Mwah, Simon is weliswaar doodverklaard in seizoen 5 maar het lichaam in de kist werd niet geïdentificeerd, waardoor hij eenvoudig kon terugkeren in seizoen 8. Ludo werd doodverklaard maar dat was dan weer een truc om op de achtergrond te kunnen achterhalen wie de kogels had verwisseld. Verder is iedereen die is gestorven ín de serie wel echt gestorven en nooit meer uit de dood herrezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:27 schreef Ceviche het volgende:
In gtst is niemand definitief dood, toch? Behalve als de acteur/actrice is overleden, want dan zou het wel heel tactloos zijn, maar verder staat die deur altijd op een kier.
Het zou wel de stunt van de eeuw zijn moest Bowien nog in leven zijn en achter dit plan zittenquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnen.
Sophia hebben we nooit in leven gezien voordat ze levend en wel terugkeerde op de uitvaart van Maximiliaan. Het enige wat we ooit zagen van die bomaanslag is stock footage, dus dat is geen kwestie van "ze is op beeld gestorven, heeft opgebaard in een kist gelegen en bleek wonderwel nog te leven". Hetzelfde verhaal met Stefano een paar jaar eerder: ze waren oorspronkelijk puur en alleen backstory voor Ludo, en latere schrijfregimes hebben besloten de personages in het verhaal op te voeren met wat creatief schrijfwerk.quote:Op zondag 6 april 2025 15:13 schreef Ceviche het volgende:
Mijn geheugen is een stuk chaotischer dan dat van jullie, maar bij komt dan nog op: Sophia (die was al dood maar bleek nog te leven en kwam toen de serie in), Arnie (telt ook niet echt maar toch), Rik had zich dood laten verklaren en kon zo terugkeren naar Meerdijk door zich voor te doen als zijn celgenoot Jan (Zou hij stiekem alsnog door het leven gaan als Jan?), John Alberts (op dezelfde manier doodverklaard en met een andere identiteit teruggekeerd), en dan nog personages die vermist zijn geraakt en altijd weer gevonden kunnen worden.
Of ze vergeten gewoon wat storylines en schrijven iemand er gewoon weer in, daar zie ik ze ook wel voor aan.
John Alberts was gewoon dood Pete Jensen nam zijn identiteit over maar John is omgekomen in een ongeluk die ze samen hadden gehad.quote:Op zondag 6 april 2025 15:13 schreef Ceviche het volgende:
Mijn geheugen is een stuk chaotischer dan dat van jullie, maar bij komt dan nog op: Sophia (die was al dood maar bleek nog te leven en kwam toen de serie in), Arnie (telt ook niet echt maar toch), Rik had zich dood laten verklaren en kon zo terugkeren naar Meerdijk door zich voor te doen als zijn celgenoot Jan (Zou hij stiekem alsnog door het leven gaan als Jan?), John Alberts (op dezelfde manier doodverklaard en met een andere identiteit teruggekeerd), en dan nog personages die vermist zijn geraakt en altijd weer gevonden kunnen worden.
Of ze vergeten gewoon wat storylines en schrijven iemand er gewoon weer in, daar zie ik ze ook wel voor aan.
zou het wel leuk vinden als dit idd billy met shanti is.quote:Op zondag 6 april 2025 21:00 schreef Bpalma het volgende:
Zou het niet kunnen dat Shanti hier samen met misschien toch wel Billy achter zit. Ik zou er niet raar van opkijken. Inge ipenburg als Hafkamp zie ik niet meer gebeuren of er moet een soortgelijke verhalenlijn van de soap Familie komen waarbij ze ineens terugkomt als een andere actrice die zogenaamd een gezichtstransplantatie heeft gedaan maar dat zie ik een type als Hafkamp niet doen
Dat is wel een grote kopie van Sjors die ineens alles voor haar moeder over heeft en dus anti Ludo (en de rest) wordt. Zou ik bij Shanti nog onlogischer vinden, die heeft juist veel aan Ludo te danken, waar Sjors ook al wel de slechte kant van Ludo kende. Ik denk dat dit gewoon op zichzelf staat, gewoon een stel gekkies die op geld uit zijn.quote:Op zondag 6 april 2025 21:00 schreef Bpalma het volgende:
Zou het niet kunnen dat Shanti hier samen met misschien toch wel Billy achter zit. Ik zou er niet raar van opkijken. Inge ipenburg als Hafkamp zie ik niet meer gebeuren of er moet een soortgelijke verhalenlijn van de soap Familie komen waarbij ze ineens terugkomt als een andere actrice die zogenaamd een gezichtstransplantatie heeft gedaan maar dat zie ik een type als Hafkamp niet doen
Ik vind vooral het verschil in karakter tussen de twee periodes erg opmerkelijk. De Ludo van toen had Henriëtte allang laten doorlichten door een mannetje of haar hoogstpersoonlijk Meerdijk uitgebonjourd, maar de Ludo van nu komt niet verder dan "ja, ze is gewoon een vreemde vrouw" en "laten we het nog even aanzien want ik wil dat huis in Italië"quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:11 schreef Dutch_view het volgende:
Als je naar de GTST classics kijkt op RTL Lounge gaat die in de ochtend naadloos over in de herhaling van de nieuwe GTST. En dan is het wel even schrikken van de 'jonge' Ludo in de classics naar de huidige Ludo![]()
Opeens zie je een Ludo met een veel dikker hoofd
Ja wat dat betreft zijn het ook andere tijden en geen betere tijden (voor de kijker)quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:46 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind vooral het verschil in karakter tussen de twee periodes erg opmerkelijk. De Ludo van toen had Henriëtte allang laten doorlichten door een mannetje of haar hoogstpersoonlijk Meerdijk uitgebonjourd, maar de Ludo van nu komt niet verder dan "ja, ze is gewoon een vreemde vrouw" en "laten we het nog even aanzien want ik wil dat huis in Italië"
Wanneer was Ludo voor het laatst een bad guy eigenlijk? De afgelopen 2 jaar (toen begon ik weer met kijken) heb ik hem eigenlijk niks zien doen. Heel even was hij verdacht in die Raoul-zaak maar daar bleek hij niets mee te maken te hebben. En iets met Palmnoot en iets over een schilderij maar dat was ook niet echt iets kwaadaardigs toch?quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:46 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind vooral het verschil in karakter tussen de twee periodes erg opmerkelijk. De Ludo van toen had Henriëtte allang laten doorlichten door een mannetje of haar hoogstpersoonlijk Meerdijk uitgebonjourd, maar de Ludo van nu komt niet verder dan "ja, ze is gewoon een vreemde vrouw" en "laten we het nog even aanzien want ik wil dat huis in Italië"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 9 april 2025 00:14 schreef freaky40 het volgende:
Dat verhaallijntje van Stefano met zijn Italiaanse horeca imperium creëert nu een soort Little Italy in Meerdijk. Hij moet er maar personeel voor kunnen vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ehhh... toen hij Richard onterecht liet opdraaien voor drugssmokkel in Italië. Al kwam hij daar uiteindelijk op terug (dankzij Janine dacht ik) door Richard met behulp van Daan te laten ontsnappen uit de gevangenis, dus tja...quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wanneer was Ludo voor het laatst een bad guy eigenlijk? De afgelopen 2 jaar (toen begon ik weer met kijken) heb ik hem eigenlijk niks zien doen. Heel even was hij verdacht in die Raoul-zaak maar daar bleek hij niets mee te maken te hebben. En iets met Palmnoot en iets over een schilderij maar dat was ook niet echt iets kwaadaardigs toch?
quote:Op woensdag 9 april 2025 09:05 schreef Ceviche het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:23 schreef laracroftonline het volgende:
[..]Misschien Marco van Basten even tippen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
🤣🤣🤣quote:Op donderdag 10 april 2025 01:47 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Misschien Marco van Basten even tippen.
Emotie-regulatie wordt steeds beter naarmate je ouder wordt, toch?quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:46 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:51 schreef Ceviche het volgende:
En alles waarschijnlijk wederom buiten beeld, en door! Contract van de acteur zit er weer op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
quote:Op maandag 14 april 2025 00:31 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind het vooral komisch hoe Rik zich blijkbaar weken na elkaar ''Jasper'' kan noemen in de tent waar hij nota bene zelf werkzaam is. Daarnaast is Meerdijk gewoon een dorp volgens mij. Hij kan om de haverklap worden aangesproken met zijn eigen naam als hij daar is. Ach ja, het past goed in de totaal ongeloofwaardige verhaallijnen van de laatste tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel het meest lachwekkende inderdaad. Net zoals dat Ruud en zijn maten blijkbaar al langer sporten in Sparks maar niet weten dat ene Rik de Jong daar werkt.quote:Op maandag 14 april 2025 01:41 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral komisch hoe Rik zich blijkbaar weken na elkaar ''Jasper'' kan noemen in de tent waar hij nota bene zelf werkzaam is. Daarnaast is Meerdijk gewoon een dorp volgens mij. Hij kan om de haverklap worden aangesproken met zijn eigen naam als hij daar is. Ach ja, het past goed in de totaal ongeloofwaardige verhaallijnen van de laatste tijd.
quote:Op maandag 14 april 2025 09:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat is wel het meest lachwekkende inderdaad. Net zoals dat Ruud en zijn maten blijkbaar al langer sporten in Sparks maar niet weten dat ene Rik de Jong daar werkt.
Maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. Dat was wel duidelijk vanaf het moment dat Vrouwtje Wenkbrauw ineens opdook in de club en het zo orkestreerde dat een gedrogeerde Ludo zowat bij haar op schoot zat toen Janine arriveerde (nadat ze die een sms had gestuurd met het adres).quote:Op woensdag 16 april 2025 12:26 schreef Japepk het volgende:
Ik ben even lui, maar ik begrijp dat de 'Ludo in een seksclub' aflevering inmiddels op tv is geweest? Wat was het? Droom, hallucinatie, erin geluisd, gedrogeerd, zelf een snood dubbelplan?
En dan moet de amulet nog beginnenquote:Op woensdag 16 april 2025 20:49 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een onzin bij de classics op Videoland, Benjamin als geest en Dorothea 😂 haha
Dat was wel echt het begin van het einde, seizoen 15. Isabella die de psychiatrische inrichting kon binnen- en buitenwandelen zonder problemen, Martine die d'r tijd vooral nog uitzat totdat Ludo alles om zich op haar te wreken op een gouden presenteerblaadje kreeg aangereikt, Yasmin met d'r modellencarrière om vervolgens zomaar ineens een koffiecafé te willen beginnen, de strijd tussen Dennis en Ray om De Koning, de aanzet tot Dennis-is-Arnie... Het verschil met nu is vooral dat de schrijvers er destijds wel duidelijk plezier in hadden om zoveel nonsens bij elkaar te schrijven.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:49 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een onzin bij de classics op Videoland, Benjamin als geest en Dorothea 😂 haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Valt me op dat de serie ook wat trager wordt in beeldvoering, net af en toe wat langer stiltes laten vallen tussen personages. Dat is zeker hip of zo maar nu de verhaallijnen zo bagger zijn de laatste tijd slaat dit als kut op DirkAllemaal cabaretteketet!
quote:Op donderdag 17 april 2025 14:14 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Valt me op dat de serie ook wat trager wordt in beeldvoering, net af en toe wat langer stiltes laten vallen tussen personages. Dat is zeker hip of zo maar nu de verhaallijnen zo bagger zijn de laatste tijd slaat dit als kut op DirkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het raar dat ik de Amulet-verhaallijn niet eens zo slecht vond? Ok, ik vond de nieuwe Dian niet zo leuk en had voor deze verhaallijn liever de tweede Dian teruggezien. Chris Jolles gaf het personage toch iets speels en geniepigs mee, dat Rixt Leddy niet in zich had. De eerste Wiet was ook wat vaag als personage. Ook hadden ze de moord op Frits van Houten met rust moeten laten. Ik denk dat niemand het leuk vond dat niet Hannie maar Hans de TV in het bad had geduwd. Hans had Frits mogen zijn, al vond ik het mysterie wel tof. Dat 'Frits' opduikt op het kerkhof terwijl Jack en Sjors hem opgraven. Dat 'Frits' buiten tegen ze praat terwijl ze hem binnen tegelijk dood ingevroren zien liggen. Het was vergezocht, maar het had zo zijn momenten.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En dan moet de amulet nog beginnen
quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:07 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:49 schreef freaky40 het volgende:
Mijn mening:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Claude_Viole op 22-04-2025 01:32:33 ]
quote:Op dinsdag 22 april 2025 01:27 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Mijn mening:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoe zit dat eigenlijk? Manu die naar Barcelona ging met Bing?quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Meer Nola in die jurk aub.
Is dat kleine ventje van Bing en Nina ook mee naar Spanje of zijn ze die gewoon vergeten?
De jongste is bij nina, want janine moest oppassen nog (maar haakte half af weer om ludo te bespioneren)quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat eigenlijk? Manu die naar Barcelona ging met Bing?
quote:Op dinsdag 22 april 2025 01:27 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
En dat terwijl de zomerstop niet snel genoeg kan komen met het abominabele niveau van de serie...quote:De soap is nog de hele maand juni iedere maandag t/m donderdag te zien op RTL 4, wat betekent dat we sowieso nog tot begin juli 2025 kunnen blijven genieten van de nodige drama, verrassingen en cliffhangers.
zal wel meevallen ze hebben nu 6 maanden tussen de wanneer de aflevering is opgenomen en wanneer die is uitgezonden. dus materiaal genoeg om per september weer te beginnen met nieuwe.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef freaky40 het volgende:
Tja klopt maar vind dit dan wel een meevaller. Maar zal je net zien dat het dan ook weer later begint na de zomerstop.
Misschien is Peter van der Vorst het ook beu en wil hij de serie er zo snel mogelijk doorheen jassen om er maar vanaf te zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:37 schreef freaky40 het volgende:
Ik zag ook dat we weer naar 5 dagen gaan vanaf juni! Wat is dat dan?
Waar las je dat? Er zijn namelijk ook van die websites die allemaal onwaarheden over GTST rondbazuinen. Gaat allemaal over money's, reklames en opgezet door Thaise mensen...quote:Op woensdag 23 april 2025 16:37 schreef freaky40 het volgende:
Ik zag ook dat we weer naar 5 dagen gaan vanaf juni! Wat is dat dan?
het was pas nog verlengd met 3 jaar.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:44 schreef Japepk het volgende:
[..]
Misschien is Peter van der Vorst het ook beu en wil hij de serie er zo snel mogelijk doorheen jassen om er maar vanaf te zijn.
Dit is zo’n bijzonder fenomeen sinds een half jaar. M’n hele timeline staat er mee vol. Chat gpt artikelen vol onderwaarheden met niet kloppende plaatjes 😂quote:Op woensdag 23 april 2025 19:17 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Waar las je dat? Er zijn namelijk ook van die websites die allemaal onwaarheden over GTST rondbazuinen. Gaat allemaal over money's, reklames en opgezet door Thaise mensen...
Die zie ik ook de laatste weken.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:52 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dit is zo’n bijzonder fenomeen sinds een half jaar. M’n hele timeline staat er mee vol. Chat gpt artikelen vol onderwaarheden met niet kloppende plaatjes 😂
En foto's van Christophe Haddad uit Thuis (of Familie?) met teksten dat hij terug zou keren in 'de soap'.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die zie ik ook de laatste weken.
Andrea zou Valentijn zijn volgens die onzin veel mensen geloven het ook nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreemd trouwens dat die vlog verhaallijn tussen Nola en Steef maar door blijft modderen. Je doet iets wat de doelgroep van GTST al lang ontgroeid is of helemaal niet mee gedaan heeft in deze trend, laat staan het interessant vind. Het is zoooo 2017 bovendien toen iedereen echt een vlog had of er 1 begon. GTST moet echt aan hun doelgroep denken voor wie ze dit maken. Denk dat de leeftijd van de kijker echt wel wat hoger ligt dan van kinderen van de leeftijd waarin Nola en Steef in zitten met dito dingen uit hun leeftijdscategorie.Allemaal cabaretteketet!
Ik heb er gisteren een gerapporteerd. Dit was de 'Goede Tijden Slechte Tijden Ventilatoren' groep. Blijkbaar hebben ze het woord fans verkeerd vertaaldquote:Op woensdag 23 april 2025 22:52 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dit is zo’n bijzonder fenomeen sinds een half jaar. M’n hele timeline staat er mee vol. Chat gpt artikelen vol onderwaarheden met niet kloppende plaatjes 😂
Ja, hij was heel goed. Zie hem graag terugquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:56 schreef James1988 het volgende:
De Beer was wel een goede schurk. Zeer goed neergezet door de acteur.
Haha, en dan te bedenken dat hij ook regelmatig in de Koning is geweest met die politieagent en zijn maatjes. Rik is nota bene eigenaar en barman van die kroeg geweestquote:Op vrijdag 25 april 2025 02:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
De hoeveelste corrupte agenten zijn dit eigenlijk van politie Meerdijk. Zou denken dat het corps wel opgeschoond zou zijn nadat hele boks drugshandel gebeuren telkens elke keer als ik deze vent in beeld zie doet hij mij denken aan de Beer met zijn Rikkemans dat was ook een racist die hadden ze beter kunnen gebruiken.
Inmiddels is bekend dat de zomercliff op 3 juli zal worden uitgezonden op RTL4; op 26 juni is-ie al te zien op Videoland.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:46 schreef PeterKelder het volgende:
GTST gaat dit jaar langer door dan verwacht
[..]
En dat terwijl de zomerstop niet snel genoeg kan komen met het abominabele niveau van de serie...
quote:Op maandag 28 april 2025 03:38 schreef DumpTruck het volgende:
Ik hoop wel dat Troj blijft wat ze ook gaan doen met Noa.
Gewoon een chille gast en de acteur speelt de rol ook prima.
In het begin dacht ik ook wat hebben ze nou weer binnen gehaald met die Troj maar vindt het inmiddels wel een prima personage eigenlijk die nog wel uitgediept mag worden prima vent beetje het moreel van Noud en Dennis van vroeger een jonge goedzak toen in die korte scenes met Linda en Nina dus een keer zonder Nola kwam hij ook sterk over. Zou jammer zijn als ze die nu alweer eruit schrijven zonder dat we ooit zijn kant echt helemaal hebben gezien.quote:Op maandag 28 april 2025 14:25 schreef freaky40 het volgende:
Vind ik niet, het is een vervelend karakter al sinds de verhaallijn begon. Acteur vind ik er altijd uit zien als een inteelt Pool met een slechte kledingkeuze. Steef zou ik een betere partij vinden voor Noa.
Helemaal eens hiermee.quote:Op maandag 28 april 2025 16:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
[..]
In het begin dacht ik ook wat hebben ze nou weer binnen gehaald met die Troj maar vindt het inmiddels wel een prima personage eigenlijk die nog wel uitgediept mag worden prima vent beetje het moreel van Noud en Dennis van vroeger een jonge goedzak toen in die korte scenes met Linda en Nina dus een keer zonder Nola kwam hij ook sterk over. Zou jammer zijn als ze die nu alweer eruit schrijven zonder dat we ooit zijn kant echt helemaal hebben gezien.
Ik denk daar totaal anders over, vind het nog steeds een nietszeggend personage.quote:Op maandag 28 april 2025 16:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
[..]
In het begin dacht ik ook wat hebben ze nou weer binnen gehaald met die Troj maar vindt het inmiddels wel een prima personage eigenlijk die nog wel uitgediept mag worden prima vent beetje het moreel van Noud en Dennis van vroeger een jonge goedzak toen in die korte scenes met Linda en Nina dus een keer zonder Nola kwam hij ook sterk over. Zou jammer zijn als ze die nu alweer eruit schrijven zonder dat we ooit zijn kant echt helemaal hebben gezien.
Wat weten we nu helemaal van die jongen? Zijn vader is gestorven aan kanker, hij heeft een slechte band met zijn moeder en hij loopt stage in de bouw. Had zijn moeder geïntroduceerd als een type a la Viola Bezemer in seizoen 1, zo'n kenau van een vrouw waardoor je automatisch meer voeling krijgt met Troj - en wellicht dat daarmee direct kon worden verklaard waarom hij zo'n meegaand type is. Had een verhaallijn specifiek rond hem op de bouwplaats geschreven waar iets gebeurt wat hém raakt; opnieuw, kijk naar de verhaallijn rond Johan Rigter in seizoen 2 rond de Sebsaliet-affaire. Nu vind ik de kritiek op zijn uiterlijk dat ie op een inteelt-Pool lijkt iets teveel van het goede, maar daarop verder nadenkend: had een verhaallijn geschreven waarin zijn familie een Poolse buurtsuper uitbaat wat een regelrechte concurrent van Buurtsuper El Amrani was geweest, waarbij de strijd tussen die twee ondernemers steeds feller en heviger wordt en de vriendschap tussen Marwan en Troj onder druk komt te staan met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef PeterKelder het volgende:
En tegelijkertijd wordt het personage Troj geslachtofferd voor een mogelijke romance tussen Nola en Steef. Niet dat het veel uitmaakt, want na bijna een jaar weten we als kijkers nog niks noemenswaardig van Troj, heeft hij geen eigen karaktereigenschappen opgebouwd behalve het lieve en begripvolle vriendje te zijn, en is er dus geen noodzaak om die jongen te behouden. Met terugwerkende kracht had zijn rol binnen het verhaal vanaf het begin ingevuld kunnen worden door Steef en had het de facto niks uitgemaakt.
quote:Op dinsdag 29 april 2025 01:00 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Las dat die 2 het theater in gaan in november dit jaar, misschien dat ze er beiden wel even uitstappen tegen die tijd maar het lijkt me nu nog te vroeg daar al op in te gaan spelen in de verhaallijnen.quote:Op woensdag 30 april 2025 01:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Caroline De Bruijn En Erik de Vogel moeten zich wat meer laten gelden dat ze bepaalde onzin niet meer willen spelen.
Welnee, die zijn voor de GTST pr-machine gespannen. Ze mochten bij Boulevard vertellen over 35 jaar GTST in oktober. Blijkbaar net opgenomen en het voelt niet alsof het een verhaal is dat veel opbouw gaat kennen; eerder alsof het een standalone aflevering gaat zijn. Gaap.quote:Op woensdag 30 april 2025 01:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Caroline De Bruijn En Erik de Vogel moeten zich wat meer laten gelden dat ze bepaalde onzin niet meer willen spelen.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Is die monteur van een paar dagen geleden die is ze vergeten er weer uit te laten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
GTSTCourant vat het even samen:quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:37 schreef freaky40 het volgende:
Oja, nou lekker vaag ook weer dit. Hoe dan?!
quote:Vlak voor de geluiden begonnen, kreeg Nina onverwacht bezoek van een monteur voor haar cv-ketel. Ze kon zich de afspraak niet herinneren, maar liet de man toch binnen. Heeft hij iets gedaan waardoor ze constant geklop in haar woning hoort?
Het gaat al langere tijd niet goed met Nina. Een paar weken geleden werd op een Meerdijks juicekanaal gesuggereerd dat CS failliet was gegaan, terwijl Nina de zaak juist had verkocht aan Stefano. Nu probeert ze met een grote modeklus van de Amerikaanse Helen haar zakelijke imago op te krikken. Maar wat als deze opdracht mislukt? Zal het mysterieuze geklop haar alleen maar afleiden?
Inge schrama ging er uit vanwege een zeer zware burnout die na haar 2e zwangerschap is gekomen. Sindsdien hebben we haar niet meer op sociale media gezien behalve vinted als ze weer eens wat verkoopt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:33 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Hartstikke leuk natuurlijk dat er een heleboel oude personages terugkomen als Meerdijk straks 350 jaar bestaat (en de serie 35 jaar). Zal niet veel verder komen dan wat veredelde figuranten of een paar korte haastig in elkaar geflanste verhaaltjes. Wie komt er even terug en wie niet? Wie zouden jullie voor even terug willen zien in de serie?
Voor mij is het niet zo moeilijk: ik wil Sjors terug. Alleen de echte, gespeeld door Inge Schrama. Vijftien jaar in de serie om maar te verdwijnen met de stille trom, blijft onafgemaakt aanvoelen. Dan ben je toch echt te lang onderdeel van de serie geweest om helemaal negeert te worden. Heeft ze toch nog een soort afscheid, al is het maar een kort gastoptreden. Misschien wel de laatste mogelijkheid om zoiets te doen. GTST kennende gaat dat nooit gebeuren. Zie ze eerder Melissa Drost laten terugkeren. Laat Sjors dan maar weg, zeker als die vervelende Lana erbij is.
Met wie kunnen ze jou echt verrassen op positieve manier?
Klopt! Wist ik natuurlijk ook wel. Dat we haar nooit meer zagen is een reden waarom ik haar nog eens terug zou willen zien. Ze was ineens weg en ik was uiteindelijk niet tevreden met wat er daarna met de rol gebeurde.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:15 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Inge schrama ging er uit vanwege een zeer zware burnout die na haar 2e zwangerschap is gekomen. Sindsdien hebben we haar niet meer op sociale media gezien behalve vinted als ze weer eens wat verkoopt.
Dieter Jansen en Djuna Hachee als Jan en Petra van Edequote:Op donderdag 1 mei 2025 13:44 schreef Mr.Pomtip het volgende:
[..]
Wie zou voor jullie nou echt eens terug moeten keren, als kort gastoptreden?
Die monteur lijkt mij niet relevant. Die kwam voor de CV in hun huis, boven Sparks. Haar atelier waar ze dat gebonk hoort is weer beneden naast de ruimtes van Sparks. Je zou zeggen dat andere mensen dit gebonk ook horen, inclusief medewerkers.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
GTSTCourant vat het even samen:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat de schrijvers zowel Inge als Melissa laten terugkomen, om verwarring bij Lana te veroorzaken wie nu de echte moeder isquote:Op donderdag 1 mei 2025 12:33 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Voor mij is het niet zo moeilijk: ik wil Sjors terug. Alleen de echte, gespeeld door Inge Schrama. Vijftien jaar in de serie om maar te verdwijnen met de stille trom, blijft onafgemaakt aanvoelen. Dan ben je toch echt te lang onderdeel van de serie geweest om helemaal negeert te worden. Heeft ze toch nog een soort afscheid, al is het maar een kort gastoptreden. Misschien wel de laatste mogelijkheid om zoiets te doen. GTST kennende gaat dat nooit gebeuren. Zie ze eerder Melissa Drost laten terugkeren. Laat Sjors dan maar weg, zeker als die vervelende Lana erbij is.
Met wie kunnen ze jou echt verrassen op positieve manier?
ZIet er spannend uit met Stefanoquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:19 schreef PeterKelder het volgende:
De nieuwe maandpromo:
Bekijk deze YouTube-video
Het verhaal rond Sam lijkt dan toch nog een staartje te krijgen...
Omdat ze (nadat ze online werd afgemaakt for no reason waardoor La Nina op sterven na dood was) nu een grote opdracht heeft gekregen van Amerikaanse Helen in Zaandam New York waar veel op het spel staat, niet alleen voor haar imago maar ook qua tijd/geld.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:09 schreef Ceviche het volgende:
En eigenlijk snap ik die stress van haar ook niet. Bing zit dan wel in Spanje, maar een kind van haar ook. Nola is erg zelfstandig en die jongste gaat gewoon naar school. Haar werkplek is 10 meter van haar huis, ze is eigen baas dus veel vrijheid om haar schema in te richten, en geld is geen issue dus waarom die stress?
Dan moet hij wel ver bij Linda wegblijven, anders gaat een volwassen verhaallijn moeilijk worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:58 schreef Niels_ het volgende:
Kees Boot ook weer terug trouwens. Benieuwd voor hoe lang nu en of hij, in tegenstelling tot zijn vorige terugkeer, wél een volwassen verhaallijn krijgt. Een acteur met zijn staat van dienst verdient dat toch.
Eens.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:04 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dan moet hij wel ver bij Linda wegblijven, anders gaat een volwassen verhaallijn moeilijk worden.
Hij lijkt er wel op en het is net zo'n typische gladjakker zoals Nick Sanders.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:55 schreef DumpTruck het volgende:
Ze moeten weer eens met een oldschool bizarre plottwist komen.
Ik stel voor: Die nieuwe Italiaanse vriend van Stefano is stiekem Nick Sanders, uit op wraak.
Hij is toch zo'n enooooorm populaire influencer met allerlei lucratieve sponsordeals als LoffeeToffee?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:56 schreef NedKelly het volgende:
Dus Steef heeft een Audi automaat. Waar betaalt hij dat dan van?
Ik hoop dat Troj blijft en Steef lekker een functie elders krijgt. Sinds dat ‘Steef’ gespeeld wordt door deze huidige acteur wens ik dit. Ik vind dat deze acteur gewoon een irritant hoofd heeft. Beetje arrogant en geniepig. En dat heeft niks met z’n rol te maken verder.quote:Op maandag 28 april 2025 03:38 schreef DumpTruck het volgende:
Ik hoop wel dat Troj blijft wat ze ook gaan doen met Noa.
Gewoon een chille gast en de acteur speelt de rol ook prima.
Z’n personage kan leuk zijn. Maar dan een andere acteur en even fatsoeneren.quote:Op maandag 28 april 2025 17:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Helemaal eens hiermee.
Die Steef mag er wat mij betreft echt zsm uit, wat een nietszeggend personage.
Misschien komt ‘Rosie’ nog terug om hier iets in te betekenen. Maar ik vrees ervoor dat zij alleen als escape diende voor Merel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:55 schreef DumpTruck het volgende:
Ze moeten weer eens met een oldschool bizarre plottwist komen.
Ik stel voor: Die nieuwe Italiaanse vriend van Stefano is stiekem Nick Sanders, uit op wraak.
Pamela is inderdaad top! Als Bettina Wertheimer in ONM was het altijd genietenquote:
Die is van Marwan. Ze zeiden dat wel in de preview van de aflevering ervoor maar ik weet niet zeker of het ook in de aflevering zelf zat.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:56 schreef NedKelly het volgende:
Dus Steef heeft een Audi automaat. Waar betaalt hij dat dan van?
Wie weet is zij de roerganger bij de familie Sanders. Janine heeft haar destijds toch in diskrediet gebracht?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Pamela is inderdaad top! Als Bettina Wertheimer in ONM was het altijd genieten. Ze is wel al 75 jaar, dus ik verwacht niet dat ze nog een vaste rol wil hebben.
Ik denk het wel want het komt de laatste jaren regelmatig voorbij recent nog Stefano en Andrea, Linda en Janine een paar jaar geleden nu weer Troy met Bisou, jaren daarvoor had je alleen de space cake voor de moord op Ludo en Job en Harmsen. Tegenwoordig gebeurt het ook vrij luchtig zonder gevolgen misschien zit er wel juist iemand in het team van schrijvers die het veel doet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:18 schreef Ceviche het volgende:
Zouden de schrijvers van gtst zelf überhaupt ooit hebben geblowd? Het lijkt erop ze het anno 2025 nog steeds zo superspannend en badass vinden alsof ze zelf nog vijftien zijn.
Aangezien de serie is opgezadeld met een hoofdschrijfster die een wc-set wil hebben zodat daar naar hartenlust gepoept kan worden in de Vlaamse betekenis van het woord*, vermoed ik dat blowen (net zoals vloggen) iets is waar de schrijvers van denken dat dit enorm taboedoorbrekend en inderdaad super spannend is.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:18 schreef Ceviche het volgende:
Zouden de schrijvers van gtst zelf überhaupt ooit hebben geblowd? Het lijkt erop ze het anno 2025 nog steeds zo superspannend en badass vinden alsof ze zelf nog vijftien zijn.
Sowieso beetje vaag dat ze hem nu over die moord laten beginnen. Het is letterlijk nergens een item in zijn leven. Had het beter laten rusten, want nu trekt het de rest nogal uit zijn verband. Shanti heeft hij dit ook niet opgebiecht, al wist die het wel volgens mij. Richard maakte er geregeld een opmerking overquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:13 schreef PeterKelder het volgende:
Rik over Aysen: "Ik haatte haar echt. Ik heb haar zo gehaat.
En toen ik na amper twee jaar vrijkwam uit de gevangenis terwijl ik een straf van 15 jaar opgelegd kreeg haatte ik haar nog zo erg dat ik een aantal keer met haar heb geneukt."
Oh nee, dat laatste zei hij er niet bij. Had ie ter volledigheid wel kunnen doen - al zullen de schrijvers die episode in het leven van Rikkemans ook liever vergeten denk ik
En dat jochie dat Tom speelt en zonder filter reageert op de teksten van de anderen"Ik ben al vijf." "Ik heb aardbei!" "Wat bedoel je met waterijsje?" "Wat meen je niet echt?"
Denk vanwege 35e seizoen. Worden veel dingen uit het verleden bijgehaald zoals ook Nina met haar opname destijdsquote:Op woensdag 7 mei 2025 22:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Sowieso beetje vaag dat ze hem nu over die moord laten beginnen. Het is letterlijk nergens een item in zijn leven. Had het beter laten rusten, want nu trekt het de rest nogal uit zijn verband. Shanti heeft hij dit ook niet opgebiecht, al wist die het wel volgens mij. Richard maakte er geregeld een opmerking over
Wat Aysen en Rick seks ?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:13 schreef PeterKelder het volgende:
Rik over Aysen: "Ik haatte haar echt. Ik heb haar zo gehaat.
En toen ik na amper twee jaar vrijkwam uit de gevangenis terwijl ik een straf van 15 jaar opgelegd kreeg haatte ik haar nog zo erg dat ik een aantal keer met haar heb geneukt."
Oh nee, dat laatste zei hij er niet bij. Had ie ter volledigheid wel kunnen doen - al zullen de schrijvers die episode in het leven van Rikkemans ook liever vergeten denk ik
En dat jochie dat Tom speelt en zonder filter reageert op de teksten van de anderen"Ik ben al vijf." "Ik heb aardbei!" "Wat bedoel je met waterijsje?" "Wat meen je niet echt?"
Wat is er in vredesnaam mis met die vrouw? Serieusquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Aangezien de serie is opgezadeld met een hoofdschrijfster die een wc-set wil hebben zodat daar naar hartenlust gepoept kan worden in de Vlaamse betekenis van het woord*, vermoed ik dat blowen (net zoals vloggen) iets is waar de schrijvers van denken dat dit enorm taboedoorbrekend en inderdaad super spannend is.
*Voor degenen die het niet weten: 'Poepen' betekent ne*ken in het Vlaams
Ik begrijp überhaupt niet waarom ze teruggevraagd is. Dit is de 2e keer dat ze de soap de grond in schrijft.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:12 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam mis met die vrouw? Serieus
Klopt, maar tijdens (of vlak daarna) heeft Rik het ook een keer met Aysen gedaan - die zich in diezelfde periode ook een paar keer door Job liet doorsmeren. Ik kan me nog een scène herinneren waarin vader en zoon er min of meer tegenover elkaar aan het pochen waren dat het ze allebei met haar hadden gedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 02:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wat Aysen en Rick seks ?
Hij ging toch met Janine toen hij vrij kwam.
Ja, jammer van de leeftijd. Maar jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Pamela is inderdaad top! Als Bettina Wertheimer in ONM was het altijd genieten. Ze is wel al 75 jaar, dus ik verwacht niet dat ze nog een vaste rol wil hebben.
Oh ik denk niet dat het echt Nick is / hoort te zijn. Maar het zou een klassieke soap-twist zijn als Nick erachter zit ofzo. En dat zou weer eens leuk zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:51 schreef Ceviche het volgende:
Er wordt zo slecht nagedacht over de verhaallijnen tegenwoordig, dat alles kan, maar ik denk het niet.
Dan zou Nick niet herkend worden door zijn eigen familie, en daarnaast zou Nick nu ook 20 jaar ouder moeten zijn.
Ik vind het te vergezocht.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:17 schreef PeterKelder het volgende:
Vlogverhaallijn GTST eindelijk gestopt: Steef en Nola worden verliefd
Van Moord / poging tot doodslag weet ik het niet, maar je kan met best wat dingen op je strafblad prima een Verklaring Omtrent het Gedrag krijgen, zolang de baan waar je voor gaat maar geen direct verband heeft met je daad.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:17 schreef PeterKelder het volgende:
En ik vond het in de slipstream daarrond ook opmerkelijk dat Rikkemans ineens bang was dat zijn strafblad uit zou lekken waarbij hij dan ''alles kwijt zou raken''. Nu ben ik (gelukkig) niet helemaal mee met hoe dat werkt, maar het lijkt mij toch dat zijn strafblad (waar moord op staat) bij zijn vervroegde vrijlating niet in een digitale kluis is gestopt omdat ie in de bak een paar fitnesslesjes heeft gegevenDaarnaast heeft hij nu ook gewoon een huurhuis (of staat dat op naam van Shanti?) en een baan bij Sparks waarbij de eigenaar (Bing) een goede vriend is en weet wat-ie op zijn kerfstok heeft. Daarnaast kon Elisa blijkbaar makkelijk het hele verhaal online terugvinden dus hoezo zit Rik nu met samengeknepen billen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik haat de beeldkwaliteit van GTST, veel donkere scenes qua kleur en ze kicken op veel schaduweffecten wat de zichtbaarheid belemmert. Mooi dat ze de manier van opnemen hebben verbetert en dat het meer 'filmisch' er uit ziet tegenwoordig maar ik wordt moe van die donkere beelden met veel schaduw. Geen porem.
[ Bericht 5% gewijzigd door freaky40 op 13-05-2025 00:51:10 ]Allemaal cabaretteketet!
Ja, ik vond Hoes eigenlijk de beste Morris. Putman absoluut de minste.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Bij de classics op videoland is het ook prut nu.
Eerst de geniale brand cliffhanger en nu een bult onzin met als dieptepunt Joris Putman.
Ook opvallend na Milan zijn vertrek komt de verkrachting verhaallijn volle vaart terug.
Zo'n storm loopt dit topic nu ook weer niet. Je kunt er in het posten over de classics rekening mee houden. Hierboven wordt gepost alsof die afleveringen nu op tv zijn (in theorie zijn ze dat ook, maar soit). Maar post er dan even bij welk seizoen het is ofzo.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:18 schreef freaky40 het volgende:
Kan er niet een apart topic komen voor GTST Classics? Weet af en toe niet waarover het gaat omdat ik die classics (nog) niet kijk. Houdt het wel wat overzichtelijker met het huidige seizoen.
Mwah, ik vond de wijze waarop Ludo zijn revanche kon nemen wel erg makkelijk, alles werd hem zowat op een gouden presenteerblaadje aangereikt om zich te ontdoen van Martine. En het maakte hem daarna de Grootmacht van Meerdijk die eigenlijk alles wat er was in handen had, en zonder waardige tegenstander die hem de baas kon zijn (want Dian #3 was dat verre van, ondanks verwoede pogingen van haar kant).quote:Op woensdag 14 mei 2025 23:56 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik kan niet wachten tot ergens in begin augustus als Ludo zijn wraak neemt op Martine.
Het enige spannende als verhaallijn is Carel Kortenaer die een ziekte met zich meedraagt, en uiteindelijk zal overlijden. Waarbij Ludo meteen met Martine kan afrekenen.
Het was een leuke afrekening van Ludo, maar zoals je zegt was het erg simpel uitgevoerd in de verhaallijnen. De ondergang van Martine in die loods was wel één van de meeste bekeken scenes door mij. Maar toch vroeg ik me hierover af:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:37 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Mwah, ik vond de wijze waarop Ludo zijn revanche kon nemen wel erg makkelijk, alles werd hem zowat op een gouden presenteerblaadje aangereikt om zich te ontdoen van Martine. En het maakte hem daarna de Grootmacht van Meerdijk die eigenlijk alles wat er was in handen had, en zonder waardige tegenstander die hem de baas kon zijn (want Dian #3 was dat verre van, ondanks verwoede pogingen van haar kant).
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:28 schreef freaky40 het volgende:
Actrice die Elizabeth speelt is Rick Nicolet getrouwd met Rene van Asten ook een bekend acteur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
Die heeft ook wat meer dynamiek in zijn 'rol' geëist bij de schrijvers zeker...Wilde niet alleen maar de figurant zijn met af en toe wat tekst. Lijkt me wel zo'n ijdel mannetje die dit doet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Sinds wanneer is Marcel zo een bitch geworden.
Eigenlijk was het de fans een paar jaar geleden die marcel wat meer wilden zienquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:06 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die heeft ook wat meer dynamiek in zijn 'rol' geëist bij de schrijvers zeker...Wilde niet alleen maar de figurant zijn met af en toe wat tekst. Lijkt me wel zo'n ijdel mannetje die dit doet.
En terecht, want waar Marcel ogenschijnlijk 4 of 5 jaar hotelschool heeft gedaan en amper is doorgegroeid is Marwan de Rozemboom binnengesukkeld en in no time floormanager geworden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vorige keer was zijn avontuur met Billy de Palma. Wel leuk, isabella Laura Valerie altijd was hij de trouwe werknemer nu met Marwan laten ze hem bitchen.
Dat zei ik hier maanden geleden al een keer dat uitspelen van ludo en janine met die andrea en die makelaar was een typische maxime streek.quote:
Steef is echt het meest schijtpersonage dat ze hebben. Wat een stuk ongeluk, en niet op de leuke manier.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:28 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Verdient Steef niet een enorme klap op zijn bek? Eerst twee lovers laten liegen, dan uit elkaar halen om geld aan te verdienen aan onnozele snoepjes (lekker gezond: het was toch een sportvlog?!), flink doordrammen en dan Nola zelf inpikken. En ze gaat daar gewoon in mee, alsof dat heel normaal is. Die Troj heeft zich wel laten kennen. Echt vrienden was hij in het begin ook niet met Steef, dus waarom het zo ver laten komen? De kaas is zo van zijn brood gegeten. Nola en Steef is geen goede combinatie en gaat het ook niet worden.
Ze doen ook steeds alsof het zo'n leuke jongen is, als hij (terecht) uitgekotst zou worden kan het nog wel interessant zijn dat dat personage niet zo politiek correct is.quote:Op zondag 25 mei 2025 04:18 schreef DumpTruck het volgende:
Ik vrees het ergste / meest voorspelbare voor welke persoon ze terug brengen. Maar het zou wel "leuk" zijn als het gewoon Jessica is ofzo. Die heeft historie met Ludo, is relevant voor Julian en het zou in ieder geval niet (te) voorspelbaar zijn.
[..]
Steef is echt het meest schijtpersonage dat ze hebben. Wat een stuk ongeluk, en niet op de leuke manier.
Sinds wannabee manager Marwan een toon aanslaat die totaal niet hoort bij een zaak als de Rozenboom.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Sinds wanneer is Marcel zo een bitch geworden.
Noud was bv ook vaak wel een beetje een lul, maar die was nog vermakelijk met goede kanten.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:48 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ze doen ook steeds alsof het zo'n leuke jongen is, als hij (terecht) uitgekotst zou worden kan het nog wel interessant zijn dat dat personage niet zo politiek correct is.
Vooral dat met Laura was toch wel zo lelijk, ik snap niet dat dat zo snel vergeven en vergeten is. Nee, Steef is namelijk echt een leuke goede knul
Hoewel het jammer was dat ze dood ging en die ook verre van iconisch was, is Maxime wel gewoon in het ziekenhuis gestorven toch ? Zou zwaar onrealistisch zijn als die er weer staat zometeen.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:51 schreef Niels_ het volgende:
Zouden ze Maxime nog eens uit de dood laten opstaan?
Maar rik zelf was toen 14 jaar oud. Dus dat klopt welquote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:41 schreef Niels_ het volgende:
Die nieuwe Bing lijkt echt 30 of zo. Hilarisch hoe soapkinderen en -ouders in het echt soms nog geen tien jaar van elkaar verschillen. Kan me herinneren dat de eerste acteur die Job speelde, Teun Kuilboer, nog geen tien jaar jonger was dan Ferri Somogyi. Rikkemans had voor zijn dertigste al een zoon die gewoon al van de middelbare school af wasEn zo zijn er wel meer voorbeelden.
Of Hafkamp...quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Nexum het volgende:
Ludo krijgt vrouwelijk bezoek. Denk dan toch Billy.
Of die Henriëtte weer? Die staat nog in de leader zag ik.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Nexum het volgende:
Ludo krijgt vrouwelijk bezoek. Denk dan toch Billy.
Die stierf toch bij een brand? Maar lichaam is volgens mij wel gevonden inderdaadquote:Op zondag 25 mei 2025 22:33 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hoewel het jammer was dat ze dood ging en die ook verre van iconisch was, is Maxime wel gewoon in het ziekenhuis gestorven toch ? Zou zwaar onrealistisch zijn als die er weer staat zometeen.
Haar periode in de serie was wel een interessante, met de vele vetes die ze met Jan en alleman had. Echt een onuitstaanbaar personage.
Maar allemaal off-screen. Billy nog in leven vind ik meer legit dan Maxime nog in levenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die stierf toch bij een brand? Maar lichaam is volgens mij wel gevonden inderdaad
Dat laatste vind ik interessant, dat er 'een haakje aan zit'. Dit lijkt een hint dat een doodverklaarde weer terugkeert!quote:Grotenhuis: „Billy hebben we laten overlijden omdat we met het personage van Shanti - haar dochter - een andere kant op wilde. We vroegen ons af hoe het zou zijn als zij opeens heel rijk was. We konden haar natuurlijk ook de Postcodeloterij laten winnen, maar hier zit nog een emotionele component aan. We wilden Billy niet hier laten overlijden. En dan wordt het een economische keuze. Haar personage zat in Zuid-Amerika. En de regel is: investeer nooit in een karakter dat weggaat.”
Blanco: „Uiteindelijk hebben we nu een heel mooie verhaallijn kunnen schrijven over frictie in de relatie van Shanti en Rik. Daar kwam ruimte voor. Als we Billy op beeld laten doodgaan, dan moeten we ook dat verhaal erbij vertellen. En we hadden Lone van Roosendaal op dat moment niet in de serie. Het is ook heel lastig om iemand terug te vragen om alleen dood te gaan. Er zit overigens nog een haakje aan, maar dat zie je binnenkort.”
De spanning stijgt. Raoul leeft toch nog?quote:De mysterieuze moord op Ludo’s rivaal Raoul heeft een andere reden. Daar kunnen de schrijvers niet te diep op ingaan. „Maar daar wordt snel meer over duidelijk”, belooft Blanco.
quote:Op zondag 1 juni 2025 08:28 schreef Claude_Viole het volgende:
Mooi artikel in De Gelderlander over wat we hier bespreken:
Makers GTST kappen verhaallijn af na kritiek kijkers en jonge acteurs: ‘Helemaal niks’
https://archive.is/P4fJu
[..]
Dat laatste vind ik interessant, dat er 'een haakje aan zit'. Dit lijkt een hint dat een doodverklaarde weer terugkeert!
Zou het?
[..]
De spanning stijgt. Raoul leeft toch nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 8% gewijzigd door GTST2021 op 01-06-2025 14:08:25 ]
Bij het lezen van dat interview bekruipt mij een déja vu gevoel... Oh wacht, het is een herhaling van zetten!quote:Op zondag 1 juni 2025 08:28 schreef Claude_Viole het volgende:
Mooi artikel in De Gelderlander over wat we hier bespreken:
Makers GTST kappen verhaallijn af na kritiek kijkers en jonge acteurs: ‘Helemaal niks’
https://archive.is/P4fJu
[..]
Dat laatste vind ik interessant, dat er 'een haakje aan zit'. Dit lijkt een hint dat een doodverklaarde weer terugkeert!
Zou het?
[..]
De spanning stijgt. Raoul leeft toch nog?
quote:Soms gaat het ook mis, moet Gottschalk toegeven. Zo heeft hij met zijn team, aangemoedigd door het succes van een Netflix-productie, geprobeerd andere vertelstructuren aan te brengen in GTST.
„Als ik daar nu op terugkijk, is niet elke aanpassing goed gelukt”, toont hij zich schuldbewust. „Zo zagen we dat Breaking bad (over een scheikundeleraar die een drugslaboratorium opzet om zijn kankerbehandeling te financieren, red.) heel slim in de tijd schakelt. Toen wij dat ook zijn gaan doen, bleek dat onze kijkers daar helemaal niet op zaten te wachten.”
De Telegraaf, 5 juli 2019
Ik vrees dat dit een college wordt, mijn excuses alvast, maar ik moet hierover verder uitweiden:quote:Grotenhuis: „We vonden het mooi om het een keer op een andere manier te vertellen. Je zag de pas later wat er precies gebeurd was. Maar dat is niet gebruikelijk in ons genre. Dat komt omdat wij ons ook laten inspireren door andere series. Maar het kan dan ook zijn dat mensen zich bekocht voelen. Als je altijd naar de McDonald’s gaat en je krijgt opeens ook haute cuisine? Dan denk je: wat is dit?”
Algemeen Dagblad, 1 juni 2025
En dan hoor ik sommigen denken: ja, maar als iemand het op Videoland kijkt kan diegene toch pauzeren of terugspoelen dus is die wijze van vertellen overbodig? Nou nee, niet dus. Want waar de Amerikaanse huisvrouw in de jaren '50 afgeleid kon worden door de afwas of het strijkijzer, wordt de huidige kijker afgeleid door een TikTok-dansje of Instagram story. De verhaallijnen in een soap moeten dus altijd van A tot Z verteld worden en in de juiste volgorde, zodat de kijker blijft hangen en gaat meeleven. Wordt het dan niet voorspelbaar? Ja, in zekere zin wel, maar dat is ergens ook de charme ervan: dat de kijker zich kan verheugen op het feit dat een personage betrapt wordt, er een kus komt, iemand in de deuropening verschijnt waarvan de kijker zegt "Ha, ik wist het!". En soms kun je als makers die verwachtingen uitstellen of helemaal niet inlossen, dus dat je lijkt toe te werken naar een kus tussen Ludo en Janine maar dat die er niet komt omdat Nina van de trap is gedonderd, Rosa de appeltaart heeft laten aanbranden of dat Stefano niet meer weet hoe hij zijn rolstoel moet afremmen en Ludo voor z'n voeten rijdt. Maar uiteindelijk is dat uitstel en geen afstel: die kus komt er heus wel. Het is als het ware een spel tussen de makers en kijkers van een soap, maar het is belangrijk dat de makers de gekende spelregels altijd volgen en niet ineens regels wijzigt of erbij verzint. Zoals nu dan met het busje van Tamara. Waarbij we trouwens helemaal niet later hebben gezien wat er precies gebeurde, dus wat lult die Grotenhuis nu eigenlijk?!quote:"Een ander probleem bij het schrijven aan Onderweg naar morgen is dat niemand naar alle afleveringen kijkt. Gemiddeld ziet een kijker 2,1 aflevering per week. Het verhaal moet je dus zo schrijven dat, als iemand een aflevering heeft overgeslagen, de ontwikkelingen te volgen blijven. Tegelijkertijd mag je jezelf nooit herhalen, want dan haken je vaste kijkers af. De kunst is om het verhaal zo te vertellen dat er constant progressie in zit."
De Groene Amsterdammer, 1995
Verhaallijnen van slechts twee/drie maanden met tijdelijke personages zijn er al sinds dag 1 dat GTST bestaat, het was zelfs een vast bestandsdeel van de Australische scripts, daar zit het probleem niet. Maar ook hier geldt: vertel het verhaal duidelijk van A tot Z en in de juiste volgorde. En bij zulke 'korte' lijnen zou je toch denken dat begin, verloop en einde vooraf vaststaat, je als schrijvers daarmee een duidelijk beeld hebt van het verhaal en experimenteren dus geen optie is. Niet bij het GTST onder Grotenhuis en Blanco, die toch beter zouden moeten weten op basis van ervaringen uit het verleden.quote:Grotenhuis: „We vinden het leuk om verhaallijnen voor slechts twee of drie maanden op te zetten. Dat doen we met personages die er maar kort zijn. Maar het is eigenlijk precies wat uit deze vraag blijkt. We hebben dit jaar iets te veel geëxperimenteerd. Daar trekken we lering uit. Al hebben sommige dingen ook te maken met de cliffhanger waar we nu al naartoe werken.”
Uit deze uitleg wordt gewoon duidelijk dat ze geen zin hadden om moeite te doen voor de dood van Billy. Ze vergeten alleen even voor het gemak dat het emotionele component door deze keuze grof geweld is aangedaan. Soap drijft op emotie, maar je moet dat als makers wel willen benutten. Iemand off-screen laten sterven is weinig emotioneel als je het rauw op het dak van je kijkers laat vallen.quote:Grotenhuis: „Billy hebben we laten overlijden omdat we met het personage van Shanti - haar dochter - een andere kant op wilde. We vroegen ons af hoe het zou zijn als zij opeens heel rijk was. We konden haar natuurlijk ook de Postcodeloterij laten winnen, maar hier zit nog een emotionele component aan. We wilden Billy niet hier laten overlijden. En dan wordt het een economische keuze. Haar personage zat in Zuid-Amerika. En de regel is: investeer nooit in een karakter dat weggaat.”
Blanco: „Uiteindelijk hebben we nu een heel mooie verhaallijn kunnen schrijven over frictie in de relatie van Shanti en Rik. Daar kwam ruimte voor. Als we Billy op beeld laten doodgaan, dan moeten we ook dat verhaal erbij vertellen. En we hadden Lone van Roosendaal op dat moment niet in de serie. Het is ook heel lastig om iemand terug te vragen om alleen dood te gaan. Er zit overigens nog een haakje aan, maar dat zie je binnenkort.”
En hieruit blijkt dat alleen een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot; iemand als Pia Blanco doet het met gemak vier keer (Job's kookvlog in 2017, de Grapjassen in 2019, meisje Borsato in 2022 en nu weer) en trekt er dán pas een les uit. En het is mooi hoor, dat ze nu hebben besloten om het pontificaal op een whiteboard te zetten dat het een slecht idee is, maar tenzij het met watervaste stift is neergezet kan het ook zo weer uitgewist worden.quote:Grotenhuis: „Al schrijvend kwamen we erachter dat we dit zelf ook niet zo’n mooie lijn vonden. En ik moet iets vertellen waarmee we onszelf ook een beetje te kijk zetten. Op een gegeven moment kwamen de drie acteurs (Noa Jacobus, Ingmar van den Broek, Mingus Claessen, red.) naar ons bureau. ‘We willen even met jullie praten. Die vloglijn vinden we helemaal niks. Dat vinden we cringe.’
Daar zijn zelfs tekenen van te zien op het kantoor. Op het bord waarop de synopsis is te lezen en beknopt de verhalen rond de personages staat nu een extra zinnetje: ‘Vloggen is een slecht idee!’
Blanco: „Maar we zaten er middenin. En op dat moment liggen de scripts er al voor drie maanden. Dus je kunt niet meteen zeggen: we stoppen ermee.”
Grotenhuis: „We hebben het zo snel mogelijk afgekapt. En alles wat er nog lag in samenspraak met hen verteld. Als ze live gingen met hun vlog hebben we het niet meer laten zien. Die livestreams vonden ze cringe. We hebben echt naar ze geluisterd.”
Dat ga ik niet lezen want spoilers (quote:Op zondag 1 juni 2025 10:11 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Raoul leeft dus nog volgens de maandpremo! wat een kut verhaallijn is het nu.
https://gtstcourant.com/j(...)-leeft-shanti-terug/
Klopt, dat maakt het extra verwarrend. Ik ben benieuwd of Raoul een tussenpersoon is.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:30 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat ga ik niet lezen want spoilers () maar die Raoul was dood genoeg dat Ludo een verklaring moest geven op het politiebureau. Niet voor een vermissing, maar dat hij dood was. Toch? Eigenlijk moet ik het even opzoeken
Of is het weer zo'n stomme droomwereld ofzo.
PeterKelderquote:Op zondag 1 juni 2025 11:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bij het lezen van dat interview bekruipt mij een déja vu gevoel... Oh wacht, het is een herhaling van zetten!
Bijvoorbeeld over het 'op een andere manier vertellen' van een verhaallijn:
[..]
[..]
Ik vrees dat dit een college wordt, mijn excuses alvast, maar ik moet hierover verder uitweiden:
Een soap is een beeldverhaal, in het verleden werd het weleens 'een praatje bij een plaatje' genoemd. Daarnaast heeft het zo zijn eigen wetten qua vertellen, want het genre is ooit opgezet voor de Amerikaanse huisvrouw die tijdens het doen van de was en de plas een feuilletonverhaal kon volgen. Maar omdat die Amerikaanse huisvrouw ook weleens met haar hoofd bij de strijk of de stofzuiger zat, is het noodzakelijk om het verhaal zowat per lettergreep en in de juiste volgorde aan haar te consumeren. Soap is een genre waarbij je de grote lijnen altijd te volgen moeten blijven en waarbij je na 1 aflevering al(weer) mee bent met het verhaal. Niet voor niets is een serie als The Bold zo geconstrueerd dat het verhaal nagenoeg hetzelfde blijft, ook al kijk je een jaar niet.
Of zoals Paul Jan Nelissen, hoofdschrijver van Onderweg naar Morgen, in 1995 vertelde:
[..]
En dan hoor ik sommigen denken: ja, maar als iemand het op Videoland kijkt kan diegene toch pauzeren of terugspoelen dus is die wijze van vertellen overbodig? Nou nee, niet dus. Want waar de Amerikaanse huisvrouw in de jaren '50 afgeleid kon worden door de afwas of het strijkijzer, wordt de huidige kijker afgeleid door een TikTok-dansje of Instagram story. De verhaallijnen in een soap moeten dus altijd van A tot Z verteld worden en in de juiste volgorde, zodat de kijker blijft hangen en gaat meeleven. Wordt het dan niet voorspelbaar? Ja, in zekere zin wel, maar dat is ergens ook de charme ervan: dat de kijker zich kan verheugen op het feit dat een personage betrapt wordt, er een kus komt, iemand in de deuropening verschijnt waarvan de kijker zegt "Ha, ik wist het!". En soms kun je als makers die verwachtingen uitstellen of helemaal niet inlossen, dus dat je lijkt toe te werken naar een kus tussen Ludo en Janine maar dat die er niet komt omdat Nina van de trap is gedonderd, Rosa de appeltaart heeft laten aanbranden of dat Stefano niet meer weet hoe hij zijn rolstoel moet afremmen en Ludo voor z'n voeten rijdt. Maar uiteindelijk is dat uitstel en geen afstel: die kus komt er heus wel. Het is als het ware een spel tussen de makers en kijkers van een soap, maar het is belangrijk dat de makers de gekende spelregels altijd volgen en niet ineens regels wijzigt of erbij verzint. Zoals nu dan met het busje van Tamara. Waarbij we trouwens helemaal niet later hebben gezien wat er precies gebeurde, dus wat lult die Grotenhuis nu eigenlijk?!
[..]
Verhaallijnen van slechts twee/drie maanden met tijdelijke personages zijn er al sinds dag 1 dat GTST bestaat, het was zelfs een vast bestandsdeel van de Australische scripts, daar zit het probleem niet. Maar ook hier geldt: vertel het verhaal duidelijk van A tot Z en in de juiste volgorde. En bij zulke 'korte' lijnen zou je toch denken dat begin, verloop en einde vooraf vaststaat, je als schrijvers daarmee een duidelijk beeld hebt van het verhaal en experimenteren dus geen optie is. Niet bij het GTST onder Grotenhuis en Blanco, die toch beter zouden moeten weten op basis van ervaringen uit het verleden.
[..]
Uit deze uitleg wordt gewoon duidelijk dat ze geen zin hadden om moeite te doen voor de dood van Billy. Ze vergeten alleen even voor het gemak dat het emotionele component door deze keuze grof geweld is aangedaan. Soap drijft op emotie, maar je moet dat als makers wel willen benutten. Iemand off-screen laten sterven is weinig emotioneel als je het rauw op het dak van je kijkers laat vallen.
Sterker nog: ze hadden Lone niet eens hoeven terugvragen en de emotie tóch beter kunnen overbrengen op de kijkers. Hoe? Simpel: Shanti krijgt een telefoontje dat Billy in Zuid-Amerika in kritieke toestand in het ziekenhuis is opgenomen na een ongeluk, en de artsen weten niet zeker of Billy het zal halen. Shanti twijfelt of ze naar daar moet afreizen, maar Rik spoort haar aan om het vliegtuig te nemen om bij haar moeder te zijn. Eenmaal in Zuid-Amerika aangekomen krijgt Shanti in de taxi opnieuw bericht van de artsen dat er complicaties zijn opgetreden bij een eerste operatie en dat Billy met spoed opnieuw onder het mes moet. In het ziekenhuis aangekomen spoedt Shanti zich naar de afdeling waar haar moeder is opgenomen, alwaar de dienstdoende arts op dat moment net de operatiekamer verlaat met het slechte nieuws dat Billy de operatie niet heeft overleefd. Shanti stort in de gangen van een Zuid-Amerikaans ziekenhuis in elkaar omdat ze net te laat is gearriveerd, met als eeuwige schuldvraag: wat als ze niet had getwijfeld maar meteen op het vliegtuig was gestapt?
En nee, hiervoor had niet veel meer geïnvesteerd moeten worden, maar men had de emotionele componenten wel op juiste wijze benut. En men had Bertrie niet met een crew naar Buenos Aires hoeven overvliegen voor een handvol scènes. Immers ligt New York tegenwoordig ook in Zaandam of wordt Stefano behandeld in een voormalig decor van een Rozenboom-hotelkamer.
En niet investeren in een karakter dat weggaat... ah juist, vandaar dat de exits van personages de laatste jaren zo bedroevend zijn. Zoals Merel die binnen 1 dag al naar Lyon kon voor een stage bij Interpol, Jonathan die ineens afdruipt naar Groningen, Mats die ineens als model in Parijs kon gaan werken of Saskia die off-screen verliefd was geworden op een Duitse arts. Wat is het volgende, Elisa gaat naar de supermarkt voor een pak yoghurt en komt gewoon niet meer terug?
[..]
En hieruit blijkt dat alleen een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot; iemand als Pia Blanco doet het met gemak vier keer (Job's kookvlog in 2017, de Grapjassen in 2019, meisje Borsato in 2022 en nu weer) en trekt er dán pas een les uit. En het is mooi hoor, dat ze nu hebben besloten om het pontificaal op een whiteboard te zetten dat het een slecht idee is, maar tenzij het met watervaste stift is neergezet kan het ook zo weer uitgewist worden.
Het is mooi dat ze een mea culpa slaan, maar ze zitten er allebei al zo lang en hebben zoveel ervaring binnen het genre dat ze beter zouden moeten weten. En daar wringt de schoen, wat mij betreft. Ze zitten er te lang. Grotenhuis werd in 2020 aangesteld als interim-producer en zit er nu vijf jaar later nog, dat is weinig interim in mijn ogen. En misschien is Blanco met ruim 24 dienstjaren een geweldige storyliner of een briljante dialoogschrijfster en kan ze daarin excelleren, maar ze heeft al vaker laten zien dat zij niet geschikt is aan het hoofd van een schrijfteam.
Ik blijf het dus zeggen: het wordt hoog tijd voor een blik nieuwe schrijvers en producers die houden van het genre, met een frisse energie komen en niet telkens dezelfde fouten blijven maken om vervolgens met slappe excuses te komen.
Nah, Raoul zal ook maar een marionet zijn van de echte hogere macht die alle touwtjes in handen heeft. Hetzelfde met Reinier Veltman die voor Nick bleek te werken in 2014.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:16 schreef Japepk het volgende:
Alles wijst er nu toch op dat het die Roel is? Wat mij betreft niet eens een anticlimax want zo briljant is dit hele masterplan niet.
Het is wel Raoul die we 'op schema?' horen vragen in die maandtrailer toch?quote:Op zondag 1 juni 2025 16:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nah, Raoul zal ook maar een marionet zijn van de echte hogere macht die alle touwtjes in handen heeft. Hetzelfde met Reinier Veltman die voor Nick bleek te werken in 2014.
Volgens mij wel.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:28 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het is wel Raoul die we 'op schema?' horen vragen in die maandtrailer toch?
Lagen we hopen dat hij samen werkt met Martine om dit wraakplan op te zetten, onder het mom “Martine kent de familie”. Iedereen is wel op hun zwakke plek aangepaktquote:Op zondag 1 juni 2025 16:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nah, Raoul zal ook maar een marionet zijn van de echte hogere macht die alle touwtjes in handen heeft. Hetzelfde met Reinier Veltman die voor Nick bleek te werken in 2014.
Sowieso, Bing die op een random plek op de muur tikt met een hamer en direct de speaker vindt, met camera. Hoe was die camera weggewerkt dan? Zat er een gaatje in de muur?quote:Op maandag 2 juni 2025 09:21 schreef GwaiLow het volgende:
Haha, Bing die, als Ludo binnen komt, even tegen die rechercheur (Alex) zegt: 'dit is mijn schoonvader'![]()
Alex is al 11 jaar lang de rechercheur in Meerdijk. Hij is inmiddels bijna familie van alle personages. Vooral Ludo, Bing, Janine etc kent hij van haver tot gort
Sowieso een belachelijke story linequote:Op maandag 2 juni 2025 16:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Sowieso, Bing die op een random plek op de muur tikt met een hamer en direct de speaker vindt, met camera. Hoe was die camera weggewerkt dan? Zat er een gaatje in de muur?
quote:Op maandag 2 juni 2025 17:03 schreef Ceviche het volgende:
S
[..]
Sowieso een belachelijke story lineDie storyline, dat Nina opeens ergens in Frankrijk wakker werd, en helemaal niet meer wist wie ze was, was nog wel grappigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Of was dit niet in Frankrijk?)
Klinkt hilarisch. Welk seizoen was dat ongeveer? Ik wil Ludo op een booreiland ook nog wel een keer kijken maar dat lijkt me ook wel heel saai.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Die storyline, dat Nina opeens ergens in Frankrijk wakker werd, en helemaal niet meer wist wie ze was, was nog wel grappig(Of was dit niet in Frankrijk?)
Nina in Spanje was begin seizoen 28 volgens mij. Dacht dat dat die cliffhanger op dat autokerkhof was in seizoen 27quote:Op maandag 2 juni 2025 23:04 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Klinkt hilarisch. Welk seizoen was dat ongeveer? Ik wil Ludo op een booreiland ook nog wel een keer kijken maar dat lijkt me ook wel heel saai.
Straks zit Ferry doedens er ook nog in
Het is altijd wennen als een nieuwe acteur/actrice een rol (tijdelijk) overneemt. Toch raak ik er meestal wel snel aan gewend, maar vaak voelt diegene voor mij in het begin echt als een heel nieuw personage. Soms weten ze ook wel echt goede vervangers te vinden. Aukje eruit en Lieke erin pakte heel goed uit. Ik vond Wouter Zweerts ook goed, toen hij tijdelijk de rol van Julian overnam. Die vent die nu Morris speelt in de classics is natuurlijk weer drama. Inge Schrama leek mij altijd heel moeilijk te vervangen als Sjors, maar ik was heel snel gewend aan Melissa Drost.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:27 schreef freaky40 het volgende:
En toch vind ik dat Nina verhaallijntje wel origineel, wie heeft dat achter die muur er in gebracht, het lijkt de 'verwarmingsmonteur' geweest te zijn, maar hoe en wat en met wie heeft hij te maken; wie heeft hem de opdracht gegeven? Dat wordt leuk om te volgen. Moet wel wennen aan de inval-Bing, though. Moest blijkbaar van de 'inclusiviteitspolitie' nog donkerder zijn...
Ik vond Melissa een ramp als Sjors terwijl ik Sanne Langelaar geweldig vond.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het is altijd wennen als een nieuwe acteur/actrice een rol (tijdelijk) overneemt. Toch raak ik er meestal wel snel aan gewend, maar vaak voelt diegene voor mij in het begin echt als een heel nieuw personage. Soms weten ze ook wel echt goede vervangers te vinden. Aukje eruit en Lieke erin pakte heel goed uit. Ik vond Wouter Zweerts ook goed, toen hij tijdelijk de rol van Julian overnam. Die vent die nu Morris speelt in de classics is natuurlijk weer drama. Inge Schrama leek mij altijd heel moeilijk te vervangen als Sjors, maar ik was heel snel gewend aan Melissa Drost.
Zijn Ludo, Janine, Jef, Robert of Laura wel eens (tijdelijk) vervangen?
Ik vind het een sympathieke acteur, had ik niet verwacht. Bing en Nina zitten er al zo lang in, na 20 jaar continu dezelfde blikken wanneer ze een bepaalde emotie acteren, dat begint me echt op m'n zenuwen te werken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:27 schreef freaky40 het volgende:
En toch vind ik dat Nina verhaallijntje wel origineel, wie heeft dat achter die muur er in gebracht, het lijkt de 'verwarmingsmonteur' geweest te zijn, maar hoe en wat en met wie heeft hij te maken; wie heeft hem de opdracht gegeven? Dat wordt leuk om te volgen. Moet wel wennen aan de inval-Bing, though. Moest blijkbaar van de 'inclusiviteitspolitie' nog donkerder zijn...
Die laatste uitspraak is niet nodig. Vind de acteur het prima doen, alhoewel Bing nu vooral een helende functie lijkt te hebben binnen het gezin!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:27 schreef freaky40 het volgende:
Maar dan kom je op het grote probleem bij een tijdelijke recast: die zijn vaak op stel en sprong en dan is er weinig tijd om te zoeken naar of een vervanger lijkt op de oorspronkelijke acteur. Daarnaast heb je ook nog te maken met zoiets als beschikbaarheid want vaak wordt een vervanger een (paar) dag(en) later al op set verwacht en niet alle acteurs kunnen zich zomaar vrijmaken wegens andere verplichtingen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Het klopt gewoon niet met het karakter wat Bing (Everon) heeft, zoek je op zo'n minst een zelfde soort acteur uit met een zelfde soort tint.
Raoul is de ex-man van Benthe, die blonde vrouw waar Luuk mee naar Kenia vertrok. Janine onderzocht Raoul z'n betrokkenheid bij matchfixing in de paardensport. Dat vond hij niet leuk..quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:54 schreef DjVero het volgende:
Balen dat ik het al gelezen heb (kijk geen Videoland en ben kennelijk nog niet zo ver), maar wie de neuk is Raoul?
Dat heb ik ook! Mooie open uitstraling en gereserveerd. Hij heeft natuurlijk geen ander karakter gekregen want de scripts lagen natuurlijk klaar voor Everon. Vind dat de acteur het goed oppakt, volgens mij is die op vrijdag gebeld dat hij maandag kon beginnen. Erg knap!quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind de nieuwe bing wel verfrissend.
Everon speelt met Bing altijd een beetje een typetje deze reageert veel rustiger.
Oh ja, die. Niet echt een relevante rol dus eigenlijk. Als dat het echt is, vind ik het niet echt groundbreaking.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Raoul is de ex-man van Benthe, die blonde vrouw waar Luuk mee naar Kenia vertrok. Janine onderzocht Raoul z'n betrokkenheid bij matchfixing in de paardensport. Dat vond hij niet leuk..
Een acteur niet geschikt vinden omdat hij te zwart isquote:Op woensdag 4 juni 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Het klopt gewoon niet met het karakter wat Bing (Everon) heeft, zoek je op zo'n minst een zelfde soort acteur uit met een zelfde soort tint.
Everon is in het echt homoseksueel. Dat matcht ook niet echt met z'n karakter in gtstquote:Op woensdag 4 juni 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Nee, gast. Ik weet niet waar je het nu weer naar toe wil trekken en welke kaart, en dat was ook helemaal niet de reden als je mijn posting goed had gelezen!quote:Op donderdag 5 juni 2025 05:48 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Een acteur niet geschikt vinden omdat hij te zwart isWe hebben nog een lange weg te gaan.
Je zegt letterlijk dat de casting niet klopt omdat de acteur niet "een zelfde soort tint" heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:35 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee, gast. Ik weet niet waar je het nu weer naar toe wil trekken en welke kaart, en dat was ook helemaal niet de reden als je mijn posting goed had gelezen!
Nah, het karakter Bing is niet vastgelegd in bepaalde ral-kleur ofzo. Ook niet in heel veel andere zaken, maar in theorie zou Bing nog door een witte vrouw gespeeld kunnen wordenquote:Op donderdag 5 juni 2025 22:15 schreef freaky40 het volgende:
Ja klopt, en dat is gewoon een constatering.
Sterker nog Bing is een Surinamer en Everson komt van Curaçao.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 02:14 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nah, het karakter Bing is niet vastgelegd in bepaalde ral-kleur ofzo. Ook niet in heel veel andere zaken, maar in theorie zou Bing nog door een witte vrouw gespeeld kunnen worden
Op zich is die hele wraakactie redelijk origineel, elke Sanders is aangepakt. Hier en daar wat gaten in het plot, maar soit. Alleen dat het van zo'n nietszeggend figuur, dat ook nog eens geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten en een blauwe maandag meegespeeld heeft, vind ik dan weer uitermate jammer. Aan de andere kant, die zag ik niet aankomen, dus in die zin heeft het wel gewerkt. En het is ook weer wat anders dan Martine, Nick of Richard en Billy.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:36 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Oh ja, die. Niet echt een relevante rol dus eigenlijk. Als dat het echt is, vind ik het niet echt groundbreaking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik herinner me nog diverse foutjes van vroeger:
- Dat de lift bij A&A volgens een schema in de lift vier verdiepingen heeft, maar het bedieningspaneel maar twee genummerde knoppen telt voor de verdiepingen. En Robert drukt dan doodleuk op verdieping 2 terwijl daar een advocatenkantoor zit.
- De vorige grote villa van de Sanders had de voordeur aan meerdere kanten zitten. Je zag mensen vaak links door de hal naar binnen komen, en later opeens van de rechter kant.
- En natuurlijk het Spectrum waarin een artikel stond over Ludo Sanders die doodgeschoten was (tijdens het Moordspel in de Rozenboom), waarvan het hele bericht onder de kop gewoon een kopie was uit een krant die een reconstructie schreef over de moord op Theo van Gogh. ()
- Toen Martine door een buitenlandse top dievegge Il Figlio liet stelen, had Martine de plattegrond van het huis van Ludo in bezit. Er klopte van die tekening geen biet van met wat je uiteindelijk verwacht, het had ook meer de breedte van het landhuis van Ludo nu heeft.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:39 schreef Claude_Viole het volgende:
Ze zijn tegenwoordig wel heel erg nauwkeurig en consequent in GTST vergeleken met vroeger, als het gaat om plattegronden, brieven en andere details die kort in beeld zijn.
Dit blijkt ook uit het verhaal van de 'kloppende muren'.Jij zit in die bekende screenshots van seizoen 14/15 te putten. Toen zagen we op een computer van een hacker geloof ik ook gewoon mapjes staan met 'scripts' en special effects.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik herinner me nog diverse foutjes van vroeger:
- Dat de lift bij A&A volgens een schema in de lift vier verdiepingen heeft, maar het bedieningspaneel maar twee genummerde knoppen telt voor de verdiepingen. En Robert drukt dan doodleuk op verdieping 2 terwijl daar een advocatenkantoor zit.
- De vorige grote villa van de Sanders had de voordeur aan meerdere kanten zitten. Je zag mensen vaak links door de hal naar binnen komen, en later opeens van de rechter kant.
- En natuurlijk het Spectrum waarin een artikel stond over Ludo Sanders die doodgeschoten was (tijdens het Moordspel in de Rozenboom), waarvan het hele bericht onder de kop gewoon een kopie was uit een krant die een reconstructie schreef over de moord op Theo van Gogh. ()
- Toen Martine door een buitenlandse top dievegge Il Figlio liet stelen, had Martine de plattegrond van het huis van Ludo in bezit. Er klopte van die tekening geen biet van met wat je uiteindelijk verwacht, het had ook meer de breedte van het landhuis van Ludo nu heeft.
En natuurlijk de verbouwing van het huis van (Robert en) Laura, waar de oude woning met geen mogelijkheid te rijmen is met de nieuwe.
In dit fragment, zogenaamd in het kantoor van Martine, zie je bij de trap ook gewoon een deur met 'publiek'. Dat lijkt dus gewoon in de tv-studio te zijn ofzo. Wel een onhandige trap dan 🙈
Bekijk deze YouTube-video't Echte en 't ware!
Als het om hacken gaat, dan zie je altijd wat ongeloofwaardige schermen met ACCESS DENIED/GRANTED in koeienletters, en vaak schermen die opeens storing en artifacts vertonen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:32 schreef Japepk het volgende:
[..]
Jij zit in die bekende screenshots van seizoen 14/15 te putten. Toen zagen we op een computer van een hacker geloof ik ook gewoon mapjes staan met 'scripts' en special effects.
Dat is iets voor de tijd toen ik GTST keek. maar ik zal eens terugkijken.quote:En natuurlijk de verbouwing van het huis van (Robert en) Laura, waar de oude woning met geen mogelijkheid te rijmen is met de nieuwe.
Ja, zulke trap-scénes moet je toch even buiten de set doen, omdat ze geen verdiepingen daar gebruiken. Ook toen Danny dankzij Aysen van de trap afviel, was dit buiten de set gefilmd, op de huiskamer na dan. Maar volgens mij klopte de deur niet echt, maar dat moet ik eens terugkijken als ik die DVD ooit eens heb. Anyway.... Ze worden tegenwoordig voor belachelijke prijzen op Bol.com aangeboden, dat Marktplaats een betere optie is.quote:In dit fragment, zogenaamd in het kantoor van Martine, zie je bij de trap ook gewoon een deur met 'publiek'. Dat lijkt dus gewoon in de tv-studio te zijn ofzo. Wel een onhandige trap dan 🙈
quote:Op zondag 8 juni 2025 05:54 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik zag dat Bizou en Steef op de set een koppel zijn geworden
[ Bericht 5% gewijzigd door Niels_ op 09-06-2025 02:08:54 ]
quote:Op maandag 9 juni 2025 00:49 schreef Niels_ het volgende:
[..]Las het, stom. Dat panseksueel dan - dat ze wat meer mensen met een gekleurde huid laten meespelen in het nog steeds onrealistisch witte Meerdijk, snap ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet zo blijven? Dat het onrealistisch wit is?quote:Op maandag 9 juni 2025 10:28 schreef freaky40 het volgende:
Daar is het ook een soap voor, en dat moet zo blijven. Het is al te realistisch genoeg tegenwoordig dus je kunt ook doorslaan.
quote:Op maandag 9 juni 2025 00:49 schreef Niels_ het volgende:
[..]Ow kom op, we leven niet meer in 1930 heh. Meerdijk is een mini samenleving, dus daar kan iedereen in voorkomen. Alles maar woke noemen vind ik ook wat kort door de bocht, we leven nou eenmaal in een diverse samenleving. Bij jongeren is het heel normaal dat het zo wordt uitgesproken, dus daarmee een prima afspiegeling van de samenleving en niet wokeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Niemand is daar mee bezig, behalve in de TV wereld. Dus overbodig.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:58 schreef RipCity het volgende:
Hoe ze dat ook brengen met BizouAlsof ze iets moeten uitleggen en iets baanbrekends brengen ofzo.
Er zitten al genoeg kleuren in. Bij ONM ging het op een gegeven moment in Amsterdam afspelen toen zelfs zag je al veranderingen door o.a. Jasmine Sendar die daar ook een rol in ging spelen. Het werd toen ook een halve ziekenhuis soap wat best leuk was toen in die tijd.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:13 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Wat moet zo blijven? Dat het onrealistisch wit is?
Wat een doodvermoeiend type ben je hier, al maanden gezeik over donkere mensen en zogenaamd “woke” gedoe in GTST. Heb je niets beters te doen???quote:Op maandag 9 juni 2025 15:10 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Er zitten al genoeg kleuren in. Bij ONM ging het op een gegeven moment in Amsterdam afspelen toen zelfs zag je al veranderingen door o.a. Jasmine Sendar die daar ook een rol in ging spelen. Het werd toen ook een halve ziekenhuis soap wat best leuk was toen in die tijd.
Ik weet niet waar je het over hebt hoor. Ik heb het woord WOKE niet eens genoemd, dus leg me geen woorden in de mond, jij bent de enige die hier nu over valt. Ik constateer enkel en dat uit ik in mijn mening. En als je dit niet wilt lezen, ignore me.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:00 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Wat een doodvermoeiend type ben je hier, al maanden gezeik over donkere mensen en zogenaamd “woke” gedoe in GTST. Heb je niets beters te doen???
Als je goed oplet is het helemaal niet onrealistisch blank. Kijk voor de lol eens naar de figuranten op de achtergrond in de Koning, Sparks, de Rozenboom etc. Dat is tegenwoordig ook een enorm geforceerd ''divers'' gezelschap.quote:Op maandag 9 juni 2025 05:16 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Las het, stom. Dat panseksueel dan - dat ze wat meer mensen met een gekleurde huid laten meespelen in het nog steeds onrealistisch witte Meerdijk, snap ik wel.
Waarom is dat geforceerd? Nederland is een multicultureel land. De hoofdrolspelers zijn voor het overgrote deel witte Nederlanders. Prima hoor, maar dat ze bij nieuwe acteurs en figuranten een beetje variëren is toch niet raar of "woke"?quote:Op maandag 9 juni 2025 19:27 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Als je goed oplet is het helemaal niet onrealistisch blank. Kijk voor de lol eens naar de figuranten op de achtergrond in de Koning, Sparks, de Rozenboom etc. Dat is tegenwoordig ook een enorm geforceerd ''divers'' gezelschap.
Alex: "Degene die dit heeft gedaan heeft ruim de tijd gehad." Goh ja, het lijkt mij althans niet simpel om afluisterapparatuur te plaatsen achter een muur en die weer netjes dicht te maken op een paar minuten tijdquote:Op maandag 9 juni 2025 21:41 schreef Claude_Viole het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bing: Knock knock
Afluisteraar: Who is there?
Bing: Here is Bing!
Afluisteraar: Bing who?
Bing: BINGO!!!!
Het kan ook in fases gedaan zijn op momenten dat ze niet thuis waren. En dat die verwarmingsmonteur het systeem aangezet heeft. Maar ik vind het wel knap en het voelt onrealistisch hoe het iets te professioneel weggewerkt zat...quote:Op maandag 9 juni 2025 22:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Alex: "Degene die dit heeft gedaan heeft ruim de tijd gehad." Goh ja, het lijkt mij althans niet simpel om afluisterapparatuur te plaatsen achter een muur en die weer netjes dicht te maken op een paar minuten tijd
Willen de schrijvers ons echt doen geloven dat die verwarmingsmonteur van een paar weken terug dit allemaal in z'n eentje heeft kunnen doen?
Dan is de dader wel héél onverwacht: Noud, want die heeft de loft gebouwd indertijdquote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:57 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Maar misschien is de dader een oude bekende van de Sanders die al járen haat heeft, en de afluisterapparatuur al tijdens de bouw stiekem heeft ingebouwd? Hoelang wonen ze hier nu al?
Het feit dat Jasmine Sendar in beide series speelde zegt mij dat de poel donkere acteurs niet bijster groot is.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:10 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Er zitten al genoeg kleuren in. Bij ONM ging het op een gegeven moment in Amsterdam afspelen toen zelfs zag je al veranderingen door o.a. Jasmine Sendar die daar ook een rol in ging spelen. Het werd toen ook een halve ziekenhuis soap wat best leuk was toen in die tijd.
Je valt inderdaad dan op het persoon en niet geslacht. Hier valt ook Non-binair, interseksueel en trans onder wat het verschil maakt met bi-seksueelquote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:50 schreef DjVero het volgende:
Panseksueel; dat moest even gegoogled worden...
Wat een gekkigheid weer. Gewoon bi dus.
Mwah, dat is wel erg kort door de bocht. Ik denk dat het grootste aandeel vooral haar bekende naam in soapland was waarom ze voor GTST gevraagd is. En wellicht zijn er überhaupt minder actrices te vinden om zich vast te laten leggen in een soap.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het feit dat Jasmine Sendar in beide series speelde zegt mij dat de poel donkere acteurs niet bijster groot is.
Nee, Robert, Laura, Jef, Ludo en Janine zijn nooit vervangen. Die hebben al die jaren trouwe dienst geleverd, al kan het natuurlijk voorkomen dat een acteur of actrice tijdelijk uit de roulatie is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het is altijd wennen als een nieuwe acteur/actrice een rol (tijdelijk) overneemt. Toch raak ik er meestal wel snel aan gewend, maar vaak voelt diegene voor mij in het begin echt als een heel nieuw personage. Soms weten ze ook wel echt goede vervangers te vinden. Aukje eruit en Lieke erin pakte heel goed uit. Ik vond Wouter Zweerts ook goed, toen hij tijdelijk de rol van Julian overnam. Die vent die nu Morris speelt in de classics is natuurlijk weer drama. Inge Schrama leek mij altijd heel moeilijk te vervangen als Sjors, maar ik was heel snel gewend aan Melissa Drost.
Zijn Ludo, Janine, Jef, Robert of Laura wel eens (tijdelijk) vervangen?
😂😂quote:Op maandag 9 juni 2025 16:03 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt hoor. Ik heb het woord WOKE niet eens genoemd, dus leg me geen woorden in de mond, jij bent de enige die hier nu over valt. Ik constateer enkel en dat uit ik in mijn mening. En als je dit niet wilt lezen, ignore me.
Bruni is voor mij ook de ''echte'' Helen, hoewel ik wel moet zeggen dat ze tegen het einde aan duidelijk niet meer wisten wat ze met haar aan moesten. Ze werd van de ene levensramp naar de andere gegooid. Maar dat lag ook meer aan de schrijvers.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:07 schreef Lisiga het volgende:
En dan heb je ook nog de allereerste recast van een hoofdrol in GTST: die van Helen Helmink. Persoonlijk vind ik de Brûni Heinke versie beter bevallen, maar die is me beter bij gebleven.
Had Lieke in het begin ook zo'n bos krullen? Ik dacht eigenlijk van niet, maar misschien heb je gelijk. Ik vond haar wel prima als Charlie overigensquote:Op woensdag 11 juni 2025 16:00 schreef Japepk het volgende:
Aukje en Lieke vond ik ook wel prima. Zeker omdat Lieke in het begin ook zo'n krullende bos haar had. Ik denk niet dat Aukje geloofwaardig was geweest als de vrouw van Nick en Jack, terwijl dat Charlie als karakter wel interessant maakte. Los van het feit dat ik Aukje ook een ontzettend mooie vrouw vond.
Milan was gewoon een compleet ander karakter. Gewoon een reden om een nieuwe hunk aan te werven. Robin Zijlstra is ook een forgetable character. Wouter de Jong zal voor mij altijd Milan zijn. Zelfde bij Marieke. Men wilde gewoon graag het zusje van Janine terughalen. De nieuwe actrice vond ik beter en gelijkender dan de oude, maar het verhaal waar ze mee moest werken sloeg nergens op.
Ik kreeg medelijden met Erik de Vogel, dat hij tegenwoordig dit soort meuk krijgt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef NedKelly het volgende:
Het is allemaal zo mega voorspelbaar wie er er samenwerken. Dit zag je van mijlenver aankomen......
(Videoland vandaag)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook videoland:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en het feit dat een van die schrijvers nog in dat interview vorige week zei “dat alle losse eindjes nog samen komen” gaf al aan dat ze echt dachten dat we het niet door hadden. NEE! We hadden het over die andere verhaallijnen met personages die kwamen en gingen (zoals Rosie!). Andrea leek bij het begin zelfs een replacement Rosie qua rol, leek net een verliefd stel.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef NedKelly het volgende:
Het is allemaal zo mega voorspelbaar wie er er samenwerken. Dit zag je van mijlenver aankomen......
(Videoland vandaag)
En alles zo onrealistisch. Wie heeft het nooit meer over een ex, ook niet na een paar weken of maanden. Totaal doodgezwegen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat een van die schrijvers nog in dat interview vorige week zei “dat alle losse eindjes nog samen komen” gaf al aan dat ze echt dachten dat we het niet door hadden. NEE! We hadden het over die andere verhaallijnen met personages die kwamen en gingen (zoals Rosie!). Andrea leek bij het begin zelfs een replacement Rosie qua rol, leek net een verliefd stel.
Toevallig ben ik met de GTST classics bezig op Videoland en ben wel een fan van Chris Jolles, de personage Dian wordt daar echt leuk en boeiend neergezetquote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:
[..]
Zijn recasts dan altijd slecht? Nee, het kan wel. Voorbeeld: Chris Jolles als de tweede Dian Alberts was beter dan de eerste en derde versie van het personage. Wel raar dat Dian ineens niet meer zo'n allemansvriendin was als onder Lotte van Dam, maar ze was een sterker personage. Tweede Dian genoot van pesten en uitdagen. Ze was zelden een aardig personage, maar wist wel op te boksen tegen Ludo. Onder Dian III ging dat weer verloren.
Precies dit, kansloos bv om gelijk achter zo iemand aan te gaan. En andersom spreekt Raoul wel op straat af met zijn handlangers? Ik dacht ff een aflevering weer te kijken, maar dat was ook nergens voor nodig. Ludo half werk, dom gedoe van Nina en Laura valt weer eens. Die scheiding van Henk trouwens ook 👎🏻quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:23 schreef Ceviche het volgende:
Ik merk dat ik echt heel gefrustreerd ben door het totale gebrek aan plan van Ludo. Technologie uit het jaar nul, geen extra mannetjes ofzo. Waar is de Ludo die altijd twee stappen voorliep op zijn tegenstander?
Al die moeite voor ene Raoul die er een half jaar geleden nog geen week in zat.
Dit is schrijfwerk van iemand die totaal geen zin meer heeft in z'n werk.
Het had er heel erg schijn van dat Rosie de eerste poging was van de schrijvers maar dat ze halverwege dachten toch niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat een van die schrijvers nog in dat interview vorige week zei “dat alle losse eindjes nog samen komen” gaf al aan dat ze echt dachten dat we het niet door hadden. NEE! We hadden het over die andere verhaallijnen met personages die kwamen en gingen (zoals Rosie!). Andrea leek bij het begin zelfs een replacement Rosie qua rol, leek net een verliefd stel.
Ja, sowieso was Rosie aparte rol wat nooit echt helemaal uit de verf is gekomen. Ook omdat ze al eerder in de serie had gezeten met een verhaallijn met Bing.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het had er heel erg schijn van dat Rosie de eerste poging was van de schrijvers maar dat ze halverwege dachten toch niet.
Die Helen van de jurk opdracht was ook apart benieuwd of ze die nog gaan onthullen als team Raoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |