Ja dat is ook wel te merken, ondanks het redelijk droog is, is er nog genoeg water in de grond voor de plantenquote:Op zondag 27 april 2025 10:20 schreef MissHobje het volgende:
Grondwater nog steeds goed hoog!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tomaten/komkommers nog maar niet buiten zetten dan.quote:Op zondag 27 april 2025 11:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De komende dagen wordt ons weer bepaald door een hogedrukgebied, wat zorgt voor droog en rustig weer. We kunnen genieten van aangename temperaturen rond de zomerse waarde van 20 graden. Vanaf vrijdag lijkt de kans op een bui toe te nemen door meer instabiliteit in de lucht (cape).
Aan het einde van de week komt er meer lagedruk boven Scandinavië te liggen. Dit lagedrukgebied zal waarschijnlijk ook invloed hebben op ons weer, waardoor de kans op regen verder toeneemt en we meer wind kunnen verwachten. De stroming lijkt dan meer vanuit de west of noord kant te gaan komen.
Maar of dat gaat gebeuren is nog even afwachten. De komende week lijkt in ieder geval heel mooi te worden, met veel zon en hoge temperaturen.
[ afbeelding ]
#droogtequote:Op zondag 27 april 2025 10:20 schreef MissHobje het volgende:
Grondwater nog steeds goed hoog!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee, ik heb weinig verstand van groente en fruitquote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tomaten/komkommers nog maar niet buiten zetten dan.
Idd, wanneer gaan die nachttemperaturen nu eens structureel naar 10+?quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meerquote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vorst gaat er niet meer komen denk ik.quote:Op zondag 27 april 2025 12:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meer
Kas een optie?quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat allemaal in kassen nu hoor, maar een deel doen we ook gewoon 'echt buiten'. Past niet allemaal als het straks volgroeid is in onze kassen. Hebben ook nog wat pepers, een berg paprika's, meloenen etc..quote:
Het kan wel, maar ideaal was afgelopen week niet. Dan staan ze beter in een kas nog ff. Die optie hebben we gelukkig.quote:Op zondag 27 april 2025 12:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb ze wel buiten staan. Gaat prima. Kunnen ook wel iets hebben, maar heel koud wordt het ook niet meer
Je lijkt wel de Nederlandse Charles Dowding met die hoeveelheden. Ben overigens razend benieuwd naar foto's van je moestuin.quote:Op zondag 27 april 2025 14:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat allemaal in kassen nu hoor, maar een deel doen we ook gewoon 'echt buiten'. Past niet allemaal als het straks volgroeid is in onze kassen. Hebben ook nog wat pepers, een berg paprika's, meloenen etc..
Komt wel goed, alleen is alles enorm hard gegroeid dit voorjaar, dus wordt wel tijd bijna
Laat de atmosfeer maar goed opladen voor wat omweerquote:Op zondag 27 april 2025 11:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De komende dagen wordt ons weer bepaald door een hogedrukgebied, wat zorgt voor droog en rustig weer. We kunnen genieten van aangename temperaturen rond de zomerse waarde van 20 graden. Vanaf vrijdag lijkt de kans op een bui toe te nemen door meer instabiliteit in de lucht (cape).
Aan het einde van de week komt er meer lagedruk boven Scandinavië te liggen. Dit lagedrukgebied zal waarschijnlijk ook invloed hebben op ons weer, waardoor de kans op regen verder toeneemt en we meer wind kunnen verwachten. De stroming lijkt dan meer vanuit de west of noord kant te gaan komen.
Maar of dat gaat gebeuren is nog even afwachten. De komende week lijkt in ieder geval heel mooi te worden, met veel zon en hoge temperaturen.
[ afbeelding ]
Tyfus heet in de zonquote:Op zondag 27 april 2025 15:00 schreef 12Beaufort het volgende:
In het zuiden inmiddels de 20 gepasseerd. Woensdrecht het warmst nu met 20.8. En stijgt nog wel wat.
[ afbeelding ]
Koelvestje maar gaan klaarmaken voor over een paar dagen..quote:Op zondag 27 april 2025 19:33 schreef 12Beaufort het volgende:
Uiteindelijk nog 21.5 geworden in Woensdrecht.
Morgen iets warmer dan vandaag.
Donderdag gaan we over de 25 gradenquote:Op zondag 27 april 2025 20:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Koelvestje maar gaan klaarmaken voor over een paar dagen..
Nou joepiequote:Op zondag 27 april 2025 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Donderdag gaan we over de 25 graden![]()
. Mooi man
goed voor de moestuin plantenquote:
En dat de hele week. De temperatuur wordt zelfs nog aangenamerquote:
Met zo'n vieze gore koude noordenwindquote:Op maandag 28 april 2025 14:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig volgende week waarschijnlijk weer 15 gradengenot
Vandaag ook al natuurlijk tijdens het gras maaien...alle buurvrouwen en één buurman hingen subiet aan hun borsten uit het raamquote:
Groot gelijk lekker flaneren kerel.quote:Op maandag 28 april 2025 18:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vandaag ook al natuurlijk tijdens het gras maaien...alle buurvrouwen en één buurman hingen subiet aan hun borsten uit het raam
Zal hier vast meevallen, waait meestal amper.quote:Op maandag 28 april 2025 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met zo'n vieze gore koude noordenwind
Zie nu pas je opmerkingquote:Op maandag 28 april 2025 13:30 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heeft z'n airco te hoog gezet
zet 'm nou niet zo onder spanningquote:Op maandag 28 april 2025 13:30 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heeft z'n airco te hoog gezet
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.quote:
Jullie hadden een wc op stroom?quote:Op maandag 28 april 2025 22:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.
Weet nog dat er iets was met pompen . Geen idee verderquote:Op dinsdag 29 april 2025 06:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jullie hadden een wc op stroom?
Zeker vervelend, maar op dat moment is het maar zoals het is. Je doet er niks anquote:Op maandag 28 april 2025 22:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lange stroom uitval is niet zo leuk, vroegah (89). heeft ons dorp 2 dagen geen stroom gehad echter onze wijk was 3,5dagen zonder stroom en dat was wel een dingetje hoor.. overigens bestonden mobiele telefoons ook niet nog.. internet ook nog niet nouja bestond wel maar het was er gewoon nog niet.. we konden wel koken. Kan me nog herinneren dat mijn moeder de badkuip vol met water had laten lopen (deed ze bij elke stroomuitval sindsdien) zodat we de wc door konden blijven spoelen) denk dat de impact tegenwoordig veel groter is als je langdurig geen stroom hebt.
JE LEEFT NOG. JE DOET HET NOG. JE ZIET ER GOED UIT. VERTEL ONS ALLES!quote:
ff bijkomen van de hitte de dagen ervoorquote:Op dinsdag 29 april 2025 07:49 schreef INViCTuS het volgende:
Wat staat er voor zondag een temperatursturz dan? Staat ineens maar 12/13 graden? Onder de 15 is verboden na 1 mei
quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
JE LEEFT NOG. JE DOET HET NOG. JE ZIET ER GOED UIT. VERTEL ONS ALLES!
Moest je op een houtje bijten?quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Ja nee het viel eigenlijk hier mee. Ik hoorde van Spaanse collega's van me dat o.a. in Sevilla en Madrid het tot diep in de avond duurde voordat de stroom terug kwam... vrij bizar.. Hier sprong alles gisteren rond 18:30 weer aan, dus het viel relatief mee voor ons.
Maar internet duurde wel veel langer, dat deed het pas sinds vannacht/vanmorgen ergens weer (toen we gingen slapen gister knipperde de modem nog steeds rood).
Wel nu al veel verhalen gezien over mensen die meteen gingen hoarden in de supermarkten enzoTsja.
Maar een noodpakketje hebben (o.a. een mobiel gas setje om op te koken, als je elektrisch kookt, zoals in ons huis) is wel iets waar we vanaf nu toch maar even serieus werk van gaan maken![]()
Het benne barre tieden mien jong!
Met die kou, ja. Nu is het lekkerquote:
Bereid je maar voor op de komende 2 dagen danquote:Op dinsdag 29 april 2025 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga vandaag helemaal naar de klote
Waarvan? Dat doe je dan toch zelfquote:Op dinsdag 29 april 2025 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga vandaag helemaal naar de klote
Meneer heeft een villa met 35 airco's en muurkoeling he, let's not forgetquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarvan? Dat doe je dan toch zelf. Je hoeft niet de hele dag de zon in, hè
Hier ook zoiets qua graden zonder die windquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile hier een prettige 21 graden met iets teveel wind als je 't mij vraagt
Dat werd vorige week ook van deze week gezegd..... En regen....quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:51 schreef Evangelion het volgende:
Vanaf zondag een paar dagen 11-13 graden max
Het houdt niet op niet vanzelf.
Is echt altijd als het warmer en droger dan gemiddeld is. Heel erg soms komt het voor dat een hittegolf vroegtijdig in de pluim staat, maar meestal vallen weermodellen terug op kwakkelweer, ongeacht wat.quote:Op dinsdag 29 april 2025 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat werd vorige week ook van deze week gezegd..... En regen....
Overigens zie ik bij zondag en de dagen daarna 17 tot 20 graden in de vooruitzichten. En zon en geen wind. Niks mis mee.
Vandaag wel veelquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarvan? Dat doe je dan toch zelf. Je hoeft niet de hele dag de zon in, hè
Broodnodig in dit klimaatquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Meneer heeft een villa met 35 airco's en muurkoeling he, let's not forget![]()
El tropical godenquote:
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.quote:
Geen tomaatjes in de moestuin daar. De mijne gister in de volle grond gezet. Ik zet in op een mooie zomer.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.![]()
Noordkaap leek me altijd wel een prima plekje
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou serieus emigreren zonder extra koeling. Dat zou ik niet (meer) trekken.![]()
Wie gaat er nou vrijwillig in Friesland wonenquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)
Dat zijn vrij zonnige plekken in Nederland die in de zomer altijd wel meerdere graden koeler zijn dan waar je nu zit. Want je zit nu in een van de warmste stukjes Nederland geloof ik![]()
Mijn ma bijvoorbeeld woont in Enkhuizen, en ik merkte altijd al meteen als we daar op bezoek gingen in de zomer dat het daar met gemak enkele graden koeler was dan midden NL.
Bedoel, dan woon je nog steeds gewoon in Nederland maar wel een flink stuk koeler.
I dunno man. Wie gaat er nou vrijwillig op de noordkaap wonen? Zoveel mensen, zoveel wensen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wie gaat er nou vrijwillig in Friesland wonen![]()
Maar dan ook echt. Als je naar De Bilt kijkt heb je met moeite 100 dagen die 20 graden halen en ongeveer 5 maanden per jaar is het 80% van de tijd grijs. Zo'n boeiend of heet klimaat hebben we sowieso niet.quote:
Ja, mooi voor een vakantie. Absoluut waar.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we hopen op een mooi groeiseizoenquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen tomaatjes in de moestuin daar. De mijne gister in de volle grond gezet. Ik zet in op een mooie zomer.
Haha ja, deprimerend lijkt me dat. Net zoals altijd licht overigens me best kut lijkt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, mooi voor een vakantie. Absoluut waar.
Maar het is daar goed 3 maanden kats donker in de winter en in de zomer precies niet. Lijkt me niks
Nee, ik blijf waar ik ben of ik ga echt weg.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar zonder flauwheid, waarom niet je crib in midden Limburg verkopen en een mooie dikke woning ergens in omgeving kust van Friesland of bijvoorbeeld Callantsoog / Den Helder, kop van Noord Holland gaan wonen? (financieel geen probleem voor jou lijkt me zo)
Dat zijn vrij zonnige plekken in Nederland die in de zomer altijd wel meerdere graden koeler zijn dan waar je nu zit. Want je zit nu in een van de warmste stukjes Nederland geloof ik![]()
Mijn ma bijvoorbeeld woont in Enkhuizen, en ik merkte altijd al meteen als we daar op bezoek gingen in de zomer dat het daar met gemak enkele graden koeler was dan midden NL.
Bedoel, dan woon je nog steeds gewoon in Nederland maar wel een flink stuk koeler.
Onweer krijgt ditmaal geen kans.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
https://x.com/Stormchaser(...)QnLI8-Ze3JtVh7w&s=19
ff bijtankenquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag wordt het wel koud. Niet de bedoeling
Koudquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag wordt het wel koud. Niet de bedoeling
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk frisquote:
Geniet jij wel eens van mooi weer of moet je elke dag uitkijken wanneer de boel verandert?quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk fris
Ik werk elke dag uren buiten, dus ja.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geniet jij wel eens van mooi weer of moet je elke dag uitkijken wanneer de boel verandert?Dat hoort zeker bij de taken van een echte onrustige weerman.
Hoe mooi weer hebben we nu (al gehad) zo vroeg in het jaar.
Is er al iets over de zomer bekend?quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:20 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben zeer content met maart en april. Zo zonnig was die nog nooit en mag het eigenlijk elk jaar wel.
Eerlijk gezegd nog niks gelezen over de "long range" verwachtingen van de modellen of meteorologen/Instituten die dit wel eens plaatsen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is er al iets over de zomer bekend?
Ik heb het gevoel dat we dit jaar alles gaan aantikken. Prachtige (eind) winter, prachtige lente, goeie zomer en dan in november 40 cm sneeuw door heel Nederland.
Zo kan ik de dikke deken nooit opbergenquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fris dan. Guur windje uit het noorden en 11-13 graden is tamelijk fris
Ik verheug me vooral op het moment dat het enkel de zomerjas dragen wordt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zo kan ik de dikke deken nooit opbergen
*SNIL*quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat we dit jaar alles gaan aantikken. Prachtige (eind) winter, prachtige lente, goeie zomer en dan in november 40 cm sneeuw door heel Nederland.
Wat lees ik hierquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik verheug me vooral op het moment dat het enkel de zomerjas dragen wordt.
quote:
quote:
40 cm sneeuw in Nederland. Die chaos maak ik graag mee. Genotquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |