzigt als nieuwe leider aangesteld is. Ik vind haar namelijk niet zo capabel. En waarom stemmen de leden daar niet over?
Het komt ze ook wel goed uit want als ze deze claim helemaal hadden moeten dekken was er helemaal geen ruimte meer voor de partijpolitieke hobby's.quote:
Deze gek zou geen podium meer mogen krijgenquote:Op zaterdag 19 april 2025 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Kolonialisme.
Sommige arrogante westerlingen leren het nooit.
https://x.com/mmeeuw/status/1913162382534140250
Doet me denken aan juni 2023:quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Kolonialisme.
Sommige arrogante westerlingen leren het nooit.
Met clipje van Baudet, druipend van racisme (zie zijn laatste woorden)
https://x.com/mmeeuw/status/1913162382534140250
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |