Dan moeten we die capaciteiten uitbreiden, natuurlijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat kunnen wij dus niet. Jezelf verweren en verdedigen in eigen territorium is veel makkelijker.
Verdedigen tegen de Russen kunnen we wel, maar hen aanvallen (zelfs in Oekraïne) zal niet gaan met onze capaciteiten.
Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Amerika enorm helpt ja.
Dat lachen vergaat je wel als Amerika niet meer levert.
Rusland vecht tegen een groot Oekraïens leger, navo + Amerika op dit moment.
Mooi zo.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ll4jwelfs22b
China responds to rumors regarding its potential involvement in peacekeeping forces.
Chinese Foreign Ministry spokesperson, Zhao Lijian, denied reports that Chinese officials are discussing participation in a peacekeeping mission in Ukraine after the war ends.
"This is absolutely false," he said.
Rusland vecht helemaal niet tegen de VS en de NAVO. Ook al Kremlinpraat.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Amerika enorm helpt ja.
Dat lachen vergaat je wel als Amerika niet meer levert.
Rusland vecht tegen een groot Oekraïens leger, navo + Amerika op dit moment.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll4kqgldhk2g
😎🇺🇦 47th OABr demonstrate "Bohdana-B".
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polenquote:Op maandag 24 maart 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russen piepen over alles.
Maar Poetin zal het niet in zijn hoofd halen om Polen of Noorwegen binnen te stappen. Veels te gevaarlijk. En wat moet hij er ook mee.
De Balten zijn wel in (groot) gevaar.
Dat gevaar is bij de Oostzeelanden flink verminderd door de toetreding van Zweden en Finland. Een tegenaanval kan nu niet alleen vanuit het zuiden via Polen maar ook vanuit het noorden en met Gotland is er ook nog een onzinkbaar vliegdekschip in de Oostzee beschikbaar.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!
Ik wou dat ik dit ongefundeerde optimisme deelde.
En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…quote:Op maandag 24 maart 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!
En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
De kans is groter dat hij ooit zal toegeven dat ie van de herenliefde is dan dat hij dat accepteert.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Laten we om te beginnen wat landjes rond Rusland lid maken van de EU en volpompen met EU-troepen. En dan zeggen we tegen Putin dat ie niet bang hoef te zijn voor een invasie, het zijn alleen maar oefeningen.
Zie ik geen enkel nut in.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.
Hoe kom je hier bij?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polen
Als Rusland dat wil, en denkt dat zij dat kunnen zullen ze dat op hele korte termijn moeten doen. Rusland kan geen 3 jaar wachten op een invasie van de baltics als Europa echt werk maakt van haar defensie- en krijgsmacht.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:41 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag:
Bekijk deze YouTube-video
Als Oekraine niet meedoet met het toneelspelletje, zal de Amerikaanse hulp meteen opdrogen. Ze kunnen alsnog niet tekenen voor het kruisje, en/of de poppenkast traineren zodat Europa wat beter georganiseerd is om de hulp te intensiveren en het effect van het verraad van de VS kan beperken.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.
Zelfde bondgenootschapquote:
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?quote:Op maandag 24 maart 2025 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…
De gedachte dat de NAVO nu geheel veilig is voor Russische agressie is een tikje naïef.
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.
Dat klopt maar dat zou neerkomen op etnische zuivering en tot dat niveau wil niemand zich verlagen.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |