Ik zou alvast spullen gaan pakken.quote:Op zondag 6 april 2025 17:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als ze nu rond gaan draaien met Kopecky ga ik met nog meer dingen gooien.
Ze luisteren naar je, dit draait voor geen meter.quote:Op zondag 6 april 2025 17:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als ze nu rond gaan draaien met Kopecky ga ik met nog meer dingen gooien.
De enige die het snapt, de altijd domme Lippert doet weer domme dingen.quote:
Verstandige zet.quote:
Ik voorzie een zege van PFP na een uitstekend anticipatiemoment en het altijd lachwekkend G2-syndroom.quote:
Lippert zal wel blijven rijden.quote:
En dan 4e wordenquote:
De vrouwelijke Kungquote:Op zondag 6 april 2025 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lippert, onvoorstelbaar leeghoofd dat je bent.
Alle driequote:Op zondag 6 april 2025 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lippert, onvoorstelbaar leeghoofd dat je bent.
Het stopcontact?quote:Op zondag 6 april 2025 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Lekker met z’n drietjes het stopcontact naar de meet rijden
Neequote:Op zondag 6 april 2025 17:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
PFP kan toch nog wel een beetje sprinten?
Excusez? Kopecky weet het al jaren voor elkaar te krijgen ongeacht de situatie de rest voor haar te laten rijden, dan ben je een fenomeen.quote:Op zondag 6 april 2025 17:30 schreef Pistolero het volgende:
PFP heeft meer tactisch vernuft dan de overige 3 bij elkaar.
quote:Daarnaast kwam Van der Poel ook met een nieuwtje. "Na de E3 Saxo Classic ben ik drie dagen goed ziek geweest. Ik moest antibiotica nemen. Vandaag voelde ik mij nog niet super. Tegen volgende week hoop ik mijn beste benen terug te vinden."
Bloemen schikken met Demiquote:Op zondag 6 april 2025 17:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is zo moeilijk om te juichen voor Kasia. Als ze niet hard kon fietsen kon ze, nouja, niets.
Matje had dit met speels gemak gewonnen, de altijd mazzelende Tadej P.quote:
Nou dat verklaard dan wel jaquote:
Jij zegt MvdP morele winnaar?quote:Op zondag 6 april 2025 17:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Matje had dit met speels gemak gewonnen, de altijd mazzelende Tadej P.
Dat is altijd WOUT toch?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Dan rijdt iemand anders het toch wel dicht voor Kopecky.quote:Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef franklop het volgende:
Iemand gaat toch wel een poging wagen zo?
Toch?
Ik ben bang van niet.quote:Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef franklop het volgende:
Toch?
Misschien PFP, die andere twee sowieso niet.quote:Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef franklop het volgende:
Toch?
Alleen van PFP verwacht ik misschien nog wat, maar de wind helpt ook niet mee.quote:Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef franklop het volgende:
Toch?
De plank gaat wederom te groot blijken.quote:Op zondag 6 april 2025 17:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We vragen het aan kenner Koffieplanter, gaat de plank vandaag wel passen?
Vive le WLR.quote:Op zondag 6 april 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus Pogi heeft net aan kunnen wegrijden van een doodzieke en gevallen MVDP.
Voor de derde plaats in de sprint?quote:Op zondag 6 april 2025 17:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kasia doet haar schoenen alvast wat vaster, geen idee waarom maar toch.
Mathieu doet niet aan mannengriep.quote:Op zondag 6 april 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus Pogi heeft net aan kunnen wegrijden van een doodzieke en gevallen MVDP.
Lotte gaat zo soloquote:
Kasia gaat op 1 km vol aan om niet vervolgens niet meer achterom te kijken en wordt knap 4e.quote:Op zondag 6 april 2025 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mijn verwachting is dat Kasia zo aanvalt en Lippert dan op haar wiel springt. En dat was dan meteen de laatste poging.
Ze fietsen toch?quote:
Misschien nog iets te vroeg met wind tegenquote:
Bluf gewoon een keer tegen SD worx, gewoon niet meedraaienquote:Op zondag 6 april 2025 17:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien nog iets te vroeg met wind tegen
ja wel dus, zelfs scheefpoeper begint het genant te vinden.quote:Op zondag 6 april 2025 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik neem aan dat ze nu niet meer overnemen.
Ze blijven gewoon braaf overnemen.quote:Op zondag 6 april 2025 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik neem aan dat ze nu niet meer overnemen.
Kasia is ook niet de slimste.quote:
Ja, Kasia ging zelfs nog overnemen op 800 meter inclusief elleboogje en daarna nog aanvallenquote:
En dan is voetjebal ook nog eens absoluut geen sport.quote:Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik overweeg nooit meer naar een vrouwenkoers te kijken.
En na volgende week ook geen mannenkoers meer. Definitief einde tijdperk.
Het is een wonder dat Kasia de Tour vorig jaar won.quote:Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, Kasia ging zelfs nog overnemen op 800 meter inclusief elleboogje en daarna nog aanvallen
Comedy capers
De rest is gewoon talentloos of leeft niet voor zijn vak.quote:Op zondag 6 april 2025 17:48 schreef Eppie_NL het volgende:
Het zijn altijd 2-3 dezelfde renners die al die wedstrijden (klassiekers/grote rondes) winnen. Zowel bij heren als vrouwen.
Mannenkoers was toch wel leuk?quote:Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef DiegoFuser het volgende:
Conclusie:
De voorpret deze week was leuker dan de hoogmis zelf.
Jij blijft maar gewoon kijken!quote:Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik overweeg nooit meer naar een vrouwenkoers te kijken.
En na volgende week ook geen mannenkoers meer. Definitief einde tijdperk.
Dat is toch al heel lang zo?quote:Op zondag 6 april 2025 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
De puntjes zijn blijkbaar te belangrijk.
Meer geluk dan wijsheid.quote:Op zondag 6 april 2025 17:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is een wonder dat Kasia de Tour vorig jaar won.
Dit is echt de aandacht verder niet waard. De TV gaat uit.quote:Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, Kasia ging zelfs nog overnemen op 800 meter inclusief elleboogje en daarna nog aanvallen
Comedy capers
We zullen het moeten doen met Thijs, Hidde en Jip achter de betaalmuur.quote:Op zondag 6 april 2025 17:50 schreef Felagund het volgende:
Trouwens wel jammer dat er geen Vive Le Velo: leve de Hel komt.
Ook weer zoiets wat vrouwenwielrennen typeert. De kopvrouw valt, maar de ploeg rijdt hard door want de sprintster moet 17e worden.quote:Op zondag 6 april 2025 17:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is een wonder dat Kasia de Tour vorig jaar won.
In Omloop het Volk 2012 sprintte hij nochtans Boonen er knap uit.quote:Op zondag 6 april 2025 17:58 schreef Kloit het volgende:
Sep laat ook weer even horen waarom hij nooit een koers van enig belang heeft gewonnen.
Oké, maar nu zeggen dat je begrip hebt voor de vrouwen die hier voor een podiumplek rijden kan echt nietquote:Op zondag 6 april 2025 17:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In Omloop het Volk 2010 sprintte hij nochtans Boonen er knap uit.
Ik zit niet zo te wachten op types Asgreen, Nuyens, Bortolami en Durand.quote:Op zondag 6 april 2025 18:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik wil weer outsiders.
Florian Vermeersch is ook wel erg tragisch.quote:Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef Remco het volgende:
Kasia heeft inderdaad wel eens wat gewonnen maar toch denk ik altijd dat er een Wilco achtig statstiekje over haar te vinden moet zijn.
Ken vrijwel geen andere wielrenner die slechter kan aankomen dan Niewadorma.
Dit was een prima monument.quote:Op zondag 6 april 2025 18:29 schreef VoMy het volgende:
We krijgen nooit maar dan ook nooit meer een fatsoenlijk monument.
Wanneer komt de dubbel Olympisch kampioen terug en mogen we daar nog iets van verwachten?
Sep kwam ooit juichend over de streep toen hij podium reed in de Ronde, geen grap.quote:Op zondag 6 april 2025 18:01 schreef Kloit het volgende:
[..]
Oké, maar nu zeggen dat je begrip hebt voor de vrouwen die hier voor een podiumplek rijden kan echt niet
Ja zou het even terugkijkenquote:Op zondag 6 april 2025 18:36 schreef Lospedrosa het volgende:
De vrouwen finale gemist.
Heb ik wat gemist?
Gewoon een keer Jut en Jul tegen elkaar. Tiesj Benoot die een domme fout maakt in de finale, Küng die toch nog weer twee groepjes bij elkaar brengt omdat ie altijd rijdt. En dat dan gewoon iemand wint van een mannetje of 6. Zoiets zoek ik.quote:
De dubbele Olympisch kampioen, de regerend wereldkampioen tijdrijden is momenteel op hoogtestage ter voorbereiding op de Ardennen, en heeft warempel Romandië aan zijn programma gevoegd.quote:Op zondag 6 april 2025 18:29 schreef VoMy het volgende:
Wanneer komt de dubbel Olympisch kampioen terug en mogen we daar nog iets van verwachten?
Ik zou Remco ook wel eens in de Ronde willen zien.quote:Op zondag 6 april 2025 18:29 schreef VoMy het volgende:
Kan best zijn dat die laatste procenten van Mathieu het juist niet spannend maken..quote:Op zondag 6 april 2025 19:22 schreef Faraday01 het volgende:
Volgende week heeft toch potentie om spannend te worden? Wout, Pedersen, Ganna en mogelijk Stuyven moeten ver mee kunnen. Pogi heeft minder terrein om het verschil op watt per kilo te maken en Van der Poel zou de laatste procenten terug moeten krijgen. Ik heb nog wel wat hoop maar het kan naïef blijken te zijn.
Ik heb ook alle hoop dat volgende week weer een topkoers wordt. Toch een pak meer kanshebbers, ook nog een kans dat een groepje subtoppers vroeg in de koers weg rijdt.quote:Op zondag 6 april 2025 19:22 schreef Faraday01 het volgende:
Volgende week heeft toch potentie om spannend te worden? Wout, Pedersen, Ganna en mogelijk Stuyven moeten ver mee kunnen. Pogi heeft minder terrein om het verschil op watt per kilo te maken en Van der Poel zou de laatste procenten terug moeten krijgen. Ik heb nog wel wat hoop maar het kan naïef blijken te zijn.
Ook omdat Pogi's team me niet zo fantastisch lijkt, zeker voor de kasseien. Gewoon anticiperen en wat pionnen vooruit schuiven.quote:Op zondag 6 april 2025 19:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb ook alle hoop dat volgende week weer een topkoers wordt. Toch een pak meer kanshebbers, ook nog een kans dat een groepje subtoppers vroeg in de koers weg rijdt.
Dat is toch niet achter de betaalmuur? Maar dat is enkel op maandag, wel een podcast de rest van de weekquote:Op zondag 6 april 2025 17:51 schreef Kloit het volgende:
[..]
We zullen het moeten doen met Thijs, Hidde en Jip achter de betaalmuur.
Alpecin kan natuurlijk ook gokken, zeker ook nog met een Philipsen.quote:Op zondag 6 april 2025 19:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ook omdat Pogi's team me niet zo fantastisch lijkt, zeker voor de kasseien. Gewoon anticiperen en wat pionnen vooruit schuiven.
Weet niet wie er precies start, maar met Vermeersch en Politt toch al een prima duo? En Alpecin is ook altijd collectief op de brommer daar en kan zaken recht zettenquote:Op zondag 6 april 2025 19:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ook omdat Pogi's team me niet zo fantastisch lijkt, zeker voor de kasseien. Gewoon anticiperen en wat pionnen vooruit schuiven.
Er is ook nog een videocast met Thijs, Hidde en Jip. Is die op tv of alleen maar via streaming achter betaalmuur? De podcast is gratis.quote:Op zondag 6 april 2025 19:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is toch niet achter de betaalmuur? Maar dat is enkel op maandag, wel een podcast de rest van de week
Is inderdaad niet achter de betaalmuur, maar gewoon te zien op het YT-kanaal van ES en HBO Max.quote:Op zondag 6 april 2025 19:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is toch niet achter de betaalmuur? Maar dat is enkel op maandag, wel een podcast de rest van de week
quote:Helaas sloeg het noodlot toe voor Degenkolb, Naberman en Edmonson toen een renner vlak voor hen ten val kwam op 126 kilometer van de streep. Het Team Picnic PostNL-trio kon geen kant meer op. Degenkolb verliet de wedstrijd en werd naar het ziekenhuis gebracht voor röntgenfoto’s en controles. Hieruit bleek dat Degenkolb zijn sleutelbeen, elleboog en pols heeft gebroken. Ook Naberman brak zijn pols bij de val, terwijl Edmondson een verstuikte enkel opliep.
Komt uit dezelfde gristenplaats als Snushoornquote:Op zondag 6 april 2025 21:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb Naberman dus echt nog nooit ergens gezien.
Degenkolb heeft dus gewoon nog een contract voor volgend jaar. Die krijg je bij Picnic blijkbaar bij een pakje boter.quote:
Picnic PostNL valt wel graag in bosjes, vorig jaar tijdens de Tour ook al (of is dat inmiddels al twee jaar terug in die tijdrit?).quote:
En hele tijd terug ook een keer gezellig met zn allen aangereden. Onder anderen Haga flink geraakt toen.quote:Op zondag 6 april 2025 21:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Picnic PostNL valt wel graag in bosjes, vorig jaar tijdens de Tour ook al (of is dat inmiddels al twee jaar terug in die tijdrit?).
Plus een flinke kluif voor UAE om te controleren, en een Alpecin met schijnbaar kwetsbare banden. Genotquote:Op zondag 6 april 2025 19:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb ook alle hoop dat volgende week weer een topkoers wordt. Toch een pak meer kanshebbers, ook nog een kans dat een groepje subtoppers vroeg in de koers weg rijdt.
Was eerst het plan dacht ik, maar valpartijen veranderden dit.quote:Op zondag 6 april 2025 19:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou Remco ook wel eens in de Ronde willen zien.
Om en om het oude en nieuwe parcours?quote:Op zondag 6 april 2025 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kunnen we er volgend jaar niet wat heuvels uit halen?
Als er geen Belgische topper opstaat, is dat niet onrealistisch. Anderzijds is het wel uitnodigend voor Remco om een keer mee te doen.quote:Op zondag 6 april 2025 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kunnen we er volgend jaar niet wat heuvels uit halen?
Nooit een optie geweest, alleen Sanremo heeft hij serieus overwogen.quote:Op zondag 6 april 2025 21:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was eerst het plan dacht ik, maar valpartijen veranderden dit.
https://www.wielerflits.n(...)en-met-het-voorjaar/quote:Op zondag 6 april 2025 22:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nooit een optie geweest, alleen Sanremo heeft hij serieus overwogen.
Fusieflits roept Visma op tot morele winnaar?quote:Op zondag 6 april 2025 22:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Visma | Lease a Bike zonder podium tóch ook winnaar Ronde van Vlaanderen 2025
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241105_95942249quote:Op zondag 6 april 2025 22:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)en-met-het-voorjaar/
Zelf had ie wel goesting voor meer.
Hem hier laten starten zonder voorbereidingskoers was misschien ook niet het allerslimste ideequote:Op zondag 6 april 2025 22:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Lenny ooit nog terug durven komen?
Dat doen ze zelf ookquote:Op zondag 6 april 2025 16:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Michel Wuyts heeft deze categorie consequent "de meisjes" genoemd.
Voor die ploegen niet lijkt me.quote:Op zondag 6 april 2025 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
De puntjes zijn blijkbaar te belangrijk.
quote:Op zondag 6 april 2025 18:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Een monument dat door Pogacar gewonnen wordt is per definitie geen prima monument, me dunkt.
Als hij niet clean is, dan is een groot deel van de rest dat ook niet. Geschiedenis bewijst ook dat er nooit maar eentje zich dopeert.quote:Op zondag 6 april 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien verwend maar had er meer van verwacht vandaag en begin pogacar te disliken als winnaar.
Die is nooit clean zoals de geschiedenis bewijst bij elk voorbeeld ooit waarbij er een sterk beter is dan alle rest.
Eensquote:Op zondag 6 april 2025 22:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Visma | Lease a Bike zonder podium tóch ook winnaar Ronde van Vlaanderen 2025
Het kan verkeren. Paar jaar geleden was heel Vlaanderen in rouw als Wout hier 4e werd. Nu is het een wereldprestatie.quote:Op zondag 6 april 2025 22:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fusieflits roept Visma op tot morele winnaar?
Dat deed hij 1x toch? Dat was inderdaad niet slim, maar om dan te zeggen dat hij enkel daarmee bezig was..quote:Op maandag 7 april 2025 09:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan verkeren. Paar jaar geleden was heel Vlaanderen in rouw als Wout hier 4e werd. Nu is het een wereldprestatie.
Hij leek vooral druk met het afschudden van zijn teamgenoten. Waarom moest hij alleen wegspringen? Ga dan gewoon vol rijden om dichterbij te komen.
Ja, 1 keer. 1 keer teveel. Draaide volgens mij ook mee. Waarom zou je dat doen? Jorgenson en Bennoot is toch geen probleem als die terug komen. Blijkbaar toch bang dat hij niet de absolute kopman is en zijn wedstrijd beetje zo inrichten dat er situaties ontstaan waarin hij dat wel moet zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 09:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat deed hij 1x toch? Dat was inderdaad niet slim, maar om dan te zeggen dat hij enkel daarmee bezig was..
Het was vooral onnavolgbaar op welke momenten hij goed was. Hij oogde sterk bij de 1e aanval bij Pogi, even later leken er opeens 6 of 7 sterker en leek hij volledig te parkeren. Het was daarna telkens op hangen en wurgen om mee te kunnen, maar uiteindelijk is hij op de laatste keer Oude Kwaremont misschien wel de sterkste na Pogi..
De laatste keer OK was Wout zwakker dan Mathieu. Wout begon met voorsprong en moest eerder lossen dan Mathieu. Mathieu liet zich later wel terugzakken toen hij inzag dat hij het gat met Tadej niet kon dichtkrijgen in zijn eentje.quote:Op maandag 7 april 2025 09:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat deed hij 1x toch? Dat was inderdaad niet slim, maar om dan te zeggen dat hij enkel daarmee bezig was..
Het was vooral onnavolgbaar op welke momenten hij goed was. Hij oogde sterk bij de 1e aanval bij Pogi, even later leken er opeens 6 of 7 sterker en leek hij volledig te parkeren. Het was daarna telkens op hangen en wurgen om mee te kunnen, maar uiteindelijk is hij op de laatste keer Oude Kwaremont misschien wel de sterkste na Pogi..
Hij had sowieso niet aan moeten vallen. Enige kans voor hem om te winnen was om zo zuinig mogelijk met Pogacar naar de meet te rijden, hopen dat ze Pedersen onderweg ergens kwijt zouden spelen en hem dan in de sprint te pakken.quote:Op maandag 7 april 2025 10:11 schreef Idisrom het volgende:
Volgens Chris Horner had knucklehead Van der Poel nooit op de eerste keer Paterberg moeten aanvallen tegen Pogacar. Op de steilste klim ga je niet proberen de sterkste klimmer uit het wiel te krijgen.
Ja achteraf is mooi wonen.quote:Op maandag 7 april 2025 11:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij had sowieso niet aan moeten vallen. Enige kans voor hem om te winnen was om zo zuinig mogelijk met Pogacar naar de meet te rijden, hopen dat ze Pedersen onderweg ergens kwijt zouden spelen en hem dan in de sprint te pakken.
Oh, dan zou ik het nog een keer moeten terugkijken, maar volgens mij had Wout geen voorsprong meer over toen Pogi aanzette, probeerde Mathieu daarna te volgen, maar viel hij al snel terug en had hij daarna alle moeite om Wout te volgen.quote:Op maandag 7 april 2025 10:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste keer OK was Wout zwakker dan Mathieu. Wout begon met voorsprong en moest eerder lossen dan Mathieu. Mathieu liet zich later wel terugzakken toen hij inzag dat hij het gat met Tadej niet kon dichtkrijgen in zijn eentje.
Dat weet je vooraf eigenlijk wel. Hij was nota bene ziek geweest. Dan gaat hij Pogacar bergop niet losrijden.quote:
Kunnen we stellen dat dit een ouderwetse mentale nederlaag was van Mathieu? (Al is het niet helemaal ouderwets, want de jonge Mathieu liet dan ook wel eens volledig lopen terwijl deze Mathieu nog wel het podium binnenhengelt.)quote:Op maandag 7 april 2025 10:19 schreef Idisrom het volgende:
Volgens Chris Horner was de fout van VLaB en Lidl-Trek dat ze aanvielen op de klimmen (waar Pogacar en Van der Poel sterker waren) in plaats van om en om demarreren op de vlakke stukken er tussen. Dan had Pogacar zonder ploegmaten veel meer moeite gehad om de aanvallen te pareren.
Je hebt gelezen dat hij afgelopen week nog ziek was en aan de antibiotica heeft gezeten?quote:Op maandag 7 april 2025 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kunnen we stellen dat dit een ouderwetse mentale nederlaag was van Mathieu? (Al is het niet helemaal ouderwets, want de jonge Mathieu liet dan ook wel eens volledig lopen terwijl deze Mathieu nog wel het podium binnenhengelt.)
Want hij stelt wel dat zijn benen matig waren, maar als je de koers bekijkt en al zijn verspilde krachten ziet, dan durf ik de stelling wel te verdedigen dat hij Pogi had kunnen volgen op de Oude Kwaremont zonder zijn krachtenverkwisting. Tenzij Pogi nog veel harder had gekund daar en meteen inhield vanaf het moment dat Mathieu loste, zo tactisch vernuftig is hij wel moet ik toegeven.
En die lul vertelt dat niet even voor ik mijn pooltje in vulquote:Op maandag 7 april 2025 14:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat hij afgelopen week nog ziek was en aan de antibiotica heeft gezeten?
Heeft letterlijk in alle kranten gestaan.quote:Op maandag 7 april 2025 14:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En die lul vertelt dat niet even voor ik mijn pooltje in vul
Dat is zo, maar neemt niet weg dat hij wel op een paar momenten onnodig krachten heeft verspild.quote:Op maandag 7 april 2025 14:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat hij afgelopen week nog ziek was en aan de antibiotica heeft gezeten?
Dan kan er geen mentale component meer spelen? Zoals in de post staat, die verspilde energie had hij dus wel voorradig, maar op de verkeerde momenten gebruikt.quote:Op maandag 7 april 2025 14:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Waar hij tegenwoordig meestal zuiniger en scherper koerst was het gisteren weer de oude Mathieu.quote:Op maandag 7 april 2025 15:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan kan er geen mentale component meer spelen? Zoals in de post staat, die verspilde energie had hij dus wel voorradig, maar op de verkeerde momenten gebruikt.
Staat buiten kijf dat hij fysiek niet top was, Pogacar denk ik trouwens ook niet.
Mentaal is niet helemaal het juiste woord lijkt mij, maar ik ben het met je eens dat Mathieu in een gunstiger scenario wel had kunnen volgen.quote:Op maandag 7 april 2025 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kunnen we stellen dat dit een ouderwetse mentale nederlaag was van Mathieu? (Al is het niet helemaal ouderwets, want de jonge Mathieu liet dan ook wel eens volledig lopen terwijl deze Mathieu nog wel het podium binnenhengelt.)
Want hij stelt wel dat zijn benen matig waren, maar als je de koers bekijkt en al zijn verspilde krachten ziet, dan durf ik de stelling wel te verdedigen dat hij Pogi had kunnen volgen op de Oude Kwaremont zonder zijn krachtenverkwisting. Tenzij Pogi nog veel harder had gekund daar en meteen inhield vanaf het moment dat Mathieu loste, zo tactisch vernuftig is hij wel moet ik toegeven.
quote:Charles-Victor (9) gaf alles terwijl hij naast Pogacar reed in de Ronde: “Die foto komt ingekaderd boven mijn bed”
Wout van Aert en Mathieu van der Poel had hij al gelost. Maar op weg naar de finish in Oudenaarde moest Tadej Pogacar voor het oog van 971.201 tv-kijkers nog voorbij één man: Charles-Victor Vermeulen (9): “Het was zo speciaal toen hij recht in mijn ogen keek.”
Het was een beeld dat zondagnamiddag bleef hangen bij de kijkers. Pogacar was op 3,3 kilometer van de aankomst al zegezeker. Maar toen reed hij voorbij het jongste rennertje van het pak. Charles-Victor Vermeulen. Op het fietspad. “Ik had zelf al een wedstrijd gereden”, vertelt de 9-jarige een dag later. “Ik werd vierde.” Dezelfde plaats als Van Aert in de Ronde, een plek voor kampioenen. “Maar ik wilde nog graag naar de wedstrijd gaan kijken. Het was niet ver, we wonen in Wortegem-Petegem, op tien kilometer van de aankomst in Oudenaarde.”
Charles-Victor had zijn fiets bij. “Ik wilde eens zien hoe snel die mannen echt rijden”, vertelt hij. “En weten hoelang ik zou kunnen volgen.” En dus zette hij vaart toen hij leider Pogacar in de verte zag aankomen. De Sloveen vlamde hem voorbij. Maar hij keek wel even naar Charles-Victor en keek honderd meter later nog eens achterom. “Ik denk dat ik twintig per uur reed”, zegt de jongen. “Hij zoefde me voorbij. Ik riep nog of ik een drinkpul kreeg. Ofwel hoorde hij het niet, ofwel had hij die nog nodig om te drinken.”
De jongen combineert momenteel voetbal met koers. “Maar als ik ooit moet kiezen, word ik coureur”, zegt hij gedecideerd. “Ik wil ooit de Ronde van Vlaanderen rijden.” Zijn grote held is de man die hem voorbijstoof. “Ik ben fan van Tadej”, zegt hij. “Omdat hij altijd zo lief is voor kinderen. Hij wuift altijd. Ik zag hem al een paar keer tijdens wedstrijden, maar het is mijn grote droom om hem te ontmoeten.”
Dat net de Sloveen zijn favoriet is, kan bijna geen toeval zijn. De twee lijken op elkaar. Tadej met zijn jongensbekkie. En Charles-Victor met dezelfde witte bos haar. “Zijn piekskes komen ook van tussen zijn helm”, komt mama Julie tussen.
Charles-Victor glimt van trots nu hij voor zoveel kijkers door het beeld reed. En de foto met Tadej is voor de eeuwigheid. “Ik ga hem laten printen en hij komt in een kader boven mijn bed. Het was zo speciaal toen hij recht in mijn ogen keek.” En misschien rijden ze ooit samen in het peloton. De wereldkampioen in de nadagen van zijn carrière en Charles-Victor als debutant. “Volgend jaar wil ik de 80 kilometer voor wielertoeristen rijden”, zegt hij. En hij is er gerust in. “De Wolvenberg, de Kattenberg en de Molenberg heb ik al overwonnen zonder mijn voet aan de grond te zetten.”
Inclusief plukjes haar uit de helm.quote:Op maandag 7 april 2025 19:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De foto die Charles-Victor (rechts) zal ophangen boven zijn bed: al rijdend naast Tadej Pogacar
[ afbeelding ]
Als twee druppels water.
Charles-Victor wordt volgend jaar uitgenodigd in Vive le Velo?quote:Op maandag 7 april 2025 19:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
“Ik werd vierde.” Dezelfde plaats als Van Aert in de Ronde, een plek voor kampioenen.
Meer publiciteit gepakt dan heel Wagner Bazin WB.quote:Op maandag 7 april 2025 19:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De foto die Charles-Victor (rechts) zal ophangen boven zijn bed: al rijdend naast Tadej Pogacar
[ afbeelding ]
Als twee druppels water.
Sammy Neyrinck op bezoek.quote:Op maandag 7 april 2025 19:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Charles-Victor wordt volgend jaar uitgenodigd in Vive le Velo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |