abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217477693
En dan moeten de krumpers nog komen.

En dat die klootviool (hehe) ook nog eurovision erbij tagt ook. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 10:40:17 #102
163650 Greys
pi_217477705
Ik kan nergens een goede video vinden van Claude bij 538 Koningsdag. Hopelijk zetten ze dat nog op YouTube.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 10:40:49 #103
163650 Greys
pi_217477709
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:38 schreef Mandy040986 het volgende:
En dan moeten de krumpers nog komen.

En dat die klootviool (hehe) ook nog eurovision erbij tagt ook. _O-
Ja bizar toch hahahaha.
'Kijk ik verklap dingen openbaar als medewerker!'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217477716
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja bizar toch hahahaha.
En er werd nooit meer iets van hem vernomen.

_O-

:@
pi_217477928
Gaan we nu serieus in paniek raken omdat er 2 violen bij komen? }:|
pi_217478158
Ja die violen kunnen ze, als act, natuurlijk weggooien.
Maar dat hebben we bij Waylon ook gezien, al was dat een gitaar. En dat was ook al zo'n succes. :P

Ik hoop dat dit echt een grap is, want violen?
Maar ach het zou mij ook niets verbazen.
Wat zijn we trouwens weer heerlijk aan het panikeren. :)
Maar als Aran B meeleest dan zal violengate ook wel in Boulevard komen.
  zondag 27 april 2025 @ 11:48:56 #107
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217478159
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 11:08 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we nu serieus in paniek raken omdat er 2 violen bij komen? }:|
En een trommel en een fluit.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217478173
quote:
81s.gif Op zondag 27 april 2025 11:48 schreef Arizona het volgende:

[..]
En een trommel en een fluit.
Zo iets? :7
Bekijk deze YouTube-video
pi_217478374
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja bizar toch hahahaha.
Pete Hegseth klust bij als zanger.
pi_217478730
Ah nee violen? Waarom? Gaat Nederland nou weer ouderwets de staging verpesten? Neem toch een een goede creatieve geest in dienst die er wat van maakt. Kijk af bij melodieënfestival in Zweden. Zelfs met arcade hebben ze het nog bijna verpest met die niks toevoegende lichtbal die een 50/50 kans had om niet eens aan te gaan.
pi_217478828
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ah nee violen? Waarom? Gaat Nederland nou weer ouderwets de staging verpesten? Neem toch een een goede creatieve geest in dienst die er wat van maakt. Kijk af bij melodieënfestival in Zweden. Zelfs met arcade hebben ze het nog bijna verpest met die niks toevoegende lichtbal die een 50/50 kans had om niet eens aan te gaan.
Overdrijven is ook een vak.
pi_217478836
Zijn die violen niet gewoon voor het optreden van ABM, jongens?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 13:20:01 #113
163650 Greys
pi_217478844
quote:
Maar wacht ff. Bij S10 riepen we bijna allemaal heel hard en meermaals 'jemig, had die ene maar genomen die de staging deed bij Matthijs'. En nu hebben 'we' die ene en is het alsnog nu al verpest terwijl we nog helemaal niks gezien hebben? :P

Ik weet ook echt dat de NLse track record qua staging niet heel best is, maar laten we deze meneer (én Claude die het zelf te gek vindt qua staging) nou heel even het voordeel van de twijfel geven haha. De repetities beginnen al bijna. Dan weten we iets meer. Niet echt veel meer want je mag niks meer zien de eerste week, maar wie weet komt er dan een kruimel info van Eurovision zelf. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217478885
quote:
Waarom altijd zo hysterisch in je reacties?

Ze hebben dit jaar een nieuwe creatieve geest, Pim Brassien. Die eerder de toffe laser-staging deed van S10 bij DWDD, en ook bij Matthijs Gaat Door mooie dingen deed voor o.a. Stromae. Er zal vast wel iets aardigs uitrollen. De violen zijn een beetje suf, maar we weten verder helemaal niks, zelfs niet of die violen wel bij Nederland horen.

quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Greys het volgende:

Ik weet ook echt dat de NLse track record qua staging niet heel best is, maar laten we deze meneer (én Claude die het zelf te gek vindt qua staging) nou heel even het voordeel van de twijfel geven haha. De repetities beginnen al bijna. Dan weten we iets meer. Niet echt veel meer want je mag niks meer zien de eerste week, maar wie weet komt er dan een kruimel info van Eurovision zelf. :+
Dat zegt op zich niet zoveel, S10 vond haar eigen staging "sick" en bij Joost Klein was het de tweede maanlanding :) Claude is natuurlijk een positivo, die zal ook niet gauw zeggen dat het maar zo-zo is. We gaan het wel zien, met andere woorden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 13:24:55 #115
163650 Greys
pi_217478892
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 12:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Pete Hegseth klust bij als zanger.
_O-

Dat was ook degene die de inzending lekte denk ik, achteraf gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217478930
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 10:22 schreef Cee het volgende:
Misschien zijn die vioolmensen nog van Albanië want die moeten voor Nederland en daar zitten ook violen in toch?
Waarschijnlijk is dit het gewoon _O-
pi_217478992
quote:
Die hebben we nu. Dus daarom geloof ik er gewoon niks van dat die zoiets als violen bedenkt bij deze act. ALS er al een muziekinstrument bijgesleept zou moeten worden, dan zou een oude piano nog logisch zijn, maar violen...? No way. Die foto is van een ander land, kan niet anders. En die tags zijn gewoon een foute grap.
pi_217479008
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:39 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Die hebben we nu. Dus daarom geloof ik er gewoon niks van dat die zoiets als violen bedenkt bij deze act. ALS er al een muziekinstrument bijgesleept zou moeten worden, dan zou een oude piano nog logisch zijn, maar violen...? No way. Die foto is van een ander land, kan niet anders. En die tags zijn gewoon een foute grap.
Ik neem aan dat ze C'est La Vie aan het zingen waren in dit filmpje.
pi_217479047
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze C'est La Vie aan het zingen waren in dit filmpje.
Maar er is toch helemaal geen filmpje, alleen een foto... Of ben ik nou gek?
pi_217479083
Vind die zwarte kleding nog veel erger dan die eventuele violen. Maar ik vertrouw op jullie dat stand-ins vaak een effen (zwarte) kleur dragen en dat dat niet gebaseerd is op de outfit van de echte act van de artiest in kwestie.
pi_217479133
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Maar er is toch helemaal geen filmpje, alleen een foto... Of ben ik nou gek?
Deze foto is een still van een filmpje dat die kerel op z'n Instagram had gepost. Ik begrijp dat je het graag anders ziet, maar dit is waarschijnlijk wel de stand in-zanger van Claude, en dit zouden ook goed de mensen kunnen zijn die met hem op het podium staan. Eerder wel dan niet, zeg maar.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 14:15:50 #122
163650 Greys
pi_217479184
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:24 schreef blackswangreen het volgende:

Dat zegt op zich niet zoveel, S10 vond haar eigen staging "sick" en bij Joost Klein was het de tweede maanlanding :) Claude is natuurlijk een positivo, die zal ook niet gauw zeggen dat het maar zo-zo is. We gaan het wel zien, met andere woorden.
Dat weet ik toch, maar wat je zelf ook al zei: we hebben nu én Pim (degene die iedereen zo graag wilde hier destijds) én Claude is gewoon zelf ook erg tevreden, dus het verdient gewoon het voordeel van de twijfel. De clip was prachtig, het eerste live optreden was prima gedaan, er is nog weinig reden om aan te nemen dat het flut gaat worden.

Ik denk wél dat mensen misschien gewoon ook veel te hoge verwachtingen hebben af en toe van een staging. Want die lichtstralen bij S10 bij Matthijs waren uiteraard top en prima - en ik snap en ben het ermee eens dat men toen jubelde dat dat veel beter was dan de uiteindelijke staging van S10 - maar ook de Matthijsstaging was niet groundbreaking ofzo in de wereld van staging. Zulke toffe lichtshows waren er bv ook in AFAS afgelopen 5 april bij Eurovision in Concert bij bijna elke deelnemer.
NL/AvroTros heeft helemaal geen budget voor Måns Zelmerlöw achtige taferelen op een podium, dus verwacht dat dan ook ajb niet. (Dit laatste in het algemeen uiteraard, niet tegen jou direct).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217479468
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2025 14:15 schreef Greys het volgende:

[..]
NL/AvroTros heeft helemaal geen budget voor Måns Zelmerlöw achtige taferelen op een podium, dus verwacht dat dan ook ajb niet. (Dit laatste in het algemeen uiteraard, niet tegen jou direct).
Maar dat is toch eigenlijk wel raar. Nederland is veel groter dan Zweden. Daar heb je op Melfest al een stuk of 10 stagings die beter zijn dan waar Nederland doorgaans mee komt. Zo ontzettend veel geld heeft SVT toch ook weer niet? Het is de publieke omroep! De platenlabels zullen wel een duit in het zakje doen, maar dat moet dan in Nederland toch ook kunnen?
pi_217479517
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:04 schreef Greys het volgende:
En het viool spelen is toch nep dus dan dansen ze daarna vast mee.
We doen alsof we muzikanten zijn en gaan daarna ineens onverwacht dansen.

Hello-outlaw-in-em-all-over-again.

Al zou het hier wél kunnen werken.
C’est Davie :o)
pi_217479530
Spuit 67. C’est ma vie.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 15:12:12 #126
163650 Greys
pi_217479558
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 14:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar dat is toch eigenlijk wel raar. Nederland is veel groter dan Zweden. Daar heb je op Melfest al een stuk of 10 stagings die beter zijn dan waar Nederland doorgaans mee komt. Zo ontzettend veel geld heeft SVT toch ook weer niet? Het is de publieke omroep! De platenlabels zullen wel een duit in het zakje doen, maar dat moet dan in Nederland toch ook kunnen?
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.
Het zal inderdaad vast een kwestie zijn van budget van de omroep plus eventuele bijdrage platenmaatschappij plus eventuele bijdrage van de artiest zelf. Als die laatste twee wegvallen blijft alleen het AvroTros budget(je) over voor de staging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217479569
Waarom ben ik oranje? Het was gisteren koningsdag. :'(
pi_217479649
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.
Het zal inderdaad vast een kwestie zijn van budget van de omroep plus eventuele bijdrage platenmaatschappij plus eventuele bijdrage van de artiest zelf. Als die laatste twee wegvallen blijft alleen het AvroTros budget(je) over voor de staging.
Denk dat budget wel een ding is, al denk ik ook dat de AvroTros de staging nooit als prioriteit ziet/heeft gezien. Daar leeft naar mijn idee vaak nog het sentiment van "een goed en betekenisvol liedje moet eigenlijk al voldoende zijn". De laatste jaren hebben bewezen dat het echt om het totaalpakket gaat en ze zien dat ook steeds meer in, maar dat heeft wel langer geduurd dan bij andere landen voor mijn gevoel.
Anyway, ik ga (nog) niet panieken om die ene foto met violen. Panieken kan altijd nog als we de echte repetitie verhalen/beelden horen en zien :D
pi_217482324
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 15:14 schreef Dave het volgende:
Waarom ben ik oranje? Het was gisteren koningsdag. :'(
Eigenlijk is dat vandaag
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 20:51:08 #130
163650 Greys
pi_217482951
Nederland heeft nu na 20 van de 42 stemmende landen al méér punten dan vorig jaar in totaal. (Toen werden we uiteindelijk 10e in de OGAE Poll met 96 punten.)

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 20:54:07 #131
163650 Greys
pi_217482971
Ook best een píetsie opvallend:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217483035
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
Bijna niet meer voor te stellen dat ze een tijdje geleden op nummer 1 bij de bookies stonden.
pi_217483088
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
Het verbaast mij ook hoe goed Spanje het doet
  zondag 27 april 2025 @ 21:23:51 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217483210
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 21:36:09 #135
163650 Greys
pi_217483303
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die doen het volgens mij juist heel vaak goed bij de OGAE-ers. Eindigden vorig jaar ook boven Joost in de poll.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217483397
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:51 schreef Greys het volgende:
Nederland heeft nu na 20 van de 42 stemmende landen al méér punten dan vorig jaar in totaal. (Toen werden we uiteindelijk 10e in de OGAE Poll met 96 punten.)

[ x ]
Voor een radiohit die niet per se voor de Eurofans is doet Nederland het heel erg goed. Die 3e plek lijkt me wel redelijk safe. België inderdaad opvallend slecht, ik snap eigenlijk niet helemaal waarom... zelf hoor ik qua mannen die in de kopstem zingen toch liever Strobe Lights dan Wasted Love, dat nummer gaat nergens over.
pi_217483478
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.
Als het aan de slay honeys ligt zou ik eerder denken dat Malta het beter zou doen. Het verschil is nihil maar toch.
pi_217483533
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:04 schreef Greys het volgende:
MAAR WE HEBBEN NU TOCH PIM EN DIE GING TOCH ALLES GOED MAKEN EN LATEN ZIEN HOE HET WEL MOET ENZO.

(Ja nee ik hou nog héél even hoop dat het goed wordt en geen Joan Franka bij het kampvuur met nepmuzikanten, want WE HEBBEN PIM EN DIE ZORGT DAT HET KLOPT WANT IEDEREEN VOND IN DE STIENTIJD DAT WE HEM HADDEN MOETEN VRAGEN).

Ik denk trouwens zonder gekheid echt dat het goed komt. Want er zitten een paar stukjes in waar die violen best stijlvol even tussendoor ingezoomd kunnen worden. En het viool spelen is toch nep dus dan dansen ze daarna vast mee. Ofzo. Ja. Zoiets. Hup. Vertrouwen enzo. Want het is Pim én Claude zei zelf dat het echt heel vet wordt. En ik geloof echt in Claude. O+

Dit was m'n spreekbeurt.
O+ heerrrrrlijk

quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:07 schreef Em31 het volgende:
Oké nu zijn we wel echt weer begonnen, genieten.
*O*

Daarom ook deze foto gepost. Ik dacht nog, is het wel van toegevoegde waarde? Maar het zorgt wel dat ons subforumpje even geboost wordt en we even ouderwets kunnen klagen (over het weer kan natuurlijk niet) :D
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217483541
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 01:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Violisten? Ik kan me daar zo NIKS bij voorstellen, dat heeft toch geen enkele connectie met het lied? Ja, er klinken violen soms maar toch niet zo opvallend dat ze dat met nepviolisten on stage moeten benadrukken. Ik geloof hier niks van, ik wil gewoon vijf focking goeie dansers bij Claude hebben, die prachtig en krachtig bewegen zoals in de official video en bij de EVA uitvoering.
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor. :P
pi_217483574
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Greys het volgende:
En nu hebben 'we' die ene en is het alsnog nu al verpest terwijl we nog helemaal niks gezien hebben?
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikeren O+ _O-
pi_217483752
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 22:20 schreef grazz het volgende:

[..]
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor. :P
Ik deel deze mening nadat ik even in de hyperventilatie schoot _O-

Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217483852
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummer :)

De meest simpele verklaring is vaak de juiste, en dat is dat dit gewoon de stand ins voor Claude zijn. Het hoeft niet natuurlijk, ik vind allemaal in het zwart als je energie en positiviteit wil uitstralen ook niet heel logisch. Maar onze staging-keuzes zijn wel vaker niet logisch.
pi_217484560
Of een outfit change als het eerste refrein begint 🤪
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 09:31:29 #144
163650 Greys
pi_217484822
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 22:25 schreef grazz het volgende:

[..]
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikeren O+ _O-
Ja het schept wel een band. _O-

Toen met Waylon vergeet ik echt nooit.
HOEZO HEEFT 'IE DANSERS?
MET KARTONNEN INSTRUMENTEN??
EEN TIJGERJAS?
"Nee joh we worden in de zeik genomen, een cowboy in een tijgerjas hahaha tuurlijk niet"
HEEFT IE Z'N ZONNEBRIL NOG OP??
WORDEN WE IN DE MALING GENOMEN.

Collectieve meltdown. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217484927
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Voila helemaal in het zwart. :7 Ja behalve het witte kraagje en schoenen.
pi_217484944
Het kan ook zijn dat ze zelf in het zwart gaan omdat de special effects en de LED's veel kleur hebben voor het contrast :7
pi_217484949
Oh jongens wat hysterisch allemaal weer! Claude gaat echt niet in het zwart optreden. Hij heeft in een interview gezegd dat het één van de kleuren van het canvas/coveralbum gaat zijn en dat hij op het laatste moment nog net een iets andere kleur heeft gekozen binnen dat canvas. Zijn kleding is vaak echt fantastisch. Hij heeft een hele creatieve eigen visie en dat gaat dus echt geen zwart zijn. Daarnaast alle vertrouwen in de staging want een goed team om zich heen, met of zonder violen! #teamkomtgoed w/ w/ w/
pi_217485068
Die viool. :D

Ik temper m’n verwachtingen wel een beetje. :) Want ik was wel erg “het wordt geweldig tot het tegendeel bewezen is” maar het budget en alles is ook niet eindeloos, dus laat ik maar rustig afwachten.

Ik verwacht wel dat hij er (zoals altijd) geweldig uitziet. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217485094
Ik ga pas in paniek raken als er ook paniek is. Als Claude opeens in een panterpak met een draaimolen en krumpers komt aanzetten. Ja dan mogen we gaan rellen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 10:39:47 #150
163650 Greys
pi_217485104
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:56 schreef maresc het volgende:
Oh jongens wat hysterisch allemaal weer! Claude gaat echt niet in het zwart optreden. Hij heeft in een interview gezegd dat het één van de kleuren van het canvas/coveralbum gaat zijn en dat hij op het laatste moment nog net een iets andere kleur heeft gekozen binnen dat canvas. Zijn kleding is vaak echt fantastisch. Hij heeft een hele creatieve eigen visie en dat gaat dus echt geen zwart zijn. Daarnaast alle vertrouwen in de staging want een goed team om zich heen, met of zonder violen! #teamkomtgoed w/ w/ w/
#TeamKomtGoed w/ *O*

(Het is dat het me niet meer lukt om een gif hier te posten via mobiel omdat imgur alleen nog jpeg accepteert maar anders stond hier een hysterische kermit)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 11:08:16 #151
163650 Greys
pi_217485287
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:30 schreef Pisces29 het volgende:

Ik verwacht wel dat hij er (zoals altijd) geweldig uitziet. :)
Ja Claude heeft wel stijl en smaak. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485322
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:39 schreef Greys het volgende:

[..]
#TeamKomtGoed w/ *O*

(Het is dat het me niet meer lukt om een gif hier te posten via mobiel omdat imgur alleen nog jpeg accepteert maar anders stond hier een hysterische kermit)

Maar even serieus, ik maak me ook geen enorme zorgen. Maar het is wel zo dat een commercieel goede act bedenken voor op het ESF ergens hoog in de ranking staat tussen dingen als “penalty’s nemen op een groot toernooi” of “niet ouwehoeren als publiek bij een concert” waar Nederland doorgaans veel moeite mee heeft.

Niet als enige overigens. Vergelijkbare landen als België, Italië of UK slaan de plank ook geregeld mis. En budgettair denk ik dat het vooral bij Joost misschien een probleem was, maar bij anderen niet zo heel erg. Meestal is de act toch of te weinig memorabel, of voelen artiesten de dringende behoefte om dingen te gaan doen die ze normaal nooit doen, en waarvan iedereen met enig inzicht in het ESF het direct zou afraden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217485553
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Maar even serieus, ik maak me ook geen enorme zorgen. Maar het is wel zo dat een commercieel goede act bedenken voor op het ESF ergens hoog in de ranking staat tussen dingen als “penalty’s nemen op een groot toernooi” of “niet ouwehoeren als publiek bij een concert” waar Nederland doorgaans veel moeite mee heeft.

Niet als enige overigens. Vergelijkbare landen als België, Italië of UK slaan de plank ook geregeld mis. En budgettair denk ik dat het vooral bij Joost misschien een probleem was, maar bij anderen niet zo heel erg. Meestal is de act toch of te weinig memorabel, of voelen artiesten de dringende behoefte om dingen te gaan doen die ze normaal nooit doen, en waarvan iedereen met enig inzicht in het ESF het direct zou afraden.
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.

Op de een of andere manier denken wij dat je op Eurovisie ineens iets heel anders moet doen. Ik heb het gevoel dat de betere stagings kijken naar: wie is deze artiest, wat is zijn of haar uitstraling, wat is zijn of haar boodschap, en hoe kan ik die zo simpel en zo sterk mogelijk naar voren brengen. Daar zijn wij gewoon heel slecht in. En met "simpel" bedoel ik niet goedkoop, maar effectief. Als er vooraf een legenda nodig is van de commentator om te begrijpen wat je met een staging bedoelt is die staging dus niet effectief.
pi_217485606
De CATS staging was wel echt prachtig, maar dat kwam uit de koker van voornamelijk Ilse, de artiest zelf. Al sloeg zij een aantal jaar later de plank weer mis bij die lichtbal. Ik denk ook dat veel artiesten met een staging aankomen die eigenlijk helemaal niet zo goed past bij wie ze zijn. Joost heeft zelf een aantal keer gezegd dat hij een productie als Eurovisie nooit zelf zou kunnen betalen/regelen, dus wilde hij er flink gebruik van maken. Hij heeft dat op zijn manier gedaan met o.a. de vogel, maar waarschijnlijk dus uit de gedachte dat het op het Eurovisiepodium iets 'speciaals' moet zijn, ipv iets dat hem het beste uit de verf laat komen. Maar toch heb ik vertrouwen in Pim, omdat ik alles wat ik van hem gezien heb wel echt mooi en goed vond.
pi_217485727
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummer :)

De meest simpele verklaring is vaak de juiste, en dat is dat dit gewoon de stand ins voor Claude zijn. Het hoeft niet natuurlijk, ik vind allemaal in het zwart als je energie en positiviteit wil uitstralen ook niet heel logisch. Maar onze staging-keuzes zijn wel vaker niet logisch.
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 12:31:59 #156
163650 Greys
pi_217485755
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed
Eens, maar om het een beetje proberen te snappen (voor mezelf): wat heeft in dit voorbeeld S10 tijdens die andere optredens dan wel? Niet veel tot niks qua props, gewoon wat goed licht en dat is het. (Toch? Help me even want ik zie niet zo heel vaak S10 optredens).
Als ze dat op het ESF zouden doen zou iedereen denk ik weer klagen dat het veel te weinig en underwhelming is ben ik bang... Wat je zegt, qua lied nodigde het ook niet echt uit tot heel edgy. Maar ik denk serieus dat als ze op het ESF die lichtstralen van Matthijs had gehad dat dan driekwart van NL alsnog weer had gevonden 'is dit alles?'. We zijn ook wel een enorm lastig volkje om tevreden te stellen.

Sobral had niks nodig qua staging. Dat snapten zij goddank.

quote:
Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.
Echt helemaal eens, maar als Joost daar alleen wat dansers had gehad hadden de NLse fans hier en elders online wel echt enorm lopen zaniken. Even eerlijk. 'NL heeft weer amper staging hoor'.

Zo ook met Waylon. God wat had ik graag gehad dat hij daar in z'n eentje stond. Wat ook de bedoeling was, hij zei in 2 interviews vooraf dat hij alleen het podium op ging. Heeft zich later toch om laten praten.

Oh over 'helemaal NOOIT doen en op het ESF ineens wel': ik dacht net nog even aan de 3JS die normaal altijd gewoon rustig staan te zingen en spelen in een jeans en blouse en op het ESF ineens in maffiapakken over het podium gingen rennen. Hóly shit wat gingen die ineens enorm anders zijn/doen dan anders. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485756
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.

Ter verdediging van de staging van Duncan, die piano vond ik toen wel echt passen, als zijnde de onzekere jongen op de zolderkamer die over een gebroken hart zong. Hij had als soloartiest nog totaal geen profiel ten tijde van Arcade dus dat hij daarna wat expressiever bleek te zijn is misschien meer zijn eigen ontwikkeling geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 12:41:28 #158
163650 Greys
pi_217485824
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.
Je hoort best vaak in het lied de strijkers. Ook tussen 1.28 en 1.39 ongeveer hoor je ze duidelijk en inderdaad vanaf 2.13 ook nadrukkelijk. Ik denk dat er best iets stijlvols mee te doen is qua staging.

Ik heb persoonlijk meestal iets tegen instrumenten op het podium omdat iedereen weet dat het toch niet echt gespeeld wordt op dat moment tijdens de live shows. Maar aan de andere kant heeft helemaal NIEMAND lopen zeuren over de viool en trekzak van Moldavië destijds (sterker nog, iedereen incl. ik zelf was dol op die blije huppelende muzikanten en het feest dat ze brachten) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar het best goed kon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485894
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk meestal iets tegen instrumenten op het podium omdat iedereen weet dat het toch niet echt gespeeld wordt op dat moment tijdens de live shows. Maar aan de andere kant heeft helemaal NIEMAND lopen zeuren over de viool en trekzak van Moldavië destijds (sterker nog, iedereen incl. ik zelf was dol op die blije huppelende muzikanten en het feest dat ze brachten) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar het best goed kon.
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt :)). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.

Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
  ESF Reporter maandag 28 april 2025 @ 13:06:07 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_217486012
Heeft niemand nog de woordgrap Claudeviool gemaakt? ;(
pi_217486061
Het worden gewoon krumpende violistes _O_
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 13:18:35 #162
163650 Greys
pi_217486097
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt :)). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.

Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.

In de clip en ook tijdens het optreden bij EVA had hij echter wel véél meer dansers om zich heen die hij gewoon niet op het podium mag hebben straks in die aantallen. Dus dat helemaal vergelijken straks 'mogen' we sowieso niet. (Wel qua vibe).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217486185
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 13:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.

In de clip en ook tijdens het optreden bij EVA had hij echter wel véél meer dansers om zich heen die hij gewoon niet op het podium mag hebben straks in die aantallen. Dus dat helemaal vergelijken straks 'mogen' we sowieso niet. (Wel qua vibe).
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand geven :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 13:55:06 #164
163650 Greys
pi_217486348
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand geven :)
Oh ja! Ik checkte toen ik dat postte even gauw de video van EVA en daar waren het maar liefst tien dansers. Maar in de clip zijn het er inderdaad minder.

Ze maken er vast iets tofs van! De eventuele violisten hebben wellicht de violen maar even vast en de rest van het lied hun handen vrij. Dan komt het goed. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217486487
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Het worden gewoon krumpende violistes _O_
EVOL. *O*
pi_217486490
”Dan kan Nederland het Songfestival winnen”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  ESF Reporter maandag 28 april 2025 @ 19:26:57 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_217488755
Fred geef me nou geen (beetje) hoop. oO<
pi_217489778
pi_217489906
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Mee eens, die dansers geven zijn optreden een edge. Het maakt het een nummer van nu. Die violen geven me Joan Franka visioenen, slaat echt als kut op dirk. Ook al hoor je violen in de muziektrack.... het klinkt niet als een enkel viooltje, maar als een heel leger violisten. Waarom zou je dansers vervangen door violisten? Waarom zou je energiegevers vervangen door belegen vioolmimers? Het is al zo jammer dat hij niet alle dansers van de Eva versie mee kan geven, waarom daar dan nog minder van maken dat wat maximaal mogelijk is. Want het moet Pim toch wl duidelijk zijn dat die dansers werken als een tierelier. En als het dansers zijn die ineens een viool ter hand nemen is het helemaal erg. Daarom.... ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.
pi_217489930
Ze lieten die foto aan Claude zien zag ik bij Boulevard. Iemand dat gezien?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 28 april 2025 @ 21:52:11 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217490021
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
Ze lieten die foto aan Claude zien zag ik bij Boulevard. Iemand dat gezien?
Er staat een video online:
https://www.rtl.nl/boulev(...)beelden-van-stand-ik
En trouwens:
Hallo Aran, leuk dat je weer meeleest!
pi_217490105
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 21:23 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
De Israelische money-machine is weer bezig zo te zien, ineens een sprong naar voren :')
pi_217490167
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En trouwens:
Het is wel een muzikaal genie he, die Aran. "Ik kan geen viool horen, maar wel strijkers".

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 21:38 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.
Nee joh, die man was gewoon enthousiast en wilde even tonen wat hij aan het doen was. Die is echt niet bezig met ons te fokken. Het is alleen de vraag of de mensen waar hij mee stond de podiumact van Claude moeten voorstellen, dat weten we pas over een paar weken.
pi_217490342
Claude zegt in de video van Boulevard dat het niet zijn act is. Dus toch geen viool?
En leuk zijn moeder, zussen en vrienden gaan mee naar Basel. O+
pi_217490533
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En trouwens:
Aran, trek de volgende keer iets zwarts aan!
pi_217490582
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 22:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is wel een muzikaal genie he, die Aran. "Ik kan geen viool horen, maar wel strijkers".
[..]
Nee joh, die man was gewoon enthousiast en wilde even tonen wat hij aan het doen was. Die is echt niet bezig met ons te fokken. Het is alleen de vraag of de mensen waar hij mee stond de podiumact van Claude moeten voorstellen, dat weten we pas over een paar weken.
Ik snap dat wel. Een solistische viool klinkt toch anders dan een groep strijkers. Ik hoor ook niet één enkele viool in de muziektrack. Wel een groep strijkers, meer dan twee in ieder geval.
pi_217490644
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 19:26 schreef Cee het volgende:
Fred geef me nou geen (beetje) hoop. oO<
We worden normaliter gewoon 4e ofzo natuurlijk. Ik verwachtte eerder de onderste helft Top 10, maar er is sindsdien niet zo heel veel boeiends bijgekomen.

Landen die kans maken boven Nederland te eindigen:

Zweden - dat is immers de winnaar
Israël - die kunnen weer > 300 punten in de televoting pakken
1 van de jurylievelingen Frankrijk/Oostenrijk
1 van de televotingfavorieten met een redelijke juryscore Estland/Malta
1 verrassing bijv. Albanië/Duitsland/Zwitserland

Die gaan dat uiteraard niet allemaal doen, en voor de rest zou ik niet weten wie er boven Nederland moet eindigen, tenzij we het zelf vergooien.
pi_217490691
Claude zei bij Boulevard ook dat dat dansstukje er in Bazel ook bij is.
  ESF Reporter dinsdag 29 april 2025 @ 00:02:00 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_217490754
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 23:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We worden normaliter gewoon 4e ofzo natuurlijk. Ik verwachtte eerder de onderste helft Top 10, maar er is sindsdien niet zo heel veel boeiends bijgekomen.

Die gaan dat uiteraard niet allemaal doen, en voor de rest zou ik niet weten wie er boven Nederland moet eindigen, tenzij we het zelf vergooien.
We worden 8e, noteer maar vast. Ik heb het sinds 2018 ieder jaar goed. :7
  dinsdag 29 april 2025 @ 08:54:33 #180
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217491462
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 00:02 schreef Cee het volgende:

[..]
Da's best knap, ik heb van niemand gehoord dat ze de DQ voorspeld hadden
Laffe huichelaar
pi_217491738
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 00:02 schreef Cee het volgende:

[..]
Als we in dit deelnemersveld er 7 voor moeten laten gaan, dan heeft Nederland er toch lang niet alles uitgehaald.

Uiteraard komen we dan wel terug met opgeheven hoofd en wat kunnen we een mooie streep onder 2024 zetten en alles. Maar Nederland is op dit ESF als AZ in de Eredivisie. Kampioen worden zal lastig zijn, maar 8e worden is wel onder de mogelijkheden.
pi_217491835
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 23:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Laten we ook de diaspora en pity votes voor Oekraine niet vergeten. Op een gekke dag kunnen die ook in de top 5 komen. Of dat terecht is laat ik even in het midden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2025 @ 10:05:14 #183
163650 Greys
pi_217491842
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2025 08:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Da's best knap, ik heb van niemand gehoord dat ze de DQ voorspeld hadden
Nee dat had écht niemand op de bingokaart. Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren.

*met vingers in oren wiegend in een hoekje gaat zitten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2025 @ 10:11:09 #184
163650 Greys
pi_217491859
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als we in dit deelnemersveld er 7 voor moeten laten gaan, dan heeft Nederland er toch lang niet alles uitgehaald.

Uiteraard komen we dan wel terug met opgeheven hoofd en wat kunnen we een mooie streep onder 2024 zetten en alles. Maar Nederland is op dit ESF als AZ in de Eredivisie. Kampioen worden zal lastig zijn, maar 8e worden is wel onder de mogelijkheden.
Ik zou met 8e ook best een píetsie teleurgesteld zijn inderdaad. Maar met dit Songfestival waarin bepaalde landen wellicht bergen punten krijgen om redenen die niets met een lied te maken hebben weet je het inderdaad maar nooit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217492084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Vergelijk het met S10. De Diepte was een grotere hit dan C'est La Vie, en ze deed het in die OGAE-poll ook verrassend goed (4e, geloof ik). Maar op de avond zelf verdronk ze een beetje, omdat het nummer niet heel veel instant impact had, de staging matig was en ze tussen een paar knallers in zat. C'est La Vie is een vergelijkbaar soort nummer (veel lalalala, middle of the road radioliedje). Vervang de smoky plinth door een paar violen en de 8e plek is een feit.
pi_217492107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 10:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vergelijk het met S10. De Diepte was een grotere hit dan C'est La Vie, en ze deed het in die OGAE-poll ook verrassend goed (4e, geloof ik). Maar op de avond zelf verdronk ze een beetje, omdat het nummer niet heel veel instant impact had, de staging matig was en ze tussen een paar knallers in zat. C'est La Vie is een vergelijkbaar soort nummer (veel lalalala, middle of the road radioliedje). Vervang de smoky plinth door een paar violen en de 8e plek is een feit.
Denk dat C'est La Vie wat meer mensen zal aanspreken. Het is grotendeels Engels (en Frans wat toch ook veel mensen spreken) en heeft een vrolijk refrein en charismatische zanger. De gemiddelde Gerda op de bank zal daardoor eerder aangesproken dan De Diepte denk ik, hoewel ik dat ook een mooi nummer vond.
pi_217492187
Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als Claude op de 8e plaats zou eindigen. -O-
Nee ik verwacht toch echt top 5 voor Claude. *O*
Laat mij nog maar even dromen. :)

#teamkomtgoed w/
pi_217492337
quote:

[..]
Ja maar goed, dan zou je het jezelf dus weer aandoen. Wat niet onmogelijk is, zie de talrijke Nederlandse voorbeelden uit het verleden. Maar hoewel ik nog best 7 landen kan noemen die op basis van de inzending boven Nederland kunnen eindigen, zou het heel bijzonder zijn als die daar ook allemaal tegelijk in slagen.

En als 8e zit je rond de 200 punten. Dat zou dan iets van 150 jury en 50 publiek zijn, uitgaande van een matige act. Met ~20 punten van België en 0 van Israël die je vooraf kan opschrijven, is 180 uit die andere 69 stemrondes gewoon te weinig.
pi_217492364
quote:

[..]
Mwah vergeet niet dat Claude wat charismatischer is dan S10 en het nummer meer blijft hangen. Dat het in het Engels en Frans zal de mensen ook meer aanspreken. Ik denk dat je C'est La Vie en Claude hierin een beetje onderschat.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2025 @ 17:20:18 #190
163650 Greys
pi_217494412
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217494463
Geen gezeur geweest dat het finaal afgekeken is van Stromae? :@
pi_217494490
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:27 schreef vencodark het volgende:
Geen gezeur geweest dat het finaal afgekeken is van Stromae? :@
Dat commentaar leveren mensen wel op de video, het concept van de video is inderdaad een beetje Papaoutai-achtig met de kleine Claude. Maar het nummer lijkt totaal niet op Stromae. Dat is als Suzan & Freek vergelijken met Spinvis.
pi_217494518
Ik heb het dan ook alleen over de clip. :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2025 @ 18:21:22 #194
163650 Greys
pi_217494785
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:36 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het dan ook alleen over de clip. :)
Stromae wordt wel genoemd in diverse reactievideo's over Claude z'n clip maar niet op een negatieve manier. Eerder op een positieve manier, van 'Oeh, dit geeft me wel een beetje Stromae vibes O+'.

Dus 'gezeur' viel eerlijk gezegd enorm mee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 29 april 2025 @ 18:23:46 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217494802

Overthinking it overdenkt de gehele eerste halve finale waar ook Claude in zit
pi_217494835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:23 schreef Momo het volgende:

Overthinking it overdenkt de gehele eerste halve finale waar ook Claude in zit
Hoe weten zij dat ik een tattoo van Valentina Monetta heb? :o
  dinsdag 29 april 2025 @ 21:56:07 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217496428
twitter
pi_217496691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Als dat van het officiële Eurovisie-kanaal komt is het wel een beetje pijnlijk dat “rehearsals” consequent fout is gespeld.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 april 2025 @ 14:24:53 #199
163650 Greys
pi_217499891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Als dat van het officiële Eurovisie-kanaal komt is het wel een beetje pijnlijk dat “rehearsals” consequent fout is gespeld.
Heb het even nagevraagd bij Songfestivalweblog en het komt niet van het officiële kanaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217500785
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2025 10:05 schreef Greys het volgende:
Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren.
Hoe kan ik een post bookmarken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')