Gaat er niet om wie de Mol is, maar wie juist NIET de mol is uit dat groepje.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar dan kan de mol toch gewoon één van die andere 4 zijn?
Ah zo. Ja de afvaller zat tussen die 5 inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat er niet om wie de Mol is, maar wie juist NIET de mol is uit dat groepje.
Het is dus interessant om te zien hoeveel van die 5 overblijven in de komende afleveringen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ah zo. Ja de afvaller zat tussen die 5 inderdaad.
Met de mogelijkheid op een vrijstelling of zelfs al voor pasvragen had ik hetzelfde gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik begrijp echt niet goed waarom het drietal de molkoffer door heeft laten gaan voor een onbekend voordeel. Je weet dat in alles wat komen gaat in die koffer veel nadelen gaan zitten voor in alle afleveringen. Lijkt mij dat dat niet opweegt tegen dat ene voordeel dat je gaat krijgen. Zeker als je niet weet wat het is.
En nu viel het voordeel dus in het niet omdat het ze niet meer gegund werd om op een hoge verdieping uit te stappen.
Het had ook een directe vrijstelling kunnen zijn en in dit geval was het een verkapte vrijstelling als ze maar op tijd boven zouden zijn.quote:
Ze wisten ook niet wat er in die koffer zat, dat was net zo abstract. Dat je dan voor jezelf kiest is vrij logisch.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik begrijp echt niet goed waarom het drietal de molkoffer door heeft laten gaan voor een onbekend voordeel. Je weet dat in alles wat komen gaat in die koffer veel nadelen gaan zitten voor in alle afleveringen. Lijkt mij dat dat niet opweegt tegen dat ene voordeel dat je gaat krijgen. Zeker als je niet weet wat het is.
En nu viel het voordeel dus in het niet omdat het ze niet meer gegund werd om op een hoge verdieping uit te stappen.
Volgens mij was het wel bekend toch dat het een koffertje was met hulpmiddelen voor de mol?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze wisten ook niet wat er in die koffer zat, dat was net zo abstract. Dat je dan voor jezelf kiest is vrij logisch.
De overtuiging zat 'm met name ook in het feit dat het het drietal geen geld zou kosten om het voordeel te kunnen pakken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:13 schreef hilliebillie het volgende:
Ik denk dat de mol hierin wellicht voor wat overtuiging heeft gezorgd
Dat was bekend, maar 'hulpmiddelen voor de mol' is net zo abstract als 'een voordeel voor jou' en dan weet ik wel wat beter klinkt op zo'n moment voor een kandidaatquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:13 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel bekend toch dat het een koffertje was met hulpmiddelen voor de mol?
Ik denk dat ik het in dit geval niet gedaan zou hebben voor een vrijstelling omdat je dan weet dat het iedere aflevering lastig gaat worden.
Maar misschien kijk ik er té rationeel naar hoor.
Eigenlijk ben ik het met je eens, want ik zou die koffer ook niet in het spel willen voor persoonlijk voordeel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:13 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel bekend toch dat het een koffertje was met hulpmiddelen voor de mol?
Ik denk dat ik het in dit geval niet gedaan zou hebben voor een vrijstelling omdat je dan weet dat het iedere aflevering lastig gaat worden.
Maar misschien kijk ik er té rationeel naar hoor.
Precies. Dat zou voor mij juist een reden zijn om het voordeel niet te pakken. De rest vindt het verdacht gedrag als je een gratis voordeel laat liggen. Als een paar mensen daarom een paar vragen uit de test op jou invullen, dan is dat meer waard dan een joker.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De overtuiging zat 'm met name ook in het feit dat het het drietal geen geld zou kosten om het voordeel te kunnen pakken.
Op zich mee eens, alleen zaten ze wel maar met z'n drie in die heli en was de beslissing vrij snel genomen door de overtuiging van 1 of 2 op dat moment.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:03 schreef BillDauterive het volgende:
Precies. Dat zou voor mij juist een reden zijn om het voordeel niet te pakken. De rest vindt het verdacht gedrag als je een gratis voordeel laat liggen. Als een paar mensen daarom een paar vragen uit de test op jou invullen, dan is dat meer waard dan een joker.
Wat een cliffhanger..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:46 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb net nog een deel van de aflevering teruggekeken en twee specifieke momenten vielen me (opnieuw) op, omdat het zo vreemd is.
Misschien zit ik er compleet naast, maar mede op basis daarvan heb ik mijn Mol bepaald...
Vertel ! Vertel!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:46 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb net nog een deel van de aflevering teruggekeken en twee specifieke momenten vielen me (opnieuw) op, omdat het zo vreemd is.
Misschien zit ik er compleet naast, maar mede op basis daarvan heb ik mijn Mol bepaald...
Ja, die reactie begrijp ik en het is misschien ook wat vaag, maar ik ben benieuwd of een ander het wellicht ook opgevallen is, zonder dat ik het benoem.quote:
Vertel gewoon wat je denkt, niemand kan hier toch iets meequote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, die reactie begrijp ik en het is misschien ook wat vaag, maar ik ben benieuwd of een ander het wellicht ook opgevallen is, zonder dat ik het benoem.
Mijn voorspelling is terug te vinden in de prono, dus wat dat betreft geen geheimen of zo...
Ik denk dat Els de Mol is, zoals mijn prono ook aangeeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vertel gewoon wat je denkt, niemand kan hier toch iets mee
Op basis van wat..?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat Els de Mol is, zoals mijn prono ook aangeeft.
En misschien ten onrechte, we'll see...
In eerste instantie op basis van de positie, de mogelijkheden en belangen tijdens de opdrachten en vandaag werd dat voor mij bevestigd door 2 momenten in de aflevering, toen ik specifiek op haar aan het letten was.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In eerste instantie op basis van de positie, de mogelijkheden en belangen tijdens de opdrachten en vandaag werd dat voor mij bevestigd door 2 momenten in de aflevering, toen ik specifiek op haar aan het letten was.
Wat die momenten zijn, hou ik nog even voor me. Mocht ik het fout hebben gehad en niemand anders heeft het benoemd, dan zal ik het bekend maken.
En nee, ik claim niet dat ik 100% zeker ben...
WATquote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik dat dat Gilles de presentator is. Maar ik zeg niet waarom.
We spelen hier niet nogmaals De mol. Je kunt dus gewoon je vermoedens delen. Daar is dit topic voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:30 schreef MadMaster het volgende:
Gezien de reacties had ik beter niet kunnen verwijzen naar de 2 momenten die mij bij Els opgevallen zijn en had ik het bij mijn gisteren al geplaatste prono moeten laten.
Weer wat geleerd…
Laat hem dat lekker zelf bepalenquote:Op woensdag 26 maart 2025 02:50 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
We spelen hier niet nogmaals De mol. Je kunt dus gewoon je vermoedens delen. Daar is dit topic voor.
Aan de andere kant: het is lang geleden dat een wat ouder iemand de mol was en ze willen het ook niet te voorspelbaar maken door altijd voor hetzelfde soort type te gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
De theorie over het middelste busje en Hilde vind ik erg sterk, maar ik betwijfel wel (eigenlijk altijd wel) of de productie voor de oudste kandidaat gaat. Dat is toch altijd wel een beperking (lijkt me).
In de oorspronkelijke drie series juist niet, maar sinds de herrijzenis in 2016 idd wel. Ik zou iig geen mensen uitsluiten vanwege de leeftijd. Ze zijn sowieso allemaal fit genoeg bevonden om mee te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:19 schreef MMunkun het volgende:
Ik zou een oudere mol ook wel leuk vinden.
De Mol staat er wel een beetje bekend om dat er meestal gekozen wordt voor een relatief jonge mol
Heb hier over zitten nadenken, maar wat heb je aan deze kennis? De mol (waar het uiteindelijk om draait) kan in beide groepen hebben gezeten toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Door de test weten we nu dat een van de 5 die niet op een stoel zat niet de Mol is, toch?
Ja en je weet per definitie dat in elke groep (Aantal in de groep-1) niet de mol zijnquote:Op woensdag 26 maart 2025 14:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Heb hier over zitten nadenken, maar wat heb je aan deze kennis? De mol (waar het uiteindelijk om draait) kan in beide groepen hebben gezeten toch?
Mijn vermoedens/voorspelling deel ik normaal gesproken via het prono topic, zo ook nu.quote:Op woensdag 26 maart 2025 02:50 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
We spelen hier niet nogmaals De mol. Je kunt dus gewoon je vermoedens delen. Daar is dit topic voor.
Hilde is mijn wens-molquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:41 schreef Jane het volgende:
Ja, ik zit samen met Tijn voorlopig in de Hilde-tunnel, maar weet ook dat het heel gevaarlijk is om op basis van (de acties van) 1 aflevering te oordelen. Montage, enz, enz, I know. Maar toch... dat Hilde ineens op 'Thuis' kwam, kwam wel heel goed uit.
Zoals gezegd gaat het mij om wie NIET de mol is in dat groepje zonder testuitslag. Daar heb je dus 5 personen (Hilde, Jan, Michèle, Pedro, Sarah) waarvan je weet dat 1 van die 5 niet de Mol is. Dat is aanzienlijk meer dan 1 van de 10 bij normale executies. Over enkele afleveringen kan dat gegeven interessant worden als er bijvoorbeeld nog maar 2 van die 5 over zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Heb hier over zitten nadenken, maar wat heb je aan deze kennis? De mol (waar het uiteindelijk om draait) kan in beide groepen hebben gezeten toch?
Alleen weet je dan niet zeker of niet één van de drie afvallers al eerder een rood scherm had gehad moeten hebben. Meestal in dit soort twists hebben we er niet zoveel aan, omdat ze pas helemaal op het eind vertellen hoe het zit.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals gezegd gaat het mij om wie NIET de mol is in dat groepje zonder testuitslag. Daar heb je dus 5 personen (Hilde, Jan, Michèle, Pedro, Sarah) waarvan je weet dat 1 van die 5 niet de Mol is. Dat is aanzienlijk meer dan 1 van de 10 bij normale executies. Over enkele afleveringen kan dat gegeven interessant worden als er bijvoorbeeld nog maar 2 van die 5 over zijn.
SPOILER: Over een mol uit een oud seizoenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Op welk vlak kan dat dan interessant zijn?quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals gezegd gaat het mij om wie NIET de mol is in dat groepje zonder testuitslag. Daar heb je dus 5 personen (Hilde, Jan, Michèle, Pedro, Sarah) waarvan je weet dat 1 van die 5 niet de Mol is. Dat is aanzienlijk meer dan 1 van de 10 bij normale executies. Over enkele afleveringen kan dat gegeven interessant worden als er bijvoorbeeld nog maar 2 van die 5 over zijn.
quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Alleen weet je dan niet zeker of niet één van de drie afvallers al eerder een rood scherm had gehad moeten hebben. Meestal in dit soort twists hebben we er niet zoveel aan, omdat ze pas helemaal op het eind vertellen hoe het zit.De mol krijgt toch altijd een groen scherm, ongeacht wat ie invult? Of was ik today jaars old toen ik er achter kwam dat de test van de mol er wel degelijk toe doet?SPOILER: Over een mol uit een oud seizoenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:o)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |