Niet op de stream van de tweede kamer zelfquote:
Neh, beetje allemaal hetzelfde maar dan in andere bewoordingen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:32 schreef Nattekat het volgende:
@:ESF1Gamer nog wat inhoudelijks gemist?
Ok. Misschien moest er overgeschakeld worden bij de NOS, maar zelf wel geen stroomstoring zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet op de stream van de tweede kamer zelf
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Misschien moest er overgeschakeld worden bij de NOS, maar zelf wel geen stroomstoring zijn.
Beste Minsiter ever
quote:
Jetten steunt ze eigenlijk want hij zegt dat het vertrouwen gedaald is omdat er veel te weinig aan het beperken van de asielopvang gedaan wordt.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef ashardalan het volgende:
16% vertrouwen... Is óók een prestatie...
Hoezo? Een lintje is geen politiekquote:Op woensdag 2 april 2025 13:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Dat is het failliet van het lintje.
En het knapste van dat alles, je merkt er geen fuck vanquote:Op woensdag 2 april 2025 13:36 schreef Breekfast het volgende:
Wat heeft Faber allemaal al wel niet voor elkaar gekregen zeg![]()
Gras is groen dus.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Neh, beetje allemaal hetzelfde maar dan in andere bewoordingen.
Alleen Wilders is tegendraads.
Ze heeft vooral veel niet voor elkaar gekregen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:36 schreef Breekfast het volgende:
En dat allemaal ondanks de tegenwerking van linksquote:Op woensdag 2 april 2025 13:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoho, ze heeft wel met de marechaussee een paar duizend man aan de grens geembeteerd he!quote:Op woensdag 2 april 2025 13:37 schreef ashardalan het volgende:
[..]
En het knapste van dat alles, je merkt er geen fuck van![]()
Ah ja, meer files... Dat merken we iddquote:Op woensdag 2 april 2025 13:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoho, ze heeft wel met de marechaussee een paar duizend man aan de grens geembeteerd he!
Als Faber er nog minstens 3 maand zit krijgt ze bij afscheid sowieso een koninklijke onderscheiding. En ik denk dat ze daar na 12 jaar EK en provinciale staten via die route ook recht op heeft. En terecht, want we belonen volksvertegenwoordigers en bewindspersonen daarmee. En ja, ook als een D66 of Denk minister dat moet tekenen, moet die daarvoor tekenen.quote:
Schijnbaar krijgen bewindspersonen standaard een lintje. Ik hoop dat Faber overgeslagen wordt, of dat anders iemand weigert te tekenen.quote:
Ten koste van capaciteit elders in het land.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoho, ze heeft wel met de marechaussee een paar duizend man aan de grens geembeteerd he!
ajax doet niks andersquote:Op woensdag 2 april 2025 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
Als je meer dan 45 jaar terug in de tijd moet gaan omdat je denkt een puntje te kunnen maken...![]()
Beetje de essentie van precedenten... Terug gaan in de tijd.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
Als je meer dan 45 jaar terug in de tijd moet gaan omdat je denkt een puntje te kunnen maken...![]()
Nou, nieuwe blondering + z'n nieuwe oogleden schelen wel weer 10 jaar...quote:Op woensdag 2 april 2025 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
Die Geert ziet er ook met de week ongezonder uit trouwens.
quote:Op woensdag 2 april 2025 13:44 schreef Aberkullie het volgende:
Nee Geertje, mijn huur is dankzij jou weer maximaal gestegen in juli
Sowieso: een bekende, niet onbesproken, buitenlander die Commandeur in de orde van Oranje-Nassau zou worden (die is zeldzaam en wordt meestal uitgereikt door de Koning zelf) vergelijken met een stel anonieme vrijwilligers die in bijzijn van wat familie een lintje krijgen van de burgemeester.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik hoefde dat hele klote lintje al niet meerquote:Op woensdag 2 april 2025 13:42 schreef Aberkullie het volgende:
Je zal zo’n vrijwilliger zijn bij het COA en dan deze flauwekul moeten aanhoren
Hij moest nog even een wit voetje halen bij zijn Israëlische broodheren denk ik.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sowieso: een bekende, niet onbesproken, buitenlander die Commandeur in de orde van Oranje-Nassau zou worden (die is zeldzaam en wordt meestal uitgereikt door de Koning zelf) vergelijken met een stel anonieme vrijwilligers die in bijzijn van wat familie een lintje krijgen van de burgemeester.
Waar volg je dat in de auto? niet posten in de autoquote:Op woensdag 2 april 2025 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zit dan hopelijk in de auto, dus kan dan prima luisteren.
Ze moesten diep graven.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
Als hij niet rijdt, kan hij gewoon posten hoorquote:Op woensdag 2 april 2025 13:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar volg je dat in de auto? niet posten in de auto
Niet gewaardeerd worden door Faber zou voor mij een extra beloning zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoefde dat hele klote lintje al niet meer
Daar dacht ik ook aan. Ik zou, serieus weigeren, en de publiciteit zoeken.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee dan liever die fles wijn en bloemetje van het COAquote:Op woensdag 2 april 2025 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Capricia is een vrouw, maar point taken.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:48 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Als hij niet rijdt, kan hij gewoon posten hoor
Ik identificeer haar als een hemquote:Op woensdag 2 april 2025 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Capricia is een vrouw, maar point taken.
De 5 weten dit als het goed is nog niet en we zullen als het goed is nooit weten over welke 5 dit gaat. Er worden trouwens jaarlijks lintjes geweigerd, daarmee pak je niet echt publiciteit. Meestal door republikeinen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan. Ik zou, serieus weigeren, en de publiciteit zoeken.
Pas maar op voor de CBP met zulke posts als je nog eens de VS in wil.quote:
Ik heb daar geen problemen mee, Capricia meerquote:Op woensdag 2 april 2025 13:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Pas maar op voor de CBP met zulke posts als je nog eens de VS in wil.
quote:Op woensdag 2 april 2025 13:57 schreef tong80 het volgende:
Geert: "De kat van de oude vrouw begon aan de zak te snuiven, hij leek wel honger te hebben. De oude vrouw sloeg houte haringen in de tent van de pedofiele buurman. De oven werd warm gehouden met het houte been van Manke Nelis."
quote:Op woensdag 2 april 2025 13:57 schreef tong80 het volgende:
Geert: "De kat van de oude vrouw begon aan de zak te snuiven, hij leek wel honger te hebben. De oude vrouw sloeg houte haringen in de tent van de pedofiele buurman. De oven werd warm gehouden met het houte been van Manke Nelis."
Hier krijgen we nu als je voor werk naar de VS moet een blanco laptop en telefoon mee, dus ik kan gewoon mijn trumphaat en woke gedachtegoed blijven verkondigen zonder consequentiesquote:Op woensdag 2 april 2025 13:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Pas maar op voor de CBP met zulke posts als je nog eens de VS in wil.
Dat vertelt ons geblondeerde orakel er voor het gemak even niet bij.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:57 schreef JAM het volgende:
Inrichtingskosten vanuit de gemeente zijn trouwens (vrijwel) altijd in de vorm van een lening die dan ingehouden wordt op de uitkering.
Vergeet de kat nietquote:Op woensdag 2 april 2025 14:05 schreef tong80 het volgende:
Geert heeft 20 jaar makkelijk geroeptoeterd. Dat "vergeet" hij.
Nu komt ie weer met één arme mevrouw, die niks te vreten heeft omdat ze rookt, twee honden heeft, zuipt en een oppas heeft voor haar goudvis die buiten de bebouwde kom moet worden uitgelaten.
Die is op het spek gebonden. Omdat ze geen rundvlees kan betalen.quote:
Als ik die kat was, dan was ik allang die tochtige deur uitgelopen!quote:Op woensdag 2 april 2025 14:05 schreef Aberkullie het volgende:
Moet ze geen kat nemen als ze geen voer kan betalen
Drie deuren verder stroomt het voer blijkbaar uit de plintenquote:Op woensdag 2 april 2025 14:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Als ik die kat was, dan was ik allang die tochtige deur uitgelopen!
Heerlijk. Keek de gewone man hier maar naar ipv naar het journaal voor doven en gehoorgestoorden op SBS.quote:
Dankzij alle katten die hier kwamen eten, hebben we een muur gebouwd... En de katten hebben die betaaldquote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Drie deuren verder stroomt het voer blijkbaar uit de plinten
Jan was nog net iets beter, maar hij komt er welquote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heerlijk. Keek de gewone man hier maar naar ipv naar het journaal voor doven en gehoorgestoorden op SBS.
Zelfs het niveau van de volksbuurt bij de rijdende rechter/Frank Visser ligt hoger dan een debat door de fractievoorzitters in de 2e kamer.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heerlijk. Keek de gewone man hier maar naar ipv naar het journaal voor doven en gehoorgestoorden op SBS.
Opgezet door SBS en Wilders. Dat was zo triest. Helaas de doelgroep vaste SBS kijkers en heeft ook de snor veel invloed.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
Het doet me een beetje denken aan die mevrouw die vanwege het hoge eigen risico NU NU NU geld nodig had.
Dit dus. Zo'n zwaktebod. Ook Mona heeft daar een toetje van.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:13 schreef Starhopper het volgende:
Yesigoz: laten we volwassen met elkaar omgaan.
Ik moet nog met de autoquote:Op woensdag 2 april 2025 14:18 schreef JAM het volgende:
Elke keer als Yesilgöz 'stuk rood vlees in de arena' zegt, moet je een shotje nemen.
https://aa-nederland.nl/quote:Op woensdag 2 april 2025 14:18 schreef JAM het volgende:
Elke keer als Yesilgöz 'stuk rood vlees in de arena' zegt, moet je een shotje nemen.
WIE WAS DAT???quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs het niveau van de volksbuurt bij de rijdende rechter/Frank Visser ligt hoger dan een debat door de fractievoorzitters in de 2e kamer.
Maar vooral aan linksquote:Op woensdag 2 april 2025 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Aha, het ligt weer eens aan anderen. Populisme 101.
Dassen gaat vandaag met de commissie buitenlandse zaken 3 dagen naar Stockholm, volgens mij.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zie trouwens heel vaak bij dit soort 'belangrijke'/grote debatten die Koekkoek ipv Dassen, weet iemand de reden daarvan?
Alles ligt stil. Yesilgoz had het ook al over al die geweldige dingen die er al zijn bewerkstelligd. Welke?quote:Op woensdag 2 april 2025 15:03 schreef Cyan9 het volgende:
"Dan gaat alles stil vallen."
Er gebeurt nu al amper wat, dus..
Er zijn dingen benoemd.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alles ligt stil. Yesilgoz had het ook al over al die geweldige dingen die er al zijn bewerkstelligd. Welke?
Afschaffen van het stikstof fondsquote:Op woensdag 2 april 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alles ligt stil. Yesilgoz had het ook al over al die geweldige dingen die er al zijn bewerkstelligd. Welke?
Shit ja, dat grote wapenfeit was ik even vergeten.quote:
Is al een wet van okt 2023 natuurlijk, dus oorspronkelijk van Van Gennip. Het werd tijd dat er controle op kwam, deze wet wachten we al heel erg lang op. Maar hij is wel breed geworden, volgens mij. Ik hoop dat hij effectief blijft.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:44 schreef KaheemSaid het volgende:
@:Hanca wat vind je van de Wet toelating terbeschikkingstelling van arbeidskrachten van van Hijum?
Die is ook te dom om haar mond te houden, blijkbaar. Als je partijleider en je directe baas, de premier, het oneens zijn over iets waar jij als vicepremier niks mee te maken hebt, hou je toch gewoon je mond?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:01 schreef tizitl2 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)k-had-de-lintjes-wel
Laat wel zien dat Faber echt niet lekker ligt binnen de ministerraad.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is ook te dom om haar mond te houden, blijkbaar. Als je partijleider en je directe baas, de premier, het oneens zijn over iets waar jij als vicepremier niks mee te maken hebt, hou je toch gewoon je mond?
Lijkt er op dat alle ministers Faber zat zijn.
quote:Nauwelijks doorgedrongen in NLse media, maar EC heeft EP buitenspel gezet van inspraak op defensieplannen door zich te beroepen op crisis uitzondering, net als tijdens #corona #article122
EP buitenspel zetten, altijd +1.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:17 schreef Nober het volgende:
Komt er nog een debat over?
[..]
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1907321580285304845/
Schoof schoof habibiquote:Op woensdag 2 april 2025 16:03 schreef klaasweetalles het volgende:
kijk die schoof nou staan joh
alsof hij de koning van het land is
mafkees
Haha, Ewald kan als het hem uitkomt ook zo beargumenteren dat het Europees Parlement helemaal niet democratisch is en dat enkel de lidstaten het voor het zeggen zouden moeten hebben in Brussel. Maar nu is het opeens een probleem als hem dat uitkomtquote:Op woensdag 2 april 2025 16:17 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Het EP heeft hier zelf mee ingestemd.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:17 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Misschien kan jij het als PVV-fan intern aankaarten op een partijcongres?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:17 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Jij vond Schoof tot vanmorgen wel geloofwaardig?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een leeg gelul is dit van Schoof. Waarom gooit hij zijn geloofwaardigheid te grabbel voor Faber? Waarom deze molshoop om op te sterven
Naar de letter van de wet is dat wel hoe het is. Maar normaal gesproken is er de informele afspraak dat ministers wel betere dingen met hun tijd kunnen doen en wordt er dus een advies gegeven door het kapittel en tekent een minister gewoon bij het kruisje. Ook inderdaad om politieke kleur erbuiten te houden.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:50 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch ook niet de bedoeling dat ministers voortaan kunnen beslissen of iemand vrijwilligerswerk gedaan heeft dat wel of niet de moeite waard is? Dat is volledige willekeur op basis van persoonlijke ideeën. Die hoor je niet te hebben in het kabinet. In ieder geval niet als het gaat om formele kabinetszaken.
Ja, het is allemaal geen smooth sailing hè. Hatelijk toch dat Engels.quote:
Alleen als er zwaarwegende redenen zijn om niet te tekenen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Naar de letter van de wet is dat wel hoe het is. Maar normaal gesproken is er de informele afspraak dat ministers wel betere dingen met hun tijd kunnen doen en wordt er dus een advies gegeven door het kapittel en tekent een minister gewoon bij het kruisje. Ook inderdaad om politieke kleur erbuiten te houden.
Dat zijn dezelfde vrijwilligers die Caroline mailen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:04 schreef nWo4Utrecht het volgende:
Heeft Jette echt vrijwilligers gesproken die pijn hebben van de uitspraken van Faber?
Ik zou Faber mailen of zij niks beters te doen heeft dan de kostbare tijd van het Kabinet en de Kamer te verpesten met haar oeverloze gelul en gepruts.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:06 schreef nWo4Utrecht het volgende:
ik zou jette mailen of die niks beter te doen heeft dan het traineren van dit kabinet.
Je zal als minister maar zo hard falen dat je zelfs niet dingen kan doorstempelen. De oppositie hoeft niets te traineren want dit kabinet weet niks te creeren, Faber voorop. Het enige waar zij in politiekt is ophef en kleingeestigheid.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:06 schreef nWo4Utrecht het volgende:
ik zou jette mailen of die niks beter te doen heeft dan het traineren van dit kabinet.
Ze kunnen het ook gewoon negeren... Ze zijn wel happig op alles wat ze zegt.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou Faber mailen of zij niks beters te doen heeft dan de kostbare tijd van het Kabinet en de Kamer te verpesten met haar oeverloze gelul en gepruts.
Het enige voordeel is dat ze ook geen tijd hadden om van alles te slopenquote:Op woensdag 2 april 2025 17:06 schreef nWo4Utrecht het volgende:
kostbare werkdag verloren gegaan vandaag...
Het is niet alsof Faber het afgelopen half jaar wél iets voor elkaar heeft gekregenquote:Op woensdag 2 april 2025 17:06 schreef nWo4Utrecht het volgende:
kostbare werkdag verloren gegaan vandaag...
De oppositie in de eerste en tweede kamer doet er alles om tegen het asiel beleid te stemmen anders...quote:Op woensdag 2 april 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zal als minister maar zo hard falen dat je zelfs niet dingen kan doorstempelen. De oppositie hoeft niets te traineren want dit kabinet weet niks te creeren, Faber voorop. Het enige waar zij in politiekt is ophef en kleingeestigheid.
Jarenlang gedemoniseerd, schei toch uit. Bende prutsers (of, nou ja, Wilders in zijn eentje eigenlijk) doet al twintig jaar (zo lang zit hij in de Kamer) niets anders dan anderen voor rotte vis uitmaken en hoe geweldig het wel zal zijn als hij het eens voor het zeggen zou hebben. Nou, daar heeft hij en zijn vriendjes nu al negen maanden de tijd voor en ze hebben werkelijk geen réét voor elkaar gekregen. Dat ligt niet aan de Tweede-Kamer of aan de oppositie, dat ligt aan de PVV zelf die niks anders doen dan de boel op stelten zetten met het verhaal van: 'Ja, maar ja, we worden tegengewerkt!' Dat worden ze ook, door zichzelf. Houd toch op joh, trap er toch niet in.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:11 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
Ze kunnen het ook gewoon negeren... Ze zijn wel happig op alles wat ze zegt.
Als ze pvvers niet jaren lang gedemoniseerd hadden waren er vast betere mensen die voor de pvv wilden werken.
Hopelijk volgende kabinet met cda en vvd die het pvv beleid uitvoerenminder gezeik.
hoe denk jij dan het voor elkaar te krijgen in een paar weken dat we minder asiel zoekers binnenkrijgen en de uitgeprocedeerde asielzoekers weg krijgen?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is niet alsof Faber het afgelopen half jaar wél iets voor elkaar heeft gekregen
Het komt niet erg sterk over anders.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
wel een goede cop-out, roepen dat je niet kan ingaan op als-dan vragen.
Europese trend, 0.0 bijdrage aan geleverd.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:15 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
hoe denk jij dan het voor elkaar te krijgen in een paar weken dat we minder asiel zoekers binnenkrijgen en de uitgeprocedeerde asielzoekers weg krijgen?
Nee Faber geeft zelf ook al aan dat ze niks heeft gepresteerd. Geen enkele aangenomen wet. Ze heeft wat proefbalonnetjes opgedaan en dus constant ophef omdat ze haar werk niet doet.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:13 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
De oppositie in de eerste en tweede kamer doet er alles om tegen het asiel beleid te stemmen anders...
schiet niet op dit.
maar het brengt je ook niet verder in de problemen bij coalitiepartijen. Die oppositiewijde MvW komt er toch wel.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het komt niet erg sterk over anders.
Lees je eerst even in in plaats van maar wat na te papegaaien. Gewoon pertinent niets van waar. Begon al met het hele 'we willen noodrecht inzetten' verhaal. Er was een ruime Kamermeerderheid voor spoedwetgeving, maar nee, het moest perse noodrecht, of dan maar niet. Het gaat Wilders niet om beleid uitvoeren, het gaat de PVV niet om iets doen voor de mensen, het gaat om afschuiven op anderen, ophef creëren en afleiden van het volkomen falen, in de hoop daar electoraal gewin (of waar het nu meer op begint te lijken - het voorkomen van electorale schade) uit te halen. Trap er toch niet in. Houd gewoon op met die onzin.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:13 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
De oppositie in de eerste en tweede kamer doet er alles om tegen het asiel beleid te stemmen anders...
schiet niet op dit.
Rutte IV deed niks anders.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het komt niet erg sterk over anders.
Onzin, CDA en SGP zouden met een paar kleine aanpassingen akkoord gaan, Faber zelf weigert echter zelfs maar in gesprek te gaan met deze partijen die al haar plannen aan een meerderheid zouden helpen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:13 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
schiet niet op dit.
d66 sloopt alles..quote:Op woensdag 2 april 2025 17:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Jarenlang gedemoniseerd, schei toch uit. Bende prutsers (of, nou ja, Wilders in zijn eentje eigenlijk) doet al twintig jaar (zo lang zit hij in de Kamer) niets anders dan anderen voor rotte vis uitmaken en hoe geweldig het wel zal zijn als hij het eens voor het zeggen zou hebben. Nou, daar heeft hij en zijn vriendjes nu al negen maanden de tijd voor en ze hebben werkelijk geen réét voor elkaar gekregen. Dat ligt niet aan de Tweede-Kamer of aan de oppositie, dat ligt aan de PVV zelf die niks anders doen dan de boel op stelten zetten met het verhaal van: 'Ja, maar ja, we worden tegengewerkt!' Dat worden ze ook, door zichzelf. Houd toch op joh, trap er toch niet in.
oke?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Europese trend, 0.0 bijdrage aan geleverd.
Nee, klopt.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:18 schreef nWo4Utrecht het volgende:
heeft hier niks mee te maken maar oke.
Ja, houd maar gewoon op inderdaad. Niveautje kroegpraat dit.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:18 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
d66 sloopt alles..
geen referendum geen gekozen burgermeester
alles om er voor te zorgen dat ze hun baantjes niet kwijt raken.
als andere partijen geen kans krijgen om ervaring op te doen is het makkelijk om te zeggen dat ze niks kunnen.
overal verloor de d66 en groenlinks en pvda en cda. En toch leveren hun bijna alle burgemeester?
heeft hier niks mee te maken maar oke.
Zou die kamermeerderheid er niet alleen maar zijn geweest omdat ze wisten dat het toch wel zou worden afgeschoten in de eerste kamer?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Lees je eerst even in in plaats van maar wat na te papegaaien. Gewoon pertinent niets van waar. Begon al met het hele 'we willen noodrecht inzetten' verhaal. Er was een ruime Kamermeerderheid voor spoedwetgeving, maar nee, het moest perse noodrecht, of dan maar niet. Het gaat Wilders niet om beleid uitvoeren, het gaat de PVV niet om iets doen voor de mensen, het gaat om afschuiven op anderen, ophef creëren en afleiden van het volkomen falen, in de hoop daar electoraal gewin (of waar het nu meer op begint te lijken - het voorkomen van electorale schade) uit te halen. Trap er toch niet in. Houd gewoon op met die onzin.
En dat is met Wiersma erbij wel knapquote:Op woensdag 2 april 2025 17:20 schreef over_hedge het volgende:
Dit is echt wel het meest domme debat ooit. Inclusief meest domme minister ooit.
Ik vind het ook jammer dat die het niet wat tactischer aanpakt... maar hoelang ging dat duren voordat die spoedwet er zou komen?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Lees je eerst even in in plaats van maar wat na te papegaaien. Gewoon pertinent niets van waar. Begon al met het hele 'we willen noodrecht inzetten' verhaal. Er was een ruime Kamermeerderheid voor spoedwetgeving, maar nee, het moest perse noodrecht, of dan maar niet. Het gaat Wilders niet om beleid uitvoeren, het gaat de PVV niet om iets doen voor de mensen, het gaat om afschuiven op anderen, ophef creëren en afleiden van het volkomen falen, in de hoop daar electoraal gewin (of waar het nu meer op begint te lijken - het voorkomen van electorale schade) uit te halen. Trap er toch niet in. Houd gewoon op met die onzin.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat er kamerbreed prima steun is voor andere asiel- en migratiewetgeving, maar dat noodrecht daarvoor niet het juiste juridische middel is (zoals de ambtenaren die dat dan zouden moeten uitvoeren ook aangaven, zoals de orde van advocaten ook aangaf, en zo nog vele andere partijen). Tsja, dat vond Wilders blijkbaar niet te behappen dus dan maar de boel op stelten zetten omdat het hem niet vergund werd om van akiet af per decreet te gaan regeren hè.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zou die kamermeerderheid er niet alleen maar zijn geweest omdat ze wisten dat het toch wel zou worden afgeschoten in de eerste kamer?
jammer dat die staghouser of die ook mag heten niet de minister is geworden, wellicht had hij het beter gedaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onzin, CDA en SGP zouden met een paar kleine aanpassingen akkoord gaan, Faber zelf weigert echter zelfs maar in gesprek te gaan met deze partijen die al haar plannen aan een meerderheid zouden helpen.
https://www.politiekeambt(...)ers-per-7-maart-2023quote:Op woensdag 2 april 2025 17:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, houd maar gewoon op inderdaad. Niveautje kroegpraat dit.
Dit is te ingewikkeld voor haar. Ik ben echt benieuwd hoe de mensen die dagelijks met haar werken zich voelenquote:Op woensdag 2 april 2025 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar het staat niet haaks op haar beleid, want het betreft mensen die kennelijk terecht asiel hebben gevraagd en gekregen.
ja het zijn allemaal politieke spelletjes... Linkse partijen gaan nooit voor een asielwet van de pvv stemmenquote:Op woensdag 2 april 2025 17:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zou die kamermeerderheid er niet alleen maar zijn geweest omdat ze wisten dat het toch wel zou worden afgeschoten in de eerste kamer?
Maar dat had natuurlijk nooit gemogen naar haar persoonlijke mening. 0 asielzoekers en 0 statushoudersquote:Op woensdag 2 april 2025 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar het staat niet haaks op haar beleid, want het betreft mensen die kennelijk terecht asiel hebben gevraagd en gekregen.
quote:Op woensdag 2 april 2025 17:26 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
ja het zijn allemaal politieke spelletjes... Linkse partijen gaan nooit voor een asielwet van de pvv stemmen
Maar Schoof zijn ballen waren toch ingedaald door in Europa al voor het kabinet uit een beslissing te nemen. Waarom gaat hij nu niet voor de troepen uit zeggen dat het einde Faber is. Dan zou hij leiderschap tonen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:20 schreef over_hedge het volgende:
Dit is echt wel het meest domme debat ooit. Inclusief meest domme minister ooit.
Denk je dat er wel een meerderheid komt voor het nieuwe asielwetsvoorstel dan denk je?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat er kamerbreed prima steun is voor andere asiel- en migratiewetgeving, maar dat noodrecht daarvoor niet het juiste juridische middel is (zoals de ambtenaren die dat dan zouden moeten uitvoeren ook aangaven, zoals de orde van advocaten ook aangaf, en zo nog vele andere partijen). Tsja, dat vond Wilders blijkbaar niet te behappen dus dan maar de boel op stelten zetten omdat het hem niet vergund werd om van akiet af per decreet te gaan regeren hè.
helaas er is nu een vuurwerk verbod...quote:Op woensdag 2 april 2025 17:22 schreef JAM het volgende:
Ik verwacht straks nog wel wat vuurwerk van Dijk en Ouwehand, trouwens.
Nog niet hoor, er is alleen (voldoende) consensus over dat dat verbod er moet komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
helaas er is nu een vuurwerk verbod...
Mits die wet/wtten goed in elkaar zit/zitten: jaquote:
Deze coalitie heeft ruim baan hoor, behalve dat ze worden teruggefloten door de rechter maar dat zal dan vast een D66 rechter zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:26 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
ja het zijn allemaal politieke spelletjes... Linkse partijen gaan nooit voor een asielwet van de pvv stemmen
Met gemak 150 zetels willen verandering van de asielwetgeving. Een kundig politicus weet dan altijd een wet die aangenomen wordt af te leveren. Maar Faber is niet kundig, tegenovergesteld ze kan niets en wil ook niets.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
Denk je dat er wel een meerderheid komt voor het nieuwe asielwetsvoorstel dan denk je?
Ik denk dat als het Kabinet, en vooral Faber zelf, zich wat welwillender had opgesteld en een constructieve samenwerking had gezocht met de andere partijen in de Kamer, in plaats van haar tijd te spenderen aan bordjes neerzetten, brieven naar de verkeerde instanties te sturen, lullig doen over vrijwilligers, etc. etc.- die er allang was geweest. Faber was in elk ander beroep, van putjesschepper tot gildemeester, allang de laan uitgestuurd. Dat mens kan gewoon niets.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
Denk je dat er wel een meerderheid komt voor het nieuwe asielwetsvoorstel dan denk je?
Ze snapt het gewoon écht nietquote:Op woensdag 2 april 2025 17:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Faber vindt het prima als een andere minister het anders weegt. Maar het kabinet weegt als 1 geheel, dat is het hele punt. Conceptueel snapt ieder kind dat.
Nee, maar dat ligt aan Faber. Het wetsvoorstel kan op brede steun rekenen, enige dat Faber nog moet doen is wat vragen beantwoorden die niet ingewikkelder zijn dan 1+2=3. Alleen kan ze dat niet, en dat ligt aan niemand anders dan Faber en de PVV zelf.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
Daarom gaan die wetten er niet komen, ze mist gewoon het niveau er voor, maar zorgt wel voor veel irritatie.quote:
Jij snapt het dus ook nietquote:Op woensdag 2 april 2025 17:34 schreef Zorro het volgende:
Op zulke dagen kan ik zo slecht tegen politiek. Die lui krijgen hun lintjes toch, wat zeur je dan.
Als het over de eenheid gaat peima, maar schei uit over die lintjes.
Ik snap precies wat ze bedoelen maar ik vind het zo onzinnig.quote:
Politici op rechts hebben het beroep van politicus veranderd in dat van cultfiguur. Zeker zo'n Faber leeft volledig in de eigen werkelijkheid maar is blijkbaar onschendbaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat als het Kabinet, en vooral Faber zelf, zich wat welwillender had opgesteld en een constructieve samenwerking had gezocht met de andere partijen in de Kamer, in plaats van haar tijd te spenderen aan bordjes neerzetten, brieven naar de verkeerde instanties te sturen, lullig doen over vrijwilligers, etc. etc.- die er allang was geweest. Faber was in elk ander beroep, van putjesschepper tot gildemeester, allang de laan uitgestuurd. Dat mens kan gewoon niets.
Dan hoef je geen regels te maken.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen heb je de regels en hoe het in de praktijk gaat.
'wij' gaat wat ver Marjoleinquote:Asielzoekers komen naar Nederland omdat wij heel aantrekkelijk zijn
Misschien loopt ze zo wel wegquote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef JAM het volgende:
Zou die Faber er zelf nog zin in hebben, trouwens?
Helemaal niet. Deze strijd om de werkelijkheid is een van de moeilijkste op dit moment. De leugen zoals Faber regeert. De ultieme domheid zoals Faber ook. Hoe bestrijden we dit type politiek.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik snap precies wat ze bedoelen maar ik vind het zo onzinnig.
Als het zo makkelijk zou zijn....quote:Op woensdag 2 april 2025 17:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, maar dat ligt aan Faber. Het wetsvoorstel kan op brede steun rekenen, enige dat Faber nog moet doen is wat vragen beantwoorden die niet ingewikkelder zijn dan 1+2=3. Alleen kan ze dat niet, en dat ligt aan niemand anders dan Faber en de PVV zelf.
Ja als je toch al de MvW krijgt van de oppositie dan hoef je ze ook niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onbeschoft zeg, van Faber
Gewoon op haar telefoon blijven lezen![]()
Ik had het feit dat Faber er HE-LE-MAAL niks van kan al als vaststaand feit geaccepteerdquote:Op woensdag 2 april 2025 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Helemaal niet. Deze strijd om de werkelijkheid is een van de moeilijkste op dit moment. De leugen zoals Faber regeert. De ultieme domheid zoals Faber ook. Hoe bestrijden we dit type politiek.
Waar Faber dus denkt met enkel een act politicus te kunnen spelen. Dat zouden we in Nederland niet moeten willen of toestaan.
Als ze die graag wil moet ze vooral zo doorgaan..quote:Op woensdag 2 april 2025 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja als je toch al de MvW krijgt van de oppositie dan hoef je ze ook niet serieus te nemen.
Exactquote:Op woensdag 2 april 2025 17:41 schreef JAM het volgende:
De beste manier voor Faber om de asielwetten door de Kamer te krijgen is vandaag nog ontslag nemen en dat aan iemand anders over te laten.
maar dat moet Wilders toch ook snappen?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:41 schreef JAM het volgende:
De beste manier voor Faber om de asielwetten door de Kamer te krijgen is vandaag nog ontslag nemen en dat aan iemand anders over te laten.
Kijk het debat. Je vraagt naar A en krijg een antwoord over C. Hoe gaat dat werken bij een wetsbehandeling.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:40 schreef nWo4Utrecht het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou zijn....
Dat komt Wilders electoraal misschien niet zo lekker uit. Dat vind hij ook veel belangrijker dan daadwerkelijk iets doen aan welke problemen er dan ook in Nederland moge spelen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
maar dat moet Wilders toch ook snappen?
Hoho, zo komt als eerste binnen en gaat als laatste weg. En ze houdt van Nederland.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:44 schreef Faraday01 het volgende:
Ze doet haar best, nou als ze niet beter kan dan dit dan wensen we de coalitie veel succes.
maar ja ze staan in de rij om minister te worden straks , Timmermans voorop en Klaver als minister ven groene groeiquote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef over_hedge het volgende:
Achja verschil moet er zijn.
In de US lekken de hoogst geplaatste mensen aanvalsplannen. En gebeurt helemaal niks.
Hier tekent iemand niet voor wat lintjes en verneuken een hele dag aan debatten.
Liam Lawson deed ook zijn bestquote:Op woensdag 2 april 2025 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoho, zo komt als eerste binnen en gaat als laatste weg. En ze houdt van Nederland.
Hoeveel méér kun je je best doen?
Die reikt het niet uit, dus tsja..quote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef JAM het volgende:
Als ik nu zelf zo'n vrijwilliger was en dan een lintje aangeboden zou krijgen... nou, ik zou wel weten waar ik Faber zou vertellen waar ze dat lintje kan laten.
ben je ai ?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:44 schreef klaasweetalles het volgende:
ik maak geen fouten
ik ben geen mens
Je best doen, dat maakt het competent blijkbaarquote:Op woensdag 2 april 2025 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoho, zo komt als eerste binnen en gaat als laatste weg. En ze houdt van Nederland.
Hoeveel méér kun je je best doen?
Jaja, blabla. Feitenvrij geneuzel.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef nWo4Utrecht het volgende:
Al die deugers die pvvers willen kleineren.
Alle linkse tv programma's blijven maar kleineren.
na 1x weet ik het wel. Je kan haar ook helpen, Timmermans is er toch voor iedereen?
Ik vind Faber ook niet top.
maar alles is zo hypocriet in de 2e kamer in het leven.
Dat ben ik me bewust. De burgemeester doet dat hè. Nou ja, alsnog...quote:Op woensdag 2 april 2025 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die reikt het niet uit, dus tsja..
Volgens mevrouw Faber wel kennelijkquote:Op woensdag 2 april 2025 17:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je best doen, dat maakt het competent blijkbaar
ik zou die vrouwen gewoon gaan bedanken voor hun Nederlandse taallessen aan die asielzoekersquote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef JAM het volgende:
Als ik nu zelf zo'n vrijwilliger was en dan een lintje aangeboden zou krijgen... nou, ik zou wel weten waar ik Faber zou vertellen waar ze dat lintje kan laten.
nog genialerquote:
Klopt.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat ben ik me bewust. De burgemeester doet dat hè. Nou ja, alsnog...
Fijn dat je speciaal hiervoor bent ingelogd, Marjoleinquote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef nWo4Utrecht het volgende:
na 1x weet ik het wel. Je kan haar ook helpen, Timmermans is er toch voor iedereen?
Die linkse deugers van VI en De Telegraaf die haar ook gewoon uitlachen bedoel je? Soms heeft iets niet zoveel met links of rechts te maken maar moet je gewoon constateren dat iemand er gewoon helemaal geen ene reet van baktquote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef nWo4Utrecht het volgende:
Jaquote:Op woensdag 2 april 2025 17:51 schreef Faraday01 het volgende:
Als zelfs FvD moeilijk gaat doen, is de PVV minister echt alle steun kwijt
Die is enkel aan het kommaneuken (zal ook het enige neuken zijn dat die doet).quote:Op woensdag 2 april 2025 17:51 schreef Faraday01 het volgende:
Als zelfs FvD moeilijk gaat doen, is de PVV minister echt alle steun kwijt
Ach welnee, er is nog nooit zo duidelijk een meerderheid geweest voor de asielwetten. Incompetentie van Faber ligt niet aan groep x of persoon y.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef nWo4Utrecht het volgende:
anders gaat Geert maar zelf die asielzoekers nederlandse taalles geven , dievrouwen hoeven dat niet voor niets te doen hequote:
Daar hebben ze geen deugers of linkse tv voor nodig, dat kunnen ze heel goed zelf!quote:Op woensdag 2 april 2025 17:46 schreef nWo4Utrecht het volgende:
Hij heeft wel gelijk met zijn scherpe vragen. Het is zelfs relevantquote:Op woensdag 2 april 2025 17:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die is enkel aan het kommaneuken (zal ook het enige neuken zijn dat die doet).
Yupsquote:Op woensdag 2 april 2025 17:53 schreef Cyan9 het volgende:
Is het nu van Meijeren of all people die Faber laat wankelen?
Hou eens op over ‘die vrouwen’.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
anders gaat Geert maar zelf die asielzoekers nederlandse taalles geven , dievrouwen hoeven dat niet voor niets te doen he
Zou jou eens laten wankelenquote:Op woensdag 2 april 2025 17:53 schreef Cyan9 het volgende:
Is het nu van Meijeren of all people die Faber laat wankelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |