abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217357819
Er moet toch ooit een drone kunnen zijn die ineens plofkop putin in het vizier heeft
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217357820
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 15:50 schreef RotatoR het volgende:
Ligt het aan mij of neemt de frequentie waarmee rusland burgerdoelen bestookt met ballistische raketten alleen maar toe? Het lijkt erop dat ze zich door Trump juist gesterkt voelen om nog meer burgerdoelen aan te vallen.
Daar lijkt het inderdaad sterk op. Ze weten ook dat hun “vrienden”, waaronder die in Washington, ze toch wel kritiekloos blijven steunen…

Ook hier zie je dat ze dit onderwerp negeren en over andere zaken beginnen.
pi_217357925
quote:
15s.gif Op zondag 13 april 2025 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
Ook hier zie je dat ze dit onderwerp negeren en over andere zaken beginnen.
Ik las wel dat Trump stilzwijgend de sancties tegen Rusland heeft verlengd. Dat leest dan toch fijner dan dat ze stiekem niet verlengd zijn of iets.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217357977
Een onbeperkte voorraad goedkope levens

Artikel in de Groene Amsterdammer over hoe uitzichtloos het leven voor sommige Russen is die zich aanmelden voor Putin's slachtmachine.

------------------------------------------------------------------------

Boek (maar zelfde thema):

Land van het grote sterven

quote:
Land van het grote sterven biedt een diepgaand inzicht in het Rusland van Vladimir Poetin, een land dat de wereld keer op keer verrast met onverwachte strategische wendingen. De invasie van Oekraïne vormt het dieptepunt van een kwarteeuw van Poetins bewind, waarin bewuste strategieën, toevalligheden, successen en nederlagen samenkomen. De oorlog fungeert daardoor als een spiegel die de huidige toestand van Rusland toont en uitvergroot.
Dit boek onthult de onderliggende structurele tendensen in de Russische defensie en samenleving, waardoor de ogenschijnlijke verrassingen van Poetin begrijpelijker worden. Joris Van Bladel laat zien dat, in tegenstelling tot in het Westen, de dood in Rusland nog steeds een onderdeel vormt van het sociale contract tussen burger en staat, en dat oude concepten zoals het sacrale Grote Sterven nog steeds verweven zijn met de Russische (militaire) cultuur.
Land van het grote sterven is een onmisbare gids voor iedereen die de dynamiek van het moderne Rusland wil begrijpen.

Dr. Joris Van Bladel, verbonden aan het Egmontinstituut in Brussel, is slavist en militair deskundige met meer dan dertig jaar ervaring in de studie van de Russische civiel-militaire relaties.
pi_217358050
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:02 schreef TLC het volgende:
Er moet toch ooit een drone kunnen zijn die ineens plofkop putin in het vizier heeft
Moskou is binnen bereik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217358135

pi_217358252
Het was een double-tap in Sumy. Dus wist Rusland waar ze die raketten wilden laten neerkomen.

quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lmpapfxmj22a
🤬🚀 In Sumy, there were 2 strikes at almost the same place: it was the second strike that caused mass casualties, the missile exploded in the air and scattered fragments to kill as many people as possible.

💔 32 people have died, including 2 children, and up to 100 injured.
pi_217358279
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:20 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Moet een foutje zijn, zoiets zou de heer Poetin nooit doen.
pi_217358831
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:27 schreef Ulx het volgende:
Het was een double-tap in Sumy. Dus wist Rusland waar ze die raketten wilden laten neerkomen.
[..]

Ze doen voor Trump alsof ze geen elektriciteitsinfrastructuur meer bombarderen. Dan zijn burgers een mooi alternatief….
pi_217358902
quote:
15s.gif Op zondag 13 april 2025 16:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze doen voor Trump alsof ze geen elektriciteitsinfrastructuur meer bombarderen. Dan zijn burgers een mooi alternatief….
Er is helemaal niks qua bestand hé. Waarom doen we alsof dat er wel is?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217358911
Mondelinge afspraken zijn nooit goed.
pi_217358940
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat als Oekraïne terugslaat Trump Poetin nog actiever gaat helpen.
pi_217359064
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Poetin weet Trump uitmuntend te bespelen. Dat maakt dat hij dit soort streken sneller uitvreet.
pi_217359395
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2025 17:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Poetin weet Trump uitmuntend te bespelen. Dat maakt dat hij dit soort streken sneller uitvreet.
Talk softly and carry a big stick is er bij Trump niet bij.
pi_217359844
twitter
pi_217359949
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmpg5baals2w

Olena Kohut, band player of Sumy National Theater, was killed by the Russian missile today.

Deepest condolences to everyone who loved Olena.

pi_217359970
Dodental is nu 34, 117 gewonden waarvan 15 kinderen.
  zondag 13 april 2025 @ 18:12:28 #218
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_217360009
En dan die Witkoff met zijn hand op het hart bij zijn ontmoeting met Poetin :r
pi_217360021
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Om daarna als een braaf hondje achter hem aan te lopen.....
pi_217360037
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lmpdsfxfvk24

‼️‼️ General Staff: Our response will be tough. We will destroy the occupiers, their military facilities, weapons and equipment - wherever they are.

Russian war crimes have no statute of limitations. The criminals must suffer the punishment they deserve.

9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
pi_217360131
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Moet een foutje zijn, zoiets zou de heer Poetin nooit doen.
Deze oorlog zou nooit door Rusland zijn begonnen als Trump president was.

En deze oorlog gaat hij in 24 uur beeindigen natuurlijk.

Rusland wil vrede.
pi_217360158
Maar we zijn nu dus verder van vrede verwijderd dankzij gefaalde appeasement strategie van Trump en Witkoff.
pi_217360183
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
9 Mei.
Hopelijk een drone op de kop van Poetin tijdens de parade.
pi_217360200
quote:
⚡️'Crosses any line of decency' — US Envoy Kellogg condemns Russian attack on Sumy.

"As a former military leader, I understand targeting and this is wrong," U.S. Special Envoy to Ukraine Keith Kellogg wrote in response to Russia's deadly Palm Sunday missile strike on civilians in Sumy.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lmphd65g3c2i
Het valt me mee dat hij Zelenskyy niet de schuld geeft
pi_217360249
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Hopelijk een drone op de kop van Poetin tijdens de parade.
Militairen mag je gewoon beschieten. Of dat soldaten zijn die in een parade lopen of de generaals die naast Poetin staan maakt niet veel uit.
pi_217360253
twitter

Oekraiense hammer (vanuit mig29) bom op Russisch depot voor drones en reparatiemateriaal.
pi_217360294

Stepaanval gone wrong.
  zondag 13 april 2025 @ 18:32:22 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360298
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel, Poetin wil doorgaan. Dat zie je toch? Naast Sumy werd er ook nog even een speeltuin in Kharkiv bestookt. En dat alles minder dan een dag na het gesprek tussen die Witkoff en Poetin.
Ik denk dat je wel eens gelijk hebt, Poetin wil doorgaan omdat USA niet verder het conflict ingezogen wil worden en EU Oekraïne niet kan verdedigen.
En nu?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217360308
twitter

-5 tanks
  zondag 13 april 2025 @ 18:34:53 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360332
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:23 schreef RotatoR het volgende:
Maar we zijn nu dus verder van vrede verwijderd dankzij gefaalde appeasement strategie van Trump en Witkoff.
Ik denk dat hun inspanningen niet zoveel uitmaken.
Poetin (Rusland) is van mening dat ze dit kunnen winnen. Voor vrede heb je een speelveld nodig waarin de krachten van beide partijen aan elkaar gelijk zijn. En daar ontbreekt het nu aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360337

34 doden, 117 gewonden nu (mogelijk een dubbel tap?)

-Zelensky
  zondag 13 april 2025 @ 18:35:58 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360350
Wat er gebeurt is, is verschrikkelijk. Daar kan geen misverstand over bestaan.
Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat dit type raketten hun weg naar burgerdoelen zo makkelijk vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360370
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat je wel eens gelijk hebt, Poetin wil doorgaan omdat USA niet verder het conflict ingezogen wil worden en EU Oekraïne niet kan verdedigen.
En nu?
Oekraïne weet de Russen prima tegen te houden. Geef ze fatsoenlijke luchtsteun en de Russen zijn nergens.
pi_217360378
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat hun inspanningen niet zoveel uitmaken.
Poetin (Rusland) is van mening dat ze dit kunnen winnen. Voor vrede heb je een speelveld nodig waarin de krachten van beide partijen aan elkaar gelijk zijn. En daar ontbreekt het nu aan.
Het blijkt nu dat hun inspanningen de situatie alleen maar verergerd hebben.
  zondag 13 april 2025 @ 18:40:45 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360402
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne weet de Russen prima tegen te houden. Geef ze fatsoenlijke luchtsteun en de Russen zijn nergens.
Je poste hier gisteren zelf dat ook die f16's eruit worden gehaald.
Jij denkt nog steeds in wondermiddelen of gamechangers, die zijn er niet.
Ik denk dat het voor beide partijen goed is als er een soort remise komt zonder al te veel gezichtsverlies naar welke kant dan ook. Dit eindigt nergens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360408
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wat er gebeurt is, is verschrikkelijk. Daar kan geen misverstand over bestaan.
Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat dit type raketten hun weg naar burgerdoelen zo makkelijk vinden.
Hoezo? Het is gewoon een kwestie van een doelwit uitzoeken. Palmzondag --> Veel mensen naar de kerk ---> kies het moment dat er veel mensen op die locatie zijn. Schiet de raketten af. En hop: Lekker veel dode burgers.

Wat zou daar moeilijk aan moeten zijn?
  zondag 13 april 2025 @ 18:42:52 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360444
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Het is gewoon een kwestie van een doelwit uitzoeken. Palmzondag --> Veel mensen naar de kerk ---> kies het moment dat er veel mensen op die locatie zijn. Schiet de raketten af. En hop: Lekker veel dode burgers.

Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig. Maar het zou kunnen.
Maar ook dan moet je je afvragen, stel dat het waar is en ze daadwerkelijk burgerdoelen uitzoeken en raken. Wat dan? Welke opties zijn er dan?

Ik volg niet al het nieuws, maar hebben ze verschillende/veel kerken geraakt dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360469
quote:

[..]
En nu?
niet wil verdedigen bedoel je.
De bal ligt nu bij Europa mijn inziens. Deze kan nu om te beginnen eens starten met het leveren van kruisraketten. Het is wel duidelijk nu dat de oorlog niet stopt.
pi_217360480
twitter

Groep oekraiense soldaten springen uit een voertuig, plaatsen mijnen en blazen een gebouw op met russische troepen er in.
pi_217360481
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je poste hier gisteren zelf dat ook die f16's eruit worden gehaald.
Jij denkt nog steeds in wondermiddelen of gamechangers, die zijn er niet.
Ik denk dat het voor beide partijen goed is als er een soort remise komt zonder al te veel gezichtsverlies naar welke kant dan ook. Dit eindigt nergens.
Ik postte gisteren een bericht dat een F-16 piloot is omgekomen op een missie. Dat gebeurt, het is oorlog. Maar laat de RAF/Luftwaffe/KLu/Armée de l'air een honderdtal extra vliegtuigen in Oekraïne stationeren en de situatie veranderd. Gewoon omdat er dan meer druk op plekken gehouden kan worden.
pi_217360502
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig.
De Russen zijn onethische misdadigers.
  zondag 13 april 2025 @ 18:48:53 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360568
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik postte gisteren een bericht dat een F-16 piloot is omgekomen op een missie. Dat gebeurt, het is oorlog. Maar laat de RAF/Luftwaffe/KLu/Armée de l'air een honderdtal extra vliegtuigen in Oekraïne stationeren en de situatie veranderd. Gewoon omdat er dan meer druk op plekken gehouden kan worden.
Vraag mij af of je 100 vliegtuigen heimelijk kan stationeren, maar wie weet. Maar heb je ook zoveel missies voor al die vliegtuigen. En iets zegt mij dat hun luchtverdediging aardig werkt..
Afinn. Al zou het wel werken, dan gaat die knakker dreigen met kernwapens.

Ik zeg niet dat Oekraïne bij voorbaat verloren heeft, maar deze oorlog helemaal uitvechten met een Amerika die compleet andere prioriteiten heeft is onverstandig en zelfs nadelig voor de Oekrainse belangen.

Je kan de gok nemen met alles of niets. Maar bereid je ook voor op een scenario die niet gunstig is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360589
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vraag mij af of je 100 vliegtuigen heimelijk kan stationeren, maar wie weet. Maar heb je ook zoveel missies voor al die vliegtuigen. En iets zegt mij dat hun luchtverdediging aardig werkt..
Afinn. Al zou het wel werken, dan gaat die knakker dreigen met kernwapens.

Ik zeg niet dat Oekraïne bij voorbaat verloren heeft, maar deze oorlog helemaal uitvechten met een Amerika die compleet andere prioriteiten heeft is onverstandig en zelfs nadelig voor de Oekrainse belangen.

Je kan de gok nemen met alles of niets. Maar bereid je ook voor op een scenario die niet gunstig is.
Het hoeft niet heimelijk.
  zondag 13 april 2025 @ 18:59:45 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217360669
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij directe inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekraïne in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217360714
quote:

En nu?
Nu had het je gesierd als je oprecht afstand had genomen van de Russische terreur.
pi_217360738
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij direct inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekraïne in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
Tot het moment dat we dat wel gaan doen. Voorbeelden genoeg dat dat gebeurde. Waarschijnlijk bestookt Oekraïne een dezer dagen een zeer zichtbaar doelwit waarop Rusland niet anders kan doen dan meer burgers doden.
  zondag 13 april 2025 @ 19:07:54 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217360767
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef ExTec het volgende:
[vredesbrigade]

Ja, putin moest gewoon ff geopolitiek van zich afbijten.

En putin doet dit niet hoor, zijn gewoon die gemene generaals die dit doen.

En:

O+

[/vredesbrigade]
Het is een complexe situatie
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 13 april 2025 @ 19:10:24 #248
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217360797
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Denk dat Php het stiekem wel lekker vindt
  zondag 13 april 2025 @ 19:12:19 #249
56749 BlaZ
pi_217360820
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tot het moment dat we dat wel gaan doen. Voorbeelden genoeg dat dat gebeurde. Waarschijnlijk bestookt Oekraïne een dezer dagen een zeer zichtbaar doelwit waarop Rusland niet anders kan doen dan meer burgers doden.
Er is geen "we" in deze, zelfs binnen de EU waren er een tijdje terug slechts een handvol landen bereid vredestroepen te sturen.
Zelfs landen als Polen of de Baltische staten zijn niet bereid Oekraïne op de grond te steunen.
  zondag 13 april 2025 @ 19:12:31 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360822
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij directe inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekraïne in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
En ook als we niet onze handen wel vies willen maken. Zou klu luftwaffen en raf de verhoudingen kunnen doen kantelen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360827
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er is geen "we" in deze, zelfs binnen de EU waren er een tijdje terug slechts een handvol landen bereid vredestroepen te sturen.
Zelfs landen als Polen of de Baltische staten zijn niet bereid Oekraïne op de grond te steunen.
Ik heb het niet over grondtroepen.
pi_217360834
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En ook als we niet onze handen wel vies willen maken. Zou klu luftwaffen en raf de verhoudingen kunnen doen kantelen?
Merken we wel.
  zondag 13 april 2025 @ 19:23:37 #253
56749 BlaZ
pi_217360948
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vraag komt denk ik neer op het idee of luchtoverwicht überhaupt nog mogelijk is in 21e oorlogsvoering door de enorme verbetering van A2/AD systemen. Misschien is de F35 daar nog een uitzondering op maar er zijn bijzonder veel systemen die probleemloos een F16, of soortgelijke toestellen, neer kunnen schieten.
We zagen het ook in dit conflict waarin de veel grotere Russische luchtmacht geen vuist kon maken ondanks dat Oekraïne in eerste instantie voornamelijk s300 systemen had.
pi_217361188
quote:

[..]
Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig. Maar het zou kunnen.
Maar ook dan moet je je afvragen, stel dat het waar is en ze daadwerkelijk burgerdoelen uitzoeken en raken. Wat dan? Welke opties zijn er dan?

Ik volg niet al het nieuws, maar hebben ze verschillende/veel kerken geraakt dan?
Post al wekenlang dagelijks hele dagen in dit topic. Nu: 'ik volg niet al het nieuws' :')
pi_217361270
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:44 schreef wpor het volgende:

[..]
Post al wekenlang dagelijks hele dagen in dit topic. Nu: 'ik volg niet al het nieuws' :')
Hij volgt alleen het nieuws wat positief is voor Poetin of andere extremistische idioten. Dat is echt iets anders.
pi_217361275
pi_217361292
quote:
"The head of the Sumy OVA Artyukh organized today the awarding of the 117th brigade in the city center," — the mayor of Konotop

"The military were not injured, because they were in shelters. Only civilians were injured/killed."
  zondag 13 april 2025 @ 19:53:43 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217361296
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Poetin zal nooit stoppen , dat kan ie niet en dat wil ie niet, dan kan Trump denken dat die oorlog zal eindigen maar als de USA niets doet dan blijft ie doorgaan met moorden en raketten sturen en zelfs harder naarmate de tanks beter worden
Poetin heeft schijt aan Trump
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217361325
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Poetin zal nooit stoppen , dat kan ie niet en dat wil ie niet, dan kan Trump denken dat die oorlog zal eindigen maar als de USA niets doet dan blijft ie doorgaan met moorden en raketten sturen en zelfs harder naarmate de tanks beter worden
Poetin heeft schijt aan Trump
Beide partijen zitten zo diep dat ze niet meer gaan stoppen. Wij als Europa kunnen niks, die beschamende geruststellingsmacht is ook niks waard en we moeten nog maar zien of dat überhaupt goed gaat komen. De VS kan ook niks forceren dus daar is het ook wel klaar mee ben ik bang. Dus ja, dan maar gewoon uitvechten tot de laatste man toch? Want dat is wat er gaat gebeuren. En zo kabbelt het verder.
  zondag 13 april 2025 @ 19:57:53 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217361335
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Beide partijen zitten zo diep dat ze niet meer gaan stoppen. Wij als Europa kunnen niks, die beschamende geruststellingsmacht is ook niks waard en we moeten nog maar zien of dat überhaupt goed gaat komen. De VS kan ook niks forceren dus daar is het ook wel klaar mee ben ik bang. Dus ja, dan maar gewoon uitvechten tot de laatste man toch? Want dat is wat er gaat gebeuren. En zo kabbelt het verder.
De Olieprijs moet nog veel verder omlaag dan komt Poetin krap te zitten , en dan stopt ie

nu is de Ural oil al onder de 60 dollar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 april 2025 @ 20:00:19 #261
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217361358
quote:

[..]
Het ziet er inderdaad steeds meer naar uit, ja.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217361392
quote:

[..]
Beide partijen zitten zo diep dat ze niet meer gaan stoppen. Wij als Europa kunnen niks, die beschamende geruststellingsmacht is ook niks waard en we moeten nog maar zien of dat überhaupt goed gaat komen.
Europa kan Oekraïne voorzien van genoeg goede wapens om het de Russen heel moeilijk te maken.

En dan is het de vraag hoelang de Russische economie dit trekt.
pi_217361393
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 20:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Het ziet er inderdaad steeds meer naar uit, ja.
En ook nu weer geen oprechte veroordeling van de Russische oorlogsmisdaden van vandaag…
pi_217361399
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Olieprijs moet nog veel verder omlaag dan komt Poetin krap te zitten , en dan stopt ie

nu is de Ural oil al onder de 60 dollar
Dat moet ik ook nog maar zien hoor.
pi_217361417
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Europa kan Oekraïne voorzien van genoeg goede wapens om het de Russen heel moeilijk te maken.

Wapens zijn het probleem niet, maar manschappen. Enige wat echt zo helpen is boots on the ground, maar dat gaat niet gebeuren.
pi_217361430
quote:
🔥 20 units of armor + 🏍️20-25 motorcycles today in the direction of Velyka Novoselka, advancing towards Shevchenkovo.

The guys had a pretty tough day, because from the very morning the guys decided to organize a motocross and rushed like ants to the SOU positions in a scattered manner on motor vehicles and for quite a long time they were dismantled by drones, and the infantry finished off the rest.

Sometime in the afternoon, about 20 tanks and infantry fighting vehicles (purely armor) set off in columns. A fairly intense meat grinder began, with the forces of several brigades destroying 15 units of armor along with personnel, the remaining 5-6 units did not even reach the landing points, choosing the option of "living longer", they simply turned back and abandoned assault operations.

Overall, the day was quite successful and eventful, the enemy lost 15 tanks, infantry fighting vehicles, a bunch of landing troops with them + morning bikers, and progress = 0.
https://t.me/officer_alex33/5315
twitter

Sneak preview van de motor/quad bike aanval daarvan.
  zondag 13 april 2025 @ 20:32:24 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217361656
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wapens zijn het probleem niet, maar manschappen. Enige wat echt zo helpen is boots on the ground, maar dat gaat niet gebeuren.
Ook de wapens zijn een probleem. Wij hebben al zoveel gamechangers gehad: himars, leo, cheetah, phz2000, etc etc. Recent de f16

En ik snap ook wel dat geen enkel systeem superieur is. Maar het zijn nagenoeg gelijkwaardige systemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 april 2025 @ 20:34:07 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217361670
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De vraag komt denk ik neer op het idee of luchtoverwicht überhaupt nog mogelijk is in 21e oorlogsvoering door de enorme verbetering van A2/AD systemen. Misschien is de F35 daar nog een uitzondering op maar er zijn bijzonder veel systemen die probleemloos een F16, of soortgelijke toestellen, neer kunnen schieten.
We zagen het ook in dit conflict waarin de veel grotere Russische luchtmacht geen vuist kon maken ondanks dat Oekraïne in eerste instantie voornamelijk s300 systemen had.
En met die manpads tegenwoordig wordt het ook niet makkelijker.
Ach jij het verstandig voor Oekraïne om niet te onderhandelen en te opteren voor doorvechten?
Is USA in staat om bij een weigerachtig moskou systemen te leveren die impact kunnen maken zonder zelf vieze handen te krijgen?
Volgens mij hebben wij de abrahams nog niet echt getest..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:51:59 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217361810
Abrahams :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217361821
Uiteindelijk zal één van de twee partijen inschikken. De vraag is wanneer. Hoe veel man kan Oekraïne nog kwijt voordat het front instort en hoe lang kan Rusland nog door met de oorlogseconomie voordat de boel instort?

Maar dat we van ons en de VS niets meer hoeven te verwachten is inmiddels wel duidelijk.
  zondag 13 april 2025 @ 20:58:36 #271
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217361851
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Abrahams :')
Ja, da's een 50 jaar oude abrams. Ofzo.
  zondag 13 april 2025 @ 21:04:58 #272
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217361897
https://x.com/MyLordBebo/status/1911142777435402339

Interview afnemen met een jong kind (meisje) dat openlijk praat over.. nouja kijk zelf maar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217361994
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/MyLordBebo/status/1911142777435402339

Interview afnemen met een jong kind (meisje) dat openlijk praat over.. nouja kijk zelf maar.
over wat?
pi_217362208
Dat is niet netjes van Rusland.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 13 april 2025 @ 21:33:55 #275
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217362245
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2025 20:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En ook nu weer geen oprechte veroordeling van de Russische oorlogsmisdaden van vandaag…
Putin kan niet anders :'(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 21:41:38 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217362305
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
En met die manpads tegenwoordig wordt het ook niet makkelijker.
manpads tegen F16's??

wat lees ik hier nu allemaal jongens :wtf:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 april 2025 @ 21:44:31 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217362317
quote:
88s.gif Op zondag 13 april 2025 21:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
manpads tegen F16's??

wat lees ik hier nu allemaal jongens :wtf:
Vanwaar deze reactie?

quote:
Op 27 februari 1991, tijdens de golfoorlog van 1990-1991, werd een F-16 van de Amerikaanse luchtmacht neergeschoten door een Igla-1.[1]
Op 16 april 1996, tijdens operatie Deny Flight boven Bosnië en Herzegovina, werd een Sea Harrier van 801 Naval Air Squadron van de Britse marine, gebaseerd op vliegdekschip HMS Ark Royal, neergeschoten door een Igla-1.[2]
Op 30 augustus 1995, tijdens operatie Deliberate Force, werd een Mirage 2000D van de Franse luchtmacht neergeschoten boven Bosnië door een 9K38 Igla raket die door de krijgsmacht van de Servische Republiek was afgeschoten.[3]
Op 27 mei 1999, werden Anza Mk-II raketten gebruikt om Indiase vliegtuigen aan te vallen tijdens de Kargiloorlog. Een MiG-27 van de Indiase luchtmacht werd neergeschoten door de luchtverdedigingstroepen van het Pakistaanse leger.[4]
Op 19 augustus 2002 werd een overbelade Mil Mi-26 helikopter geraakt door een Igla raket, waarna het in een mijnenveld bij de militaire basis van Khankala in de buurt van Grozny neerstortte. 127 Russische militairen kwamen om het leven.[5]
Op 3 februari 2018 werd een Russische Soechoj Soe-25 met piloot Majoor Roman Filipov neegeschoten door een MANPADS boven een door rebellen gecontroleerd gebied in Syrië toen het luchtaanvallen uitvoerde boven de stad Saraqib.[6]
BronL https://nl.wikipedia.org/wiki/Manpads
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217362325
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 20:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook de wapens zijn een probleem. Wij hebben al zoveel gamechangers gehad: himars, leo, cheetah, phz2000, etc etc. Recent de f16

En ik snap ook wel dat geen enkel systeem superieur is. Maar het zijn nagenoeg gelijkwaardige systemen.
Oekraïne heeft hemel en aarde moeten bewegen om een tiental van dergelijke wapensystemen te krijgen. Blijkbaar is het niet genoeg de Russen het land uit te trappen, wat opmerkelijk zeg.

De volumes moeten flink omhoog en ook stabiel geleverd (blijven) worden. Moet je niet blijven wachten totdat de meeste Oekraïense soldaten vermoord zijn.
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 21:51:05 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217362348
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 21:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vanwaar deze reactie?
[..]
BronL https://nl.wikipedia.org/wiki/Manpads
zes in een periode van 36 jaar

overtuigend ja
  zondag 13 april 2025 @ 21:54:51 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217362370
quote:
88s.gif Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
zes in een periode van 36 jaar

overtuigend ja
Dit zijn een kleine selectie. En de F16 wordt nu ingezet tegenover een tegenstander die ruimschoots beschikt over moderne technologie. Dat was in die oorlogen in het m-o wel anders.

Fijn dat je het grappig vindt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217362376
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 21:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit zijn een kleine selectie. En de F16 wordt nu ingezet tegenover een tegenstander die ruimschoots beschikt over moderne technologie. Dat was in die oorlogen in het m-o wel anders.

Welke tegenstander is dat?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 21:56:46 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217362383
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 21:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

manpads zijn voor helikopters en slowmovers, die zijn nu echt niet beter in het neerschieten van straaljagers dan 30 jaar geleden, geen idee hoe je eraan komt en geen idee waar je denkt dat de grap zit hier
pi_217362490
quote:
"The Netherlands is considering the possibility of deploying a contingent in Ukraine after the ceasefire," — Dutch Defense Minister Brekelmans
  zondag 13 april 2025 @ 22:17:38 #284
345631 Scjvb
pi_217362546
Het Kremlin vandaag:

Rusland geeft update over persoonlijke ontmoeting Trump-Poetin

quote:
Artikel door admin • 5u •

Een persoonlijke ontmoeting tussen de Amerikaanse president Donald Trump en de Russische president Vladimir Poetin zal “op het gepaste moment” plaatsvinden, zei het Kremlin zondag.

Trump heeft het Witte Huis gestuurd in de richting van een toenadering tot het Kremlin, die door de meeste bondgenoten van de VS en veel binnenlandse wetgevers met vrees wordt gadegeslagen.

De woordvoerder van het Kremlin , Dmitry Peskov, zei zondag dat een ontmoeting tussen de twee leiders “op het gepaste moment zal plaatsvinden”, maar benadrukte dat er van tevoren grondige voorbereidingen moeten worden getroffen.

“De presidenten hebben hun politieke wil geuit dat het zal plaatsvinden, inclusief het publiekelijk doen,” zei Peskov in opmerkingen die door Russische staatsmedia werden gemeld.

De gezant van Trump voor het Midden-Oosten, Steve Witkoff, die zich heeft ontpopt als de belangrijkste contactpersoon met Moskouse functionarissen, ontmoette Poetin vrijdag in Sint-Petersburg in een poging om de trage onderhandelingen over een wapenstilstandsovereenkomst vlot te trekken. Witkoff heeft Rusland sinds januari twee keer bezocht en merkte vorige maand op: “Ik beschouw Poetin niet als een slechte kerel.”

Volgens een bericht van het Kremlin over de ontmoeting van vrijdag bespraken Poetin en Witkoff “aspecten van de regeling van de crisis in Oekraïne”. Russische staatsmedia meldden dat de ontmoeting ongeveer vier en een half uur duurde.

Het Kremlin verwierp een Amerikaans voorstel – waarmee Oekraïne vorige maand instemde – voor een staakt-het-vuren van 30 dagen en liet zijn instemming met een gedeeltelijke wapenstilstand in de Zwarte Zee afhangen van een verlichting van de sancties.

“Rusland moet in beweging komen,” zei Trump in een verklaring die hij vrijdag op zijn Truth Social site plaatste. De perschef van het Witte Huis, Karoline Leavitt, zei eerder dat de president “gefrustreerd” was over de Oekraïense president Volodymyr Zelensky en Poetin.

Kirill Dmitriev, een assistent van het Kremlin en het hoofd van het staatsinvesteringsfonds van het land, reisde eerder deze maand naar Washington voor onderhandelingen.
Nu afwachten maar weer in de hoop op betere tijden daar!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 22:18:37 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217362564
jaja blablabla
pi_217362582
quote:
Ukrainian military intelligence has identified the Russian army brigades that launched ballistic missiles at Sumy

The strike with 2 Iskander-M ballistic missiles was carried out by Russian forces from the 112th and 448th missile brigades, according to Kyrylo Budanov head of the Defence Intelligence
pi_217362726
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Scjvb het volgende:
Het Kremlin vandaag:

[..]
Wat is de bron?
pi_217362751
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Scjvb het volgende:
Het Kremlin vandaag:

[..]
Hopen op die hockeywedstrijd
  zondag 13 april 2025 @ 22:30:34 #289
345631 Scjvb
pi_217362758
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:27 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat is de bron?
Met excuses, moest hem nog plaatsen. Bij deze dan!

https://www.msn.com/nl-nl(...)c8771625e135cb&ei=28
  zondag 13 april 2025 @ 22:44:19 #290
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217362935
Zembla (terug) kijken boys!!
pi_217363029
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:44 schreef Parafernalia het volgende:
Zembla (terug) kijken boys!!
Want
pi_217363105
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:12 schreef Breekfast het volgende:
En trump die de oorlog vergelijkt met een spelletje kaarten :r
Ik begin ook misselijk te worden van Amerikanen tegenwoordig
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217363108
Manpads zijn niet het gevaar van F16s.

Dit is hoe iemand het omschrijft binnen de Oekraiense luchtmacht:

quote:
In accordance with the above, we conclude that the most difficult situation is now in the North, where all forces are thrown, because of the large number of UAVs, it is simply unrealistic to keep our air defense there, which is able to chase the [RU slur]. Also, I will not add a video here, but our birds have taken the role of “shepherds” to chase this flock, unfortunately, we cannot hang around all the time for the same reasons as above [fuel], but situationally, they do a pretty good job of driving them away. Fortunately, we have large missiles, and the guys are working at full capacity. However, I emphasize the defeated roosters that can shoot the entire ammunition/missiles [БК = "Боєкомплект"] in a single sortie, without capture [a lock], purely scaring us and forcing us to turn away [lobbing long-range air-to-air missiles without initial lock ("maddogging") to force UA jets to stop chasing then defend], meanwhile, the fool can literally walk parallel to the frontline .
quote:
The most pussy-resistant [daring] are Su-35s, which, instead of MiG-31s, try to keep us at a distance with their sights [radar], but when they are out of ammo, they are forced to turn away, or our cover forces them to do so- that's when the "golden minute" of calm to strike occurs [for UA]. Taking advantage of the gaps in air defense, the [RU slur] allow themselves to get very close, and I am sure we will have the courage to hit them in the neck, I hint: additional means for this are coming.
TLDR: Zodra de russen een F16 " zien" schieten ze er alles op af wat ze hebben. Lock of geen lock, kosten nog moeite bespaard.
pi_217363121
quote:
Putin and peace apparently do not fit in the same sentence.

Russia’s barbaric Palm Sunday attack on Christian worshippers in Ukraine seems to be Putin’s answer to efforts to achieve a ceasefire and peace.

My new bill to impose sanctions and secondary tariffs against Russia now has 55 cosponsors in the U.S. Senate. Unless there is a dramatic change soon, it is obvious to me that the only hope of ending this war is to continue to cripple Russia’s economy and punish those who prop up Putin.

https://x.com/LindseyGrahamSC/status/1911458089976414632
👀
pi_217363126
quote:
The enemy's tactics of using armored vehicles have changed somewhat.

The last 3-4 months have seen a long pause in the enemy's use of armored vehicles, mechanized assault columns have disappeared, isolated "armored taxis" have disappeared, even fire support for assault troops by tanks has become a rare occurrence.

But over the past month, the number of armored vehicles used has increased. The enemy has apparently regrouped, accumulated resources, but the frequency and scale of the equipment's use have changed.

At the moment, it looks like this: throughout the LBZ, mechanized assaults by columns of at least 10 units of armor are taking place consistently up to 2 times a week, exclusively in the same areas where, in their opinion, there is the greatest prospect of a mechanized breakthrough.

Thus, the enemy has a significant shortage of armored vehicles, which forces him to concentrate armor in large quantities only in a very limited number of areas, in a very limited number where it can bring benefit, and at the expense of other units. In the remaining directions, there are isolated uses of armor as fire support, it is rare to even see a tank on the ground, sometimes to hunt down such a target you just need to fly deep into the enemy's rear.

PS The above proves that due to the low level of mechanization, the enemy is quite limited in offensive actions, even of an operational-tactical nature.
- https://t.me/officer_alex33/5316
Oekraiense officier
pi_217363135
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 23:09 schreef TLC het volgende:

[..]
En trump die de oorlog vergelijkt met een spelletje kaarten :r
"You don't have the cards" is gewoon beeldspraak.
  zondag 13 april 2025 @ 23:26:47 #297
345631 Scjvb
pi_217363189
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hopen op die hockeywedstrijd
19.gif

We'll see! :s)
pi_217363216
Waarom vallen we Rusland niet gewoon aan? met of zonder de Amerikanen, ze liggen op hun rug en we hoeven alleen nog maar de schedel in te trappen.
  zondag 13 april 2025 @ 23:33:32 #299
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_217363223
quote:

[..]
Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig.
JOH
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 13 april 2025 @ 23:34:28 #300
345631 Scjvb
pi_217363230
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 23:33 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
JOH
Nou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')