abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 01:22:45 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217148611
Altijd diezelfde zwakke argumenten door de jaren heen.

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 23 maart 2025 @ 01:27:48 #202
323401 Kijkertje
met filter
pi_217148622
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 01:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Geen antwoord.

Je zegt: "van de solliciterende mensen bij een bedrijf, probeer je een mooie mix te maken". Dit houdt dus in dat die groep (wat voor mij nog even onbekend is, mits je wat kenmerken over die groep benoemd) een voorkeurspositie krijgt aan de hand van die kenmerken.
Kortom, je selecteert op basis van kenmerken die niks te maken hebben met de functie.

En dat, dat noemen we racisme in de puurste vorm. :R
We noemen het niet voor niets positieve discriminatie (affirmative action is eik een betere omschrijving maar dat kennen wij niet). Wat jij doet is het doel negeren: het heeft een positieve uitwerking op het bedrijf/ de maatschappij omdat het de gevolgen van eeuwenlange negatieve discriminatie bestrijdt die nu nog steeds merkbaar zijn niet alleen bij benoemingen maar op allerlei vlakken waar minderheden mee te maken krijgen in de loop van hun leven. Zeker in de VS.

Een beetje dom RACISME! roepen zonder enige context en alleen maar vanwege de negatieve connotatie getuigt niet echt van een diep inzicht in de problematiek. Typisch MAGA-argument, dat dan wel weer :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 23-03-2025 03:15:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 maart 2025 @ 01:42:52 #203
323401 Kijkertje
met filter
pi_217148654
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 01:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt wel merken dat jij geen personeel aanneemt.
Anders had je geweten dat kenmerken die niets met de functie te maken hebben ook belangrijk zijn.
Ja precies. Bij tientallen sollicitanten die allemaal geschikt zijn maak je altijd een keuze op grond van bijkomende zaken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217148701
quote:
84s.gif Op zondag 23 maart 2025 01:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja precies. Bij tientallen sollicitanten die allemaal geschikt zijn maak je altijd een keuze op grond van bijkomende zaken.
Klopt, en je wilt bijvoorbeeld ook een bepaalde samenstelling van je team hebben.
Iemand die het meest gekwalificeerd is om de taak uit te voeren kan vanwege andere factoren juist af vallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 23 maart 2025 @ 03:02:32 #205
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217148722
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Man sorry hoor, maar wat een domheid. Biden kiest zelf uit en ja, die ziet dat er wel degelijk mensen van allerlei uiterlijkheden skills hebben. En je doet net alsof je het niet begrijpt. Van de solliciterende mensen bij een bedrijf, probeer je een mooie mix te maken. Zo lastig is het niet, je kunt moeilijk mensen gaan dwingen ergens te werken. . Gaat niet alleen om zwarte mensen of blanken, er zijn volop veel meer categorieën.

Al die domme, onwetende dooddoeners laten je overkomen als die gekke oom op verjaardagen. Je kan echt wel beter dan dat.
Ik weet dat er veel meer categorieën zijn, maar ik noem er twee ter illustratie.

Natuurlijk hebben mensen van allerlei uiterlijkheden skills. Dat is de discussie ook helemaal niet. Maar jij stelt d.m.v. een retorische vraag dat een maatschappij alleen kan werken als de werkplek daar een afspiegeling van is. Maar (als je voor dit voorbeeld even naar afkomst kijkt) een groep die slechts 29% van de bevolking uitmaakt, vormde bij Biden opeens 50% van zijn staf. Hoe verklaar je dat dan?

Denk je werkelijk dat van de 71% blanke populatie slechts 14% het meest geschikt is voor dit type functie en van de 29% minderheidsgroepen 34,5%, ruim twee keer vaker? Dat is toch totaal niet realistisch?

Dus kun je ervan uitgaan dat er andere criteria dan geschiktheid doorslaggevend zijn, zoals afkomst. Jij kunt dat een goede zaak vinden, prima, ik vind dat niet. Daarmee zeg ik dus niet dat mensen met een andere afkomst qua skills niet de meest geschikte kandidaat kunnen zijn voor zo'n functie, want dat lijkt steevast de tegenwerping te zijn als je iets als bovenstaande stelt. Nee dus, er zullen zeker meer dan genoeg mensen uit die minderheidsgroepen de beste papieren hebben gehad en daarom ook terecht die functie hebben gekregen.

Wat mij betreft bestond de staf van Biden voor 100% uit mensen afkomstig uit minderheidsgroepen, als dat de meest geschikte kandidaten waren. Het zou me een worst zijn. Maar op basis van het objectief bekijken van bovenstaande verhoudingen kun je met een gerust hart concluderen dat dat totaal niet realistisch is.

Kijk je op die manier naar de NBA zoals ik aanhaalde, dan zijn African-Americans voor 58% het meest geschikt om speler te worden, van alle overige Amerikanen is dit 3%. Zwarte spelers zijn dus 17x vaker dan alle overige Amerikanen het meest geschikt als NBA-speler.

Wat denk je, is dat omdat ze zwart zijn en daarom onevenredig veel vaker door die teams worden gecontracteerd, net zoals jij aangeeft dat "blanke heteromannen" elders om die specifieke reden veel vaker worden aangenomen? Nee, natuurlijk niet. Ze spelen veruit het vaakst in de NBA omdat ze de beste spelers zijn, omdat het binnen hun community een razend populaire sport is die van jongs af aan veelvuldig wordt beoefend. Zowel in teamverband als op straten en schoolpleinen.

De vijver met absolute toppers is daar dus simpelweg veel voller, terwijl je de NBA met het grootste gemak met goede spelers afkomstig uit de 88% overige Amerikanen zou kunnen vullen. Spelers die maar wat graag in de NBA zouden willen spelen, maar het ondanks hun skills net moeten afleggen tegen spelers die beter zijn. De verhouding t.o.v. de samenstelling van de totale maatschappij is daar, in vergelijking met andere werkgebieden, vele malen verder zoek. Maar dan is het opeens niet zo'n probleem, en terecht. Je moet gewoon de beste nemen, ongeacht kleur of wat dan ook. Maar op andere gebieden geldt dat opeens niet meer.

Dit is verder een dicussie waar je toch niet uitkomt. Hoeft ook niet.
pi_217148726
Dat zijn veel woorden voor "ik snap er niks van maar heb wel een mening".
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 23 maart 2025 @ 03:19:45 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217148727
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 03:02 schreef Repentless het volgende:
Ik weet dat er veel meer categorieën zijn, maar ik noem er twee ter illustratie.
quote:
Denk je werkelijk dat van de 71% blanke populatie slechts 14% het meest geschikt is voor dit type functie en van de 29% minderheidsgroepen 34,5%, ruim twee keer vaker?
Je snapt het dus gewoon niet. Het gaat niet om 71% blank tegen de rest. Van die 71% zit zelfs de helft in die minderheidsgroepen. Het gaat dus juist om minder dan 40% die veruit de meeste banen krijgt.

quote:

Kijk je op die manier naar de NBA zoals ik aanhaalde,
En als het over de hele topsportverdeling aankomt, of ga je nu heel laf maar één sport erbij pakken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 23 maart 2025 @ 03:31:37 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217148729
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 03:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Je snapt het dus gewoon niet. Het gaat niet om 71% blank tegen de rest. Van die 71% zit zelfs de helft in die minderheidsgroepen. Het gaat dus juist om minder dan 40% die veruit de meeste banen krijgt.
Je snapt het helaas zelf niet. Ik pak een bepaalde statistiek die zelf door de Biden-regering is aangedragen. Die statistiek is: 50% van onze totale staf is afkomstig uit een etnische minderheidsgroep. Dat kenmerk, etniciteit, zet ik dus af tegen de totale populatie om een bepaalde verhouding weer te geven.

Dat zegt niks over andere verhoudingen zoals man/vrouw of gehandicapt of whatever.
  zondag 23 maart 2025 @ 03:41:25 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_217148737
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 03:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je snapt het helaas zelf niet. Ik pak een bepaalde statistiek die zelf door de Biden-regering is aangedragen. Die statistiek is: 50% van onze totale staf is afkomstig uit een etnische minderheidsgroep. Dat kenmerk, etniciteit, zet ik dus af tegen de totale populatie om een bepaalde verhouding weer te geven.

Dat zegt niks over andere verhoudingen zoals man/vrouw of gehandicapt of whatever.
Lekker zwart-wit weer. Enig idee om hoeveel mensen het gaat en welke posities worden ingenomen door minderheden?
pi_217148738
Ja, en? Bij voorgaande administraties en teruggaand in het verleden lag de verhouding hoogstwaarschijnlijk veel meer in de kant blank / man. Maar dat onder Biden die verhoudingen anders lagen vindt je op 1 of andere manier problematisch?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 23 maart 2025 @ 03:50:09 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_217148743
Zo te zien was er ook kritiek:

Biden has achieved historic diversity. A new study says more can be done.

A new report credits Biden for his focus on equity, but says his inner circle does not reflect the constituency that elected him

quote:
President Biden has sought to live up to his campaign promise of an administration that reflects America's diversity with a slew of historic appointments: the first Black and Asian American vice president, a Cabinet more diverse than his predecessors', the first Black woman on the Supreme Court.

But a new analysis of Biden’s senior aides from an independent think tank concludes that the president has not done enough to ensure there is sufficient Black representation in key White House jobs that are less visible to the public, but whose holders often have an outsize influence on policy.

The Joint Center for Political and Economic Studies, which is devoted to issues related to Black equity, examined the White House’s 139 commissioned officer positions — the most senior roles — and found that a total of 15, or roughly 11 percent, were held by Black staffers. In a report released Monday, obtained by The Washington Post before publication, the think tank faulted Biden, noting that Black voters made up 22 percent of his support in 2020.

The study credits Biden for a staff and administration that is more diverse than his predecessors', a powerful symbol in a nation often riven by racial and cultural differences. But that diversity begins to thin when it comes to Biden's most senior advisers, the study concluded, a dynamic similar to that often found in American corporations and other government agencies.

[..]
Bij de NBA is dat natuurlijk ook zo. Ja logisch dat er veel zwarte spelers zijn, de sport is erg populair onder deze groep. Maar bij leidinggevende/ andere belangrijke functies liggen de cijfers ongetwijfeld heel anders ...

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 23-03-2025 04:24:43 ]
  zondag 23 maart 2025 @ 05:32:10 #212
323401 Kijkertje
met filter
pi_217148801
quote:
Ook de NYT besteedt er aandacht aan:

Elon Musk Returns to His Trump Playbook in a Big Wisconsin Race

The billionaire, now a White House official and no longer a private citizen, is spending millions of dollars to elect a conservative judge, and making himself a main character in the race.

pi_217148813
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 03:41 schreef OMG het volgende:
Ja, en? Bij voorgaande administraties en teruggaand in het verleden lag de verhouding hoogstwaarschijnlijk veel meer in de kant blank / man. Maar dat onder Biden die verhoudingen anders lagen vindt je op 1 of andere manier problematisch?

Tuurlijk als het niet om blank/man gaat dan moeten we de percentages berekenen. Bij Biden was het een probleem. Bij Trump nu er veel minder vrouwen en niet blanken in het kabinet zitten hoef je daarvan natuurlijk geen percentage te berekenen. 90% wit = goed. Bij witte mensen heb je ook niet dat je je afvraagt of ze competent zijn. Natuurlijk was er niemand competenter dan Hegseth te vinden. En zelfs als dat wel zo is, dan mag Trump natuurlijk incompetente vriendjes aannemen als ze blank zijn. Het probleem is als je niet blanken aanneemt dat is discriminatie naar blanken.
pi_217149010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Tsja, welke gek gaat er nu nog op vakantie in de VS. Er waren hier plannen om naar New York en de westkust te gaan, maar die zijn tot nader order uitgesteld. En wij zullen niet de enigen zijn.
Afstellen is beter met die crackhead overheid.
pi_217149056
quote:
Anders had je geweten dat kenmerken die niets met de functie te maken hebben ook belangrijk zijn.
Over welke kenmerken heb je het?
De enige echte.
pi_217149084
quote:
2s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Over welke kenmerken heb je het?
Dat dus
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217149115
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan is het wel vreemd dat de staf van Biden tijdens zijn presidentschap uiteindelijk voor 50% uit mensen uit etnische minderheidsgroepen bestond, terwijl 71% van de bevolking blank is.

opvallend dat jij die hier demonstreerde niets van militaire geschiedenis af te weten met je gezwijmel dat amerikaanse blanken en zwarten zij aan zij vochten in loopgraven en een dag later weer eens creatief met cijfers omgaat en alle latinos opeens bij de blanken rekent. Terwijl dit ook een etnische minderheidsgroep is.

Verder was het volgende bidens staf dit.

Biden campaign says 35 percent of staff are people of color

Dus of ik heb een verkeerde bron of jij bent net zoals andere magapaaien gewoon misinformatie en leugens aan het verspreiden.
pi_217149218
Dit is meteen al een code rood om naar de VS te reizen en zelfs om terug te keren als een inwoner.

https://youtube.com/shorts/Uh-Cy5yFdZI?si=cmW16fRDs2rGweun
pi_217149298
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat dus
Sorry? :?

quote:

[..]
Nogmaals, over welke kenmerken heb je het?
De enige echte.
pi_217149657
quote:

[..]

Natuurlijk hebben mensen van allerlei uiterlijkheden skills. Dat is de discussie ook helemaal niet. Maar jij stelt d.m.v. een retorische vraag dat een maatschappij alleen kan werken als de werkplek daar een afspiegeling van is. Maar (als je voor dit voorbeeld even naar afkomst kijkt) een groep die slechts 29% van de bevolking uitmaakt, vormde bij Biden opeens 50% van zijn staf. Hoe verklaar je dat dan?

Denk je werkelijk dat van de 71% blanke populatie slechts 14% het meest geschikt is voor dit type functie en van de 29% minderheidsgroepen 34,5%, ruim twee keer vaker? Dat is toch totaal niet realistisch?

Dus kun je ervan uitgaan dat er andere criteria dan geschiktheid doorslaggevend zijn, zoals afkomst. Jij kunt dat een goede zaak vinden, prima, ik vind dat niet. Daarmee zeg ik dus niet dat mensen met een andere afkomst qua skills niet de meest geschikte kandidaat kunnen zijn voor zo'n functie, want dat lijkt steevast de tegenwerping te zijn als je iets als bovenstaande stelt. Nee dus, er zullen zeker meer dan genoeg mensen uit die minderheidsgroepen de beste papieren hebben gehad en daarom ook terecht die functie hebben gekregen.

Wat mij betreft bestond de staf van Biden voor 100% uit mensen afkomstig uit minderheidsgroepen, als dat de meest geschikte kandidaten waren. Het zou me een worst zijn. Maar op basis van het objectief bekijken van bovenstaande verhoudingen kun je met een gerust hart concluderen dat dat totaal niet realistisch is.

Kijk je op die manier naar de NBA zoals ik aanhaalde, dan zijn African-Americans voor 58% het meest geschikt om speler te worden, van alle overige Amerikanen is dit 3%. Zwarte spelers zijn dus 17x vaker dan alle overige Amerikanen het meest geschikt als NBA-speler.

Wat denk je, is dat omdat ze zwart zijn en daarom onevenredig veel vaker door die teams worden gecontracteerd, net zoals jij aangeeft dat "blanke heteromannen" elders om die specifieke reden veel vaker worden aangenomen? Nee, natuurlijk niet. Ze spelen veruit het vaakst in de NBA omdat ze de beste spelers zijn, omdat het binnen hun community een razend populaire sport is die van jongs af aan veelvuldig wordt beoefend. Zowel in teamverband als op straten en schoolpleinen.

De vijver met absolute toppers is daar dus simpelweg veel voller, terwijl je de NBA met het grootste gemak met goede spelers afkomstig uit de 88% overige Amerikanen zou kunnen vullen. Spelers die maar wat graag in de NBA zouden willen spelen, maar het ondanks hun skills net moeten afleggen tegen spelers die beter zijn. De verhouding t.o.v. de samenstelling van de totale maatschappij is daar, in vergelijking met andere werkgebieden, vele malen verder zoek. Maar dan is het opeens niet zo'n probleem, en terecht. Je moet gewoon de beste nemen, ongeacht kleur of wat dan ook. Maar op andere gebieden geldt dat opeens niet meer.

Dit is verder een dicussie waar je toch niet uitkomt. Hoeft ook niet.
Naast basketball is ook openbaar bestuur extreem populair in die communities, kunnen we dus concluderen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217150898
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan is het wel vreemd dat de staf van Biden tijdens zijn presidentschap uiteindelijk voor 50% uit mensen uit etnische minderheidsgroepen bestond, terwijl 71% van de bevolking blank is.
Ik lees normaal alleen mee, maar ik zie dat de discussie hier al een tijdje over gaat. Echter waar is die 71% op gebaseerd? Volgens het laatste bevolkingsonderzoek United States Consensus uit 2020 is 57,84% blank. Wellicht heb je de Latino groep meegerekend als blank?
Hieronder de verdeling van de ploeg van Biden:
Afro-Amerikaans 13% (12% van de bevolking)
Inheems-Amerikaans 7% (1% van de bevolking)
Latijns-Amerikaans 20,0% (19% van de bevolking)
Aziatisch-Amerikaans 7% (6% van de bevolking)
Wit 53% (58% van de bevolking)

Daarbij is Biden zelf niet meegerekend. Al met al dus een vrij goede representatie van de samenleving. Ik ben overigens niet per se voor quota, maar het systeem is oneerlijker als er helemaal geen beleid op wordt gevoerd. Als je de discussie eerlijk wilt voeren, dan zul je de nadelen van het DEI-beleid moeten vergelijken met die van een wereld waar er geen beleid op wordt gevoerd en niet met de ideale wereld waar altijd de beste persoon de functie krijgt (al zijn er vaak meerdere geschikte kandidaten).

En waarom hoor ik de mensen, die voorstander zijn van het afschaffen van het DEI beleid omwille van de meest capabele personen op alle posities, niets zeggen over de staf van Trump. Die zijn ook niet aangenomen op basis van hun bekwaamheid, maar op basis van hoe goed ze zijn in ja knikken.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:54:44 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217150928
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 23 maart 2025 @ 09:57:15 #223
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217150967
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als die er volgens niet zijn, wat is dan het nut om dit soort trivialiteit te benoemen in de policy van bedrijven?

In the United States, diversity, equity, and inclusion (DEI) are organizational frameworks that seek to promote the fair treatment and full participation of all people, particularly groups who have historically been underrepresented or subject to discrimination based on identity or disability.
[..]
Voltooid verleden tijd. Jeweetzelf.

Voltooid verleden tijd? Jouw zin: « Iemand met bijvoorbeeld een donkere huidskleur verplicht op een positie zetten om je diversiteitsquotum te behalen is het tegenovergestelde van wat jij benoemd.«
Ik weet het, ja. Geen voltooide tijd zonder het werkwoord « hebben » of het werkwoord « zijn ». Jouw zin staat noch in de voltooide, noch in de verleden tijd.
Wat jij benoemt, met een t,
wat jij hebt benoemd, met een d.

Nogmaals: leer spellen!
pi_217151167
US scientists fear funding freeze as NIH singles out mRNA vaccine research for added scrutiny

Kennedy pakt door. Alle wappies moeten nu toch wel uitermate gelukkig zijn dat dit onderzoek niet meer door een overheid gefinancierd wordt. Hebben de wappies al een feestelijk koffiedrink bijeenkomst met allemaal in een witte jas op het museumplein gepland? :D
pi_217151367
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:32 schreef viagraap het volgende:
Ik mis de tijd dat men vond dat niet Orwell maar Huxley de toekomst beter voorspeld had.
Vergeleken met Turkije is de VS meer Huxley dan Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')