er is meer kans dat de hele belastingdienst en staatschuld alsmede de latente belastingvordering in pensioenen wordt overgenomen door Brusselquote:Op zondag 30 maart 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat eerste is dus helemaal niet zeker. Als 50plus 76 zetels haalt schaffen ze de IB over pensioenen misschien wel af, weet jij veel. Het is dus geen zekere inkomstenbron, niemand weet hoe hoog de belastingpercentages de komende 70 jaar zullen zijn.
Niemand weet ook zeker hoeveel van het huidige pensioengeld er uitgekeerd gaat worden.
Als je het versmalt tot de EU misschien wel. Het VK en Noorwegen hebben al een groter pensioenvermogen, beide ongeveer dubbel aan die van Nederland als je in dollars/euro's rekent. In percentage van het BNP zit Nederland ongeveer gelijk aan Denemarken, België en Zweden, maar die hebben een kleiner BNP.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is meer kans dat de hele belastingdienst en staatschuld alsmede de latente belastingvordering in pensioenen wordt overgenomen door Brussel
nederland is het enig EU land dat een latente belasting vordering heeft van meer dan 500 miljard
https://www.telegraaf.nl/(...)eigering-van-lintjesquote:Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zegt ’met grote verbazing’ kennis te hebben genomen van de weigering van minister Marjolein Faber om te tekenen voor een koninklijke onderscheiding van vijf mensen die zich hebben ingezet voor asielzoekers en vluchtelingen. De bewindsvrouw (Asiel en Migratie, PVV) weigert dit, omdat hun werk haaks zou staan op haar beleid.
Dit soort prietpraat stelt niet veel voor als je deze onkunde zelf faciliteert en blijft faciliteren. Ik herinner haar er graag aan dat zij de deur wagenwijd heeft opengezet voor Wilders, en daarmee voor deze incapabele kwast op Asiel.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
Tell the bearlady, Sister .
https://x.com/DilanYesilgoz/status/1906378015749083203
Van der Plas haar reactie is ook wel opvallend:quote:Op zondag 30 maart 2025 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
Tell the bearlady, Sister .
https://x.com/DilanYesilgoz/status/1906378015749083203
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eigering-van-lintjes
En vergeet niet dat ze - na het gedwongen dumpen van Markuszower - stond te blaffen over Faber en in een speciaal crisisoverlegje bij Van Zwol op vrijdagavond gewoon haar fiat gaf aan de ze kenau.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit soort prietpraat stelt niet veel voor als je deze onkunde zelf faciliteert en blijft faciliteren. Ik herinner haar er graag aan dat zij de deur wagenwijd heeft opengezet voor Wilders, en daarmee voor deze incapabele kwast op Asiel.
Veelzeggend dat de partijen uit het kabinet zelf de acties van het kabinet en 1 april grappen al niet uit elkaar kan houden.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Plas haar reactie is ook wel opvallend:
[ x ]
Maar volgens mij kan elke minister dit tekenen, gewoon snel die krabbel zetten dus. Het liefst gewoon door Schoof zelf.
Alles voor de beeldvorming, natuurlijk.quote:
Als ze dat kansloze coalitietje nou eindelijk eens opblazen. Dan lossen ze het enige probleem op waarvan het aannemelijk is dat ze de capaciteiten ertoe hebben.quote:
Verdonk over Faber: https://www.volkskrant.nl(...)a-verdonk~b0debd09c/quote:Op zondag 30 maart 2025 21:57 schreef Hexagon het volgende:
Vergeleken met Faber was Rita Verdonk een verfijnde deerne.
Als zelfs Verdonk je te star vindt, terwijl Verdonk flexibel was als een loden deur, dan maak je het wel erg bont.quote:Maar Fabers starheid is ook Verdonk teveel. ‘Ze heeft de drive maar doet het niet altijd handig en dat leidt af. Soms denk ik: bijt even op je tong en laat de mensen zien dat je stappen voorwaarts maakt.’
Van de week was zelfs IND-directeur Rhodia Maas duidelijk over het gehaast doordrukken van nieuwe asielwetten, een loyale ambtenaar met 35 jaar ervaring in het vreemdelingenbeleid. ‘Dat moet Faber toch aan het denken zetten. Ik snap wel dat ze door wil, maar het is belangrijk ook te luisteren, als minister, om draagvlak te creeëren. Een open lijn te houden met je ambtenaren.’
Dat idee om strenge borden bij asielcentra te zetten: ‘Niet mijn idee.’
Hahahahaquote:Op zondag 30 maart 2025 21:56 schreef -XOR- het volgende:
Nogmaals, Faber kan gewoon niet aanblijven. Benieuwd of Omtzigt mans genoeg is om in ieder geval een Motie van Afkeuring in te dienen.
Geertjequote:
Completely fabergasted.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Faber heeft kinderen toch? Hou zouden die hier nu naar kijken?
Eén is er vast enthousiast: https://www.gelderlander.(...)rste-kamer~ad308ac5/quote:Op zondag 30 maart 2025 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Faber heeft kinderen toch? Hou zouden die hier nu naar kijken?
Daar vrees ik ook voor inderdaad.quote:
Dat zijn 9 zware jaren voor haar geweest zeg.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén is er vast enthousiast: https://www.gelderlander.(...)rste-kamer~ad308ac5/
Ach op de frontpage heb je ook lui die vinden dat de vrijwilligers de bak in moeten. Geloof ook niet dat dat type mensen zo geweldig geintegreerd in de samenleving is. Dat extreem debiele PVV denken is vrij giftig.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geertje
Vrijwilligers helpen asielzoekers juist met hetgeen wat jou altijd dwars zit, te weinig inburgering
Echt, gooi jezelf maar gewoon weg met je smerige geframe achter je mobieltje
Ja nog gekkerquote:Op zondag 30 maart 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach op de frontpage heb je ook lui die vinden dat de vrijwilligers de bak in moeten.
Nouja die is voor mensen van de COA de meest voor de hand liggende.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom komt dit überhaupt langs Faber? We hebben een stuk of 14 ministers die hier allemaal een krabbel onder mogen slingeren, maar we geven de taak precies aan die ene die stampij gaat maken?
Dat is toch niet per ongeluk?
Oh, wordt dit verdeeld? Dus onderwijsmensen komen bij Paul terecht enzo? Dat wist ik niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja die is voor mensen van de COA de meest voor de hand liggende.
Het gaat normaal naar de minister die over de betreffende activiteiten gaat. Zorgvrijwilligers naar de zorg, raadsleden naar BiZa, schoolvrijwilligers naar onderwijs enz. Maar hier hadden ze idd beter Faber gewoon kunnen passeren en bijvoorbeeld gelijk naar Uitermark of naar Keijzer kunnen gaan oid.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom komt dit überhaupt langs Faber? We hebben een stuk of 14 ministers die hier allemaal een krabbel onder mogen slingeren, maar we geven de taak precies aan die ene die stampij gaat maken?
Dat is toch niet per ongeluk?
Juist niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja die is voor mensen van de COA de meest voor de hand liggende.
Het zou beter zijn als ze Faber als persoon passeren door haar nou eindelijk eens eruit te gooien. Dat is toch niet te doen sociale werkplaats spelen voor Marjolein. Helemaal leuk dat ze superspeciaal is maar daar is de tweede kamer toch geen plek voor.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat normaal naar de minister die over de betreffende activiteiten gaat. Zorgvrijwilligers naar de zorg, raadsleden naar BiZa, schoolvrijwilligers naar onderwijs enz. Maar hier hadden ze idd beter Faber gewoon kunnen passeren en bijvoorbeeld gelijk naar Uitermark of naar Keijzer kunnen gaan oid.
Dat is niet aan de ambtenaren die deze verdeling maken. En in de Kamer, waar dat wel hoort, is een MvW aan Faber gelijk een MvW aan het hele kabinet. En ook Schoof kan Faber er niet uit smijten zonder dat het kabinet valt, anders had hij dat allang gedaan. Net als Wiersma trouwens. Die 2 irriteren hem duidelijk. En blijkbaar wil helaas de meerderheid nog niet dat het kabinet valt. Wat mij betreft liever vandaag nog dan morgen, maar ja. Ik had ook liever een andere verkiezingsuitslag gezien en een Omtzigt die zich wel aan zijn verkiezingsbelofte zou houden.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zou beter zijn als ze Faber als persoon passeren door haar nou eindelijk eens eruit te gooien. Dat is toch niet te doen sociale werkplaats spelen voor Marjolein. Helemaal leuk dat ze superspeciaal is maar daar is de tweede kamer toch geen plek voor.
Dit moet gewoon een Motie van Wantrouwen zijn, klaar. Een minister die dit zegt over haar uitvoerend ambtenaren en semi-ambtenaren waarvan de communis opinio is dat ze hun werkzaamheden goed uitvoeren is niet houdbaar maar een groot deel van de TK is te dom of te laf er een in te dienen danwel te steunen.quote:Faber wil haar handtekening niet zetten onder de voordrachten van de vijf, die als vrijwilligers bij het COA meehielpen bij de opvang. "Hun werk staat haaks op mijn beleid, ik sta voor een streng asielbeleid, want ik wil de instroom drastisch verlagen en het aantal verblijfsvergunningen ook", laat Faber weten.
Dat waren haar Rusland uitspraken ook al.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit moet gewoon een Motie van Wantrouwen zijn, klaar. Een minister die dit zegt over haar uitvoerend ambtenaren en semi-ambtenaren waarvan de communis opinio is dat ze hun werkzaamheden goed uitvoeren is niet houdbaar maar een groot deel van de TK is te dom of te laf er een in te dienen danwel te steunen.
Dat is waar, maar na ieder overleg bij het COA is Faber nu waarschijnlijk aan de diarree.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat waren haar Rusland uitspraken ook al.
En zo heb je hier mensen die de grootste massamoord van de 20e eeuw bagatelliseren.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach op de frontpage heb je ook lui die vinden dat de vrijwilligers de bak in moeten. Geloof ook niet dat dat type mensen zo geweldig geintegreerd in de samenleving is. Dat extreem debiele PVV denken is vrij giftig.
Als je mij bedoelt klopt dat niet. Maar accuratesse is ook niet je sterke punt natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 00:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En zo heb je hier mensen die de grootste massamoord van de 20e eeuw bagatelliseren.
Het begint eigenlijk bij Schoof. Als leider van dit kabinet moet hij aangeven of dit kan of niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:56 schreef -XOR- het volgende:
Nogmaals, Faber kan gewoon niet aanblijven. Benieuwd of Omtzigt mans genoeg is om in ieder geval een Motie van Afkeuring in te dienen.
Schoof zit daar in principe vooral namens de PVV. Die zal eerst toestemming moeten vragen aan Wilders of zelf op moeten stappen. Anders gebeurt er gewoon geen reet.quote:Op maandag 31 maart 2025 02:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het begint eigenlijk bij Schoof. Als leider van dit kabinet moet hij aangeven of dit kan of niet.
Waarschijnlijk zegt hij niks en geeft dus ruimte aan Faber en is het wachten op de volgende actie
Dat is niet waar, Schoof zit daar echt namens alle 4. Anders had de rest nooit toegestaan dat Agema eerste vicepremier zou worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Schoof zit daar in principe vooral namens de PVV. Die zal eerst toestemming moeten vragen aan Wilders of zelf op moeten stappen. Anders gebeurt er gewoon geen reet.
De peilingen zijn in hun nadeel, de gemene buitenwereld is niet het onderwerp waar ze op winnen, dan maar weer wat gezeik over een starre, gemene, zelf gecreeërde binnenwereld. Alles voor de zetels zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
Maar goed.... we kunnen ons verheugen op weer een PVV-rel deze week.
Kamervragen, debat...
Was dat in China of in de Sovjet Unie?quote:Op maandag 31 maart 2025 00:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En zo heb je hier mensen die de grootste massamoord van de 20e eeuw bagatelliseren.
China. En dat was de poster die ik quotequote:Op maandag 31 maart 2025 08:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Was dat in China of in de Sovjet Unie?
Ben je niet in de war met Mikey?quote:Op maandag 31 maart 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
China. En dat was de poster die ik quote
Ik ga het wantrouwen van NSC niet missen.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:53 schreef Hanca het volgende:
Vandaag trouwens weer een overleg waar Omtzigt weer eens koppig door blijft gaan en vast blijft houden aan zijn eigen gelijk, terwijl de minister en een expertgroep al hebben aangegeven dat er feitelijk weinig aan de hand is. De initiatiefnota over realistisch ramen waar Omtzigt miljarden mee denkt vrij te maken: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2025A00504
Waarom zou je een verliezend PVV podium willen geven voor haar zoektocht naar aandacht.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
Ik lees geen berichten dat de oppositie deze week een debat aanvraagt over het beleid van Faber nav lintjesweigeren.
De kern is hier.... welk beleid wil Faber. En wat deden die vrijwilligers al die jaren verkeerd.
Het is het COA-management die verantwoordelijk is hoe de opvang in te vullen. In feite zegt Faber dat COA de opvang verkeerd doet, niet volgens haar willen. Maar wat wil ze dan ?
Faber? Die wil een muur van 20 meter om de grens en alles wat hier alsnog ongewenst binnenkomt boven de Noordzee uit een vliegtuig laten flikkeren waarschijnlijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
Ik lees geen berichten dat de oppositie deze week een debat aanvraagt over het beleid van Faber nav lintjesweigeren.
De kern is hier.... welk beleid wil Faber. En wat deden die vrijwilligers al die jaren verkeerd.
Het is het COA-management die verantwoordelijk is hoe de opvang in te vullen. In feite zegt Faber dat COA de opvang verkeerd doet, niet volgens haar willen. Maar wat wil ze dan ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |