abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 20:49:57 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217329240
Laatst zat ik te kijken naar het tv programma "Meester Frank Visser doet uitspraak", en jeetje wat een figuren doen er aan mee. Ik ben er bijna van overtuigd dat sommigen ervan een FOK!account hebben.

wat kunnen burenruzies soms uit de hand lopen! Van overhangende takken tot geluidsoverlast en parkeerplekdrama’s — soms lijkt het wel alsof het kleinste probleem kan uitgroeien tot een ware burenoorlog.

Gelukkig is dat niet overal zo, en zijn er ook genoeg mensen die prima kunnen opschieten met hun buren. Sommigen drinken zelfs gezellig samen koffie of letten op elkaars huis als iemand op vakantie is.

Daarom ben ik benieuwd: hoe is jouw relatie met je buren?

POLL

Jammer dat je geen meerdere antwoorden kan geven. Je linkerbuur kan je beste vrienden zijn en bij de rechterbuur kan het ware oorlog zijn.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217329330
Was altijd prima tot hij (72) uitviel tegen mijn 7-jarige dochter om een kleinigheidje.

Toen ik het hoorde naar buiten gevlogen en met een vleugje emotie duidelijk gemaakt dat dát nooit meer ging gebeuren. Sindsdien ontloopt hij ons. Tegen zijn vrouw doen we normaal, maar tis een beetje een awkward situatie aan het worden :)

Maja schijt hijs toch bijna dood
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217329401
Twee buren in mijn portiek

Vriendelijk groeten bij beiden

Soms help ik een van de twee met zijn pc of praktische zaken

Ik wil geen vriendschap oid met buren. Wil "anoniem" zijn bij de buren. Helpen en groeten is prima. Alleen wil geen buren op de thee
pi_217329504
Ik groet mijn buren vriendelijk als ik ze tegenkom in de portiek en af en toe maak ik een praatje met ze, maar verder heb ik geen contact met ze. We komen niet bij elkaar op de thee. Zo is mijn verstandhouding met mijn huidige buren, en zo was het ook in de vorige portiek waar ik woonde.

Soms leer je je buren pas kennen als je afscheid van elkaar neemt en een van beide moet verhuizen. Ik moest zo'n zes jaar geleden weg uit mijn vorige woning omdat die gesloopt ging worden, en al mijn buren moesten dus ook weg. Een van mijn buren heeft toen bij zijn verhuizing een enorme hoop rotzooi op de stoep achtergelaten en die heeft daar toch wel een paar weken gelegen, totdat ik het wel genoeg vond en een melding deed bij de gemeente.
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 21:13:09 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_217329531
Ik zeg iedereen gedag dat is alles. De buren naast mij zie ik amper, dat zijn Amerikaanse expats en volgens mij komen die zelden buiten _O- Zelfde als de buren schuin onder, die zie ik ook heel zelden. Buren boven jaren geleden een akkefietje mee gehad ivm een heel hard snurkende hond :') maar die is nu weg/dood. Kleinkinderen willen weleens nogal stampen maar dat is meestal maar kort.

Verder hebben ze een hoop zooi op de trap staan, maar daar heb ik geen last van dat is de trap boven mij. De buurman naast hen boeit het blijkbaar ook niet.
Dat is een beetje aparte man, die wilde van alles ophangen in het trapgat om de boel op te vrolijken. Bij mij wilde hij een schaar ophangen _O- volgens hem een of ander Surinaams gebruik. Maar dat heb ik tegen kunnen houden. De rest van de zooi die hij had opgehangen is nu ook weg (schilderijtjes en zo) denk dat de WBV het heeft weggehaald.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 9 april 2025 @ 21:15:32 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217329555
Ik woon naast een turk met een eigen zaak. Ik zie hem nooit en dat is fijn.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217329614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:15 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik woon naast een turk met een eigen zaak. Ik zie hem nooit en dat is fijn.
Dat komt omdat hij wèl aan het werk is, @uitkeringsgenieter!
pi_217329625
Ik heb een 80+ buurvrouw en 60+ buurman. Ik groet wel en heb verder geen klachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Laatst zat ik te kijken naar het tv programma "Meester Frank Visser doet uitspraak",
Is kijk.nl gewoon te zien in het buitenland? :?
  woensdag 9 april 2025 @ 21:40:40 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217329816
Wij hebben maar aan één kant een huis naast ons, en dat zijn echt de beste buren die je je maar kunt wensen _O_
Ze zijn super rustig en op zichzelf, maar staan wel dag en nacht voor ons klaar als het nodig is, en dat is andersom ook zo. Tijdens vakanties letten we goed op elkaars huizen, geven de planten water, halen elke dag de post uit de brievenbus, etc. Wij laten hun hond ook met regelmaat uit aangezien we toch veel thuiswerken, en we letten een beetje op hun kinderen die nu voor het eerst af en toe alleen thuis zijn.
Oh en zij zijn politieagenten en wij brandweer, dat is sowieso altijd handig als buren :+
  woensdag 9 april 2025 @ 21:42:23 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217329838
quote:
99s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:13 schreef Karina het volgende:
Buren boven jaren geleden een akkefietje mee gehad ivm een heel hard snurkende hond :') maar die is nu weg/dood.
:D _O-
pi_217329890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:57 schreef Filosoofert het volgende:
Was altijd prima tot hij (72) uitviel tegen mijn 7-jarige dochter om een kleinigheidje.

Toen ik het hoorde naar buiten gevlogen en met een vleugje emotie duidelijk gemaakt dat dát nooit meer ging gebeuren. Sindsdien ontloopt hij ons. Tegen zijn vrouw doen we normaal, maar tis een beetje een awkward situatie aan het worden :)

Niffo wat voor jou een kleinigheidje is, kan voor je buurman iets heel groots zijn. Een beetje begrip tonen kan geen kwaad, wees begripvol. Ook in zijn situatie.

En daarna schijt je z’n hele brievenbus vol
pi_217329911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:48 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Niffo wat voor jou een kleinigheidje is, kan voor je buurman iets heel groots zijn. Een beetje begrip tonen kan geen kwaad, wees begripvol. Ook in zijn situatie.

En daarna schijt je z’n hele brievenbus vol
Prachtwijkbewoner gesignaleerd.
pi_217329986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:51 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Prachtwijkbewoner gesignaleerd.
Niffo je moet dit soort dingen niet accepteren en gewoon zijn leven zuur maken ze doen toch niks
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 22:04:35 #14
Belg
pi_217329991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:21 schreef Nober het volgende:
Ik heb een 80+ buurvrouw en 60+ buurman. Ik groet wel en heb verder geen klachten.
[..]
Is kijk.nl gewoon te zien in het buitenland? :?
Is te zien op de vlaamse zender VTM2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217330003
Ik groet ze vriendelijk met een hitlergroet.
pindazakje
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 22:06:55 #16
Belg
pi_217330009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb je dan ook een fake snorretje onder je neus en je haar schuin?
pi_217330052
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Nee dat niet, we hoeven er niet allemaal uit te zien als onze Führer.
pindazakje
pi_217330062
Ik woon in een flat, ik groet mijn buren en we maken een praatje dat vind ik prima
  woensdag 9 april 2025 @ 22:32:30 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_217330173
met de ene goed, met de ander minder
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_217330765
Ik gluur naar de buren, zodoende ken ik ze heel goed maar zij mij niet.

Ik ga tevens iedere dag bij ze op bezoek,maar pas als het donker is. Dan doe ik de brievenbus open en ruik ik even.

Ik kan wel zeggen dat ik een goede band met mijn buren heb opgebouwd.
pi_217330843
Met de buren 2 deuren verderop zijn we al jaren bevriend. De buurvrouw naast ons is 70+ en daar zijn we ook bijna vanaf het begin dat we er kwamen wonen goed mee bevriend. Staan altijd voor elkaar klaar, elke week hebben we contact. Zelfs onze kat gaat dagelijks bij haar op bezoek. :) De buren aan onze andere kant groeten we. En af en toe maken we er een praatje mee, net als met de rest van de buren eigenlijk. De jongere garde is sowieso afstandelijker, en dat is wat mij betreft prima.
  Miss 200.000.000! donderdag 10 april 2025 @ 06:58:18 #22
367000 roos94
pi_217330905
Ik had nooit contact met buren maar sinds er nieuwe mensen wonen wel omdat hun kat steeds bij ons naar binnen dringt en ik hem dan weer terug moet brengen of omdat de kat in ons huis zit en ik hem niet weg krijg dus dan moeten zij hem komen halen. die kat wil steeds ons bed gebruiken voor zijn schoonheidsslaapje :')
pi_217330947
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 06:58 schreef roos94 het volgende:
Ik had nooit contact met buren maar sinds er nieuwe mensen wonen wel omdat hun kat steeds bij ons naar binnen dringt en ik hem dan weer terug moet brengen of omdat de kat in ons huis zit en ik hem niet weg krijg dus dan moeten zij hem komen halen. die kat wil steeds ons bed gebruiken voor zijn schoonheidsslaapje :')
Katten. O+ Ze brengen mensen tot elkaar. ;)
pi_217330957
quote:
Elon, ben jij het?
pi_217330966
Ik maak af en toe een babbeltje met de buren aan beide kanten. Vriendelijke mensen.
pi_217331450
Alle buren die ik nu heb zijn vriendelijk. Groeten elkaar netjes kennen is groot woord. Wat ik heel fijn vind is er dat er wel gelet word op verdachte omstandigheden (alert).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 10 april 2025 @ 09:02:42 #27
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217331488
quote:

'Ouder' die de prinsjes/prinsesjes ongecorrigeerd de buurt laat terroriseren en agressief is naar mensen die wel ingrijpen gespot.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 april 2025 @ 09:04:03 #28
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217331493
Bij mij wordt nog wel eens een bbq georganiseerd en bij een paar buren weleens op de koffie geweest en vice versa. Met anderen weer amper contact. Er wordt wel naar elkaar omgekeken maar zonder bemoeienis.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 10:28:08 #29
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217332058
Mijn doel is om uiteindelijk geen buren te hebben, aangezien andere mensen over het algemeen kut zijn.
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 10:30:22 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217332073
Vrienden is een groot woord. Maar ik kan goed met ze opschieten.

Mijn linkerbuurman is een baas, alleenstaand en zuipt halve liters _O_ ( @Geerd ) maar je hoort hem nooit. Neemt altijd mijn pakketjes aan.

De buren rechts van me een jong gezin. Prima gasten ^O^
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217332178
Ik neem wel eens pakketjes aan voor de buren. Vrienden ben ik niet met de buren maar we vinden elkaar wel OK. Verder gedraag ik me redelijk rustig als ik maar mn halve liters kan weg klappen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 10 april 2025 @ 10:53:27 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217332224
Ik heb één buurvrouw, nooit last van, ik hoor niets. Oude dame die de hele dag de tv of radio heeft aanstaan. Maar met haar man verliep het wat anders: toen ik hier kwam wonen kreeg ik dikke ruzie met hem. Hij beschouwde zichzelf opzichter van ons gebouw en ook verveelde hij zich te pletter. Dat maakte dat hij om de tien minuten de electrische toegangsdeuren open deed. Om even naar de tuin te kijken of zo.

Het geval wil dat ik daar pal boven mijn slaapkamer heb. En ik, naast de bewoners, ook nog zijn gezeur met die deur aan moest horen. En dat ging van klap (op de knop slaan), zoemmmmmmmm (deur zoemt open) boink (deur valt weer in het slot).
Normaal had ik er weinig last van maar hij moest er gewoon afblijven want het ging de hele dag door.

Ik maak nóóit ruzie maar ik heb er op gestáán dat hij er mee op zou houden. Ik kwam uit een situatie waar in ik 6 jaar tussen verbouwende buren had gezeten en daarom ook was weggegaan. Hij is idd. opgehouden en al vond ik het altijd een zak hooi, het kwam later weer redelijk goed.
  donderdag 10 april 2025 @ 14:09:39 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217333426
Buren links, kunnen amper nederlands of engels dus verder dan zwaaien komen we niet.
Buren rechts, zijn er net komen wonen en hebben zich nog niet voorgesteld. Ik vind dat zij dat moeten komen doen. Maar als ze dat niet doen is het ook prima, zijn toch niet van mijn leeftijd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 april 2025 @ 14:15:24 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217333466
Mn ene buur lat veel en is vaak daar. Dus bijna niet thuis
Mn andere buur groet ik bij thuiskomst wel eens.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217335333
Gister mijn buurvrouw nog geneukt
pi_217336557
quote:
Heet je soms elon en is de voornaam van je buurman toevallig donald ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217336792
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2025 10:30 schreef onlogisch het volgende:
Vrienden is een groot woord. Maar ik kan goed met ze opschieten.

Mijn linkerbuurman is een baas, alleenstaand en zuipt halve liters _O_ ( @:Geerd ) maar je hoort hem nooit. Neemt altijd mijn pakketjes aan.

De buren rechts van me een jong gezin. Prima gasten ^O^
Heb je nog die Perzische buurvrouw?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217337039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:52 schreef C.L.Werner het volgende:
Gister mijn buurvrouw nog geneukt
Vandaag de buurman gepakt
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 22:05:31 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217337058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb je nog die Perzische buurvrouw?
Nee, jammer genoeg niet. Ik zag haar vd week wel weer eens toen ik mijn nieuwe zonnebril op ging halen 8-)
4045
onlogisch
pi_217337154
Goed, regelmatig praatje maken of ergens mee helpen, pakketjes aannemen doen we ook. Soms zelfs een spontaan buurt feestje. Mooie is dat niks moet, niemand kijkt je erop aan als het niet wilt. Scheelt denk ik wel dat de meeste mensen hier in de straat een huis kopen, en vervolgens hun hele leven hier blijven. Meeste buren wonen hier 30+jaar (ik zelf nu 10) en eigenlijk komt er alleen een huis vrij als de bewoners overlijden...
pi_217337228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 22:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Nee, jammer genoeg niet. Ik zag haar vd week wel weer eens toen ik mijn nieuwe zonnebril op ging halen 8-)
Pics.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 22:34:55 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217337324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 22:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Pics.
Alleen de glazen zijn een stuk donkerder.

4045
onlogisch
  vrijdag 11 april 2025 @ 20:21:15 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_217344363
quote:

Als t een kleinigheidje was waarom vloog je dan zo uit?
Ik vind dat typisch aan ouders, zodra iemand wat over hun kroost zegt schieten ouders gelijk in een stuip.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Miss 200.000.000! vrijdag 11 april 2025 @ 20:24:48 #44
367000 roos94
pi_217344387
quote:

Misschien wordt hij wel 98.
pi_217344567
Vandaag de hond van de buren geneukt en daarna in z’n bek gescheten
pi_217344598
quote:
hoe is jouw relatie met je buren?
Ik heb bovenburen, onderburen en buren naast me. Wie er boven woont? Geen idee, nooit gezien. De onderbuur is bijna nooit thuis denk ik, ik zie hem soms in de supermarkt maar we zeggen niks tegen elkaar. Links van me woont een alleenstaande vrouw, geloof ik. Ooit een keer gegroet maar dat was het wel. Eigenlijk woon ik hier prima het is hier doodstil en dat vind ik erg prettig.

dus "We negeren elkaar en dat bevalt prima"
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
pi_217344683
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 06:58 schreef roos94 het volgende:
Ik had nooit contact met buren maar sinds er nieuwe mensen wonen wel omdat hun kat steeds bij ons naar binnen dringt en ik hem dan weer terug moet brengen of omdat de kat in ons huis zit en ik hem niet weg krijg dus dan moeten zij hem komen halen. die kat wil steeds ons bed gebruiken voor zijn schoonheidsslaapje
Mijn onderbuurman heeft ook een kat maar die is echt vals. Soms zit hij op mijn balkon en dan durf ik de deur niet open te doen omdat hij meteen begint te blazen. Af en toe sluipt hij stiekem naar binnen en dan schrik ik me kapot. Hij gaat zitten, laat zijn tanden zien, blaast me uitdagend aan en dan vlucht ik snel in de hoop dat hij na een half uurtje naar buiten is gegaan, het is de terrorkat van de buurt. Zelfs andere katten zijn doodsbang voor hem. En eerlijk gezegd Ik zelf ook.
  vrijdag 11 april 2025 @ 20:53:52 #48
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217344685
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Ik vind dat typisch aan ouders, zodra iemand wat over hun kroost zegt schieten ouders gelijk in een stuip.
Als 72jarige tegen een 7jarige uitvallen :') zal vast wel iets gebeurd zijn maar dan nog
pi_217344731
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als 72jarige tegen een 7jarige uitvallen :') zal vast wel iets gebeurd zijn maar dan nog
Vroeger, in mijn tijd kozen mijn ouders altijd de kant van zulke mensen… je weet wel, als onderdeel van de opvoeding.
pi_217344815
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
En niemand heeft het ooit over zijn ogen die nog veel meer opvallen dan zijn snor. Zijn looks waren wel badass dat kun je niet ontkennen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 april 2025 @ 21:19:45 #51
504895 Bofjijff
pi_217344897
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:59 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Vroeger, in mijn tijd kozen mijn ouders altijd de kant van zulke mensen… je weet wel, als onderdeel van de opvoeding.
Lekker je kind laten uitkafferen door iemand die je nauwelijks kent :') heeft echt niks met opvoeden te maken.
  vrijdag 11 april 2025 @ 21:28:32 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217344950
quote:

[..]
"Dan zul je het er wel naar gemaakt hebben."
pi_217344964
quote:

[..]
En dan kreeg ik mijn moeder er ook nog eens overheen.
Berg je dan maar _O-
pi_217344965
Appartementencomplex. Ik groet iedereen die ik tegenkom. Heel af en toe maak ik een klein praatje met één van de bewoners als ik ze tegenkom. Maar daar moet ik dan wel echt zin in hebben. Na een dag werken heb ik dat dus niet.

Heb net een nieuwe directe buurman, jonge gozer die nogal om praat verlegen zit dus die moet ik wel een beetje afhouden. Onze voordeuren zitten tegenover elkaar en ik zweer het je dat hij mij al een paar keer opgewacht heeft met zijn voordeur op een kier zodat hij het hoort als ik thuiskom. En dan staat hij meteen voor mijn neus met 'nieuwtjes' :D .

Doodgoeie gast maar heb er echt nul klik mee.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_217345091
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:24 schreef roos94 het volgende:

[..]
Misschien wordt hij wel 98.
Mijn opa wordt bijna 103 en is er nog steeds wat best bijzonder is, geloof ik. Hij zei dat ik maar beter niet zo oud moet worden dat het leven niet meer fijn is. Nu is hij helaas bijna volledig doof en blind en weegt hij nog maar 48 kilo maar zijn kracht is ongelooflijk, hij overleefde zelfs twee keer corona rond zijn 100e
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:06:57 #56
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_217345258
quote:
17s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef kwiwi het volgende:
Oh en zij zijn politieagenten en wij brandweer, dat is sowieso altijd handig als buren :+
Wacht, dus jullie kunnen "HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN" naar elkaar roepen over de schutting heen.

Yoooooooo _O_
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:07:47 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217345265
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:06 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Wacht, dus jullie kunnen "HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN" naar elkaar roepen over de schutting heen.

Yoooooooo _O_
O ja inderdaad _O-
pi_217345299
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Omdat hij aan het schreeuwen was
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:52:07 #59
110987 ErwinRommel
pi_217348660
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:13 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Omdat hij aan het schreeuwen was
Doe ik ook als kut kinderen voor de zoveelste keer weer aan 't etteren zijn. Een ander mag kinderen die overlast veroorzaken best terechtwijzen.
  zaterdag 12 april 2025 @ 16:17:07 #60
110987 ErwinRommel
pi_217349729
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Zelfs al ben je een dertiger, die een kind terecht wijst.kinderen, en zeker die ouders zouden eens hun kinderen moeten corrigeren ipv dat een ander dat doet.
  zaterdag 12 april 2025 @ 16:21:42 #61
110987 ErwinRommel
pi_217349762
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:19 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Lekker je kind laten uitkafferen door iemand die je nauwelijks kent :') heeft echt niks met opvoeden te maken.
Ouders die in een stuip liggen en agressief worden zodra je ook maar iets zegt over wangedrag kind. Zie hier het recept voor prinsjes en prinsesjes.
  zaterdag 12 april 2025 @ 16:31:22 #62
504895 Bofjijff
pi_217349843
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Ouders die in een stuip liggen en agressief worden zodra je ook maar iets zegt over wangedrag kind. Zie hier het recept voor prinsjes en prinsesjes.
iets zeggen is wat anders dan uitvallen he.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:02:46 #63
110987 ErwinRommel
pi_217350087
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 16:31 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
iets zeggen is wat anders dan uitvallen he.
Semantisch taalgebruik....zucht
Zie ik een kind bij ons in de straat met steentjes gooien naar elkaar (geparkeerde auto's etc) dan schreeuw ik idd van " rot op, stop daarmee. Zouden jouw ouders daar blij mee zijn?".
Hier geen derdelander kinderen maar gewoon uit de gereformeerde klei getrokken.
Mooie is dat ze na zo een reprimande het begrijpen en nog sorry zeggen.
Maar goed, is geen randstad maar een eiland in Zuid Holland
pi_217350300
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Semantisch taalgebruik....zucht
Zie ik een kind bij ons in de straat met steentjes gooien naar elkaar (geparkeerde auto's etc) dan schreeuw ik idd van " rot op, stop daarmee. Zouden jouw ouders daar blij mee zijn?".
Hier geen derdelander kinderen maar gewoon uit de gereformeerde klei getrokken.
Mooie is dat ze na zo een reprimande het begrijpen en nog sorry zeggen.
Maar goed, is geen randstad maar een eiland in Zuid Holland
Ja zo'n veldmaarschalk uniform maakt toch wel indruk :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217350317
quote:
Laatst zat ik te kijken naar het tv programma "Meester Frank Visser doet uitspraak", en jeetje wat een figuren doen er aan mee. Ik ben er bijna van overtuigd dat sommigen ervan een FOK!account hebben.

wat kunnen burenruzies soms uit de hand lopen! Van overhangende takken tot geluidsoverlast en parkeerplekdrama’s — soms lijkt het wel alsof het kleinste probleem kan uitgroeien tot een ware burenoorlog.

Gelukkig is dat niet overal zo, en zijn er ook genoeg mensen die prima kunnen opschieten met hun buren. Sommigen drinken zelfs gezellig samen koffie of letten op elkaars huis als iemand op vakantie is.

Daarom ben ik benieuwd: hoe is jouw relatie met je buren?

[poll=8765]

Jammer dat je geen meerdere antwoorden kan geven. Je linkerbuur kan je beste vrienden zijn en bij de rechterbuur kan het ware oorlog zijn.
Dit zijn dus wel de uitzonderingen die de regels bevestigen.
Of ze zijn dusdanig geredigeerd door de kijkcijfermafia, dat dit absoluut geen realischtisch beeld geeft van de doorsnee buurman.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:30:47 #66
110987 ErwinRommel
pi_217350323
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja zo'n veldmaarschalk uniform maakt toch wel indruk :Y
🤣
Niet met m'n struikkapsel hoor. M'n vriendin lacht zich soms kapot als ik op hoge poten in jogging pak naar buiten ga om ze een flinke reprimande te geven.ze had het eens gefilmd met oud en nieuw. Dat ga ik dus niet online zetten 😆
pi_217353514
De buren die direct naast mij wonen in de portiek hebben sinds een tijdje een kat. Binnenkort gaan ze voor een maand op vakantie en ze hebben mij gevraagd om voor de kat te zorgen. Uiteraard doe ik dat met plezier.
pi_217353687
Mijn buurvrouw maakt zelf loempia's en komt ze altijd langsbrengen :Y) , toppertje !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_217354039
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 04:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mijn buurvrouw maakt zelf loempia's en komt ze altijd langsbrengen :Y) , toppertje !
Sambal bij ghehehehe
pi_217354681
Ons huis staat te koop en morgenmiddag en overmorgen vroeg zijn er bezichtigingen dus wij dumpen onze kat morgenmiddag bij de buurtjes en nemen ze dan mee de stad in voor een drankje, dinsdag morgen om 08.45 dumpen we onze kat weer bij de buren en gaan dan zelf de hort op om 3.50 uur later weer onze kat op te komen halen.
Wij wonen al 38 jaar naast elkaar met soms weleens wat ruzie om kleine dingetjes maar altijd weer uitgepraat.
De andere kant aardige man maar die zien en horen we eigenlijk nooit. In de rest van de straat is het groeten, praatje maken en elkaars post aannemen.

We gaan over 3 maanden verhuizen naar een appartement en onze buurvrouw is 92 en daarnaast van onze leeftijd We hebben al binnen mogen kijken bij hun (huur) dus dat zit denkelijk wel snor.
pi_217355192
Ben net verhuisd, appartement direct naast me zijn er op dezelfde dag komen wonen. Heb hen nog niet gesproken. Wel een oudere dame op de galerij. Beetje een bemoeigekkie en ze praat veel. Tot nu toe aardig en prima contact. Ze is blij dat er een vrouw is komen wonen, eerder alleen alleenstaande mannen en toen voelde ze zich onveilig. En nog meer van dat geblabla. Hoop dat t zo blijft geen behoefte aan meer dan dit qua contact.
pi_217368446
Aan de ene kant wonen van die bejaarden van in de 80 die bij het minste of geringste staan te klagen, daar heb ik dus echt helemaal niks mee. We groeten elkaar, meer niet. Ze hebben ook nog een zoon van een jaar of vijftig die thuiswonend is, maar die kennen we helemaal niet. Zien we vrijwel nooit. En vervolgens hoor je die oudjes weer klagen dat de tuin een zooitje is, omdat ze het allemaal niet meer aan kunnen. Zet godsamme die zoon van je aan het werk, maar goed... Volgens mij zijn ze zelf ook gewoon aan het wachten tot ze in een kist liggen. Geef ik een feestje staan ze een halfuurtje later te klagen dat de muziek zachter moet, terwijl het als achtergrond-muziek aan staat.

Aan de andere kant woont een kerel iets ouder dan ik, af en toe samen met zijn vriendin, of zo, geen idee eigenlijk. Ook hem spreken we zelden, het contact is nooit echt van de grond gekomen. Hij staat in ieder geval wél positief in het leven.
  maandag 14 april 2025 @ 15:16:19 #73
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217368544
Op iedere plek waar ik heb gewoond stel ik mij gewoon voor aan de buren als ik er in trek. Ik hoef niet echt vrienden te worden maar ik wil wel gewoon weten wie het zijn. Met praktische zaken help je elkaar gewoon. Denk aan helpen tillen als iemand een keer een nieuwe bank heeft. En als er eentje niet goed gaat doe je gezamenlijk een beetje helpen. Als het veel werk wordt schakel je weer in overleg samen de gemeente in. Ik kan mij moeilijk voorstellen compleet anoniem te wonen.
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:16:56 #74
342418 VKV
Plausibel
pi_217374687
Onze kinderen spelen met meerdere buurkindjes samen dus dan spreek je vanzelf de buren ook wel vaker. Met onze buren aan de ene kant komen we soms bij elkaar langs op de kinderverjaardagen. En we passen op elkaars katten/huis tijdens vakanties. Verder geen behoefte om echt vrienden te zijn en vind bij de meeste buren groeten wel prima.
Heb wel een buurvrouw bij ons achter wonen die we eerst altijd groetten en nu kijkt ze ineens de andere kant op als we elkaar tegenkomen dus dat is nog wel interessant, heeeel benieuwd wat er aan de hand is maar eerlijk gezegd ook te beroerd om ernaar te vragen haha.
pi_217383953
Ik zeg de buren van beide kanten altijd gedag. Verder fungeer ik ook met grote regelmaat als afhaalpunt van hun pakketjes, maar daar heb ik geen probleem mee. En daar blijft het ook bij, ik ben er nooit voor een kopje koffie over de vloer geweest en andersom ook niet.
pi_217384068
Ik lees hier dat mensen zich voorstellen als ze de nieuwe buren zijn en dit doe ik ook. Alleen zelf nog nooit meegemaakt. Ik heb nu sinds januari nieuwe buren en ze zeggen niet eens gedag als ik iets tegen ze zeg, wel tegen m’n vriendin. Dat is toch apart. _O-

Ze praten trouwens ontzettend hard, de rust in de buurt is wel weg nu.
pi_217384144
Ik kon wel goed met mijn buren, tot de buurvrouw mij wilde verbieden vogels te voeren en vond dat ik 'dat onkruid' (lees: net gepootte inheemse planten) moest verwijderen. En nee, bijen, vlinders, koolmezen, mussen, het is allemaal ongedierte en ze wil niet dat ik het naar 'onze voortuinen' lok. Zo zei ze in haar volledig betegelde tuin waar ze wekelijks op haar knieën zit om het beetje groen wat nog wil leven tussen de tegels weg te schrapen. Toen ik gewoon door ging met het bijvullen van het vogelvoer was de liefde van haar kant wel over, nu kijkt ze straal de andere kant op als ik langs kom.

Sommige mensen wil ik niet begrijpen.

Alle andere buurtgenoten prima contact mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217389721
quote:
99s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:13 schreef Karina het volgende:
Buren boven jaren geleden een akkefietje mee gehad ivm een heel hard snurkende hond :') maar die is nu weg/dood.
Aha, ze plot thickens..
  donderdag 17 april 2025 @ 08:46:29 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217390934
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:40 schreef Hanca het volgende:
Ik kon wel goed met mijn buren, tot de buurvrouw mij wilde verbieden vogels te voeren en vond dat ik 'dat onkruid' (lees: net gepootte inheemse planten) moest verwijderen. En nee, bijen, vlinders, koolmezen, mussen, het is allemaal ongedierte en ze wil niet dat ik het naar 'onze voortuinen' lok. Zo zei ze in haar volledig betegelde tuin waar ze wekelijks op haar knieën zit om het beetje groen wat nog wil leven tussen de tegels weg te schrapen. Toen ik gewoon door ging met het bijvullen van het vogelvoer was de liefde van haar kant wel over, nu kijkt ze straal de andere kant op als ik langs kom.

Ik woon in een redelijk vergrijst dorp en hier:
- steken ouderen vuurwerk af ok vogels te verjagen
- als gras 1mm te hoog is gaat het eraf
- bladeren in je tuin is een doodzonde
- bloemen? Nee de zoveelste buxus is mooier
pi_217393341
Heel goed. Ik woon vrijstaand, naast ons een jong gezin (wij ook), maar onze huizen bevinden zich grotendeels nog tussen onze tuinen in dus je kan niet verder van elkaar af zitten dan bij ons het geval is. Ideaal, hoor die mensen nooit. Onze achterburen zijn kakkers, zoonlief heeft nu twee keer in drie jaar tijd een feestje gegeven en dan sturen ze om 1:00 uur iedereen weg en gaat de muziek uit en we krijgen een dag van tevoren ook nog eens een briefje in de bus.

Rest van de straat bestaat uit degelijke starters, bejaarden en boomers met caravans. Heer-lijk _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door ISVV op 17-04-2025 15:24:02 ]
pi_217394129
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 14:55 schreef ISVV het volgende:
Heel goed. Ik woon vrijstaand, naast ons een jong gezin (wij ook), maar onze huizen bevinden zich grotendeels nog tussen onze tuinen in dus je kan niet verder van elkaar af zitten dan bij ons het geval is. Ideaal, hoor die mensen nooit. Onze achterburen zijn kakkers, zoonlief heeft nu twee keer in drie jaar tijd een feestje gegeven en dan sturen ze om 1:00 uur iedereen weg en gaat de muziek uit en we krijgen een dag van tevoren ook nog eens een briefje in de bus.

Rest van de straat bestaat uit degelijke starters, bejaarden en boomers met caravans. Heer-lijk _O_
Ideaal misschien wel ver van t centrum
  donderdag 17 april 2025 @ 17:42:12 #82
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217394207
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:40 schreef Hanca het volgende:

Als ze je maar niet gaat aanmelden voor Frank Visser oid. :P
pi_217394244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:42 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als ze je maar niet gaat aanmelden voor Frank Visser oid. :P
Ik weiger zo'n wurgcontract te tekenen :P

Maar ik heb geen ruzie, zij wil alleen ons niet meer zien. Moet zij weten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 april 2025 @ 20:22:34 #84
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_217396003
boven mij woont een shag rokende alleenstaande dikke papzak die volgens mij werkloos is want ik hoor hem vaak tot diep un de nacht rondwaggelen boven me.

en links en rechts van mij wonen twee import gezinnen uit weet ikveel welk zandbakland, maargoed ze groeten me wel als ze me zien dus ik vijd t wel best allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')