abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217385632
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Israël is een escalatie van het Israëlisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Israëlische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecoördineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Israël, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Israëlische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Israël doorbraken en aanslagen pleegden op Israëlische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Israëlische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Israëlische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Israëlische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Israëlisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Israël en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Israël, reageerde Israël met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Israël als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Israël spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israëli's werden geëvacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Israël ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Israël. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Israël [af]. Het Hof zag het potentiële risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Israël aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Israël binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 16:37:18 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385652
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die staan letterlijk in de statistiek die sp3c deelt.

En iemand die hier nog niet één inhoudelijke bijdrage heeft geplaatst, maar wel Israël beticht van genocide hoeft andere users niet aan te spreken op diens posts.
dan tel je die toch niet mee?
tel de Russen ook niet mee

en tel de Duitsers die omgekomen zijn door de Russen wel mee

tel de Indiers en de Indonesiers en de Vietnamesen ook niet mee

zelfs dan nog zijn er nog steeds niet veel meer Duitsers omgekomen dan geallieerden, ik heb het rekensommetje niet gemaakt maar ik denk dat het op dat moment nog steeds minder dode duitsers zijn

de stelling klopt niet, totaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217385656
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die staan letterlijk in de statistiek die sp3c deelt.

En iemand die hier nog niet één inhoudelijke bijdrage heeft geplaatst, maar wel Israël beticht van genocide hoeft andere users niet aan te spreken op diens posts.
Ja, los van de SU dus. Begint het kwartje eindelijk te vallen?
Dit, dus.
pi_217385698
Als een moderator offtopic gaat, dan is het ernstig. :%
Intolerant voor intolerantie
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 16:43:19 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385699
overigens als we de Russen niet mee mogen tellen vind ik eigenlijk dat de 4.nogwat miljoen Duitsers die in Rusland zijn omgekomen ook niet mee zouden moeten tellen want eerlijk is eerlijk

dan verloor Polen alleen meer mensen dan Duitsland, leeuwendeel burgers en Polen was altijd al lid van de allied powers

de vergelijking is sowieso onzin want het is een compleet andere situatie maar als je hem per se wilt maken zou ik hem niet opbrengen als verdediging van Israel hoor _O-
pi_217385705
De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben als ze niet zulke slechte leiders hadden. Als je telkens de verliezende partij bent in oorlogen en 7 keer een eigen staat afwijst, verlies je op een gegeven moment je krediet.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 16:44:27 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385707
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
ik vind het altijd wel grappig als iemand daar nog steeds verbaasd over gaat zitten doen :')

op FOK! mag je offtopic, als het te lang duurt stuurt een mod het weer terug
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 16:46:21 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385723
zoals ik al deed overigens

quote:
88s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:43 schreef sp3c het volgende:
de vergelijking is sowieso onzin want het is een compleet andere situatie maar als je hem per se wilt maken zou ik hem niet opbrengen als verdediging van Israel hoor
maar meestal storen mensen zich sowieso pas aan 'offtopic' als het niet direcht in hun straatje past en de kennis om mee te praten een beetje ontbreekt ... in mijn ervaring :%
pi_217385754
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
Ja, zodra evidente leugens worden aangetoond gaan we heel snel de “off-topic” kaart trekken. Snel, voordat het te pijnlijk wordt. :')
Dit, dus.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 16:55:27 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben als ze niet zulke slechte leiders hadden. Als je telkens de verliezende partij bent in oorlogen en 7 keer een eigen staat afwijst, verlies je op een gegeven moment je krediet.
True
pi_217385811
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, zodra evidente leugens worden aangetoond gaan we heel snel de “off-topic” kaart trekken. Snel, voordat het te pijnlijk wordt. :')
Niet dat jijzelf bekend staat om je pure feitelijke berichten in dit topic.
pi_217385815
dit is gewoon genocide tegen onschuldige vrouwen en kinderen
pi_217385827
wordt nog gesteund door nederland ook, hamas moet er wel uit, daar valt niet meer mee te praten
pi_217385833
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:57 schreef Karzai het volgende:
Maar dat mag je hier niet zeggen van de gatekeepers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 april 2025 @ 17:00:53 #15
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217385845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Niet dat jijzelf bekend staat om je pure feitelijke berichten in dit topic.
Goeie voorbeelden ook.
Dit, dus.
pi_217385863
tja dit conflict gaat eeuwig door zo
pi_217385882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Goeie voorbeelden ook.
Graag gedaan.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 17:08:27 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217385916
Hoe dan ook!

De Duitsers verloren niet meer mensen in de tweede wereldoorlog dan de geallieerden en zeker niet meer burgers

Argument is zoals aangetoond complete onzin, als we het oostfront niet mee mogen tellen zijn er in de holocaust alleen al meer joden omgekomen dan Duitsers (militair en civiel)

To-ta-le lachwekkende onzin

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 16-04-2025 17:17:26 ]
pi_217385950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
True, maar dan praat dat alsnog de acties van Israël niet goed.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:27:41 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217386067
quote:

[..]
Om dan morgen weer met dezelfde aantoonbare onzin de feiten over de myriades aan Israëlische oorlogsmisdaden te ontkennen.
pi_217386146
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Niet volledig, maar het ontbreekt de Palestijnen in zijn algemeenheid aan zelfreflectie. Uit onafhankelijke peilingen blijkt dat de Palestijnen in de meerderheid tegen een tweestatenoplossing zijn. Als vragende partij is dat een onrealistisch standpunt.
pi_217386171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Niet volledig, maar het ontbreekt de Palestijnen in zijn algemeenheid aan zelfreflectie. Uit onafhankelijke peilingen blijkt dat de Palestijnen in de meerderheid tegen een tweestatenoplossing zijn. Als vragende partij is dat een onrealistisch standpunt.
Ze zullen er zo hun redenen voor hebben. Een kant die zionisten standaard niet willen zien blijkbaar.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:45:56 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386187
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Niet volledig, maar het ontbreekt de Palestijnen in zijn algemeenheid aan zelfreflectie. Uit onafhankelijke peilingen blijkt dat de Palestijnen
Stop maar.
Dit, dus.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:47:26 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217386197
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Reactie, dat is toch wat anders en zijn de gijzelaars al terug?
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 17:48:43 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217386212
En ik snap dat ik zit te drammen hoor (niet offtopic trouwens) maar ik zie dit argument vaker langskomen en het klopt simpelweg niet en het is op geen enkele manier kloppend te maken tenzij je de Britse doden wegstreept tegen de Duitse en vervolgens alle Duitse doden bij de Britten op de rekening zet en ik neem aan dat iedereen wel snapt dat dat een heel vreemd stukje hersengymnastiek is

Bovendien denk ik dat als de Britten om een kleine 400.000 doden 8,5 miljoen Duitsers over de kling hadden gejaagd niemand er moeite mee zou hebben als je dat een beetje een buitenproportionele reactie had genoemd _O-

Bizar argument, stop er alstjeblieft mee
pi_217386213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Reactie, dat is toch wat anders en zijn de gijzelaars al terug?
Of was 7 oktober een reactie. Zeg het maar…
pi_217386230
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ze zullen er zo hun redenen voor hebben. Een kant die zionisten standaard niet willen zien blijkbaar.
De redenen lijken me even relevant als die van Duitsers dat de Elzas weer Duits wordt. Niet dus.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:54:04 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217386247
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Of was 7 oktober een reactie. Zeg het maar…
een terroristische actie, ik zeg het maar.
pi_217386248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Stop maar.
Ik stop niet en al helemaal niet op commando.
pi_217386314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:57 schreef Karzai het volgende:
Wat? Offtopic gaan? :?
pi_217386330
quote:

[..]
Ja, zodra evidente leugens worden aangetoond gaan we snel de “off-topic” kaart trekken. Snel, voordat het te pijnlijk wordt. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Stop maar.
Hahaha _O- :D
pi_217386369
quote:

[..]
Van evidente leugens is nergens sprake geweest.
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar dat mag je hier niet zeggen van de gatekeepers.
Je mag dat zeggen hoor, alleen dat maakt het niet een mindere leugen. Er is geen sprake van genocide. Israël heeft niet de intentie de groep Arabieren die zichzelf de Palestijnen noemen te vernietigen en culturele genocide kan in dit geval niet eens want deze mensen hebben geen gedeelde of gezamenlijke cultuur.

Alles wat de Palestijnen overkomt is het resultaat van hun eigen verwerpelijke gedrag en wat mij betreft hadden ze nog véél harder aangepakt mogen worden. Het blijkt dat na meer dan 150 jaar, deze mensen generatie op generatie de kinderen blijven indoctrineren in moslimfundamentalisme, terreurzucht en antisemitisme.
quote:
88s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:48 schreef sp3c het volgende:
En ik snap dat ik zit te drammen hoor (niet offtopic trouwens) maar ik zie dit argument vaker langskomen en het klopt simpelweg niet en het is op geen enkele manier kloppend te maken tenzij je de Britse doden wegstreept tegen de Duitse en vervolgens alle Duitse doden bij de Britten op de rekening zet en ik neem aan dat iedereen wel snapt dat dat een heel vreemd stukje hersengymnastiek is

Bovendien denk ik dat als de Britten om een kleine 400.000 doden 8,5 miljoen Duitsers over de kling hadden gejaagd niemand er moeite mee zou hebben als je dat een beetje een buitenproportionele reactie had genoemd _O-

Bizar argument, stop er alstjeblieft mee
Terwijl de Duitsers met massaexecuties en gaskamers bezig waren? Nee, dat zou niemand hebben gezegd.

Mijn punt blijft staan dat je simpelweg niet kunt kijken naar het aantal slachtoffers in een oorlog om te bekijken wie er goed en fout is. En als je de Tweede Wereldoorlog geen passend voorbeeld vindt, neem de huidige oorlog in Oekraïne.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 16 april 2025 @ 18:09:37 #33
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik stop niet en al helemaal niet op commando.
Kom je wel met de onafhankelijke peilingen door?
Dit, dus.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 18:10:34 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217386419
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
Terwijl de Duitsers met massaexecuties en gaskamers bezig waren? Nee, dat zou niemand hebben gezegd.

Mijn punt blijft staan dat je simpelweg niet kunt kijken naar het aantal slachtoffers in een oorlog om te bekijken wie er goed en fout is. En als je de Tweede Wereldoorlog geen passend voorbeeld vindt, neem de huidige oorlog in Oekraïne.
je hebt geen punt gemaakt

de Duitsers verloren niet meer mensen dan de geallieerden, totaal niet, complete leugen en zelfs als het op 100 manieren aangetoond is blijf je het volhouden ... dan ga ik niet naar het volgende plaatje om dezelfde leugen te ontkrachten :{w
pi_217386428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kom je wel met de onafhankelijke peilingen door?
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-752542
  woensdag 16 april 2025 @ 18:20:03 #36
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386493
quote:
Dit is een artikel van de Jerusalem post met als eerste zin:

quote:
Support for a two-state solution among Palestinians and Israelis has declined to just one-third on each side,
Dit, dus.
pi_217386503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
een terroristische actie, ik zeg het maar.
Ah, dus al het voorgaande vergeten we maar even voor het gemak want dat komt even niet zo lekker uit.
pi_217386508
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dit is een artikel van de Jerusalem post met als eerste zin:
[..]

Verder lezen.These are the results of Palestinian-Israeli Pulse: A Joint Poll conducted by the Palestinian Center for Policy and Survey Research (PSR) in Ramallah and the International Program in Conflict Resolution and Mediation at Tel Aviv University, with funding from the Netherlands Representative Office in Ramallah and the Representative Office of Japan to Palestine through UNDP/PAPP. The joint poll was conducted in December 2022.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:22:53 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386510
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:

Mijn punt blijft staan dat je simpelweg niet kunt kijken naar het aantal slachtoffers in een oorlog om te bekijken wie er goed en fout is.
Dat was niet je punt. Je punt was:

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

In de Tweede Wereldoorlog waren er véél meer Duitsers omgekomen dan geallieerden.
Dit, dus.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:26:50 #40
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Verder lezen.These are the results of Palestinian-Israeli Pulse: A Joint Poll conducted by the Palestinian Center for Policy and Survey Research (PSR) in Ramallah and the International Program in Conflict Resolution and Mediation at Tel Aviv University, with funding from the Netherlands Representative Office in Ramallah and the Representative Office of Japan to Palestine through UNDP/PAPP. The joint poll was conducted in December 2022.
Maar waaruit trek je dan de conclusie dat het de Palestijnen aan zelfreflectie ontbreekt? Ik haal hier niet veel meer uit dan dat beide partijen een tweestatenoplossing eigenlijk als onhaalbaar zien.
Dit, dus.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:27:34 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217386560
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ah, dus al het voorgaande vergeten we maar even voor het gemak want dat komt even niet zo lekker uit.
Het voorgaande? Israel is een land dat het recht heeft zichzelf te verdedigen, dat dit jou als terroristenvriendje wat slecht uitkomt is jouw probleem.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 18:30:45 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217386618
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]

als reactie op deze

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:47 schreef Buitendam het volgende:
Je kunt pas van een vergelijking spreken als Hamas op dezelfde schaal als de IDF burgers om het leven brengt. Daar zit de crux in het hele verhaal.
en de Duitsers hebben echt op een hele andere schaal burgers omgebracht dan de geallieerden dus het is nog steeds complete onzin

al vind ik het overigens ook niet superrelevant, dan moet je Israel maar niet aanvallen lijkt me, je weet dat ze heel hard terug (mogen) slaan en dat er veel burgerdoden vallen maakt het niet automatisch misdadig dat is echt iets wat je van geval tot geval moet bekijken
pi_217386621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het voorgaande? Israel is een land dat het recht heeft zichzelf te verdedigen, dat dit jou als terroristenvriendje wat slecht uitkomt is jouw probleem.
Dus als je de acties van Israël afkeurt ben je een terroristenvriendje? Noem me dan gewoon gelijk antisemiet joh. Zijn we daar van af.

Maar dit is precies waar de angel steekt. Dit conflict gaat al 150 jaar terug en als je niet de kant van Israël kiest dan wordt je weggezet als terroristenvriendje. Ik kies heel nadrukkelijk ook geen kant voor Palestina, al meermaals aangegeven maar ik kies ook niet de kant van Israël.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:32:18 #44
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk mag Israel zich verdedigen tegen terroristische aanvallen als op 7 oktober. Maar laten we dan voor het gemak ook even de andere kant van de medaille erbij pakken.

https://www.breakingthesi(...)imeter_English-2.pdf

Als je op gemak even de verklaringen van deze IDF soldaten doorneemt wat ze moeten doen en welke instructies ze krijgen om uit te voeren. Dan is de kritiek op het meest morele leger ter wereld niet gerechtvaardigd?
Dit, dus.
pi_217386647
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar waaruit trek je dan de conclusie dat het de Palestijnen aan zelfreflectie ontbreekt? Ik haal hier niet veel meer uit dan dat beide partijen een tweestatenoplossing eigenlijk als onhaalbaar zien.
Israël het meermaals geprobeerd, de Palestijnen nooit. Prima idee dus om de deze losse verzameling Arabieren uit de regio ergens anders onder te brengen. Een aanzienlijk deel zou eigenlijk terug moeten kunnen naar Egypte, daar ligt hun roots.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:34:17 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386655
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël het meermaals geprobeerd, de Palestijnen nooit. Prima idee dus om de deze losse verzameling Arabieren uit de regio ergens anders onder te brengen. Een aanzienlijk deel zou eigenlijk terug moeten kunnen naar Egypte, daar ligt hun roots.
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]

Beetje selectief dingen over het hoofd zien? :D handig.
Dit, dus.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:38:25 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217386688
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dus als je de acties van Israël afkeurt ben je een terroristenvriendje? Noem me dan gewoon gelijk antisemiet joh. Zijn we daar van af.

Maar dit is precies waar de angel steekt. Dit conflict gaat al 150 jaar terug en als je niet de kant van Israël kiest dan wordt je weggezet als terroristenvriendje. Ik kies heel nadrukkelijk ook geen kant voor Palestina, al meermaals aangegeven maar ik kies ook niet de kant van Israël.
Je komt wat anders over dan je nu stelt, maar voor de duidelijkheid, ik kies wel voor Israel en ik word een beetje moe van die gut menschen zoals jij pretendeert er eentje te zijn.
pi_217386695
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Je kunt hier nu tot in treurnis over blijven doorgaan, mag hoor. Maar het laat vooral zien dat je verder inhoudelijk helemaal niets te melden hebt. We hebben hier nog geen goed onderbouwde post van jouw kant gezien in 327 delen van dit topic.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:40:54 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217386706
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Daar doe jij niet aan natuurlijk
  woensdag 16 april 2025 @ 18:41:35 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217386712
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt hier nu tot in treurnis over blijven doorgaan, mag hoor. Maar het laat vooral zien dat je verder inhoudelijk helemaal niets te melden hebt. We hebben hier nog geen goed onderbouwde posts van jouw kant gezien in 327 delen van dit topic.
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Natuurlijk mag Israel zich verdedigen tegen terroristische aanvallen als op 7 oktober. Maar laten we dan voor het gemak ook even de andere kant van de medaille erbij pakken.

https://www.breakingthesi(...)imeter_English-2.pdf

Als je op gemak even de verklaringen van deze IDF soldaten doorneemt wat ze moeten doen en welke instructies ze krijgen om uit te voeren. Dan is de kritiek op het meest morele leger ter wereld niet gerechtvaardigd?
Blijf maar slap lullen, pannekoek.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')