In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij aflopende leasecontracten speelt dat natuurlijk geen enkele rol.
Nee, aflopende leasecontracten. En verder: wellicht zijn mensen in het dagelijks leven niet continu bezig met politiek in alles dat ze doen, zoals het aanschaffen van een auto. Lijkt me wat waarschijnlijker.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht komt het doordat Tesla bezitters uit schaamte hun auto verkopen, en Maga liefhebbers die voorheen altijd een stinkende diesel kochten nu voor een Tesla gaan.
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Of jij denkt dat het interwebs een weerspiegeling is van de samenleving wat het duidelijk niet is(wees gerust, je bent niet de enige, zagen we wel met Trump vs Kamala)
Of dat ze het fake news niet volgen en gewoon de beste bang voor buck kopen.
Lijkt mij duidelijk, en ja zoals VEM aangeeft komt grotendeel gewoon uit de leasepool.
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
Nou ja, vooral dat inderdaad. Ik geloof er ook niet zo in dat er in Nederland heel veel mensen zijn die nu een auto niet kopen, of in het geval van Tesla eerder leasen, omdat er een Zuid-Afrikaanse gek een oranje clown openlijk steunt.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:
Het punt was die "Tesla-schaamte", die is er niet.
Ja, de ontkenning is hardnekkig.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Het punt was die "Tesla-schaamte", die is er niet.
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.
Dat kan zeker.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
Er zijn hele goede redenen voor die daling en die zijn niet politiek.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.
In februari is de verkoop van nieuwe Tesla's 44% gedaald ten opzichte van februari 2024.
Te daarbij op dat veel leasecontracten verlopen...
Wat dacht je eens van 30 dagen niets kunnen produceren omdat je de fabriek moet ombouwen voor het nieuwe model en daarna weer rustig het tempo van bouwen opvoeren…quote:Op donderdag 3 april 2025 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:05 schreef over_hedge het volgende:
Het is ook niet zo heel moeilijk. Heeft het politiek invloed. Ja zeker.
Is het de enige reden waarom het goed of slecht gaat. Nee.
Is kan gewoon alle 2 waar zijn he. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Ja.. en alsof wat kwartalen wat mindere verkoop uitmaakt.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
quote:Overzicht
Bezoek ons bij Tesla Amsterdam om onze eerste volledig autonome auto te bekijken. Bekijk de Cybercab, geniet van gratis drankjes en laat u door Tesla Advisors informeren over de toekomst van autonoom rijden. Een testrit met Enhanced Autopilot behoort ook tot de mogelijkheden. Het aantal beschikbare plekken is beperkt.
Autonoom rijden vind ik erg interessant.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, hopelijk ook goed vast gelijmd![]()
Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:
https://www.tesla.com/nl_nl/event/meet-cybercab-amsterdam-nl
[..]
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Autonoom rijden vind ik erg interessant.
Hopelijk trapt die dan niet in de roadrunner illusie.
Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, hopelijk ook goed vast gelijmd![]()
Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:
https://www.tesla.com/nl_nl/event/meet-cybercab-amsterdam-nl
[..]
quote:Op donderdag 3 april 2025 22:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.
(Nog afgezien van dat je in de praktijk nooit een geschilderde muur tegenkomt)
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.
Er is maar 1 auto waar ik het halve land voor door wil rijden en dat is zeer zeker geen Tesla.
tvpquote:Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |