Als adviseur heb je geen goedkeuring nodig van de senaat. Trump beweegt op advies van Musk, zonder Trump staat Musk machteloos.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war. Eerst zeg je dat hij geen goedkeuring nodig heeft en nu zeg je dat ie dat van de president nodig heeft?
What else can possibly go wrong.....quote:bron: cnn 13mar24
President Donald Trump on Thursday threatened to impose a massive tariff on European alcohol in response to the European Union’s retaliation against his steel and aluminum tariffs – a tit-for-tat escalation of a trade war that could easily get out of hand.
In a post on Truth Social, Trump said his administration would impose a 200% tariff on alcoholic beverages from the EU unless it rescinds the 50% tariff the European government imposed Wednesday on US spirit
bronquote:During the press conference, Boak questioned Leavitt on whether Trump’s tariffs constituted a tax hike on American consumers.
Leavitt firmly rejected that notion, responding: “He’s actually not implementing tax hikes. Tariffs are a tax hike on foreign countries that, again, have been ripping us off.”
“Tariffs are a tax cut for the American people, and the president is a staunch advocate for tax cuts,” Leavitt said.
Boak pushed back, pressing Leavitt on whether she had ever personally paid a tariff.
“They don’t get charged on foreign companies; they get charged on importers,” he countered.
Leavitt fired back, saying: “I think it’s insulting that you’re trying to test my knowledge of economics and the decision that this president has made. I now regret giving a question to the Associated Press.”
Later that evening on MSNBC, Wallace aired the exchange before offering her own scathing critique of Leavitt’s remarks.
“I mean, she’s awash in regret and remorse and offense, but she’s either tragically uninformed or lying,” Wallace said.
Ik moet nog rijden, ik ga voor de 0,0%quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
200% tariffs op alcohol.
Dat kan hoger!
Wie biedt er 300%?
Ja, die wel. Maar waarom de zwartgeel gevlekte?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die blauwgeel gevlekte boomvink heeft geen alsjeblieft gezegd tegen de maga kleutertjes, dus heel terecht toch dat deze uitsterven.
Voor Poetinquote:Op donderdag 13 maart 2025 17:07 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
https://www.ad.nl/buitenland/live-oorlog-oekraine-poetin-is-bereid-tot-een-bestand-maar-zaken-moeten-besproken-worden~ad83b169/
Nobelprijs voor de vrede!!
En die oplossing via tarieven moest er komen omdat Trump geobsedeerd is met het handelstekort van de VS dat hij ziet als zwakte van de VS-economie wat ook al onjuist is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is wat ik zelf ook al talloze malen heb herhaald op dit forum: Trump is gewoon een groot fan van tarieven. Hij is ervan overtuigd dat de VS daarmee een hoop geld binnen kan harken. In de aanloop naar de verkiezingen heeft hij die verwachting talloze keren herhaald, en ook tijdens zijn vorige termijn gaf hij blijk van een enorme liefde voor 'tariffs'.
Dus toen zijn apologeten op dit forum volhielden dat Trump de tarieven zou gebruiken als pressiemiddel, wierp ik tegen dat dat onzin was. Je hoefde alleen maar te luisteren naar wat Trump zei om te weten wat hij beoogde, wat zijn denkbeelden waren en zijn.
In het verlengde van het stuk dat jij postte is dit artikel ook het lezen waard: Trump’s Big Bet: Americans Will Tolerate Economic Downturn to Restore Manufacturing
Verder denk ik niet dat Trump een overtuigd fascist is. Er gaat namelijk geen diepere ideologie schuil achter zijn doen en denken. Hij denkt als een zakenman, een vastgoedmagnaat. Het gevolg is dat hij in botsing komt met de bestuurlijke machine en al zijn checks and balances. Dat irriteert hem, daar wil hij vanaf. En dat mondt in de praktijk dan weer uit in een koers met fascistische elementen.
Voor Rubio!quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:07 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
https://www.ad.nl/buitenland/live-oorlog-oekraine-poetin-is-bereid-tot-een-bestand-maar-zaken-moeten-besproken-worden~ad83b169/
Je vraagt je soms af of mensen geopolitiek voor het eerst volgen. Zelensky heeft hier heel slim Poetin voor het blok gezet en die rat van een Vance buitenspel gezet. Je leest ook dat Poetin het heeft over 'grondzaken' wat veelal newspeak is voor zaken als terug naar de NAVO zoals die voor het uiteenvallen van het Warschaupact was en meer van dat soort zaken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:07 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze doen maar. De Fransen zitten er trouwens totaal niet mee, las een tijdje terug nog een stuk waarin stond dat ze de vraag vaak niet eens meer aankunnen, omdat ze in China tegenwoordig flink aan de Franse wijn en Champagne zittenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
What else can possibly go wrong.....
Ja daar trapt ook echt helemaal niemand in, misschien met uitzondering van Trump.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
Poetin wil alleen als een bestand leidt tot duurzame vrede.
Ik viel van m'n stoel van het lachen.
Gecorrigeerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja daar trapt ook echt helemaal niemand in, misschien met uitzondering van Trump.
Het Nobelcomite is echt niet zo gek als hij denkt. Hij heeft net zoveel kans op een NVV als ik.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Volgens mij trapt Trump er ook niet in. Trump heeft ook helemaal geen belang bij een duurzame vrede. Het enige wat hem boeit aan dit conflict is de potentie voor een Nobelprijs.
Iedere debiel en z’n moeder weet dat Rusland nooit uit Oost-Oekraïne vertrekt en bij een bezettingsmacht in een ander land zal nooit sprake van vrede zijn. En dan weer verongelijkt zijn over het mislopen van de Nobelprijs. Wat een stumper is het toch.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Volgens mij trapt Trump er ook niet in. Trump heeft ook helemaal geen belang bij een duurzame vrede. Het enige wat hem boeit aan dit conflict is de potentie voor een Nobelprijs.
Minder zelfs.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het Nobelcomite is echt niet zo gek als hij denkt. Hij heeft net zoveel kans op een NVV als ik.
Zolang ze hun bubbelwijn maar geen Champagne noemen is er niets aan de hand, het is niet voor niets dat we Spaanse Cava en Italiaanse Prosecco hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef Cyan9 het volgende:
Dat worden leuke rechtzaakjes indien Amerikaanse bedrijven een poging gaan doen.
Ach Obama kreeg hem ook praktisch cadeau. Van de andere kant heeft Trump niet de gun-factor. Maar misschien kan hij dreigend genoeg over komen dat ze hem toch maar zijn zin geven.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het Nobelcomite is echt niet zo gek als hij denkt. Hij heeft net zoveel kans op een NVV als ik.
Dan neem ik aan dat ze zichzelf daarna opheffen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach Obama kreeg hem ook praktisch cadeau. Van de andere kant heeft Trump niet de gun-factor. Maar misschien kan hij dreigend genoeg over komen dat ze hem toch maar zijn zin geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |