https://www.telegraaf.nl/(...)-praktijk-afgeslotenquote:Mogelijk zeer besmettelijke ziekte bij man dokterspost Heemskerk, praktijk afgesloten
6 min geledenin Binnenland
HEEMSKERK - Bij een huisartsenpraktijk in Heemskerk (Noord-Holland) heeft zich donderdagmiddag een man gemeld die mogelijk een zeer besmettelijke ziekte heeft, bevestigt een woordvoerder van de veiligheidsregio berichtgeving door NH Nieuws. De praktijk is afgesloten en onder quarantaine geplaatst.
Bij een huisartsenpraktijk in Heemskerk (Noord-Holland) heeft zich donderdagmiddag een man gemeld die mogelijk een zeer besmettelijke ziekte heeft, bevestigt een woordvoerder van de veiligheidsregio berichtgeving door NH Nieuws.
© Mizzle Media / Michel van Bergen
Bij een huisartsenpraktijk in Heemskerk (Noord-Holland) heeft zich donderdagmiddag een man gemeld die mogelijk een zeer besmettelijke ziekte heeft, bevestigt een woordvoerder van de veiligheidsregio berichtgeving door NH Nieuws.
Om welke ziekte het gaat, is nog niet bekend. De man, die in „een tropenland” zou zijn geweest, is ernstig ziek, zegt de woordvoerder. Er wordt een plan gemaakt om hem per ambulance naar een ziekenhuis te brengen.
De man ging naar de huisarts omdat hij zich onwel voelde. De arts sloeg vervolgens direct alarm. In de praktijk aan het Steenhouwerskwartier zijn nog vijf andere mensen. Volgens de woordvoerder gaat het om twee ambulancemedewerkers en enkele medewerkers van de praktijk. De politie heeft de straat afgezet.
Dat van een 25j geleden?? Is een goed boek! Alleen ben je dan nooit meer gerustquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:01 schreef _Arual_ het volgende:
Ben net een boek over Ebola aan het lezen
De arts zal bepaalde symptomen bij de man herkend hebben behorende bij een zeer besmettelijke ziekte en daarna de autoriteiten in hebben geschakeld vanwege het besmettingsgevaar. Nu zal hoogstwaarschijnlijk nader onderzoek worden gedaan (in een beschermde omgeving) om te bekijken of het daadwerkelijk een zeer besmettelijke ziekte is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Als ze niet weten wat voor ziekte het is, hoe weten ze dan dat het zeer besmettelijk is?
Geen idee… maar ik vind het eng klinken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die is niet zozeer "zeer besmettelijk" toch?
Nee nee die zijn alleen besmettelijk met direct contactquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
En die apenpokken dan?
[..]
Geen idee… maar ik vind het eng klinken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tropen_(geografie)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Lenny77 het volgende:
Mss toch geen ebola.. hij kwam terug uit een tropenland. Ebola is Afrikaans. Of valt dat ook onder de tropen??
Ik zou met name west- en zuid-Afrikaanse landen als "tropenlanden" omschrijven eigenlijk....quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Lenny77 het volgende:
Mss toch geen ebola.. hij kwam terug uit een tropenland. Ebola is Afrikaans. Of valt dat ook onder de tropen??
Ow... weg struisvogeltactiekquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tropen_(geografie)
Het is explicieter dan de gemiddelde Stephen King-horror! Leest als fictie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat van een 25j geleden?? Is een goed boek! Alleen ben je dan nooit meer gerust
Niet dat de zuid-Amerikaanse landen geen enge ziektes hebben...quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zou met name west- en zuid-Afrikaanse landen als "tropenlanden" omschrijven eigenlijk....
Alles rond de evenaar is tropen en ebola komt voornamelijk voor in Midden Afrika.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Lenny77 het volgende:
Ebola, het killervirus?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is explicieter dan de gemiddelde Stephen King-horror! Leest als fictie.
Ik wou mijzelf gewoon even sussenquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alles rond de evenaar is tropen en ebola komt voornamelijk voor in Midden Afrika.
De dienstdoende mods werken koortsachtig aan een passende oplossing.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:11 schreef Kriegel het volgende:
Zo besmettelijk dat het zich zelfs in de OP al vermenigvuldigd heeft!
Irma weer op tvquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Alle grenzen dicht + lockdowns nu!
Nou, RIP aan de nabestaanden dan maar hequote:""Het is nagenoeg zeker dat deze persoon een ernstig tropisch virus heeft opgelopen." De man is recent in een tropisch land geweest waar 'koortsachtige tropische virussen' aanwezig zijn."
Dat worden persconferenties van Fleur Agema en Dick Schoofquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Irma weer op tv
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Irma weer op tv
[ afbeelding ]
België is een heel eind weg van Heemskerk Lenny. Don’t worry.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]Ja daar gaat je rust voor het leven
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De dienstdoende mods werken koortsachtig aan een passende oplossing.
Nou.. nog niet ver genoegquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
België is een heel eind weg van Heemskerk Lenny. Don’t worry.
Die ouwe Leopold had wel raad geweten met Afrikaanse inboorlingen die hun handen niet netjes wassen.quote:
Ik pak weer een mondkapje bij het boodschappen doenquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:35 schreef cosmosis het volgende:
Morgen thuiswerken voor de zekerheid!
https://www.telegraaf.nl/(...)-contact-met-patientquote:Wijk Heemskerk afgegrendeld nadat man met ‘infectieziekte’ huisartsenpraktijk binnen loopt: vijf personen in contact met patiënt
author avatar
Marcel Vink
Aangepast: 1 min geleden55 min geledenin Binnenland
HEEMSKERK - Een man die donderdag eind van de middag een huisartsenpraktijk in Heemskerk binnenliep, heeft volgens betrokkenen ter plaatse mogelijk lassakoorts. Dat is een zeer besmettelijke ziekte uit de tropen.
© VLN Nieuws
Het gaat om een 37-jarige man die ziek de praktijk in de wijk Broekpolser binnenliep. Hij was onlangs in een land geweest waar hij de ziekte hoogstwaarschijnlijk zou hebben opgelopen.
ADVERTENTIE
’Infectieziekte’
Het is nog niet bevestigd dat de zieke man daadwerkelijk het lassavirus heeft, dat de lassakoorts veroorzaakt. Het wordt veroorzaakt door muggen. Een medicus ter plaatse hield het op een ’infectieziekte’.
De praktijk is meteen afgesloten en onder quarantaine geplaatst nadat de mogelijke ernst van de situatie duidelijk werd. In totaal zijn zes personen in quarantaine geplaatst, onder wie een arts, twee medewerkers van een ambulance, zo melden betrokken ter plaatse.
Wijk afgegrendeld
De wijk Broekpolder is grotendeels afgegrendeld. Rond 21 uur werd een man in een ambulance gedaan door medici in dikke oranje beschermende pakken. De man zou zeer ziek zijn volgens een woordvoerder, die verder geen details wilde geven. „Mijn man was bij de revalidatiekliniek die daar ook zit”, zegt een vrouw die bij de afzetting staat. „Hij mocht niet naar buiten. Hij zit er nog steeds.”
Andere mensen probeerden weg te rennen volgens aanwezigen. Om kwart over negen in de avond reden twee ambulances weg van de afgezette locatie, met blauw zwaailicht.
’Ik ga niet in quarantaine’
Een vrouw die ook in het getroffen pand was wil later in de avond wat spullen brengen voor haar collega’s die in het afgegrendelde pand zitten, maar dus niet weg mogen. Als een agente hoort dat de vrouw ook in het bewuste gebouw zat deinst ze meteen naar achteren. ,,Dat had u wel even moeten vertellen.” De vrouw zegt dat ze door niemand werd ‘gesommeerd’ te blijven. ,,We konden via een zij-ingang vertrekken.” Ze weet een ding zeker. ,,Ik ga niet in quarantaine. No way.”
Lassakoorts
Als de man daadwerkelijk lassakoorts zou hebben, is dat inderdaad zeer besmettelijk. Het komt vooral voor in delen van westelijk Afrika. Ongeveer 10% van de mensen krijgt na besmetting last van ernstige klachten, meldt het RIVM. Gemiddeld 2% van de besmette mensen overlijdt zelfs aan de gevolgen. Er is geen vaccin beschikbaar tegen het lassavirus. In Nederland komt de ziekte zelden voor. De afgelopen 40 jaar is de ziekte 3 keer vastgesteld bij mensen die in het buitenland besmet zijn geraakt.
https://www.rivm.nl/lassakoortsquote:Wat is lassakoorts?
Lassakoorts wordt veroorzaakt door een besmetting met het lassavirus. Het is een besmettelijke ziekte waar de meeste mensen geen klachten van krijgen. Lassakoorts is een van de virale hemorragische koortsen.
Ongeveer 10% van de mensen krijgen na besmetting last van ernstige klachten. Gemiddeld 2% van de besmette mensen overlijden aan de gevolgen van lassakoorts. De ziekte komt vooral voor in delen van West-Afrika. Er is geen vaccin beschikbaar tegen het lassavirus.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die ouwe Leopold had wel raad geweten met Afrikaanse inboorlingen die hun handen niet netjes wassen.
quote:’Ik ga niet in quarantaine’
Een vrouw die ook in het getroffen pand was wil later in de avond wat spullen brengen voor haar collega’s die in het afgegrendelde pand zitten, maar dus niet weg mogen. Als een agente hoort dat de vrouw ook in het bewuste gebouw zat deinst ze meteen naar achteren. ,,Dat had u wel even moeten vertellen.” De vrouw zegt dat ze door niemand werd ‘gesommeerd’ te blijven. ,,We konden via een zij-ingang vertrekken.” Ze weet een ding zeker. ,,Ik ga niet in quarantaine. No way.”
Ja kak, ik had morgen een vrije dagquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:35 schreef cosmosis het volgende:
Morgen thuiswerken voor de zekerheid!
Thuis geweest, kindjes geknuffeld, man een kus gegeven, even naar de AH voor lekkers voor de collega's (en met cash betaald), met het ov naar daar...quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kutwijf wordt zometeen patiënt nul.
Ik dacht idd ook gelijk: "Bij mijn huisarts was dit allemaal nooit gebeurd".quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi dat er nog artsen zijn die mensen niet naar huis sturen met een paracetamolletje.
ze hadden toch kunnen zeggen: zeer besmettelijke ziekte, maar gelukkig is het geen ebola.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De arts zal bepaalde symptomen bij de man herkend hebben behorende bij een zeer besmettelijke ziekte en daarna de autoriteiten in hebben geschakeld vanwege het besmettingsgevaar. Nu zal hoogstwaarschijnlijk nader onderzoek worden gedaan (in een beschermde omgeving) om te bekijken of het daadwerkelijk een zeer besmettelijke ziekte is.
Er zullen wel redenen zijn om de naam van de zeer besmettelijke ziekte nu nog niet te noemen. Misschien om paniek te voorkomen.
wablief?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
4 keer dezelfde zin in een artikel. Welke riooljournalisr heeft dit geschreven zeg
Als je voor hem zit met bloedende klieren, zweren, rode ogen enz... Dan denk ik dat hij mss ook iets alerter zou zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik dacht idd ook gelijk: "Bij mijn huisarts was dit allemaal nooit gebeurd".
typfoutquote:
daarheen mag gerust.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:54 schreef GGMM het volgende:
Ze zouden dat reizen naar die gekke landen gewoon moeten verbieden komt alleen maar ellende van. Alsof het zo vreselijk is om gewoon naar Zeeland te moeten met vakantie.
Bij de NOS las ik alleen 'algehele malaise'. Nou, daar wordt mijn ha niet warm of koud van, hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je voor hem zit met bloedende klieren, zweren, rode ogen enz... Dan denk ik dat hij mss ook iets alerter zou zijn.
En ik durf het bijna niet te zeggen maar als deze meneer van kleur is, dan is de vraag nog iets sneller gesteld of je per toeval ergens op vakantie bent geweest
Iemand die uit alle openingen bloedt heeft ook algehele malaisequote:Op donderdag 13 maart 2025 21:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Bij de NOS las ik alleen 'algehele malaise'. Nou, daar wordt mijn ha niet warm of koud van, hoor.
De nieuwe killerpandemie is een paar uur bezig en we hebben er alweer één hoor.quote:
eh jaquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Iemand die uit alle openingen bloedt heeft ook algehele malaise
Maar als dat idd al aan de hand was, dan ga je toch ook niet meer gewoon naar het spreekuur van de huisarts?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
een vrouw?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Lassakoorts is een van de Afrikaanse virale hemorragische koortsen[1], een groep virusziekten met een grote besmettelijkheid en vaak een dodelijke afloop. Andere ziekten in deze groep zijn onder andere het marburgvirus en het ebolavirus. Lassakoorts wordt veroorzaakt door een arenavirus en is waarschijnlijk een zoönose, overgedragen door de veeltepelmuis, een rat die in Afrika op grote schaal voorkomt en waarvan er vele met het virus besmet zijn.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
hoeveel meer zouden er dat zijn dan bij een gewone muis?
Ja maar kan volgens website van RIVM niét via de lucht worden verspreid. Je moet in contact komen met lichaamsvloeistoffen, maar het kan niet via de lucht.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Lassakoorts is een van de Afrikaanse virale hemorragische koortsen[1], een groep virusziekten met een grote besmettelijkheid en vaak een dodelijke afloop. Andere ziekten in deze groep zijn onder andere het marburgvirus en het ebolavirus. Lassakoorts wordt veroorzaakt door een arenavirus en is waarschijnlijk een zoönose, overgedragen door de veeltepelmuis, een rat die in Afrika op grote schaal voorkomt en waarvan er vele met het virus besmet zijn.
Heb ik net m'n oude mondkapje van toen teruggevonden, is ie niet nodig...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar kan volgens website van RIVM niét via de lucht worden verspreid. Je moet in contact komen met lichaamsvloeistoffen, maar het kan niet via de lucht.
Ja, zie de laatse zin van die tekst.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Symptomen van lassakoorts
8 op 10 besmette mensen krijgen geen klachten na besmetting met het lassavirus. Als je klachten krijgt, beginnen deze klachten met koorts en algehele malaise.
Na enkele dagen nemen de klachten toe en kunnen er extra klachten bijkomen, zoals
hoofdpijn
keelpijn
spierpijn
hoesten
rode ogen
pijn op de borst
misselijkheid
braken
diarree
buikpijn
Sommige mensen krijgen daarnaast last van andere klachten, zoals:
zweren op de wangslijmvliezen
keelinfecties
opgezette lymfeklieren
Soms kunnen mensen zulke ernstige verschijnselen krijgen dat ze overlijden.
Besmetting en preventie lassakoorts
De kans dat de ziekte zich in Nederland verspreidt, is klein. Als mensen niet ziek zijn, kunnen ze geen andere mensen besmetten. Nederlandse patiënten met lassakoorts waren mensen die in de tropen in de gezondheidszorg werkten. In Nederland kunnen mensen besmet raken via besmette lichaamsvloeistoffen (bloed, ontlasting, urine, braaksel) van een zieke patiënt. Ondanks dat lassavirus in sperma aantoonbaar is, zijn er geen aanwijzingen dat seksuele overdracht voorkomt. Het virus kan niet via de lucht (niezen, hoesten) worden verspreid
Typisch eigenwijze Nederlandse reactiequote:’Ik ga niet in quarantaine’
Ooit wordt zoiets airborne... Wacht maar afquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, zie de laatse zin van die tekst.
Jawel, maar is dat nu?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ooit wordt zoiets airborne... Wacht maar af
Ja gelukkig maar. Dacht ik post ff de hele tekst.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, zie de laatse zin van die tekst.
Je onderschat hoe teringdom mensen kunnen zijn vrees ikquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar als dat idd al aan de hand was, dan ga je toch ook niet meer gewoon naar het spreekuur van de huisarts?
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Door die seut die niet binnen wou blijven wel ja![]()
Zo vervelend dit soort mensen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:14 schreef TheVulture het volgende:
Telegraaf:
[..]
Typisch eigenwijze Nederlandse reactieEn dan denk ik te lezen dat deze vrouw ook nog bij de betreffende huisartsenpost werkt
Ik weet het...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?
Hoesten met veel consumptie is altijd een heerlijke in dit soort gevallenquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet het...
Maar ok... Ooit loopt dit uit de hand. En de acties van zo een domme mensen (wie weet nog medisch geschoold ook) laten zien hoe snel dit kan gaan.
Ik weet het...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ze is ondertussen god weet waar overal geweestquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?
Zekerquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?
Ik zie zweet niet genoemd worden als transportmiddel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoesten met veel consumptie is altijd een heerlijke in dit soort gevallen
Koortszweet, dat soort zaken
Ja, maar dan moet daar waar ze geweest is ze dus lichaamssappen achter hebben gelaten waarmee iemand anders in contact is gekomen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet het...
Maar ok... Ooit loopt dit uit de hand. En de acties van zo een domme mensen (wie weet nog medisch geschoold ook) laten zien hoe snel dit kan gaan.
[..]
Ja ze is ondertussen god weet waar overal geweest
Het zal maar net zo'n parenclub liefhebber zijn die golden showers geeft..quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet daar waar ze geweest is ze dus lichaamssappen achter hebben gelaten waarmee iemand anders in contact is gekomen?
Ja ik zie het nu ookquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie zweet niet genoemd worden als transportmiddel.
Dat je denkt een soort golden shower te krijgen, maar dat het eigenlijk een leeglopende lassaviruspatiënt is waar de organen van leeglopen via de buitenkantquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het zal maar net zo'n parenclub liefhebber zijn die golden showers geeft..
quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik zie het nu ook
Wel benieuwd welke symptomen deze hendige knakker had/heeft. Moet een best spektakel zijn geweest, dat die arts het door kreeg qua ernst
Meneer was op vakantie en is de veeltepelmuis tegen gekomenquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:32 schreef cosmosis het volgende:
Is dit afkomstig van een Chinese markt? Waar komt dit ineens vandaag zeg....Moeten we ons zorgen maken als centrale punt op de wereld vanwege Corona proportienele epedemie mogelijkheden? Morgen maar WC papier kopen de prepper dat ik ben.
Beau zei Lassakoorts.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Lenny77 het volgende:
En kan dat niet overdraagbaar zijn hier? Zover bekend hebben we veel volk hier met tepels...Vooral vrouwen hebben er veel....Zijn die allemaal een gevaar voor de samenleving?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Meneer was op vakantie en is de veeltepelmuis tegen gekomen
Ik las ergens dat hij er erg ziek uit zag.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik zie het nu ook
Wel benieuwd welke symptomen deze hendige knakker had/heeft. Moet een best spektakel zijn geweest, dat die arts het door kreeg qua ernst
Allemaalquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En kan dat niet overdraagbaar zijn hier? Zover bekend hebben we veel volk hier met tepels...Vooral vrouwen hebben er veel....Zijn die allemaal een gevaar voor de samenleving?
Lassakoorts is ook dodelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik las ergens dat hij er erg ziek uit zag.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En kan dat niet overdraagbaar zijn hier? Zover bekend hebben we veel volk hier met tepels...Vooral vrouwen hebben er veel....Zijn die allemaal een gevaar voor de samenleving?
Helemaal mee eens. Dus dat wijf met dr ik ga echt niet in quarantaine. Bek houden mens, je hebt niks te willen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:31 schreef Lenny77 het volgende:
Ik weet alleen dat als wij patiënten moesten verzorgen in isolatie kamers hoe snel het fout kon gaan om toch iets verkeerd te doen. Bv de mensen met Clostridium. Voor je het wist was de hele afdeling besmet. Je hebt echt niet veel nodig.
Deze man zat daar open en bloot. Hij is aangeraakt geweest, onderzocht.
Ik vind het alleen maar prima dat ze er zo strak mogelijk bovenop zitten.
Dat zijn alleen de vrouwen die in The Last Resort op Mars komen. De rest heeft er normaal gesproken ook 2, net als mannen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dus dat wijf met dr ik ga echt niet in quarantaine. Bek houden mens, je hebt niks te willen.
Ze kunnen ook eigenlijk nooit weten dat er maar 5 mensen met die man in contact zijn geweest. Je weet toch niet waar die man is geweest, voordat hij naar de dokter ging?quote:
Plus hoelang was hij al terug in NL en met hoeveel mensen heeft hij ondertussen contact gehad..quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:41 schreef deedeetee het volgende:
Heeft ook nog eens een incubatietijd van 2 tot 21 dagen. Daar zijn die mensen daar dan mooi lang klaar mee.
Valt toch wel mee denk ik, 5 mensen in contact geweest en alweer naar huis gestuurd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dus dat wijf met dr ik ga echt niet in quarantaine. Bek houden mens, je hebt niks te willen.
quote:Volgens de veiligheidsregio zijn vijf mensen met de man in contact gekomen: drie medewerkers van de praktijk en twee ambulancemedewerkers. Zij hebben nog geen klachten. "Nu gaan we kijken hoe we met hen moeten omgaan. Maar de grootste zorg gaat nu uit naar de patiënt."
De vijf zaten samen in een ruimte te wachten, maar zijn nu naar huis gestuurd. Ze worden morgen gebeld door de GGD om te kijken of ze klachten ontwikkelen. Morgen wordt ook een bron- en contactonderzoek gestart.
Bron- en contactonderzoek begint morgen, want ja, kantooruren enzo.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze kunnen ook eigenlijk nooit weten dat er maar 5 mensen met die man in contact zijn geweest. Je weet toch niet waar die man is geweest, voordat hij naar de dokter ging?
Hoe kan dat nou als die mensen Hazmat pakken aan hebben om die zieke man te begeleiden?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:44 schreef APK het volgende:
[..]
Valt toch wel mee denk ik, 5 mensen in contact geweest en alweer naar huis gestuurd.
Morgen nog even bij de conciërge melden.
https://nos.nl/artikel/25(...)tting-met-lassavirus
[..]
Nee, ze kunnen ook nooit weten met wie die man allemaal in contact is geweest.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja leuk zo'n bron- en contactonderzoek, maar de mensen waarmee hij -ik noem maar wat- gisteren in de supermarkt mee in de rij stond achterhaal je toch niet meer?
Of al die mensen waarmee hij in het vliegtuig terug naar huis zat, vanuit z'n "tropenland"quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja leuk zo'n bron- en contactonderzoek, maar de mensen waarmee hij -ik noem maar wat- gisteren in de supermarkt mee in de rij stond achterhaal je toch niet meer?
Wachtruimte op het vliegveldquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of al die mensen waarmee hij in het vliegtuig terug naar huis zat, vanuit z'n "tropenland"
Misschien is hij pas bij de huisarts ontploft in een soort tsunami van kots, diarree, bloed en sperma.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
en urine.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien is hij pas bij de huisarts ontploft in een soort tsunami van kots, diarree, bloed en sperma.
Ah, bummerquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
De kans dat de ziekte zich in Nederland verspreidt, is klein. Als mensen niet ziek zijn, kunnen ze geen andere mensen besmetten. Nederlandse patiënten met lassakoorts waren mensen die in de tropen in de gezondheidszorg werkten. In Nederland kunnen mensen besmet raken via besmette lichaamsvloeistoffen (bloed, ontlasting, urine, braaksel) van een zieke patiënt. Ondanks dat lassavirus in sperma aantoonbaar is, zijn er geen aanwijzingen dat seksuele overdracht voorkomt. Het virus kan niet via de lucht (niezen, hoesten) worden verspreid
Je bedoeld Nederlanders? Ja best schrikken....Vanavond wat uierzalf op mn tepels smeren, doe je mee? Voelt wel goed zo'n beschermend laagje...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarschijnlijk krijgt dit geen staartje. Desondanks wel schrikken voor mensen in de omgeving van de zieke...
nou joepiequote:Op donderdag 13 maart 2025 22:52 schreef Lenny77 het volgende:
Nou ..
In een deel van de gevallen kunnen arenavirussen tot lange tijd in de convalescentieperiode persisteren in bepaalde weefsels en lichaamsvloeistoffen; men moet hierbij rekening houden met een termijn van 3 tot 4 maanden. Lassavirus kon tot meer dan 60 dagen na aanvang van de ziekte worden aangetoond in de urine. Spermamonsters bleken tot meer dan 3 maanden na het doormaken van de ziekte lassavirus te bevatten (Borio 2002). Langdurige persistentie van het virus in het centrale zenuwstelsel is waarschijnlijk eveneens mogelijk. Zowel lassavirus als Zuid-Amerikaanse arenavirussen kunnen in een deel van de gevallen tot enige tijd na herstel van de ziekte worden geïsoleerd uit bloedmonsters.
Hou die man maar lekker binnen voor een half jaar![]()
Wel AL je tepels, he?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Je bedoeld Nederlanders? Ja best schrikken....Vanavond wat uierzalf op mn tepels smeren, doe je mee? Voelt wel goed zo'n beschermend laagje...
Nu ga ik mij ernstig afvragen wat je hier mee precies bedoeld....Welke puntige uitstulpels zou je nog meer insmeren?quote:
Ja, maar we gaan er dus niet allemaal aan, binnenkort.quote:
Weet je dat of denk je dat?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Blues het volgende:
Duuussss ligt ie nu in mijn ziekenhuis... ik meld me morgen maar ziek![]()
Misschien mag je wel zo'n mooi pak aan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:48 schreef Blues het volgende:
Duuussss ligt ie nu in mijn ziekenhuis... ik meld me morgen maar ziek![]()
Was een garpje, vanwege de veeltepelmuis.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:58 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nu ga ik mij ernstig afvragen wat je hier mee precies bedoeld....Welke puntige uitstulpels zou je nog meer insmeren?
Nee, ik denk niet dat het zo hard gaat als in Afrika.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar we gaan er dus niet allemaal aan, binnenkort.
Gelukkig heb je er niet zo veel..quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Je bedoeld Nederlanders? Ja best schrikken....Vanavond wat uierzalf op mn tepels smeren, doe je mee? Voelt wel goed zo'n beschermend laagje...
Denk ik want = om de hoek + Wij hebben een infectioloogquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je dat of denk je dat?
Ik ging er vanuit dat niet elk ziekenhuis dit soort patiënten aan kan
-edit- toch naar het LUMC dus ja
Wist je dat het dna van muizen voor een groot deel lijkt op vrouwen? vandaar dat ik benieuwd was, misschien had je nog meer tepels die bovenwater kwamen drijven....Niets mis mee, tepels zijn beter dan tenen qua wat je er mee kuntquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Was een garpje, vanwege de veeltepelmuis.
Oh you sweet summer childquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar we gaan er dus niet allemaal aan, binnenkort.
Moest lachenquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:04 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wist je dat het dna van muizen voor een groot deel lijkt op vrouwen? vandaar dat ik benieuwd was, misschien had je nog meer tepels die bovenwater kwamen drijven....Niets mis mee, tepels zijn beter dan tenen qua wat je er mee kunt
Je hebt enorm strikte isolatie nodig en aparte behandelmethoden plus expertise van specialisten. Volgens mij doen alleen het LUMC en het UMC Utrecht dat. Vroeger het tropenziekenhuis (inclusief vroeger apart lepra eilandjequote:
@JR-Style-93quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Doet me denken aan deze Flodder-aflevering
Bekijk deze YouTube-video
Er is dus volgens dit artikel ook pasgeleden nog iemand in het Verenigd Koninkrijk geweest met Lassakoorts.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
https://nl.marketscreener(...)n-dit-jaar-49298605/
Nigeria voert strijd op tegen uitbraak van Lassakoorts na 98 doden dit jaar
11 maart 2025 om 13:36 uur
Delen
Nigeria vecht tegen een ernstige uitbraak van Lassakoorts met 535 bevestigde gevallen en 98 doden in 14 staten sinds het begin van dit jaar, een sterftecijfer van 18,3%.
Gezondheidsambtenaren hebben bevestigd dat een patiënt met een recente reisgeschiedenis naar het Verenigd Koninkrijk na terugkeer in Nigeria aan de ziekte is overleden, waardoor in beide landen de contacten moesten worden nagetrokken.
Het Nigeriaanse Centre for Disease Control (NCDC) heeft een nieuw advies uitgegeven waarin wordt aangedrongen op een verhoogd bewustzijn en preventieve maatregelen, vooral onder gezondheidswerkers en mensen die in de getroffen gebieden werken of erheen reizen.
Het NCDC benadrukt dat "een vroegtijdige diagnose en behandeling van de ziekten de overlevingskansen van patiënten aanzienlijk kan vergroten". Voorzorgsmaatregelen omvatten het vermijden van contact met besmet voedsel, besmette personen en oppervlakken.
Lassakoorts wordt voornamelijk overgedragen op mensen door contact met voedsel of huishoudelijke artikelen die besmet zijn met urine of uitwerpselen van knaagdieren. De ziekte kan zich ook via lichaamsvloeistoffen verspreiden.
De ziekte komt vooral voor in de staten Ondo, Bauchi, Edo, Taraba en Ebonyi. Symptomen zijn onder andere koorts, hoofdpijn en, in ernstige gevallen, de dood. Nigeria registreerde vorig jaar 190 sterfgevallen als gevolg van de ziekte en zei dat het een noodcentrum aan het activeren was. (Verslaggeving door Isaac Anyaogu, redactie door Ed Osmond)
Best een hoog mortaliteitscijfer.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
Nigeria vecht tegen een ernstige uitbraak van Lassakoorts met 535 bevestigde gevallen en 98 doden in 14 staten sinds het begin van dit jaar, een sterftecijfer van 18,3%.
98 doden in ruim 2 maanden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Best een hoog mortaliteitscijfer.
Lepra eilandjequote:Op donderdag 13 maart 2025 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt enorm strikte isolatie nodig en aparte behandelmethoden plus expertise van specialisten. Volgens mij doen alleen het LUMC en het UMC Utrecht dat. Vroeger het tropenziekenhuis (inclusief vroeger apart lepra eilandje) in Rotterdam ook maar weet niet of dat ergens anders in bijvoorbeeld het Erasmus MC is opgegaan
Meteen vast zetten. Ze heeft niets te willen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:14 schreef TheVulture het volgende:
Telegraaf:
[..]
Typisch eigenwijze Nederlandse reactieEn dan denk ik te lezen dat deze vrouw ook nog bij de betreffende huisartsenpost werkt
Nee, dat hadden die mensen in Afrika ook wel gewild, een vaccin.quote:
Ja, dat lijkt op zich wel mee te vallen, het zegt alleen niets over het aantal besmettingen want niet iedereen gaat er dood aan.quote:
Chloorwassingen en koningszuur hebben we vast nog wel liggenquote:
Mijn laatste biologieles is een tijd geleden, maar ik meen me te herinneren dat mannen net zoveel tepels hebben als vrouwen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat aantal doden wordt steeds hoger, want die verspreiding gaat ook steeds harder als niemand het stopt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt op zich wel mee te vallen, het zegt alleen niets over het aantal besmettingen want niet iedereen gaat er dood aan.
Een Trumpje doenquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Chloorwassingen en koningszuur hebben we vast nog wel liggen
Jawel: lock downs!!quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat aantal doden wordt steeds hoger, want die verspreiding gaat ook steeds harder als niemand het stopt.
...en aangezien er geen vaccin is, weet ik niet hoe je het eigenlijk moet stoppen.
Nee, ook niet denk ik. Hoeft maar een besmette rat je huis binnen te lopen en je bent al de pineut.quote:
Er waard iets nieuws rond in Afrika, maar lijkt net als ebola, lassa en Marburg een hemorrhagic disease te zijn, en die zijn alleen besmettelijk via contact, en dus niet heel besmettelijk (zoals wel bijv mazelen is bijv). Maar wel raar dat ze niet vermelde wat ze vermoeden wat het is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Als ze niet weten wat voor ziekte het is, hoe weten ze dan dat het zeer besmettelijk is?
Da's weer lekker dan... En net als iemand voor me zich ook al afvroeg; kunnen onze inheemse knaagdieren er ook mee besmet raken? Want dat is dan natuurlijk helemaal foute boel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat aantal doden wordt steeds hoger, want die verspreiding gaat ook steeds harder als niemand het stopt.
...en aangezien er geen vaccin is, weet ik niet hoe je het eigenlijk moet stoppen.
Ja als er een besmette rat op je eten plast en je eet het op, dan ben je ziek.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:28 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Da's weer lekker dan... En net als iemand voor me zich ook al afvroeg; kunnen onze inheemse knaagdieren er ook mee besmet raken? Want dat is dan natuurlijk helemaal foute boel.
Denk dat ik voor de zekerheid maar even niet meer in een restaurant ga eten en Thuisbezorgd is me ook even kwijt als klant tot ik hier antwoord op heb. Zag toevallig van de week nog een item ergens dat veel restaurants momenteel te kampen hebben met ratten en muizenplagen, vandaar.
Nee. Voor als de action dicht gaat.quote:
Ratten op twee benen vind ik vooralsnog een groter probleem.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ook niet denk ik. Hoeft maar een besmette rat je huis binnen te lopen en je bent al de pineut.
Die kans is hier niet zo groot, maar in Afrika wel. Die mensen hebben niks aan een lockdown.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ratten op twee benen vind ik vooralsnog een groter probleem.
Ik heb wat liggen zoeken, ik heb niet meteen iets gevonden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:28 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Da's weer lekker dan... En net als iemand voor me zich ook al afvroeg; kunnen onze inheemse knaagdieren er ook mee besmet raken? Want dat is dan natuurlijk helemaal foute boel.
Denk dat ik voor de zekerheid maar even niet meer in een restaurant ga eten en Thuisbezorgd is me ook even kwijt als klant tot ik hier antwoord op heb. Zag toevallig van de week nog een item ergens dat veel restaurants momenteel te kampen hebben met ratten en muizenplagen, vandaar.
Plus wij hebben het Hanta virus hier bij onze ratten en muizen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:28 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Kan toch via het riool gebeuren? Neem tenminste aan dat die vent wel een keer of wat heeft moeten pissen. En als die besmetting zo hard gaat in Nigeria dan blijft het ook echt niet bij dit ene geval wat in een ander land opduikt, daar kun je vergif op innemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb wat liggen zoeken, ik heb niet meteen iets gevonden.
Ik vermoed van wel. Maar dan moet er dus al besmet materiaal van die kerel ergens in contact zijn komen met een inheemse muis.
Langs de andere kant komen er veel meer muis soorten voor in Afrika en toch wordt specifiek de veeltepelmuis genoemd. Misschien gaat de rest ook snel dood? Of krijgt het virus geen kans bij hun?
Kom jij thuis vaak in aanraking met ratten dan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ook niet denk ik. Hoeft maar een besmette rat je huis binnen te lopen en je bent al de pineut.
Volgens mij hebben wij geen open riolen meer waar ratten inlopen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:40 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Kan toch via het riool gebeuren? Neem tenminste aan dat die vent wel een keer of wat heeft moeten pissen. En als die besmetting zo hard gaat in Nigeria dan blijft het ook echt niet bij dit ene geval wat in een ander land opduikt, daar kun je vergif op innemen.
Goeie arts trouwens dat hij/zij het direct herkende!
Ik heb er 3.. komt wel erg dichtbij zoquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kom jij thuis vaak in aanraking met ratten dan?
Nee, maar de vraag was of het door knaagdieren verspreid kan worden. Dat kan daarom zou bijvoorbeeld een lockdown ook niet helpen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kom jij thuis vaak in aanraking met ratten dan?
Goeie! Ik heb geen idee eigenlijk, maar ik hoop dat jij gelijk hebt!quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij geen open riolen meer waar ratten inlopen?
Ik kan mis zitten
Pas op post 209 dat er iemand over begint.quote:
JaapGOD!quote:
Die limburgse zeiksnol er ook weer bij.quote:
LASquote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:03 schreef capricia het volgende:
Hoe gaan we het subforum noemen trouwens?
Mijn god, de herinneringenquote:
quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:28 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
TEPquote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:03 schreef capricia het volgende:
Hoe gaan we het subforum noemen trouwens?
Wel even wat minder coïtus met negertsquote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:06 schreef tesssssssss het volgende:
...en gelukkig geen discussie over mondkapjes.
Top-virus.
Klopt. Allemaal de schuld van de Rabobank veeltepelmuisquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die kans is hier niet zo groot, maar in Afrika wel. Die mensen hebben niks aan een lockdown.
Zouden die treinenfan die alleen luisterde naar de adviezen van DAS ROBERT KOCH-INSTITUT en die cosplay-knuffelaar dan ook weer opduiken?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn god, de herinneringen![]()
Kerstkoren op straat genot
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://vtm.be/tip-the-mo(...)%2Fwww.google.com%2F
Click & collect was ideaalquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Voor als de action dicht gaat.
Ja, lach maar. Het is ook helemaal geen vraag 'of' het via knaagdieren overgedragen kan worden, dat is gewoon een zekerheid want dat is in Nigeria ook het geval. En het stikt overal van de muizen in dit land. Restaurants, bakkerijen, supermarkten, café's you name it.quote:
Meh. Vaak toch wel beter de bouwmarkt in te kunnen voor meer oplossingen dan alleen diegene waar jij aan dacht.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & collect was ideaalJe hoefde heel die teringwinkel niet eens in, ze gaven je spullen aan de deur
Dat privewinkelen vond ik nog leuker. Dan moest je op een bepaald tijdslot komen en dan had je de halve of hele winkel voor je alleen. Je kon alleen niet op je gemakkie alle schappen afstruinen, want je tijdslot was maar een aantal minuten geldig. Hopelijk voeren ze dat weer in.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 00:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & collect was ideaalJe hoefde heel die teringwinkel niet eens in, ze gaven je spullen aan de deur
@eragon2890quote:
Nou, das op zich goed nieuws.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:23 schreef Evangelion het volgende:
Patiënt Heemskerk heeft geen besmettelijke ziekte
Geen lockdown
Jammer
Net als ebola. Er is nauw contact nodig om besmet te worden van mens tot mens (bloed, spuug, sperma), dus het is ook makkelijker te stoppen. In DRC is er ook een nieuw hemorrhagic virus opgedoken afgelopen maanden, en was er ook een kleine uitbraak van Marburg virus.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaat niks worden want er is helemaal geen vaccin.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 04:41 schreef raptorix het volgende:
Is Ab al op tv geweest om te duiden dat er 36 miljoen vaccins gekocht moeten worden?
Yup, Midden-Afrika, want dat ligt op een hoogte van de aarde waar tropisch klimaat heerst.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:06 schreef Lenny77 het volgende:
Was het gewoon AIDS?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:23 schreef Evangelion het volgende:
Patiënt Heemskerk heeft geen besmettelijke ziekte
Geen lockdown
Jammer
Blijf hier maar weg, met je vieze randstedelijke ziektesquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:54 schreef GGMM het volgende:
Ze zouden dat reizen naar die gekke landen gewoon moeten verbieden komt alleen maar ellende van. Alsof het zo vreselijk is om gewoon naar Zeeland te moeten met vakantie.
Voor die vijf mensen die thuis moesten wachten moet dit ook een hele opluchting zijn.quote:
Marino had zijn baan als pizzabezorger alweer opgezegdquote:
Je mist een onderbeen door een auto ongeluk. Bij de apotheek 2 sterke paracetamols halen en 2 weken rust houden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi dat er nog artsen zijn die mensen niet naar huis sturen met een paracetamolletje.
Ze houden het waarschijnlijk stil om geen paniek te veroorzaken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Breng die eiersnijder maar weer terug.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:21 schreef Starhopper het volgende:
Haha het is gewoon malaria
https://www.noordhollands(...)update/49061605.html
Had het bonnetje al weggegooidquote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Breng die eiersnijder maar weer terug.
Beetje vroeg om al aan de jenever te zitten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ondertussen stelt NSC-kamerlid Koops nog wat vragen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5182033/barolokoorts
NOT AGAIN.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Alle grenzen dicht + lockdowns nu!
Jawelquote:
De man is ook nog eens Advocaat en Rechter, wat een aanfluiting.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weet Willem Koops wel dat hij lid is van NSC en niet FvD?
Eens een keer wat anders dan de eeuwige D66 rechtersquote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
De man is ook nog eens Advocaat en Rechter, wat een aanfluiting.
Beter het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:21 schreef Starhopper het volgende:
Haha het is gewoon malaria
https://www.noordhollands(...)update/49061605.html
Dit is echt ongekend teringdom zegquote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ondertussen stelt NSC-kamerlid Koops nog wat vragen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5182033/barolokoorts
De vogelgriep kan de volgende pandemie worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:29 schreef Lenny77 het volgende:
Malaria![]()
Wat een anti climax.
Maar he, beter zo![]()
Het GAAT ooit gebeuren natuurlijk...
Er is al een mazelen uitbraak in Texas, de grootste in 30 jaar, 1 kind is al overleden. Maar goed, de minister van volksgezondheid gelooft niet in vaccinaties. Ook in NY en Californië worden gevallen gemeld. En. nee, Mazelen heet dan wel een kinderziekte, maar is verre van onschuldig.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:37 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De vogelgriep kan de volgende pandemie worden.
En van de mensen die nu in het witte huis zitten, hoef je weinig te verwachten.
Er zijn al mensen in de VS ziek van geworden..
Hier ook mazelen genoeg in de buurt hoorquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is al een mazelen uitbraak in Texas, de grootste in 30 jaar, 1 kind is al overleden. Maar goed, de minister van volksgezondheid gelooft niet in vaccinaties. Ook in NY en Californië worden gevallen gemeld. En. nee, Mazelen heet dan wel een kinderziekte, maar is verre van onschuldig.
Een minister van volksgezondheid gelooft niet in vaccinatiesquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is al een mazelen uitbraak in Texas, de grootste in 30 jaar, 1 kind is al overleden. Maar goed, de minister van volksgezondheid gelooft niet in vaccinaties. Ook in NY en Californië worden gevallen gemeld. En. nee, Mazelen heet dan wel een kinderziekte, maar is verre van onschuldig.
Vertelquote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hier ook mazelen genoeg in de buurt hoor
167 in NLquote:
Hij "gelooft niet in vaccinaties" als het om kinderen van anderen gaat, zijn eigen kinderen zijn wel gevaccineerd. Hetzelfde met MTG, haar kinderen zijn ook gewoon gevaccineerd, maar kinderen van anderen mogen pijnlijk sterven.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, natuurlijkquote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:26 schreef Leandra het volgende:
Dit geval in Heemskerk lijkt me een prima reden voor een huisbezoek, ipv een patiënt die naar de praktijk komt.
Neemt de afgelopen 2 jaar idd toequote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
167 in NL
Een paar in België
Tienduizenden in Marokko
De skigebieden in Italië, Zwitserland en Oostenrijk
...
...
Er zijn heelder lijsten te vinden van risico gebieden.
Er is een campagne gestart voor de mensen die tussen 1985 en 1995 zijn geboren te vaccineren. Vanaf 1995 hebben de kinderen 2 vaccins gekregen. De mensen van voor 1985 hebben veel kans om al ooit in contact te zijn gekomen met de mazelen.
Baby's kunnen pas na hun 1e jaar ingeënt worden dus zijn bv ook een risicogroep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |