abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:28:17 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217010344
Nederland sukkelt overal achteraan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:29:27 #102
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217010360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
Dick Scholz
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217010386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
Achja misschien ook maar beter dat we Europa laten beslissen wat er gebeurt. Wij hebben blijkbaar niets meer bij te dragen behalve in negatief opzicht. Misschien kan Caroline nu nog een keer met vuisten op tafels slaan, met een beetje geluk hebben ze in Brussel nu wel wat anders aan hun hoofd.

En uiteraard laat Omtzigt weer zien geen haar beter te zijn dan Wilders.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:33:36 #104
38496 Perrin
pi_217010403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Achja misschien ook maar beter dat we Europa laten beslissen wat er gebeurt. Wij hebben blijkbaar niets meer bij te dragen behalve in negatief opzicht. Misschien kan Caroline nu nog een keer met vuisten op tafels slaan, met een beetje geluk hebben ze in Brussel nu wel wat anders aan hun hoofd.

En uiteraard laat Omtzigt weer zien geen haar beter te zijn dan Wilders.
Yup. Van Nederland hoeft de rest van Europa weinig meer te verwachten. De provinciaaltjes hebben het roer in handen.
pi_217010412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:29 schreef Szura het volgende:

[..]
Dick Scholz
Zullen we de regeringspartijen hier gewoon verantwoordelijk voor houden. Vind dat de PVV, VVD, NSC en BBB anders echt te gemakkelijk wegkomen met deze wantoestand.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:36:20 #106
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_217010431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:40 schreef MoreDakka het volgende:
De inflatie blijft maar oplopen, is er nog iemand in de politiek die zich daar mee bezig houdt?
Volgens de minister van EKZ valt het wel met de inflatie omdat de lonen ook omhoog gaan.....
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:37:23 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217010446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou toch zeggen dat momenteel genoeg uitdagingen hebben in dit land om 'nog een jaartje doormodderen' een bar slecht idee te vinden.
Ach we echt beter willen moet het nog net meer tot de koppen van veel mensen doordringen waarvoor ze gekozen hebben. Dat lijkt de goede kant op te gaan maar nog net niet voldoende. Even geduld nog en het zal zich uitbetalen.
pi_217010458
Wat valt NSC / Pieter Omtzigt hard door de mand zeg, ongelooflijk. :{
pi_217010459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zullen we de regeringspartijen hier gewoon verantwoordelijk voor houden. Vind dat de PVV, VVD, NSC en BBB anders echt te gemakkelijk wegkomen met deze wantoestand.
Nee natuurlijk niet Schoof is de minister president. Het is ook zijn verantwoordelijkheid om met een mond met zijn kabinet te spreken wat hij overduidelijk niet doet.

En Omtzigt zou een keer een middelbare schoolboek economie open moeten slaan. Als hij altijd zo doodsbang is van investeringen in de toekomst en geld lenen voor noodzakelijke investeringen.
Serieus wat denkt hij dat eindeloos bezuinigen geen risicos met zich meebrengt :')
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:39:14 #110
38496 Perrin
pi_217010469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach we echt beter willen moet het nog net meer tot de koppen van veel mensen doordringen waarvoor ze gekozen hebben. Dat lijkt de goede kant op te gaan maar nog net niet voldoende. Even geduld nog en het zal zich uitbetalen.
Harde waarheid.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 18:45:12 #111
236264 crew  capricia
pi_217010553
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:38 schreef Breekfast het volgende:
Inderdaad.
Lekker makkelijk je terug trekken achter de dijken. Omdat we achter Duitsland liggen.
Ik vind dit toch wel heel ernstig. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:46:54 #112
38496 Perrin
pi_217010611
Onvolwassen en asociaal, past precies bij dit kabinet.
pi_217010636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Harde waarheid.
Zoals ze in Amerika na 4 jaar Trump hadden geleerd dat het geen goed idee was zeker. Het idee dat een kabinet dat faalt of niks doet stemmers de goede kant op beweegt is niet meer dan een cope als je het mij vraagt. Het kan, het kan net zo goed de andere kant op bewegen. Zeker in deze onzekere tijden moet je leiderschap hebben, zo stuurloos rondvaren worden de problemen en verdeeldheid enkel groter.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 18:51:00 #114
236264 crew  capricia
pi_217010643
Ben benieuwd wanneer de VVD de stekker er uit trekt.
Dit kan toch niet mensen.
- Goethe, “Faust”
pi_217010645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:38 schreef Breekfast het volgende:
Tegen Eurobonds en voor strengere begrotingen is wel het originele punt waarmee hij zijn roem in de Kamer pakte. Dat roept hij al 25 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 18:54:29 #116
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217010670
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:51 schreef capricia het volgende:
Dat durven ze niet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217010672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

En Omtzigt zou een keer een middelbare schoolboek economie open moeten slaan. Als hij altijd zo doodsbang is van investeringen in de toekomst en geld lenen voor noodzakelijke investeringen.
Serieus wat denkt hij dat eindeloos bezuinigen geen risicos met zich meebrengt :')
Hij is econometrist, een zwaardere economiestudie hebben we niet. En ik snap dat optimisme over landen die zich nog verder in de schulden steken ook niet: nog niet zo lang geleden viel Italië bijna om, dan was de hele euro mee ingestort.

Die defensieuitgaven buiten de 3% plaatsen is gewoon echt een slecht idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217010772
Naast dat Omtzigt al verantwoordelijk was voor het schrappen van de hardheidsclausule rondom de toeslagenaffaire is hij nu verantwoordelijk voor het tegenhouden van rearm.

Met zijn opt out voert hij een achterhoedegevecht over wat hij bij asiel zoals de Denen. Wat een goed bestuur.

Edit: dat hij als econometrist niet het verschil tussen eurobonds snapt en het onderpand uit de al gereserveerde begrotingsruimte is ook grappig. Voor de 150 mld, de andere 650 mld komen uit schuld.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2025 19:06:03 ]
pi_217010776
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij is econometrist, een zwaardere economiestudie hebben we niet. En ik snap dat optimisme over landen die zich nog verder in de schulden steken ook niet: nog niet zo lang geleden viel Italië bijna om, dan was de hele euro mee ingestort.

Die defensieuitgaven buiten de 3% plaatsen is gewoon echt een slecht idee.
Ik weet dat hij econometrist zegt te zijn, dat blijkt nergens uit. Zijn doodsangst voor investeringen is duidelijk niet wetenschappelijk onderbouwd. Dus zelfs Partij voor de Dieren is op dit moment voor investering in Europese wapens. Maar Pietertje ziet weer beren op de weg.

Optimisme dat investeringen in noodzakelijke industrie zich eigenlijk altijd terugbetalen is meer realisme. Doen alsof geleend geld investeren meer risico met zich meedraagt dan Europa speelbal van wereldmachten laten zijn.
Alsof Draghi niet ook al vaker aan de alarmbel heeft gehangen dat Europa niet investeert. Jeweetwel Draghi die in tegenstelling tot Omtzigt wel laat blijken iets van economie te begrijpen. Juist doodsbang economieen dood laten bloeden bij gebrek aan investeringen vergoot de risicos voor de toekomst.
pi_217010796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik weet dat hij econometrist zegt te zijn, dat blijkt nergens uit. Zijn doodsangst voor investeringen is duidelijk niet wetenschappelijk onderbouwd. Dus zelfs Partij voor de Dieren is op dit moment voor investering in Europese wapens. Maar Pietertje ziet weer beren op de weg.

Optimisme dat investeringen in noodzakelijke industrie zich eigenlijk altijd terugbetalen is meer realisme. Doen alsof geleend geld investeren meer risico met zich meedraagt dan Europa speelbal van wereldmachten laten zijn.
Alsof Draghi niet ook al vaker aan de alarmbel heeft gehangen dat Europa niet investeerd. Jeweetwel Draghi die in tegenstelling tot Omtzigt wel laat blijken iets van economie te begrijpen.
Ik ben het ook wel eens met investeren in defensie, maar Draghi was ook exact degene die de noodklok luidde over Italië dat bijna instortte. Dat lijkt iedereen nu gewoon vergeten. Het investeren in defensie en het verkleinen van de staatsschulden in veel landen zal echt gewoon samen moeten gaan.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:08:08 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217010805
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:51 schreef capricia het volgende:
Waarom, ze krijgen hun zin toch wel want Dick gaat gewoon meedoen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:08:09 #122
436222 Japepk
Padvinder
pi_217010806
Is er nu ergens een debat wat jullie aan het kijken zijn?
't Echte en 't ware!
pi_217010814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben het ook wel eens met investeren in defensie, maar Draghi was ook exact degene die de noodklok luidde over Italië dat bijna instortte. Dat lijkt iedereen nu gewoon vergeten. Het investeren in defensie en het verkleinen van de staatsschulden in veel landen zal echt gewoon samen moeten gaan.
De staatsschulden verkleinen gaat makkelijker met Eurobonds dan hoeven Italianen niet meer duurder te lenen dan wij. Maarja daar wil Pieter dus voorliggen blijkbaar, gelukkig dat hij bij de volgende verkiezing totaal irrelevant is. Dan kan hij misschien de rol van Eerdmans op zich nemen maar in plaats van bij alles ja knikken bij alles nee schudden.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 19:09:57 #124
236264 crew  capricia
pi_217010816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Naast dat Omtzigt al verantwoordelijk was voor het schrappen van de hardheidsclausule rondom de toeslagenaffaire is hij nu verantwoordelijk voor het tegenhouden van rearm.

Met zijn opt out voert hij een achterhoedegevecht over wat hij bij asiel zoals de Denen. Wat een goed bestuur.

Edit: dat hij als econometrist niet het verschil tussen eurobonds snapt en het onderpand uit de al gereserveerde begrotingsruimte is ook grappig. Voor de 150 mld, de andere 650 mld komen uit schuld.
Ik neem aan de regering deze motie naast zich neer legt. Ze zijn niet verplicht hem uit te voeren. Maar Schoof staat gewoon in zijn hemd.
- Goethe, “Faust”
pi_217010817
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tegen Eurobonds en voor strengere begrotingen is wel het originele punt waarmee hij zijn roem in de Kamer pakte. Dat roept hij al 25 jaar.
Het is dan ook met name zijn starre houding die teleurstelt. Je zag het toen ook al bij die motie over blijvende steun aan Oekraïne, die NSC toen niet ondertekende vanwege kommageneuzel dat er teveel afscheid zou worden genomen van de VS als beschermer van de Europese veiligheid.

Als hier morgen de dijken het zouden begeven en heel Holland zou onderstromen, dan zouden we ook alle begrotingsregels opzij gooien en alles inzetten op de rampenbestrijding. Maar dat soort leiderschap moet je bij Omtzigt niet verwachten. Het is de Olaf Scholz van Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')