abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 11:08:16 #151
163650 Greys
pi_217485287
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:30 schreef Pisces29 het volgende:

Ik verwacht wel dat hij er (zoals altijd) geweldig uitziet. :)
Ja Claude heeft wel stijl en smaak. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485322
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:39 schreef Greys het volgende:

[..]
#TeamKomtGoed w/ *O*

(Het is dat het me niet meer lukt om een gif hier te posten via mobiel omdat imgur alleen nog jpeg accepteert maar anders stond hier een hysterische kermit)

Maar even serieus, ik maak me ook geen enorme zorgen. Maar het is wel zo dat een commercieel goede act bedenken voor op het ESF ergens hoog in de ranking staat tussen dingen als “penalty’s nemen op een groot toernooi” of “niet ouwehoeren als publiek bij een concert” waar Nederland doorgaans veel moeite mee heeft.

Niet als enige overigens. Vergelijkbare landen als België, Italië of UK slaan de plank ook geregeld mis. En budgettair denk ik dat het vooral bij Joost misschien een probleem was, maar bij anderen niet zo heel erg. Meestal is de act toch of te weinig memorabel, of voelen artiesten de dringende behoefte om dingen te gaan doen die ze normaal nooit doen, en waarvan iedereen met enig inzicht in het ESF het direct zou afraden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217485553
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Maar even serieus, ik maak me ook geen enorme zorgen. Maar het is wel zo dat een commercieel goede act bedenken voor op het ESF ergens hoog in de ranking staat tussen dingen als “penalty’s nemen op een groot toernooi” of “niet ouwehoeren als publiek bij een concert” waar Nederland doorgaans veel moeite mee heeft.

Niet als enige overigens. Vergelijkbare landen als België, Italië of UK slaan de plank ook geregeld mis. En budgettair denk ik dat het vooral bij Joost misschien een probleem was, maar bij anderen niet zo heel erg. Meestal is de act toch of te weinig memorabel, of voelen artiesten de dringende behoefte om dingen te gaan doen die ze normaal nooit doen, en waarvan iedereen met enig inzicht in het ESF het direct zou afraden.
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.

Op de een of andere manier denken wij dat je op Eurovisie ineens iets heel anders moet doen. Ik heb het gevoel dat de betere stagings kijken naar: wie is deze artiest, wat is zijn of haar uitstraling, wat is zijn of haar boodschap, en hoe kan ik die zo simpel en zo sterk mogelijk naar voren brengen. Daar zijn wij gewoon heel slecht in. En met "simpel" bedoel ik niet goedkoop, maar effectief. Als er vooraf een legenda nodig is van de commentator om te begrijpen wat je met een staging bedoelt is die staging dus niet effectief.
pi_217485606
De CATS staging was wel echt prachtig, maar dat kwam uit de koker van voornamelijk Ilse, de artiest zelf. Al sloeg zij een aantal jaar later de plank weer mis bij die lichtbal. Ik denk ook dat veel artiesten met een staging aankomen die eigenlijk helemaal niet zo goed past bij wie ze zijn. Joost heeft zelf een aantal keer gezegd dat hij een productie als Eurovisie nooit zelf zou kunnen betalen/regelen, dus wilde hij er flink gebruik van maken. Hij heeft dat op zijn manier gedaan met o.a. de vogel, maar waarschijnlijk dus uit de gedachte dat het op het Eurovisiepodium iets 'speciaals' moet zijn, ipv iets dat hem het beste uit de verf laat komen. Maar toch heb ik vertrouwen in Pim, omdat ik alles wat ik van hem gezien heb wel echt mooi en goed vond.
pi_217485727
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummer :)

De meest simpele verklaring is vaak de juiste, en dat is dat dit gewoon de stand ins voor Claude zijn. Het hoeft niet natuurlijk, ik vind allemaal in het zwart als je energie en positiviteit wil uitstralen ook niet heel logisch. Maar onze staging-keuzes zijn wel vaker niet logisch.
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 12:31:59 #156
163650 Greys
pi_217485755
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed
Eens, maar om het een beetje proberen te snappen (voor mezelf): wat heeft in dit voorbeeld S10 tijdens die andere optredens dan wel? Niet veel tot niks qua props, gewoon wat goed licht en dat is het. (Toch? Help me even want ik zie niet zo heel vaak S10 optredens).
Als ze dat op het ESF zouden doen zou iedereen denk ik weer klagen dat het veel te weinig en underwhelming is ben ik bang... Wat je zegt, qua lied nodigde het ook niet echt uit tot heel edgy. Maar ik denk serieus dat als ze op het ESF die lichtstralen van Matthijs had gehad dat dan driekwart van NL alsnog weer had gevonden 'is dit alles?'. We zijn ook wel een enorm lastig volkje om tevreden te stellen.

Sobral had niks nodig qua staging. Dat snapten zij goddank.

quote:
Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.
Echt helemaal eens, maar als Joost daar alleen wat dansers had gehad hadden de NLse fans hier en elders online wel echt enorm lopen zaniken. Even eerlijk. 'NL heeft weer amper staging hoor'.

Zo ook met Waylon. God wat had ik graag gehad dat hij daar in z'n eentje stond. Wat ook de bedoeling was, hij zei in 2 interviews vooraf dat hij alleen het podium op ging. Heeft zich later toch om laten praten.

Oh over 'helemaal NOOIT doen en op het ESF ineens wel': ik dacht net nog even aan de 3JS die normaal altijd gewoon rustig staan te zingen en spelen in een jeans en blouse en op het ESF ineens in maffiapakken over het podium gingen rennen. Hóly shit wat gingen die ineens enorm anders zijn/doen dan anders. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485756
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je het samen kunt vatten als: wij laten de artiest nooit in zijn of haar kracht staan. Letterlijk elk optreden van S10 ziet er cooler en meer edgy uit dan wat ze op Eurovisie deed (komt ook door het middle of the road liedje natuurlijk). Zet Waylon alleen met een gitaar en een cowboyhoed op een podium en hij rockt die hele zaal. Zet Joost in z'n eentje op een podium of evt. met een paar dansers (niet in Pinopak) en hij breekt de hele tent af. Laat Duncan achter een microfoon staan en hij is veel expressiever dan ineengedoken achter een piano... wat hij verder HELEMAAL NOOIT doet, maar op Eurovisie wel.

Ter verdediging van de staging van Duncan, die piano vond ik toen wel echt passen, als zijnde de onzekere jongen op de zolderkamer die over een gebroken hart zong. Hij had als soloartiest nog totaal geen profiel ten tijde van Arcade dus dat hij daarna wat expressiever bleek te zijn is misschien meer zijn eigen ontwikkeling geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 12:41:28 #158
163650 Greys
pi_217485824
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik heb 'm toevallig net in de auto weer even voorbij laten komen, de violen zitten inderdaad volgens mij pas ergens op 2/3 van het lied, net voor "La vie en Rose" en ik denk dat daar dan ook ergens de voorgestelde dancebreak zou moeten zitten. Dus wellicht Claude + 3 dansers en dan op het eind die twee violisten in beeld.
Je hoort best vaak in het lied de strijkers. Ook tussen 1.28 en 1.39 ongeveer hoor je ze duidelijk en inderdaad vanaf 2.13 ook nadrukkelijk. Ik denk dat er best iets stijlvols mee te doen is qua staging.

Ik heb persoonlijk meestal iets tegen instrumenten op het podium omdat iedereen weet dat het toch niet echt gespeeld wordt op dat moment tijdens de live shows. Maar aan de andere kant heeft helemaal NIEMAND lopen zeuren over de viool en trekzak van Moldavië destijds (sterker nog, iedereen incl. ik zelf was dol op die blije huppelende muzikanten en het feest dat ze brachten) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar het best goed kon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217485894
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk meestal iets tegen instrumenten op het podium omdat iedereen weet dat het toch niet echt gespeeld wordt op dat moment tijdens de live shows. Maar aan de andere kant heeft helemaal NIEMAND lopen zeuren over de viool en trekzak van Moldavië destijds (sterker nog, iedereen incl. ik zelf was dol op die blije huppelende muzikanten en het feest dat ze brachten) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar het best goed kon.
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt :)). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.

Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
  ESF Reporter maandag 28 april 2025 @ 13:06:07 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_217486012
Heeft niemand nog de woordgrap Claudeviool gemaakt? ;(
pi_217486061
Het worden gewoon krumpende violistes _O_
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 13:18:35 #162
163650 Greys
pi_217486097
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat heeft vooral veel meme-potentie, denk aan de Epic Sax Guy, een van de grootste memes aller tijden (de meeste mensen weten niet eens dat het uit Eurovisie komt :)). Bij zo'n optreden als Moldavië past het wel, dat moet een beetje corny en een beetje rommelig zijn.

Maar wat ik bij de clip van Claude en z'n optreden bij Eva zo goed vind werken is de moderne dans om zijn nummer iets artistieks mee te geven dat het misschien eigenlijk niet heeft, het is immers gewoon een simpel popliedje geschreven door een commercieel team. Maar nu lijkt het ineens Stromae of Christine and the Queens ofzo. Dat vind ik wel slim. Met van die suffe violen zou je dat effect weer een beetje weghalen... als die violen überhaupt bij Nederland horen natuurlijk.
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.

In de clip en ook tijdens het optreden bij EVA had hij echter wel véél meer dansers om zich heen die hij gewoon niet op het podium mag hebben straks in die aantallen. Dus dat helemaal vergelijken straks 'mogen' we sowieso niet. (Wel qua vibe).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217486185
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 13:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt! Maar ik heb nog wel goede hoop dat de violen er op een niet-suffe manier in zouden komen als ze idd voor NL zijn.

In de clip en ook tijdens het optreden bij EVA had hij echter wel véél meer dansers om zich heen die hij gewoon niet op het podium mag hebben straks in die aantallen. Dus dat helemaal vergelijken straks 'mogen' we sowieso niet. (Wel qua vibe).
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand geven :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 13:55:06 #164
163650 Greys
pi_217486348
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
In die videoclip zitten maar zes dansers... dus je kunt wel degelijk de suggestie wekken dat je met een grote groep danst terwijl het eigenlijk wel meevalt. Eentje minder en je bent er al. Dan moet je natuurlijk niet twee van de vijf overgebleven mensen een viool in hun hand geven :)
Oh ja! Ik checkte toen ik dat postte even gauw de video van EVA en daar waren het maar liefst tien dansers. Maar in de clip zijn het er inderdaad minder.

Ze maken er vast iets tofs van! De eventuele violisten hebben wellicht de violen maar even vast en de rest van het lied hun handen vrij. Dan komt het goed. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217486487
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Het worden gewoon krumpende violistes _O_
EVOL. *O*
pi_217486490
”Dan kan Nederland het Songfestival winnen”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter maandag 28 april 2025 @ 19:26:57 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_217488755
Fred geef me nou geen (beetje) hoop. oO<
pi_217489778
pi_217489906
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Mee eens, die dansers geven zijn optreden een edge. Het maakt het een nummer van nu. Die violen geven me Joan Franka visioenen, slaat echt als kut op dirk. Ook al hoor je violen in de muziektrack.... het klinkt niet als een enkel viooltje, maar als een heel leger violisten. Waarom zou je dansers vervangen door violisten? Waarom zou je energiegevers vervangen door belegen vioolmimers? Het is al zo jammer dat hij niet alle dansers van de Eva versie mee kan geven, waarom daar dan nog minder van maken dat wat maximaal mogelijk is. Want het moet Pim toch wl duidelijk zijn dat die dansers werken als een tierelier. En als het dansers zijn die ineens een viool ter hand nemen is het helemaal erg. Daarom.... ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.
pi_217489930
Ze lieten die foto aan Claude zien zag ik bij Boulevard. Iemand dat gezien?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 28 april 2025 @ 21:52:11 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217490021
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
Ze lieten die foto aan Claude zien zag ik bij Boulevard. Iemand dat gezien?
Er staat een video online:
https://www.rtl.nl/boulev(...)beelden-van-stand-ik
En trouwens:
Hallo Aran, leuk dat je weer meeleest!
pi_217490105
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 21:23 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
De Israelische money-machine is weer bezig zo te zien, ineens een sprong naar voren :')
pi_217490167
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En trouwens:
Het is wel een muzikaal genie he, die Aran. "Ik kan geen viool horen, maar wel strijkers".

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 21:38 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
ik geloof gewoon niet dat die mensen in het zwart en met viool de stand-ins zijn van Nederland. We worden gefokt.
Nee joh, die man was gewoon enthousiast en wilde even tonen wat hij aan het doen was. Die is echt niet bezig met ons te fokken. Het is alleen de vraag of de mensen waar hij mee stond de podiumact van Claude moeten voorstellen, dat weten we pas over een paar weken.
pi_217490342
Claude zegt in de video van Boulevard dat het niet zijn act is. Dus toch geen viool?
En leuk zijn moeder, zussen en vrienden gaan mee naar Basel. O+
pi_217490533
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2025 21:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En trouwens:
Aran, trek de volgende keer iets zwarts aan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')