Altijd beter dan het weer van vandaag en morgen. Zeker met zonquote:
Laat het daarna dan maar weer 4/5 weken droog blijven. Gelukkig prima vooruitzicht voor de 10 dagen na morgen. Geen media berichten meer over droogtequote:
Vrijwel droog en 16 graden, ideaal vandaagquote:Op woensdag 23 april 2025 15:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Altijd beter dan het weer van vandaag en morgen. Zeker met zon
Poes is ook in de rui maar die ligt nu lekker op schoot.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Had de paardendekens al opgeruimd, maar heb hem net toch nog maar zijn regenjasje aangedaan. Mag die vrijdagochtend weer af. Als het nu regent en maar 12 graden of minder is, gaan ze rillen om zich warm te houden. En dat is nu geen goed idee omdat ze ook aan het ruien zijn. Dat kost allebei heel veel energie, en dan kunnen ze ongewild veel afvallen.
Dit ter info, leren jullie ook eens wat over paarden.
Ja wel eens geprobeerd (onvrijwillig), maar was toch best pijnlijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poes is ook in de rui maar die ligt nu lekker op schoot.
Maar dat gaat bij paarden wat moeilijker ja![]()
Oh zo. Het is een livebeeld dat alweer een uur verder was, dus ik wist even niet wat het idee was.quote:
quote:Op woensdag 23 april 2025 19:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja wel eens geprobeerd (onvrijwillig), maar was toch best pijnlijk.
quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij staat erop! ik herhaal... hij staat erop!
Het kan zomaar, het kan ook nietquote:Op woensdag 23 april 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
25 graden doe ff normaal.
Normaal is een graad of 16/17 begin mei.
Het zal wel weer zo'n walgelijk hete zomer worden als 2018.
Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
25 graden doe ff normaal.
Normaal is een graad of 16/17 begin mei.
Het zal wel weer zo'n walgelijk hete zomer worden als 2018.
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaagquote:
Goed voor de tuin @Geschiedkundigequote:Op donderdag 24 april 2025 10:06 schreef Elan het volgende:
Laatste pluim nog een stuk warmer. Hoogzomer op 1 mei genot.
Inderdaad. Hier in het dorp is altijd het eerste weekend van mei een groot internationaal bluesfestival. De temperaturen die we daar gehad hebben varieren van 10 graden en regen tot zon en bijna 30 graden. Zelfs een keer nachtvorst gehad.quote:Op donderdag 24 april 2025 06:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.
Maar liever 25 dan 12.
quote:Op donderdag 24 april 2025 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaag
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Goed voor de tuin @:geschiedkundige
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.quote:
Dat lichtgroene blad is altijd zo mooi in het voorjaar.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus n plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halenquote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus n plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Oh mooi.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.
zo'n simpele groene huis-tuin-keuken regenmeter kost je een paar euro en is een prima regenmeter.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh mooi.Ja ok, dat overzichtje is natuurlijk niet giga gedetailleerd, dus het kan best dat er op erg lokaal niveau wat meer is gevallen.
Hier is niet eens een meetstation in de buurt, ik zit precies halverwege een driehoekje tussen een punt in Utrecht, eentje ergens onder Lelystad en nog n in bumfuck nowhere middenin Gelderland (Kootwijk ofzo)Dus ik moet altijd maar een beetje gissen aan de hand van het kleurtje waar je onder valt.
Misschien ook maar eens kopen, zo'n watermeter.
Oh, zie nu deze post pas. Da's her en der wel een opvallend verschil met deze:quote:Op donderdag 24 april 2025 19:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halen
[ x ]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Dingen komen en dingen gaan.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Is altijd maar zo'n korte periode he. Anderhalve week ofzo dat het echt op zijn mooist en meest vol is, en dan begint alle bloesem idd alweer te vallen.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is altijd maar zo'n korte periode he. Anderhalve week ofzo dat het echt op zijn mooist en meest vol is, en dan begint alle bloesem idd alweer te vallen.
Edit, hier begint de oleander nu langzaam in bloei te raken. Ook super mooi, geeft alleen erg veel zooi want ook hier flikkeren al die bloemblaadjes op gegeven moment op de grond, je tuin in.
Oh beterquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorin maart waren ze al flink in de bloei hier en eigenlijk nu pas gaan er wat blaadjes vallen..
Gelukkig andersquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh beterik herinner me dat het altijd maar (voor mijn idee) echt anderhalf max 2 weken echt mooi vol was, en dat de aftakeling dan al begon in te zetten.
Dit. Bijna 2 maanden en nog is alles vol en prachtig.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou wel wat langer dan 1.5 week hoorin maart waren ze al flink in de bloei hier en eigenlijk nu pas gaan er wat blaadjes vallen..
LEUGENSquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hebben daar berhaupt wel mooie dikke bloemen aan gezeten?quote:
Verschilt hier wel heel erg per boom. Maar ik vind wel dat ze langer mogen bloeien. Rhododendrons ook. Max 2/3 weken en het is alweer klaarquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hebben daar berhaupt wel mooie dikke bloemen aan gezeten?Veel harde regen gehad?
Hier overal de dikste mooie bloesems die je je maar kunt voorstellen.
Die is echt zielig? Die boom heeft giga dorst lijkt hetquote:
Heb je die foto met een aardappel genomen?quote:
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csiquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je die foto met een aardappel genomen?
Ha! Ik weet nu waar je huis woont!!! Ik stap zo in de auto en ben over plusminus 35 uur bij je!!!quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csi
Dan is het rond de 16 graden, dat is geen herfst en ook geen kou. Wat een sensatiezoeker weer.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
De grillen van het voorjaar. Eerst lekker maken met aangename temperaturen en zon om vervolgens weer de herfst te laten retourneren met kou
[ x ]
Pluim midden stond op 12-14. Maar de Bilt is altijd al een buitenbeentje geweestquote:Op vrijdag 25 april 2025 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan is het rond de 16 graden, dat is geen herfst en ook geen kou. Wat een sensatiezoeker weer.
Volgens mij is dit in Schoonebeek. Alhoewel ik wel getwijfeld heb aan de SportSingel in Bantquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bewust wazig gemaakt anders gaan mensen 1000x enhancen en uit het serienummer van de prullenbak mijn straat doxxen. #csi
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
De grillen van het voorjaar. Eerst lekker maken met aangename temperaturen en zon om vervolgens weer de herfst te laten retourneren met kou
[ x ]
Waarom mag jij hier nog posten eigenlijk..?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.
Terug naar BNW jij, wappie!quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Omdat ze ¨experimenteren´ met geo-engineering . Is de laatste paar jaar al het geval.
Ken wel iemand die Geo heet. Zal hem eens vragen danquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Echt? Hier stralend en duidelijk warmer dan de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier blijft het bewolkt en koud vandaag, brrrr.
10-11 graden inderdaad in de oostelijke helft, terwijl mijn iPhone weer app 16 aangeeft. Wordt een matige Koningsnacht zo..quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
hier in het oosten ook, hoor. gewoon fris en grijsquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Echt? Hier stralend en duidelijk warmer dan de afgelopen dagen.
Ik was net met jas aan kort in de tuin bezig. Had bijna een koelvestje nodig.
Zo te zien komt de zon echt morgen pas, de wolkenradar laat niet echt vooruitgang zien. Het blijft hangen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
10-11 graden inderdaad in de oostelijke helft, terwijl mijn iPhone weer app 16 aangeeft. Wordt een matige Koningsnacht zo..
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te zien komt de zon echt morgen pas, de wolkenradar laat niet echt vooruitgang zien. Het blijft hangen.
Koningsdag is het startschot voor een zonovergoten festival seizoen. Kun je alvast noteren.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.
Prima, dan gaan we morgen maar even naar Arnhemquote:Op vrijdag 25 april 2025 19:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Koningsdag is het startschot voor een zonovergoten festival seizoen. Kun je alvast noteren.
Klopt, hier nu ook sinds een half uur zon.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lost nu wel snel op hoor, wij hebben sinds een half uur zon ineens.
Misschien weer een Danaquote:Op vrijdag 25 april 2025 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha! Ik weet nu waar je huis woont!!! Ik stap zo in de auto en ben over plusminus 35 uur bij je!!!
Hoe verschillend kan het zijn! Hier was het lekker zonnig de hele middag, eind ochtend al.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Venlo 80mm? 😑quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:06 schreef INViCTuS het volgende:
In het oostelijk deel van Nederland is in april aardig wat regen gevallen. In de kustgebieden van westelijk Nederland viel weinig neerslag. In Petten viel 4, vanaf 1 maart slechts 6 mm.
Gedurende de nog resterende dagen van de maand april wordt geen neerslag verwacht. Dat betekent dat we een voorlopige balans kunnen opmaken. Op basis van bijna 300 neerslagstations van het KNMI, waarvan nog niet alle data gevalideerd zijn, komt medewerker Jelle Booi uit het Friese Opeinde uit op een landelijk aprilgemiddelde van circa 33 tegen normaal 43 mm. Niet zoals maart extreem droog dus, maar de verschillen in den lande zijn wel opmerkelijk groot.
Dankzij de regenval van voor het paasweekeinde en enkele dagen geleden is april in het oostelijk deel van Nederland een relatief natte maand geworden. Zo viel er in Oldebroek 63, Doetinchem 67, Siebengewald 69 en in Venlo zowaar 80 mm. In de kustgebieden van westelijk Nederland (met name het noordwestelijk kustgebied) is echter amper regen gevallen. Petten bleef over de maand april steken op slechts 4 mm en in maart viel daar maar 1,5 mm ofwel na 28 februari is er amper 6 mm gevallen. Het is daar dus heel droog. Gelukkig zijn de afgelopen twee jaren in het Noord-Hollands duingebied bijzonder nat verlopen. In 2024 viel er in Petten 1052, in Bergen 1301 en in Overveen bij Haarlem 1330 mm. Wat april 2024 betreft: toen viel er gemiddeld in Nederland 96 mm en met 143 mm was Woudenberg de natste plaats.
Meer duiding volgt binnenkort.
Bron; Jan Visser
Was echt wel koud, ja. Mistig ook. Verwarming nog ff aan gehad want was maar 15.5 binnen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:23 schreef MissHobje het volgende:
Koud en mistig ! Brrrr verwacht wel dat het aanstonds opblaast.
Maar gelukkig over het algemeen wel redelijk gemiddeld/normaal. De hogere aantallen o.a door aantal buien, maar meeste viel toch echt afgelopen donderdag. Behalve in delen van het westen. En ook gestage regenval, dus het beste voor de natuur. Dat ligt gelukkig achter ons en de komende 10 dagen droog. M'n regentonnen zitten weer vol, maar de komende week is het nog nat zat.quote:Op zaterdag 26 april 2025 10:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Venlo 80mm? 😑
Hier zeker niet, zal straks of morgen eens de cijfers erbij pakken. Wel best wat gevallen al bij al
Nu weer warm en zonnigquote:Op zaterdag 26 april 2025 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was echt wel koud, ja. Mistig ook. Verwarming nog ff aan gehad want was maar 15.5 binnen.
Godverdomme wat bleef de temperatuur hier achter: het werd slechts 12C waar 17C in de verwachting stond, door zo'n onvoorzien wolkendek.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:34 schreef Perrin het volgende:
Meestal is het andersom. Hou vol Oost-Nederland!
[ x ]
De zonkracht is inmiddels aardig hoog bij helder weer. Het zal ook niet lang meer duren voordat op dumpert weer foto's en filmpjes verschijnen van mensen die zo vuurrood zijn dat ze bijna licht geven na een dagje in de zon.quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:58 schreef DutchBlend het volgende:
Ligt hier (midden van t land) te zweten in de achtertuin. Lijkt wel 28c in de zon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |