abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217006515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ambtelijke molens malen langzaam.

Een bestaand wapensysteem kopen is op zich heel simpel, maar achter de schermen moet je er budget voor maken en de organisatie en bestaande systemen er op aanpassen.

En als je iets nieuws wilt laten maken, zoals nieuwe fregatten of een Patriot-vervanger, dan wil iedereen daar over meebeslissen.

Daar staat tegenover, dat als we ze NU nodig hebben, het ook heel snel kan gaan, zoals we ook in Oekraïne zien. Als de nood hoog is, kan er ineens veel.
Ik beschik zelf niet over de kennis. Dus ben gedwongen af te gaan op de opinie van mensen die beweren er wel verstand van te hebben.

https://wnl.tv/2025/03/10(...)wel-een-of-twee-jaar.
pi_217006534
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik beschik zelf niet over de kennis. Dus ben gedwongen af te gaan op de opinie van mensen die beweren er wel verstand van te hebben.

Als je aan een expert vraagt hoe het er mee staat en hij zegt "er is niets aan de hand", dan hoef je het niet te publiceren. En dan komt die expert ook niet in het nieuws. "Het is weer lekker weer" is ook alleen nieuws als je daar aan toe kan voegen: "het gaat wel hard met de opwarming van het klimaat!".
  dinsdag 11 maart 2025 @ 11:10:07 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217006537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het probleem is dat blijkbaar mensen denken dat we NU kansloos zijn wanneer de VS echt afscheid neemt en dat is niet zo. We hebben NU voldoende middelen voor de vijanden van NU. We moeten alleen zorgen dat we STRAKS ook voldoende middelen hebben tegen de vijanden van STRAKS.

En ja als de VS bedenkt dat wij een vijand zijn dan zijn we momenteel kansloos, maar dan is de hele wereld sowieso fucked, dat gaat namelijk nucleair eindigen.
pi_217006543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja, doe ik daar aan mee dan? Aan het overdrijven van dat gevaar? We moeten zorgen dat we een Europese defensie zonder Amerikaanse hulp of materiaal organiseren, dat is goed mogelijk tegen een uiterst beperkt budget van max 3%.

Het worden van een wereldmacht betekent niet dat we ons net zo moeten organiseren als de VS. Roofkapitalisme, onderdrukking van (delen van) de eigen bevolking zijn keuzes die wij niet gemaakt hebben en ook vooral niet moeten maken. Maar om onze welvaart en welzijn te behouden is het noodzakelijk om on par te komen met de VS (en China) op belangrijke gebieden als AI, technologie in diverse sectoren en natuurlijk defensie. Simpelweg om te voorkomen dat we gechanteerd kunnen worden door de volgende idioot van de dag.
Als je met een coalitie van welwillende gezamenlijk net zo'n militaire wereldmacht wil worden als Amerika, dan zal de volledige focus naar defensie moeten gaan en dan zal je andere dingen gaan verwaarlozen.

Het is mij een raadsel waarom je dat zou willen.
pi_217006550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je aan een expert vraagt hoe het er mee staat en hij zegt "er is niets aan de hand", dan hoef je het niet te publiceren. En dan komt die expert ook niet in het nieuws. "Het is weer lekker weer" is ook alleen nieuws als je daar aan toe kan voegen: "het gaat wel hard met de opwarming van het klimaat!".
Punt is dat ik alleen maar experts lees die nogal ernstig zijn. Dus zou heel erg graag bronnen van jou zien van experts die 'positiever' zijn.
pi_217006555
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het probleem is dat blijkbaar mensen denken dat we NU kansloos zijn wanneer de VS echt afscheid neemt en dat is niet zo. We hebben NU voldoende middelen voor de vijanden van NU. We moeten alleen zorgen dat we STRAKS ook voldoende middelen hebben tegen de vijanden van STRAKS.

En ja als de VS bedenkt dat wij een vijand zijn dan zijn we momenteel kansloos, maar dan is de hele wereld sowieso fucked, dat gaat namelijk nucleair eindigen.
Hoezo weet jij het beter dan deze meneer?

Zo doen wij dat toch ook niet als het om andere onderwerpen gaat?
pi_217006559
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Als je met een coalitie van welwillende gezamenlijk net zo'n militaire wereldmacht wil worden als Amerika, dan zal de volledige focus naar defensie moeten gaan en dan zal je andere dingen gaan verwaarlozen.
Dat is helemaal niet het streven en moeten we ook ver van wegblijven natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217006566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet het streven en moeten we ook ver van wegblijven natuurlijk.
Ik reageerde op iemand die van mening was dat wij net zo'n grote wereldmacht moeten worden als Amerika.
pi_217006581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is dat ik alleen maar experts lees die nogal ernstig zijn. Dus zou heel erg graag bronnen van jou zien van experts die 'positiever' zijn.
Dat heb ik net uit zitten leggen. Een expert is vaak iemand die er een boek over heeft geschreven dat hij of zij graag wil verkopen. Daar staat dus ook niet in: "er is niets aan de hand". Dan is het ook een heel kort boek. Daar staat ook niet in: "alles gaat goed! Uitstekend, zelfs!". Dat heeft het zelfde probleem. Daar staat in: "pas op! Het gaat helemaal fout! Als we nu niet snel ingrijpen, zijn we allemaal genaaid!"

Zo werkt dat.
pi_217006584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik reageerde op iemand die van mening was dat wij net zo'n grote wereldmacht moeten worden als Amerika.
Dat kan en als Europa kunnen we (denk ik) dat helemaal niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 maart 2025 @ 11:17:24 #186
403588 mcmlxiv
pi_217006589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is mij een raadsel waarom je dat zou willen.
Hoe kom je daar toch bij? Max 3% van het Europese BBP, inclusief Europa is ruim 600 miljard Euro. Dat is prima te dragen zonder dat we drastisch op zaken als zorg of onderwijs hoeven te bezuinigen.

En ja, met een wereldmacht gaat het over veel meer dan militair. Er lijken nu twee uitkomsten mogelijk, waarbij in elke uitkomst ruimte is voor 3 wereldmachten.

Uitkomst 1 is Amerika, China en Rusland met een uitgeknepen Europa.
Uitkomst 2 is Amerika, China en Europa met een Rusland wat er een beetje bij bungelt.

Die laatste uitkomst kan alleen wanneer we gaan begrijpen dat we voor strategische middelen geen of zo weinig mogelijk afhankelijkheden met derden kennen. Dat definieert een wereldmacht.
pi_217006598
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat heb ik net uit zitten leggen. Een expert is vaak iemand die er een boek over heeft geschreven dat hij of zij graag wil verkopen. Daar staat dus ook niet in: "er is niets aan de hand". Dan is het ook een heel kort boek. Daar staat ook niet in: "alles gaat goed! Uitstekend, zelfs!". Dat heeft het zelfde probleem. Daar staat in: "pas op! Het gaat helemaal fout! Als we nu niet snel ingrijpen, zijn we allemaal genaaid!"

Zo werkt dat.
Dus je zet 'experts' allemaal weg als: 'die willen gefwoon iets verkopen', maar vervolgens heb je zelf niets om de consensus onder die experts te kunnen weerleggen.

Ja nee sorry. Het is allemaal niet heel erg overtuigend.
pi_217006615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe kom je daar toch bij? Max 3% van het Europese BBP, inclusief Europa is ruim 600 miljard Euro. Dat is prima te dragen zonder dat we drastisch op zaken als zorg of onderwijs hoeven te bezuinigen.
Ja klopt. En al die extra kazernes, wapentuig gaat ook echt goed zijn voor de klimaatdoelstellingen enz.

Man, als ik moet gaan uitleggen dat pure focus op defensie ervoor gaat zorgen dat de focus elders minder word, weet ik het ook niet meer....

Ik prijs mijzelf wel gelukkig dat defensie altijd heel verantwoordelijk omgaat met chemische middelen. :)
pi_217006669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus je zet 'experts' allemaal weg als: 'die willen gefwoon iets verkopen', maar vervolgens heb je zelf niets om de consensus onder die experts te kunnen weerleggen.

Consensus is iets heel anders dan nieuwswaarde. Dat noemen we een bubbel. En hoe kom je aan dat nieuws? Google? YouTube? Je weet toch, dat die dingen aanbieden die lijken op dingen waar jij in het verleden naar gekeken hebt? Dat ze andere mensen andere dingen laten zien, aan de hand van hun voorkeuren?

Er zijn genoeg wetenschappelijke rapporten die de verschillende wapensystemen naast elkaar zetten. Maar die kom je niet tegen in de sociale media.
pi_217006684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja klopt. En al die extra kazernes, wapentuig gaat ook echt goed zijn voor de klimaatdoelstellingen enz.

Man, als ik moet gaan uitleggen dat pure focus op defensie ervoor gaat zorgen dat de focus elders minder word, weet ik het ook niet meer....

Ik prijs mijzelf wel gelukkig dat defensie altijd heel verantwoordelijk omgaat met chemische middelen. :)
Als je geen wapens wilt gebruiken, moet je er zoveel hebben dat niemand je aan durft te vallen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 11:40:25 #191
403588 mcmlxiv
pi_217006737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat wil je nou?
- Janken over dat we niet zonder Amerika kunnen?
- Of janken dat zonder Amerika consequenties heeft?

De reden dat experts bezorgd zijn, zijn de burgers van Europa. Lui, gemakzuchtig, dom, reactief, jankerig en alle problemen liggen altijd aan Europa, politici, asielzoekers of natuurlijk de Rabobank. Die burgers duidelijk maken dat er structureel iets moet veranderen is een uitdaging.
pi_217006750
quote:

[..]

Dit raad YouTube mij bijvoorbeeld aan:

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 11:55:50 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217006844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je hebt het vertrouwen dat Trump-Amerika een goede handelspartner blijft wat betreft wapens? betrouwbaar ook? dat wij bijvoorbeeld niet zelfstandig de Patriots aan oekraine kunnen leveren. Dat is toch een probleem?
Das een heel ander probleem en atm vooral een Oekraïns probleem

Zo werkt de wapenindustrie nu eenmaal ik ken een voorbeeld weet de details niet meer uit mijn hoofd waarbij wij tanks wilde verkopen aan chili of Peru omdat wij daar prima betrekkingen mee hebben vanwege de verkoop van fregatten waar ze heel tevreden over zijn

Die verkoop werd geblokkeerd door Duitsland omdat die zelf dezelfde tanks in de etalage hadden staan

Wil je dat voorkomen moet je letterlijk alles zelf in eigen huis bouwen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 11:57:14 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217006855
quote:

[..]

Geef dan minimaal een quote of een linkje zodat wij ook weten wat die experts allemaal zeggen want op deze manier is het een stropop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217006866
Volgens Musk komt de aanval op X uit Oekraïne.

https://x.com/Boreout/sta(...)A38vfD49WHgY4pg&s=19
pi_217006994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:59 schreef polderturk het volgende:

Tenzij er een andere quote is van Musk buiten het interview; hij heeft gezegd dat de aanval uit Oekraïne komt. Ik lees/of heb niet gehoord dat hij de schuld aan Oekraïne geeft.
pi_217007010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Consensus is iets heel anders dan nieuwswaarde. Dat noemen we een bubbel. En hoe kom je aan dat nieuws? Google? YouTube? Je weet toch, dat die dingen aanbieden die lijken op dingen waar jij in het verleden naar gekeken hebt? Dat ze andere mensen andere dingen laten zien, aan de hand van hun voorkeuren?

Er zijn genoeg wetenschappelijke rapporten die de verschillende wapensystemen naast elkaar zetten. Maar die kom je niet tegen in de sociale media.
Geef de bronnen eens dan?????
pi_217007012
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Tenzij er een andere quote is van Musk buiten het interview; hij heeft gezegd dat de aanval uit Oekraïne komt. Ik lees/of heb niet gehoord dat hij de schuld aan Oekraïne geeft.
Ja, lekker makkelijk. "Ik dacht alleen naar hardop..."
pi_217007016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:59 schreef polderturk het volgende:

Oekraïne wil waarschijnlijk 20% van X en excuses van Musk, zonder garanties betreffende nieuwe DDoS.
pi_217007018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je geen wapens wilt gebruiken, moet je er zoveel hebben dat niemand je aan durft te vallen.
Dat is waar. Maar we moeten wel uitkijken dat we niet in een soort defensie-paranoia komen. Er zijn wel meer belangrijke dingen.

Als die grote kazerne die ze willen bouwen in omgeving Ermelo weer een grote PFAS gebied wordt, kan je over jaren mensen met kanker naar het front sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')