abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217276798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij aflopende leasecontracten speelt dat natuurlijk geen enkele rol.
In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.
In februari is de verkoop van nieuwe Tesla's 44% gedaald ten opzichte van februari 2024.
Te daarbij op dat veel leasecontracten verlopen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 3 april 2025 @ 17:49:08 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217276870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wellicht komt het doordat Tesla bezitters uit schaamte hun auto verkopen, en Maga liefhebbers die voorheen altijd een stinkende diesel kochten nu voor een Tesla gaan.
Nee, aflopende leasecontracten. En verder: wellicht zijn mensen in het dagelijks leven niet continu bezig met politiek in alles dat ze doen, zoals het aanschaffen van een auto. Lijkt me wat waarschijnlijker.
pi_217276965
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Of jij denkt dat het interwebs een weerspiegeling is van de samenleving wat het duidelijk niet is(wees gerust, je bent niet de enige, zagen we wel met Trump vs Kamala)
Of dat ze het fake news niet volgen en gewoon de beste bang voor buck kopen.

Lijkt mij duidelijk, en ja zoals VEM aangeeft komt grotendeel gewoon uit de leasepool.
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
  donderdag 3 april 2025 @ 18:33:29 #204
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217277323
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, de markt wordt overspoeld door tweedehands leasebakken terwijl de markt voor nieuwe Tesla's is ingestort.
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Het punt was die "Tesla-schaamte", die is er niet.
pi_217277341
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou ja, vooral dat inderdaad. Ik geloof er ook niet zo in dat er in Nederland heel veel mensen zijn die nu een auto niet kopen, of in het geval van Tesla eerder leasen, omdat er een Zuid-Afrikaanse gek een oranje clown openlijk steunt.

Gelul in de marge lijkt me. Of dat in Amerika ook zo geld… dat wil ik nog wel eens zien.
pi_217277362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.
pi_217277433
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt. De fiscale voordelen in de lease op een EV vallen weg en dan is een Tesla een erg dure auto. Als je dan verplicht een EV moet rijden van je werkgever, zul je waarschijnlijk een goedkoper merk kiezen. Hoef je dat niet, ga je terug naar een brandstofauto. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Ja, de ontkenning is hardnekkig.
  donderdag 3 april 2025 @ 18:46:29 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217277473
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de ontkenning is hardnekkig.
Want, het is waar?
  donderdag 3 april 2025 @ 18:48:20 #209
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217277491
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Denk dat dat vooral een punt is wat de epische baardman met zijn AI-tekstjes zelf naar voren heeft geschoven om als argument aan te vallen.
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.
pi_217278649
Wat ik me afvraag: begrijpen de mensen die voor fascisme zijn dat er geen weg terug is? Nadat de democratie is afgeschaft? En als je dan denkt: "maar Duitsland is al heel lang een voorbeeldig democratisch land!", dan vergeet je misschien dat de halve wereld daarvoor heeft moeten knokken?

Maar ja, dat vinden die mensen waarschijnlijk een heel groot pluspunt: "de legers van de halve wereld waren nodig om ze tegen te houden! We moeten dat als EU doen, dan walsen we overal overheen!"

MAD. Die atoombommen. En dan vergeten we voor het gemak de miljoenen doden en nog veel meer invaliden.

Dus, ja, als je een hele gevaarlijke wereld wilt, met een hele grote kans op dood en verminking, maar ook een hele kleine kans om slaven te kunnen maken van de rest van de mensheid, wat er tegen die tijd nog van over is, dan moet je dat doen.
pi_217279096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou ja, er zijn mensen die concluderen dat de verkoop van Tesla is gekelderd omdat mensen om ideologische redenen geen Tesla meer willen kopen.
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
  donderdag 3 april 2025 @ 21:47:24 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217279864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook zijn gekelderd doordat Tesla's de concurrentie niet meer aankunnen.
Dat kan zeker.
pi_217280098
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217280189
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
In combinatie met een daling van nieuwe verkopen wel.
In februari is de verkoop van nieuwe Tesla's 44% gedaald ten opzichte van februari 2024.
Te daarbij op dat veel leasecontracten verlopen...
Er zijn hele goede redenen voor die daling en die zijn niet politiek.
  FOK!fotograaf donderdag 3 april 2025 @ 22:05:56 #215
364681 over_hedge
pi_217280213
Het is ook niet zo heel moeilijk. Heeft het politiek invloed. Ja zeker.
Is het de enige reden waarom het goed of slecht gaat. Nee.

Is kan gewoon alle 2 waar zijn he. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217280237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 21:59 schreef knoopie het volgende:

[..]
Meest waarschijnlijk een combinatie van allemaal. Aflopende leasecontracten, minder fiscale voordelen, concurrentie wordt steeds beter, al jaren geen echt nieuw model meer uitgebracht ( als we de dinky toy pickup even negeren), een afkeer van Musk, economisch onzekere tijden, etc.
Wat dacht je eens van 30 dagen niets kunnen produceren omdat je de fabriek moet ombouwen voor het nieuwe model en daarna weer rustig het tempo van bouwen opvoeren…
pi_217280251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:05 schreef over_hedge het volgende:
Het is ook niet zo heel moeilijk. Heeft het politiek invloed. Ja zeker.
Is het de enige reden waarom het goed of slecht gaat. Nee.

Is kan gewoon alle 2 waar zijn he. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
pi_217280328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
Ja.. en alsof wat kwartalen wat mindere verkoop uitmaakt.

De leasecyclus is ook de reden dat het alom populaire Model Y zo groot is geworden en afgelopen jaar zo veel aantallen heeft aangetikt. Veel model 3 gebruikers zijn afgelopen jaar naar Model Y gegaan. Deze zitten nog wel even vast aan de "oude" Model Y en zullen wss in toekomst gewoon weer naar Tesla gaan.

Tesla is here to stay, eind van jaar zijn de Model Y Juniper ook waarschijnlijk weer goedkoper. En als ze nou een die Cybertaxi ombouwen naar een EU hatchback waar je gewoon zelf in kan sturen en verkopen voor 25k-30k dan is het helemaal feest.

Het is niet dat Tesla nu in eens stil staat met betrekking tot innovatie omdat tante bep en ome frans buiten de tesla dealer staan te linedancen met anti-Elon propaganda.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217280426

Leuk, hopelijk ook goed vast gelijmd :P _O_

Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:

https://www.tesla.com/nl_nl/event/meet-cybercab-amsterdam-nl

quote:
Overzicht

Bezoek ons bij Tesla Amsterdam om onze eerste volledig autonome auto te bekijken. Bekijk de Cybercab, geniet van gratis drankjes en laat u door Tesla Advisors informeren over de toekomst van autonoom rijden. Een testrit met Enhanced Autopilot behoort ook tot de mogelijkheden. Het aantal beschikbare plekken is beperkt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217280716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Voor Wantie en Vliegbaard, laat jezelf verrassen door Elon's goddelijke techniek:

[..]

Autonoom rijden vind ik erg interessant.
Hopelijk trapt die dan niet in de roadrunner illusie.
pi_217280755
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Autonoom rijden vind ik erg interessant.
Hopelijk trapt die dan niet in de roadrunner illusie.
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.

(Nog afgezien van dat je in de praktijk nooit een geschilderde muur tegenkomt)
pi_217280982
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:22 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.

Er is maar 1 auto waar ik het halve land voor door wil rijden en dat is zeer zeker geen Tesla.
pi_217281033
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je FSD supervised HW4 hebt, dan blijkt deze gewoon te stoppen. Iemand heeft dat getest.

(Nog afgezien van dat je in de praktijk nooit een geschilderde muur tegenkomt)
pi_217281034
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben blij met mijn Volvo XC60. Ik rijdt 50/55-duizend kilometer met jaar met AutoPilot van Volvo.

Er is maar 1 auto waar ik het halve land voor door wil rijden en dat is zeer zeker geen Tesla.
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
  donderdag 3 april 2025 @ 23:09:48 #225
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217281047
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: