abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217360253
twitter

Oekraiense hammer (vanuit mig29) bom op Russisch depot voor drones en reparatiemateriaal.
pi_217360294

Stepaanval gone wrong.
  zondag 13 april 2025 @ 18:32:22 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360298
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel, Poetin wil doorgaan. Dat zie je toch? Naast Sumy werd er ook nog even een speeltuin in Kharkiv bestookt. En dat alles minder dan een dag na het gesprek tussen die Witkoff en Poetin.
Ik denk dat je wel eens gelijk hebt, Poetin wil doorgaan omdat USA niet verder het conflict ingezogen wil worden en EU Oekrane niet kan verdedigen.
En nu?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217360308
twitter

-5 tanks
  zondag 13 april 2025 @ 18:34:53 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360332
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:23 schreef RotatoR het volgende:
Maar we zijn nu dus verder van vrede verwijderd dankzij gefaalde appeasement strategie van Trump en Witkoff.
Ik denk dat hun inspanningen niet zoveel uitmaken.
Poetin (Rusland) is van mening dat ze dit kunnen winnen. Voor vrede heb je een speelveld nodig waarin de krachten van beide partijen aan elkaar gelijk zijn. En daar ontbreekt het nu aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360337

34 doden, 117 gewonden nu (mogelijk een dubbel tap?)

-Zelensky
  zondag 13 april 2025 @ 18:35:58 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360350
Wat er gebeurt is, is verschrikkelijk. Daar kan geen misverstand over bestaan.
Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat dit type raketten hun weg naar burgerdoelen zo makkelijk vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360370
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat je wel eens gelijk hebt, Poetin wil doorgaan omdat USA niet verder het conflict ingezogen wil worden en EU Oekrane niet kan verdedigen.
En nu?
Oekrane weet de Russen prima tegen te houden. Geef ze fatsoenlijke luchtsteun en de Russen zijn nergens.
pi_217360378
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat hun inspanningen niet zoveel uitmaken.
Poetin (Rusland) is van mening dat ze dit kunnen winnen. Voor vrede heb je een speelveld nodig waarin de krachten van beide partijen aan elkaar gelijk zijn. En daar ontbreekt het nu aan.
Het blijkt nu dat hun inspanningen de situatie alleen maar verergerd hebben.
  zondag 13 april 2025 @ 18:40:45 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360402
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane weet de Russen prima tegen te houden. Geef ze fatsoenlijke luchtsteun en de Russen zijn nergens.
Je poste hier gisteren zelf dat ook die f16's eruit worden gehaald.
Jij denkt nog steeds in wondermiddelen of gamechangers, die zijn er niet.
Ik denk dat het voor beide partijen goed is als er een soort remise komt zonder al te veel gezichtsverlies naar welke kant dan ook. Dit eindigt nergens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360408
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wat er gebeurt is, is verschrikkelijk. Daar kan geen misverstand over bestaan.
Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat dit type raketten hun weg naar burgerdoelen zo makkelijk vinden.
Hoezo? Het is gewoon een kwestie van een doelwit uitzoeken. Palmzondag --> Veel mensen naar de kerk ---> kies het moment dat er veel mensen op die locatie zijn. Schiet de raketten af. En hop: Lekker veel dode burgers.

Wat zou daar moeilijk aan moeten zijn?
  zondag 13 april 2025 @ 18:42:52 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360444
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Het is gewoon een kwestie van een doelwit uitzoeken. Palmzondag --> Veel mensen naar de kerk ---> kies het moment dat er veel mensen op die locatie zijn. Schiet de raketten af. En hop: Lekker veel dode burgers.

Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig. Maar het zou kunnen.
Maar ook dan moet je je afvragen, stel dat het waar is en ze daadwerkelijk burgerdoelen uitzoeken en raken. Wat dan? Welke opties zijn er dan?

Ik volg niet al het nieuws, maar hebben ze verschillende/veel kerken geraakt dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360469
quote:

[..]
En nu?
niet wil verdedigen bedoel je.
De bal ligt nu bij Europa mijn inziens. Deze kan nu om te beginnen eens starten met het leveren van kruisraketten. Het is wel duidelijk nu dat de oorlog niet stopt.
pi_217360480
twitter

Groep oekraiense soldaten springen uit een voertuig, plaatsen mijnen en blazen een gebouw op met russische troepen er in.
pi_217360481
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je poste hier gisteren zelf dat ook die f16's eruit worden gehaald.
Jij denkt nog steeds in wondermiddelen of gamechangers, die zijn er niet.
Ik denk dat het voor beide partijen goed is als er een soort remise komt zonder al te veel gezichtsverlies naar welke kant dan ook. Dit eindigt nergens.
Ik postte gisteren een bericht dat een F-16 piloot is omgekomen op een missie. Dat gebeurt, het is oorlog. Maar laat de RAF/Luftwaffe/KLu/Arme de l'air een honderdtal extra vliegtuigen in Oekrane stationeren en de situatie veranderd. Gewoon omdat er dan meer druk op plekken gehouden kan worden.
pi_217360502
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij buitengewoon onethisch en misdadig.
De Russen zijn onethische misdadigers.
  zondag 13 april 2025 @ 18:48:53 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360568
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik postte gisteren een bericht dat een F-16 piloot is omgekomen op een missie. Dat gebeurt, het is oorlog. Maar laat de RAF/Luftwaffe/KLu/Arme de l'air een honderdtal extra vliegtuigen in Oekrane stationeren en de situatie veranderd. Gewoon omdat er dan meer druk op plekken gehouden kan worden.
Vraag mij af of je 100 vliegtuigen heimelijk kan stationeren, maar wie weet. Maar heb je ook zoveel missies voor al die vliegtuigen. En iets zegt mij dat hun luchtverdediging aardig werkt..
Afinn. Al zou het wel werken, dan gaat die knakker dreigen met kernwapens.

Ik zeg niet dat Oekrane bij voorbaat verloren heeft, maar deze oorlog helemaal uitvechten met een Amerika die compleet andere prioriteiten heeft is onverstandig en zelfs nadelig voor de Oekrainse belangen.

Je kan de gok nemen met alles of niets. Maar bereid je ook voor op een scenario die niet gunstig is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217360589
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vraag mij af of je 100 vliegtuigen heimelijk kan stationeren, maar wie weet. Maar heb je ook zoveel missies voor al die vliegtuigen. En iets zegt mij dat hun luchtverdediging aardig werkt..
Afinn. Al zou het wel werken, dan gaat die knakker dreigen met kernwapens.

Ik zeg niet dat Oekrane bij voorbaat verloren heeft, maar deze oorlog helemaal uitvechten met een Amerika die compleet andere prioriteiten heeft is onverstandig en zelfs nadelig voor de Oekrainse belangen.

Je kan de gok nemen met alles of niets. Maar bereid je ook voor op een scenario die niet gunstig is.
Het hoeft niet heimelijk.
  zondag 13 april 2025 @ 18:59:45 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217360669
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij directe inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekrane in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217360714
quote:

En nu?
Nu had het je gesierd als je oprecht afstand had genomen van de Russische terreur.
pi_217360738
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij direct inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekrane in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
Tot het moment dat we dat wel gaan doen. Voorbeelden genoeg dat dat gebeurde. Waarschijnlijk bestookt Oekrane een dezer dagen een zeer zichtbaar doelwit waarop Rusland niet anders kan doen dan meer burgers doden.
  zondag 13 april 2025 @ 19:07:54 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217360767
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef ExTec het volgende:
[vredesbrigade]

Ja, putin moest gewoon ff geopolitiek van zich afbijten.

En putin doet dit niet hoor, zijn gewoon die gemene generaals die dit doen.

En:

O+

[/vredesbrigade]
Het is een complexe situatie
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 13 april 2025 @ 19:10:24 #248
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217360797
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Denk dat Php het stiekem wel lekker vindt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 13 april 2025 @ 19:12:19 #249
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217360820
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tot het moment dat we dat wel gaan doen. Voorbeelden genoeg dat dat gebeurde. Waarschijnlijk bestookt Oekrane een dezer dagen een zeer zichtbaar doelwit waarop Rusland niet anders kan doen dan meer burgers doden.
Er is geen "we" in deze, zelfs binnen de EU waren er een tijdje terug slechts een handvol landen bereid vredestroepen te sturen.
Zelfs landen als Polen of de Baltische staten zijn niet bereid Oekrane op de grond te steunen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 13 april 2025 @ 19:12:31 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217360822
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is dat de hier genoemde partijen geen belang bij directe inmenging in dit conflict hebben. Dat is het voorname probleem voor Oekrane in dit conflict: de morele steun is overweldigend maar niemand wil de eigen handen vies maken.
En ook als we niet onze handen wel vies willen maken. Zou klu luftwaffen en raf de verhoudingen kunnen doen kantelen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')