In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij aflopende leasecontracten speelt dat natuurlijk geen enkele rol.
Nee, aflopende leasecontracten. En verder: wellicht zijn mensen in het dagelijks leven niet continu bezig met politiek in alles dat ze doen, zoals het aanschaffen van een auto. Lijkt me wat waarschijnlijker.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht komt het doordat Tesla bezitters uit schaamte hun auto verkopen, en Maga liefhebbers die voorheen altijd een stinkende diesel kochten nu voor een Tesla gaan.
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Of jij denkt dat het interwebs een weerspiegeling is van de samenleving wat het duidelijk niet is(wees gerust, je bent niet de enige, zagen we wel met Trump vs Kamala)
Of dat ze het fake news niet volgen en gewoon de beste bang voor buck kopen.
Lijkt mij duidelijk, en ja zoals VEM aangeeft komt grotendeel gewoon uit de leasepool.
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
Nou ja, vooral dat inderdaad. Ik geloof er ook niet zo in dat er in Nederland heel veel mensen zijn die nu een auto niet kopen, of in het geval van Tesla eerder leasen, omdat er een Zuid-Afrikaanse gek een oranje clown openlijk steunt.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:
Het punt was die "Tesla-schaamte", die is er niet.
Ja, de ontkenning is hardnekkig.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Het punt was die "Tesla-schaamte", die is er niet.
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.
Dat kan zeker.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
Er zijn hele goede redenen voor die daling en die zijn niet politiek.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.
In februari is de verkoop van nieuwe Tesla's 44% gedaald ten opzichte van februari 2024.
Te daarbij op dat veel leasecontracten verlopen...
Wat dacht je eens van 30 dagen niets kunnen produceren omdat je de fabriek moet ombouwen voor het nieuwe model en daarna weer rustig het tempo van bouwen opvoeren…quote:Op donderdag 3 april 2025 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:05 schreef over_hedge het volgende:
Het is ook niet zo heel moeilijk. Heeft het politiek invloed. Ja zeker.
Is het de enige reden waarom het goed of slecht gaat. Nee.
Is kan gewoon alle 2 waar zijn he. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Ja.. en alsof wat kwartalen wat mindere verkoop uitmaakt.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
quote:Overzicht
Bezoek ons bij Tesla Amsterdam om onze eerste volledig autonome auto te bekijken. Bekijk de Cybercab, geniet van gratis drankjes en laat u door Tesla Advisors informeren over de toekomst van autonoom rijden. Een testrit met Enhanced Autopilot behoort ook tot de mogelijkheden. Het aantal beschikbare plekken is beperkt.
Autonoom rijden vind ik erg interessant.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, hopelijk ook goed vast gelijmd![]()
Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:
https://www.tesla.com/nl_nl/event/meet-cybercab-amsterdam-nl
[..]
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Autonoom rijden vind ik erg interessant.
Hopelijk trapt die dan niet in de roadrunner illusie.
Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, hopelijk ook goed vast gelijmd![]()
Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:
https://www.tesla.com/nl_nl/event/meet-cybercab-amsterdam-nl
[..]
quote:Op donderdag 3 april 2025 22:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.
(Nog afgezien van dat je in de praktijk nooit een geschilderde muur tegenkomt)
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.
Er is maar 1 auto waar ik het halve land voor door wil rijden en dat is zeer zeker geen Tesla.
tvpquote:Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
Het is net zoveel Chinees als dat Tesla Chinees is. Maar soit. Het werkt.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
Mag je hem nog wel laden?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is net zoveel Chinees als dat Tesla Chinees is. Maar soit. Het werkt.
Geely is het toch? die 80% van de Volvo aandelen heeft? die ook Zeekr heeft en andere merken. Nog net geen aliexpress.quote:De NHTSA in de Verenigde Staten meldt dat bijna 7.500 plug-in hybride modellen van Volvo worden teruggeroepen. Reden? De batterijen kunnen potentieel in de hens vliegen. Dat is in principe niet iets waar je op zit te wachten.
De terugroepactie treft plug-in hybride versies van de S60, V60, S90, V90, XC60 en XC90. Het gaat hier om auto's met bouwjaren 2020 tot en met 2022. Het probleem zit hem in een productiefout van de batterijmodule. Er is een kans op kortsluiting. In het ergste geval maakt het van je Volvo een barbecue.
Ik heb geen hybride.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mag je hem nog wel laden?
STOP met het laden van sommige Volvo plug-in hybrides #recall
[..]
Geely is het toch? die 80% van de Volvo aandelen heeft? die ook Zeekr heeft en andere merken. Nog net geen aliexpress.
Toegegeven zijn ze niet lelijk, maar beetje oude mannen auto voor pensionado's. Het volvo van vroeger is allang verdwenen. Het imago wat ze hadden.
Ik snap gewoon waar Tesla naar toe wilt met hen visie omtrent hoe autorijden er over zo veel jaar uitziet. Niemand is zo innovatief geweest en zulke statistieken gehaald dan wel performance. Het heeft de lat hoog gelegd voor andere automerken. Geen enkel ander merk heeft dit kunnen evenaren de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb geen hybride.
En ja het is een suffe ouwe lullenbak maar ik kan overal tanken en dat is toch best prettig in een werkgebied waar laadpalen nog niet zo’n gemeengoed zijn.
En ook de volgende leasewagen gaat geen Tesla worden want ik heb gewoon een SUV nodig voor mijn werk.
Volvo is inderdaad in handen van een Chinees maar worden voor de Europese markt gewoon nog in Zweden ontworpen en gemaakt.
Maar als jij denkt dat het een Ali-express wagen is terwijl je Tesla de hemel in prijst dan bevestigt dat voor mij genoeg.
Niet verkeerd hoor, mooi kleurtje ook.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n "made in Göteborg" V60 T8 blijft nog wel even
[ afbeelding ]
Toevallig 1 gisteren tegengekomen met grote sticker.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
Wat mij trouwens ook opvalt is dat de media en het interwebs volstaat met dat mensen de "I bought this before Elon went crazy" stickers.. de realiteit is je ze nooit tegenkomt, terwijl ondanks dat ik maar 1x per week naar kantoor ga genoeg Tesla's zie.
Denk dat velen toch tot de realiteit moeten komen, net zoals Reddit dat moest met de afgelopen Amerikaanse verkiezingen dat het internet toch geen weerspiegeling is van de samenleving. Vele Nederlanders hebben het gewoon te druk met hen familie, gezin, kids en leven om zich druk te maken over wat Elon uitspookt.
Ze hebben een auto met mooie range, die ze kunnen opladen via hen zonnepanelen en goedkoop nog is in de wegenbelasting. Daarnaast is de Model Y ook echt een gezinswagen.
https://www.bright.nl/nie(...)aatste-decennia.htmlquote:Tesla Cybertruck is 'de grootste flop' in de auto-industrie in de laatste decennia
Forbes somt een aantal beroemde flops uit de auto-geschiedenis op, waaronder Fords mislukte submerk Edsel, de Ford Pinto en de lelijke Pontiac Aztek crossover SUV. Ook de Delorean DMC-12, legendarisch vanwege zijn rol in de 'Back To The Future'-films, was een verkoopflop, waardoor het bedrijf failliet ging. "Het lievelingsproject van Elon Musk, de Tesla Cybertruck, staat nu bovenaan die lijst", stelt het tijdschrift.
Die was vast van iemand die op internet zit.quote:Op vrijdag 4 april 2025 04:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toevallig 1 gisteren tegengekomen met grote sticker.
Goh, 1 Tesla met sticker. Terwijl ze volgens de (kennelijk leugenachtige) pers ‘niet aan te slepen zijn’.quote:Op vrijdag 4 april 2025 04:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toevallig 1 gisteren tegengekomen met grote sticker.
Tis wat.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, 1 Tesla met sticker. Terwijl ze volgens de (kennelijk leugenachtige) pers ‘niet aan te slepen zijn’.
Mensen die op internet zittenquote:Op vrijdag 4 april 2025 06:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die was vast van iemand die op internet zit.
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende. En bij BEV’s algemeen de nummer 5. Hoe kun je dan stellen dat het de grootste flop is? En wat is de Taycan dan wel niet waar er wereldwijd maar de helft van is verkocht? Om maar een auto te noemen die geprezen wordt ondanks alle ellende die de auto achtervolgt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)aatste-decennia.html
Ook weer een mooi voorbeeld van gaslighting het niet over de vermeende leugens in het stukje hebben je boos maken om de clickbait titel en het vervolgens maar wel over verkooplijsten met categorieen waar in het stukje niet eens naar gerefereerd wordt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende.
Dan ben ik een Henk vwb het rijdenquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Stel je een nuchtere Nederlander voor, laten we hem Henk noemen. Henk heeft geen zin in het gedoe van de wereld: geen nieuws, geen Reddit, geen X, gewoon z’n boterham met kaas en een biertje op vrijdagavond. Hij ergert zich misschien aan Elon Musk – die excentrieke miljardair met z’n rare fratsen, raketten en tweets – maar toch stapt hij in een Tesla. Waarom? Simpel.
Henk kijkt niet naar de hype of de man achter het merk. Hij ziet een auto die stil is, weinig onderhoud nodig heeft, en waarmee hij goedkoop kan rijden dankzij z’n eigen zonnepanelen thuis. Misschien vindt hij het ook wel stiekem fijn dat hij geen gezeur heeft met benzineprijzen of een stinkende uitlaat. Tesla is voor Henk geen statement, geen lifestyle, maar gewoon praktisch. Hij koopt ‘m, rijdt ermee weg, en trekt zich lekker nergens wat van aan – ook niet van wat anderen over Musk denken.
Van de Delorean zijn er maar 9.000 gemaakt en het was ook de enige productieauto van het merk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)aatste-decennia.html
Ik lees je sarcasme, maar het is ook gewoon een prima auto. Zeker 1 van de betere EV's.quote:Op vrijdag 4 april 2025 02:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Er is tegenwoordig nog maar 1 goede auto: de Tesla Model Y! Vooral het nieuwe model is heel superieur! Met Full Self Driving (als je in de VS woont) en daardoor geen kans op ongelukken! En mocht je dat maar niets vinden, dan kun je ook nog een andere Tesla kopen, zoals de heftige Cybertruck (als je in de VS woont) of de Model 3! Daarmee vergeleken zijn alle andere auto's grote troep!"
Ik vind het interieur en dashboard juist wel geslaagd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen knap ik altijd af bij Volvo's op interieur, zo oudbollig. Volvo V40 vond ik ook altijd wel goed gelukt maar daar zat altijd zo'n vage telefooncel achtig interieur in. Alsof ze aan een 80 jarige zweed hebben gevraagd hoe hij zijn dashboard ontworpen wil hebben.
Bumper stickers zijn een Amerikaans ding en ben nog geen enkel artikel tegengekomen dat Nederlanders het ook massaal zouden doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
Wat mij trouwens ook opvalt is dat de media en het interwebs volstaat met dat mensen de "I bought this before Elon went crazy" stickers.. de realiteit is je ze nooit tegenkomt, terwijl ondanks dat ik maar 1x per week naar kantoor ga genoeg Tesla's zie.
Denk dat velen toch tot de realiteit moeten komen, net zoals Reddit dat moest met de afgelopen Amerikaanse verkiezingen dat het internet toch geen weerspiegeling is van de samenleving. Vele Nederlanders hebben het gewoon te druk met hen familie, gezin, kids en leven om zich druk te maken over wat Elon uitspookt.
Ze hebben een auto met mooie range, die ze kunnen opladen via hen zonnepanelen en goedkoop nog is in de wegenbelasting. Daarnaast is de Model Y ook echt een gezinswagen.
Ik vind dit soort lijstjes en statistieken allemaal maar het halve verhaal vertellen. Laat ik het even voor het gemak cherrypicking noemen. Ik twijfel er niet aan de CT de bestverkopende "truck" was in 2024. Maar dan doe je een hele hoop andere feitjes ook wel tekort.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende. En bij BEV’s algemeen de nummer 5. Hoe kun je dan stellen dat het de grootste flop is? En wat is de Taycan dan wel niet waar er wereldwijd maar de helft van is verkocht? Om maar een auto te noemen die geprezen wordt ondanks alle ellende die de auto achtervolgt.
Dat is jouw mening, maar je kan op geen enkele manier bewijzen dat het anti-Musk sentiment geen invloed heeft. Waarschijnlijk is het, zoals meerdere zeggen, een combinatie van alle invloeden.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn hele goede redenen voor die daling en die zijn niet politiek.
Ja, dat zal ook invloed gehad hebben, maar is op geen enkele manier een bewijs dat al die andere thema's geen invloed hebben.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je eens van 30 dagen niets kunnen produceren omdat je de fabriek moet ombouwen voor het nieuwe model en daarna weer rustig het tempo van bouwen opvoeren…
Waarom is het "slaafs" om principes te hebben? Onafhankelijk van of je het er mee eens bent of niet, principes zijn pas wat waard als je bereid bent er iets voor op te offeren. Prima als dat voor jou niet zo belangrijk is, maar een beetje kinderachtig om mensen die anders denken dan meteen "slaafs" te noemen.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
Vind het dat weer wel een beetje jammer dat dit interieur echt exact een kopie is van de XC60 en dus waarschijnlijk ook alle andere huidige modellen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het interieur en dashboard juist wel geslaagd.
Het is ook een ruime auto, ik kan met mijn 1m98 nog comfortabel op de achterbank achter m'n eigen stoel zitten.
Bekijk deze YouTube-video
Nee hoor. Ik begin niet voor niets met te stellen dat het geen succesverhaal is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit soort lijstjes en statistieken allemaal maar het halve verhaal vertellen. Laat ik het even voor het gemak cherrypicking noemen. Ik twijfel er niet aan de CT de bestverkopende "truck" was in 2024. Maar dan doe je een hele hoop andere feitjes ook wel tekort.
er zijn veel teveel autos in productiequote:Op vrijdag 4 april 2025 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
Over Volvo gesproken: de verkoopcijfers van de EX30, die zijn echt enorm ingekakt zeg… (-80%).
Waarom zou ik moeten bewijzen dat het anti-Musk sentiment geen enkele invloed heeft als ik nota bene aangeef dat het ook invloed heeft gehad (zij het beperkt)? Dit is gewoon weer een stropop.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar je kan op geen enkele manier bewijzen dat het anti-Musk sentiment geen invloed heeft. Waarschijnlijk is het, zoals meerdere zeggen, een combinatie van alle invloeden.
[..]
Ja, dat zal ook invloed gehad hebben, maar is op geen enkele manier een bewijs dat al die andere thema's geen invloed hebben.
[..]
Waarom is het "slaafs" om principes te hebben? Onafhankelijk van of je het er mee eens bent of niet, principes zijn pas wat waard als je bereid bent er iets voor op te offeren. Prima als dat voor jou niet zo belangrijk is, maar een beetje kinderachtig om mensen die anders denken dan meteen "slaafs" te noemen.
Voordeel is wel dat als je in een andere Volvo stapt dat je niet hoeft ze zoeken naar de knopjesquote:Op vrijdag 4 april 2025 08:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het dat weer wel een beetje jammer dat dit interieur echt exact een kopie is van de XC60 en dus waarschijnlijk ook alle andere huidige modellen.
Best een aardige auto maar te weinig Volvo voor het geld.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
Over Volvo gesproken: de verkoopcijfers van de EX30, die zijn echt enorm ingekakt zeg… (-80%).
Het zal allemaal wel. Maar waar heel veel elektrische modellen slechte verkoopcijfers hebben, wordt het in de media gespind dat de cijfers bij Tesla die aanwijsbaar in ieder geval voor een significant deel te maken hebben met de wisseling van de wacht ter zake van de Model Y het gevolg is van de activiteiten van Musk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn veel teveel autos in productie
Dat ligt er dan weer aan welke andere flops je allemaal aan de haren erbij wilt slepen. Het is in ieder geval voor het bedrijf Tesla een flop. Heeft het bedrijf Tesla grotere flops gemaakt in de korte levensduur van dit bedrijf zo nee dan klopt de clickbait titel alsnog voor het bedrijf Tesla.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik begin niet voor niets met te stellen dat het geen succesverhaal is.
Alleen ‘de grootste flop ooit’ slaat werkelijk nergens op.
De grootste flop ooit, dat is ook een redelijke subjectieve mening met een erg overdrijvende factor.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik begin niet voor niets met te stellen dat het geen succesverhaal is.
Alleen ‘de grootste flop ooit’ slaat werkelijk nergens op.
Voor Tesla is het inderdaad een grote flop te noemen. Zeker gezien de uitspraken van Musk/Tesla dat er in 2019 bij de presentatie al 250.000 stuks op ore-order stonden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat ligt er dan weer aan welke andere flops je allemaal aan de haren erbij wilt slepen. Het is in ieder geval voor het bedrijf Tesla een flop. Heeft het bedrijf Tesla grotere flops gemaakt in de korte levensduur van dit bedrijf zo nee dan klopt de clickbait titel alsnog voor het bedrijf Tesla.
Het artikel heeft het over de grootste flop in de autoindustrie in de laatste decennia. En vergelijkt deze onder meer met de DeLorean DMC-12. En die auto ken ik goed. Al voordat de Back to the Future films uitkwamen was ik als klein menneke gebiologeerd door het uiterlijk. Het enige wat echt geslaagd is aan die auto. Want: langzaam, slechte wegligging en de lijst met gebreken is zo lang dat je daarmee bwvs van hier naar Mars en terug kan... Verkocht logischerwijs ook nog voor geen meter. En zorgde voor een faillissement.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat ligt er dan weer aan welke andere flops je allemaal aan de haren erbij wilt slepen. Het is in ieder geval voor het bedrijf Tesla een flop. Heeft het bedrijf Tesla grotere flops gemaakt in de korte levensduur van dit bedrijf zo nee dan klopt de clickbait titel alsnog voor het bedrijf Tesla.
Je reageert op elk bericht daarover dat het allemaal te verwaarlozen is, dat ze infantiel zijn, dat het een marginale groep is, en dat de media een hetze tegen Musk voert. Terwijl jij en ik allebei helemaal niet weten hoe groot dat effect is. Dus continue alles kleiner willen maken is puur en alleen jouw eigen wensdenken.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten bewijzen dat het anti-Musk sentiment geen enkele invloed heeft als ik nota bene aangeef dat het ook invloed heeft gehad (zij het beperkt)? Dit is gewoon weer een stropop.
Dat mag jij vinden. Maar Musk doet zelf heel erg zijn best om de begrippen Elon Musk en Tesla synoniem te maken. Een groot deel van de overwaarde van het aandeel tesla is gebaseerd op het imago dat Elon Musk er aan geeft, met zijn beloftes voor de toekomst. Dan mag je niet verbaast zijn dat mensen Musk en Tesla ook aan elkaar verbinden als het eens niet positief is.quote:En het slaafse zit in dat men meegaat in de hetze jegens Musk, die door de media heel erg wordt gekoppeld aan Tesla (waarom Tesla en niet bv X…), waardoor ineens in een Tesla rijden volgens sommige infantiele mensen gelijk staat aan fascist zijn.
Het is te dom voor woorden vind ik.
Dus als jij het niet eens bent met iemand ga je gelijk protesteren? En al die mensen die X verlaten hebben zijn ondertussen weer terug. Het is een mooi verhaal maar uiteindelijk blijken de Elon Musk haters gewoon mentaal en emotioneel kleine kinderen te zijn. Die zich letterlijk zo frustreren over iets dat ze lezen dat ze zelfs vandalisme of terrorisme moeten plegen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je reageert op elk bericht daarover dat het allemaal te verwaarlozen is, dat ze infantiel zijn, dat het een marginale groep is, en dat de media een hetze tegen Musk voert. Terwijl jij en ik allebei helemaal niet weten hoe groot dat effect is. Dus continue alles kleiner willen maken is puur en alleen jouw eigen wensdenken.
[..]
Dat mag jij vinden. Maar Musk doet zelf heel erg zijn best om de begrippen Elon Musk en Tesla synoniem te maken. Een groot deel van de overwaarde van het aandeel tesla is gebaseerd op het imago dat Elon Musk er aan geeft, met zijn beloftes voor de toekomst. Dan mag je niet verbaast zijn dat mensen Musk en Tesla ook aan elkaar verbinden als het eens niet positief is.
En veel mensen zijn ook X aan het verlaten en gaan naar bijvoorbeeld Bluesky. Dus daar gebeurt het net zo goed. Er zijn alleen geen X-dealers waar je voor de deur kan protesteren, dus het is iets minder zichtbaar.
En tenminste in dit topic (en eigenlijk ook in NL) zegt niemand dat het rijden van een Tesla gelijk staat aan het zijn van een Nazi, dus je mag wel weer uit die slachtofferrol kruipen. Maar op het moment dat de CEO van een bedrijf openbaar een politieke partij promoot die grotendeels uit (veroordeelde) Neo-Nazis bestaat, dat lijkt het mij erg belangrijk om daar vraagtekens bij te stellen.
Maar zelfs dat probeer je kleiner te maken en te relativeren, door te zeggen dat er ook bij sommige linkse partijen ongure types zitten... Alsof dat het zou rechtvaardigen om een partij te promoten waarvan de prominente leden actief oproepen de concentratiekampen weer te openen en de apartheid als ideaal toekomstbeeld zien.
En dat verdedig jij alles met hand en tand in dit topic, alleen maar om Elon Musk en Tesla te verdedigen. Wie is hier nu slaafs?
Het gaat hier helemaal niet over protesterende mensen. Het is compleet belachelijk om te doen alsof iedereen die het niet met tesla eens is daar op de grond gaat liggen spartelen. Sommigen zullen simpelweg geen tesla meer willen kopen. Sommigen zullen hun aandelen verkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus als jij het niet eens bent met iemand ga je gelijk protesteren? En al die mensen die X verlaten hebben zijn ondertussen weer terug. Het is een mooi verhaal maar uiteindelijk blijken de Elon Musk haters gewoon mentaal en emotioneel kleine kinderen te zijn. Die zich letterlijk zo frustreren over iets dat ze lezen dat ze zelfs vandalisme of terrorisme moeten plegen.
Beetje niveau van kind krijgt zijn snoepje niet, gaat op de grond liggen spartelen en aandacht trekken. Raar volk.
Zoals onderstaande protest.
[ x ]
Demonstreren bij "X" headquarters, haha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Dat het te verwaarlozen is kun je met gezond verstand beredeneren, maar ook de cijfers ondersteunen dat. Als je kijkt naar de cijfers van Q1, dan ligt het percentage waarmee er minder geleverd is gewoon in lijn met het percentage dat men minder kon produceren vanwege ombouw van de productielijnen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je reageert op elk bericht daarover dat het allemaal te verwaarlozen is, dat ze infantiel zijn, dat het een marginale groep is, en dat de media een hetze tegen Musk voert. Terwijl jij en ik allebei helemaal niet weten hoe groot dat effect is. Dus continue alles kleiner willen maken is puur en alleen jouw eigen wensdenken.
[..]
Dat mag jij vinden. Maar Musk doet zelf heel erg zijn best om de begrippen Elon Musk en Tesla synoniem te maken. Een groot deel van de overwaarde van het aandeel tesla is gebaseerd op het imago dat Elon Musk er aan geeft, met zijn beloftes voor de toekomst. Dan mag je niet verbaast zijn dat mensen Musk en Tesla ook aan elkaar verbinden als het eens niet positief is.
En veel mensen zijn ook X aan het verlaten en gaan naar bijvoorbeeld Bluesky. Dus daar gebeurt het net zo goed. Er zijn alleen geen X-dealers waar je voor de deur kan protesteren, dus het is iets minder zichtbaar.
En tenminste in dit topic (en eigenlijk ook in NL) zegt niemand dat het rijden van een Tesla gelijk staat aan het zijn van een Nazi, dus je mag wel weer uit die slachtofferrol kruipen. Maar op het moment dat de CEO van een bedrijf openbaar een politieke partij promoot die grotendeels uit (veroordeelde) Neo-Nazis bestaat, dat lijkt het mij erg belangrijk om daar vraagtekens bij te stellen.
Maar zelfs dat probeer je kleiner te maken en te relativeren, door te zeggen dat er ook bij sommige linkse partijen ongure types zitten... Alsof dat het zou rechtvaardigen om een partij te promoten waarvan de prominente leden actief oproepen de concentratiekampen weer te openen en de apartheid als ideaal toekomstbeeld zien.
En dat verdedig jij alles met hand en tand in dit topic, alleen maar om Elon Musk en Tesla te verdedigen. Wie is hier nu slaafs?
Welke fabriekssluiting heb je het precies over? Want die in China was grotendeels tijdens het chinees nieuwjaar, en dan is elke fabriek elk jaar altijd twee weken gesloten. Zelfs Tesla. En de sluiting in Berlijn was afgelopen zomer.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het te verwaarlozen is kun je met gezond verstand beredeneren, maar ook de cijfers ondersteunen dat. Als je kijkt naar de cijfers van Q1, dan ligt het percentage waarmee er minder geleverd is gewoon in lijn met het percentage dat men minder kon produceren vanwege ombouw van de productielijnen.
Zie mijn eerdere post met een ellenlange lijst aan racistische en fascistische uitlatingen van prominente AfD leden. En toen correctiv.de 48 verdachte AfD leden onderzocht, vonden ze uit dat 28 daarvan veroordeeld zijn en 14 zijn nog steeds in amtsfunctie. https://correctiv.org/akt(...)ndatstraeger-im-amt/quote:Ten aanzien van X precies hetzelfde. Sinds Musk daar de scepter zwaait lees je dat in grote getalen mensen vertrekken naar Bluesky en daarvoor Mastodon. Ook dat bleek een stuk genuanceerder liggen.
We hebben hier een paar dagen geleden nog iemand gehad die het kopen van een Tesla betitelde als 'dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt' oid. En bij de protesten wordt weldegelijk geroepen dat Tesla gelijk staat aan fascisme en vergelijkbaar.
Dat de AfD grotendeels uit veroordeelde Neo-Nazi's bestaat mag je bewijzen. Ik heb altijd begrepen dat het om enkelen gaat. En als je niet ziet dat bij een partij als GL/PvdA ook mensen zitten die vrij actief Hamas ondersteunen, maar ook niet zo lang geleden aanwezig zouden zijn bij een bijeenkomst met de vraag 'is geweld gerechtvaardigd' die na ophef niet doorging (iets in die trant iig), dan ben je wat mij betreft stekeblind.
En nee, ik verdedig niet alles. Ik heb mijn standpunt heel duidelijk neergezet.
China, Fremont en Berlijn. Ja, Berlijn is ook dicht geweest om de productielijn te wijzigen. 30 dagen om heel precies te zijn. China 21 dagen naast Chinees nieuwjaar. Fremont heb ik niet voorbij zien komen, dus dat kan ik je niet vertellen in dagen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Welke fabriekssluiting heb je het precies over? Want die in China was grotendeels tijdens het chinees nieuwjaar, en dan is elke fabriek elk jaar altijd twee weken gesloten. Zelfs Tesla. En de sluiting in Berlijn was afgelopen zomer.
Bovendien zit er in de praktijk tussen verkoop en productie nog een heel groot gat dat levertijd heet. Dus zo evident is dat helemaal niet.
[..]
Zie mijn eerdere post met een ellenlange lijst aan racistische en fascistische uitlatingen van prominente AfD leden. En toen correctiv.de 48 verdachte AfD leden onderzocht, vonden ze uit dat 28 daarvan veroordeeld zijn en 14 zijn nog steeds in amtsfunctie. https://correctiv.org/akt(...)ndatstraeger-im-amt/
En houd alsjeblieft op met dat ontzettend slappe Calimero-argument; "ja maar bij groen-links zijn er ook mensen voor Hamas, dus het is helemaal niet erg dat AfD-prominenten pleiten voor het openen van concentratiekampen." Two wrongs don't make a right.
En het is ook helemaal niet relevant, omdat Elon Musk niet op twitter en in interviews Groenlinks aan het promoten is. En daar ging het om, dat jij dat wilde verdedigen dat het helemaal niet zo erg is dat Elon Musk openlijk voor de AfD is.
Maar weet je wat, zodra James D. Fray zijn steun voor Groenlinks uitspreekt, mag jij daarover komen klagen in het Ford-fanboy topic op FOK.
Geweldig bedrijf dat Teslaquote:Op vrijdag 4 april 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
China, Fremont en Berlijn. Ja, Berlijn is ook dicht geweest om de productielijn te wijzigen. 30 dagen om heel precies te zijn. China 21 dagen naast Chinees nieuwjaar. Fremont heb ik niet voorbij zien komen, dus dat kan ik je niet vertellen in dagen.
En bij Tesla zit er helemaal geen groot gat tussen verkoop en productie. De Model Y die ik anderhalf jaar geleden kocht heb ik besteld op dag 1, is geproduceerd op dag 2 of 3 (kan je zien met Scanmytesla) en is geleverd op dag 7. Zo snel gaat dat bij Tesla.
Als eerste zie ik niet waarom het steunen van Palestijnen direct het steunen van Hamas impliceert. Er zijn in het verleden wel een aantal leden van PvdA/Groenlinks die zich openlijk hebben geuit over Hamas maar die zitten bij mijn weten nu niet in de kamer.quote:Verder heb ik dus niet gezegd dat de uitlatingen van AfD prominenten ok zijn. Dat is weer een stropop. Ik wijs op de hypocrisie die er is waarbij iemand die voor een partij is met daarin extreem rechtse idioten daarop aangekeken wordt, maar iemand die voor een partij is met daarin extreem linkse idioten niet omdat dan ineens wel het verschil wordt gezien tussen partij en individuen.
Dat Tesla een geweldig bedrijf is ben ik met je eens!quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geweldig bedrijf dat Tesla
[..]
Als eerste zie ik niet waarom het steunen van Palestijnen direct het steunen van Hamas impliceert. Er zijn in het verleden wel een aantal leden van PvdA/Groenlinks die zich openlijk hebben geuit over Hamas maar die zitten bij mijn weten nu niet in de kamer.
Daarnaast is het echt heel erg flauw van je om over zogenaamd Hamas-support te beginnen waar het gesprek over AfD en Musk gaat. Dus je mag dan eigenlijk niks vinden van de support van Musk aan de Afd zonder dat je ook iets zegt over de linksen die Hamas steunen of hebben gesteund zonder daarbij hypocriet genoemd te worden.
quote:After a little over a year at market, sales of the 6,600-pound vehicle, priced from $82,000, are laughably below what Musk predicted. Its lousy reputation for quality–with eight recalls in the past 13 months, the latest for body panels that fall off–and polarizing look made it a punchline for comedians. Unlike past auto flops that just looked ridiculous or sold badly, Musk’s truck is also a focal point for global Tesla protests spurred by the billionaire’s job-slashing DOGE role and MAGA politics.
“It’s right up there with Edsel,” said Eric Noble, president of consultancy CARLAB and a professor at ArtCenter College of Design in Pasadena, California (Tesla design chief Franz von Holzhausen, who styled Cybertruck for Musk, is a graduate of its famed transportation design program). “It’s a huge swing and a huge miss.”
Judged solely on sales, Musk’s Cybertruck is actually doing a lot worse than Edsel, a name that’s become synonymous with a disastrous product misfire. Ford hoped to sell 200,000 Edsels a year when it hit the market in 1958, but managed just 63,000. Sales plunged in 1959 and the brand was dumped in 1960. Musk predicted that Cybertruck might see 250,000 annual sales. Tesla sold just under 40,000 in 2024, its first full year. There’s no sign that volume is rising this year, with sales trending lower in January and February, according to Cox Automotive.
And Tesla’s overall sales are plummeting this year, with deliveries tumbling 13% in the first quarter to 337,000 units, well below consensus expectations of 408,000. The company did not break out Cybertruck sales, which is lumped in with the Model S and Model X, its priciest segment. But it’s clear Cybertruck sales were hurt this quarter by the need to make recall-related fixes, Ben Kallo, an equity analyst for Baird, said in a research note. Tesla didn’t immediately respond to a request for comment.
Gaan we nou herkauwen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:37 schreef Ulx het volgende:
Een artikel over het floppen van de Cybertruck. De grootste zeperd van de auto-industrie in decennia. Ze omschrijven de auto als Elon's Edsel. Ouch. Pijnlijk.
https://www.forbes.com/si(...)gest-flop-in-decades
[..]
Over de inhoud ben ik het niet met je oneens maar ik vind wel dat je een gigantische stropop wegzet. Ik vind wat van de AfD en dat is mijn mening, die hoeft niet eens gestoeld te zijn op de waarheid verder. Ik vind dat wanneer je als CEO een bepaalde positie hebt waarbij je zulke uitlatingen helemaal niet moet doen. Hetzelfde had ik gevonden als hij een dergelijke uitspraak over Die Linke had gedaan overigens. Die halve nazi-groet en de uitspraak over de AfD kunnen toeval zijn maar ik geloof niet zo in toeval.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Tesla een geweldig bedrijf is ben ik met je eens!
Verder heb ik nergens gezegd dat het steunen van Palestijnen gelijk staat aan steunen van Hamas.
En nog steeds valt kennelijk het kwartje niet: ik verwijt niemand pro Groen Links te zijn. Want met de partij is niets mis. Er zitten alleen terroristen tussen en mensen met hele verknipte denkbeelden. Als je maar genoeg leden hebt, dan zitten er vanzelf een aantal walgelijke mensen tussen.
Zo beoordeel ik AfD ook: aan de hand van de partij zelf. En niet aan enkele individuen.
Zo beoordeel ik Tesla ook: als bedrijf. En niet op basis van de gedragingen van de CEO buiten zijn hoedanigheid van CEO.
Wat ik hypocriet vindt is dat er mensen zijn die dat onderscheid heel selectief maken.
Kijk, van mij mag je best vinden dat je als partij alleen maar 'schone' leden mag hebben en ook als bedrijf alleen maar 'schone' werknemers. Maar nog afgezien van dat het gewoon niet haalbaar is, moet je dat dan wel consequent toepassen. En dat is wat er niet gebeurt. En daar vind ik iets van. Ik vind dat hypocriet. Volgens mij is dat ook overduidelijk hypocriet.
Maar dat staat verder weer los van dat ik vind dat Musk van mij mag vinden dat AfD de beste keuze is voor Duitsland. Ik ben het grondig oneens met hem, maar die mening mag hij van mij hebben en dat maakt hem geen nazi omdat er bij die partij ook sujetten rondlopen die wel nazi sympathieën hebben. Net zoals ik niet denk dat iedereen die GL/PvdA stemt dan wel fan zal zijn van hamas, en/of extreem links terrorisme een goed idee vindt. Die geven misschien gewoon om het milieu...
Ik heb het helemaal niet over jouw persoonlijke mening gehad, dus ik zie niet in hoe het dan een stropop kan zijn. Maar goed.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Over de inhoud ben ik het niet met je oneens maar ik vind wel dat je een gigantische stropop wegzet. Ik vind wat van de AfD en dat is mijn mening, die hoeft niet eens gestoeld te zijn op de waarheid verder. Ik vind dat wanneer je als CEO een bepaalde positie hebt waarbij je zulke uitlatingen helemaal niet moet doen. Hetzelfde had ik gevonden als hij een dergelijke uitspraak over Die Linke had gedaan overigens. Die halve nazi-groet en de uitspraak over de AfD kunnen toeval zijn maar ik geloof niet zo in toeval.
Over linkse figuren die Hamas steunen gaat dit topic ook helemaal niet dus ik zie al niet in waarom dat überhaupt benoemd moet worden.
Overigens, naast het feit dat ik nu en in het verleden geen tesla zou komen/leasen zou ik dat ten eerste al niet doen vanwege een CEO. Schijnbaar zijn er genoeg fans van Musk die dat wel doen. helemaal prima. Het zou echter voor mij wel een reden kunnen zijn om een bepaald product juist niet te kopen. Ja ik weet het, Hypocriet.
James May vond em mooi trouwensquote:
Tuurlijk, daarom wilde hij 250.000 per jaar verkopenquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
James May vond em mooi trouwens
Bekijk deze YouTube-video
Was nooit intentie om een succes te worden, was omdat zijn zoontje zei van "papa, waarom lijken auto's niet futuristisch" of iets in die richting. Was meer een meme of challenge, icoon proberen te maken.
Da's geklets, dat weet je zelf ook wel. Musk zei zelf dat hij er in 2024 250.000 van wilde verkopen. De teller is blijven steken bij zo'n 40.000.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
James May vond em mooi trouwens
Bekijk deze YouTube-video
Was nooit intentie om een succes te worden, was omdat zijn zoontje zei van "papa, waarom lijken auto's niet futuristisch" of iets in die richting. Was meer een meme of challenge, icoon proberen te maken.
Ha, daar zijn de extremen weer. Dit zegt natuurlijk helemaal niemand in dit topic, ook niet iets van die strekking.quote:Op vrijdag 4 april 2025 02:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Er is tegenwoordig nog maar 1 goede auto: de Tesla Model Y! Vooral het nieuwe model is heel superieur! Met Full Self Driving (als je in de VS woont) en daardoor geen kans op ongelukken! En mocht je dat maar niets vinden, dan kun je ook nog een andere Tesla kopen, zoals de heftige Cybertruck (als je in de VS woont) of de Model 3! Daarmee vergeleken zijn alle andere auto's grote troep!"
Jawel, jullie. Ook dat Tesla de enige goede autofabrikant is en Elon Musk de allerbeste oplichter zakenman ooit is. Eerst zij, dan een hele tijd niets en dan de rest. Wat we ook zien in de aandelenkoers. Die volgens de gelovers nog tien keer zo hoog wordt. Dus koop de dip!quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ha, daar zijn de extremen weer. Dit zegt natuurlijk helemaal niemand in dit topic, ook niet iets van die strekking.
Kun je dan eens een post quoten waarin dit gezegd wordt?quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jawel, jullie. Ook dat Tesla de enige goede autofabrikant is en Elon Musk de allerbeste oplichter zakenman ooit is. Eerst zij, dan een hele tijd niets en dan de rest. Wat we ook zien in de aandelenkoers. Die volgens de gelovers nog tien keer zo hoog wordt. Dus koop de dip!
Ze kunnen musk niet ontslaan, want dan daalt de aandelenkoers met zo'n 90%, om het in lijn te brengen met alle andere autoproducenten. Maar ze kunnen hem ook niet aanhouden, want dan gaat de autoverkoop met zo'n 90% omlaag.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:21 schreef Mutant01 het volgende:
Tesla wordt op korte termijn links en rechts ingehaald door de Chinezen. Maar ook de Duitsers, met name Mercedes, maken zeer grote slagen. En dat zijn ook nog eens auto's die prettig op het netvlies liggen. Het aanbod van Tesla is beperkt en een eenheidsworst, dat gaat hen gewoon opbreken. In combinatie met het gedrag van Musk.
Feitelijk niet correct.quote:Op zaterdag 5 april 2025 12:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En ze verdienen het meeste geld aan het verkopen van CO2 certificaten!
Je moet eens voor de grap kijken hoeveel meer je betaalt voor een Mercedes tov een vergelijkbare Tesla.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:21 schreef Mutant01 het volgende:
Tesla wordt op korte termijn links en rechts ingehaald door de Chinezen. Maar ook de Duitsers, met name Mercedes, maken zeer grote slagen. En dat zijn ook nog eens auto's die prettig op het netvlies liggen. Het aanbod van Tesla is beperkt en een eenheidsworst, dat gaat hen gewoon opbreken. In combinatie met het gedrag van Musk.
Een accu is tegenwoordig AI?quote:Op zaterdag 5 april 2025 12:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kunnen musk niet ontslaan, want dan daalt de aandelenkoers met zo'n 90%, om het in lijn te brengen met alle andere autoproducenten. Maar ze kunnen hem ook niet aanhouden, want dan gaat de autoverkoop met zo'n 90% omlaag.
Wat te doen, wat te doen ...
"Maar, Tesla is helemaal geen autofabrikant! Het is een techbedrijf! Ze maken AI producten, zoals FSD en accupakketten! En ze verdienen het meeste geld aan het verkopen van CO2 certificaten! Ok, en ze maken ook een paar auto's."
Pure hype, dus.
Voor de aansturing van de accu's (weer, energieprijzen, gedragsvoorspelling van gebruik, Tesla VPP, etc) zou wel degelijk AI ingezet gaan worden. De fysieke accu's uiteraard niet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een accu is tegenwoordig AI?
En jij NS zeker…
Met alle respect, maar de afwerking van een Mercedes is ook niet te vergelijken met Tesla. Daar betaal je inderdaad voormquote:Op zaterdag 5 april 2025 14:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet eens voor de grap kijken hoeveel meer je betaalt voor een Mercedes tov een vergelijkbare Tesla.
Ze zijn ontegenzeglijk de beste Duitsers, maar zeker niet foutloos. Onder meer veel gedoe over de accu’s.
Als iemand als zelfverklaard genie ‘accupakketten’ schrijft, dan kan ik er niet veel anders van maken.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor de aansturing van de accu's (weer, energieprijzen, gedragsvoorspelling van gebruik, Tesla VPP, etc) zou wel degelijk AI ingezet gaan worden. De fysieke accu's uiteraard niet.
Het verschil is helemaal niet zo extreem groot meer. Ja, je kan een Mercedes extra leuk aankleden voor een meerprijs waar je een leuke nieuwe VW Golf van kan kopen, maar dan wordt het verschil helemaal groot.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar de afwerking van een Mercedes is ook niet te vergelijken met Tesla. Daar betaal je inderdaad voorm
Wat zal Elon er slecht van slapen…quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:42 schreef Landgeld het volgende:
Auto gekocht , en bewust geen Tesla !
Doei Elon Musk !
Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !
Serieus, er is niets mis met het woord "accupakketten".quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iemand als zelfverklaard genie ‘accupakketten’ schrijft, dan kan ik er niet veel anders van maken.
Ik heb het niet over de opties, ik heb het over de afwerking. Zit echt wel een groot verschil in. Zelfs een 'budgetmerk' als KIA kent een betere afwerking. Is niet erg, want Tesla is weer goed in andere dingen. Alleen de andere merken beginnen ook goed in 'die andere dingen' te worden en verkopen geen eenheidsworst. Daar zit precies het probleem van Tesla. Daarnaast zie je dat de vraag in de markt toch meer gericht is op ICE look-a-likes qua bediening. Traditioneel in een modern jasje.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het verschil is helemaal niet zo extreem groot meer. Ja, je kan een Mercedes extra leuk aankleden voor een meerprijs waar je een leuke nieuwe VW Golf van kan kopen, maar dan wordt het verschil helemaal groot.
Dat schrijf ik dan ook niet…quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus, er is niets mis met het woord "accupakketten".
Als jij dit wil geloven, prima.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de opties, ik heb het over de afwerking. Zit echt wel een groot verschil in. Zelfs een 'budgetmerk' als KIA kent een betere afwerking. Is niet erg, want Tesla is weer goed in andere dingen. Alleen de andere merken beginnen ook goed in 'die andere dingen' te worden en verkopen geen eenheidsworst. Daar zit precies het probleem van Tesla. Daarnaast zie je dat de vraag in de markt toch meer gericht is op ICE look-a-likes qua bediening. Traditioneel in een modern jasje.
Dat is een leugen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig wil Trump het strafbaar maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |