SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Wordt wel weer eens tijd.quote:
Lekker daar houden aubquote:Op woensdag 16 april 2025 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze wat uit de Zuid Alpen sturen. Zuid Zwitserland en Noord Italië krijgen 250-500 mm te verstouwen
Kan de warmte weer een beetje uit de stenenquote:Op donderdag 17 april 2025 08:04 schreef INViCTuS het volgende:
Nu wel weer klaar met die grijze natte treurnis
Draag jij ook een koelvest?quote:Op donderdag 17 april 2025 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan de warmte weer een beetje uit de stenen
Heb je een leuke zaterdag gehad?quote:Op donderdag 17 april 2025 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nu al fris zat in de nacht
quote:Op donderdag 17 april 2025 09:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Heb je een leuke zaterdag gehad?
[ afbeelding ]
Waarom zo geheimzinnig?quote:Op donderdag 17 april 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets met belangrijke wedstrijd en warm zwembad. Gelukkig viel het nog aardig mee omdat het de rest van de week fris is geweest.
Gewonnen trouwens.
De wat?quote:Op donderdag 17 april 2025 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier ook graag!quote:
No 'koelvest' will save you here my friend! 🔥quote:Op donderdag 17 april 2025 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in Nederland. Moet er niet aan denken dat april al zo tyfusheet is constant![]()
Dat verdampt waar je bij staat zekerquote:Op donderdag 17 april 2025 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No 'koelvest' will save you here my friend! 🔥
24/25 graden, niks mis mee met een lage luchtvochtigheid. Perfect zelfsquote:Op donderdag 17 april 2025 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in Nederland. Moet er niet aan denken dat april al zo tyfusheet is constant![]()
Beter dan dit herfstige weer, inderdaad. Pasen wordt best ok betreft weer.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:49 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf morgen gaan we weer door waar we de afgelopen 1,5 maand al mee bezig waren. Voorspel van de zomer.
Dat heb ik dus ook hè. Ik ben nu al bezig om de koelte erin te houden, want eenmaal opgewarmd krijg je het de hele zomer er niet uit.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er met Koningsdag? Serieus bedoeld hoor. Vraag me altijd af wat mensen dan doen dat zo leuk is.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:19 schreef Pisces29 het volgende:
Dit weer met Koningsdag zou helemaal prima zijn.
Hele dag op de rommelmarkt rondstruinen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is er met Koningsdag? Serieuze bedoeld hoor. Vraag me altijd af wat mensen dan doen dat zo leuk is.
Niet eens een extra vrije dag dit jaar, dus hij zoekt het maar uit met zijn feestje.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is er met Koningsdag? Serieuze bedoeld hoor. Vraag me altijd af wat mensen dan doen dat zo leuk is.
Liever nog een paar graden erbijquote:Op vrijdag 18 april 2025 16:19 schreef Pisces29 het volgende:
Dit weer met Koningsdag zou helemaal prima zijn.
Dat is wel lekkerquote:Op vrijdag 18 april 2025 23:29 schreef MissHobje het volgende:
@:SpeedyGJ de zon scheen de hele middag ( vanaf 12.30 ofzo)
quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is wel lekkerzal weer proberen wat moois van te maken terwijl ik ga wachten tot de gegevens binnen zijn
KNMI loopt weer achter zag ik, laatste update was de 16de
tegenwoordig haal ik het ergens anders weg.
@Geschiedkundige je bff heeft zich zojuist aangekondigd.quote:Op zaterdag 19 april 2025 09:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is 8 graden en ik brand al bijna uit mijn tuin.
ik kan niet wachten hoorquote:Op zaterdag 19 april 2025 13:49 schreef INViCTuS het volgende:
Meer achtergrondinformatie over de droogte volgt na het paasweekeinde.
In de zon is het dan ook al best warm, ongeacht de schaduwtemperatuurquote:Op zaterdag 19 april 2025 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
@:Geschiedkundige je bff heeft zich zojuist aangekondigd.
De beste saté van de wereld scoren in Delft.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is er met Koningsdag? Serieus bedoeld hoor. Vraag me altijd af wat mensen dan doen dat zo leuk is.
Je quote de verkeerde...quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de zon is het dan ook al best warm, ongeacht de schaduwtemperatuur
Met deze zonkracht is 15 graden max het beste. Warmer is niet meer lekker
quote:Op zondag 20 april 2025 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde...
Hij heeft je post nog geliked nota bene! Ga DM'en! Afspreken! Hand in hand beiden in een koelvest buiten huppelen. Dit kan het begin zijn van de mooiste bromance ooit!
Huhquote:Op maandag 21 april 2025 09:37 schreef Nattekat het volgende:
Gaat dit regenfront nog wat doen of hoe zit dat?
Ja, hier ook. Het beweegt niet.quote:Op maandag 21 april 2025 10:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Huhhet heeft vanaf 00.00 non stop geregend tot nu zelfs.. helemaal niets bij jou?
Ja erg blij mee, best wat gevallen al bij al. Cijfers moet ik nog ff nakijken.quote:Op maandag 21 april 2025 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
Eindelijk regen gehad @:geschiedkundige
Regionaal regen van betekenis tijdens de afgelopen nacht. Ook vanochtend in vooral het noordelijk en noordwestelijk deel van ons land (mot)regen, vanmiddag vallen er enkele buien. Dinsdag op de meeste plaatsen droog met nu en dan zonneschijn.
Een driewerf hoezee voor de frontale zone van een opvullende Franse depressie! Het zeer traag over ons land trekkende frontensysteem heeft gisteravond en tijdens de afgelopen nacht in vooral het midden, oosten en zuiden regen van betekenis veroorzaakt. Tot vanochtend 08:30 uur viel in Herwijnen 13, Arcen, Heino en Nunspeet 14, Odijk 15, Heusden-Vesting en Twello 16, De Bilt 17, Epe 21 en Den Dolder 22 mm. In het noorden en noordwesten viel nauwelijks regen. In ’s Heerenberg viel 7 mm: van woensdag tot vrijdag (16-18 april) tapte Jan Willem Otten daar al 22 mm af. In Groot-Ammers ving Gerie Baardman 10 mm op. Dat is meer neerslag dan tijdens de gehele periode 1 maart-20 april!
Het frontensysteem schuifelt vanochtend naar het noorden en lijkt aan het begin van de middag pas op de plaats te zullen maken boven Noord-Holland, Friesland en Groningen. Het systeem veroorzaakt in het noordelijk deel van Nederland van tijd tot tijd regen en motregen. De neerslagactiviteiten lijken tegen het einde van de ochtend geleidelijk af te zullen nemen. In het zuiden blijft het droog en komt, na eerst nog plaatselijk mist, de zon en er nu en dan aan te pas. Vanmiddag schijnt de zon af en toe, maar vooral ten zuiden van het vrijwel stationaire front vormen zich ook enkele buien. De middagtemperaturen bereiken waarden tussen 12 graden op de Wadden en 18 graden in het oosten. Verder staat er vandaag over het algemeen weinig wind.
Woensdag en deels donderdag opnieuw regen en/of buien. Vanaf vrijdag zwaait standvastige hogedruk de scepter. Dat betekent droog weer en perioden met zon tijdens het ‘Koningsdagweekeinde’.
Op woensdag trekt een lagedrukgebied van Ierland naar het Nauw van Calais. De ‘verstoring’ veroorzaakt in ons land over het algemeen vrij veel bewolking en regen of buien. Ik sluit niet uit dat er plaatselijk zo’n 20 mm valt. Afhankelijk van het feit of de zon nog enige tijd schijnt, kan het zo’n 15 tot 17 graden worden. De wind is zwak tot matig uit oostelijke richtingen. De ‘nasleep’ van het systeem veroorzaakt ook donderdag eerst nog regen of buien. De temperatuur komt uit op 14 tot 15 graden en de wind wordt zwak tot matig uit het noorden. Van vrijdag 25 t/m woensdag 30 april zwaait standvastige hogedruk opnieuw de scepter. In de bovenlucht manifesteert zich een van de Atlantische Oceaan naar onder meer het Noordzeegebied verplaatsende hoogterug; in het grondpatroon loopt de luchtdruk in onze omgeving op tot boven 1020 en na het weekeinde naar 1025+ hPa. Dit scenario betekent voor onze omgeving droog weer en flinke perioden met zon. Wel is er in de nacht en vroege ochtend kans op mist. De temperaturen lopen tijdens het ‘Koningsdagweekeinde’ op naar 16 tot 18 graden en er waait een zwakke tot matige wind uit oostelijke richtingen. Na het weekeinde valt vooral het ensemblegemiddelde op met maxima tot zo’n 20 graden op 29 en 30 april.
Zaterdag droog
Zelf maar even een wandeling met 'm gemaakt, als ik erbij ben loopt ie ook wel door de regen.quote:Op maandag 21 april 2025 11:58 schreef Kriegel het volgende:
M'n arme kat helemaal sip nu dat ie nog steeds niet naar buiten kan.
Hier hetzelfdequote:Op maandag 21 april 2025 12:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag overigens volop zon in de ochtend. Nu wel overal wolken
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/neerslagsom/quote:Op maandag 21 april 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
Zo en nu van die terror buien, ben eigenlijk wel benieuwd naar mm hoeveelheid. Het is weer alles of niets
Woensdag kans op terreur buienquote:Op maandag 21 april 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
Zo en nu van die terror buien, ben eigenlijk wel benieuwd naar mm hoeveelheid. Het is weer alles of niets
opbokken met die buien - onweer mag welquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:04 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig gelukkig wel weer van dat droogte gedram af
Op de noordoostflank van het lagedrukgebied wordt morgen met een zuidoostelijke stroming warme, vochtige en onstabiele lucht naar Nederland getransporteerd. Daarin komen buien tot ontwikkeling die met name in de middag en avond wat zwaarder kunnen uitpakken en mogelijk gepaard gaan met onweer. De temperatuur loopt op naar rond 16 graden. De wind is eerst zwak tot matig uit het oosten, later wordt de wind veranderlijk.
Voor donderdag opteren de runs van het ECMWF al enkele dagen achtereen voor een tamelijk buiig weertype. Ik sluit niet uit dat er regionaal tenminste 20 mm valt. De maxima blijven waarschijnlijk op waarden tussen 12 en 14 graden steken en de wind waait uit richtingen tussen noord en oost.
Komt van Jan Visser af. Bijna altijdquote:Op dinsdag 22 april 2025 13:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
opbokken met die buien - onweer mag wel
Quotes uit andermans tekst / sites aub incl. linkje naar bron vermeldingen plaatsen
Ja ik zag het aan je vorige maar we zijn het als Fok grotendeels verplicht helaas.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt van Jan Visser af. Bijna altijd
Op zich verwoord hij het juist precies goedquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja ik word daar een beetje moe van. Steeds van die berichten dan en dan gaat er 20mm vallen. Op 1 dag gaat er net zoveel vallen als in een week etc. Iedereen in paniek. En als puntje bij paaltje komt valt er dan 1 mm op een dag of zo. Maar het zal wel om clickbaits gaan of zo.
Ik kan in dit topic wel 10 mannen noemen die daar heel warm van worden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom met alle apps en grafieken, pluimen en buienradars per uur etc. er blijkbaar nog iemand nodig is die gaat verwoorden wat iedereen al kan zien staan.
Hierbij de verwoording voor de rest van het jaar:quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom met alle apps en grafieken, pluimen en buienradars per uur etc. er blijkbaar nog iemand nodig is die gaat verwoorden wat iedereen al kan zien staan.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan in dit topic wel 10 mannen noemen die daar heel warm van worden.
Ik zie ons al staanquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zou jij met @:INViCTuS het weer willen presenteren? Op zo’n green screen.
Zou @dick_laurent ook al die termen in het Spaans kennen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie ons al staan. Zetten we beide zo'n nerdie bril op. Doet @:Dick_Laurent ook nog even de Spaanse vertaling
De grafiekjes van april tot aan oktober krijg ik het meestal wel warm van jaquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja zag het..en do weer de hele dag regen..nouja woensdag ook zo te zien vanaf uur of 12...nouja ff door bikkelen nog 2.5 week dan zalig 33+ Celsiusquote:Op maandag 21 april 2025 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Woensdag kans op terreur buien
[ x ]
Ofnie, "mister gemiddelde"quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De grafiekjes van april tot aan oktober krijg ik het meestal wel warm van ja
Vandaag en morgen vrij herfstige omstandigheden, ja. Helaas! Koud/fris/grijs/natquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zag het..en do weer de hele dag regen..nouja woensdag ook zo te zien vanaf uur of 12...nouja ff door bikkelen nog 2.5 week dan zalig 33+ Celsius![]()
Nou ik heb mijn mobiel al meer dan een jaar in Spaans staan (helpt allemaal met de taal leren hequote:Op dinsdag 22 april 2025 21:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zou @:dick_laurent ook al die termen in het Spaans kennen?
Mañana Mañanaquote:Op woensdag 23 april 2025 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou ik heb mijn mobiel al meer dan een jaar in Spaans staan (helpt allemaal met de taal leren he) dus ik krijg wel nu en dan van die Spaanse Aemet berichten in mn feed als er een 'borrasca' (storm/depressie) aankomt.
En de basic weertermen zijn niet zo lastig. Lluvia = regen, viento = wind
Kalimero is goeiemorgen en kalinichta is goeienacht lalalalala
quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou, noem ze, namen willen wequote:Op dinsdag 22 april 2025 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Joehoe @Pisces29 @Arizonaquote:Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Frutsel het volgende:
Scheelt dat ik het bijna altijd warm heb![]()
Ik krijg het alleen nog warm van de dames in deze reeks zoals MissHobje, Arizona, Pisces etc
Verder moeten ze niet allemaal tegelijk komen want dan wordt het te warm
en dan is het uiteraard: opbokken met die hitte
quote:Op woensdag 23 april 2025 11:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Joehoe @:Pisces29 @:Arizona
we houden je lekker warm de komende weken
quote:Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Frutsel het volgende:
Scheelt dat ik het bijna altijd warm heb![]()
Ik krijg het alleen nog warm van de dames in deze reeks zoals MissHobje, Arizona, Pisces etc
Verder moeten ze niet allemaal tegelijk komen want dan wordt het te warm
en dan is het uiteraard: opbokken met die hitte
Zou ik ook zeggenquote:
Altijd beter dan het weer van vandaag en morgen. Zeker met zonquote:
Laat het daarna dan maar weer 4/5 weken droog blijven. Gelukkig prima vooruitzicht voor de 10 dagen na morgen. Geen media berichten meer over droogtequote:
Vrijwel droog en 16 graden, ideaal vandaagquote:Op woensdag 23 april 2025 15:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Altijd beter dan het weer van vandaag en morgen. Zeker met zon
Poes is ook in de rui maar die ligt nu lekker op schoot.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Had de paardendekens al opgeruimd, maar heb hem net toch nog maar zijn regenjasje aangedaan. Mag die vrijdagochtend weer af. Als het nu regent en maar 12 graden of minder is, gaan ze rillen om zich warm te houden. En dat is nu geen goed idee omdat ze ook aan het ruien zijn. Dat kost allebei heel veel energie, en dan kunnen ze ongewild veel afvallen.
Dit ter info, leren jullie ook eens wat over paarden.
Ja wel eens geprobeerd (onvrijwillig), maar was toch best pijnlijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poes is ook in de rui maar die ligt nu lekker op schoot.
Maar dat gaat bij paarden wat moeilijker ja![]()
Oh zo. Het is een livebeeld dat alweer een uur verder was, dus ik wist even niet wat het idee was.quote:
quote:Op woensdag 23 april 2025 19:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja wel eens geprobeerd (onvrijwillig), maar was toch best pijnlijk.
quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij staat erop! ik herhaal... hij staat erop!
Het kan zomaar, het kan ook nietquote:Op woensdag 23 april 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
25 graden doe ff normaal.
Normaal is een graad of 16/17 begin mei.
Het zal wel weer zo'n walgelijk hete zomer worden als 2018.
Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
25 graden doe ff normaal.
Normaal is een graad of 16/17 begin mei.
Het zal wel weer zo'n walgelijk hete zomer worden als 2018.
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaagquote:
Goed voor de tuin @Geschiedkundigequote:Op donderdag 24 april 2025 10:06 schreef Elan het volgende:
Laatste pluim nog een stuk warmer. Hoogzomer op 1 mei genot.
Inderdaad. Hier in het dorp is altijd het eerste weekend van mei een groot internationaal bluesfestival. De temperaturen die we daar gehad hebben varieren van 10 graden en regen tot zon en bijna 30 graden. Zelfs een keer nachtvorst gehad.quote:Op donderdag 24 april 2025 06:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.
Maar liever 25 dan 12.
quote:Op donderdag 24 april 2025 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaag
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Goed voor de tuin @:geschiedkundige
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.quote:
Dat lichtgroene blad is altijd zo mooi in het voorjaar.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus één plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halenquote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus één plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Oh mooi.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.
zo'n simpele groene huis-tuin-keuken regenmeter kost je een paar euro en is een prima regenmeter.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh mooi.Ja oké, dat overzichtje is natuurlijk niet giga gedetailleerd, dus het kan best dat er op erg lokaal niveau wat meer is gevallen.
Hier is niet eens een meetstation in de buurt, ik zit precies halverwege een driehoekje tussen een punt in Utrecht, eentje ergens onder Lelystad en nog één in bumfuck nowhere middenin Gelderland (Kootwijk ofzo)Dus ik moet altijd maar een beetje gissen aan de hand van het kleurtje waar je onder valt.
Misschien ook maar eens kopen, zo'n watermeter.
Oh, zie nu deze post pas. Da's her en der wel een opvallend verschil met deze:quote:Op donderdag 24 april 2025 19:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halen
[ x ]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Dingen komen en dingen gaan.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Is altijd maar zo'n korte periode he. Anderhalve week ofzo dat het echt op zijn mooist en meest vol is, en dan begint alle bloesem idd alweer te vallen.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is altijd maar zo'n korte periode he. Anderhalve week ofzo dat het echt op zijn mooist en meest vol is, en dan begint alle bloesem idd alweer te vallen.
Edit, hier begint de oleander nu langzaam in bloei te raken. Ook super mooi, geeft alleen erg veel zooi want ook hier flikkeren al die bloemblaadjes op gegeven moment op de grond, je tuin in.
Oh beterquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorin maart waren ze al flink in de bloei hier en eigenlijk nu pas gaan er wat blaadjes vallen..
Gelukkig andersquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh beterik herinner me dat het altijd maar (voor mijn idee) echt anderhalf max 2 weken echt mooi vol was, en dat de aftakeling dan al begon in te zetten.
Dit. Bijna 2 maanden en nog is alles vol en prachtig.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorin maart waren ze al flink in de bloei hier en eigenlijk nu pas gaan er wat blaadjes vallen..
LEUGENSquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hebben daar überhaupt wel mooie dikke bloemen aan gezeten?quote:
Verschilt hier wel heel erg per boom. Maar ik vind wel dat ze langer mogen bloeien. Rhododendrons ook. Max 2/3 weken en het is alweer klaarquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hebben daar überhaupt wel mooie dikke bloemen aan gezeten?Veel harde regen gehad?
Hier overal de dikste mooie bloesems die je je maar kunt voorstellen.
Die is echt zielig? Die boom heeft giga dorst lijkt hetquote:
Heb je die foto met een aardappel genomen?quote:
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csiquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je die foto met een aardappel genomen?
Ha! Ik weet nu waar je huis woont!!! Ik stap zo in de auto en ben over plusminus 35 uur bij je!!!quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csi
Dan is het rond de 16 graden, dat is geen herfst en ook geen kou. Wat een sensatiezoeker weer.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
De grillen van het voorjaar. Eerst lekker maken met aangename temperaturen en zon om vervolgens weer de herfst te laten retourneren met kou
[ x ]
Pluim midden stond op 12-14. Maar de Bilt is altijd al een buitenbeentje geweestquote:Op vrijdag 25 april 2025 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan is het rond de 16 graden, dat is geen herfst en ook geen kou. Wat een sensatiezoeker weer.
Volgens mij is dit in Schoonebeek. Alhoewel ik wel getwijfeld heb aan de SportSingel in Bantquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csi
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
De grillen van het voorjaar. Eerst lekker maken met aangename temperaturen en zon om vervolgens weer de herfst te laten retourneren met kou
[ x ]
Waarom mag jij hier nog posten eigenlijk..?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.
Terug naar BNW jij, wappie!quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.
Ken wel iemand die Geo heet. Zal hem eens vragen danquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Echt? Hier stralend en duidelijk warmer dan de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier blijft het bewolkt en koud vandaag, brrrr.
10-11 graden inderdaad in de oostelijke helft, terwijl mijn iPhone weer app 16 aangeeft. Wordt een matige Koningsnacht zo..quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
hier in het oosten ook, hoor. gewoon fris en grijsquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Echt? Hier stralend en duidelijk warmer dan de afgelopen dagen.
Ik was net met jas aan kort in de tuin bezig. Had bijna een koelvestje nodig.
Zo te zien komt de zon echt morgen pas, de wolkenradar laat niet echt vooruitgang zien. Het blijft hangen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
10-11 graden inderdaad in de oostelijke helft, terwijl mijn iPhone weer app 16 aangeeft. Wordt een matige Koningsnacht zo..
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te zien komt de zon echt morgen pas, de wolkenradar laat niet echt vooruitgang zien. Het blijft hangen.
Koningsdag is het startschot voor een zonovergoten festival seizoen. Kun je alvast noteren.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.
Prima, dan gaan we morgen maar even naar Arnhemquote:Op vrijdag 25 april 2025 19:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Koningsdag is het startschot voor een zonovergoten festival seizoen. Kun je alvast noteren.
Klopt, hier nu ook sinds een half uur zon.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.
Misschien weer een Danaquote:Op vrijdag 25 april 2025 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha! Ik weet nu waar je huis woont!!! Ik stap zo in de auto en ben over plusminus 35 uur bij je!!!
Hoe verschillend kan het zijn! Hier was het lekker zonnig de hele middag, eind ochtend al.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Venlo 80mm? 😑quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:06 schreef INViCTuS het volgende:
In het oostelijk deel van Nederland is in april aardig wat regen gevallen. In de kustgebieden van westelijk Nederland viel weinig neerslag. In Petten viel 4, vanaf 1 maart slechts 6 mm.
Gedurende de nog resterende dagen van de maand april wordt geen neerslag verwacht. Dat betekent dat we een voorlopige balans kunnen opmaken. Op basis van bijna 300 neerslagstations van het KNMI, waarvan nog niet alle data gevalideerd zijn, komt medewerker Jelle Booi uit het Friese Opeinde uit op een landelijk aprilgemiddelde van circa 33 tegen normaal 43 mm. Niet zoals maart extreem droog dus, maar de verschillen in den lande zijn wel opmerkelijk groot.
Dankzij de regenval van voor het paasweekeinde en enkele dagen geleden is april in het oostelijk deel van Nederland een relatief natte maand geworden. Zo viel er in Oldebroek 63, Doetinchem 67, Siebengewald 69 en in Venlo zowaar 80 mm. In de kustgebieden van westelijk Nederland (met name het noordwestelijk kustgebied) is echter amper regen gevallen. Petten bleef over de maand april steken op slechts 4 mm en in maart viel daar maar 1,5 mm ofwel na 28 februari is er amper 6 mm gevallen. Het is daar dus heel droog. Gelukkig zijn de afgelopen twee jaren in het Noord-Hollands duingebied bijzonder nat verlopen. In 2024 viel er in Petten 1052, in Bergen 1301 en in Overveen bij Haarlem 1330 mm. Wat april 2024 betreft: toen viel er gemiddeld in Nederland 96 mm en met 143 mm was Woudenberg de natste plaats.
Meer duiding volgt binnenkort.
Bron; Jan Visser
Was echt wel koud, ja. Mistig ook. Verwarming nog ff aan gehad want was maar 15.5 binnen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:23 schreef MissHobje het volgende:
Koud en mistig ! Brrrr verwacht wel dat het aanstonds opblaast.
Maar gelukkig over het algemeen wel redelijk gemiddeld/normaal. De hogere aantallen o.a door aantal buien, maar meeste viel toch echt afgelopen donderdag. Behalve in delen van het westen. En ook gestage regenval, dus het beste voor de natuur. Dat ligt gelukkig achter ons en de komende 10 dagen droog. M'n regentonnen zitten weer vol, maar de komende week is het nog nat zat.quote:Op zaterdag 26 april 2025 10:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Venlo 80mm? 😑
Hier zeker niet, zal straks of morgen eens de cijfers erbij pakken. Wel best wat gevallen al bij al
Nu weer warm en zonnigquote:Op zaterdag 26 april 2025 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was echt wel koud, ja. Mistig ook. Verwarming nog ff aan gehad want was maar 15.5 binnen.
Godverdomme wat bleef de temperatuur hier achter: het werd slechts 12°C waar 17°C in de verwachting stond, door zo'n onvoorzien wolkendek.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:34 schreef Perrin het volgende:
Meestal is het andersom. Hou vol Oost-Nederland!
[ x ]
De zonkracht is inmiddels aardig hoog bij helder weer. Het zal ook niet lang meer duren voordat op dumpert weer foto's en filmpjes verschijnen van mensen die zo vuurrood zijn dat ze bijna licht geven na een dagje in de zon.quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:58 schreef DutchBlend het volgende:
Ligt hier (midden van t land) te zweten in de achtertuin. Lijkt wel 28c in de zon
Ja dat is ook wel te merken, ondanks het redelijk droog is, is er nog genoeg water in de grond voor de plantenquote:Op zondag 27 april 2025 10:20 schreef MissHobje het volgende:
Grondwater nog steeds goed hoog!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tomaten/komkommers nog maar niet buiten zetten dan.quote:Op zondag 27 april 2025 11:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De komende dagen wordt ons weer bepaald door een hogedrukgebied, wat zorgt voor droog en rustig weer. We kunnen genieten van aangename temperaturen rond de zomerse waarde van 20 graden. Vanaf vrijdag lijkt de kans op een bui toe te nemen door meer instabiliteit in de lucht (cape).
Aan het einde van de week komt er meer lagedruk boven Scandinavië te liggen. Dit lagedrukgebied zal waarschijnlijk ook invloed hebben op ons weer, waardoor de kans op regen verder toeneemt en we meer wind kunnen verwachten. De stroming lijkt dan meer vanuit de west of noord kant te gaan komen.
Maar of dat gaat gebeuren is nog even afwachten. De komende week lijkt in ieder geval heel mooi te worden, met veel zon en hoge temperaturen.
[ afbeelding ]
#droogtequote:Op zondag 27 april 2025 10:20 schreef MissHobje het volgende:
Grondwater nog steeds goed hoog!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee, ik heb weinig verstand van groente en fruitquote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tomaten/komkommers nog maar niet buiten zetten dan.
Idd, wanneer gaan die nachttemperaturen nu eens structureel naar 10+?quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meerquote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vorst gaat er niet meer komen denk ik.quote:Op zondag 27 april 2025 12:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meer
Kas een optie?quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat allemaal in kassen nu hoor, maar een deel doen we ook gewoon 'echt buiten'. Past niet allemaal als het straks volgroeid is in onze kassen. Hebben ook nog wat pepers, een berg paprika's, meloenen etc..quote:
Het kan wel, maar ideaal was afgelopen week niet. Dan staan ze beter in een kas nog ff. Die optie hebben we gelukkig.quote:Op zondag 27 april 2025 12:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meer
Je lijkt wel de Nederlandse Charles Dowding met die hoeveelheden. Ben overigens razend benieuwd naar foto's van je moestuin.quote:Op zondag 27 april 2025 14:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat allemaal in kassen nu hoor, maar een deel doen we ook gewoon 'echt buiten'. Past niet allemaal als het straks volgroeid is in onze kassen. Hebben ook nog wat pepers, een berg paprika's, meloenen etc..
Komt wel goed, alleen is alles enorm hard gegroeid dit voorjaar, dus wordt wel tijd bijna
Laat de atmosfeer maar goed opladen voor wat omweerquote:Op zondag 27 april 2025 11:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De komende dagen wordt ons weer bepaald door een hogedrukgebied, wat zorgt voor droog en rustig weer. We kunnen genieten van aangename temperaturen rond de zomerse waarde van 20 graden. Vanaf vrijdag lijkt de kans op een bui toe te nemen door meer instabiliteit in de lucht (cape).
Aan het einde van de week komt er meer lagedruk boven Scandinavië te liggen. Dit lagedrukgebied zal waarschijnlijk ook invloed hebben op ons weer, waardoor de kans op regen verder toeneemt en we meer wind kunnen verwachten. De stroming lijkt dan meer vanuit de west of noord kant te gaan komen.
Maar of dat gaat gebeuren is nog even afwachten. De komende week lijkt in ieder geval heel mooi te worden, met veel zon en hoge temperaturen.
[ afbeelding ]
Tyfus heet in de zonquote:Op zondag 27 april 2025 15:00 schreef 12Beaufort het volgende:
In het zuiden inmiddels de 20 gepasseerd. Woensdrecht het warmst nu met 20.8. En stijgt nog wel wat.
[ afbeelding ]
Koelvestje maar gaan klaarmaken voor over een paar dagen..quote:Op zondag 27 april 2025 19:33 schreef 12Beaufort het volgende:
Uiteindelijk nog 21.5 geworden in Woensdrecht.
Morgen iets warmer dan vandaag.
Donderdag gaan we over de 25 gradenquote:Op zondag 27 april 2025 20:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Koelvestje maar gaan klaarmaken voor over een paar dagen..
Nou joepiequote:Op zondag 27 april 2025 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Donderdag gaan we over de 25 graden![]()
. Mooi man
goed voor de moestuin plantenquote:
En dat de hele week. De temperatuur wordt zelfs nog aangenamerquote:
Met zo'n vieze gore koude noordenwindquote:Op maandag 28 april 2025 14:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig volgende week waarschijnlijk weer 15 gradengenot
Vandaag ook al natuurlijk tijdens het gras maaien...alle buurvrouwen en één buurman hingen subiet aan hun borsten uit het raamquote:
Groot gelijk lekker flaneren kerel.quote:Op maandag 28 april 2025 18:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vandaag ook al natuurlijk tijdens het gras maaien...alle buurvrouwen en één buurman hingen subiet aan hun borsten uit het raam
Zal hier vast meevallen, waait meestal amper.quote:Op maandag 28 april 2025 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met zo'n vieze gore koude noordenwind
Zie nu pas je opmerkingquote:Op maandag 28 april 2025 13:30 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heeft z'n airco te hoog gezet
zet 'm nou niet zo onder spanningquote:Op maandag 28 april 2025 13:30 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heeft z'n airco te hoog gezet
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.quote:
Jullie hadden een wc op stroom?quote:Op maandag 28 april 2025 22:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.
Weet nog dat er iets was met pompen . Geen idee verderquote:Op dinsdag 29 april 2025 06:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jullie hadden een wc op stroom?
Zeker vervelend, maar op dat moment is het maar zoals het is. Je doet er niks anquote:Op maandag 28 april 2025 22:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.
JE LEEFT NOG. JE DOET HET NOG. JE ZIET ER GOED UIT. VERTEL ONS ALLES!quote:
ff bijkomen van de hitte de dagen ervoorquote:Op dinsdag 29 april 2025 07:49 schreef INViCTuS het volgende:
Wat staat er voor zondag een temperatursturz dan? Staat ineens maar 12/13 graden? Onder de 15 is verboden na 1 mei
quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
JE LEEFT NOG. JE DOET HET NOG. JE ZIET ER GOED UIT. VERTEL ONS ALLES!
Moest je op een houtje bijten?quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Ja nee het viel eigenlijk hier mee. Ik hoorde van Spaanse collega's van me dat o.a. in Sevilla en Madrid het tot diep in de avond duurde voordat de stroom terug kwam... vrij bizar.. Hier sprong alles gisteren rond 18:30 weer aan, dus het viel relatief mee voor ons.
Maar internet duurde wel veel langer, dat deed het pas sinds vannacht/vanmorgen ergens weer (toen we gingen slapen gister knipperde de modem nog steeds rood).
Wel nu al veel verhalen gezien over mensen die meteen gingen hoarden in de supermarkten enzoTsja.
Maar een noodpakketje hebben (o.a. een mobiel gas setje om op te koken, als je elektrisch kookt, zoals in ons huis) is wel iets waar we vanaf nu toch maar even serieus werk van gaan maken![]()
Het benne barre tieden mien jong!
Met die kou, ja. Nu is het lekkerquote:
Bereid je maar voor op de komende 2 dagen danquote:Op dinsdag 29 april 2025 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga vandaag helemaal naar de klote
Waarvan? Dat doe je dan toch zelfquote:Op dinsdag 29 april 2025 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga vandaag helemaal naar de klote
Meneer heeft een villa met 35 airco's en muurkoeling he, let's not forgetquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarvan? Dat doe je dan toch zelf. Je hoeft niet de hele dag de zon in, hè
Hier ook zoiets qua graden zonder die windquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile hier een prettige 21 graden met iets teveel wind als je 't mij vraagt
Dat werd vorige week ook van deze week gezegd..... En regen....quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:51 schreef Evangelion het volgende:
Vanaf zondag een paar dagen 11-13 graden max
Het houdt niet op niet vanzelf.
Is echt altijd als het warmer en droger dan gemiddeld is. Heel erg soms komt het voor dat een hittegolf vroegtijdig in de pluim staat, maar meestal vallen weermodellen terug op kwakkelweer, ongeacht wat.quote:Op dinsdag 29 april 2025 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat werd vorige week ook van deze week gezegd..... En regen....
Overigens zie ik bij zondag en de dagen daarna 17 tot 20 graden in de vooruitzichten. En zon en geen wind. Niks mis mee.
Vandaag wel veelquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarvan? Dat doe je dan toch zelf. Je hoeft niet de hele dag de zon in, hè
Broodnodig in dit klimaatquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Meneer heeft een villa met 35 airco's en muurkoeling he, let's not forget![]()
El tropical godenquote:
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.quote:
Geen tomaatjes in de moestuin daar. De mijne gister in de volle grond gezet. Ik zet in op een mooie zomer.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.![]()
Noordkaap leek me altijd wel een prima plekje
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.![]()
Wie gaat er nou vrijwillig in Friesland wonenquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)
Dat zijn vrij zonnige plekken in Nederland die in de zomer altijd wel meerdere graden koeler zijn dan waar je nu zit. Want je zit nu in een van de warmste stukjes Nederland geloof ik![]()
Mijn ma bijvoorbeeld woont in Enkhuizen, en ik merkte altijd al meteen als we daar op bezoek gingen in de zomer dat het daar met gemak enkele graden koeler was dan midden NL.
Bedoel, dan woon je nog steeds gewoon in Nederland maar wel een flink stuk koeler.
I dunno man. Wie gaat er nou vrijwillig op de noordkaap wonen? Zoveel mensen, zoveel wensen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wie gaat er nou vrijwillig in Friesland wonen![]()
Maar dan ook echt. Als je naar De Bilt kijkt heb je met moeite 100 dagen die 20 graden halen en ongeveer 5 maanden per jaar is het 80% van de tijd grijs. Zo'n boeiend of heet klimaat hebben we sowieso niet.quote:
Ja, mooi voor een vakantie. Absoluut waar.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we hopen op een mooi groeiseizoenquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen tomaatjes in de moestuin daar. De mijne gister in de volle grond gezet. Ik zet in op een mooie zomer.
Haha ja, deprimerend lijkt me dat. Net zoals altijd licht overigens me best kut lijkt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, mooi voor een vakantie. Absoluut waar.
Maar het is daar goed 3 maanden kats donker in de winter en in de zomer precies niet. Lijkt me niks
Nee, ik blijf waar ik ben of ik ga echt weg.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)
Dat zijn vrij zonnige plekken in Nederland die in de zomer altijd wel meerdere graden koeler zijn dan waar je nu zit. Want je zit nu in een van de warmste stukjes Nederland geloof ik![]()
Mijn ma bijvoorbeeld woont in Enkhuizen, en ik merkte altijd al meteen als we daar op bezoek gingen in de zomer dat het daar met gemak enkele graden koeler was dan midden NL.
Bedoel, dan woon je nog steeds gewoon in Nederland maar wel een flink stuk koeler.
Onweer krijgt ditmaal geen kans.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
https://x.com/Stormchaser(...)QnLI8-Ze3JtVh7w&s=19
ff bijtankenquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag wordt het wel koud. Niet de bedoeling
Koudquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag wordt het wel koud. Niet de bedoeling
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk frisquote:
Geniet jij wel eens van mooi weer of moet je elke dag uitkijken wanneer de boel verandert?quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk fris
Ik werk elke dag uren buiten, dus ja.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geniet jij wel eens van mooi weer of moet je elke dag uitkijken wanneer de boel verandert?Dat hoort zeker bij de taken van een echte onrustige weerman.
Hoe mooi weer hebben we nu (al gehad) zo vroeg in het jaar.
Is er al iets over de zomer bekend?quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:20 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben zeer content met maart en april. Zo zonnig was die nog nooit en mag het eigenlijk elk jaar wel.
Eerlijk gezegd nog niks gelezen over de "long range" verwachtingen van de modellen of meteorologen/Instituten die dit wel eens plaatsen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is er al iets over de zomer bekend?
Ik heb het gevoel dat we dit jaar alles gaan aantikken. Prachtige (eind) winter, prachtige lente, goeie zomer en dan in november 40 cm sneeuw door heel Nederland.
Zo kan ik de dikke deken nooit opbergenquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk fris
Ik verheug me vooral op het moment dat het enkel de zomerjas dragen wordt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zo kan ik de dikke deken nooit opbergen
*SNIL*quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat we dit jaar alles gaan aantikken. Prachtige (eind) winter, prachtige lente, goeie zomer en dan in november 40 cm sneeuw door heel Nederland.
Wat lees ik hierquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik verheug me vooral op het moment dat het enkel de zomerjas dragen wordt.
quote:
quote:
40 cm sneeuw in Nederland. Die chaos maak ik graag mee. Genotquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
40 is idd toch beter niet te hopen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
40 cm sneeuw in Nederland. Die chaos maak ik graag mee. Genot
Behalve voor hulpdiensten en co.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |