abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2025 @ 10:57:09 #101
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217163826
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kallas is een soort havik die maar 1 stand kent en dat is vol gas. Een soort Medvedev maar dan nuchter.
En een vrouw bovendien. Dat vinden al die mensen die opkijken richting de haatdwerg op plateau zolen maar niks.
pi_217163832
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik zie een aantal namen voorbij komen uit de links-pacifistische hoek. Ik heb deels medelijden met ze omdat ze feitelijk gewoon in de knoop komen met hun eigen goedbedoelde overtuigingen op het moment dat de eigen vrijheid en veiligheid in het geding komt. Ze zijn dan genoodzaakt om uitbreiding van defensie te steunen maar omdat dat tegen hun overtugingen ingaat zijn ze de eerste die capituleren aan regimes die erger zijn dan de huidige gevestigde orde waar ze (ook niet onterecht) ontevreden over zijn.

Uiteindelijk heb je gewoon een goede balans nodig tussen pacifisme en verdediging in een wereld waarin dictators, psychopaten en expansionisten als Poetin, Xi en Trump aan de knoppen zitten (en dat soort mensen zullen er altijd zijn en blijven het altijd proberen als de ruimte er ligt). En ja, die zijn erger dan onze kapitalistische neo-liberale democratie om onder te leven. Kumbaya pacifisme is leuk in een fantasiewereld maar niet realistisch in de echte wereld. Een balans tussen een goede defensie hebben maar geen militair monster zijn is wel degelijk mogelijk. Helaas hebben de Amerikanen dat beeld wel aardig verpest met verscheidene nutteloze oorlogen na WOII. Nu lijken we de kans te gaan krijgen om dat op te bouwen zonder de Amerikanen, iets waarvoor deze mensen eigenlijk zouden moeten juichen.

Waarom ze wel boos zijn op Israël en niet op Rusland begrijp ik nog niet helemaal. Misschien vanwege het communistische verleden van Rusland waar ze sympathie voor hebben? Of dat ze de staat Israël als verlengstuk zien van het Westen en de afkeer tegen het Westen groter is dan wat dan ook? Of valt er maandelijks een envelope met geld uit Moskou op de deurmat? Israël moet stoppen met hun misdaden en Rusland ook. De Palestijnen moeten hun eigen land en autonomie krijgen en Oekraïne ook. Waarom deze consequente manier van denken er niet in gaat bij ze is niet helemaal duidelijk.
Treffende omschrijving van figuren zoals Marianne Thieme en Ewald Engelen, die moord en brand schreeuwen bij elke oproep om de Europese strijdkrachten te versterken. Dit kamp hekelt de Europese 'oorlogszucht', prijst Trump en verzwijgt de oorlogsmisdaden van Poetin en de Russen.

Zie als voorbeeld dit ronduit debiele betoog: Rutte waarschuwt voor Rusland – maar met zijn apocalyptische taal escaleert hij vooral zelf

Zoals jij al aangeeft: dit denken komt voort uit een bizar kumbaya-wereldbeeld. Als wij onze wapens wegdoen ontstaat er vrede, is het idee. Maar de huidige wereld is niet vreedzaam, en leiders zoals Poetin en Xi zullen niet ontwapenen als wij daartoe de eerste stap zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217163834
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kallas is een soort havik die maar 1 stand kent en dat is vol gas. Een soort Medvedev maar dan nuchter.
En dan nog vrouw ook. Daar wil je als alpha-male niet van verliezen.
pi_217163851
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Treffende omschrijving van figuren zoals Marianne Thieme en Ewald Engelen, die moord en brand schreeuwen bij elke oproep om de Europese strijdkrachten te versterken. Dit kamp hekelt de Europese 'oorlogszucht', prijst Trump en verzwijgt de oorlogsmisdaden van Poetin en de Russen.

Zie als voorbeeld dit ronduit debiele betoog: Rutte waarschuwt voor Rusland – maar met zijn apocalyptische taal escaleert hij vooral zelf

Zoals jij al aangeeft: dit denken komt voort uit een bizar kumbaya-wereldbeeld. Als wij onze wapens wegdoen ontstaat er vrede, is het idee. Maar de huidige wereld is niet vreedzaam, en leiders zoals Poetin en Xi zullen niet ontwapenen als wij daartoe de eerste stap zetten.
“Als iedereen de wapens neerlegt is er vrede” klopt op zich maar het is tergend naïef als je tegen de middelbare leeftijd loopt en dit nog steeds denkt. Je zou dan toch voldoende van de wereld moeten hebben gezien om te begrijpen dat het zo niet werkt.
pi_217163861
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“Als iedereen de wapens neerlegt is er vrede” klopt op zich
Behalve dat we dan met de blote vuisten gaan matten.
pi_217163874
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll4icy4wts2h

🇺🇦✈️ F-16 shooting down air target
pi_217163880
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Behalve dat we dan met de blote vuisten gaan matten.
Precies en zo lang de Russen denken dat ze de oorlog kunnen winnen zullen ze gewoon doorgaan. Maar dat wil er bij dit soort naïeve wereldverbeteraars niet in.

Ik vraag me af of Ewald bij een woningoverval ook z’n halve huis afstaat aan de overvallers omwille van de vrede.
pi_217163933
Wat ik al een tijdje zeg. Trump's draai naar Moskou en zijn gedreig naar Canada, Panama, Mexico en Denemarken gaat een nieuwe nucleaire wapenwedloop starten. Elk land dat zich bedreigd voelt door een sterkere buur zal gaan kijken of die dingen een optie zijn want veiligheidsgaranties werken niet tegen landen met atoomwapens. De hele wereld zag dat de afgelopen jaren al. Het risico wordt te groot.

quote:
https://bsky.app/profile/christopherjm.ft.com/post/3ll4hzdj6gk2s

“The US president’s pivot to Moscow and scathing disregard for Nato has prompted old allies — from Berlin and Warsaw to Seoul and Tokyo — to confront what was seemingly unthinkable: how to prepare for a potential withdrawal of their US nuclear shield.” @financialtimes.com
https://www.ft.com/content/1a7c9b17-862d-4986-ac09-42de2dee44f2
pi_217163989
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je bent sympathiek. Maar het is buiten de waarheid. Deze pacifisten zijn niet echt pacifistisch, maar pro-Rusland. Ze zijn tegen westerse verdediging. Dat is heel iets anders dan consequent pacifisme.
Het zijn net als de pro-Russische trollen hier mooie voorbeelden van “nuttige idioten”. Daar waren de Sovjets ook altijd al dol op.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:16:06 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217163995
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Met z'n allen langsgaan om te komen kijken onder het mom "zo ziet Russische propaganda er dus uit" lijkt me nog niet eens zo verkeerd. Kunnen we meteen de bullshit ontkrachten voor de andere mensen die er zijn.

Ik zie alleen dat het op een doordeweekse dag is om 14:00 dus dat is natuurlijk waardeloos gekozen :')
Die film wordt ook afgespeeld voor idealisten. Die hebben doorgaans geen baan :P .
pi_217163999
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ll4hl2s6qk2j

"South Koreans and Europeans agree that Russia is a threat, Ukraine needs support and that the new US admin is trouble. As Trump shakes the global security order, their shared concerns could solidify a stronger EU-South Korea partnership" - by @alexlipke.bsky.social @ecfr.eu
https://ecfr.eu/article/p(...)-are-natural-allies/
Verstandig. Japan zal ook wel naar Europa gaan kijken. Men roept wel dat de VS Azië belangrijker vindt en dat Trump daarom zegt dat we het kunnen bekijken, maar in Azië ziet men dat dus als zwakheid en vraagt men zich terecht af of de VS ze ook niet zal laten barsten.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:16:55 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164009
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“Als iedereen de wapens neerlegt is er vrede” klopt op zich maar het is tergend naïef als je tegen de middelbare leeftijd loopt en dit nog steeds denkt. Je zou dan toch voldoende van de wereld moeten hebben gezien om te begrijpen dat het zo niet werkt.
Engelen pleit ook nergens zover ik weet voor het afschaffen van defensie. Maar hij is van mening dat europa zich niet hoeft te militariseren om zich te kunnen verdedigen tegen Rusland. En dat klopt door de bank genomen wel. Rusland (Balten daargelaten) is niet in staat met het huidige leger om Europa te veroveren.

Het militariseren van Europa naar een invasiemacht is iets van geheel andere orde natuurlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217164026
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Engelen pleit ook nergens zover ik weet voor het afschaffen van defensie. Maar hij is van mening dat europa zich niet hoeft te militariseren om zich te kunnen verdedigen tegen Rusland. En dat klopt door de bank genomen wel. Rusland (Balten daargelaten) is niet in staat met het huidige leger om Europa te veroveren.

Het militariseren van Europa naar een invasiemacht is iets van geheel andere orde natuurlijk.
Ik zie liever onze troepen matten in Rusland dan hun troepen in Europa. Het scheelt nogal wat schade bij ons.
pi_217164052
quote:

[..]

Engelen is een naïeve clown. Dat hele stuk van hem en Thieme sloeg nergens op. Een hoop kampvuur kumbaya gelul maar met de realiteit heeft het weinig te maken.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:22:37 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164054
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie liever onze troepen matten in Rusland dan hun troepen in Europa. Het scheelt nogal wat schade bij ons.
En dat kunnen wij dus niet. Jezelf verweren en verdedigen in eigen territorium is veel makkelijker.
Verdedigen tegen de Russen kunnen we wel, maar hen aanvallen (zelfs in Oekraïne) zal niet gaan met onze capaciteiten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217164071
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En dat kunnen wij dus niet. Jezelf verweren en verdedigen in eigen territorium is veel makkelijker.
Verdedigen tegen de Russen kunnen we wel, maar hen aanvallen (zelfs in Oekraïne) zal niet gaan met onze capaciteiten.
De Russen denken daar heel anders over. Anders piepten ze niet zo over NAVO.
pi_217164074
twitter

XDDDDDDDDDDD
pi_217164077
quote:

[..]
De Russen zijn totaal geen partij voor de NAVO. Het probleem is meer dat Europa nog steeds in z’n broek schijt voor de nukes van Poetin.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:25:07 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164080
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Russen piepen over alles.
Maar Poetin zal het niet in zijn hoofd halen om Polen of Noorwegen binnen te stappen. Veels te gevaarlijk. En wat moet hij er ook mee.
De Balten zijn wel in (groot) gevaar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 11:25:53 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217164091
quote:

[..]

Rusland is inderdaad een aantoonbaar zwakke bende momenteel (mits Poetin met zn klauwen van de kernwapens af blijft).
Maar niet verder kijken dan dat is naïef. We zitten met een aantoonbaar vijandig US, China zit met een schuin oog naar de wereldmacht te kijken nu de US het laat liggen. Ik denk dat op globaal niveau het stukken verder gaat dan die prutsers tussen het Oostblok en China.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:26:10 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164095
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Russen zijn totaal geen partij voor de NAVO. Het probleem is meer dat Europa nog steeds in z’n broek schijt voor de nukes van Poetin.
Haha.
Er is atm helemaal geen dreing van nukes. En ook dan durft EU geen (vredes/afschrikkings) macht te sturen naar Oekraïne. Zonder USA hebben ze gewoon de overmacht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217164115
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha.
Er is atm helemaal geen dreing van nukes. En ook dan durft EU geen (vredes/afschrikkings) macht te sturen naar Oekraïne. Zonder USA hebben ze gewoon de overmacht.
Gelachen. Ze krijgen Oekraïne er niet eens onder.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:30:58 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164129
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelachen. Ze krijgen Oekraïne er niet eens onder.
Omdat Amerika enorm helpt ja.
Dat lachen vergaat je wel als Amerika niet meer levert.
Rusland vecht tegen een groot Oekraïens leger, navo + Amerika op dit moment.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217164163
Goeie fik in Moskou. Ongeluk of had Iemand van de elite geen zin om uit het raam te vallen? Zou bij meer gebouwen moeten gebeuren, gaan Moskovieten toch twijfelen.

quote:
🔥 A large-scale fire breaks out in the center of Moscow: a penthouse in one of the buildings of an elite residential complex is burning.🔥 A large-scale fire breaks out in the center of Moscow: a penthouse in one of the buildings of an elite residential complex is burning.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll4jmd7oos2z
  maandag 24 maart 2025 @ 11:34:21 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217164164
quote:

Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Laten we om te beginnen wat landjes rond Rusland lid maken van de EU en volpompen met EU-troepen. En dan zeggen we tegen Putin dat ie niet bang hoef te zijn voor een invasie, het zijn alleen maar oefeningen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 maart 2025 @ 11:35:14 #126
pi_217164171
quote:

[..]
Dan moeten we die capaciteiten uitbreiden, natuurlijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 24 maart 2025 @ 11:36:57 #127
pi_217164186
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.
pi_217164204
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ll4jwelfs22b

China responds to rumors regarding its potential involvement in peacekeeping forces.

Chinese Foreign Ministry spokesperson, Zhao Lijian, denied reports that Chinese officials are discussing participation in a peacekeeping mission in Ukraine after the war ends.

"This is absolutely false," he said.
Mooi zo.
pi_217164218
quote:

[..]

Rusland vecht helemaal niet tegen de VS en de NAVO. Ook al Kremlinpraat.

Oekraïne vecht met wat gedoneerde oude zooi met 1 hand op de rug gebonden tegen Rusland. Dat is heel wat anders.
pi_217164249
De Bohdana heeft nu ook een versie op een affuit.

quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll4kqgldhk2g

😎🇺🇦 47th OABr demonstrate "Bohdana-B".
  maandag 24 maart 2025 @ 11:50:09 #131
6484 ExTec
pi_217164288
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 11:53:16 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217164315
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Russen piepen over alles.
Maar Poetin zal het niet in zijn hoofd halen om Polen of Noorwegen binnen te stappen. Veels te gevaarlijk. En wat moet hij er ook mee.
De Balten zijn wel in (groot) gevaar.
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217164357
Dus aanwezig.
  maandag 24 maart 2025 @ 12:03:22 #134
6484 ExTec
pi_217164410
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!

Ik wou dat ik dit ongefundeerde optimisme deelde.

En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
pi_217164428
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!

En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
Dat gevaar is bij de Oostzeelanden flink verminderd door de toetreding van Zweden en Finland. Een tegenaanval kan nu niet alleen vanuit het zuiden via Polen maar ook vanuit het noorden en met Gotland is er ook nog een onzinkbaar vliegdekschip in de Oostzee beschikbaar.
pi_217164437
quote:

En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…
De gedachte dat de NAVO nu geheel veilig is voor Russische agressie is een tikje naïef.
  maandag 24 maart 2025 @ 12:14:09 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164505
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Laten we om te beginnen wat landjes rond Rusland lid maken van de EU en volpompen met EU-troepen. En dan zeggen we tegen Putin dat ie niet bang hoef te zijn voor een invasie, het zijn alleen maar oefeningen.
De kans is groter dat hij ooit zal toegeven dat ie van de herenliefde is dan dat hij dat accepteert.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:15:39 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164520
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.
Zie ik geen enkel nut in.
Laten we dat geld uitgeven aan mooie vakanties, zorg, en lagere belastingen. Ik hoef geen stuk van Rusland.
Als we grondstoffen nodig hebben regelen we wel wat in Africa.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:16:25 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164530
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polen
Hoe kom je hier bij?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:17:59 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217164547
quote:

Als Rusland dat wil, en denkt dat zij dat kunnen zullen ze dat op hele korte termijn moeten doen. Rusland kan geen 3 jaar wachten op een invasie van de baltics als Europa echt werk maakt van haar defensie- en krijgsmacht.

Inderdaad, Polen is de mainland of Europe. Groot, en veel eenvoudiger te verdedigen. Als Polen in de moeilijkheden zit zal er sneller een gevoel van urgentie ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 24-03-2025 12:31:14 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:22:02 #141
6484 ExTec
pi_217164587
Geen goeie dag voor rus luchtvaart.

pi_217164736
De rus kranten vandaag:

Bekijk deze YouTube-video
pi_217164809
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:41 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag:

Bekijk deze YouTube-video
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.
pi_217164862
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.
Als Oekraine niet meedoet met het toneelspelletje, zal de Amerikaanse hulp meteen opdrogen. Ze kunnen alsnog niet tekenen voor het kruisje, en/of de poppenkast traineren zodat Europa wat beter georganiseerd is om de hulp te intensiveren en het effect van het verraad van de VS kan beperken.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 13:07:08 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217164922
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe kom je hier bij?
Zelfde bondgenootschap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217164923
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…
De gedachte dat de NAVO nu geheel veilig is voor Russische agressie is een tikje naïef.
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?
pi_217164939
De casus belli voor NAVO hoeft trouwens niet per se een inval te zijn.
pi_217164958
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:13:26 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217164972
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217165016
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.
Dat klopt maar dat zou neerkomen op etnische zuivering en tot dat niveau wil niemand zich verlagen.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:19:03 #151
6484 ExTec
pi_217165028
Deze laat wel heel netjes zien dat al die pijpleidingen dus toast zijn. Waarom zijn de orcs nog niet begonnen met repareren?

twitter
  maandag 24 maart 2025 @ 13:19:17 #152
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217165031
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat zou neerkomen op etnische zuivering en tot dat niveau wil niemand zich verlagen.
Wedden om een snicker dat de Polen dit klusje zonder blikken of blozen (willen) klaren.

En je hoeft ze niet dood te schieten - er gaat gewoon een trein naar Minsk.

maandag 24 maart 2025 @ 13:20:30 #153
6484 ExTec
pi_217165037
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gewoon een beetje VOC mentaliteit.

Ethnisch zuiveren kun je leren, enzo.
pi_217165044
Hoe groot is de wapenproductie van Oekraïne ondertussen eigenlijk?
  maandag 24 maart 2025 @ 13:21:33 #155
6484 ExTec
pi_217165048
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wedden om een snicker dat de Polen dit klusje zonder blikken of blozen (willen) klaren.

Nagorno Karabach, trouwens. Zo ver ik weet eerste geval waar zoiets gebeurde zonder dat iemand het leven liet.
pi_217165083
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat het vol nukes staat is juist een hele goede reden. Ik hoef geen Russisch mes op mijn keel.
En als Köningsberg wordt heroverd heeft Moskou het te druk met andere zaken dan met de bescherming van die lui.
pi_217165084
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nou ja, de Russen doen het ook. Accepteer een Russisch paspoort of je kan je spullen pakken en vertrekken. Alleen dan noemen ze het “russificatie”.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:25:40 #158
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217165088
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nagorno Karabach, trouwens. Zo ver ik weet eerste geval waar zoiets gebeurde zonder dat iemand het leven liet.
Je bedoelt het recente verhaal met de inval van Azerbaijan?
  maandag 24 maart 2025 @ 13:27:43 #159
6484 ExTec
pi_217165104
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Je bedoelt het recente verhaal met de inval van Azerbaijan?
Ja. Zo ver ik meegekregen heb ging dat relatief beschaafd. Niemand (behalve rus natuurlijk) zit ooit te wachten op volksverhuizingen, omdat er historisch altijd behoorlijk wat mensen het leven laten. En dat is zover ik weet daar best ordentelijk verlopen.
pi_217165112
Derussificatie is net zo min genocide als russificatie.
pi_217165119
knip
pi_217165127
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
Derussificatie is net zo min genocide als russificatie.
Russificatie komt wel degelijk neer op culturele genocide en etnische zuivering. Hoe wou je het deporteren van de bevolking, verbranden van boeken, museumcollecties en het verbieden van de landstaal anders noemen dan?
pi_217165132
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Russificatie komt wel degelijk neer op culturele genocide en etnische zuivering. Hoe wou je het deporteren van de bevolking, verbranden van boeken, museumcollecties en het verbieden van de landstaal anders noemen dan?
Genocide. Maar als de Russen dat niet zo zien moeten ze ook niet mekkeren bij derussificatie.
pi_217165150
quote:
According to Russian sources, Ukrainian units are now trying to widen the area of control near Demidovka and are actively moving towards Popovka.

"Ukrainian infantry groups are attempting to flank Demidovka, moving closer to Popovka. Fighting has broken out with border guard positions."

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ll4pvkdkts2b

maandag 24 maart 2025 @ 13:38:19 #165
6484 ExTec
pi_217165159
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is het, hoef je niet moeilijk over te doen.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:47:50 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217165196
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:
De casus belli voor NAVO hoeft trouwens niet per se een inval te zijn.
Vertel. Wat is nog meer een casus belli.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217165204
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ll4qyvgrw22c

⚡️ Russian job market cools as hiring plunges 15% in early 2025, Russian media reports.

pi_217165212
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vertel. Wat is nog meer een casus belli.
Een paar vliegtuigen in de twin towers.

Maar in het verleden zijn landen oorlogen gestart of mee gaan doen wegens gelekte telegrammen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2025 13:51:28 ]
  maandag 24 maart 2025 @ 13:52:52 #169
6484 ExTec
pi_217165229
Ook zo vervelend, he, als de realiteit zich niet schikt naar je hallucinante ideeën.

twitter
  maandag 24 maart 2025 @ 13:53:54 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217165237
quote:

[..]

Minder naar de propaganda van je vrouw luisteren php… als dat waar was wapperden er nu stars en stripes over de ruïnes van Moskou..

En op je vorige post, het mooie van de navo, iig voor trump, was dat er geen enkel verschil zit tussen Polen/noorwegen of de baltische staten voor wat betreft risico’s voor rusland als ze aan zouden vallen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217165294
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, die witkoff is een complete ranndebiel, net als zeer grote delen van het het Trump circus.
Zelfs simpele aarderijkskunde is al te hoog gegrepen.

Zelfs Musk doet aan de lopende band de meest achterlijke uitspraken. Zoals dat de Amerikaanse overheid geen SQL databases gebruikt (SQLlite??). Of dat je een 20 jarige programmeur Cobol databases in een CSV kunt laten flikkeren en dan denken dat je er betrouwbare informatie van kunt destilleren. Ik ga zo met een *echte* Cobol programmeur praten hierover.
En dan die Starlink: 120 reentries in januari alleen al.

Ik heb iedere dag weer plaatsvervangende schaamte van zoveel amateurisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 24-03-2025 14:10:34 ]
  maandag 24 maart 2025 @ 14:07:34 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217165310
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een paar vliegtuigen in de twin towers.

Maar in het verleden zijn landen oorlogen gestart of mee gaan doen wegens gelekte telegrammen.
Ja, of false flag operaties zoals USA in het verleden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217165524
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:04 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, die witkoff is een complete ranndebiel, net als zeer grote delen van het het Trump circus.
Zelfs simpele aarderijkskunde is al te hoog gegrepen.

Zelfs Musk doet aan de lopende band de meest achterlijke uitspraken. Zoals dat de Amerikaanse overheid geen SQL databases gebruikt (SQLlite??). Of dat je een 20 jarige programmeur Cobol databases in een CSV kunt laten flikkeren en dan denken dat je er betrouwbare informatie van kunt destilleren. Ik ga zo met een *echte* Cobol programmeur praten hierover.
En dan die Starlink: 120 reentries in januari alleen al.

Ik heb iedere dag weer plaatsvervangende schaamte van zoveel amateurisme.
Het is gênant inderdaad.
pi_217165527
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
Ook zo vervelend, he, als de realiteit zich niet schikt naar je hallucinante ideeën.

[ x ]
Dit zal allemaal wel weer in de schoenen van Zelensky worden geschoven.
  maandag 24 maart 2025 @ 14:49:03 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217165605
twitter
pi_217165707
twitter
  maandag 24 maart 2025 @ 15:06:24 #177
6484 ExTec
pi_217165733
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kunnen we idd op wachten, ja.
pi_217165764
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen denken daar niet anders over. Dat is puur en alleen om de NAVO zwart te maken. Ze weten dondersgoed dat de NAVO niet aanvallend is, wel dat het idee en de noodzaak van een NAVO ervoor zorgt dat meer en meer landen zich vrijwillig aansluiten en daardoor inderdaad groeit als neveneffect

De NAVO is de grootste sta-in-de-weg voor de expansionistische plannen van Poetin en daarom zet hij de NAVO weg als aanvallend gevaar. Hij weet dondersgoed dat het verdedigend is en dan met name verdedigend jegens de strapatsen van Rusland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:10:08 #179
6484 ExTec
pi_217165775
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:04 schreef oheng het volgende:
Nee, die witkoff is een complete ranndebiel,
Meneer Nitwitkoff 8-)
  maandag 24 maart 2025 @ 15:10:42 #180
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217165785
quote:
6s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meneer Nitwitkoff 8-)
Ik denk steeds aan Simon Whitlock :') Die zou het waarschijnlijk wel beter doen.
pi_217165832
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kan ook dat er een moment komt dat hij helemaal klaar is met zowel de houding van Oekraine als Rusland en zich gewoon helemaal terugtrekt uit het conflict (en dus ook de hulp aan Oekraïne stopt). Dat zou alsnog negatief zijn voor Oekaïne en positief voor Rusland. Zou me niets verbazen dat de Russen daar op aansturen wanneer het niet lukt om er een deal uit te slepen waarin ze alles krijgen wat ze willen, als een soort backup plan. De VS weg als factor in het hele gebeuren is meer waard voor de Russen dan welke deal waarin ze concessies moeten doen dan ook.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:20:41 #182
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217165844
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kunnen we idd op wachten, ja.
Vindt men het gek.

Een recent bericht in de media meldde zelfs dat menigeen in Rusland de Oekraïnse drones letterlijk om de oren vlogen. En in getale waren dat er aanzienlijk meer dan vanuit Rusland naar Oekraïne zelf.

Iemand van deze twee kemphanen oO< :( zal de eerste stap moeten durven zetten.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski is akkoord gegaan met een beperkte wapenstilstand met Rusland
https://www.telegraaf.nl/(...)den-drones-afgevuurd

Zegt ie.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217165874
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Kan ook dat er een moment komt dat hij helemaal klaar is met zowel de houding van Oekraine als Rusland en zich gewoon helemaal terugtrekt uit het conflict (en dus ook de hulp aan Oekraïne stopt). Dat zou alsnog negatief zijn voor Oekaïne en positief voor Rusland. Zou me niets verbazen dat de Russen daar op aansturen wanneer het niet lukt om er een deal uit te slepen waarin ze alles krijgen wat ze willen, als een soort backup plan. De VS weg als factor in het hele gebeuren is meer waard voor de Russen dan welke deal waarin ze concessies moeten doen dan ook.
Idealiter hebben ze natuurlijk niet alleen een situatie waar de VS zich terugtrekt, maar ook nog eens actief tegenwerkt door zowel Oekraïne en Europa een hak te zetten. Dat is een droomscenario waar een Poetin zelf niet eens op had durven hopen, maar zo ongeveer wel wat onze stable genius hem in z'n schoot werpt. Enkel terugtrekking van de VS zou dan haast als een verlies of in ieder geval een gemiste kans voelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217165889
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Vindt men het gek.

Een recent bericht in de media meldde zelfs dat menigeen in Rusland de Oekraïnse drones letterlijk om de oren vlogen. En in getale waren dat er aanzienlijk meer dan vanuit Rusland naar Oekraïne zelf.

Iemand van deze twee kemphanen oO< :( zal de eerste stap moeten durven zetten.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski is akkoord gegaan met een beperkte wapenstilstand met Rusland
https://www.telegraaf.nl/(...)den-drones-afgevuurd

Zegt ie.
Noem je een vrouw die verkracht wordt en terugvecht ook een kemphaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 24 maart 2025 @ 15:29:43 #185
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217165907
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hmmm, zou kunnen inderdaad. Hoewel ik de kans op een gekrenkt ego met alle gevolgen van dien groter acht.

maandag 24 maart 2025 @ 15:35:05 #186
345631 Scjvb
pi_217165937
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hè hè, uiteraard niet.

Bedenk dat de oorlog best een wat ingewikkelder oorzaak behelst dat wat u noemt. ;) Zaak is nu dat Oekraïne samen met de russen hieruit moeten zien te komen en zoeken naar een oplossing.
Maar ja, als beiden geen strobreed toegeven en Oekraïne wederom losgaat met tig drones, o.a. na bemiddeling van Trump en het twee uur durende telefoongesprek met Poetin, gebeurt er verder ook niets en gaat alles op dezelfde voet verder.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 24 maart 2025 @ 15:37:04 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217165952
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hè hè, uiteraard niet.

Bedenk dat dit best een wat ingewikkelder oorzaak behelst dat dit. Zaak is nu dat Oekraïne samen met de russen hieruit moeten zien te komen en zoeken naar een oplossing.
Maar ja, als beiden geen strobreed toegeven, o.a. na bemiddeling van Trump en het twee uur durendr telefoongesprek met Poetin, gebeurt er verder ook niets en gaat alles op dezefde voet verder.
Zoals die Koeman al zei: of een goede deal voor de Russen, of wachten dat Trump zich terugtrekt en dan heb je een situatie dat Oekraïne alleen nog gesteund wordt door de EU.

En we weten dat Poetin niet bang is voor EU liberalen die verbaal agressief zijn, maar geen militaire hardware hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217165975
quote:

[..]
Hè hè, uiteraard niet.

Bedenk dat de oorlog best een wat ingewikkelder oorzaak behelst dat wat u noemt. ;) Zaak is nu dat Oekraïne samen met de russen hieruit moeten zien te komen en zoeken naar een oplossing.
Maar ja, als beiden geen strobreed toegeven en Oekraïne wederom losgaat met tig drones, o.a. na bemiddeling van Trump en het twee uur durende telefoongesprek met Poetin, gebeurt er verder ook niets en gaat alles op dezefde voet verder.
De oorzaak is supersimpel samen te vatten: Poetin vindt het al een jaar of 15 niet leuk wat Oekraïne doet en daar moet Oekraïne voor bloeden. Kortom, de oorzaak ligt hoe dan ook bij Rusland.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:40:05 #189
345631 Scjvb
pi_217165976
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoals die Koeman al zei: of een goede deal voor de Russen, of wachten dat Trump zich terugtrekt en dan heb je een situatie dat Oekraïne alleen nog gesteund wordt door de EU.

En we weten dat Poetin niet bang is voor EU liberalen die verbaal agressief zijn, maar geen militaire hardware hebben.
Daar valt zeker wat voor te zeggen.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:50:53 #190
6484 ExTec
pi_217166082
quote:

[..]
Hè hè, uiteraard niet.

Maar ja, als beiden geen strobreed toegeven en Oekraïne wederom losgaat met tig drones, o.a. na bemiddeling van Trump en het twee uur durende telefoongesprek met Poetin, gebeurt er verder ook niets en gaat alles op dezelfde voet verder.
Ja, het is tragisch he, hoe onjuist die oorlogszuchtige orcs bejegend worden.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:57:37 #191
pi_217166153
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Vind ie het nou al niet leuk meer?
  maandag 24 maart 2025 @ 16:01:23 #192
pi_217166198
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals Trump al zei: "They are fighting each other."
pi_217166210
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zoals Trump al zei: "They are fighting each other."
Ja, wat gek dat Oekraïne terugvecht.
pi_217166218
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha.
Er is atm helemaal geen dreing van nukes.
Heeft Rusland die opgeruimd?

quote:
En ook dan durft EU geen (vredes/afschrikkings) macht te sturen naar Oekraïne. Zonder USA hebben ze gewoon de overmacht.
Omdat er een nucleaire dreiging is vanuit Rusland.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 24 maart 2025 @ 16:04:23 #195
6484 ExTec
pi_217166222
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar het is allemaal "heel ingewikkeld", las ik hier.
pi_217166224
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe je dit nou expres elke keer?
pi_217166230
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die Roebels betalen zichzelf niet hè.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:05:26 #198
pi_217166233
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als die dame met dat rokje gewoon niet tegenstribbelt is het zo voorbij.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:08:23 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217166256
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. Bewust.
Ik verwijt de mainstream liberalen voor een groot deel dat wij in de misère zitten, en het leed dat Oekrainers ervaren.

Zonder gezwellen zoals een Verhofstadt of van Balen had de wereld er anders uit kunnen zien. En het zijn niet alleen die twee hoor, zij zijn het gezicht van een grote groep eu-klerken die hun ideologie overal willen doordrukken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217166325
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef Ulx het volgende:
Goeie fik in Moskou. Ongeluk of had Iemand van de elite geen zin om uit het raam te vallen? Zou bij meer gebouwen moeten gebeuren, gaan Moskovieten toch twijfelen.
[..]

Zijn er nog mensen uit een raam gesprongen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')