https://www.rivm.nl/lassakoortsquote:Wat is lassakoorts?
Lassakoorts wordt veroorzaakt door een besmetting met het lassavirus. Het is een besmettelijke ziekte waar de meeste mensen geen klachten van krijgen. Lassakoorts is een van de virale hemorragische koortsen.
Ongeveer 10% van de mensen krijgen na besmetting last van ernstige klachten. Gemiddeld 2% van de besmette mensen overlijden aan de gevolgen van lassakoorts. De ziekte komt vooral voor in delen van West-Afrika. Er is geen vaccin beschikbaar tegen het lassavirus.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die ouwe Leopold had wel raad geweten met Afrikaanse inboorlingen die hun handen niet netjes wassen.
quote:’Ik ga niet in quarantaine’
Een vrouw die ook in het getroffen pand was wil later in de avond wat spullen brengen voor haar collega’s die in het afgegrendelde pand zitten, maar dus niet weg mogen. Als een agente hoort dat de vrouw ook in het bewuste gebouw zat deinst ze meteen naar achteren. ,,Dat had u wel even moeten vertellen.” De vrouw zegt dat ze door niemand werd ‘gesommeerd’ te blijven. ,,We konden via een zij-ingang vertrekken.” Ze weet een ding zeker. ,,Ik ga niet in quarantaine. No way.”
Ja kak, ik had morgen een vrije dagquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:35 schreef cosmosis het volgende:
Morgen thuiswerken voor de zekerheid!
Thuis geweest, kindjes geknuffeld, man een kus gegeven, even naar de AH voor lekkers voor de collega's (en met cash betaald), met het ov naar daar...quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kutwijf wordt zometeen patiënt nul.
Ik dacht idd ook gelijk: "Bij mijn huisarts was dit allemaal nooit gebeurd".quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi dat er nog artsen zijn die mensen niet naar huis sturen met een paracetamolletje.
ze hadden toch kunnen zeggen: zeer besmettelijke ziekte, maar gelukkig is het geen ebola.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De arts zal bepaalde symptomen bij de man herkend hebben behorende bij een zeer besmettelijke ziekte en daarna de autoriteiten in hebben geschakeld vanwege het besmettingsgevaar. Nu zal hoogstwaarschijnlijk nader onderzoek worden gedaan (in een beschermde omgeving) om te bekijken of het daadwerkelijk een zeer besmettelijke ziekte is.
Er zullen wel redenen zijn om de naam van de zeer besmettelijke ziekte nu nog niet te noemen. Misschien om paniek te voorkomen.
wablief?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
4 keer dezelfde zin in een artikel. Welke riooljournalisr heeft dit geschreven zeg
Als je voor hem zit met bloedende klieren, zweren, rode ogen enz... Dan denk ik dat hij mss ook iets alerter zou zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik dacht idd ook gelijk: "Bij mijn huisarts was dit allemaal nooit gebeurd".
typfoutquote:
daarheen mag gerust.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:54 schreef GGMM het volgende:
Ze zouden dat reizen naar die gekke landen gewoon moeten verbieden komt alleen maar ellende van. Alsof het zo vreselijk is om gewoon naar Zeeland te moeten met vakantie.
Bij de NOS las ik alleen 'algehele malaise'. Nou, daar wordt mijn ha niet warm of koud van, hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je voor hem zit met bloedende klieren, zweren, rode ogen enz... Dan denk ik dat hij mss ook iets alerter zou zijn.
En ik durf het bijna niet te zeggen maar als deze meneer van kleur is, dan is de vraag nog iets sneller gesteld of je per toeval ergens op vakantie bent geweest
Iemand die uit alle openingen bloedt heeft ook algehele malaisequote:Op donderdag 13 maart 2025 21:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Bij de NOS las ik alleen 'algehele malaise'. Nou, daar wordt mijn ha niet warm of koud van, hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |