Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Was dat met Vulcanoquote:
We zullen het de betrokkene eens zelf vragen:quote:
Ik ben nog steeds kwoadquote:Op woensdag 16 april 2025 22:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We zullen het de betrokkene eens zelf vragen:
@:greys was jij bij het NSF 1983 in de zaal aanwezig?
Hahaha nee toen was ik 10 jaar en pas op m'n 13e begon ik met het Songfestival kijken. Sandra Kim mocht ik voor opblijven.quote:Op woensdag 16 april 2025 22:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We zullen het de betrokkene eens zelf vragen:
@:greys was jij bij het NSF 1983 in de zaal aanwezig?
Los van dat Israel daar voornamelijk stond vanwege andere redenen dan het lied werkt het denk ik wel mee dat ie live goed uit de verf komtquote:Op dinsdag 22 april 2025 12:53 schreef GeorgeM het volgende:
Naar plekje 4! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb precies dat ook.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Eurovision leeft echt nog niet bij mijOndanks dat ik Claude een leuke vent vind en zijn liedje goed kan pruimen. Pre-2024 was ik rond deze periode al helemaal gehypet geweest. Klote Österdahl en co
Behalve dan dat Zweden inmiddels de gedoodverfde winnaar is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:28 schreef TheVulture het volgende:
Het is bij de bookies vrij rustig de laatste weken, maar het lijkt er nu toch op dat we Israël snel voorbij gaan voor plek 4
Duncan stond op een gegeven moment op 50% en dat werd alsnog allemaal heel close uiteindelijk. Zweden maakt zeker veel kans, maar het is echt niet een gelopen race lijkt me. Misschien ben ik hartstikke naïef, maar het voelt best als een open jaar.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Behalve dan dat Zweden inmiddels de gedoodverfde winnaar is.
quote:Op woensdag 23 april 2025 19:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ben het ook echt compleet kwijt.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Eurovision leeft echt nog niet bij mijOndanks dat ik Claude een leuke vent vind en zijn liedje goed kan pruimen. Pre-2024 was ik rond deze periode al helemaal gehypet geweest. Klote Österdahl en co
Er is niet echt een lied dat zomaar automatisch allebei de boxen van een jury- en televotefavoriet aan kan tikken dit jaar. Bij Zweden is de jury toch een tikkeltje de onzekere factor, bij Oostenrijk de televote. Dan heb je daarachter landen als Frankrijk en Nederland die beiden aan kunnen spreken, maar de vraag is of het genoeg is om dan overall te winnen.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:52 schreef d_elise het volgende:
[..]
Duncan stond op een gegeven moment op 50% en dat werd alsnog allemaal heel close uiteindelijk. Zweden maakt zeker veel kans, maar het is echt niet een gelopen race lijkt me. Misschien ben ik hartstikke naïef, maar het voelt best als een open jaar.
Ik word enthousiast van de liedjes en de artiesten want dat is Eurovision voor mij. Maar het songfestival zelf is sinds vorig jaar een geforceerd EBU feestje geworden. Ik juich voor de artiesten maar de rest van de show kan mij weinig boeien. Het zou de grootste fuck you zijn als Claude wint maar die kans schat ik helaas klein in.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Pfffffquote:Op woensdag 23 april 2025 19:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel Zweden dat kan verliezen, tegenover de rest die kan winnen. Zweden kan de top 3 eigenlijk nauwelijks ontgaan, maar het zou wel kunnen dat de totaalscore net iets minder indrukwekkend wordt dan nu verwacht wordt. Dat het bij het publiek in Oost-Europa wat minder landt, en met Israël en Oekraïne in de wedstrijd daar wat minder punten oppikt, of dat de vakjury er onvoldoende van onder de indruk is, waardoor er nog ruimte is voor een alternatief.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:52 schreef d_elise het volgende:
[..]
Duncan stond op een gegeven moment op 50% en dat werd alsnog allemaal heel close uiteindelijk. Zweden maakt zeker veel kans, maar het is echt niet een gelopen race lijkt me. Misschien ben ik hartstikke naïef, maar het voelt best als een open jaar.
Het probleem is ook dat je niet echt meer naar een wedstrijd kijkt. Politiek of burenstemmen zijn een vervelend verschijnsel, maar lastig te vermijden en maar heel af en toe beslissend voor de winst. Dat de EBU tegenwoordig zelf de strijd beïnvloedt door hun gewenste winnaar te bevoordelen en wie het niet moet worden te benadelen, is wel heel makkelijk te vermijden, en maakt de uitkomst sowieso minder interessant.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik word enthousiast van de liedjes en de artiesten want dat is Eurovision voor mij. Maar het songfestival zelf is sinds vorig jaar een geforceerd EBU feestje geworden. Ik juich voor de artiesten maar de rest van de show kan mij weinig boeien. Het zou de grootste fuck you zijn als Claude wint maar die kans schat ik helaas klein in.
Klopt, denk dat de kans zeer groot is dat Zweden in het splitscreen te zien zal zijn. Misschien is er toch ook wat sprake van Zweden-moeheid onder het publiek en de jury, al betwijfel ik dat. Is vooral iets wat onder de fans leeft. Maar goed, in het scenario dat Mans gewonnen had, hadden we nu waarschijnlijk ook tegen een mogelijke winst van Zweden aangekeken. Dan heel veel liever Kaj.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft wel Zweden dat kan verliezen, tegenover de rest die kan winnen. Zweden kan de top 3 eigenlijk nauwelijks ontgaan, maar het zou wel kunnen dat de totaalscore net iets minder indrukwekkend wordt dan nu verwacht wordt.
Ik denk dat het uiteindelijk toch om de kwaliteit van het liedje gaat. Je hebt nu het rare fenomeen dat er met Oostenrijk en Frankrijk twee favorieten zijn die nul hitpotentie hebben. C'est La Vie is wel een hit in Nederland, houdt zich ook best goed staande in Spotify na 2 maanden, maar mist (naar mijn idee) toch een beetje oompf en is daarnaast live niet heel overtuigend gezongen.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is niet echt een lied dat zomaar automatisch allebei de boxen van een jury- en televotefavoriet aan kan tikken dit jaar. Bij Zweden is de jury toch een tikkeltje de onzekere factor, bij Oostenrijk de televote. Dan heb je daarachter landen als Frankrijk en Nederland die beiden aan kunnen spreken, maar de vraag is of het genoeg is om dan overall te winnen.
Europapa deed een aardige poging.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:22 schreef Nexum het volgende:
Maar dit is ook precies waarom het bevoordelen van inzendingen vanuit de EBU niet werkt. Dit zien we trouwens wel vaker met intern geselecteerde inzendingen. Weken aan hype en opbouw, liedje voor het laatst bewaren en dan is het vaak gewoon een okay nummer. Wanneer is de laatste keer afgezien van The Code en Arcade dat een intern geselecteerde inzending de hype ook daadwerkelijk nakwam?
Wat een geweldige foto!quote:
https://www.instagram.com/p/DI2EoEJIRoK/quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:11 schreef Greys het volgende:
Leuk idee! Maar er is in dat filmpje geknipt toch, want op een gegeven moment zit ie *plop* ineens al in die dance break. Dus ik vind het wat lastig te beoordelen zo of het tof is gedaan qua overgang naar die break. Maar op zich uitstekend plan. En het is dan op de plek waar hij in de clip in die gang is, hoor ik dat goed? Vlak voor het allerlaatste eindje?
Eyyyy het is de AFAS dus! 7 februari 2026, met band, kaarten volgende week vrijdag in de voorverkoop!quote:Op donderdag 24 april 2025 15:17 schreef Cee het volgende:
Ik denk een eigen show, in AFAS of zo. Als het echt ESC gerelateerd zou zijn zou hij het denk ik niet in het Nederlands zetten.
Klopt! Dus kan dat deze al lang en breed bedacht is...quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Stomme vraag maar mag je het nummer en de act nog aanpassen? Als er echt een dancebreak in zit dan hebben ze dit ook doorgeven aan de stand in rehearsals.
Het is wel een leuke toevoeging inderdaad. Het klinkt ook een stuk natuurlijker dan die overgang bij Tsjechië of Oostenrijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:15 schreef d_elise het volgende:
Ik vind het zeker wat hebben die extra dancebreak! Sowieso zag het er gisteren goed uit allemaal in de filmpjes die ik gezien heb. Wat een enthousiasme straalt hij uit, word er iedere keer heel blij van
Heel leuk interview, zowel van Claude als van jullie! En fijn dat hij dit soort dingen doet en niet alleen de grote media uitgebreid te woord staat.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:57 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
We mochten trouwens wat langer met Claude kletsen vorige week bij de AVROTROS op kantoor!
Niet alleen vertelt ie dat ie tevreden is vanaf een Top 10 notering op het scorebord in de finale, maar ook over zijn geloof en hoe moeilijk C'est La Vie is qua zingen en meer. Het interview zit direct aan het begin...
Ja, wij waren er ook echt heel blij mee. Zeker omdat we de eerste dag dat ze voor fan media tijd hadden moesten missen omdat we in Bazel waren. En t was zo'n relaxte sfeer en fijn om ook gewoon even in wat andere dingen dan alleen maar Eurovisie met hem te duiken. Dat maakte het zo'n leuk gesprek!quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:40 schreef d_elise het volgende:
[..]
Heel leuk interview, zowel van Claude als van jullie! En fijn dat hij dit soort dingen doet en niet alleen de grote media uitgebreid te woord staat.
Wij vonden het vooral heel grappig dat ie niet gelijk aan Robin van Zweden dacht haha.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:47 schreef blackswangreen het volgende:
Opvallend dat Claude het nu over een loopband heeft, en Pim Brassien had het er eerder over dat het idee achter de staging is "altijd blijven doorlopen, wat er ook tegenzit". Misschien niet letterlijk op een loopband, maar 3 minuten lang tegenslagen waar hij zich doorheen moet worstelen... zoiets zou wel bij het thema passen.
In deze uitvoering duurt het zo ongeveer drieënhalve minuut, dus zo gaan we het in Basel in ieder geval niet terugzien 😊quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:54 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DI2EoEJIRoK/
Hier staat ie volledig qua optreden, dan heb je een beter idee!
Huhquote:Op vrijdag 25 april 2025 17:33 schreef usagi414 het volgende:
Nog 24 uur wachten maar bijzonder dat Mariam Shengelia heeft gekozen om C'est La Vie te coveren voor ALBM
Doet Claude ook mee aan A little bit more?quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:33 schreef usagi414 het volgende:
Nog 24 uur wachten maar bijzonder dat Mariam Shengelia heeft gekozen om C'est La Vie te coveren voor ALBM
quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Doet Claude ook mee aan A little bit more?
Ze hebben niet echt een uitzendschema op hun kanaal. Remember Monday en Mariam Shengelia kwamen er ook ineens bij.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:46 schreef Cee het volgende:
Misschien dat dat die piano ballad versie voor ALBM is.
Dat denk ik ook. Al vermoed ik dat Mariam Shengelia er ook een ballad van heeft gemaakt, het nummer leent zich erg voor een chanson-achtige versie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:46 schreef Cee het volgende:
Dit denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:46 schreef Cee het volgende:
Mooi, ja! Heb ook echt vertrouwen in de staging met Pim in het team. Kan echt wel iets heel moois gaan wordenquote:Op vrijdag 25 april 2025 21:14 schreef Cee het volgende:
Op Pim Brassien’s insta story zie je ook dat de kerkklok de eerste paar tonen van het nummer luidt.
quote:Een bijzonder moment voor de stadsbeiaardier van Enkhuizen vrijdagmiddag. Songfestivalinzending en mede-Enkhuizenaar Claude kwam langs voor opnamen van zijn 'postcard', het introductiefilmpje dat vlak voor zijn optreden op het Eurovisie Songfestival te zien is. In de clip, die straks door miljoenen mensen wordt bekeken, speelt de beiaardier een stukje van Claudes nummer op het carillon.
Een paar dagen geleden kreeg beiaardier Frits Reynaert onverwacht een berichtje van de AVROTROS. Of hij een rol wilde spelen in de ‘postcard’ van songfestivalartiest Claude. De opdracht? De eerste zes tonen spelen van C’est La Vie, het nummer waarmee Claude ons land in mei vertegenwoordigt op het liedjesfestijn.
Daar hoefde de beiaardier geen twee keer over na te denken. "Toen ik werd gebeld, dacht ik meteen: wat een eer! Ik vind Claude ook een hele goede artiest. Hij is heel inspirerend."
Delegatie naar Enkhuizen
Na de nodige voorbereidingen was het vanmiddag zover. Een hele delegatie reisde af naar Enkhuizen, met als bestemming de Drommedaris - de zuidelijke toegangspoort van de stad. Daar bespeelt Frits al sinds 1980 het carillon als stadsbeiaardier.
Het plan was helder: terwijl Claude samen met een pianist beneden in de Drommedaris stond, zou Frits boven in de klokkentoren het carillon bespelen. Een drone zou hem door het raam filmen, zodat hij zichtbaar zou zijn in de clip.
Maar dat liep anders. "Uiteindelijk was het te donker in de toren", vertelt Frits lachend. "De drone kon me niet goed in beeld krijgen. Je ziet nu alleen de toren en hoort het geklingel – maar ikzelf ben niet te zien."
Geen zenuwen
Toch doet dat niets af aan Frits’ enthousiasme. Hij is alsnog hartstikke blij met zijn – zoals hij het zelf noemt – 'bescheiden rol.' Spannend vindt hij het allerminst, ook al wordt de clip straks door een miljoenenpubliek bekeken. "Nee hoor, ik ben niet zenuwachtig", zegt de beiaardier nuchter. "Ik hoef het gelukkig niet live te doen."
Bovendien maakte de ontmoeting met Claude na de opnames alles goed. Frits heeft het hele nummer solo gespeeld voor de popartiest. En dat viel in goede aarde bij hem. "Hij vond het fantastisch. Hij stond echt te glunderen en heeft het zelfs gefilmd", besluit de beiaardier trots.
Of ze gaan in de laatste paar secondes van de postcard schakelen naar land van herkomst?quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:21 schreef usagi414 het volgende:
Volgens NH-Nieuws waren de opnames met de stadsbeiaardier in Enkhuizen voor de postcard![]()
Maar ik denk dat ze een aantal dingen door elkaar halen
Stadsbeiaardier Enkhuizen te horen op het Songfestival: "Gelukkig hoef ik niet live"
[..]
Nee, ze hebben dat hele nummer opgenomen, dat doen ze niet voor Jan Lul neem ik aan. Die beiaardier speelt de eerste paar noten. Is gewoon voor ALBM.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Of ze gaan in de laatste paar secondes van de postcard schakelen naar land van herkomst?
Skippybal drummen?quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:49 schreef Dave het volgende:
Bij Koningsdag in Doetinchem stond z'n nummer op repeat voor het skippybal-drummen met 60plussers.
https://npo.nl/start/seri(...)sdag-2025_1/afspelenquote:Op zaterdag 26 april 2025 15:12 schreef summer52 het volgende:
[..]
Skippybal drummen?![]()
Jeetje hoe verzin je het, kan mij hier helemaal niets bij voorstellen.
En dat je als boomer dan ook nog mee doet.![]()
Ach als je maar plezier hebt zullen we dan maar zeggen.
quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:50 schreef Dave het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)sdag-2025_1/afspelen
vanaf ongeveer 01:13 met het skippybal drummen op 01:17:30
Geen dank.
Waren ze aan het serven?quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:49 schreef Dave het volgende:
Bij Koningsdag in Doetinchem stond z'n nummer op repeat voor het skippybal-drummen met 60plussers.
Hij staat nu online. Ze zingt het heel mooi. Je kunt wel merken dat ze zowel het Frans als het Engels niet echt machtig is. Maar dat is misschien ook de kracht van het nummer, zelfs als je die talen niet goed spreekt kun je het meezingen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:33 schreef usagi414 het volgende:
Ik vind het serieus een mooie uitvoering. Keurig gedaan.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij staat nu online. Ze zingt het heel mooi. Je kunt wel merken dat ze zowel het Frans als het Engels niet echt machtig is. Maar dat is misschien ook de kracht van het nummer, zelfs als je die talen niet goed spreekt kun je het meezingen.
Violisten? Ik kan me daar zo NIKS bij voorstellen, dat heeft toch geen enkele connectie met het lied? Ja, er klinken violen soms maar toch niet zo opvallend dat ze dat met nepviolisten on stage moeten benadrukken. Ik geloof hier niks van, ik wil gewoon vijf focking goeie dansers bij Claude hebben, die prachtig en krachtig bewegen zoals in de official video en bij de EVA uitvoering.quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:58 schreef grazz het volgende:
Ik kwam deze foto op twitter tegen...
De stand in repetities zijn inmiddels begonnen in de St. Jakobshalle. Claude is getagd.
Heb even snel op de insta van deze die riccyrodrigues gekeken, maar het filmpje stond er helaas niet meer op.
[ x ]
Het is Nederland he, en de Avrotros. Heel verrassend zou het niet zijn als de staging minder cool is dan de clip, dat is bij ons namelijk altijd zoquote:Op zondag 27 april 2025 01:30 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Violisten? Ik kan me daar zo NIKS bij voorstellen, dat heeft toch geen enkele connectie met het lied? Ja, er klinken violen soms maar toch niet zo opvallend dat ze dat met nepviolisten on stage moeten benadrukken. Ik geloof hier niks van, ik wil gewoon vijf focking goeie dansers bij Claude hebben, die prachtig en krachtig bewegen zoals in de official video en bij de EVA uitvoering.
“We willen een contrast tussen betekenisvol en gevoelig - vrolijk en opzwepend.Wie weet er iets betekenisvols en gevoeligs? JA, violen!! ”quote:Op zondag 27 april 2025 09:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is Nederland he, en de Avrotros. Heel verrassend zou het niet zijn als de staging minder cool is dan de clip, dat is bij ons namelijk altijd zo
Ja, wij simpele zielen begrijpen dat misschien niet, maar volgens Cornald kunnen de commentatoren dat prima van tevoren uitleggen!quote:Op zondag 27 april 2025 09:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
“We willen een contrast tussen betekenisvol en gevoelig - vrolijk en opzwepend.Wie weet er iets betekenisvols en gevoeligs? JA, violen!! ”
Er zou toch iets of iemand gaan vliegen dit jaar? De violen denk ik.quote:Op zondag 27 april 2025 10:08 schreef Em31 het volgende:
Komt vast wel goed, die violen kun je na een paar seconden ook weggooien.
Het doet me een beetje denken aan Mentissa in de Belgische voorronde... die kwam ineens met een bassiste aanzetten. Dat moet waarschijnlijk benadrukken dat we hier met een échte artieste te maken hebben. Maar het effect is tegenovergesteld: het ziet er ontzettend nep uit. Hetzelfde krijg je met twee violisten die dan een heel vioolorkest moeten voorstellen: je benadrukt alleen maar dat de muziek niet live is.quote:Op zondag 27 april 2025 09:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
“We willen een contrast tussen betekenisvol en gevoelig - vrolijk en opzwepend.Wie weet er iets betekenisvols en gevoeligs? JA, violen!! ”
Die zanger van Cyprus gaat vliegen.quote:Op zondag 27 april 2025 10:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zou toch iets of iemand gaan vliegen dit jaar? De violen denk ik.
Na Ikealamp-gate, veenlijk-gate, blauwe vogelgate hebben we nu vioolgate!quote:Op zondag 27 april 2025 10:07 schreef Em31 het volgende:
Oké nu zijn we wel echt weer begonnen, genieten.
Hahaha.quote:Op zondag 27 april 2025 10:12 schreef blackswangreen het volgende:
Laten we hopen dat deze mensen toevallig een viool bij zich hadden, maar dat zal wel niet.
We raken een gevoelige snaar.quote:Op zondag 27 april 2025 10:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Na Ikealamp-gate, veenlijk-gate, blauwe vogelgate hebben we nu vioolgate!
Ja bizar toch hahahaha.quote:Op zondag 27 april 2025 10:38 schreef Mandy040986 het volgende:
En dan moeten de krumpers nog komen.
En dat die klootviool (hehe) ook nog eurovision erbij tagt ook.![]()
En er werd nooit meer iets van hem vernomen.quote:Op zondag 27 april 2025 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja bizar toch hahahaha.
'Kijk ik verklap dingen openbaar als medewerker!'
En een trommel en een fluit.quote:Op zondag 27 april 2025 11:08 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we nu serieus in paniek raken omdat er 2 violen bij komen?
Pete Hegseth klust bij als zanger.quote:Op zondag 27 april 2025 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja bizar toch hahahaha.
'Kijk ik verklap dingen openbaar als medewerker!'
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ah nee violen? Waarom? Gaat Nederland nou weer ouderwets de staging verpesten? Neem toch een een goede creatieve geest in dienst die er wat van maakt. Kijk af bij melodieënfestival in Zweden. Zelfs met arcade hebben ze het nog bijna verpest met die niks toevoegende lichtbal die een 50/50 kans had om niet eens aan te gaan.
Maar wacht ff. Bij S10 riepen we bijna allemaal heel hard en meermaals 'jemig, had die ene maar genomen die de staging deed bij Matthijs'. En nu hebben 'we' die ene en is het alsnog nu al verpest terwijl we nog helemaal niks gezien hebben?quote:Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ah nee violen? Waarom? Gaat Nederland nou weer ouderwets de staging verpesten? Neem toch een een goede creatieve geest in dienst die er wat van maakt. Kijk af bij melodieënfestival in Zweden. Zelfs met arcade hebben ze het nog bijna verpest met die niks toevoegende lichtbal die een 50/50 kans had om niet eens aan te gaan.
Waarom altijd zo hysterisch in je reacties?quote:Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dat zegt op zich niet zoveel, S10 vond haar eigen staging "sick" en bij Joost Klein was het de tweede maanlandingquote:Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Greys het volgende:
Ik weet ook echt dat de NLse track record qua staging niet heel best is, maar laten we deze meneer (én Claude die het zelf te gek vindt qua staging) nou heel even het voordeel van de twijfel geven haha. De repetities beginnen al bijna. Dan weten we iets meer. Niet echt veel meer want je mag niks meer zien de eerste week, maar wie weet komt er dan een kruimel info van Eurovision zelf.
quote:Op zondag 27 april 2025 12:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Pete Hegseth klust bij als zanger.
Waarschijnlijk is dit het gewoonquote:Op zondag 27 april 2025 10:22 schreef Cee het volgende:
Misschien zijn die vioolmensen nog van Albanië want die moeten voor Nederland en daar zitten ook violen in toch?
Die hebben we nu. Dus daarom geloof ik er gewoon niks van dat die zoiets als violen bedenkt bij deze act. ALS er al een muziekinstrument bijgesleept zou moeten worden, dan zou een oude piano nog logisch zijn, maar violen...? No way. Die foto is van een ander land, kan niet anders. En die tags zijn gewoon een foute grap.quote:Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik neem aan dat ze C'est La Vie aan het zingen waren in dit filmpje.quote:Op zondag 27 april 2025 13:39 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Die hebben we nu. Dus daarom geloof ik er gewoon niks van dat die zoiets als violen bedenkt bij deze act. ALS er al een muziekinstrument bijgesleept zou moeten worden, dan zou een oude piano nog logisch zijn, maar violen...? No way. Die foto is van een ander land, kan niet anders. En die tags zijn gewoon een foute grap.
Maar er is toch helemaal geen filmpje, alleen een foto... Of ben ik nou gek?quote:Op zondag 27 april 2025 13:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze C'est La Vie aan het zingen waren in dit filmpje.
Deze foto is een still van een filmpje dat die kerel op z'n Instagram had gepost. Ik begrijp dat je het graag anders ziet, maar dit is waarschijnlijk wel de stand in-zanger van Claude, en dit zouden ook goed de mensen kunnen zijn die met hem op het podium staan. Eerder wel dan niet, zeg maar.quote:Op zondag 27 april 2025 13:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar er is toch helemaal geen filmpje, alleen een foto... Of ben ik nou gek?
Dat weet ik toch, maar wat je zelf ook al zei: we hebben nu én Pim (degene die iedereen zo graag wilde hier destijds) én Claude is gewoon zelf ook erg tevreden, dus het verdient gewoon het voordeel van de twijfel. De clip was prachtig, het eerste live optreden was prima gedaan, er is nog weinig reden om aan te nemen dat het flut gaat worden.quote:Op zondag 27 april 2025 13:24 schreef blackswangreen het volgende:
Dat zegt op zich niet zoveel, S10 vond haar eigen staging "sick" en bij Joost Klein was het de tweede maanlandingClaude is natuurlijk een positivo, die zal ook niet gauw zeggen dat het maar zo-zo is. We gaan het wel zien, met andere woorden.
Maar dat is toch eigenlijk wel raar. Nederland is veel groter dan Zweden. Daar heb je op Melfest al een stuk of 10 stagings die beter zijn dan waar Nederland doorgaans mee komt. Zo ontzettend veel geld heeft SVT toch ook weer niet? Het is de publieke omroep! De platenlabels zullen wel een duit in het zakje doen, maar dat moet dan in Nederland toch ook kunnen?quote:Op zondag 27 april 2025 14:15 schreef Greys het volgende:
[..]
NL/AvroTros heeft helemaal geen budget voor Måns Zelmerlöw achtige taferelen op een podium, dus verwacht dat dan ook ajb niet. (Dit laatste in het algemeen uiteraard, niet tegen jou direct).
We doen alsof we muzikanten zijn en gaan daarna ineens onverwacht dansen.quote:Op zondag 27 april 2025 10:04 schreef Greys het volgende:
En het viool spelen is toch nep dus dan dansen ze daarna vast mee.
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.quote:Op zondag 27 april 2025 14:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat is toch eigenlijk wel raar. Nederland is veel groter dan Zweden. Daar heb je op Melfest al een stuk of 10 stagings die beter zijn dan waar Nederland doorgaans mee komt. Zo ontzettend veel geld heeft SVT toch ook weer niet? Het is de publieke omroep! De platenlabels zullen wel een duit in het zakje doen, maar dat moet dan in Nederland toch ook kunnen?
Denk dat budget wel een ding is, al denk ik ook dat de AvroTros de staging nooit als prioriteit ziet/heeft gezien. Daar leeft naar mijn idee vaak nog het sentiment van "een goed en betekenisvol liedje moet eigenlijk al voldoende zijn". De laatste jaren hebben bewezen dat het echt om het totaalpakket gaat en ze zien dat ook steeds meer in, maar dat heeft wel langer geduurd dan bij andere landen voor mijn gevoel.quote:Op zondag 27 april 2025 15:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.
Het zal inderdaad vast een kwestie zijn van budget van de omroep plus eventuele bijdrage platenmaatschappij plus eventuele bijdrage van de artiest zelf. Als die laatste twee wegvallen blijft alleen het AvroTros budget(je) over voor de staging.
Eigenlijk is dat vandaagquote:Op zondag 27 april 2025 15:14 schreef Dave het volgende:
Waarom ben ik oranje? Het was gisteren koningsdag.
Bijna niet meer voor te stellen dat ze een tijdje geleden op nummer 1 bij de bookies stonden.quote:Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
Ook best een píetsie opvallend:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
Het verbaast mij ook hoe goed Spanje het doetquote:Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
Ook best een píetsie opvallend:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.quote:Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het verbaast mij ook hoe goed Spanje het doet
Die doen het volgens mij juist heel vaak goed bij de OGAE-ers. Eindigden vorig jaar ook boven Joost in de poll.quote:Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het verbaast mij ook hoe goed Spanje het doet
Voor een radiohit die niet per se voor de Eurofans is doet Nederland het heel erg goed. Die 3e plek lijkt me wel redelijk safe. België inderdaad opvallend slecht, ik snap eigenlijk niet helemaal waarom... zelf hoor ik qua mannen die in de kopstem zingen toch liever Strobe Lights dan Wasted Love, dat nummer gaat nergens over.quote:Op zondag 27 april 2025 20:51 schreef Greys het volgende:
Nederland heeft nu na 20 van de 42 stemmende landen al méér punten dan vorig jaar in totaal. (Toen werden we uiteindelijk 10e in de OGAE Poll met 96 punten.)
[ x ]
Als het aan de slay honeys ligt zou ik eerder denken dat Malta het beter zou doen. Het verschil is nihil maar toch.quote:Op zondag 27 april 2025 21:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.
quote:Op zondag 27 april 2025 10:04 schreef Greys het volgende:
MAAR WE HEBBEN NU TOCH PIM EN DIE GING TOCH ALLES GOED MAKEN EN LATEN ZIEN HOE HET WEL MOET ENZO.
(Ja nee ik hou nog héél even hoop dat het goed wordt en geen Joan Franka bij het kampvuur met nepmuzikanten, want WE HEBBEN PIM EN DIE ZORGT DAT HET KLOPT WANT IEDEREEN VOND IN DE STIENTIJD DAT WE HEM HADDEN MOETEN VRAGEN).
Ik denk trouwens zonder gekheid echt dat het goed komt. Want er zitten een paar stukjes in waar die violen best stijlvol even tussendoor ingezoomd kunnen worden. En het viool spelen is toch nep dus dan dansen ze daarna vast mee. Ofzo. Ja. Zoiets. Hup. Vertrouwen enzo. Want het is Pim én Claude zei zelf dat het echt heel vet wordt. En ik geloof echt in Claude.
Dit was m'n spreekbeurt.
quote:Op zondag 27 april 2025 10:07 schreef Em31 het volgende:
Oké nu zijn we wel echt weer begonnen, genieten.
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor.quote:Op zondag 27 april 2025 01:30 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Violisten? Ik kan me daar zo NIKS bij voorstellen, dat heeft toch geen enkele connectie met het lied? Ja, er klinken violen soms maar toch niet zo opvallend dat ze dat met nepviolisten on stage moeten benadrukken. Ik geloof hier niks van, ik wil gewoon vijf focking goeie dansers bij Claude hebben, die prachtig en krachtig bewegen zoals in de official video en bij de EVA uitvoering.
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikerenquote:Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Greys het volgende:
En nu hebben 'we' die ene en is het alsnog nu al verpest terwijl we nog helemaal niks gezien hebben?
Ik deel deze mening nadat ik even in de hyperventilatie schootquote:Op zondag 27 april 2025 22:20 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor.
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummerquote:Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik deel deze mening nadat ik even in de hyperventilatie schoot
Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
Ja het schept wel een band.quote:Op zondag 27 april 2025 22:25 schreef grazz het volgende:
[..]
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikeren![]()
Voila helemaal in het zwart.quote:Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik deel deze mening nadat ik even in de hyperventilatie schoot
Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
#TeamKomtGoedquote:Op maandag 28 april 2025 09:56 schreef maresc het volgende:
Oh jongens wat hysterisch allemaal weer! Claude gaat echt niet in het zwart optreden. Hij heeft in een interview gezegd dat het één van de kleuren van het canvas/coveralbum gaat zijn en dat hij op het laatste moment nog net een iets andere kleur heeft gekozen binnen dat canvas. Zijn kleding is vaak echt fantastisch. Hij heeft een hele creatieve eigen visie en dat gaat dus echt geen zwart zijn. Daarnaast alle vertrouwen in de staging want een goed team om zich heen, met of zonder violen! #teamkomtgoed![]()
![]()
Ja Claude heeft wel stijl en smaak.quote:Op maandag 28 april 2025 10:30 schreef Pisces29 het volgende:
Ik verwacht wel dat hij er (zoals altijd) geweldig uitziet.
quote:Op maandag 28 april 2025 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
#TeamKomtGoed![]()
(Het is dat het me niet meer lukt om een gif hier te posten via mobiel omdat imgur alleen nog jpeg accepteert maar anders stond hier een hysterische kermit)
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.quote:Op maandag 28 april 2025 11:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar even serieus, ik maak me ook geen enorme zorgen. Maar het is wel zo dat een commercieel goede act bedenken voor op het ESF ergens hoog in de ranking staat tussen dingen als “penalty’s nemen op een groot toernooi” of “niet ouwehoeren als publiek bij een concert” waar Nederland doorgaans veel moeite mee heeft.
Niet als enige overigens. Vergelijkbare landen als België, Italië of UK slaan de plank ook geregeld mis. En budgettair denk ik dat het vooral bij Joost misschien een probleem was, maar bij anderen niet zo heel erg. Meestal is de act toch of te weinig memorabel, of voelen artiesten de dringende behoefte om dingen te gaan doen die ze normaal nooit doen, en waarvan iedereen met enig inzicht in het ESF het direct zou afraden.
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.quote:Op zondag 27 april 2025 23:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummer![]()
De meest simpele verklaring is vaak de juiste, en dat is dat dit gewoon de stand ins voor Claude zijn. Het hoeft niet natuurlijk, ik vind allemaal in het zwart als je energie en positiviteit wil uitstralen ook niet heel logisch. Maar onze staging-keuzes zijn wel vaker niet logisch.
Eens, maar om het een beetje proberen te snappen (voor mezelf): wat heeft in dit voorbeeld S10 tijdens die andere optredens dan wel? Niet veel tot niks qua props, gewoon wat goed licht en dat is het. (Toch? Help me even want ik zie niet zo heel vaak S10 optredens).quote:Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed
Echt helemaal eens, maar als Joost daar alleen wat dansers had gehad hadden de NLse fans hier en elders online wel echt enorm lopen zaniken. Even eerlijk. 'NL heeft weer amper staging hoor'.quote:Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.
Ter verdediging van de staging van Duncan, die piano vond ik toen wel echt passen, als zijnde de onzekere jongen op de zolderkamer die over een gebroken hart zong. Hij had als soloartiest nog totaal geen profiel ten tijde van Arcade dus dat hij daarna wat expressiever bleek te zijn is misschien meer zijn eigen ontwikkeling geweest.quote:Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.
Je hoort best vaak in het lied de strijkers. Ook tussen 1.28 en 1.39 ongeveer hoor je ze duidelijk en inderdaad vanaf 2.13 ook nadrukkelijk. Ik denk dat er best iets stijlvols mee te doen is qua staging.quote:Op maandag 28 april 2025 12:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komtquote:Op maandag 28 april 2025 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meestal iets tegen instrumenten op het podium omdat iedereen weet dat het toch niet echt gespeeld wordt op dat moment tijdens de live shows. Maar aan de andere kant heeft helemaal NIEMAND lopen zeuren over de viool en trekzak van Moldavië destijds (sterker nog, iedereen incl. ik zelf was dol op die blije huppelende muzikanten en het feest dat ze brachten) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar het best goed kon.
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.quote:Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.
Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand gevenquote:Op maandag 28 april 2025 13:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.
In de clip en ook tijdens het optreden bij EVA had hij echter wel véél meer dansers om zich heen die hij gewoon niet op het podium mag hebben straks in die aantallen. Dus dat helemaal vergelijken straks 'mogen' we sowieso niet. (Wel qua vibe).
Oh ja! Ik checkte toen ik dat postte even gauw de video van EVA en daar waren het maar liefst tien dansers. Maar in de clip zijn het er inderdaad minder.quote:Op maandag 28 april 2025 13:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand geven
EVOL.quote:Op maandag 28 april 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Het worden gewoon krumpende violistes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Mee eens, die dansers geven zijn optreden een edge. Het maakt het een nummer van nu. Die violen geven me Joan Franka visioenen, slaat echt als kut op dirk. Ook al hoor je violen in de muziektrack.... het klinkt niet als een enkel viooltje, maar als een heel leger violisten. Waarom zou je dansers vervangen door violisten? Waarom zou je energiegevers vervangen door belegen vioolmimers? Het is al zo jammer dat hij niet alle dansers van de Eva versie mee kan geven, waarom daar dan nog minder van maken dat wat maximaal mogelijk is. Want het moet Pim toch wl duidelijk zijn dat die dansers werken als een tierelier. En als het dansers zijn die ineens een viool ter hand nemen is het helemaal erg. Daarom.... ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.quote:Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.
Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
Er staat een video online:quote:Op maandag 28 april 2025 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
Ze lieten die foto aan Claude zien zag ik bij Boulevard. Iemand dat gezien?
De Israelische money-machine is weer bezig zo te zien, ineens een sprong naar vorenquote:
Het is wel een muzikaal genie he, die Aran. "Ik kan geen viool horen, maar wel strijkers".quote:Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staat een video online:
https://www.rtl.nl/boulev(...)beelden-van-stand-ik
En trouwens:
Hallo Aran, leuk dat je weer meeleest!
Nee joh, die man was gewoon enthousiast en wilde even tonen wat hij aan het doen was. Die is echt niet bezig met ons te fokken. Het is alleen de vraag of de mensen waar hij mee stond de podiumact van Claude moeten voorstellen, dat weten we pas over een paar weken.quote:Op maandag 28 april 2025 21:38 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.
Aran, trek de volgende keer iets zwarts aan!quote:Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staat een video online:
https://www.rtl.nl/boulev(...)beelden-van-stand-ik
En trouwens:
Hallo Aran, leuk dat je weer meeleest!
Ik snap dat wel. Een solistische viool klinkt toch anders dan een groep strijkers. Ik hoor ook niet één enkele viool in de muziektrack. Wel een groep strijkers, meer dan twee in ieder geval.quote:Op maandag 28 april 2025 22:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is wel een muzikaal genie he, die Aran. "Ik kan geen viool horen, maar wel strijkers".
[..]
Nee joh, die man was gewoon enthousiast en wilde even tonen wat hij aan het doen was. Die is echt niet bezig met ons te fokken. Het is alleen de vraag of de mensen waar hij mee stond de podiumact van Claude moeten voorstellen, dat weten we pas over een paar weken.
We worden normaliter gewoon 4e ofzo natuurlijk. Ik verwachtte eerder de onderste helft Top 10, maar er is sindsdien niet zo heel veel boeiends bijgekomen.quote:
We worden 8e, noteer maar vast. Ik heb het sinds 2018 ieder jaar goed.quote:Op maandag 28 april 2025 23:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We worden normaliter gewoon 4e ofzo natuurlijk. Ik verwachtte eerder de onderste helft Top 10, maar er is sindsdien niet zo heel veel boeiends bijgekomen.
Landen die kans maken boven Nederland te eindigen:
Zweden - dat is immers de winnaar
Israël - die kunnen weer > 300 punten in de televoting pakken
1 van de jurylievelingen Frankrijk/Oostenrijk
1 van de televotingfavorieten met een redelijke juryscore Estland/Malta
1 verrassing bijv. Albanië/Duitsland/Zwitserland
Die gaan dat uiteraard niet allemaal doen, en voor de rest zou ik niet weten wie er boven Nederland moet eindigen, tenzij we het zelf vergooien.
Da's best knap, ik heb van niemand gehoord dat ze de DQ voorspeld haddenquote:Op dinsdag 29 april 2025 00:02 schreef Cee het volgende:
[..]
We worden 8e, noteer maar vast. Ik heb het sinds 2018 ieder jaar goed.
Als we in dit deelnemersveld er 7 voor moeten laten gaan, dan heeft Nederland er toch lang niet alles uitgehaald.quote:Op dinsdag 29 april 2025 00:02 schreef Cee het volgende:
[..]
We worden 8e, noteer maar vast. Ik heb het sinds 2018 ieder jaar goed.
Laten we ook de diaspora en pity votes voor Oekraine niet vergeten. Op een gekke dag kunnen die ook in de top 5 komen. Of dat terecht is laat ik even in het midden.quote:Op maandag 28 april 2025 23:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We worden normaliter gewoon 4e ofzo natuurlijk. Ik verwachtte eerder de onderste helft Top 10, maar er is sindsdien niet zo heel veel boeiends bijgekomen.
Landen die kans maken boven Nederland te eindigen:
Zweden - dat is immers de winnaar
Israël - die kunnen weer > 300 punten in de televoting pakken
1 van de jurylievelingen Frankrijk/Oostenrijk
1 van de televotingfavorieten met een redelijke juryscore Estland/Malta
1 verrassing bijv. Albanië/Duitsland/Zwitserland
Die gaan dat uiteraard niet allemaal doen, en voor de rest zou ik niet weten wie er boven Nederland moet eindigen, tenzij we het zelf vergooien.
Nee dat had écht niemand op de bingokaart. Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's best knap, ik heb van niemand gehoord dat ze de DQ voorspeld hadden
Ik zou met 8e ook best een píetsie teleurgesteld zijn inderdaad. Maar met dit Songfestival waarin bepaalde landen wellicht bergen punten krijgen om redenen die niets met een lied te maken hebben weet je het inderdaad maar nooit.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als we in dit deelnemersveld er 7 voor moeten laten gaan, dan heeft Nederland er toch lang niet alles uitgehaald.
Uiteraard komen we dan wel terug met opgeheven hoofd en wat kunnen we een mooie streep onder 2024 zetten en alles. Maar Nederland is op dit ESF als AZ in de Eredivisie. Kampioen worden zal lastig zijn, maar 8e worden is wel onder de mogelijkheden.
Vergelijk het met S10. De Diepte was een grotere hit dan C'est La Vie, en ze deed het in die OGAE-poll ook verrassend goed (4e, geloof ik). Maar op de avond zelf verdronk ze een beetje, omdat het nummer niet heel veel instant impact had, de staging matig was en ze tussen een paar knallers in zat. C'est La Vie is een vergelijkbaar soort nummer (veel lalalala, middle of the road radioliedje). Vervang de smoky plinth door een paar violen en de 8e plek is een feit.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als we in dit deelnemersveld er 7 voor moeten laten gaan, dan heeft Nederland er toch lang niet alles uitgehaald.
Uiteraard komen we dan wel terug met opgeheven hoofd en wat kunnen we een mooie streep onder 2024 zetten en alles. Maar Nederland is op dit ESF als AZ in de Eredivisie. Kampioen worden zal lastig zijn, maar 8e worden is wel onder de mogelijkheden.
Denk dat C'est La Vie wat meer mensen zal aanspreken. Het is grotendeels Engels (en Frans wat toch ook veel mensen spreken) en heeft een vrolijk refrein en charismatische zanger. De gemiddelde Gerda op de bank zal daardoor eerder aangesproken dan De Diepte denk ik, hoewel ik dat ook een mooi nummer vond.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vergelijk het met S10. De Diepte was een grotere hit dan C'est La Vie, en ze deed het in die OGAE-poll ook verrassend goed (4e, geloof ik). Maar op de avond zelf verdronk ze een beetje, omdat het nummer niet heel veel instant impact had, de staging matig was en ze tussen een paar knallers in zat. C'est La Vie is een vergelijkbaar soort nummer (veel lalalala, middle of the road radioliedje). Vervang de smoky plinth door een paar violen en de 8e plek is een feit.
Ja maar goed, dan zou je het jezelf dus weer aandoen. Wat niet onmogelijk is, zie de talrijke Nederlandse voorbeelden uit het verleden. Maar hoewel ik nog best 7 landen kan noemen die op basis van de inzending boven Nederland kunnen eindigen, zou het heel bijzonder zijn als die daar ook allemaal tegelijk in slagen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vergelijk het met S10. De Diepte was een grotere hit dan C'est La Vie, en ze deed het in die OGAE-poll ook verrassend goed (4e, geloof ik). Maar op de avond zelf verdronk ze een beetje, omdat het nummer niet heel veel instant impact had, de staging matig was en ze tussen een paar knallers in zat. C'est La Vie is een vergelijkbaar soort nummer (veel lalalala, middle of the road radioliedje). Vervang de smoky plinth door een paar violen en de 8e plek is een feit.
Mwah vergeet niet dat Claude wat charismatischer is dan S10 en het nummer meer blijft hangen. Dat het in het Engels en Frans zal de mensen ook meer aanspreken. Ik denk dat je C'est La Vie en Claude hierin een beetje onderschat.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat commentaar leveren mensen wel op de video, het concept van de video is inderdaad een beetje Papaoutai-achtig met de kleine Claude. Maar het nummer lijkt totaal niet op Stromae. Dat is als Suzan & Freek vergelijken met Spinvis.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:27 schreef vencodark het volgende:
Geen gezeur geweest dat het finaal afgekeken is van Stromae?![]()
Stromae wordt wel genoemd in diverse reactievideo's over Claude z'n clip maar niet op een negatieve manier. Eerder op een positieve manier, van 'Oeh, dit geeft me wel een beetje Stromae vibesquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het dan ook alleen over de clip.
Hoe weten zij dat ik een tattoo van Valentina Monetta heb?quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:23 schreef Momo het volgende:
Overthinking it overdenkt de gehele eerste halve finale waar ook Claude in zit
Als dat van het officiële Eurovisie-kanaal komt is het wel een beetje pijnlijk dat “rehearsals” consequent fout is gespeld.quote:
Heb het even nagevraagd bij Songfestivalweblog en het komt niet van het officiële kanaal.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als dat van het officiële Eurovisie-kanaal komt is het wel een beetje pijnlijk dat “rehearsals” consequent fout is gespeld.
Dit is dezelfde gokker die ook die podcast maakt, Talk About Things. Daar hebben ze ook Frankrijk en Nederland als de twee favorieten. Nederland even daargelaten, waar komt dat vertrouwen in Frankrijk vandaan? Ze hebben ze staan als vrijwel zekere jurywinnaar, dat blijkt toch nergens uit?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:15 schreef maresc het volgende:
Als we de volgende bookmaker mogen geloven dan maakt Nederland naast Frankrijk de grootste kans op een overwinning![]()
![]()
: https://eurovisionbetsand(...)ench-connection.html
Vooral omdat wordt ingeschat dat we zowel bij de juries als publiek veel punten gaan halen, waar nadere inzendingen het vooral moeten hebben van één van de twee.
Ik zie een scenario dat Nederland 200+ punten kan pakken bij de jury, maar bij de televote heb ik wel mijn twijfels. We scooren met de televote nooit echt bijstergoed (uitzonderingen daargelaten). Ik denk dat we qua televotes rond de 100-120 uitkomen maximaal in het gunstigste scenario.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gokker die ook die podcast maakt, Talk About Things. Daar hebben ze ook Frankrijk en Nederland als de twee favorieten. Nederland even daargelaten, waar komt dat vertrouwen in Frankrijk vandaan? Ze hebben ze staan als vrijwel zekere jurywinnaar, dat blijkt toch nergens uit?
Dit is gewoon een lekker aanstekelijk positief nummer gebracht door een super charismatische artiest die the full package brengt; goeie stem, lekker in zijn vel, overtuigende dans beweging.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Ik zie een scenario dat Nederland 200+ punten kan pakken bij de jury, maar bij de televote heb ik wel mijn twijfels. We scooren met de televote nooit echt bijstergoed (uitzonderingen daargelaten). Ik denk dat we qua televotes rond de 100-120 uitkomen maximaal in het gunstigste scenario.
Ik weet niet of 120 punten het gunstigste scenario is, maar inderdaad, de televote is niet ons sterkste puntquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Ik zie een scenario dat Nederland 200+ punten kan pakken bij de jury, maar bij de televote heb ik wel mijn twijfels. We scooren met de televote nooit echt bijstergoed (uitzonderingen daargelaten). Ik denk dat we qua televotes rond de 100-120 uitkomen maximaal in het gunstigste scenario.
Startplek in de finale gaat wel cruciaal zijn, startplek 1-6 of gesandwiched tussen Zweden, Oostenrijk of Frankrijk zie ik de EBU nog wel uithalen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet of 120 punten het gunstigste scenario is, maar inderdaad, de televote is niet ons sterkste puntAlleen de Common Linnets en Duncan kwamen boven de 50 punten in de televote uit. Dus dan is 120 punten al heel wat.
Sterker nog, we staan nu al 4e. Ik weet niet hoeveel invloed die fanpolls hebben trouwens, België doet daar helemaal niks maar die staan ook gewoon nog 7e in de odds.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Israël stribbelt nog wel tegen maar denk dat we vandaag weer 4e staan. We kruipen ook meer en meer richting Frankrijk, omdat die bij de fanpolls toch teveel achter blijven voor een ESF-winnaar
Het lastige is vooral dat Zwitserland als Franstalige inzending al als 19e gaat en Frankrijk, dat moet winnen, als 23e ofzo, waardoor je eerder als 15e zal moeten. Of gewoon als 5e ofzo om Israël te neutraliseren zoals vorig jaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Startplek in de finale gaat wel cruciaal zijn, startplek 1-6 of gesandwiched tussen Zweden, Oostenrijk of Frankrijk zie ik de EBU nog wel uithalen.
Dat is echt gelul, die foto van de violen had nul komma nul invloed. Het was alleen dat de odds van Israël een beetje daalden en zo weer boven Nederland uitkwamen. Er wordt in Nederland (en vooral door Boulevard) veel te hysterisch gedaan over die bookmakers. Ook het hele idee achter dit artikel is al onzin, dat de dancebreak uit de videoclip ontbreekt, aangezien er helemaal geen dancebreak zit in de videoclip.quote:Eerder lekte er al beelden uit van zijn act, waarin een dame met een viool te zien is. Claude daalde gelijk bij de bookmakers. Bij RTL Boulevard reageert hij op het uitlekken van deze beelden.
Ja maar ja, demense geloven alles. Dus alles een beetje smeuïg maken ook al klopt het niet, wat maakt het ze uit.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:02 schreef blackswangreen het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)it-videoclip-niet-op
[..]
Dat is echt gelul, die foto van de violen had nul komma nul invloed. Het was alleen dat de odds van Israël een beetje daalden en zo weer boven Nederland uitkwamen. Er wordt in Nederland (en vooral door Boulevard) veel te hysterisch gedaan over die bookmakers. Ook het hele idee achter dit artikel is al onzin, dat de dancebreak uit de videoclip ontbreekt, aangezien er helemaal geen dancebreak zit in de videoclip.
Outfit.quote:
Eens! Hij heeft echt een prachtige stijl qua kleden en een geweldige uitstraling.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Outfit.En wat hij is sowieso fotogeniek.
What’s not to lovequote:
Nadeel van zo’n content-luwe periode tijdens de repetities is dat media dus dan maar dingen gaat verzinnen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:02 schreef blackswangreen het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)it-videoclip-niet-op
[..]
Dat is echt gelul, die foto van de violen had nul komma nul invloed. Het was alleen dat de odds van Israël een beetje daalden en zo weer boven Nederland uitkwamen. Er wordt in Nederland (en vooral door Boulevard) veel te hysterisch gedaan over die bookmakers. Ook het hele idee achter dit artikel is al onzin, dat de dancebreak uit de videoclip ontbreekt, aangezien er helemaal geen dancebreak zit in de videoclip.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:36 schreef Thrts het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)e-regen-laten-dansen
Boulevard heeft deze quotes uit een interview met Pim Brassien gehaald (Het Parool / AD)quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:54 schreef Greys het volgende:
Pim Brassien:
"Ik had iets bedacht met water, regen of nevel", zei Pim. "Dat zou gecombineerd met lamplicht een prachtig effect kunnen opleveren. Ook Claude leek het leuk: dansen in de regen. Maar stromend water op het podium bleek verboden." De regisseur probeerde nog een manier te verzinnen om zijn plan toch te realiseren. "Konden we geen verrijdbaar podiumdeel maken waarin we al het water opvingen? Maar het kwam er niet door bij de Songfestivalorganisatie. Jammer, maar er bleef genoeg ander moois over."
Via de link van Thrts hierboven.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk wel gaat worden dan.![]()
Klinkt goedquote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:36 schreef Thrts het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)e-regen-laten-dansen
Bewaarinterviewtje voor als het gewoon een beetje dansen op een smoky plinth blijkt te worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:11 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Boulevard heeft deze quotes uit een interview met Pim Brassien gehaald (Het Parool / AD)
Hoe zing je een Songfestivalnummer in 180 seconden de harten van de tv-kijker in? Regisseur Pim Brassien kent het geheim
Hij zegt ook dat hij graag nieuwe technieken inzet op een manier die de inhoud versterkt.
De drones bij Matthijs gaat door. Het spelen met live en niet live bij Peter Pannekoek.
En uit die gereedschapskist komt in Basel ook iets. Niet stunten om het stunten, maar als onderdeel van het verhaal.
Ik begrijp bij het lezen van dit artikel dat Pim al door de AvroTros was uitgekozen om het uitverkoren lied uiteindelijk in beeld te gaan brengen, nog voordat de definitieve keuze was gemaakt. Dat had ik eerder nog niet meegekregen. En ik vind dat wel een mooie en stevige beslissing van AvroTros. Daarvoor werd die artistieke keuze aan het directe team rond de artiest overgelaten, toch? Dat heeft niet altijd goed uitgepakt. Nu heeft AvroTros gekozen voor iets meer vinger in de pap.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:11 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Boulevard heeft deze quotes uit een interview met Pim Brassien gehaald (Het Parool / AD)
Hoe zing je een Songfestivalnummer in 180 seconden de harten van de tv-kijker in? Regisseur Pim Brassien kent het geheim
Hij zegt ook dat hij graag nieuwe technieken inzet op een manier die de inhoud versterkt.
De drones bij Matthijs gaat door. Het spelen met live en niet live bij Peter Pannekoek.
En uit die gereedschapskist komt in Basel ook iets. Niet stunten om het stunten, maar als onderdeel van het verhaal.
Ik heb in i.t.t. voorgaande jaren niet heel hoge verwachtingen. Ik denk dat vooral regie en belichting sterk op orde gaan zijn, en dat is bij ons eigenlijk altijd wel het geval. Verder Claude deels in het oranje, moderne dans en vooral geen violist. Dat zie ik gewoon niet voor me.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:54 schreef Greys het volgende:
Pim Brassien:
"Ik had iets bedacht met water, regen of nevel", zei Pim. "Dat zou gecombineerd met lamplicht een prachtig effect kunnen opleveren. Ook Claude leek het leuk: dansen in de regen. Maar stromend water op het podium bleek verboden." De regisseur probeerde nog een manier te verzinnen om zijn plan toch te realiseren. "Konden we geen verrijdbaar podiumdeel maken waarin we al het water opvingen? Maar het kwam er niet door bij de Songfestivalorganisatie. Jammer, maar er bleef genoeg ander moois over."
Via de link van Thrts hierboven.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk wel gaat worden dan.![]()
Hij staat voor 14.50 uur in het schema. Dus ik verwacht ergens rond 15.20 uur ongeveer een beschrijving in de Reddit live blog.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:21 schreef Dave het volgende:
Hoe laat wordt morgen ongeveer de meltdown verwacht?
True story: zoek op "smoky plinth" in Google en je krijgt alleen maar hits die gaan over S10 en De Diepte. Het was dus een uniek staging-concept!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bewaarinterviewtje voor als het gewoon een beetje dansen op een smoky plinth blijkt te worden.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:21 schreef Dave het volgende:
Hoe laat wordt morgen ongeveer de meltdown verwacht?
Confetti mag eigenlijk ook niet, al was het Måns vast gelukt om het erdoor te krijgen. Net als kinderen, of dieren, of al het publiek een bolhoed geven om op te zetten tijdens het optreden (het gaat er nu even niet om in welk jaar Nederland dat hoedenplan had).quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:17 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik heb in i.t.t. voorgaande jaren niet heel hoge verwachtingen. Ik denk dat vooral regie en belichting sterk op orde gaan zijn, en dat is bij ons eigenlijk altijd wel het geval. Verder Claude deels in het oranje, moderne dans en vooral geen violist. Dat zie ik gewoon niet voor me.
Omdat water niet mag, zou het best eens kunnen zijn dat er iets anders naar beneden komt wat een mooi effect geeft (van dat glinsterende confetti?), alleen zit je met het land na je. Tenzij er na Claude een heel korte break is om de boel schoon te vegen. Maar daar ga ik al met mn lage verwachtingen...
Ik zou zelfs verwachten dat de helft van de resultaten van mij of @Greys komen!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
True story: zoek op "smoky plinth" in Google en je krijgt alleen maar hits die gaan over S10 en De Diepte. Het was dus een uniek staging-concept!
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou zelfs verwachten dat de helft van de resultaten van mij of @:greys komen!
Ik weet nog wel dat we toen bij die eerste omschrijving allemaal dachten: what the fuck is een smoky plinth nou weer? Maar dat deze woordcombinatie letterlijk nog nooit was gebruikt, dat had ik niet gedacht.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou zelfs verwachten dat de helft van de resultaten van mij of @:greys komen!
Ah, ja, dan moet dat na 2013 zijn afgeschaft blijkbaar. Loreen met d'r levensgevaarlijke sneeuwvlokjes in 2012 en Emmelie de Forest had ook nog confetti in 2013.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Confetti mag eigenlijk ook niet, al was het Måns vast gelukt om het erdoor te krijgen. Net als kinderen, of dieren, of al het publiek een bolhoed geven om op te zetten tijdens het optreden (het gaat er nu even niet om in welk jaar Nederland dat hoedenplan had).
We kruipen steeds verder naar Frankrijk toe, zou wel lekker zijn als je nog 3e kunt komen te staan, dan kan de EBU en de Zweedse maffia je bijna niet meer op een echte kutplek neerzetten in de finalequote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:21 schreef GeorgeM het volgende:
Bij Betfair liggen we nu op een gedeelde derde plaats met Frankrijk.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We kruipen steeds verder naar Frankrijk toe, zou wel lekker zijn als je nog 3e kunt komen te staan, dan kan de EBU en de Zweedse maffia je bijna niet meer op een echte kutplek neerzetten in de finale
Nu hopen dat de repetitie ook lekker valt morgen. Zou wel wat zijn, in de top 3 naar de halve finalequote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We kruipen steeds verder naar Frankrijk toe, zou wel lekker zijn als je nog 3e kunt komen te staan, dan kan de EBU en de Zweedse maffia je bijna niet meer op een echte kutplek neerzetten in de finale
Ik hoop dat ons optreden mooi kleurrijk en licht zal zijn, want de landen om ons heen gaan waarschijnlijk voor iets duisters zoals Albanië, Zwitserland, Kroatië en Cyprus.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:17 schreef Eurochacha het volgende:
Met de achtergrondkleuren van de videoclip (dat oranje enzo) is het wel mooi hoor! Ga er even vanuit dat de lichten in dat kleurthema zal zijn
Ik kreeg hetzelfde gevoel. De enorm positieve reacties op de rode jas in de clip vielen op en dat vond ik inderdaad mooi. Ik vind dit pak nogal donker en krijg er een pyjama gevoel bij. Maar ach... we moeten elk jaar wat te zeiken hebben toch. En misschien staat het in de hele setting juist enorm goed.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik vind 't niet mooi. Lijkt wel Barney's pajama suit
Zoiets zei ik ook al ja, maar ik ben waarschijnlijk te oud en niet-hip om dat te snappen, dus oke.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik vind 't niet mooi. Lijkt wel Barney's pajama suit
TLC droeg het half jaren 90 in Creep, dus hoe oud ben je werkelijk?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:14 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zoiets zei ik ook al ja, maar ik ben waarschijnlijk te oud en niet-hip om dat te snappen, dus oke.![]()
Dat zou wel dom zijn. Hebben we eindelijk een nummer waar de dansers de zanger echt upliften bij zijn performance, dan ga je ze toch niet thuislaten?quote:Op zondag 4 mei 2025 13:48 schreef grazz het volgende:
Nog nergens dansers gespot toch? Het zou ook best kunnen dat Claude alleen op het podium staat.
Oh die kleur staat hem echt prachtig!quote:
Ja he?quote:
ESF / [2025] Rehearsalsquote:14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇳🇱 Netherlands - Claude – C’est La Vie
Are you ready for the Netherlands? Singer-songwriter Claude has over a hundred million streams to his name, and countless sold-out shows in the Netherlands and Belgium. He’s got a busy summer too – he’s also performing at the Pinkpop festival in June.
This is another performance where we don’t have a national final to help us predict the staging – instead, we have to find clues from the official video, which is pure contemporary artistry. It’s also another song sung in French – in 2022 we didn’t have any songs featuring French, but this year we have (by our count) six.
The start of this starts with a handful of piano notes that made us hold our breath, then it builds and builds, through the first English verse into the chorus, where the bassline drops and the party starts. Aside from his vocal talents, Claude has a natural connection with the camera that makes this feel like a powerful bit of visual storytelling, and he infuses the whole performance with pure joy from start to finish, with two contemporary dancers who dance around him and in and out of shot like they’re just passing through his party.
Many of you will have seen Claude’s outfit on Insta earlier – a purple suit with pearl detail. So far this year has been an excellent advertisement for effortlessly cool male tailoring, which we’re very here for.
This is one of the first performances we’ve seen so far that features less of the LED wall, and now we know why – in the final chorus there’s an explosion of pink and blue flowers that take up every square inch of the wall, the floor and the frame – you almost expect them to flow into the arena. WHAT a finale.
Als die 'maar' twee dansers effectief worden ingezet kan het wel eens een mooi less is more effect hebben. Ik krijg het gevoel dat het, net als bij de EVA uitvoering, wel eens allemaal (of grotendeels) in één bewegend camerashot is opgenomen. Met zo'n charismatische jongen als Claude heb je eigenlijk niet veel meer nodig. Hij spat sowieso van het scherm.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:34 schreef d_elise het volgende:
Ohh, klinkt mooi dat laatste stuk! Wel maar 2 dansers dus? En geen violen? Al zeggen ze waarschijnlijk niet alles in die beschrijving.
Het mogen er zelfs vijf zijnquote:Op zondag 4 mei 2025 15:44 schreef Greys het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er maar twee dansers zijn als het er vier mogen zijn? Dus óf ze vertellen ons gewoon nog niet alles in die blog en de vioolspelers komen er toch nog in voor óf de bezuinigingen bij de omroep zijn alvast begonnen door te besparen op 2 dansers.![]()
Mijn nieuwsgierigheid is in elk geval gewekt! Echt heel benieuwd. Goed gevoel over. Die bloemen klinken enorm tof!
De tijd dat de Nederlandse delegatie maximaal 6 personen op het podium invulde als “Je moet er 6 hebben! Ook al zijn het heupwiegende achtergrondzangeressen of nepmuzikanten die niet weten hoe je een muziekinstrument vasthoudt” ligt gelukkig achter ons. Dus over dat detail maak ik me geen zorgen.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:44 schreef Greys het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er maar twee dansers zijn als het er vier mogen zijn? Dus óf ze vertellen ons gewoon nog niet alles in die blog en de vioolspelers komen er toch nog in voor óf de bezuinigingen bij de omroep zijn alvast begonnen door te besparen op 2 dansers.![]()
Mijn nieuwsgierigheid is in elk geval gewekt! Echt heel benieuwd. Goed gevoel over. Die bloemen klinken enorm tof!
True, maar ik vond de dansers in de clip gewoon allemáál heel tof dus gewoon benieuwd naar het waarom!quote:Op zondag 4 mei 2025 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De tijd dat de Nederlandse delegatie maximaal 6 personen op het podium invulde als “Je moet er 6 hebben! Ook al zijn het heupwiegende achtergrondzangeressen of nepmuzikanten die niet weten hoe je een muziekinstrument vasthoudt” ligt gelukkig achter ons. Dus over dat detail maak ik me geen zorgen.
Volgens mij heeft ie zijn seksuele voorkeur nooit expliciet benoemdquote:
Ok, wie weet toeval dan.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie zijn seksuele voorkeur nooit expliciet benoemd
Ja dit eigenlijk. Ik wil het vooral zien. Heel erg benieuwd naar de foto's morgen.quote:
Ik hou van Ome Corquote:
Als ze net als Klemens ervoor kiezen om heel weinig bekend te laten worden kiezen ze twee close ups van Claude en eentje waar nog net de dansers op staan.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:49 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja dit eigenlijk. Ik wil het vooral zien. Heel erg benieuwd naar de foto's morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |