quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
hoeveel meer zouden er dat zijn dan bij een gewone muis?
Ja maar kan volgens website van RIVM niét via de lucht worden verspreid. Je moet in contact komen met lichaamsvloeistoffen, maar het kan niet via de lucht.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Lassakoorts is een van de Afrikaanse virale hemorragische koortsen[1], een groep virusziekten met een grote besmettelijkheid en vaak een dodelijke afloop. Andere ziekten in deze groep zijn onder andere het marburgvirus en het ebolavirus. Lassakoorts wordt veroorzaakt door een arenavirus en is waarschijnlijk een zoönose, overgedragen door de veeltepelmuis, een rat die in Afrika op grote schaal voorkomt en waarvan er vele met het virus besmet zijn.
Heb ik net m'n oude mondkapje van toen teruggevonden, is ie niet nodig...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar kan volgens website van RIVM niét via de lucht worden verspreid. Je moet in contact komen met lichaamsvloeistoffen, maar het kan niet via de lucht.
Ja, zie de laatse zin van die tekst.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Symptomen van lassakoorts
8 op 10 besmette mensen krijgen geen klachten na besmetting met het lassavirus. Als je klachten krijgt, beginnen deze klachten met koorts en algehele malaise.
Na enkele dagen nemen de klachten toe en kunnen er extra klachten bijkomen, zoals
hoofdpijn
keelpijn
spierpijn
hoesten
rode ogen
pijn op de borst
misselijkheid
braken
diarree
buikpijn
Sommige mensen krijgen daarnaast last van andere klachten, zoals:
zweren op de wangslijmvliezen
keelinfecties
opgezette lymfeklieren
Soms kunnen mensen zulke ernstige verschijnselen krijgen dat ze overlijden.
Besmetting en preventie lassakoorts
De kans dat de ziekte zich in Nederland verspreidt, is klein. Als mensen niet ziek zijn, kunnen ze geen andere mensen besmetten. Nederlandse patiënten met lassakoorts waren mensen die in de tropen in de gezondheidszorg werkten. In Nederland kunnen mensen besmet raken via besmette lichaamsvloeistoffen (bloed, ontlasting, urine, braaksel) van een zieke patiënt. Ondanks dat lassavirus in sperma aantoonbaar is, zijn er geen aanwijzingen dat seksuele overdracht voorkomt. Het virus kan niet via de lucht (niezen, hoesten) worden verspreid
Typisch eigenwijze Nederlandse reactiequote:’Ik ga niet in quarantaine’
Een vrouw die ook in het getroffen pand was wil later in de avond wat spullen brengen voor haar collega’s die in het afgegrendelde pand zitten, maar dus niet weg mogen. Als een agente hoort dat de vrouw ook in het bewuste gebouw zat deinst ze meteen naar achteren. ,,Dat had u wel even moeten vertellen.” De vrouw zegt dat ze door niemand werd ‘gesommeerd’ te blijven. ,,We konden via een zij-ingang vertrekken.” Ze weet een ding zeker. ,,Ik ga niet in quarantaine. No way.”
Ooit wordt zoiets airborne... Wacht maar afquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, zie de laatse zin van die tekst.
Jawel, maar is dat nu?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ooit wordt zoiets airborne... Wacht maar af
Ja gelukkig maar. Dacht ik post ff de hele tekst.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, zie de laatse zin van die tekst.
Je onderschat hoe teringdom mensen kunnen zijn vrees ikquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar als dat idd al aan de hand was, dan ga je toch ook niet meer gewoon naar het spreekuur van de huisarts?
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Door die seut die niet binnen wou blijven wel ja![]()
Zo vervelend dit soort mensen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:14 schreef TheVulture het volgende:
Telegraaf:
[..]
Typisch eigenwijze Nederlandse reactieEn dan denk ik te lezen dat deze vrouw ook nog bij de betreffende huisartsenpost werkt
Ik weet het...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?
Hoesten met veel consumptie is altijd een heerlijke in dit soort gevallenquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee. Want die moet ook in contact komen met braaksel of bloed of diarree van de patiënt. Dus ik snap wel dat dat minder snel gaat dan via de lucht, maar als het dat daadwerkelijk is, dan moet die patient daar binnen dus gekost of gescheten hebben of bloed zijn verloren, en daar moeten de anderen dan mee in aanraking zijn gekomen, anders snap ik niet hoe het anders gevaarlijk kan zijn?
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet het...
Maar ok... Ooit loopt dit uit de hand. En de acties van zo een domme mensen (wie weet nog medisch geschoold ook) laten zien hoe snel dit kan gaan.
Ik weet het...quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ze is ondertussen god weet waar overal geweestquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?
Zekerquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze die gewoon kunnen dwingen in quarantaine te gaan?
Ik zie zweet niet genoemd worden als transportmiddel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoesten met veel consumptie is altijd een heerlijke in dit soort gevallen
Koortszweet, dat soort zaken
Ja, maar dan moet daar waar ze geweest is ze dus lichaamssappen achter hebben gelaten waarmee iemand anders in contact is gekomen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet het...
Maar ok... Ooit loopt dit uit de hand. En de acties van zo een domme mensen (wie weet nog medisch geschoold ook) laten zien hoe snel dit kan gaan.
[..]
Ja ze is ondertussen god weet waar overal geweest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |