abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217082401
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:50 schreef BertV het volgende:

[..]
Het probleem is wat mij betreft die miljarden die nu vrijgemaakt gaan worden ten koste van alles, en de macht die overgedragen wordt, terwijl de dreiging van kernwapens altijd goed heeft gewerkt.
Als je denkt dat poutin een navo-land durft aan te vallen dan begrijp ik de reactie.
De Russen etteren anders al genoeg. Door met een schip op volle kracht in de richting van een door de US Navy gecharterde tanker varen en die rammen bijvoorbeeld. Het is een keertje genoeg,
  maandag 17 maart 2025 @ 10:30:36 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217082710
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:24 schreef Jojoke het volgende:
"Door dit soort zware explosieven ontstaan er grondtrillingen,
Bij de meeste oefeningen onploft er helemaal niets. De mogelijkheden om in Nederland met artillerie te oefenen zijn uiterst beperkt, en dat zal niet heel erg veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 maart 2025 @ 10:32:31 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217082718
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:43 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetin
Als pacifist zou je je kunnen concentreren op de mensen die nu daadwerkelijk oorlog voeren. Dat schiet (pun! :D ) tenminste op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217082766
De economie moet kapot.
De maatschappij moet kapot.
Het leger moet kapot.
Etc.
Etc.

Weten we zeker dat die ngo's geen puppets van China/Rusland zijn?
pi_217082876
Zo doen we dat in Leeuwarden bij de vliegbasis.
Genoeg is genoeg opzouten met al die blokkades van dat hypocriete gepeupel. :r

Bekijk deze YouTube-video
pi_217082960
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als pacifist zou je je kunnen concentreren op de mensen die nu daadwerkelijk oorlog voeren. Dat schiet (pun! :D ) tenminste op.
Zoek de definitie van een pacifist op, en ik ben niet eens een echte want ik geloof niet dat het goed is om helemaal geen leger te hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pacifisme
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_217083096
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:39 schreef ReplaR het volgende:
De economie moet kapot.
Het leger moet kapot.
Etc.
Etc.

Er zijn zeker gesteunde elementen. Niet voor niets komen veel organisaties voort uit het communisme.
Vakman pur sang
pi_217083105
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:43 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetin
Er zijn verschillende soorten pacifisten. Het type dat massamoordenaars zoals Poetin de rode loper geeft om verder in Europa in te komen kan ik moeilijk respect voor hebben.
pi_217083147
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:10 schreef BertV het volgende:

[..]
Zoek de definitie van een pacifist op, en ik ben niet eens een echte want ik geloof niet dat het goed is om helemaal geen leger te hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pacifisme
Je kan een echte pacifist zijn en toch voor het leger zijn. Het gaat om de toepassing.
  maandag 17 maart 2025 @ 11:43:17 #85
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217083226
Defensie is een van de groot bezitters van natuurgebieden in Nederland en in het verleden hebben ze veel afgestaan aan Staatsbosbeheer omdat ze het niet meer nodig hadden.

Al hoewel defensie ook positieve bijdragen levert aan de biodiversiteit (bijvoorbeeld door met tanks te rijden, gaat het zand meer stuiven), is natuurlijk het gebruik van bommen, granaten en schietwapens wel een aanslag op voornamelijk het groot fauna. De vraag is of dat wenselijk is.

Er valt van beide kanten wat te zeggen, maar ik vind het zelf zonde van dat stukje natuur dat ervoor gepland staat. Juist dat gebied is nu goed onderweg naar meer verwildering en geeft goede hoop voor het natuurlijk beheer van groot fauna door de wolf. En daarmee de rest van het ecosysteem. Ik vind het niet wenselijk om daar met bommen te gaan gooien.

Ga lekker bommen gooien in de Flevopolder ofzo.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_217083319
Nederland is vol, dus defensie gaat maar lekker in Groenland oefenen ofzo
pi_217083327
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Defensie is een van de groot bezitters van natuurgebieden in Nederland en in het verleden hebben ze veel afgestaan aan Staatsbosbeheer omdat ze het niet meer nodig hadden.

Al hoewel defensie ook positieve bijdragen levert aan de biodiversiteit (bijvoorbeeld door met tanks te rijden, gaat het zand meer stuiven), is natuurlijk het gebruik van bommen, granaten en schietwapens wel een aanslag op voornamelijk het groot fauna. De vraag is of dat wenselijk is.

Er valt van beide kanten wat te zeggen, maar ik vind het zelf zonde van dat stukje natuur dat ervoor gepland staat. Juist dat gebied is nu goed onderweg naar meer verwildering en geeft goede hoop voor het natuurlijk beheer van groot fauna door de wolf. En daarmee de rest van het ecosysteem. Ik vind het niet wenselijk om daar met bommen te gaan gooien.

Precies, tis niet alsof we nu opeens een sterk Defensie nodig hebben, de wereld is in jaren niet zo vredig geweest. Laat ze maar oefenen door Piew Piew ofzo te zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2025 11:55:22 ]
  maandag 17 maart 2025 @ 12:01:54 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217083602
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:

Een veel voorkomend probleem op schietbanen is dat je grote fauna door het kanonvuur loopt, omdat ze niet bang voor knallen zijn. In zo'n geval stoppen ze met schieten. Volgens mij is er sowieso nergens in de nieuwe plannen het idee om volle kracht met artillerie en vliegtuigbommen in de weer te gaan.

Als je ooit nog eens naar het concentratiekamp van Anne Frank gaat is de kans groot dat het net oorlog lijkt. Er is daar in de buurt een van de grotere schietterreinen van Europa. Ze hebben daar een dorp met normale inwoners waar de artillerie overheen moet schieten. Live munitie die over je basisschool en woning vliegt. En dit is dan nog in een van de landen met zeeën van ruimte volgens onze natuurclubs.
  maandag 17 maart 2025 @ 12:20:28 #90
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217083603
Wat minder koetjes, wat minder landbouwgrond. Wat landbouwgrond naar de natuur/defensie. Een defensieoefenterrein is niet het ideale natuurgebied, maar zal snel beter zijn dan een weiland vol raaigras - qua co2 opslag en biodiversiteit. Dubbelwinst dus.
I am a black hole shitting into the void
pi_217083725
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:54 schreef Weltschmerz het volgende:
We moeten gewoon twee vliegdekschepen en paar kernkoppen hebben, en klaar.
Nee, man!

Drones!

Waar is Topo als je hem nodig hebt?
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 12:41:32 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217083736
Compromis dan twee vliegdekschepen en veel drones

Geen kernwapens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 maart 2025 @ 12:48:38 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217083815
Militaire oefenterreinen behoren tot de mooiste stukken natuur in NL omdat behalve militairen daar niemand komt.
pi_217083816
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:41 schreef sp3c het volgende:
Compromis dan twee vliegdekschepen en veel drones

Geen kernwapens
Twee schepen miljoen drones 25 nukes
pi_217083823
Twee vliegdekschepen, heel veel drones en een paar kernkoppen in de vorm van drones.

En meer geschut. Als in, héél veel meer geschut. Als in, HEEL veel meer geschut.
Intolerant voor intolerantie
pi_217083838
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, daar zit tegenwoordig een club fallschirmjager...
Hebben Duitse fallschirmjäger nou alweer een Nederlandse basis overgenomen? :(

Nou ja, de vorige keer gooiden we ze er ook weer uit.
pi_217083846
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:49 schreef Cuendillar het volgende:
Twee vliegdekschepen, heel veel drones en een paar kernkoppen in de vorm van drones.

En meer geschut. Als in, héél veel meer geschut. Als in, HEEL veel meer geschut.
Welke vliegtuigen voor op die vliegdekschepen?
  maandag 17 maart 2025 @ 12:54:37 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217083874
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:39 schreef ReplaR het volgende:
De economie moet kapot.
Het leger moet kapot.
Etc.
Etc.

Net als Rechtspopulisten hoeven ze zich helemaal niet bewust te zijn dat ze Putins nuttige idioten zijn
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 13:00:00 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217083920
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke vliegtuigen voor op die vliegdekschepen?
F35B :s)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217084005
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
F35B :s)
Ben je niet bang voor een mogelijk gebrek aan onderdelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')