abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217281060
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ah Chinese meuk ben je bekend mee dus.
Het is net zoveel Chinees als dat Tesla Chinees is. Maar soit. Het werkt.
pi_217281075
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is net zoveel Chinees als dat Tesla Chinees is. Maar soit. Het werkt.
Mag je hem nog wel laden?

STOP met het laden van sommige Volvo plug-in hybrides #recall
quote:
De NHTSA in de Verenigde Staten meldt dat bijna 7.500 plug-in hybride modellen van Volvo worden teruggeroepen. Reden? De batterijen kunnen potentieel in de hens vliegen. Dat is in principe niet iets waar je op zit te wachten.

De terugroepactie treft plug-in hybride versies van de S60, V60, S90, V90, XC60 en XC90. Het gaat hier om auto's met bouwjaren 2020 tot en met 2022. Het probleem zit hem in een productiefout van de batterijmodule. Er is een kans op kortsluiting. In het ergste geval maakt het van je Volvo een barbecue.
Geely is het toch? die 80% van de Volvo aandelen heeft? die ook Zeekr heeft en andere merken. Nog net geen aliexpress.

Toegegeven zijn ze niet lelijk, maar beetje oude mannen auto voor pensionado's. Het volvo van vroeger is allang verdwenen. Het imago wat ze hadden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217281112
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:16 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mag je hem nog wel laden?

STOP met het laden van sommige Volvo plug-in hybrides #recall
[..]
Geely is het toch? die 80% van de Volvo aandelen heeft? die ook Zeekr heeft en andere merken. Nog net geen aliexpress.

Toegegeven zijn ze niet lelijk, maar beetje oude mannen auto voor pensionado's. Het volvo van vroeger is allang verdwenen. Het imago wat ze hadden.
Ik heb geen hybride.
En ja het is een suffe ouwe lullenbak maar ik kan overal tanken en dat is toch best prettig in een werkgebied waar laadpalen nog niet zo’n gemeengoed zijn.

En ook de volgende leasewagen gaat geen Tesla worden want ik heb gewoon een SUV nodig voor mijn werk.

Volvo is inderdaad in handen van een Chinees maar worden voor de Europese markt gewoon nog in Zweden ontworpen en gemaakt.

Maar als jij denkt dat het een Ali-express wagen is terwijl je Tesla de hemel in prijst dan bevestigt dat voor mij genoeg.
pi_217281128
M'n "made in Göteborg" V60 T8 blijft nog wel even ;)

pi_217281256
Over Volvo gesproken: de verkoopcijfers van de EX30, die zijn echt enorm ingekakt zeg… (-80%).
pi_217281329
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb geen hybride.
En ja het is een suffe ouwe lullenbak maar ik kan overal tanken en dat is toch best prettig in een werkgebied waar laadpalen nog niet zo’n gemeengoed zijn.

En ook de volgende leasewagen gaat geen Tesla worden want ik heb gewoon een SUV nodig voor mijn werk.

Volvo is inderdaad in handen van een Chinees maar worden voor de Europese markt gewoon nog in Zweden ontworpen en gemaakt.

Maar als jij denkt dat het een Ali-express wagen is terwijl je Tesla de hemel in prijst dan bevestigt dat voor mij genoeg.
Ik snap gewoon waar Tesla naar toe wilt met hen visie omtrent hoe autorijden er over zo veel jaar uitziet. Niemand is zo innovatief geweest en zulke statistieken gehaald dan wel performance. Het heeft de lat hoog gelegd voor andere automerken. Geen enkel ander merk heeft dit kunnen evenaren de afgelopen jaren.

Ondanks dat ik BMW gek ben kan ik nog steeds wel merken waarderen, blijkbaar is dat moeilijker voor anderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n "made in Göteborg" V60 T8 blijft nog wel even ;)

[ afbeelding ]
Niet verkeerd hoor, mooi kleurtje ook.
Alleen knap ik altijd af bij Volvo's op interieur, zo oudbollig. Volvo V40 vond ik ook altijd wel goed gelukt maar daar zat altijd zo'n vage telefooncel achtig interieur in. Alsof ze aan een 80 jarige zweed hebben gevraagd hoe hij zijn dashboard ontworpen wil hebben.

BMW interieur van 2013 tot aan 2020 is echt perfect in mijn ogen, en aangezien je toch heel wat uren in de auto zit heeft dat voor mij ook zijn voorkeur. Daarnaast natuurlijk ook dakraam, mooi bruin nappa interieur plus interieur verlichting.
iDrive knop werkt perfect, android auto en apple carplay. Goede infotainment. :Y

_O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217281340
Wat mij trouwens ook opvalt is dat de media en het interwebs volstaat met dat mensen de "I bought this before Elon went crazy" stickers.. de realiteit is je ze nooit tegenkomt, terwijl ondanks dat ik maar 1x per week naar kantoor ga genoeg Tesla's zie.

Denk dat velen toch tot de realiteit moeten komen, net zoals Reddit dat moest met de afgelopen Amerikaanse verkiezingen dat het internet toch geen weerspiegeling is van de samenleving. Vele Nederlanders hebben het gewoon te druk met hen familie, gezin, kids en leven om zich druk te maken over wat Elon uitspookt.

Ze hebben een auto met mooie range, die ze kunnen opladen via hen zonnepanelen en goedkoop nog is in de wegenbelasting. Daarnaast is de Model Y ook echt een gezinswagen.
pi_217281454
"Er is tegenwoordig nog maar 1 goede auto: de Tesla Model Y! Vooral het nieuwe model is heel superieur! Met Full Self Driving (als je in de VS woont) en daardoor geen kans op ongelukken! En mocht je dat maar niets vinden, dan kun je ook nog een andere Tesla kopen, zoals de heftige Cybertruck (als je in de VS woont) of de Model 3! Daarmee vergeleken zijn alle andere auto's grote troep!"
pi_217281500
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
Wat mij trouwens ook opvalt is dat de media en het interwebs volstaat met dat mensen de "I bought this before Elon went crazy" stickers.. de realiteit is je ze nooit tegenkomt, terwijl ondanks dat ik maar 1x per week naar kantoor ga genoeg Tesla's zie.

Denk dat velen toch tot de realiteit moeten komen, net zoals Reddit dat moest met de afgelopen Amerikaanse verkiezingen dat het internet toch geen weerspiegeling is van de samenleving. Vele Nederlanders hebben het gewoon te druk met hen familie, gezin, kids en leven om zich druk te maken over wat Elon uitspookt.

Ze hebben een auto met mooie range, die ze kunnen opladen via hen zonnepanelen en goedkoop nog is in de wegenbelasting. Daarnaast is de Model Y ook echt een gezinswagen.
Toevallig 1 gisteren tegengekomen met grote sticker.
pi_217281635
quote:
Tesla Cybertruck is 'de grootste flop' in de auto-industrie in de laatste decennia

Forbes somt een aantal beroemde flops uit de auto-geschiedenis op, waaronder Fords mislukte submerk Edsel, de Ford Pinto en de lelijke Pontiac Aztek crossover SUV. Ook de Delorean DMC-12, legendarisch vanwege zijn rol in de 'Back To The Future'-films, was een verkoopflop, waardoor het bedrijf failliet ging. "Het lievelingsproject van Elon Musk, de Tesla Cybertruck, staat nu bovenaan die lijst", stelt het tijdschrift.
https://www.bright.nl/nie(...)aatste-decennia.html
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217281638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 04:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die was vast van iemand die op internet zit.
pi_217281650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 04:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Goh, 1 Tesla met sticker. Terwijl ze volgens de (kennelijk leugenachtige) pers ‘niet aan te slepen zijn’.
pi_217281656
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, 1 Tesla met sticker. Terwijl ze volgens de (kennelijk leugenachtige) pers ‘niet aan te slepen zijn’.
Tis wat.
pi_217281657
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 06:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die was vast van iemand die op internet zit.
Mensen die op internet zitten :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217281669
quote:
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende. En bij BEV’s algemeen de nummer 5. Hoe kun je dan stellen dat het de grootste flop is? En wat is de Taycan dan wel niet waar er wereldwijd maar de helft van is verkocht? Om maar een auto te noemen die geprezen wordt ondanks alle ellende die de auto achtervolgt.
pi_217281707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende.
Ook weer een mooi voorbeeld van gaslighting het niet over de vermeende leugens in het stukje hebben je boos maken om de clickbait titel en het vervolgens maar wel over verkooplijsten met categorieen waar in het stukje niet eens naar gerefereerd wordt. :P
pi_217281755
quote:
16s.gif Op dinsdag 1 april 2025 23:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Stel je een nuchtere Nederlander voor, laten we hem Henk noemen. Henk heeft geen zin in het gedoe van de wereld: geen nieuws, geen Reddit, geen X, gewoon z’n boterham met kaas en een biertje op vrijdagavond. Hij ergert zich misschien aan Elon Musk – die excentrieke miljardair met z’n rare fratsen, raketten en tweets – maar toch stapt hij in een Tesla. Waarom? Simpel.

Henk kijkt niet naar de hype of de man achter het merk. Hij ziet een auto die stil is, weinig onderhoud nodig heeft, en waarmee hij goedkoop kan rijden dankzij z’n eigen zonnepanelen thuis. Misschien vindt hij het ook wel stiekem fijn dat hij geen gezeur heeft met benzineprijzen of een stinkende uitlaat. Tesla is voor Henk geen statement, geen lifestyle, maar gewoon praktisch. Hij koopt ‘m, rijdt ermee weg, en trekt zich lekker nergens wat van aan – ook niet van wat anderen over Musk denken.
Dan ben ik een Henk vwb het rijden :D ik rij een Model S en vind het geweldig rijden, de deal die ik heb via MisterGreen black friday was gewoon perfect.

Voor dat geld vind je het gewoon niet meer, die deal houdt dan helaas ook op eind dit jaar. Zou ik verlengen, komt er 300 p/m bij :D

Of ik m zou kopen.. als ik t geld had, zou ik de Night Edition wel zien zitten, met free supercharge :P

Heb meerdere EV's getest, bijv ee ID5.. mooie bak, maar qua bediening en features, tipt het gewoon ničt aan Tesla. Dr moet een tandje bij.

Maar ik ben geen Henk t.a.v. het 1e gedeelte, intengedeel. Henk hoeft geen bierdrinkende simpele ziel te zijn om Tesla te rijden. Nee, wie zn eigen Tesla met verlies verkoopt vanwege Musk.. dič is een simpele ziel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 04-04-2025 07:37:53 ]
pi_217281873
quote:
Van de Delorean zijn er maar 9.000 gemaakt en het was ook de enige productieauto van het merk.

Van de Cybertruck zijn er 46.000 verkocht, om dat in perspectief te plaatsen: van de Ford F-150 Lightning zijn er vorig jaar ook maar zo'n 30.000 verkocht.

Maar het zijn natuurlijk niet de aantallen die Tesla voor ogen had, zeker niet gezien de (refundable) pre-orders.
pi_217281876
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 02:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Er is tegenwoordig nog maar 1 goede auto: de Tesla Model Y! Vooral het nieuwe model is heel superieur! Met Full Self Driving (als je in de VS woont) en daardoor geen kans op ongelukken! En mocht je dat maar niets vinden, dan kun je ook nog een andere Tesla kopen, zoals de heftige Cybertruck (als je in de VS woont) of de Model 3! Daarmee vergeleken zijn alle andere auto's grote troep!"
Ik lees je sarcasme, maar het is ook gewoon een prima auto. Zeker 1 van de betere EV's.
Alleen Musk verpest het feestje voor me.
pi_217281895
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Alleen knap ik altijd af bij Volvo's op interieur, zo oudbollig. Volvo V40 vond ik ook altijd wel goed gelukt maar daar zat altijd zo'n vage telefooncel achtig interieur in. Alsof ze aan een 80 jarige zweed hebben gevraagd hoe hij zijn dashboard ontworpen wil hebben.
Ik vind het interieur en dashboard juist wel geslaagd.
Het is ook een ruime auto, ik kan met mijn 1m98 nog comfortabel op de achterbank achter m'n eigen stoel zitten.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217281955
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:53 schreef epicbeardman het volgende:

Bumper stickers zijn een Amerikaans ding en ben nog geen enkel artikel tegengekomen dat Nederlanders het ook massaal zouden doen.

Volgens mij ben je weer eens je eigen slachtofferschap bij elkaar aan het verzinnen.
pi_217282374
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook een mooi voorbeeld van kennelijke leugenachtigheid van de media. Nee, de CT is niet het grootste succesverhaal. Maar het is in de verkooplijsten in zijn categorie gewoon de best verkopende. En bij BEV’s algemeen de nummer 5. Hoe kun je dan stellen dat het de grootste flop is? En wat is de Taycan dan wel niet waar er wereldwijd maar de helft van is verkocht? Om maar een auto te noemen die geprezen wordt ondanks alle ellende die de auto achtervolgt.
Ik vind dit soort lijstjes en statistieken allemaal maar het halve verhaal vertellen. Laat ik het even voor het gemak cherrypicking noemen. Ik twijfel er niet aan de CT de bestverkopende "truck" was in 2024. Maar dan doe je een hele hoop andere feitjes ook wel tekort.
pi_217282375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn hele goede redenen voor die daling en die zijn niet politiek.
Dat is jouw mening, maar je kan op geen enkele manier bewijzen dat het anti-Musk sentiment geen invloed heeft. Waarschijnlijk is het, zoals meerdere zeggen, een combinatie van alle invloeden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat dacht je eens van 30 dagen niets kunnen produceren omdat je de fabriek moet ombouwen voor het nieuwe model en daarna weer rustig het tempo van bouwen opvoeren…
Ja, dat zal ook invloed gehad hebben, maar is op geen enkele manier een bewijs dat al die andere thema's geen invloed hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo slaafs zijn dat ze op basis van de hetze geen Tesla meer willen kopen. Maar het effect zal zeer klein zijn en beperkt in de tijd.
Waarom is het "slaafs" om principes te hebben? Onafhankelijk van of je het er mee eens bent of niet, principes zijn pas wat waard als je bereid bent er iets voor op te offeren. Prima als dat voor jou niet zo belangrijk is, maar een beetje kinderachtig om mensen die anders denken dan meteen "slaafs" te noemen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217282384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vind het interieur en dashboard juist wel geslaagd.
Het is ook een ruime auto, ik kan met mijn 1m98 nog comfortabel op de achterbank achter m'n eigen stoel zitten.

Bekijk deze YouTube-video
Vind het dat weer wel een beetje jammer dat dit interieur echt exact een kopie is van de XC60 en dus waarschijnlijk ook alle andere huidige modellen.
pi_217282428
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik vind dit soort lijstjes en statistieken allemaal maar het halve verhaal vertellen. Laat ik het even voor het gemak cherrypicking noemen. Ik twijfel er niet aan de CT de bestverkopende "truck" was in 2024. Maar dan doe je een hele hoop andere feitjes ook wel tekort.
Nee hoor. Ik begin niet voor niets met te stellen dat het geen succesverhaal is.

Alleen ‘de grootste flop ooit’ slaat werkelijk nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')