abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217383302

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 16 april 2025 @ 11:45:49 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217383377
Claude gaat winnen
:B
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217389065
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Daarom hebben we toen niet gewonnen :{w
Was dat met Vulcano :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217389441
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:55 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Was dat met Vulcano :o
We zullen het de betrokkene eens zelf vragen:

@Greys was jij bij het NSF 1983 in de zaal aanwezig?
pi_217389460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:45 schreef Paul het volgende:
Claude gaat winnen
:B
Top 3 gaat erin zitten
pi_217389462
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2025 22:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

@:greys was jij bij het NSF 1983 in de zaal aanwezig?
Ik ben nog steeds kwoad :(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 april 2025 @ 23:40:51 #7
163650 Greys
pi_217389923
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2025 22:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

@:greys was jij bij het NSF 1983 in de zaal aanwezig?
Hahaha nee toen was ik 10 jaar en pas op m'n 13e begon ik met het Songfestival kijken. Sandra Kim mocht ik voor opblijven. :P

Het stemkastjes delen met oa @yvonne en dirkh was bij het "NOU DOE SIENEKE DAN MAAR" editie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217412153
Ergens vind ik het heel fijn dat dit jaar een prettig rechttoe-rechtaan jaar is voor Nederland tot nu toe :@ Sinds Stien niet meer gevoeld, maar ik vind het wel lekker rustig zo eigenlijk. Gewoon, het gevoel van alles komt wel goed, er zit waarschijnlijk een mooie uitslag in en er gebeurt verder niet al te veel geks ^O^

Wat dat betreft is dit ook wel de ideale inzending voor zo'n "doorstartjaar". Fijn dat de selectiecommissie het toegestuurd kreeg.
pi_217436347
Het is bij de bookies vrij rustig de laatste weken, maar het lijkt er nu toch op dat we Israël snel voorbij gaan voor plek 4 *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217438470
Naar plekje 4!

[ Bericht 28% gewijzigd door GeorgeM op 22-04-2025 13:04:42 ]
George Michael
pi_217438575
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:53 schreef GeorgeM het volgende:
Naar plekje 4! [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Los van dat Israel daar voornamelijk stond vanwege andere redenen dan het lied werkt het denk ik wel mee dat ie live goed uit de verf komt :Y
pi_217438914
4de plek. Voor nu zou ik er voor tekenen.
pi_217446823
Eurovision leeft echt nog niet bij mij :@ Ondanks dat ik Claude een leuke vent vind en zijn liedje goed kan pruimen. Pre-2024 was ik rond deze periode al helemaal gehypet geweest. Klote Österdahl en co :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 april 2025 @ 15:04:12 #15
163650 Greys
pi_217447193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Eurovision leeft echt nog niet bij mij :@ Ondanks dat ik Claude een leuke vent vind en zijn liedje goed kan pruimen. Pre-2024 was ik rond deze periode al helemaal gehypet geweest. Klote Österdahl en co :(
Ik heb precies dat ook.
Eeuwig zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 april 2025 @ 15:04:27 #16
163650 Greys
pi_217447196
Claude is in Parijs.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 23 april 2025 @ 18:51:31 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_217449664
Ohh bij het huis van Tom Leeb :D *O*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 19:25:08 #18
862 Arcee
Look closer
pi_217449967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:28 schreef TheVulture het volgende:
Het is bij de bookies vrij rustig de laatste weken, maar het lijkt er nu toch op dat we Israël snel voorbij gaan voor plek 4 *O*
Behalve dan dat Zweden inmiddels de gedoodverfde winnaar is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 april 2025 @ 19:29:21 #19
163650 Greys
pi_217450006
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:51 schreef Cee het volgende:
Ohh bij het huis van Tom Leeb :D *O*
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217450308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:25 schreef Arcee het volgende:

[..]
Duncan stond op een gegeven moment op 50% en dat werd alsnog allemaal heel close uiteindelijk. Zweden maakt zeker veel kans, maar het is echt niet een gelopen race lijkt me. Misschien ben ik hartstikke naïef, maar het voelt best als een open jaar.
  woensdag 23 april 2025 @ 19:55:50 #21
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_217450343
quote:

[..]
-O- -O- :N
... en huiver mee
pi_217450682
quote:
Ik ben het ook echt compleet kwijt. :') Vraag me af of dat ooit weer komt, heb het gevoel van niet nu. :X
pi_217451737
Ik heb het gevoel ook niet echt. De kater is nog te groot, en met alweer Zweden als gedoodverfde kanshebber voor de winst, nadat Malmö ons zo'n wrange nasmaak heeft gegeven. Zitten we volgend jaar weer in Zweden........

Hoe leuk ik KAJ ook vind. Nu even niet.

Ik vind C'est la Vie best leuk, maar het is en blijft een wat makkelijk en veilig nummer. Het is dat je het Claude zo enorm gunt. Dus laat hem er maar lekker met de winst vandoor gaan. Is mijn zin er ook weer ;)
pi_217451869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:52 schreef d_elise het volgende:

[..]
Duncan stond op een gegeven moment op 50% en dat werd alsnog allemaal heel close uiteindelijk. Zweden maakt zeker veel kans, maar het is echt niet een gelopen race lijkt me. Misschien ben ik hartstikke naïef, maar het voelt best als een open jaar.
Er is niet echt een lied dat zomaar automatisch allebei de boxen van een jury- en televotefavoriet aan kan tikken dit jaar. Bij Zweden is de jury toch een tikkeltje de onzekere factor, bij Oostenrijk de televote. Dan heb je daarachter landen als Frankrijk en Nederland die beiden aan kunnen spreken, maar de vraag is of het genoeg is om dan overall te winnen.
pi_217452004
quote:
Ik word enthousiast van de liedjes en de artiesten want dat is Eurovision voor mij. Maar het songfestival zelf is sinds vorig jaar een geforceerd EBU feestje geworden. Ik juich voor de artiesten maar de rest van de show kan mij weinig boeien. Het zou de grootste fuck you zijn als Claude wint maar die kans schat ik helaas klein in.
  roze woensdag 23 april 2025 @ 22:32:44 #26
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217452058
quote:

[..]
Pfffff
Your beauty never ever scared me.
pi_217452121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:52 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft wel Zweden dat kan verliezen, tegenover de rest die kan winnen. Zweden kan de top 3 eigenlijk nauwelijks ontgaan, maar het zou wel kunnen dat de totaalscore net iets minder indrukwekkend wordt dan nu verwacht wordt. Dat het bij het publiek in Oost-Europa wat minder landt, en met Israël en Oekraïne in de wedstrijd daar wat minder punten oppikt, of dat de vakjury er onvoldoende van onder de indruk is, waardoor er nog ruimte is voor een alternatief.

Het probleem is alleen dat het met streams allemaal prima gaat en dat eerdere liedjes in het genre als Trenuletul (Moldavië 2022) of Spirit In The Sky (Noorwegen 2022) aantonen dat familie-vriendelijke vrolijke inzendingen een breed publiek aanspreken. En bij de vakjury is een combinatie van Zweden en nummer 1 bij de bookmakers natuurlijk ook al reden genoeg om dit met punten te overladen.
pi_217452141
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:27 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik word enthousiast van de liedjes en de artiesten want dat is Eurovision voor mij. Maar het songfestival zelf is sinds vorig jaar een geforceerd EBU feestje geworden. Ik juich voor de artiesten maar de rest van de show kan mij weinig boeien. Het zou de grootste fuck you zijn als Claude wint maar die kans schat ik helaas klein in.
Het probleem is ook dat je niet echt meer naar een wedstrijd kijkt. Politiek of burenstemmen zijn een vervelend verschijnsel, maar lastig te vermijden en maar heel af en toe beslissend voor de winst. Dat de EBU tegenwoordig zelf de strijd beïnvloedt door hun gewenste winnaar te bevoordelen en wie het niet moet worden te benadelen, is wel heel makkelijk te vermijden, en maakt de uitkomst sowieso minder interessant.
pi_217452331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft wel Zweden dat kan verliezen, tegenover de rest die kan winnen. Zweden kan de top 3 eigenlijk nauwelijks ontgaan, maar het zou wel kunnen dat de totaalscore net iets minder indrukwekkend wordt dan nu verwacht wordt.
Klopt, denk dat de kans zeer groot is dat Zweden in het splitscreen te zien zal zijn. Misschien is er toch ook wat sprake van Zweden-moeheid onder het publiek en de jury, al betwijfel ik dat. Is vooral iets wat onder de fans leeft. Maar goed, in het scenario dat Mans gewonnen had, hadden we nu waarschijnlijk ook tegen een mogelijke winst van Zweden aangekeken. Dan heel veel liever Kaj.
pi_217455458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Er is niet echt een lied dat zomaar automatisch allebei de boxen van een jury- en televotefavoriet aan kan tikken dit jaar. Bij Zweden is de jury toch een tikkeltje de onzekere factor, bij Oostenrijk de televote. Dan heb je daarachter landen als Frankrijk en Nederland die beiden aan kunnen spreken, maar de vraag is of het genoeg is om dan overall te winnen.
Ik denk dat het uiteindelijk toch om de kwaliteit van het liedje gaat. Je hebt nu het rare fenomeen dat er met Oostenrijk en Frankrijk twee favorieten zijn die nul hitpotentie hebben. C'est La Vie is wel een hit in Nederland, houdt zich ook best goed staande in Spotify na 2 maanden, maar mist (naar mijn idee) toch een beetje oompf en is daarnaast live niet heel overtuigend gezongen.

Bara Bada Bastu is een enorme hit, heeft instant impact, is live ook goed (met stevige hulp van de backing track weliswaar) en heeft de gunfactor. In mijn ogen moet het wel heel raar lopen willen ze niet winnen, het is misschien geen juryfavoriet maar het optreden zit naar goede Zweedse traditie wel heel strak in elkaar dus helemaal kansloos bij de jury's zijn ze ook niet. En de televote hebben ze al bijna gewonnen, misschien alleen met concurrentie van Estland.

Ik denk dat de EBU heel graag wil dat Frankrijk wint en ze ook alle hulp gaat geven, maar het nummer is in mijn ogen gewoon niet goed genoeg. De jury's trappen er misschien nog in, maar het publiek gaat daar niet op stemmen, niet genoeg om te winnen in elk geval.
pi_217456136
Maar dit is ook precies waarom het bevoordelen van inzendingen vanuit de EBU niet werkt. Dit zien we trouwens wel vaker met intern geselecteerde inzendingen. Weken aan hype en opbouw, liedje voor het laatst bewaren en dan is het vaak gewoon een okay nummer. Wanneer is de laatste keer afgezien van The Code en Arcade dat een intern geselecteerde inzending de hype ook daadwerkelijk nakwam?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217456199
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:22 schreef Nexum het volgende:
Maar dit is ook precies waarom het bevoordelen van inzendingen vanuit de EBU niet werkt. Dit zien we trouwens wel vaker met intern geselecteerde inzendingen. Weken aan hype en opbouw, liedje voor het laatst bewaren en dan is het vaak gewoon een okay nummer. Wanneer is de laatste keer afgezien van The Code en Arcade dat een intern geselecteerde inzending de hype ook daadwerkelijk nakwam?
Europapa deed een aardige poging.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 april 2025 @ 15:02:11 #33
163650 Greys
pi_217456418
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 april 2025 @ 15:02:44 #34
163650 Greys
pi_217456426
Tijdstip klinkt als een kaartverkoop voor iets. Of denken jullie iets anders?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 24 april 2025 @ 15:17:12 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_217456583
Ik denk een eigen show, in AFAS of zo. Als het echt ESC gerelateerd zou zijn zou hij het denk ik niet in het Nederlands zetten.
pi_217456634
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Een tour wellicht?
pi_217456719
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een geweldige foto! O+
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 april 2025 @ 16:39:46 #38
163650 Greys
pi_217457142
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:34 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Wat een geweldige foto! O+
Was op Paaspop, aan z'n outfit te zien. Met z'n stralende hoofd. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217457470
Claude (en Baby Lasagna) toegevoegd aan de line-up van Appelpop trouwens.
pi_217461193
Hmmm, zou het kunnen? Het zou mij niet verbazen. Er zijn nog 19 seconden over. ;)

twitter
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  ESF Reporter vrijdag 25 april 2025 @ 07:23:38 #41
87554 Cee
Welluk?
pi_217461739
Dat zou mij echt een toffe toevoeging lijken!
pi_217462020
Ja dat ziet er goed uit! Kan het nummer wel gebruiken. :Y
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 april 2025 @ 09:11:09 #43
163650 Greys
pi_217462198
Leuk idee! Maar er is in dat filmpje geknipt toch, want op een gegeven moment zit ie *plop* ineens al in die dance break. Dus ik vind het wat lastig te beoordelen zo of het tof is gedaan qua overgang naar die break. Maar op zich uitstekend plan. En het is dan op de plek waar hij in de clip in die gang is, hoor ik dat goed? Vlak voor het allerlaatste eindje?

Edit: ah ik zie het nu, het zijn twee instastories achter elkaar geplakt inderdaad. Er mist een stukkie.

[ Bericht 19% gewijzigd door Greys op 25-04-2025 09:53:26 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 april 2025 @ 09:54:21 #44
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_217462450
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 09:11 schreef Greys het volgende:
Leuk idee! Maar er is in dat filmpje geknipt toch, want op een gegeven moment zit ie *plop* ineens al in die dance break. Dus ik vind het wat lastig te beoordelen zo of het tof is gedaan qua overgang naar die break. Maar op zich uitstekend plan. En het is dan op de plek waar hij in de clip in die gang is, hoor ik dat goed? Vlak voor het allerlaatste eindje?
https://www.instagram.com/p/DI2EoEJIRoK/

Hier staat ie volledig qua optreden, dan heb je een beter idee!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 25 april 2025 @ 09:57:23 #45
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_217462481
We mochten trouwens wat langer met Claude kletsen vorige week bij de AVROTROS op kantoor!
Niet alleen vertelt ie dat ie tevreden is vanaf een Top 10 notering op het scorebord in de finale, maar ook over zijn geloof en hoe moeilijk C'est La Vie is qua zingen en meer. Het interview zit direct aan het begin...
  ESF Reporter vrijdag 25 april 2025 @ 10:02:09 #46
87554 Cee
Welluk?
pi_217462504
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:17 schreef Cee het volgende:
Ik denk een eigen show, in AFAS of zo. Als het echt ESC gerelateerd zou zijn zou hij het denk ik niet in het Nederlands zetten.
Eyyyy het is de AFAS dus! 7 februari 2026, met band, kaarten volgende week vrijdag in de voorverkoop!
pi_217462519
Stomme vraag maar mag je het nummer en de act nog aanpassen? Als er echt een dancebreak in zit dan hebben ze dit ook doorgeven aan de stand in rehearsals.
pi_217462590
Ik vind het zeker wat hebben die extra dancebreak! Sowieso zag het er gisteren goed uit allemaal in de filmpjes die ik gezien heb. Wat een enthousiasme straalt hij uit, word er iedere keer heel blij van :D
  vrijdag 25 april 2025 @ 10:16:48 #49
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_217462599
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Stomme vraag maar mag je het nummer en de act nog aanpassen? Als er echt een dancebreak in zit dan hebben ze dit ook doorgeven aan de stand in rehearsals.
Klopt! Dus kan dat deze al lang en breed bedacht is...
In ons interview herstelt Claude zich ook heel snel als ie het over drie minuten op het podium heeft.. "Ehhh, 2:40 bedoel ik! ;) "
pi_217462763
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:15 schreef d_elise het volgende:
Ik vind het zeker wat hebben die extra dancebreak! Sowieso zag het er gisteren goed uit allemaal in de filmpjes die ik gezien heb. Wat een enthousiasme straalt hij uit, word er iedere keer heel blij van :D
Het is wel een leuke toevoeging inderdaad. Het klinkt ook een stuk natuurlijker dan die overgang bij Tsjechië of Oostenrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')