Peterselieman | zondag 16 maart 2025 @ 10:53 |
![]() ![]() Albert Park Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
LTVDK | zondag 16 maart 2025 @ 10:55 |
Maar hebben ze eindelijk de audio bij de post-race interviews met het podium gefikst ![]() | |
Origami94 | zondag 16 maart 2025 @ 11:02 |
Pfff | |
Questular | zondag 16 maart 2025 @ 11:07 |
Race net teruggekeken op mijn enorm 65 inch scherm voor de echte beleving. | |
Starflyer | zondag 16 maart 2025 @ 11:14 |
Dat dachten we vorig jaar ook van McLaren ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 11:16 |
Norris werd toen ook geen WK. Daarbij vechten ze bij McLaren elkaar ook niet de tent uit nu. | |
Moass | zondag 16 maart 2025 @ 11:18 |
Race net teruggekeken op mijn enorm 65 inch scherm en met mijn dikke home cinema set voor de echte beleving. | |
Starflyer | zondag 16 maart 2025 @ 11:18 |
McLaren wel. Dat hadden we na de eerste races ook niet gedacht. Een goede update en je zit er weer bij. | |
Tarado | zondag 16 maart 2025 @ 11:19 |
Nog niet, nu heeft Piastri zichzelf in de voet geschoten, ik neem aan dat hij dat niet blijft doen, al had Norris in dit geval net wat meer geluk dan hij. | |
LTVDK | zondag 16 maart 2025 @ 11:20 |
Dat Sky commentaar bij F1TV begint overigens wel schijtirritant te worden, om de 5 minuten een interview met Zak Brown en ook nog even heel de fucking dagprogrammering met alle voetbalwedstrijden opnoemen ![]() ![]() | |
Zipportal | zondag 16 maart 2025 @ 11:20 |
Hup Liverpool. | |
TweedeKlum | zondag 16 maart 2025 @ 11:20 |
Al gemeld? Antonelli weer vierde na protest. | |
Nattekat | zondag 16 maart 2025 @ 11:21 |
Waarom nog Sky luisteren als F1TV bestaat? | |
Nizno | zondag 16 maart 2025 @ 11:22 |
commentaar van F1TV zelf pakken | |
LTVDK | zondag 16 maart 2025 @ 11:22 |
Die kan ik volgens mij niet selecteren in de app ![]() | |
Nizno | zondag 16 maart 2025 @ 11:23 |
das het bovenste bolletje boven de wereldbol gewoon | |
LTVDK | zondag 16 maart 2025 @ 11:25 |
Oh zit dat daar ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 11:31 |
Net gekeken Was echt ongelofelijk vet. Heerlijke seizoenstart. George podium ![]() | |
Mano_ | zondag 16 maart 2025 @ 11:31 |
Prima start van het seizoen ![]() McLaren is teringsnel en goed met de banden, Max heeft z'n rauwe talent weer laten zien, Ferrari-radio stelt niet teleur, Hamilton en z'n engineer hebben een lekkere start en Antonelli heeft een indrukwekkende start gemaakt. Laat maar komen, dit seizoen ![]() | |
PirE | zondag 16 maart 2025 @ 11:39 |
Had de bioscoop afgehuurd om de race op een fatsoenlijk scherm terug te kijken met lekker geluid. Dankzij de regen een leuke race. McLaren duidelijk veruit de snelste wagen, op droge banen allemaal saaie races komend seizoen. Lawson moet snel verbeteren en zijn wagen niet in de muur parkeren vlak na een pitstop van Verstappen. | |
manny | zondag 16 maart 2025 @ 11:41 |
Die app ondersteunt mijn 95 inch scherm met mijn hidden sound system niet, dus dan Sky als alternatief. Ja het is behelpen. | |
Red_85 | zondag 16 maart 2025 @ 11:47 |
Wtf gast. Messi is 3:1 op dat ding. Yuki 4:1. | |
manny | zondag 16 maart 2025 @ 11:56 |
Anders heb ik toch het idee dat ik de race niet echt meemaak. Maar ik zit dan ook in een racestoeltje te kijken, en drink door een rietje uit een waterfles, tijdens de race dan he. Kwalificatie kijk ik gewoon met een glaasje prik en een bakje croky. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 16 maart 2025 @ 11:56 |
Hidden sound system ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2025 @ 11:56 |
Dat leakage moment van Ferrari ![]() | |
DKUp | zondag 16 maart 2025 @ 11:56 |
Goede race ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 16 maart 2025 @ 12:23 |
Antonelli heeft in z'n eerste race iig aangetoond dat hij in de F1 thuishoort. Benieuwd hoe hij zich ontwikkelt want dit is nog maar ruw materiaal, zoals Max in 2015. edit: onvoorstelbaar dat 2015 alweer 10 jaar geleden is... | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 12:24 |
Oké, ik heb even met de tijdenmonitor erbij zitten kijken of Verstappen als hij één ronde eerder binnen was gekomen voor Norris naar buiten had kunnen komen. Dat is niet het geval. Direct na de pitstop van Norris wint hij nog 2 seconden, en sector 2 nog een tiende, maar in sector 3 wint Norris vervolgens 4 seconden terug en zit hij ruim binnen het pitwindow. Was dus nooit gelukt. | |
Nattekat | zondag 16 maart 2025 @ 12:26 |
![]() | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 12:37 |
Toch relaxt, nu Rangers - Celtic kijken en vanavond golf ![]() Maar die Zak Brown vragen wat voor regen ze verwachten (nat, want dat hadden ze zelf ook al gezien) en de 2e keer 15 seconden in de wacht staan om te horen dat ie een beslissing moest maken en toen ze vroegen welke bandenkeuze ze wilde gaan doen zei ie het niet (duh). Beetje overbodig ja. | |
PzKpfw | zondag 16 maart 2025 @ 12:48 |
5 rookies eruit in de allereerste race ![]() | |
vosss | zondag 16 maart 2025 @ 13:08 |
Waarom heeft iedereen nog zulke kleine tv's in huis? Ik kijk al jaren naar 100 inch. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 13:14 |
Anthony Hamilton had het druk (lol) | |
RamboDirk | zondag 16 maart 2025 @ 13:15 |
Van de jonkies de enige die rust en stabiliteit toonde deze race. Je ziet aan Hulkenberg dat de enige taak vandaag was je wagen op de baan houden om punten te scoren. | |
Wienerschnitzels | zondag 16 maart 2025 @ 13:19 |
Wel een class act die Anthony. | |
Nober | zondag 16 maart 2025 @ 13:20 |
Class 3 Rain ![]() | |
Nober | zondag 16 maart 2025 @ 13:23 |
Piastrigod ![]() | |
butz0rs | zondag 16 maart 2025 @ 13:30 |
Net de samenvatting gekeken. Was de regie tijdens de live race net zo slecht? | |
Nattekat | zondag 16 maart 2025 @ 13:44 |
![]() Ik weet nu wel precies hoe de achterkant van de Williams eruit ziet. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 16 maart 2025 @ 13:50 |
Enorm. Allemaal replays op het moment dat het wat spannend werd voorin. | |
Nober | zondag 16 maart 2025 @ 13:55 |
DOTD Antonelli | |
heywoodu | zondag 16 maart 2025 @ 13:57 |
En dan weer juist heel lang voorin gebleven toen er geen fuck gebeurde. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 14:12 |
Viel op zich mee, maar wel een keertje toen Max achter Norris zat deden ze veel te veel replays. Dus zeker een paar missers. En die timing gaps deden het heel lang niet. Was echt heel kut [ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 16-03-2025 14:25:46 ] | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 14:21 |
En de tijdenbalk die het ruim 15 rondjes niet deed en daarvoor regelmatig vast hing. Verstappen ging van 1 seconde achter Piastri naar 12 seconden achter zonder dat we er iets van gezien hebben. | |
Nober | zondag 16 maart 2025 @ 14:22 |
Fijn dat de champagne weer terug is maar waarom niet de 3 literfles voor de winnaar, 1,5 literfles voor nummer 2 en een standaard 75clfles voor nummer 3? | |
Questular | zondag 16 maart 2025 @ 14:38 |
Ik heb ook erg genoten van de reclame tijdens de race , lekker het commentaar en geluid wegduwen om een reclame te horen over werkkleding | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 14:38 |
Eventjes Piastri aan het analyseren. Bij de eerste start goed weg alleen hij bleef te lang aan de binnenkant hangen waardoor die een moeilijke lijn had en daarmee een moeilijke exit. Waardoor Verstappen er bizar goed langs voorbij ging. (mooi gedaan van Max). Halverwege de race natuurlijk spin in het gras. Top bedacht om achteruit te rijden waardoor de auto eventjes in een voorwielaandrijver veranderde. En een bizarre overtake op Lewis op het eind. Dus al met al foutjes, maar toch redelijk rechtgezet uiteindelijk. | |
Tarado | zondag 16 maart 2025 @ 14:48 |
toch 16 of misschien zelfs 23 punten weggegooid, dat vind ik niet echt rechtzetten. Hopelijk doet hij dat de komende race. | |
Zwoerd | zondag 16 maart 2025 @ 14:51 |
McLaren oppermachtig. Verstappen perst opnieuw het maximale uit zn auto en Ferrari blijft een clownshow. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 14:52 |
Norris had hetzelfde moment maar kwam wel goed weg. Of het nou geluk was of skill durf ik niet te zeggen. Ja Piastri kwam misschien net een tikje te snel weer terug de baan op waardoor die in het gras werd gepiroueerd. | |
PzKpfw | zondag 16 maart 2025 @ 15:27 |
Net nog even de samenvatting bekeken, zo te zien was het wel een vermakelijke race. Voor Verstappen is het waarschijnlijk een opluchting dat ze, op dit moment althans, wel het tweede team zijn. Het jammere is echter wel dat het gaat naar voren bijzonder groot lijkt. McLaren heeft niet alleen de snelste wagen maar ook twee uitstekende coureurs zodat ze later in het seizoen ook tactisch nog wat kunnen. Nu kun je Lawson na één race nog niet afschrijven maar het ziet er niet naar uit dat hij voorin gaat meedoen, zeker niet als je kijkt wat een Antonelli in zijn debuut neerzet. Heeft Piastri eigenlijk nog een tijdstraf gekregen voor het achteruit de baan weer oprijden? Dat kan toch nooit veilig zijn en lijkt me op z'n minst een tijdstraf waard. | |
Knipoogje | zondag 16 maart 2025 @ 16:00 |
Piastri had ook wel beetje mazzel dat die inhaalactie op Hamilton niet tot een partijtje kegelen leidde. Dat ging maar net goed. En dan op zo'n baan in de laatste ronde. Hamilton was zwaar pissed geweest gok ik zo. | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 16:00 |
Onder de streep staat Norris nu 23 punten voor zijn enige concurrent in het WK, die vorig jaar al moeite genoeg had om Norris ook maar enigszins bij te benen.. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 16:05 |
Nope geen straf want dat mag gewoon. Strikt gezien reed hij ook niet achteruit de baan op maar op een stuk asfalt buiten de baan. Maar ook als die wel terug de baan op achteruit rijdt dan zou dat moeten mogen. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 16:08 |
Enige concurrent is sterk verwoord. McLaren is nu zeker de beste maar of dat zo blijft is nog wel een beetje de vraag. En inderdaad alhoewel de pace van Piastri niet verkeerd was vandaag heeft hij over het algemeen wel een kluif aan Lando. Daarom is het ook zeker bijzonder dat sommigen Oscar in het begin al meteen voorspelden als kampioen. | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 16:19 |
Maar Lando heeft ook een kluif aan Oscar, het is dat Piastri teruggefloten werd anders was ie redelijk makkelijk voor Norris gegaan die rondes dat hij in de DRS zat. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 16:23 |
Tot een echt gevecht is t helaas niet gekomen dus moeilijk zeggen, maar sneller was die zeker wel. | |
LTVDK | zondag 16 maart 2025 @ 16:26 |
Ja vrees dat dit het hele seizoen wel zo gaat zijn, bij McLaren blazen ze heel hoog van de toren door te zeggen dat ze ze laten racen, maar puntje bij paaltje gaat het toch weer op teamorders uitdraaien | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 16:29 |
Dat vraag ik me sterk af. Er werd überhaupt weinig ingehaald. Dat het zo’n ontzettend gave race was vind ik dan ook zwaar overdreven. Verstappen kon de McLarens niet bijhouden, Russell Verstappen niet, Tsunoda Russell niet, de Ferrari’s kwamen ook niemand voorbij. Ik vond het eigenlijk vooral heel saai tot de laatste 10 ronden. Ik vond het wel typerend wat Guido zei toen hij uitlegde waarom hij het een gave race vond: veel crashes, safety cars, regen.. Daar leid ik aaien niet van af of het een gave race is of niet. Want na die safety cars gebeurde meestal opnieuw niks. | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 16:31 |
We weten het niet. Maar hij kwam rap dichterbij en leek veel meer grip te hebben (stiekem uit team oogpunt met versleten banden een goede call). Begin tot zeker de helft van de race was het idd een typische GP van Australie, best saai. Dat het de eerste race was zal de beleving flink gekleurd hebben. | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 16:37 |
En in de einduitslag zie je wel wat opzienbarende resultaten uiteraard. Dikke punten voor Williams, Antonelli op P4, Ferrari teruggezakt, veel punten voor Haas.. maar gevoelsmatig hebben we ook 10-15 rondjes SC gehad.. | |
Peterselieman | zondag 16 maart 2025 @ 16:38 |
Punten voor Haas? Heb ik wat gemist? | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 16:41 |
Maar hebben ze die punten verdiend door te racen of was het balletje balletje achterin het veld. En wat mij ook opviel (eigenlijk Sky), dat er marshalls op de baan stonden tijdens de safetycar op een gladde baan en dat dat toch behoorlijk gevaarlijk was. Kan mij niet aan de indruk ontrekken, mede door de cat 3 plensbui na de race, dat ze geen rode vlag wilde doen. Had wel gemoeten in mijn beleving. | |
Nattekat | zondag 16 maart 2025 @ 17:01 |
Muah, ze grepen wel heel erg makkelijk naar de rode vlag de laatste jaren. Ben blij dat dat eindelijk ten einde is. | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 17:04 |
Maar die rode vlag is er niet voor ons he. Ik vind dit echt onacceptabel. | |
Nattekat | zondag 16 maart 2025 @ 17:04 |
Dat mag je vinden. | |
Adames | zondag 16 maart 2025 @ 17:04 |
Eens | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2025 @ 17:25 |
Maar ze rijden daar achter de safetycar dus is de snelheid er behoorlijk uit. Wat wel aanvullend zou kunnen is om daar waar de marshals bezig zijn ook een zone in te stellen. De snelheid laag in die zone voor auto's die uit de pit komen en naar het veld toe rijden. | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 17:51 |
Maar het was ook glad en glibberig. Dan kan een coureur met 120km per uur ook een foutje maken he. Rijdt de SC te hard, kan het een gevaar zijn als een f1 wagen spint (als er bv plotseling een bak water valt), rijd de SC te zacht en de auto's komen net uit de pits zijn die banden verre van optimaal. Anyways, ze zullen het wel meenemen in de debriefing gok ik zo ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 18:01 |
Eeh, Sauber:D | |
Marcoss | zondag 16 maart 2025 @ 18:02 |
Achter de SC ging er ook behoorlijk wat mis anders.. | |
Adames | zondag 16 maart 2025 @ 18:06 |
Dachten ze bij Bianchi ook | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2025 @ 18:12 |
Dat was onder dubbel geel, niet achter de safetycar. | |
Nober | zondag 16 maart 2025 @ 18:14 |
Als je de pitstraat niet sluit dan gaan ze allemaal weer proberen het gat te dichten na een pitstop. | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2025 @ 18:17 |
Daarom juist een zone waar ze desnoods op de pit limiter rijden langs de plek waar de marshals bezig zijn of gewoon even een rode vlag idd als het niet mogelijk blijkt. | |
Peterselieman | zondag 16 maart 2025 @ 18:42 |
Zo, nu pas de race teruggekeken. Laatste deel van de race was leuk | |
Peterselieman | zondag 16 maart 2025 @ 18:58 |
Heb het grootste deel achter de safety cars maar wat geskipt. | |
ChevyCaprice | zondag 16 maart 2025 @ 19:18 |
![]() | |
Droopie | zondag 16 maart 2025 @ 19:22 |
Ja een pitlimiter van 50/ 80 km per uur.. en die dan 500 meter van te voren al in laten gaan, dan zijn ze wel gefocust. Net als met Le Mans toch? Dat gaat toch ook semiautomatisch | |
Ambrosius | zondag 16 maart 2025 @ 20:21 |
Die show nu op Viaplay met Kamphues ![]() | |
Evenstar | zondag 16 maart 2025 @ 22:00 |
Zonder de rookies en de korte regenbuien was het een dodelijk saai optocht geweest. Antonelli was de enige die een beetje aan het inhalen was. McLaren is gewoon te snel voor de rest, Max is te snel voor alles behalve de McLarens en Ferrari is gewoon Ferrari. Bij F1TV deden ze alsof het allemaal geweldig was, meest spannende seizoen ooit gaat worden etc. Het kan natuurlijk, maar dat je dat soort dingen gaat beweren na zo'n race .... Ja race was vermakelijk, maar niet omdat het allemaal zo spannend dicht bijelkaar lag. | |
WismutVeilchen83 | zondag 16 maart 2025 @ 23:47 |
Precies. En spannend gaat het voor mijn gevoel totaal niet worden. Piastri is geen partij voor Norris en de rest doet niet mee. Norris lijkt mentaal ook flink gegroeid. | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2025 @ 23:55 |
Het is dat McLaren kwam met een team order anders had Piastri nog wel eens voorbij kunnen gaan aan Norris. | |
Peterselieman | zondag 16 maart 2025 @ 23:56 |
Uhuh. Andere teams moeten snel wat vinden, anders gaat het op 2023 lijken | |
Jane | zondag 16 maart 2025 @ 23:57 |
Daar moet je sowieso geen waarde aan hechten. Die willen niet dat kijkers weglopen en - God forbid - hun abonnement opzeggen, dus die zullen altijd doen alsof het allemaal hartstikke leuk en spannend gaat worden. Sky doet dat ook en eigenlijk elke (betaal-)zender met hen. Vuistregel is: hoe duurder het abonnement, des te spannender het allemaal volgens de 'experts' gaat worden. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 17-03-2025 00:03:52 ] | |
Monolith | maandag 17 maart 2025 @ 06:58 |
Onderaan de streep geeft hij gewoon 23 punten toe. Dat je af en toe wel een goede race op de mat kan leggen betekent niet dat je iemand ook bij kan benen in het kampioenschap. Consistentie is de sleutel. Daar verloor Norris het vorig seizoen ook op. Ik zag vorig seizoen een Piastri die de pace van Norris vaak simpelweg niet kon matchen, te vaak. Tenzij hij dit seizoen echt stappen zet, zie ik hem het Norris niet direct moeilijk maken. | |
WheeledWarrior | maandag 17 maart 2025 @ 08:09 |
Raceweek! | |
TheStigsDutchCousin | maandag 17 maart 2025 @ 08:10 |
WEER CAKE. | |
Vliegbaard | maandag 17 maart 2025 @ 08:14 |
3 hele gewaagde uitspraken op basis van 1 race. | |
Evenstar | maandag 17 maart 2025 @ 08:24 |
Mwah, ik vind het wel meevallen. Norris LIJKT mentaal gegroeid. Ik ben het hier wel mee eens. Het LIJKT er inderdaad op dat Norris wat sterker in zijn schoenen staat. Dit kan natuurlijk ook komen omdat hij ook wel voelt dat McLaren gewoon vele malen sterker dan de rest is. Dat Piastri geen partij is voor Norris is vorig jaar wel gebleken en ook in de eerste race was het Piastri die de grotere fouten maakte, dus nog geen reden om te bedenken dat Piastri opeens Norris het heel moeilijk gaat maken. Dat het niet spannend gaat worden is ook geen hele gekke uitspraak toch? Ja, vorig jaar leek het ook die kant op te gaan en veranderde het na 6-7 GP"s opeens. Toen had Max in de eerste paar GP's een voorsprong opgebouwd en konden de dominante McLarens, mede dankzij hun fouten, er niet bij komen. Nu zijn ze vanaf het begin al zo goed. Ik schat de kans dat RB een flinke inhaalslag gaat maken eigenlijk best klein in. Zij hebben echt teveel kennis en kunde kwijtgeraakt de afgelopen jaren en ook vorig jaar hebben ze helemaal niks laten zien nadat McLaren gat had gedicht en zelfs flink was uitgelopen. Ik hoop dat ik er naast zit, zodat het spannend wordt en Max een kans maakt op nog een WK, maar ik zie het niet gebeuren en de eerste GP is inderdaad alles wat ik heb om mijn mening op te baseren. Edit: Wat wel mooi is is dat dat hele gebeuren omtrent budgetcaps, meer/minder windtunneltijd etc lijkt te werken voor teams die hun shit voorelkaar hebben. McLaren is vanaf de achterhoede naar topteam gegaan, Wiliams lijkt ook van lachtertje naar de vierde plek te zijn gegaan etc. | |
Kleffe_Dop | maandag 17 maart 2025 @ 08:51 |
Vetgedrukte moet ik nog zien hoor. Ja, Max kon in die openingsfase mee met de McLaren boys. Maar dat heeft alles gevraagd van zijn setje Inters, die drop-off die volgde was redelijk schrikbarend. Hij moest in die fase ruim 1 seconde per ronde toegeven op de McLarens, die geen centje pijn leken te hebben. Russell, Albon en de Ferrari's maakten toen ook tijd goed tov Max. Albert Park is teveel een outlier en idem de Inters om daar al definitief iets over te zeggen, maar het is wel in lijn met wat we zagen tijdens de wintertests. | |
Wienerschnitzels | maandag 17 maart 2025 @ 09:37 |
Vooral dit, er wordt altijd heel paniekerig gedaan na een weekend Albert Park en dan blijken de verschillen/rangorde de races daarna vele malen kleiner en anders te zijn. | |
Donna | maandag 17 maart 2025 @ 10:01 |
![]() ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 17 maart 2025 @ 10:09 |
Jap. Ik mis dit jaar ook echt de teksten “albert park zegt geen klote omdat de baan zo anders is”. Ook die paniek over die 0.4 sec in de Q3, ook die komt wel vaker voor. Niet dat alles onder mclaren geen inhaalslag te doen heeft natuurlijk. | |
Donna | maandag 17 maart 2025 @ 10:09 |
Dit wordt weer een ontbijtrace! Vroeg naar m'n beste vriendin lopen met een zak croissantjes ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 17 maart 2025 @ 10:10 |
Verstappen wel heul erg relaxed trouwens. Denk niet dat die zich nog druk maakt zolang hij geen auto heeft voor een kampioenschap. | |
Nattekat | maandag 17 maart 2025 @ 10:16 |
Geen achterlijk tijdstip ![]() Nog steeds te vroeg ![]() | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2025 @ 10:26 |
Hidden brag ![]() | |
Monolith | maandag 17 maart 2025 @ 10:26 |
Geef de voorkeur aan middagraces inderdaad, maar dit is voor mij ook nog gewoon uitslapen. ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 17 maart 2025 @ 10:27 |
Vanaf 11 het vieren van de verjaardag van zoonlief. Prima, tijd dus ! | |
Wienerschnitzels | maandag 17 maart 2025 @ 10:37 |
Sprintrace om 4 uur. | |
WismutVeilchen83 | maandag 17 maart 2025 @ 10:37 |
Ik denk juist dat het andersom is. Albert Park, en ook Monaco en Singapore zijn vaak circuits waarop dominante teams iets minder dominant zijn. Ik voorspel hier dat McLaren in China en Japan ongenadig gaat huishouden. Mensen die echt de illusie hebben dat de anderen er volgende week dichter bij zitten, voor die mensen gaat de klap nog komen. Ga maar na: in de dominante Ferrari jaren met Schumacher won McLaren nog wel eens op Albert Park (Coulthard o.a.), tijdens de dominante Vettel-jaren won Vettel daar maar 1 keer en ook Lewis Hamilton won maar 1 keer de Australische grand prix in al zijn Mercedes-jaren. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat het beeld er vanuit het perspectief van de andere teams de komende weken ineens veel rooskleuriger uit gaat zien helaas. Dat is helemaal niet doemdenken, dat is gewoon hoe het is, helaas. Al die bespiegelingen met ‘dit wordt het spannendste seizoen ooit’ zijn allemaal op niks gebaseerd. McLaren was al het snelste team, maar liep vorig jaar nog tegen een Verstappen aan die een voorsprong met hand en tand verdedigde en bovendien moesten ze wennen aan het omgaan met een winnende auto. Nu ligt die druk van het geen fouten mogen maken, anders is de titel weg er niet meer op. Er is comfort, de rest staat op achterstand. Dat is veel aangenamer rijden. Ik voorzie die fouten van vorig jaar veel minder gebeuren. Misschien nog zo nu en dan, maar het zal niet cruciaal blijken. Ik hoop uiteraard dat ik er gruwelijk naast zit en dat de andere teams uit het niets opstaan en we alsnog spanning krijgen, maar het zou me verbazen. | |
Wienerschnitzels | maandag 17 maart 2025 @ 10:38 |
Je verhaal is goed alleen trek je een compleet verkeerde conclusie daaruit. Wat je nu zegt is dat de dominante auto zelden tot nooit wint, dus omdat McLaren heeft gewonnen hebben zij de dominante auto. Dat is juist het hele punt, misschien is dus de McLaren helemaal niet de dominante auto. Want zoals je zelf zegt, de echte dominante auto wint zelden op Albert Park. Ferrari of Red Bull kunnen dus nog steeds de betere auto hebben. | |
Nattekat | maandag 17 maart 2025 @ 10:42 |
Dat is het enige lichtpuntje | |
WismutVeilchen83 | maandag 17 maart 2025 @ 11:06 |
Nee, je begrijpt me verkeerd. In de voorbeelden die ik noemde was zonneklaar dat Ferrari, Redbull en Mercedes dominant waren, maar ze wonnen toch niet in Melbourne. Voor mij is zonneklaar dat McLaren dominant is en ze winnen óók nog in Melbourne. Norris is het trouwens met me eens. Ook hij verwacht dat McLaren in China en Japan extreem gaat domineren. | |
Weltschmerz | maandag 17 maart 2025 @ 12:06 |
Ik heb het niet live gekeken en kon daarna de aandacht er niet zo goed bij houden, maar had Ferrari niet vooral veel pech met de strategie? Hoe had het uitgepakt zonder SC? Het is ook wel een beetje makkelijk zo om van elke Ferrari strategie die toevallig verkeerd uitpakt een blunder te maken. Eerst Ferrari ontzettend hypen zonder enige andere basis dan wishful thinking want Hamilton, en als het dan tegenvalt Ferrari de schuld geven. Het gezeik op het radioverkeer is ook nogal gratuit. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 17 maart 2025 @ 12:07 |
Leclerc had een natte kont. Dat veroorzaakte kortsluiting. | |
Newone82 | maandag 17 maart 2025 @ 12:09 |
Onzin. Iedereen die er verstand van heeft en ook zeker na deze race ziet dat McLaren by far de snelste wagen heeft gebouwd. Die gaan met minimaal 30 seconden voorsprong een makkelijke 1/2 scoren over een 6 tal dagen in China. | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2025 @ 12:16 |
Nee Ferrari had gewoon eerder moeten boxen. Aan de rijders werd ook verteld laat ons weten als je inter nodig hebt dus die hebben daar ook aandeel in | |
RotatoR | maandag 17 maart 2025 @ 12:54 |
Erg indrukwekkend wat Antonelli heeft laten zien in deze lastige race. | |
Kleffe_Dop | maandag 17 maart 2025 @ 13:16 |
![]() Helmut Marko vond het weer eens nodig om als typische horkerige boomer te reageren op Hadjar. Terecht dat Laura Winter er aandacht aan besteedt. Dit was zo ongeveer het ergste wat die jongen kon gebeuren, startend vanaf P5. | |
Starflyer | maandag 17 maart 2025 @ 13:18 |
Tijdens de wintertesten leek RBR minder last van degradatie te hebben dan Mercedes en Ferrari, dus ik denk dat het nu vooral door de inters kwam in een poging de McLarens bij te houden, dat zijn banden er sneller aangingen. Qua snelheid denk ik dat het verschil niet zo groot is, maar dat het vooral de degradatie is, die het verschil maakt, zoals we konden zien in de kwalificatie. McLaren kan de banden veel langer goed houden dan de rest, misschien mede door de aangepaste brake ducts, die zorgen voor betere koeling van de banden. ![]() En vanaf Japan China wordt er blijkbaar weer een aanpassing doorgevoerd aan de achtervleugel om het mini-DRS effect tegen te gaan. Tijdens de wintertesten was al duidelijk dat dat fenomeen nog steeds zichtbaar was. https://racingnews365.com/fia-adjusts-controversial-f1-rule-again Edit: blijkbaar al vanaf China met mogelijk nog meer aanpassingen in Japan. [ Bericht 5% gewijzigd door Starflyer op 17-03-2025 15:24:47 ] | |
WismutVeilchen83 | maandag 17 maart 2025 @ 13:36 |
Eens, wat een bullshit opmerking. Hoe breek ik een coureur in de dop. | |
George_of_the_Jungle | maandag 17 maart 2025 @ 13:41 |
Tenzij Piastri weer een fout maakt. | |
Questular | maandag 17 maart 2025 @ 13:46 |
Helmut Marko moet wel eens leren wanneer ie zijn muil moet houden. | |
Evenstar | maandag 17 maart 2025 @ 13:47 |
Is er echt niemand die tegen Helmut zegt "hou je mond gewoon oude lul". Dit is zo onnodig. Sneu voor Hadjar en voor mensen die al allerlei invalshoeken zoeken om RB aan te vallen maakt hij het ze wel erg makkelijk. Ondertussen: Denkt men dat de McLarens het vooral hiervan moeten hebben dan? | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2025 @ 13:47 |
Wat mij dit weekend wel behoorlijk heeft geïrriteerd is deze verandering aan het circuit. Grind dichterbij in bocht 6. Geen enkele aanleiding toe. In FP1 wordt een rode vlag gezwaaid doordat er grind op de baan ligt. Alonso zei ook nog eens dat het grind een reden was voor zijn crash. Ongelofelijk dom dat ze dit hebben gedaan. Hier het verschil ten opzichte van vorig jaar. 2025 ![]() 2024 ![]() | |
Marcoss | maandag 17 maart 2025 @ 13:47 |
Of dat Norris (die dezelfde fout maakte.. ) nu niet makkelijk door kan ![]() Ben er ook niet zomaar van overtuigd dat Norris koel blijft als Max hem onder druk kan blijven zetten zoals gisteren aan het eind van de race. Maar goed, daarvoor is inderdaad wel de vraag hoe dichtbij RB nu echt zit. Misschien dat de aanpassing van de achtervleugel ook nog zorgt dat het verschil kleiner wordt | |
Adames | maandag 17 maart 2025 @ 13:48 |
Hadjar moet eens een trainingskamp van AZ meemaken. | |
Starflyer | maandag 17 maart 2025 @ 13:53 |
Vooral van het langer goed kunnen houden van de banden, denk ik. Zie ook mijn opmerking hierboven. | |
Starflyer | maandag 17 maart 2025 @ 13:56 |
Anthony Hamilton reagerrde een stuk sympathieker op het uitvallen van Hadjar. https://www.formula1.com/(...)McbPBLtg3RHD5qB.html | |
Monolith | maandag 17 maart 2025 @ 13:58 |
Het enige 'embarassing' is hier natuurlijk het gedrag van Marko. | |
WismutVeilchen83 | maandag 17 maart 2025 @ 14:06 |
Dat denk ik ook ja. Misschien dat het in kwalificatie wel wat uitmaakt, het is gewoon gratis rondetijd. Maar in de long runs zou ik er niet op rekenen. | |
Radegast | maandag 17 maart 2025 @ 14:11 |
Hoe meer grind hoe beter. Gewoon netjes binnen de lijntjes kleuren. | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2025 @ 14:21 |
Ja dat dacht de circuitontwerper ook. Niet beseffend dat het alleen maar onnodige problemen meebracht. | |
Nober | maandag 17 maart 2025 @ 14:32 |
Wat zei Helmut over exact dezelfde crash van Lawson? ![]() | |
Weltschmerz | maandag 17 maart 2025 @ 14:36 |
Dat is wijsheid achteraf en geen initiatief nemen, verteld moeten worden wat te doen en dan zeiken dat je met rust gelaten wil worden is vintage Hamilton. Hadjar noemde het zelf ook embarassing en zijn huilshowtje vond ik ook behoorlijk tenenkrommend. Prima dat hij teleurgesteld is in zichzelf en zijn helm ophoudt, maar hij maakte het inderdaad veel te groot, het werd een show van zelfbeklag. Anthony heeft zelf ook een huilbaby grootgebracht dus die was vol begrip, maar het is wel een sport voor volwassenen. | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2025 @ 14:43 |
Wat wil je horen? Ze hebben het fantastisch gedaan en alles ligt aan Hamilton zeker. | |
Questular | maandag 17 maart 2025 @ 14:48 |
Iemand heeft vroeger te weinig knuffels van zijn ouders gekregen. | |
quo_ | maandag 17 maart 2025 @ 14:52 |
Is lawson ook gecrashed tijdens de formation lap ? | |
Weltschmerz | maandag 17 maart 2025 @ 14:57 |
Dat na al het goed gedocumenteerde geblunder Ferrari nog steeds een gok kan nemen die verkeerd uitpakt zonder dat het meteen weer een blunder is. | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2025 @ 14:58 |
https://www.racefans.net/(...)y-test-this-weekend/ Dubieus. Goed nieuws voor de neutrale fans | |
Marcoss | maandag 17 maart 2025 @ 15:17 |
Dat is wel afhankelijk van de vraag welke teams het raakt.. | |
Starflyer | maandag 17 maart 2025 @ 15:30 |
Het ging niet over de crash, maar de huilbui er na. | |
Starflyer | maandag 17 maart 2025 @ 15:31 |
En dat is de derde keer dat dit in dit topic gepost wordt ![]() Zie ook post 112 en 116. | |
quo_ | maandag 17 maart 2025 @ 18:28 |
Bedoel je dat het een dubieuze maatregel van de fia is ? Of dubieus gedrag van bepaalde tems? | |
Nizno | maandag 17 maart 2025 @ 18:39 |
https://www.threads.net/@trappedingravel/post/DHRbICbIJiD![]() | |
Tarado | maandag 17 maart 2025 @ 18:45 |
Het is wel vreemd dat ze nu opeens wel denken het te kunnen controleren, ik meen dat ze een extra camera op de auto's wilden plaatsen, geen idee of die er al op zitten. | |
opgebaarde | maandag 17 maart 2025 @ 18:55 |
Dat de wijziging nu ingevoerd wordt is (edit ivm note) vind ik dubieus. We weten al lang dat dit er aan zat te komen alleen het zou pas vanaf race 9 ingevoerd worden en nu is ineens per race twee wat al over vier dagen is. Het lijkt er op dat McLaren het voornaamste slachtoffer zal zijn met hun flexibele vleugels. Maar zoals wel vaker kan het ook gebeuren dat we bij de topteams geen verschil merken en dat er ineens een middenmoter achteruit gaat. Of mclaren wordt echt een beetje langzamer en minder zacht op de banden en de neutrale kijker heeft dan meer spannende wedstrijden in aantocht | |
Nattekat | maandag 17 maart 2025 @ 18:59 |
Zullen we dat gesprek verhuizen naar F1 / [F1 Algemeen] F1 2025 #918 It's lights out and away we go! ? ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2025 @ 19:15 |
Wat wel opviel aan Lewis: hij was wel netjes op de boordradio ![]() ![]() ![]() | |
THEFXR | maandag 17 maart 2025 @ 19:50 |
Raceweek . ![]() | |
ZaZoe | maandag 17 maart 2025 @ 19:58 |
Also also.. | |
WheeledWarrior | maandag 17 maart 2025 @ 21:07 |
Ik geef het nog 3 races oid voordat Piastri gewoon de designated nummer 2 is bij McLaren. Verstappen gaat de enige zijn die structureel de McLarens kan bedreigen, beetje a la Schumacher eind jaren 90, begin jaren 00. | |
Tinos85 | maandag 17 maart 2025 @ 22:59 |
P11 ![]() | |
Perox | dinsdag 18 maart 2025 @ 09:36 |
Het gat lijkt groot voor RBR maar wie weet hebben ze nog meer potentieel in deze editie van de auto waar het voor MCL al zo'n beetje klaar is. Ook klein beetje hoop m.b.t. de flexiwing regels. Hopium/copium dus ![]() Max wel gewoon weer ijzersterk, en dat geeft de burger moed. Van mij hoeft hij ook niet steeds te winnen maar gewoon laten zien dat hij de absoluut beste coureur is. ANT ook behoorlijk indrukwekkend, George mag wel gaan oppassen anders speelt ie binnen 1 seizoen gewoon 2e viool. Hamilton moet nog beetje wennen, Ferrari is niet bij voorbaat kansloos dit seizoen, gewoon last van gegokt en verloren. Piastri op basis van 1 momentje afschrijven gaat mij wat ver, de tijd moet uitwijzen wie de bovenhand krijgt bij McLaren. Wat mij betreft kan het seizoen nog alle kanten op, zeker niet saai. ![]() ![]() ![]() | |
Monolith | dinsdag 18 maart 2025 @ 09:43 |
Ik zou ook waken voor al te veel conclusies op basis van 1 regenrace in Australië. Van McLaren hadden we denk ik vrijwel allemaal dominantie verwacht. Wat dat betreft vind ik hun goede prestatie eerder een indicatie dat die dominantie er zelfs in moeilijke omstandigheden is wat niet veel goeds voorspelt voor de rest van het seizoen. Zou een Antonelli ook niet gelijk een geweldig seizoen toedichten op basis van deze race, waar hij weliswaar een indrukwekkende inhaalrace reed, maar wel na een beroerde kwalificatie en onder omstandigheden die hem goed liggen. Dat is nog wat anders dan een heel seizoen consistent presteren. Ik denk dat China al een wat betere indicatie gaat geven van waar alles staat. | |
Weltschmerz | dinsdag 18 maart 2025 @ 09:44 |
Marko kreeg een steen door zijn vizier, verloor een oog en parkeerde alsnog keurig zijn race-auto langs de kant voordat hij bewusteloos raakte. | |
Perox | dinsdag 18 maart 2025 @ 10:05 |
Je hebt gelijk er valt eigenlijk niets van te zeggen want is allemaal op basis van 1 race/1 momentje/1 strategische keuze etc. etc. Voor hetzelfde geld rijdt Hadjar het hele seizoen verder dikke punten en valt die Antonelli keer op keer tegen. Of Lawson finisht de rest van het seizoen vlak achter of zelfs voor Max. ![]() Er is voorlopig een hoop om in de gaten te houden van voor tot achteraan de grid, dus interessant wordt het zeker! | |
Kleffe_Dop | dinsdag 18 maart 2025 @ 10:21 |
Ik heb werkelijk geen idee wat we met deze opmerking moeten. Maar ik gok dat het erop neerkomt dat échte mannen geen vorm van emotie tonen behalve euforie bij een overwinning? | |
DjVero | dinsdag 18 maart 2025 @ 10:52 |
Het ergste.... ![]() Nee, het gebeurde niet gewoon, sukkel verprutst helemaal zelf zijn vuurdoop, tijdens nota bene de opwarmronde. F1 is een miljoenenbusiness. Met sugar coating zal hij er vast komen! | |
Sabata | dinsdag 18 maart 2025 @ 11:06 |
een klein detail hadjar is toch van plek 11 gestart? Yuki had de 5e startplek. vervelend voor hem maar zowel het horkerige gedrag van Doktor eenoog als overdreven in bescherming nemen is niet nodig. hij zal er wel uitkomen. on a site note die manier van conflicthantering die Red Bull gebruikt zorgt er uiteindelijk voor dat hun coureurs weglopen door de achterdeur. Hun wereldkampioenen hebben ze niet eens zelf opgeleid ze hebben ze allebei gekocht, de een van BMW de ander van Jos Verstappen. ps: voordat iemand het vraagt, ik ben inderdaad geen fan van Red Bull ik heb het altijd een vervelend team gevonden, het is dat Max er nu voor rijdt | |
Weltschmerz | dinsdag 18 maart 2025 @ 11:22 |
Hij is van een heel andere generatie, hij kijkt ervan op dat een coureur zo ostentatief zwelgt in zijn emoties. Hij ervaart dat als genant, en ik van een paar generaties later ook. Van mij mag hij zijn helm ophouden hoor, met gebogen hoofd lopen, maar om er nou zo'n show van te maken.... Als je met andermans hele dure spullen mag spelen in gevaarlijke omstandigheden moet je ook al een grote jongen zijn als het misgaat. | |
RedShoe | dinsdag 18 maart 2025 @ 11:30 |
Mannen mogen geen emotie tonen, volgens bepaalde personen. Dan ben je een mietje ofzo. Ik vind het juist mooi, het zegt juist wat over de persoon. Dat iemand zijn oog verliest en dan alsnog zijn auto netjes langs de kant parkeert...(wat moet je ermee idd ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 18 maart 2025 @ 12:00 |
Helemaal mee eens. Max kan daar niet snel genoeg weg voor mij. | |
Jane | dinsdag 18 maart 2025 @ 12:05 |
Ik weet serieus niet of het dàt is of een - wellicht achterhaald(?) - idee van hoe een professionele sporter (m/v) met tegenslagen hoort om te gaan. Ik bedoel, als zo'n turnmeisje van de balk pleurt, dan wordt eigenlijk ook verwacht dat ze gewoon opstaat, weer op die balk klimt en stoïcijns de oefening afmaakt, met een glimlach tot slot. | |
RedShoe | dinsdag 18 maart 2025 @ 12:10 |
In dit geval kon de coureur niet verder rijden. Door een klein foutje was meteen de hele race voorbij. Dat hij daar emotioneel over is, is gewoon een puur menselijke reactie, waar niks mis mee is. Ik zou het er wel mee eens zijn dat het vizier nu gericht moet zijn op China en Australië moet hij snel achter zich laten. | |
Jane | dinsdag 18 maart 2025 @ 12:15 |
Als je van de balk valt, is je klassement ook verkeken, hoor. Het al dan niet verder kunnen gaan ligt alleen aan de specifieke regels van beide sporten. De situatie is m.i. wel redelijk vergelijkbaar en mijn punt was vooral dat het in mijn ogen niet perse een geval is van 'een man mag niet huilen'. | |
bloodymary1 | dinsdag 18 maart 2025 @ 12:59 |
Dat vind ik ook. Je mag best heel blij zijn, of heel boos, of heel erg balen. Maar dat gejank en plein public, vreselijk. Vond dat altijd al zo genant bij Barrichello destijds. | |
Monolith | dinsdag 18 maart 2025 @ 13:49 |
Ik zag het meer als een poging te verklaren dat Marko zich zo gedraagt vanwege permanente hersenschade, maar kennelijk had ik het mis. Kijk je naar voetbal, dan zie je dat veelal dat de trainers die slechts 1 modus hebben om met hun spelers om te gaan hooguit door toevalligheid een tijdje succes hebben, maar als het dan even niet loopt eerder voor frictie en conflicten zorgen. Dat de één wat vaker een (verbale) trap onder zijn reet nodig heeft terwijl de ander eens wat vaker een arm om een schouder nodig heeft is iets dat je moet aanvoelen. Marko heeft dat totaal niet. Die kent alleen hardvochtigheid. Dan heb je met Verstappen iemand die zo is opgevoed en niet anders gewend is, maar voor velen geldt dat niet. En dan zie je toch vooral dat er heel wat coureurs kapot worden gemaakt die bij andere teams weer floreren. | |
Drebbelman | dinsdag 18 maart 2025 @ 19:38 |
Ik hoorde ook ergens (Boordradio podcast?) dat Hadjar voor de start op de grid al zichtbaar strak stond van de zenuwen, dan is een klein foutje snel gemaakt - en het is ook meteen het scenario waar je vantevoren zo bang voor was. Als dat inderdaad zo is heeft het team ook een verantwoordelijkheid, want dat is met goed coachen te vermijden. Al met al vind ik het mooi om te zien, hij toont zijn menselijkheid en een mooie voorzet voor een prachtige verhaallijn voor hem verder in dit jaar. | |
THEFXR | woensdag 19 maart 2025 @ 10:50 |
Ik denk dat hij RPM kijkt en zag wat er allemaal met stroll gebeurde na het crashen achter de SC, dat zag hij nu over zichzelf gaan gebeuren. | |
shiz | woensdag 19 maart 2025 @ 14:02 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Nieuwschierig | woensdag 19 maart 2025 @ 20:33 |
Voor de fans, hoor je het ook eens van een Engelsman. Bekijk deze YouTube-video | |
ESF1Gamer | donderdag 20 maart 2025 @ 05:29 |
China topic is Live gegaan. |