Ik beschik zelf niet over de kennis. Dus ben gedwongen af te gaan op de opinie van mensen die beweren er wel verstand van te hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ambtelijke molens malen langzaam.
Een bestaand wapensysteem kopen is op zich heel simpel, maar achter de schermen moet je er budget voor maken en de organisatie en bestaande systemen er op aanpassen.
En als je iets nieuws wilt laten maken, zoals nieuwe fregatten of een Patriot-vervanger, dan wil iedereen daar over meebeslissen.
Daar staat tegenover, dat als we ze NU nodig hebben, het ook heel snel kan gaan, zoals we ook in Oekraïne zien. Als de nood hoog is, kan er ineens veel.
Als je aan een expert vraagt hoe het er mee staat en hij zegt "er is niets aan de hand", dan hoef je het niet te publiceren. En dan komt die expert ook niet in het nieuws. "Het is weer lekker weer" is ook alleen nieuws als je daar aan toe kan voegen: "het gaat wel hard met de opwarming van het klimaat!".quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beschik zelf niet over de kennis. Dus ben gedwongen af te gaan op de opinie van mensen die beweren er wel verstand van te hebben.
https://wnl.tv/2025/03/10(...)wel-een-of-twee-jaar.
Het probleem is dat blijkbaar mensen denken dat we NU kansloos zijn wanneer de VS echt afscheid neemt en dat is niet zo. We hebben NU voldoende middelen voor de vijanden van NU. We moeten alleen zorgen dat we STRAKS ook voldoende middelen hebben tegen de vijanden van STRAKS.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beschik zelf niet over de kennis. Dus ben gedwongen af te gaan op de opinie van mensen die beweren er wel verstand van te hebben.
https://wnl.tv/2025/03/10(...)wel-een-of-twee-jaar.
Als je met een coalitie van welwillende gezamenlijk net zo'n militaire wereldmacht wil worden als Amerika, dan zal de volledige focus naar defensie moeten gaan en dan zal je andere dingen gaan verwaarlozen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, doe ik daar aan mee dan? Aan het overdrijven van dat gevaar? We moeten zorgen dat we een Europese defensie zonder Amerikaanse hulp of materiaal organiseren, dat is goed mogelijk tegen een uiterst beperkt budget van max 3%.
Het worden van een wereldmacht betekent niet dat we ons net zo moeten organiseren als de VS. Roofkapitalisme, onderdrukking van (delen van) de eigen bevolking zijn keuzes die wij niet gemaakt hebben en ook vooral niet moeten maken. Maar om onze welvaart en welzijn te behouden is het noodzakelijk om on par te komen met de VS (en China) op belangrijke gebieden als AI, technologie in diverse sectoren en natuurlijk defensie. Simpelweg om te voorkomen dat we gechanteerd kunnen worden door de volgende idioot van de dag.
Punt is dat ik alleen maar experts lees die nogal ernstig zijn. Dus zou heel erg graag bronnen van jou zien van experts die 'positiever' zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je aan een expert vraagt hoe het er mee staat en hij zegt "er is niets aan de hand", dan hoef je het niet te publiceren. En dan komt die expert ook niet in het nieuws. "Het is weer lekker weer" is ook alleen nieuws als je daar aan toe kan voegen: "het gaat wel hard met de opwarming van het klimaat!".
Hoezo weet jij het beter dan deze meneer?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het probleem is dat blijkbaar mensen denken dat we NU kansloos zijn wanneer de VS echt afscheid neemt en dat is niet zo. We hebben NU voldoende middelen voor de vijanden van NU. We moeten alleen zorgen dat we STRAKS ook voldoende middelen hebben tegen de vijanden van STRAKS.
En ja als de VS bedenkt dat wij een vijand zijn dan zijn we momenteel kansloos, maar dan is de hele wereld sowieso fucked, dat gaat namelijk nucleair eindigen.
Dat is helemaal niet het streven en moeten we ook ver van wegblijven natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Als je met een coalitie van welwillende gezamenlijk net zo'n militaire wereldmacht wil worden als Amerika, dan zal de volledige focus naar defensie moeten gaan en dan zal je andere dingen gaan verwaarlozen.
Ik reageerde op iemand die van mening was dat wij net zo'n grote wereldmacht moeten worden als Amerika.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het streven en moeten we ook ver van wegblijven natuurlijk.
Dat heb ik net uit zitten leggen. Een expert is vaak iemand die er een boek over heeft geschreven dat hij of zij graag wil verkopen. Daar staat dus ook niet in: "er is niets aan de hand". Dan is het ook een heel kort boek. Daar staat ook niet in: "alles gaat goed! Uitstekend, zelfs!". Dat heeft het zelfde probleem. Daar staat in: "pas op! Het gaat helemaal fout! Als we nu niet snel ingrijpen, zijn we allemaal genaaid!"quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is dat ik alleen maar experts lees die nogal ernstig zijn. Dus zou heel erg graag bronnen van jou zien van experts die 'positiever' zijn.
Dat kan en als Europa kunnen we (denk ik) dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die van mening was dat wij net zo'n grote wereldmacht moeten worden als Amerika.
Hoe kom je daar toch bij? Max 3% van het Europese BBP, inclusief Europa is ruim 600 miljard Euro. Dat is prima te dragen zonder dat we drastisch op zaken als zorg of onderwijs hoeven te bezuinigen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je met een coalitie van welwillende gezamenlijk net zo'n militaire wereldmacht wil worden als Amerika, dan zal de volledige focus naar defensie moeten gaan en dan zal je andere dingen gaan verwaarlozen.
Het is mij een raadsel waarom je dat zou willen.
Dus je zet 'experts' allemaal weg als: 'die willen gefwoon iets verkopen', maar vervolgens heb je zelf niets om de consensus onder die experts te kunnen weerleggen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heb ik net uit zitten leggen. Een expert is vaak iemand die er een boek over heeft geschreven dat hij of zij graag wil verkopen. Daar staat dus ook niet in: "er is niets aan de hand". Dan is het ook een heel kort boek. Daar staat ook niet in: "alles gaat goed! Uitstekend, zelfs!". Dat heeft het zelfde probleem. Daar staat in: "pas op! Het gaat helemaal fout! Als we nu niet snel ingrijpen, zijn we allemaal genaaid!"
Zo werkt dat.
Ja klopt. En al die extra kazernes, wapentuig gaat ook echt goed zijn voor de klimaatdoelstellingen enz.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? Max 3% van het Europese BBP, inclusief Europa is ruim 600 miljard Euro. Dat is prima te dragen zonder dat we drastisch op zaken als zorg of onderwijs hoeven te bezuinigen.
Consensus is iets heel anders dan nieuwswaarde. Dat noemen we een bubbel. En hoe kom je aan dat nieuws? Google? YouTube? Je weet toch, dat die dingen aanbieden die lijken op dingen waar jij in het verleden naar gekeken hebt? Dat ze andere mensen andere dingen laten zien, aan de hand van hun voorkeuren?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus je zet 'experts' allemaal weg als: 'die willen gefwoon iets verkopen', maar vervolgens heb je zelf niets om de consensus onder die experts te kunnen weerleggen.
Ja nee sorry. Het is allemaal niet heel erg overtuigend.
Als je geen wapens wilt gebruiken, moet je er zoveel hebben dat niemand je aan durft te vallen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja klopt. En al die extra kazernes, wapentuig gaat ook echt goed zijn voor de klimaatdoelstellingen enz.
Man, als ik moet gaan uitleggen dat pure focus op defensie ervoor gaat zorgen dat de focus elders minder word, weet ik het ook niet meer....
Ik prijs mijzelf wel gelukkig dat defensie altijd heel verantwoordelijk omgaat met chemische middelen.
Wat wil je nou?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja klopt. En al die extra kazernes, wapentuig gaat ook echt goed zijn voor de klimaatdoelstellingen enz.
Man, als ik moet gaan uitleggen dat pure focus op defensie ervoor gaat zorgen dat de focus elders minder word, weet ik het ook niet meer....
Ik prijs mijzelf wel gelukkig dat defensie altijd heel verantwoordelijk omgaat met chemische middelen.
Dit raad YouTube mij bijvoorbeeld aan:quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus je zet 'experts' allemaal weg als: 'die willen gefwoon iets verkopen', maar vervolgens heb je zelf niets om de consensus onder die experts te kunnen weerleggen.
Das een heel ander probleem en atm vooral een Oekraïns probleemquote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het vertrouwen dat Trump-Amerika een goede handelspartner blijft wat betreft wapens? betrouwbaar ook? dat wij bijvoorbeeld niet zelfstandig de Patriots aan oekraine kunnen leveren. Dat is toch een probleem?
Geef dan minimaal een quote of een linkje zodat wij ook weten wat die experts allemaal zeggen want op deze manier is het een stropopquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tenzij er een andere quote is van Musk buiten het interview; hij heeft gezegd dat de aanval uit Oekraïne komt. Ik lees/of heb niet gehoord dat hij de schuld aan Oekraïne geeft.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:59 schreef polderturk het volgende:
Volgens Musk komt de aanval op X uit Oekraïne.
https://x.com/Boreout/sta(...)A38vfD49WHgY4pg&s=19
Geef de bronnen eens dan?????quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Consensus is iets heel anders dan nieuwswaarde. Dat noemen we een bubbel. En hoe kom je aan dat nieuws? Google? YouTube? Je weet toch, dat die dingen aanbieden die lijken op dingen waar jij in het verleden naar gekeken hebt? Dat ze andere mensen andere dingen laten zien, aan de hand van hun voorkeuren?
Er zijn genoeg wetenschappelijke rapporten die de verschillende wapensystemen naast elkaar zetten. Maar die kom je niet tegen in de sociale media.
Ja, lekker makkelijk. "Ik dacht alleen naar hardop..."quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tenzij er een andere quote is van Musk buiten het interview; hij heeft gezegd dat de aanval uit Oekraïne komt. Ik lees/of heb niet gehoord dat hij de schuld aan Oekraïne geeft.
Oekraïne wil waarschijnlijk 20% van X en excuses van Musk, zonder garanties betreffende nieuwe DDoS.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:59 schreef polderturk het volgende:
Volgens Musk komt de aanval op X uit Oekraïne.
https://x.com/Boreout/sta(...)A38vfD49WHgY4pg&s=19
Dat is waar. Maar we moeten wel uitkijken dat we niet in een soort defensie-paranoia komen. Er zijn wel meer belangrijke dingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je geen wapens wilt gebruiken, moet je er zoveel hebben dat niemand je aan durft te vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |