abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217007020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geef de bronnen eens dan?????
Ik heb net een YouTube filmpje daarover gepost. Het is een serie van 5. Kijk die, dan ben je helemaal op de hoogte.
pi_217007022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wat wil je nou?
- Janken over dat we niet zonder Amerika kunnen?
- Of janken dat zonder Amerika consequenties heeft?

De reden dat experts bezorgd zijn, zijn de burgers van Europa. Lui, gemakzuchtig, dom, reactief, jankerig en alle problemen liggen altijd aan Europa, politici, asielzoekers of natuurlijk de Rabobank. Die burgers duidelijk maken dat er structureel iets moet veranderen is een uitdaging.
We moeten voor voldoende afschrikking zorgen. Net zo sterk worden als Amerika is nergens voor nodig.
pi_217007033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das een heel ander probleem en atm vooral een Oekraïns probleem

Zo werkt de wapenindustrie nu eenmaal ik ken een voorbeeld weet de details niet meer uit mijn hoofd waarbij wij tanks wilde verkopen aan chili of Peru omdat wij daar prima betrekkingen mee hebben vanwege de verkoop van fregatten waar ze heel tevreden over zijn

Die verkoop werd geblokkeerd door Duitsland omdat die zelf dezelfde tanks in de etalage hadden staan

Wil je dat voorkomen moet je letterlijk alles zelf in eigen huis bouwen
Ja nee dat snap ik. Maar punt is juist dat Amerika veel in handen heeft. Dus die macht is onevenredig verdeeld, en dat maakt de afhankelijkheid van Amerika. Dan kan je wel een eenheid vormen met een coalitie van de welwillende, maar als Amerika dan alsnog dwars gaat liggen met al die wapensystemen die wij van ze willen hebben.....
pi_217007037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Tenzij er een andere quote is van Musk buiten het interview; hij heeft gezegd dat de aanval uit Oekraïne komt. Ik lees/of heb niet gehoord dat hij de schuld aan Oekraïne geeft.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:31:17 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja nee dat snap ik. Maar punt is juist dat Amerika veel in handen heeft. Dus die macht is onevenredig verdeeld, en dat maakt de afhankelijkheid van Amerika. Dan kan je wel een eenheid vormen met een coalitie van de welwillende, maar als Amerika dan alsnog dwars gaat liggen met al die wapensystemen die wij van ze willen hebben.....
Daar betalen we goud geld voor

Als Trump de wapenlobby de nek om wil draaien wens ik hem veel succes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217007066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja ja ja I get it, Russchisch naratief en Kremlin-pop enzo.

quote:
We’re not sure exactly what happened but there was a massive cyber-attack to try and bring down the X system with IP addresses originating in the Ukraine area,”
Ik wil er gewoon voor waken dat we bij de feiten blijven en niet op onderbuikgevoel maar dingen gaan extraheren uit de woorden van een halvegare gek die toch al nooit met enig bewijs komt wat zijn uitspraken zou ondersteunen.

Ik snap dat het moeilijk is, maar hij zegt letterlijk dat de aanval uit Oekraïne komt. Maar dat is niet hetzelfde als Oekraïne de schuld geven. Hoe graag je dat ook zou willen.
pi_217007071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geef dan minimaal een quote of een linkje zodat wij ook weten wat die experts allemaal zeggen want op deze manier is het een stropop
https://www.bnr.nl/nieuws(...)re-paraplu-van-de-vs

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-russen~aec4f237/

https://decorrespondent.n(...)be-1767-d9101a44919b (niet direct defensie, maar staat er uiteraard ook niet los van).

https://www.tijd.be/dossi(...)uit-vs/10597105.html
pi_217007090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Daar betalen we goud geld voor

Als Trump de wapenlobby de nek om wil draaien wens ik hem veel succes
Trump kan ervoor zorgen dat de wapenlobby zich meer op andere werelddelen van de wereld gaat richten en minder op Europa. Maar het zit hem meer in het gegeven dat je de wapensystemen nog wel kan kopen, maar dat ze niet meer betrouwbaar zijn.

De Nederlandse defensie blijft bijvoorbeeld gewoon werken met starlink. Toch best risicovol.
pi_217007092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik snap dat het moeilijk is, maar hij zegt letterlijk dat de aanval uit Oekraïne komt. Maar dat is niet hetzelfde als Oekraïne de schuld geven. Hoe graag je dat ook zou willen.
Punt is natuurlijk wel dat Musk zijn aanhang stuurt. Hij laat het woord Oekraïne vallen, en het werkt als een rode lap voor een stier.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:38:09 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007096
quote:
De Kruif heeft gelijk, het kan niet op korte termijn en dan denk ik dat 5 tot 10 jaar nog een vrij positieve schatting is maar het kan wel zegt hij ook

Hij gaat nergens in tegen wat iemand hier vandaag gezegd heeft volgens mij

Die andere twee kan ik niet lezen

Tech heb ik geen verstand
pi_217007102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
De Kruif heeft gelijk, het kan niet op korte termijn en dan denk ik dat 5 tot 10 jaar nog een vrij positieve schatting is maar het kan wel zegt hij ook

Hij gaat nergens in tegen wat iemand hier vandaag gezegd heeft volgens mij

Die andere twee kan ik niet lezen

Tech heb ik geen verstand
Ik heb net meerdere keren op mensen gereageerd die zeiden dat het 'snel' kan gaan. Maar inderdaad. Ik denk ook dat De Kruijf gelijk heeft. Dat is toch best ernstig? gezien de ontwikkelingen in Amerika nu?
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:40:49 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Trump kan ervoor zorgen dat de wapenlobby zich meer op andere werelddelen van de wereld gaat richten en minder op Europa. Maar het zit hem meer in het gegeven dat je de wapensystemen nog wel kan kopen, maar dat ze niet meer betrouwbaar zijn.

De Nederlandse defensie blijft bijvoorbeeld gewoon werken met starlink. Toch best risicovol.
Andere delen van de wereld zien ook wat er gebeurt met Oekraïne en in dat geval met Europa

En die zijn in de regel een stuk schimmig er en de landen hebben een stuk minder scrupules ... die kijken wel link uit om in dat uiterste geval dat Amerika alle Europese contracten stopzet daar ook nog maar groene sokken te kopen want die willen hun legers daadwerkelijk inzetten af en toe
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:41:14 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb net meerdere keren op mensen gereageerd die zeiden dat het 'snel' kan gaan. Maar inderdaad. Ik denk ook dat De Kruijf gelijk heeft. Dat is toch best ernstig? gezien de ontwikkelingen in Amerika nu?
Dat is snel

In defensieland en nee ik vind dat niet heel ernstig
pi_217007110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is natuurlijk wel dat Musk zijn aanhang stuurt. Hij laat het woord Oekraïne vallen, en het werkt als een rode lap voor een stier.
Ja en de kunst is om zelf dan niet in die val te trappen. Dat geldt echt voor beide de kanten.
pi_217007122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Andere delen van de wereld zien ook wat er gebeurt met Oekraïne en in dat geval met Europa

En die zijn in de regel een stuk schimmig er en de landen hebben een stuk minder scrupules ... die kijken wel link uit om in dat uiterste geval dat Amerika alle Europese contracten stopzet daar ook nog maar groene sokken te kopen want die willen hun legers daadwerkelijk inzetten af en toe
Dus jij denkt dat ondanks de grote bek van Trump, de soep niet zo heet gegeten wordt? en wat dan omtrent de NAVO, artikel 5? kunnen we op Amerika blijven vertrouwen? ondanks dat Musk op X al heeft lopen verkondigen dat uit de NAVO stappen wel een 'goed idee' zou zijn?

Ik vind het vrij absurd wat er allemaal gaande is...
pi_217007127
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is snel

In defensieland en nee ik vind dat niet heel ernstig
Waarom niet? en waarom zou je dan uberhaupt het streven moeten hebben? dan is het toch prima zoals het is? :)
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:46:24 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007132
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom niet? en waarom zou je dan uberhaupt het streven moeten hebben? dan is het toch prima zoals het is? :)
Ik vind het ook best, ik reageer alleen op jouw commentaar dat we zo afhankelijk zijn en dat we daarom niet snel over kunnen stappen

Kan wel, als we nu besluiten dan rollen de eerste units morgen binnen maar voordat alles geleverd en operationeel is ben je echt wel jaren verder

Ik zie de noodzaak alleen nog niet
pi_217007144
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind het ook best, ik reageer alleen op jouw commentaar dat we zo afhankelijk zijn en dat we daarom niet snel over kunnen stappen

Kan wel, als we nu besluiten dan rollen de eerste units morgen binnen maar voordat alles geleverd en operationeel is ben je echt wel jaren verder

Ik zie de noodzaak alleen nog niet
Maar waarom niet? vind jij dit Amerika nog wel te vertrouwen??

Neem dit bijvoorbeeld : https://eutoday.net/germany-concerned-over-f-35-kill-switch/
pi_217007158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat ondanks de grote bek van Trump, de soep niet zo heet gegeten wordt? en wat dan omtrent de NAVO, artikel 5? kunnen we op Amerika blijven vertrouwen? ondanks dat Musk op X al heeft lopen verkondigen dat uit de NAVO stappen wel een 'goed idee' zou zijn?

Ik vind het vrij absurd wat er allemaal gaande is...
Trump is iedereen die in de VS regering wat te zeggen heeft aan het vervangen door mensen die hem trouw zweren. De VS stemt in de VN en NAVO nu tegen de belangen van de rest van de westerse wereld. Dat is heel bedenkelijk. Maar over 4 jaar hebben we zeer waarschijnlijk weer een nieuwe president. En zoals @sp3c al zei, zijn de financiële belangen enorm. Met een "normale" president is dan alles weer snel bij het oude.

Dat verander je allemaal niet zo snel, dat heeft allemaal veel tijd nodig. Dus over 4 jaar weten we meer. En in de tussentijd kunnen we prima voor onszelf zorgen op militair gebied. Wat dat betreft is de ICT een groter probleem, maar dat is wel snel te verhelpen, als we daar de noodzaak van inzien.
pi_217007173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Trump is iedereen die in de VS regering wat te zeggen heeft aan het vervangen door mensen die hem trouw zweren. De VS stemt in de VN en NAVO nu tegen de belangen van de rest van de westerse wereld. Dat is heel bedenkelijk. Maar over 4 jaar hebben we zeer waarschijnlijk weer een nieuwe president. En zoals @:sp3c al zei, zijn de financiële belangen enorm. Met een "normale" president is dan alles weer snel bij het oude.

Dat verander je allemaal niet zo snel, dat heeft allemaal veel tijd nodig. Dus over 4 jaar weten we meer. En in de tussentijd kunnen we prima voor onszelf zorgen op militair gebied. Wat dat betreft is de ICT een groter probleem, maar dat is wel snel te verhelpen, als we daar de noodzaak van inzien.
Ja. Maar het lijkt mij zaak dat wij ook rekening houden dat de mogelijkheid dat de Trump-politiek doorzet...
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 12:56:40 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007191
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar waarom niet? vind jij dit Amerika nog wel te vertrouwen??

Neem dit bijvoorbeeld : https://eutoday.net/germany-concerned-over-f-35-kill-switch/
Niet meer of minder dan andere landen in het bondgenootschap

En die killswitch is onzin natuurlijk, zelfs als het kon verkoop je de dag dat je erop drukt nul wapens meer
pi_217007202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

En die killswitch is onzin natuurlijk, zelfs als het kon verkoop je de dag dat je erop drukt nul wapens meer
haha ja dat lijkt mij ook. Maar de gekte van Trump en de jaknikkers om hem heen blijven mij verbazen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:05:00 #223
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217007246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

Aan de andere kant. De dag dat je erop moet drukken zijn wapens verkopen wel je minste zorg.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:11:48 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
haha ja dat lijkt mij ook. Maar de gekte van Trump en de jaknikkers om hem heen blijven mij verbazen.
Trump zit er net een half uur

F35 is al jaren in massaproductie
pi_217007305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Trump zit er net een half uur

F35 is al jaren in massaproductie
Ja. NAVO bondgenootschap is er ook al heel lang. Toch is dat met Trump niet zo stabiel meer. Op zijn zachts gezegd.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:13:47 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus jij denkt
JAHAAAA
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:14:48 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. NAVO bondgenootschap is er ook al heel lang. Toch is dat met Trump niet zo stabiel meer. Op zijn zachts gezegd.
Ow ok, gelijk eruit stappen dan maar
pi_217007320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
JAHAAAA
:)
pi_217007336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow ok, gelijk eruit stappen dan maar
Nee. Maar wel ervoor zorgen dat men het ook zonder de Amerikanen zou kunnen. En dan het liefst ook nog op een niveau dat we niet constant een speelbal van andere zijn.
pi_217007341
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik wil dat eerst nog maar eens zien voordat ik het kan geloven. Het is ook in zijn eerste termijn gebleken dat hij iets heel hard roept om die woorden vervolgens weer in te trekken. Hij heeft in ieder geval wel voor elkaar dat Europa iets serieuzer aan haar eigen defensie gaat denken (en hopelijk ook werken).
pi_217007357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil dat eerst nog maar eens zien voordat ik het kan geloven. Het is ook in zijn eerste termijn gebleken dat hij iets heel hard roept om die woorden vervolgens weer in te trekken. Hij heeft in ieder geval wel voor elkaar dat Europa iets serieuzer aan haar eigen defensie gaat denken (en hopelijk ook werken).
Dan heb je het over eruit stappen. Dat geloof ik ook niet direct. Het gaat om vertrouwen. Dat als Amerika wel gewoon in de NAVO blijft, ze zich ook zullen houden aan artikel 5 als het volledig mis gaat..
pi_217007368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als het Trumps doel was om ons te verplichten heel veel Amerikaanse wapensystemen te kopen, heeft hij zo te zien een slechte deal gesloten.
pi_217007374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan heb je het over eruit stappen. Dat geloof ik ook niet direct. Het gaat om vertrouwen. Dat als Amerika wel gewoon in de NAVO blijft, ze zich ook zullen houden aan artikel 5 als het volledig mis gaat..
Dat niet doen staat wmb ook gelijk aan eruit stappen. In dat geval zouden we er verstandig aan doen om Amerika er zelf uit te trappen.
pi_217007382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zit er op te wachten dat Trump geld gaat vragen voor de Amerikaanse legerbasissen en de bescherming die ze bieden, inclusief de Atoomparaplu. Maar dan heeft hij waarschijnlijk te lang gewacht, dat had hij moeten doen voordat hij Vance naar München stuurde.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:24:46 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217007397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:

Net zoals dat ie niet letterlijk zegt dat ie Starklink gaat uitschakelen. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:29:02 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217007415

Uit het AD
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_217007431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik zit er op te wachten dat Trump geld gaat vragen voor de Amerikaanse legerbasissen en de bescherming die ze bieden, inclusief de Atoomparaplu. Maar dan heeft hij waarschijnlijk te lang gewacht, dat had hij moeten doen voordat hij Vance naar München stuurde.
Ik heb geen flauw idee. Volgens mij had hij het er recent over om een deel van die lui naar Hongarije te sturen.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:36:07 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Maar wel ervoor zorgen dat men het ook zonder de Amerikanen zou kunnen. En dan het liefst ook nog op een niveau dat we niet constant een speelbal van andere zijn.
Is geen kwestie van kunnen, we zijn een speelbal omdat we niet bereid zijn de tanden en de spierballen te laten zien tenzij de Amerikanen vooroplopen

Zolang die mindset niet veranderd maakt het geen reet uit hoeveel tanks we erbij kopen
pi_217007462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is geen kwestie van kunnen, we zijn een speelbal omdat we niet bereid zijn de tanden en de spierballen te laten zien tenzij de Amerikanen vooroplopen

Zolang die mindset niet veranderd maakt het geen reet uit hoeveel tanks we erbij kopen
Hoe zou die mindset moeten veranderen dan? wat moeten we concreet doen?
pi_217007469
De topics beginnen aardig door elkaar te lopen. Dit hoort (ook?) hier:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:06 schreef cynicus het volgende:

[..]
Oekraiene hoeft niet perse een tegenoffensief te lanceren. We pakken Von Clausewitz er even bij voor hoe je een attritie-oorlog wint.

Het 'enige' belangrijke is dat je het daarbij langer vol houdt dan de ander. Hoe kan Oekraine dat doen? Wat zijn de strategische overwegingen?

- Verdedigen kost je minder manschappen en materieel dan aanvallen.
- Oekraine is erg groot, jezelf dood verdedigen om klein een stukje ervan is niet effectief
- Ruil kleine stukjes grond in voor veel dode/gewonde Russen, Russisch materieel en tijd
- Laat sancties en de oorlogseconomie langzaamaan de Russische economie om zeep helpen.
- De Russische invasie culmineert, verliest zijn slagkracht en/of het volk heeft geen zin meer om Putin in zijn imperialistische doelen te steunen.
- Wacht tot Rusland zelf om tafel wil om zo betere vredescondities te krijgen voor Oekraiene en Europa.

Het enige wat Europa hoeft te doen is de economie van Oekraine overeind houden en het leger te voorzien van moderne wapens om het aantal doden aan Oekraiense zijde te minimaliseren. Met een economie die 10-15x groter is dan Rusland en dus zonder de noodzaak tot een oorlogseconomie kan Europa dit oneindig langer volhouden dan Rusland (tenzij de pro-Russische poppetjes de overhand krijgen).

Natuurlijk kan Oekraine ook tegenaanvallen doen. Om tactische winsten te boeken, om de moreel een boost te geven, om betere 'kaarten' voor de onderhandelingen te krijgen. Maar Oekraine zal daarbij zuinig met zijn manschappen om moeten gaan.
pi_217007473
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Net zoals dat ie niet letterlijk zegt dat ie Starklink gaat uitschakelen. :D
Sterker nog, volgens onderstaande link blijkt zelfs dat hij helemaal niet van plan is dat ooit uit te schakelen.

Maar dat staat natuurlijk haaks op het idee dat Musk een grote lul is.

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

quote:
To be extremely clear, no matter how much I disagree with the Ukraine policy, Starlink will never turn off its terminals," Musk wrote in an X post on Sunday
Die bewuste tweet zie ik hier dan weer niet langs komen.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:42:40 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe zou die mindset moeten veranderen dan? wat moeten we concreet doen?
Waar nodig wel onze spierballen en tanden laten zien
pi_217007486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waar nodig wel onze spierballen en tanden laten zien
Ja. Maar heb je concrete voorbeelden waarin wij dat niet hebben gedaan, waar het wel beter was geweest? en komt het gebrek aan spierballen en tanden niet vooral, omdat we er daadwerkelijk een gebrek aan hebben? wat je niet hebt, kan je niet laten zien
pi_217007524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Maar heb je concrete voorbeelden waarin wij dat niet hebben gedaan, waar het wel beter was geweest? en komt het gebrek aan spierballen en tanden niet vooral, omdat we er daadwerkelijk een gebrek aan hebben? wat je niet hebt, kan je niet laten zien
Irak, 2002. Toen hebben we ook niet gezegd; zoeken jullie t fijn zelf uit, wij doen niet mee met deze onzin.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:52:47 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die he ik al duizend keer gegeven in deze reeks

Bosnië
Libië
Somalië
Jemen

Noem het maar op
pi_217007537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die he ik al duizend keer gegeven in deze reeks

Bosnië
Libië
Somalië
Jemen

Noem het maar op
Als we wat konden doen, hadden we het vast gedaan. We hebben helaas nauwelijks iets van waarde meer qua defensie.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 13:54:06 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Irak, 2002. Toen hebben we ook niet gezegd; zoeken jullie t fijn zelf uit, wij doen niet mee met deze onzin.
Nee Irak is nooit ons probleem geweest

Amerikanen mogen blij zijn dat ze überhaupt hulp hebben gehad
pi_217007552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Inderdaad.

Nou moeten we bijvoorbeeld aan BAE in Engeland gaan vragen om de elektronica van onze F-35's te gaan vervangen. Onze SM-2 en SM-3 vervangen door Meteor en Taurus raketten. Thales een Patriot-vervanger laten maken. De openstaande F-35 orders schrappen en vervangen door orders voor Rafale en Gripen jachtvliegtuigen.

Tja, het kost tijd en geld, maar het is allemaal te overzien en het maakt het voor ons veel beter.
Waarom wil je een luchtdoelraket vervangen met Taurus?
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 14:03:34 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217007618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als we wat konden doen, hadden we het vast gedaan. We hebben helaas nauwelijks iets van waarde meer qua defensie.
Hoezo niks?

Navo beschikt over 134 fregatten, ook zonder de VS want die hebben geen fregatten meer

Ook 7 vliegdekschepen (8 als Garibaldi nog inzetbaar is)

Jij noemt dat niks maar noem mij nog een organisatie met een dergelijke slagkracht

Naast china
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')