abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2025 @ 11:35:14 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217164171
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En dat kunnen wij dus niet. Jezelf verweren en verdedigen in eigen territorium is veel makkelijker.
Verdedigen tegen de Russen kunnen we wel, maar hen aanvallen (zelfs in Oekraïne) zal niet gaan met onze capaciteiten.
Dan moeten we die capaciteiten uitbreiden, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 maart 2025 @ 11:36:57 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217164186
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat Amerika enorm helpt ja.
Dat lachen vergaat je wel als Amerika niet meer levert.
Rusland vecht tegen een groot Oekraïens leger, navo + Amerika op dit moment.

Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217164204
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ll4jwelfs22b

China responds to rumors regarding its potential involvement in peacekeeping forces.

Chinese Foreign Ministry spokesperson, Zhao Lijian, denied reports that Chinese officials are discussing participation in a peacekeeping mission in Ukraine after the war ends.

"This is absolutely false," he said.
Mooi zo.
pi_217164218
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat Amerika enorm helpt ja.
Dat lachen vergaat je wel als Amerika niet meer levert.
Rusland vecht tegen een groot Oekraïens leger, navo + Amerika op dit moment.

Rusland vecht helemaal niet tegen de VS en de NAVO. Ook al Kremlinpraat.

Oekraïne vecht met wat gedoneerde oude zooi met 1 hand op de rug gebonden tegen Rusland. Dat is heel wat anders.
pi_217164249
De Bohdana heeft nu ook een versie op een affuit.

quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll4kqgldhk2g

😎🇺🇦 47th OABr demonstrate "Bohdana-B".
pi_217164288
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 11:53:16 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217164315
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Russen piepen over alles.
Maar Poetin zal het niet in zijn hoofd halen om Polen of Noorwegen binnen te stappen. Veels te gevaarlijk. En wat moet hij er ook mee.
De Balten zijn wel in (groot) gevaar.
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217164357
Dus aanwezig.
pi_217164410
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!

Ik wou dat ik dit ongefundeerde optimisme deelde.

En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_217164428
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, want ondanks dat werkelijk elk denkbaar sein op rood staat, zit het heus wel snor, als rus de baltische staten aanvalt springt de NAVO heus wel in het gareel!

En dat is los van het theater. Baltische staten zijn zo klein, met 1 succesvol offensief snijd je die landen door midden. Dat lukt je niet met polen. Polen heeft achterland, noemen we duitsland, achterland van de baltische staten noemen we de baltische zee.
Dat gevaar is bij de Oostzeelanden flink verminderd door de toetreding van Zweden en Finland. Een tegenaanval kan nu niet alleen vanuit het zuiden via Polen maar ook vanuit het noorden en met Gotland is er ook nog een onzinkbaar vliegdekschip in de Oostzee beschikbaar.
pi_217164437
quote:

En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…
De gedachte dat de NAVO nu geheel veilig is voor Russische agressie is een tikje naïef.
  maandag 24 maart 2025 @ 12:14:09 #137
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217164505
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee. Laten we om te beginnen wat landjes rond Rusland lid maken van de EU en volpompen met EU-troepen. En dan zeggen we tegen Putin dat ie niet bang hoef te zijn voor een invasie, het zijn alleen maar oefeningen.
De kans is groter dat hij ooit zal toegeven dat ie van de herenliefde is dan dat hij dat accepteert.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:15:39 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217164520
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Daarom moet de EU zijn capaciteiten uitbreiden.
Zie ik geen enkel nut in.
Laten we dat geld uitgeven aan mooie vakanties, zorg, en lagere belastingen. Ik hoef geen stuk van Rusland.
Als we grondstoffen nodig hebben regelen we wel wat in Africa.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:16:25 #139
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217164530
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gevaar voor de Baltic is net zo klein als voor Polen
Hoe kom je hier bij?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 24 maart 2025 @ 12:17:59 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217164547
quote:

Als Rusland dat wil, en denkt dat zij dat kunnen zullen ze dat op hele korte termijn moeten doen. Rusland kan geen 3 jaar wachten op een invasie van de baltics als Europa echt werk maakt van haar defensie- en krijgsmacht.

Inderdaad, Polen is de mainland of Europe. Groot, en veel eenvoudiger te verdedigen. Als Polen in de moeilijkheden zit zal er sneller een gevoel van urgentie ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 24-03-2025 12:31:14 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217164587
Geen goeie dag voor rus luchtvaart.

pi_217164736
De rus kranten vandaag:

Bekijk deze YouTube-video
pi_217164809
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:41 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag:

Bekijk deze YouTube-video
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.
pi_217164862
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die Witkoff is gewoon een Russische asset. Ik snap niet dat Oekraïne nog met deze lui praat. Er is voor hen toch niks te halen aangezien de Trump administration volledig op de hand van Rusland is.
Als Oekraine niet meedoet met het toneelspelletje, zal de Amerikaanse hulp meteen opdrogen. Ze kunnen alsnog niet tekenen voor het kruisje, en/of de poppenkast traineren zodat Europa wat beter georganiseerd is om de hulp te intensiveren en het effect van het verraad van de VS kan beperken.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 13:07:08 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217164922
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe kom je hier bij?
Zelfde bondgenootschap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217164923
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En het stuk achterland genaamd Kaliningrad is ook interessant genoeg…
De gedachte dat de NAVO nu geheel veilig is voor Russische agressie is een tikje naïef.
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?
pi_217164939
De casus belli voor NAVO hoeft trouwens niet per se een inval te zijn.
pi_217164958
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat gebied is gemakkelijk door Polen en Duitsland in te nemen. Hoe zou Rusland dat moeten versterken tijdens een oorlog?
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:13:26 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217164972
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kaliningrad zit volgestouwd met nukes. Bovendien: wat moet je ermee. Je kan het innemen maar dan zit je meteen met een vijfde colonne van een paar miljoen Russen binnen je landsgrenzen die dan weer om bescherming gaan lopen jammeren. Dat is ook de reden dat Duitsland het na de val van de muur niet terug hoefde en dat Polen en Litouwen ook geen interesse hadden.
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217165016
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je wat met die oblast wil moet je de Russen die daar zitten gedwongen repatriëren zoals zij dat destijds ook met de oorspronkelijke bevolking gedaan hebben.
Dat klopt maar dat zou neerkomen op etnische zuivering en tot dat niveau wil niemand zich verlagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')