abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2025 @ 19:02:48 #1
862 Arcee
Look closer
pi_216989458

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:48:49 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216990016
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:58 schreef Jojoke het volgende:
De Polen zijn een trots volk, die gaan dit niet leuk vinden.
Alsof dat enige indruk maakt. Het valt me mee dat de MAGA -propaganda Club hier nog niet op gereageerd heeft met dingen als 'Het interesseert niemand wat een of andere Pool zegt'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 9 maart 2025 @ 20:12:13 #3
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216990265
Och...

quote:
There are an estimated 8.81 million self-identified Polish Americans, representing about 2.67% of the U.S. population, according to the 2021 American Community Survey conducted by the U.S. Census Bureau.
Lalalaaaaaaaaa...
pi_216990464
Mag ik hier een oproep doen?
Ik lees dit topic al aardig wat jaartjes mee. Soms post ik wat maar meestal blijft het bij lurken.
Waarschijnlijk zijn er veel anderen.

Sommige maken dit topic echt onleesbaar, iedereeb weet waarschijnlijk wel wie. Nu ga je met dit soort mensen nooit een normale discussie hebben. Zoveel is wel duidelijk geworden.

Alsjeblieft, STOP met reageren op deze mensen.
pi_216990811
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dus het is een soort van wrok ofzo dat je zo libertarisch bent geworden? Omdat jij vroeger zonder goede reden ontslagen werd gun jij dat nu alle ongeschoolden en geschoolden? Trump doet immers zijn best om het ongeschoolden nog moeilijker te maken door nog minder sociale vangnetten voor ze in stand te houden en grote corporaties nog meer macht te geven zodat ze ongeschoolden nog makkelijker kunnen ontslaan.

Bijzonder weer. Als je namelijk ongeschoolden graag goede arbeidersbescherming gunt, dan had je wel links geweest en vooral heel erg anti-GOP.

Vooral weer een toonbeeld van absoluut gebrek aan empathie: IK ben zonder reden ontslagen, dus anderen moeten niet miepen als het hen overkomt ipv dat 'ik ben zonder reden ontslagen en ik vind het dus vervelend als het anderen ook overkomt, daarom stem ik op partijen die voor goede arbeidersbescherming zijn en vakbonden'.
Zucht, gesproken als een echte linkse dromer.
Het grote verschil tussen mij en mensen die denken dat ze arbeiders helpen door maar zoveel mogelijk geld ergens tegen aan te smijten is dat ik geloof in de kracht van de mens zelf.
Zonder opleiding legaal of illegaal heb ik in het verleden een leuk bestaan voor mijzelf kunnen opbouwen.
Ik heb hoogtepunten gehad en dieptepunten maar wel allemaal op mijn eigen voorwaarden. Ik heb nooit mijn hand op moeten houden noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De enige reden waarom ik nu in loondienst ben is omdat ik het gejaagde leven niet kan combineren met kinderen en andere verplichtingen.
Bovendien vind ik het wel fijn om verzekerd te zijn van een vast inkomen, dat opent namelijk weer andere deuren die normaliter voor mij gesloten waren.
Gevoelens zoals wrok, afgunst, jaloezie etc zijn mij compleet vreemd. Ik gun een ieder zelfs jij succes en ik hoop dat mensen hetzelfde voor mij over hebben.
Ik geef je mee dat je als mens dit soort gevoelens moet negeren en vervangen met iets positiefs.
Als je zoveel empathie voor mensen hebt, stop dan met het outsourcen van je empathie naar de overheid en ga zelf dierbaren bijstaan met je eigen geld.
Het outsourcen van empathie is een makkelijke manier om vooral jezelf op je borst te kloppen dat je het beste met de mens voor hebt maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk door alleen te stemmen ipv iets wezenlijks te betekenen voor mensen.
pi_216990887
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Chivaz het volgende:
noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
Jij hebt je eigen auto gebouwd, waar je je eigen opgepomte benzine in gooide om over je eigen wegen naar je eigen bedrijf te rijden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216990914
https://www.wsj.com/econo(...)t-recession-45a1513f

Even de hele economie de grond in boren vanwege persoonlijke obsessies, lekker bezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216990919
quote:

[..]
Het grote verschil tussen mij en mensen die denken dat ze arbeiders helpen door maar zoveel mogelijk geld ergens tegen aan te smijten is dat ik geloof in de kracht van de mens zelf.
Zonder opleiding legaal of illegaal heb ik in het verleden een leuk bestaan voor mijzelf kunnen opbouwen.
Ik heb hoogtepunten gehad en dieptepunten maar wel allemaal op mijn eigen voorwaarden. Ik heb nooit mijn hand op moeten houden noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De enige reden waarom ik nu in loondienst ben is omdat ik het gejaagde leven niet kan combineren met kinderen en andere verplichtingen.
Bovendien vind ik het wel fijn om verzekerd te zijn van een vast inkomen, dat opent namelijk weer andere deuren die normaliter voor mij gesloten waren.
Gevoelens zoals wrok, afgunst, jaloezie etc zijn mij compleet vreemd. Ik gun een ieder zelfs jij succes en ik hoop dat mensen hetzelfde voor mij over hebben.
Ik geef je mee dat je als mens dit soort gevoelens moet negeren en vervangen met iets positiefs.
Als je zoveel empathie voor mensen hebt, stop dan met het outsourcen van je empathie naar de overheid en ga zelf dierbaren bijstaan met je eigen geld.
Het outsourcen van empathie is een makkelijke manier om vooral jezelf op je borst te kloppen dat je het beste met de mens voor hebt maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk door alleen te stemmen ipv iets wezenlijks te betekenen voor mensen.
Ik lees wederom 0 empathie en inlevingsvermogen in deze post en heel veel rechtse dromerij, iets waarvan jij onterecht links beschuldigt.
Links weet immers dat niet ieder mens gelijk is. Sommige mensen moeten meer op weg geholpen worden dan anderen en sommige vangnetten zijn er niet voor jou maar voor anderen.

Jij gunt niet een ieder succes, maar alleen de mensen die precies dezelfde vaardigheden bezitten als jij. Mensen die daar niet rijkelijk mee bedeeld zijn neem je het liefst de vangnetten af, want het kost jou geld. Je vindt het verspilling. Het is mij gelukt, dus zou iedereen het moeten kunnen.

"Outsourcen van je empathie naar de overheid" :')
Wat een verwrongen beeld.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 9 maart 2025 @ 21:08:37 #9
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216991000
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:30 schreef ITs_relative het volgende:
Ik lees dit topic al aardig wat jaartjes mee. Soms post ik wat maar meestal blijft het bij lurken.

Sommige maken dit topic echt onleesbaar, iedereeb weet waarschijnlijk wel wie. Nu ga je met dit soort mensen nooit een normale discussie hebben. Zoveel is wel duidelijk geworden.

Hear hear!
pi_216991185
Je zou het niet verwachten (behalve als je meer dan 2 hersencellen hebt), want dat zou hij toch echt nooit durven onder een "sterke" president als Trump, maar sinds de "vredesduif" in het Witte HuisMar a Lago nestelt is het aantal Russische bombardementen op Oekraïne fors toegenomen.

twitter
pi_216991260
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik lees wederom 0 empathie en inlevingsvermogen in deze post en heel veel rechtse dromerij, iets waarvan jij onterecht links beschuldigt.
Links weet immers dat niet ieder mens gelijk is. Sommige mensen moeten meer op weg geholpen worden dan anderen en sommige vangnetten zijn er niet voor jou maar voor anderen.

Jij gunt niet een ieder succes, maar alleen de mensen die precies dezelfde vaardigheden bezitten als jij. Mensen die daar niet rijkelijk mee bedeeld zijn neem je het liefst de vangnetten af, want het kost jou geld. Je vindt het verspilling. Het is mij gelukt, dus zou iedereen het moeten kunnen.

"Outsourcen van je empathie naar de overheid" :')
Wat een verwrongen beeld.
Niet ieder mens is gelijk, dat klopt. De oplossing van links is dan maar om gelijkheid af te dwingen doormiddel van belastingen en het is nooit genoeg want succesvolle mensen worden verafschuwd. Eat the rich en dat soort uitspraken zal je nooit uit mijn mond horen. Dat zijn uitspraken die je doet als je vol zit met afgunst.
Zo bijzonder zijn mijn skills overigens niet, ik heb een gouden tong en een berg mensenkennis.
Wat ik vooral bezit is doorzettingsvermogen en een positieve instelling, heel veel meer heb je niet nodig in het leven.
  zondag 9 maart 2025 @ 21:29:01 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216991367
"zo bijzonder zijn mijn skills overigens niet, ik heb een gouden tong en een berg mensenkennis.
Wat ik vooral bezit is doorzettingsvermogen en een positieve instelling, heel veel meer heb je niet nodig in het leven."

Ik denk dat we dit hallucinante sollicitatiegesprek lekker moeten negeren.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 9 maart 2025 @ 21:36:18 #13
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216991498
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niet ieder mens is gelijk, dat klopt. De oplossing van links is dan maar om gelijkheid af te dwingen doormiddel van belastingen en het is nooit genoeg want succesvolle mensen worden verafschuwd. Eat the rich en dat soort uitspraken zal je nooit uit mijn mond horen. Dat zijn uitspraken die je doet als je vol zit met afgunst.
Zo bijzonder zijn mijn skills overigens niet, ik heb een gouden tong en een berg mensenkennis.
Wat ik vooral bezit is doorzettingsvermogen en een positieve instelling, heel veel meer heb je niet nodig in het leven.
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 9 maart 2025 @ 21:39:31 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216991543
Ik moet trouwens wel lachen als ik commentatoren en politici nu hoor spreken over "onze relatie met de VS". Ja, Trump beweegt zich als een olifant in een porseleinwinkel, en is een hork, maar ergens hebben commentatoren en politici toch niet het schot gehoord.
Dat de VS niet onze vriend is maar concurrent moet mensen die het nieuws en politiek volgen al decennialang duidelijk zijn, op zijn minst sinds het Echelon schandaal toen bleek dat de NSA actief Airbus afluisterde om de informatie aan Boeing door te spelen. Hierdoor kon Boeing enorme orders binnenhalen onder de deal die Airbus aan Saudi voorstelde onderbieden. Actieve bedrijfsspionage. Politici afluisteren net zo goed.
We zijn nu een 30 jaar verder en nog tot voor kort was men in Commentatoren en Politiciland vreselijk naief en dom op dit gebied.
Wat dat betreft is het wel goed dat er nu zo een ongelikte beer in het Witte Huis zit. Leert Europa eindelijk eens op eigen benen staan.
  zondag 9 maart 2025 @ 21:41:57 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  zondag 9 maart 2025 @ 21:48:03 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216991689
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?

Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
En ondertussen doen alsof 6 januari én een hoax was, én door antifa is gedaan én ook nog eens niets aan de hand was, althans dat vinden de Chivazjes, die o zo 'neutraal' naar de dingen kijken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 9 maart 2025 @ 21:49:53 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216991727
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Dus als ik jou morgen zo een mail stuur, ga jij die ook netjes invullen en accepteren dat het dan uit productiviteit is?
  zondag 9 maart 2025 @ 21:52:24 #18
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216991760
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:30 schreef ITs_relative het volgende:

Inderdaad, mensen die hier een discussieforum van willen maken :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216991833
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
2 miljoen ambtenaren krijgen een mail waarin staat dat ze 5 punten over hun afgelopen week moeten benoemen.
Doen ze dat niet, dan wordt dat gezien als een ontslag.

Ten eerste: hoe ga je 2 miljoen mails beoordelen?

Ten tweede: hoe meet je iemands algehele productiviteit op basis van wat die schrijft over de afgelopen week?

Verder slaat dat ontslag op productiviteit nergens op.
Hoeveel honderden tegelijk zijn er wel niet ontslagen en vervolgens weer ingehuurd omdat hun ontslag toch niet zo handig bleek?

Het is gewoon 1 grote clusterfuck.
Het maakt de overheid absoluut niet efficiënter.
De 'besparing' op de salarissen van de ontslagen medewerkers is bijna niet in procenten uit te drukken op het totale federale budget.
Daarnaast kost de onrust, de vele rechtszaken etc meer geld dan het heeft opgeleverd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216991918
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
2 miljoen ambtenaren krijgen een mail waarin staat dat ze 5 punten over hun afgelopen week moeten benoemen.

Ten tweede: hoe meet je iemands algehele productiviteit op basis van wat die schrijft over de afgelopen week?

Hoeveel honderden tegelijk zijn er wel niet ontslagen en vervolgens weer ingehuurd omdat hun ontslag toch niet zo handig bleek?

De 'besparing' op de salarissen van de ontslagen medewerkers is bijna niet in procenten uit te drukken op het totale federale budget.
Daarnaast kost de onrust, de vele rechtszaken etc meer geld dan het heeft opgeleverd.
En het belangrijkste, die mail komt niet uit van de leidingevende, maar van een of andere oetlul die hier helemaal niet toe bevoegd is.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:04:16 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216991943
Hoe staat het inmiddels met het opheffen van het ministerie van Onderwijs eigenlijk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216992079
quote:

[..]
Jij zou wel wat waardevolle lessen kunnen trekken uit dit boek:

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 9 maart 2025 @ 22:13:16 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216992096
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je mist iets heel belangrijks, en dat doen er wel meer; het gaat niet om efficiency. Het gaat om afbraak.

Afbraak en ontregeling is het doel.
Market crash, en Trumps vriendjes kunnen de boel tegen afbraakprijzen opkopen.

En ironisch genoeg worden nu de Amerikaanse wappies die al jaren schamper riepen "you will own nothing and you will be happy" binnen afzienbare tijd unhappy omdat ze niets meer bezitten.

[ Bericht 10% gewijzigd door V. op 09-03-2025 22:18:47 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:17:35 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216992162
Ik zit te kijken naar Steve Lookner stream voor nieuwe Canada premier. Eerst waren de gasten in de chat daar nog wel redelijk, los van dat Amerikanen sowieso niks weten van de wereld buiten de VS. Maar nu is het echt een golf aan MAGA fanboys met commentaren :')
pi_216992179
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:13 schreef V. het volgende:

[..]
Je mist iets heel belangrijks, en dat doen er wel meer; het gaat niet om efficiency. Het gaat om afbraak.
Oh, dat mis ik niet.
Maar het is wel de pretext die wordt verdedigd.
Onder andere door Chivaz.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 9 maart 2025 @ 22:19:55 #26
136 V.
pi_216992193
OMG, minister Veldkamp bij Nieuwsuur... Daar gaan we de oorlog niet mee winnen :(
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216992282
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe staat het inmiddels met het opheffen van het ministerie van Onderwijs eigenlijk?
Als ik sommige posts hier lees is dat reeds met ver terugtrekkende kracht ingegaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:31:36 #28
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216992369
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
Kun je hier zien: https://www.project2025.observer/?agencies=Dept.+of+Education ze zitten op 41% momenteel.

Dichtklappen doe je trouwens door links bovenin op 'project 2025 tracker' te klikken, dan keer je weer terug naar de startpagina.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:45:33 #29
323401 Kijkertje
met filter
pi_216992542
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216992713
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:19 schreef V. het volgende:
OMG, minister Veldkamp bij Nieuwsuur... Daar gaan we de oorlog niet mee winnen :(
Nee volledig de kop in het zand. Nog steeds niet door blijkbaar dat Amerika niet in Amerikaans belang handelt maar in Trumps belang. Typisch ook dat hij wel kritisch durft te zijn op de leider in Syrië. Maar Trump en NATO nee dat zit helemaal snor hoor.
  zondag 9 maart 2025 @ 23:11:57 #31
136 V.
pi_216992743
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 23:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee volledig de kop in het zand. Nog steeds niet door blijkbaar dat Amerika niet in Amerikaans belang handelt maar in Trumps belang. Typisch ook dat hij wel kritisch durft te zijn op de leider in Syrië. Maar Trump en NATO nee dat zit helemaal snor hoor.
Bizarre struisvogel.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216992855
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:17 schreef Momo het volgende:
Ik zit te kijken naar Steve Lookner stream voor nieuwe Canada premier. Eerst waren de gasten in de chat daar nog wel redelijk, los van dat Amerikanen sowieso niks weten van de wereld buiten de VS. Maar nu is het echt een golf aan MAGA fanboys met commentaren :')
Ga er maar vanuit dat er veel bots tussen zitten en dan nog betaalde trollen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 10 maart 2025 @ 01:12:22 #33
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216993151
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moet trouwens wel lachen als ik commentatoren en politici nu hoor spreken over "onze relatie met de VS". Ja, Trump beweegt zich als een olifant in een porseleinwinkel, en is een hork, maar ergens hebben commentatoren en politici toch niet het schot gehoord.
Dat de VS niet onze vriend is maar concurrent moet mensen die het nieuws en politiek volgen al decennialang duidelijk zijn, op zijn minst sinds het Echelon schandaal toen bleek dat de NSA actief Airbus afluisterde om de informatie aan Boeing door te spelen. Hierdoor kon Boeing enorme orders binnenhalen onder de deal die Airbus aan Saudi voorstelde onderbieden. Actieve bedrijfsspionage. Politici afluisteren net zo goed.
We zijn nu een 30 jaar verder en nog tot voor kort was men in Commentatoren en Politiciland vreselijk naief en dom op dit gebied.
Wat dat betreft is het wel goed dat er nu zo een ongelikte beer in het Witte Huis zit. Leert Europa eindelijk eens op eigen benen staan.
De goede politici weten echt wel beter. Ze doen alsof ze verrast zijn. Het is een grote act.

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:07 schreef Barbusse het volgende:
Het is zondag, godverdomme. Kunnen die cheeto bonito en z'n nepo apartheid baby en al die andere klapjosties niet beter wat tijd met familie doorbrengen ipv te ragetwieten?

Oh, wacht...
Zelfs op de dag van here Jezus @KingRoland

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En ondertussen doen alsof 6 januari én een hoax was, én door antifa is gedaan én ook nog eens niets aan de hand was, althans dat vinden de Chivazjes, die o zo 'neutraal' naar de dingen kijken.
Leuke act wel. Maar ik denk dat Chivaz wel beter weet. Al snap ik de persoon wel want het is wel kermis voor de mensen die niks hebben met een overheid en alleen het slechte ervan zien.

Al vergeten ze wel snel dat anderen of zij net zo goed aan de beurt kunnen zijn. Beetje de discussie indertijd in NL met pro vs anti lockdown wappies. De een vond dat niemand mocht meedoen die niet driedubbel gevaccineerd is de ander vond dat iedereen maar elkaar moest kunnen onderhoesten.
  maandag 10 maart 2025 @ 07:24:45 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216993760
Voor Trump geldt alleen: geen Poetin = geen respect.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 10 maart 2025 @ 07:44:47 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216993848
twitter

LOL dat er nog wat simpele zieltjes hier op fok zijn die op MAGA geilen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 10 maart 2025 @ 07:46:33 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216993857

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 10-03-2025 07:46:41 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 10 maart 2025 @ 07:55:00 #37
38496 Perrin
pi_216993915
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 07:44 schreef -XOR- het volgende:
Comment over het feit dat er hier nog MAGA fans zijn.
Mannen die falen of zich buitengesloten voelen, zoeken zekerheid bij autoritaire leiders die orde en erkenning beloven.

Psychologisch biedt dit controle, een groepsidentiteit en een zondebok voor het feit dat hun leven niet is wat ze zich ervan voorstelden. Statusverlies leidt tot verlangen naar hiërarchie en traditionele structuren.

In tijden van crisis vergroot economische onzekerheid de roep om sterke leiders. Zonder vaste normen zoeken mensen extreme alternatieven die hun woede en machteloosheid kanaliseren.
pi_216994059
Ondertussen heeft onze manisch bralaap Elon zich alweer uit z'n vuistgevecht met Zuck gewurmd, z'n keutel weer ingetrokken over een interview met Jon Stewart en ga zo maar door. Stoere dreigementen over het internet slingeren zijn zeg maar meer z'n ding.
  maandag 10 maart 2025 @ 08:24:09 #39
136 V.
pi_216994077
Stewart fileerde hem daar vorige week zo goed over _O_

[ Bericht 47% gewijzigd door V. op 10-03-2025 08:31:13 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 maart 2025 @ 08:27:48 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_216994128
quote:
[ x ]

Als ik online zoek zijn er trouwens zat europese alternatieven voor starlink (Eutelsat, SES, IRIS2). Daar zitten zelfs LEO systemen tussen. Ja de latency is iets hoger omdat de filosofie was om ze langer in de lucht te houden (dus in iets hogere baan) maar ik gok dat het leger niet per se bezig is met gamen en dat een ping van 70 tot 100 al 80% van de activiteiten kan dekken.

En grote drones hebben hun eigen radiosignaal.

Dat een een handjevol landen voor starlink hebben gekozen was volgens mij meer een marketing beslissing (kijk ons eens mee gaan in musks technobro toekomstvisie) dan dat het een technische onoverkomelijkheid was.

Dit lijkt me een prima moment om weer voor europees te kiezen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_216994223
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als ik online zoek zijn er trouwens zat europese alternatieven voor starlink (Eutelsat, SES, IRIS2). Daar zitten zelfs LEO systemen tussen. Ja de latency is iets hoger omdat de filosofie was om ze langer in de lucht te houden (dus in iets hogere baan) maar ik gok dat het leger niet per se bezig is met gamen en dat een ping van 70 tot 100 al 80% van de activiteiten kan dekken.

En grote drones hebben hun eigen radiosignaal.

Dat een een handjevol landen voor starlink hebben gekozen was volgens mij meer een marketing beslissing (kijk ons eens mee gaan in musks technobro toekomstvisie) dan dat het een technische onoverkomelijkheid was.

Dit lijkt me een prima moment om weer voor europees te kiezen.
Iets als IRIS2 is nog niet operationeel toch? En het is niet alsof Oekraïne alle tijd van de wereld heeft.

Ik denk ook dat Starlink ook wel degelijk een stapje voor heeft op de concurrentie vooralsnog. Het is vrij laagdrempelig en makkelijk in te zetten. Zo'n Eutelsat was ook flink aan het kwakkelen totdat de hele heisa omtrent Starlink begon en Europa besloot om vol in te zetten op een alternatief.
pi_216994369
Dus het Musk-Trump plan voor de VS lijkt niets meer of minder om alles zeer bewust in een enorm diepe recessie te storten zodat de olicharchen veel voor een prikje kunnen overnemen. Dat zwarte gat van Musk past daar wel bij.
pi_216994524
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:00 schreef Beathoven het volgende:
Dus het Musk-Trump plan voor de VS lijkt niets meer of minder om alles zeer bewust in een enorm diepe recessie te storten zodat de olicharchen veel voor een prikje kunnen overnemen. Dat zwarte gat van Musk past daar wel bij.
Ik denk eerder dat de overkoepelende motivatie de obsessie van Trump met de handelsbalans is. Onze simplistische vastgoedboer denkt nog steeds dat 'het buitenland profiteert' en 'de VS verlies draait' of iets dergelijks waar het aankomt op die handelsbalans. Die handelsbalans kun je op meerdere manieren rechttrekken, mocht je dat willen. Één manier is natuurlijk om het handelsvolume zo veel mogelijk in te perken. Als je niet veel handelt, kun je ook geen groot handelstekort hebben. Een ander is zorgen dat je een zwakkere munt krijgt. Daarmee wordt import duurder en export goedkoper. Dit zijn zaken waarmee Trump redelijk voortvarend aan de slag is. Goed, het is hoodfzakelijk de Amerikaanse consument die de dupe is. Een daling van waarde van de dollar met 10% levert je pakweg een 0,5% extra inflatie op. Komt nog bij dat stijgende inflatie ervoor zorgt dat de Fed niet snel geneigd zal zijn om de economie te stimuleren. Het ideaalbeeld van iemand als Trump is een vrijwel autarkische VS lijkt het, maar uiteindelijk is dat voor iedereen hoofdzakelijk welvaartsvernietiging.
pi_216994701
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2025 01:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Beetje de discussie indertijd in NL met pro vs anti lockdown wappies. De een vond dat niemand mocht meedoen die niet driedubbel gevaccineerd is
Nuance is genoeg mensen aan beide zijden van het spectrum compleet vreemd.

Op m’n werk overheerste het wereldbeeld dat iedereen die niet drie- vier m- of vijfdubbel gevaccineerd was gewoon per direct doodgeschoten moest worden voor het naar de klote helpen van het land.

Ondertussen zaten we daar als enige bedrijf in een gigantisch verzamelgebouw gewoon lekker op kantoor - met 100% bezetting, liepen collega’s het ene na het andere coronafeestje af en werd in alles getracht te frauderen met de NOW.

Genieton. Goeie ouwe tijd. :X
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 10 maart 2025 @ 09:31:17 #45
38496 Perrin
pi_216994778
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat de overkoepelende motivatie de obsessie van Trump met de handelsbalans is. Onze simplistische vastgoedboer denkt nog steeds dat 'het buitenland profiteert' en 'de VS verlies draait' of iets dergelijks waar het aankomt op die handelsbalans. Die handelsbalans kun je op meerdere manieren rechttrekken, mocht je dat willen. Één manier is natuurlijk om het handelsvolume zo veel mogelijk in te perken. Als je niet veel handelt, kun je ook geen groot handelstekort hebben. Een ander is zorgen dat je een zwakkere munt krijgt. Daarmee wordt import duurder en export goedkoper. Dit zijn zaken waarmee Trump redelijk voortvarend aan de slag is. Goed, het is hoodfzakelijk de Amerikaanse consument die de dupe is. Een daling van waarde van de dollar met 10% levert je pakweg een 0,5% extra inflatie op. Komt nog bij dat stijgende inflatie ervoor zorgt dat de Fed niet snel geneigd zal zijn om de economie te stimuleren. Het ideaalbeeld van iemand als Trump is een vrijwel autarkische VS lijkt het, maar uiteindelijk is dat voor iedereen hoofdzakelijk welvaartsvernietiging.
Stagnatie waarschijnlijk gecombineerd met inflatie, zou de rentekosten verhogen en belastinginkomsten doen dalen, wat juist tot een schuldenspiraal kan leiden.

Het resultaat is dat de gewone Amerikaan hierdoor meer en meer geconfronteerd wordt met stijgende kosten en maatschappelijke spanningen.

Trump duwt de Amerikaanse economie die kant op.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:33:21 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216994803
WIl de VS wel dat die oorlog ophoudt als je dit soort dingen doet?

US Ends Support for Ukrainian F-16s, But French Mirages Will Be Salvation – Forbes

Wat ben je dan voor bondgenoot.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216994945
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:33 schreef Gunner het volgende:

US Ends Support for Ukrainian F-16s, But French Mirages Will Be Salvation – Forbes

Nou de huidige VS is helemaal geen bondgenoot van Oekraïne en ook niet van Europa. Zoveel is wel duidelijk inmiddels.
En de Fransen halen wel even heel hard hun gelijk op het moment na decennia hameren op Europese (militaire) autonomie.
pi_216994981
quote:
[ x ]

Dus Elon Musk gaat nu moeilijk doen omdat hij of 1 van zijn medewerkers een slechte deal heeft gemaakt met Polen en Polen verwacht logischerwijs een goed functionerend product voor wat ze betalen
  maandag 10 maart 2025 @ 09:50:55 #49
38496 Perrin
pi_216995129
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou de huidige VS is helemaal geen bondgenoot van Oekraïne en ook niet van Europa. Zoveel is wel duidelijk inmiddels.
En de Fransen halen wel even heel hard hun gelijk op het moment na decennia hameren op Europese (militaire) autonomie.
Terwijl wij nog verbijsterd toekijken, zijn zij nu al druk bezig om de geschiedenisboeken bij te werken met een extra hoofdstuk: ‘Hoe wij het altijd al wisten’.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:38:06 #50
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216995630
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:33 schreef Gunner het volgende:

_O-

Natuurlijk wilt Trump niet dat de oorlog stopt. De man heeft notabene een oorlogsmisdaad begaan tegen Iran net voor het einde van zijn vorige termijn.

De man belooft gratis bier en probeert nu hard te spinnen om er onderuit te komen. Binnen 24 uur zou hij het stoppen in Kyiv en Gaza. Het is alsof populisten onbetrouwbaar zijn.

Kunnen we stoppen met de selectieve verontwaardiging over Trump die al weken bezig is met van name Europese leiders.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:26:50 #51
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216996187
#MAGAregrets is trending
  maandag 10 maart 2025 @ 11:34:30 #52
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216996247
Het kabinet Trump heeft ondertussen een demonstrant opgepakt en wilt deze uitzetten.

Ik mis de harde oppositie hierop. Er zijn genoeg rode stemmers die vinden dat dit te ver gaat. Illegaal? Ja die mogen uitgezet worden maar een demonstrant?

Anyway de Nos brand het als activist.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:36:48 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216996268
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:34 schreef Origami94 het volgende:
Het kabinet Trump heeft ondertussen een demonstrant opgepakt en wilt deze uitzetten.

Ik mis de harde oppositie hierop. Er zijn genoeg rode stemmers die vinden dat dit te ver gaat. Illegaal? Ja die mogen uitgezet worden maar een demonstrant?

Lastige idd.

Bij mij komt vooral weer naar boven dat je nooit zeker weet of iets wat je nu steunt wellicht in de toekomst strafbaar gaat worden. Denk ook aan wikileaks bijvoorbeeld.

En dan met dat alles opgeslagen wordt + AI die alles kan doorspitten.... kan een gevaarlijke situatie worden op een gegeven moment.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 10 maart 2025 @ 11:41:11 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216996319
Reddit heeft trouwens nu ook een soort systeem opgezet waarbij mensen gewaarschuwd worden als ze bepaalde posts/comments upvoten. Zou vergelijkbaar zijn met dat ik een ban zou kunnen krijgen als ik +1 druk op een post van iemand hier.

Luigi (van de schutter) is nu 1 van de woorden die het systeem als geweldadig beschouwd. Dus ook mensen in de Nintendo sub krijgen opeens waarschuwingen :')
pi_216996323
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
#MAGAregrets is trending
Op BleuSky? Ik zie niets op X ieder geval.
pi_216996367
quote:
Techbedrijven verloren in korte tijd 2150 miljard dollar: ‘Sprookje van Trump en big tech gaat voorlopig niet op’

Tesla, Apple, Google, Microsoft, Nvidia, Amazon en Meta waren lange tijd de beurslievelingen op Wall Street, maar de techbedrijven zijn sinds 1 januari al 2150 miljard dollar lichter geworden. Een duizelingwekkend bedrag dat in amper twee maanden tijd verdampte. Is de magie van de Magnificent Seven verdwenen? En hebben de rijksten ter wereld zich wellicht misrekend in hun geliefde Donald Trump? Experts leggen uit wat er aan de hand is. ,,Er verschuiven miljarden naar China en Europa.”

Steven Swinnen 10-03-25, 11:30

Gaat het koosnaampje The Magnificent Seven nog wel op? De zeven grootste techbedrijven braken records op Wall Street, maar de trend lijkt sinds kort te zijn gekeerd. Op dit moment doen de prestaties van Tesla, Apple, Google, Microsoft, Nvidia, Amazon en Meta eerder denken aan het rondspattend bloed in de gelijknamige western van de jaren 60.

Zes van de zeven giganten zagen de afgelopen weken gezamenlijk maar liefst 2150 miljard dollar aan beurswaarde verdampen. Alleen Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, zag zijn waarde de afgelopen maanden groeien. Bij Apple ging het om een verlies van 328 miljard, bij Tesla 510 miljard, en bij Nvidia bedroeg het verlies zelfs 658 miljard.

Om een idee te geven: het totaal is bijna 4,5 keer de Nederlandse staatsschuld.
Wat is er aan de hand? Hoogtevrees bij aandeelhouders, veroorzaakt door een veranderend beursklimaat, volgens techondernemer Jürgen Ingels. ,,Het enthousiasme voor techbedrijven bleef de laatste jaren fors groeien, zeker na de doorbraak van AI. Die technologie zal zeker de wereld veranderen, maar de waarderingen die beleggers op de grote spelers plakten, waren overdreven, met soms aandelenkoersen die opliepen tot veertig keer de jaaromzet van het bedrijf", verklaart hij.

,,Als ik een huis wil kopen, maar ik merk dat de aankoopprijs hoger ligt dan wat ik na dertig jaar aan huur zou hebben opgehaald, haak ik ook af. De Magnificent Seven was een hype geworden en nu de macro-economische omstandigheden veranderen, volgt dan ook een zware correctie. Ik denk aan hoe de rente die overheden moeten betalen om te lenen de afgelopen dagen fors stijgt. Dat leidt ertoe dat toekomstige winsten van risicovolle investeringen voor beleggers minder waard zijn, aangezien het rendement op veiligere overheidsobligaties stijgt.”
Dreigen met handelstarieven

Ook de koers van Donald Trump, die dagelijks dreigt met handelstarieven, jaagt Amerikaanse beleggers de gordijnen in, stelt beursanalist Tom Simonts van de Belgische bank KBC. ,,Er verschuiven momenteel vele miljarden naar Chinese techbedrijven en ook naar Europa, waar misschien een revival volgt.” Het zijn ongelooflijke bedragen waarmee The Magnificent Seven nu afkalven.

,,De kanttekening is wel dat die zeven bedrijven de afgelopen jaren al zo groot waren geworden dat het kleinste procentje dat ze dalen meteen inhoudt dat het om een enorme hoeveelheid geld gaat. Toen de koers van chipbedrijf Nvidia op 27 januari kelderde met 16 procent, leidde dat meteen tot een verlies van beurswaarde van 526,8 miljard dollar in één dag (waarbij toen de vergelijking gemaakt werd dat dit meer was dan een land zoals Noorwegen of Israël in een heel jaar produceert aan goederen en diensten, red.). Om het simpel te zeggen: met 4 procent van Nvidia kun je half Europa opkopen.”

Is het niet ironisch dat de bedrijven die zo aanschurken tegen Donald Trump – denk naast Elon Musk aan de aanwezigheid op zijn inauguratie van Mark Zuckerberg (Meta), Amazon-baas Jeff Bezos, Apple-topman Tim Cook en Sundar Pichai van Google – nu zulke zware klappen krijgen? ,,Ik zou nog wachten met leedvermaak”, zegt Simonts.

,,Die ceo's kwamen aan Trumps voeten liggen, omdat ze hopen dat hij hen vrij spel zal geven de komende jaren. Die giganten willen blijven groeien. Google wil niet dat de overheid hen verplicht om bijvoorbeeld YouTube af te stoten uit vrees dat het bedrijf anders te groot wordt. Bij Amazon speelt hetzelfde: Bezos wil gewoon zijn machine laten draaien en geen regeltjes. Trump creëert onzekerheid, maar voor veel bedrijven uit de Magnificent Seven valt ook wel een verklaring te vinden waardoor het sprookje van ‘Trump en de big tech’ voorlopig niet opgaat.”
Elon Musk en zijn strapatsen

,,Chipbedrijf Nvidia groeit nog altijd fors, maar niet meer met een verdubbeling zoals de markt gewend was”, legt Simonts uit. ,,De beleggers houden er ook rekening mee dat Trump kan verbieden om chips aan China te verkopen. De komst van DeepSeek – de goedkope, ‘Chinese ChatGPT’ – zorgt ervoor dat investeerders vrezen dat er te veel geld naar AI gaat en daar hebben Microsoft en Google dan weer last van. En dan is er nog Elon Musk met zijn strapatsen.”

Daarover vertelt techondernemer Jürgen Ingels het volgende: ,,Ook ik maak tegenwoordig het onderscheid tussen de ondernemer Elon Musk – visionair, creatief en iemand met gezond boerenverstand – en de mens: een agressieve bullebak. Beleggers verwachten dat hij zijn tijd stopt in bedrijven zoals Tesla en SpaceX, maar ook de dagen van Elon Musk tellen maar 24 uur en als je het hele Amerikaanse overheidsapparaat onder handen wilt nemen zoals hij als een bezetene doet, dan gaat daar ook veel tijd in zitten.”

,,Verder is Tesla blijven stilstaan: de laatste jaren zijn er - in tegenstelling tot bij veel andere autobedrijven, vooral in China - weinig nieuwe modellen bijgekomen, waardoor zelfs de fans teleurgesteld zijn. En wanneer je Tesla dan ook nog eens wordt beklad, omdat steeds meer mensen niets meer willen weten van Elon Musk, die openlijk extreemrechts steunt in Europa, dan doet dat het imago van een merk en de verkoopcijfers natuurlijk geen goed.”
:D

Mooi man.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:48:30 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216996415
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:45 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Mooi man.
Amerikaanse aandelen die naar beneden duikelen _O- c_/

Mijn portfolio die mee duikelt :blauwoog: :R
  maandag 10 maart 2025 @ 11:49:19 #58
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
  maandag 10 maart 2025 @ 12:18:15 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216996719
quote:
Handig ook als aanvulling op je 72-uurs overlevingspakket die de NL overheid sinds eind vorige week adviseert.
  maandag 10 maart 2025 @ 12:22:58 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216996744
&lt;signature here&gt;.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:23:57 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216997250
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:34 schreef Origami94 het volgende:

'Je moet de overheid altijd wantrouwen, daarom steun ik een overheid die demonstranten het land uit zet, althans als ik het niet met ze eens ben. Als ik het wel met ze eens ben, dan mag je niet eens een Tweet van hen verwijderen, want dat is niets anders dan gore censuur.'

Ik zou zo mee kunnen lopen met MAGA.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:34:42 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216997369

Op Reddit plaatste iemand deze foto, die als inspiratie heeft gediend waardoor Trump denkt dat zijn tarieven voor oneindige rijkdom gaan zorgen.
pi_216998329
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Amerikaanse aandelen die naar beneden duikelen _O- c_/

Mijn portfolio die mee duikelt :blauwoog: :R
Crypto verdampen ook waar je bij staat ;(
pi_216998353
quote:
quote:
1,461 473mL cans of Moosehead. Just enough Canadian Lagers to get through a full presidential term.
Pffff :') het blijven softies, die Canadezen…
  maandag 10 maart 2025 @ 15:15:41 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216998415
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Crypto verdampen ook waar je bij staat ;(
Wel genieten op de subreddits. Is ook wat waard al die reacties :')
  maandag 10 maart 2025 @ 15:35:25 #66
38496 Perrin
pi_216998599
Uti de tijd dat hij nog een ziel had.
twitter
pi_216998850
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:45 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Mooi man.
Gaat lang niet snel genoeg, hopelijk gaat Europa die bedrijven heel hard aanpakken. Dat is waar ze nog flinke winst kunnen behalen in Amerika zijn ze tegen de limieten van de mogelijke groei aangelopen. Groei is voor die bedrijven heilig want het hele idee achter die geweldig hoge waarderingen is dat deze bedrijven nog gigantisch groeien. Maar Google kan moeilijk groeien op bijvoorbeeld search want ze hebben al bijna de hele markt. In Europa hebben ze relatief nog hele lage omzet, vandaar ook dat Europa onder druk gezet wordt. Als wij nou even regulering en privacy wetgeving aan de kant schuiven kunnen die bedrijven hier ook nog een stuk winstgevenderzijn.
Zeker Tesla hoort natuurlijk ook uberhaupt niet in dat rijtje, die waarde is enkel gebaseerd op de cult en Musks eindeloze leugens. Minder rijke fraudeurs zouden de bak in draaien voor het gedrag van Musk.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:15:31 #68
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216999031
Zeer verontrustend stuk uit the Guardian van gisteren: 'Nothing like this in American history': the crisis of Trump’s assault on the rule of law

quote:
"He who saves his Country does not violate any law," Trump posted on Musk's X earlier this month, channeling Napoleon Bonaparte. The comment, combined with overt threats that Trump and his people have made against judges who dare stand in their way, have prompted a question that previously would have been unthinkable: is the president willing to defy the rule of law itself?

"We've seen the many ways in which Trump has sought to undermine Congress, and now he's seeking to undermine the judicial bench," said Nancy Gertner, a Harvard law school professor. "This is a president who is arrogating to himself the powers of a dictator."

For 17 years, until she retired in 2011, Gertner sat as a federal judge in the district court of Massachusetts. There she dealt with the defiance of individual defendants.

"I had people who had been sentenced and didn't follow the rules of their release, for sure," she said.

Not once in almost two decades of service, however, did she have to confront a public officeholder openly flouting her authority. "Governmental officials defying the court? It never came up. Literally, never happened."

Now Gertner is observing Trump's belligerence towards the courts unfold with mounting concern. "There's been nothing like this in American history. There have been people who threatened not to obey the law, especially post the civil war, but this is a sustained attack on the courts we haven't seen before."
Komt er in het kort op neer dat Trump gewoon categorisch alle bevelen van federale rechters aan z'n laars lapt en dat deze verder ook geen mogelijkheden meer hebben hem te dwingen om zich tóch aan de wet te houden. Nu dus al niet meer, na amper twee maanden. Dat belooft wat...

[ Bericht 30% gewijzigd door kladderadatsch op 10-03-2025 16:25:22 ]
pi_216999123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:15 schreef kladderadatsch het volgende:
Zeer verontrustend stuk uit the Guardian van gisteren: 'Nothing like this in American history': the crisis of Trump’s assault on the rule of law

Komt er in het kort op neer dat Trump gewoon categorisch alle bevelen van federale rechters aan z'n laars lapt en dat deze verder ook geen mogelijkheden meer hebben hem te dwingen om zich tóch aan de wet te houden. Nu dus al niet meer, na amper twee maanden. Dat belooft wat...
Ben benieuwd waneer de Democraten nou eindelijk eens in alarmfase één/crisismodus springen. Dit zijn geen gewone tijden. De rechtstaat, democratie en overheid worden voor onze ogen verwoest. Het land zou op zijn kop moeten staan met protesten en stakingen, met de Democratische politici als aanvoerders voorop. Maar ze staan erbij en kijken er naar, op wat matige statements en acties na. Ze laten het bewust of onbewust gewoon gebeuren allemaal.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:32:29 #70
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216999198
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ben benieuwd waneer de Democraten nou eindelijk eens in alarmfase één/crisismodus springen. Dit zijn geen gewone tijden. De rechtstaat, democratie en overheid worden voor onze ogen verwoest. Het land zou op zijn kop moeten staan met protesten en stakingen, met de Democratische politici als aanvoerders voorop. Maar ze staan erbij en kijken er naar, op wat matige statements en acties na. Ze laten het bewust of onbewust gebeuren.
Zijn bang voor hun eigen hachje, lijkt het. Niet geheel onterecht natuurlijk, want als zelfs federale rechters al bedreigd worden door de MAGA meute en zelfs door leden van het congres, dan kan het met hun ook gebeuren.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:36:31 #71
38496 Perrin
pi_216999251
quote:

[..]
Ben benieuwd waneer de Democraten nou eindelijk eens in alarmfase één/crisismodus springen. Dit zijn geen gewone tijden. De rechtstaat, democratie en overheid worden voor onze ogen verwoest. Het land zou op zijn kop moeten staan met protesten en stakingen, met de Democratische politici als aanvoerders voorop. Maar ze staan erbij en kijken er naar, op wat matige statements en acties na. Ze laten het bewust of onbewust gewoon gebeuren allemaal.
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake."
  maandag 10 maart 2025 @ 16:38:07 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_216999264
Trump Recession Timeline:

1. This will be a Golden Age on Day 1! Prices will come down and economy will boom!

2. These policies won’t cause a recession. We know what we’re doing.

3. Ok, it will cause short-term pain but will be good in long term.

4. This is Biden’s recession!

https://www.threads.net/@ronaldfilipkowski/post/DHBTC8MxupK
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_216999281
quote:

[..]
Er is al jaren propaganda aan vooraf gegaan maar democraten is nu een scheldwoord in de VS, zodra zij zich gaan bemoeien geven ze slechts voeding aan rechtse propaganda.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:41:04 #74
38496 Perrin
pi_216999283
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:38 schreef speknek het volgende:
Trump Recession Timeline:

1. This will be a Golden Age on Day 1! Prices will come down and economy will boom!

2. These policies won’t cause a recession. We know what we’re doing.

3. Ok, it will cause short-term pain but will be good in long term.

4. This is Biden’s recession!

https://www.threads.net/@:ronaldfilipkowski/post/DHBTC8MxupK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat de VS idd maar een jaartje of wat de gevolgen van Trump voelen. Een beter medicijn tegen zijn populisme is er helaas niet. Als men niet horen wil, dan moet men maar voelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 10-03-2025 16:48:05 ]
pi_216999293
quote:

[..]
Dat.

Dit heeft allemaal helemaal niks meer met links/rechts te maken, maar meer met goed versus kwaad, democratie en rechtsstaat versus fascisme.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:41:52 #76
38496 Perrin
pi_216999296
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Er is al jaren propaganda aan vooraf gegaan maar democraten is nu een scheldwoord in de VS, zodra zij zich gaan bemoeien geven ze slechts voeding aan rechtse propaganda.
Precies, lekker zijn gang laten gaan die olifant in de porceleinkast. En dan naderhand kijken of er nog wat te maken is van de scherven.
pi_216999309
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:32 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zijn bang voor hun eigen hachje, lijkt het. Niet geheel onterecht natuurlijk, want als zelfs federale rechters al bedreigd worden door de MAGA meute en zelfs door leden van het congres, dan kan het met hun ook gebeuren.
Klopt, maar als ze het allemaal gezamelijk doen dan kunnen ze dat risico spreiden en gezamelijk dragen.
pi_216999331
quote:

[..]
Ik denk dat het nog te vroeg is om all in te gaan voor de Democraten. Er zijn nog zoveel MAGA stemmers die nog helemaal door het dolle zijn dat het ook zo om kan slaan in een burgeroorlog, de polarisatie daar is zo enorm.

Denk dat ze wachten tot de gewone man iets meer het effect voelt van dit beleid.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:49:09 #79
38496 Perrin
pi_216999385
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:45 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik denk dat het nog te vroeg is om all in te gaan voor de Democraten. Er zijn nog zoveel MAGA stemmers die nog helemaal door het dolle zijn dat het ook zo om kan slaan in een burgeroorlog, de polarisatie daar is zo enorm.

Denk dat ze wachten tot de gewone man iets meer het effect voelt van dit beleid.
Yup. Dat is het verstandigst. Als je nu al all-in gaat geef je Trump alleen maar een extra zondebok. Lekker zijn gang laten gaan.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:51:07 #80
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216999414
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Klopt, maar als ze het allemaal gezamelijk doen dan kunnen ze dat risico spreiden en gezamelijk dragen.
Kan ook zijn dat ze overdonderd zijn door de snelheid waarmee het zich allemaal voltrekt. Ik sta er zelf ook met verbijstering naar te kijken moet ik bekennen.
pi_216999420
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Laat de VS idd maar een jaartje of wat de gevolgen van Trump voelen. Een beter medicijn tegen zijn populisme is er helaas niet. Als men niet horen wil, dan moet men maar voelen.
Dit is wel wat meer dan een matige president van de tegenstander die je lekker even in z'n eigen sop kan laten gaarkoken. De overheid en daarmee het land zoals we het kennen wordt letterlijk compleet ontmanteld en overgenomen wat verder reikt dan alleen deze vier jaar.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:52:55 #82
38496 Perrin
pi_216999432
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit is wel wat meer dan een matige president van de tegenstander die je lekker even in z'n eigen sop kan laten gaarkoken. De overheid en daarmee het land zoals we het kennen wordt letterlijk compleet ontmanteld en overgenomen wat verder reikt dan alleen deze vier jaar.
En daarvan moeten de Amerikanen flink de gevolgen laat voelen. Je hebt het grotendeels over lui die nauwelijks voor rede vatbaar zijn hè. Het enige dat werkt, is dat ze merken dat hun oranje oppergod er een potje van maakt.

Nogmaals, als de Democrats nu volle bak gaan protesteren en hem overal dwars zitten dan gaat dat averechts werken. Je geeft hem een extra zondebok terwijl een groot deel van MAGA achter hem staat.

Pas als hij zwakker staat en het nauwelijks meer te ontkennen is wat een puinzooi hij ervan maakt, dan ga je als Democrats volle bak er tegenin.
pi_216999463
quote:

[..]
Gaan ze niet doen, het grootste deel van de Democratische partij zit hier helemaal niet zo mee. Daarom is een groot deel ervan ook amper oppositie. Kijk hoe mensen in Europa demonstreren voor veel minder ingrijpende veranderingen en vergelijk dat met Amerika waar het toch heel rustig blijft. De eerste keer Trump had je nog die womens march waar wel massaal aandacht voor was.
Zelfs nu zijn ze banger voor hun linkervleugel dan voor Trumpisme.
pi_216999502
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Dat is het verstandigst. Als je nu al all-in gaat geef je Trump alleen maar een extra zondebok. Lekker zijn gang laten gaan.
Nee dat werkt uiteraard niet, de vorige keer Trump heeft de mensen ook geen lesje geleerd. Juist als ze wachten tot de rechten tot demonstreren flink zijn ingeperkt, de persvrijheidis ingeperkt en de huidige DEI hires zijn ingewerkt gaan ze het veel lastiger krijgen. Het is echt veel moeilijker om rechten terug te winnen dan om ze kwijt te raken dat zie je keer op keer op keer. Ook niet dat de democraten met Biden meteen het belastingplan voor de ultrarijken van Trump weggooiden bijvoorbeeld. Trump daarentegen stapt wel meteen uit zaken als klimaatakkoorden.
De Democraten zijn wat beter dan de Republikeinen maar toch ook een waardeloze partij zoals we zien. Als hun idee is wachten tot hun stemmers het water aan de lippen staat is dat ook vrij kwaadaardig eerlijk gezegd.
pi_216999523
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
En daarvan moeten de Amerikanen flink de gevolgen laat voelen. Je hebt het grotendeels over lui die nauwelijks voor rede vatbaar zijn hè. Het enige dat werkt, is dat ze merken dat hun oranje oppergod er een potje van maakt.

Nogmaals, als ze nu volle bak gaan protesteren en hem overal dwars zitten dan gaat dat averechts werken. Je geeft hem een extra zondebok terwijl een groot deel van MAGA achter hem staat.

Pas als hij zwakker staat en het nauwelijks meer te ontkennen is wat een puinzooi hij ervan maakt, dan ga je volle bak er tegenin.
Juist omdat ze nauwelijks voor rede vatbaar zijn moet je niet gaan zitten wachten totdat ze zich tegen Trump gaan keren want dat gaat niet gebeuren. Ongeacht wat Trump doet, zijn aanhang blijft achter hem staan, dat hebben we de laatste 10 jaar al gezien. Je moet juist de Democratische stemmers plus de mensen die zich normaal niet met politiek bezig houden in actie brengen (en dat is veruit de meerderheid, daarmee kun je MAGA overvleugelen).
pi_216999599
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Juist omdat ze nauwelijks voor rede vatbaar zijn moet je niet gaan zitten wachten totdat ze zich tegen Trump gaan keren want dat gaat niet gebeuren. Ongeacht wat Trump doet, zijn aanhang blijft achter hem staan, dat hebben we de laatste 10 jaar al gezien. Je moet juist de Democratische stemmers plus de mensen die zich normaal niet met politiek bezig houden in actie brengen (en dat is veruit de meerderheid, daarmee kun je MAGA overvleugelen).
Precies juist op deze manier laten ze mensen radicaliseren. Aan beide kanten maar zeker Trump zal zijn vijanden de schuld geven van de crisis. De cult kan dat vervolgens best geloven en juist verharden. Zie bijvoorbeeld hoe die lui Fauci het liefst willen zien hangen. Slaat nergens op maar als je het maar laat lopen krijg je die dingen.
Ze hadden nu al lang veel meer en veel luider moeten protesteren tegen elk beetje vrijheid dat gaat. Kijk een Bernie ziet het goed maar zelfs hij heeft veel te weinig duidelijke instructies wat mensen moeten doen. En zeker vanuit de gehele democratische partij is er niet een breedgedragen counter-narratief.
  maandag 10 maart 2025 @ 17:14:23 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216999629
quote:

[..]
Wel bijzonder dan dat Trump na zijn eerste termijn verloor, als dat allemaal zo onveranderlijk is. Hoe kan dat dan?
pi_216999683
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wel bijzonder dan dat Trump na zijn eerste termijn verloor, als dat allemaal zo onveranderlijk is. Hoe kan dat dan?
Dat heeft meerdere redenen, vooral opkomst gerelateerd.
pi_216999752
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Samenloop van omstandigheden.

Zon youtube filmpje als dit, hoewel natuurlijk een belachelijk slecht format, biedt wel een inkijkje.
Dan hoor je dus dingen als de overheid doet aan DEI omdat ze belastingkorting willen.
Of waarom worden we geen xenophobische christelijke etnostaat, fijn toch als we allemaal dezelfde normen hebben.

Maar dat mensen daar volledig in een informatiebubbel van Fox en dat soort leugenachtige propaganda kanalen leven met nog wat algoritmes die veel te veel van mensen weten helpt natuurlijk ook niet. Als narratieven zo goed gecontroleerd kunnen worden is het voor veel mensen ook niet te volgen wat waar is of niet. Maar ze weten wel heel goed bij welk team ze horen.
  maandag 10 maart 2025 @ 17:32:57 #90
38496 Perrin
pi_216999784
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bovendien maakte Trump er toen lang niet zo'n puinzooi van als nu.

Ik denk dat de Democrats heus wel meer van zich laten horen over een tijdje, maar nu nog even niet. Op wat gesputter van types als Sanders na.

Wie weet dat de Amerikanen zelf nog wat grassroots protest weten te regelen. Ze hoeven niet geduldig blijven te wachten tot de Democrats ze vertellen wat ze moeten denken of doen.
pi_216999812
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien maakte Trump er toen lang niet zo'n puinzooi van als nu.

Ik denk dat de Democrats heus wel meer van zich laten horen over een tijdje, maar nu nog even niet. Op wat gesputter van types als Sanders na.
Sanders doet het op zijn bekende manier maar hij kan het niet alleen en dat kun je ook niet verwachten van iemand van zijn leeftijd. Die actie van Al Green was prima, dat soort acties moeten we véél meer gaan zien.
pi_216999907
quote:

[..]
Daarvoor heb je goede vrije media nodig die ook feitelijke informatie aanbieden en daar gaat het al mis.
Wat men nu als nieuws neemt is vooral opinie met af en toe iets actueels zoals een achtervolging of brand of orkaan.
Over de sociale media zullen we het maar niet hebben.
Het is zelfs zo achterlijk momenteel dat feitelijk juiste informatie simpelweg weggezet word als fake news.
  maandag 10 maart 2025 @ 17:55:07 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216999966
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
2016: 131,7 miljoen
2020: 158,5 miljoen
2024: 154,5 miljoen

De veel grotere opkomst dan in 2016 viel in 2020 positief uit voor Biden. Verschil in opkomst tussen 2020 en 2024 veel kleiner, zo'n 2,5%. Wat is daar dan gebeurd, als die Trump-aanhang zo onveranderlijk is?
pi_217000016
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:55 schreef Repentless het volgende:

[..]

De veel grotere opkomst dan in 2016 viel in 2020 positief uit voor Biden. Verschil in opkomst tussen 2020 en 2024 veel kleiner, zo'n 2,5%. Wat is daar dan gebeurd, als die Trump-aanhang zo onveranderlijk is?
Succesvolle propganda.
pi_217000058
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:55 schreef Repentless het volgende:

[..]

Aantallen zeggen niet zoveel. De VS hebben 340 miljoen inwoners, daarvan is 21% onder de 18. Dat houdt in dat er 110 miljoen mensen niet zijn op komen dagen om te stemmen. Nou mag natuurlijk niet iedereen stemmen dus dat aantal is niet heilig, maar je snap dat het in elk geval een groot aantal is.

Het is belangrijker om te kijken wel groepen mensen wel of niet zijn op komen dagen.

https://ropercenter.cornell.edu/how-groups-voted-2020
https://ropercenter.cornell.edu/how-groups-voted-2024

Dan zie je al dat er dit keer veel meer blanke zijn opkomen dagen en veel minder gekleurde mensen. Veel meer oudere, veel meer conservatievere mensen. Opkomst lag heel anders.
  maandag 10 maart 2025 @ 18:08:00 #96
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217000067
Zwaar dagje weer voor de koers van de Swasticar
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217000081
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 17:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Sanders doet het op zijn bekende manier maar hij kan het niet alleen en dat kun je ook niet verwachten van iemand van zijn leeftijd. Die actie van Al Green was prima, dat soort acties moeten we véél meer gaan zien.
Juist niet. Dat soort #resistance geneuzel is iedereen klaar mee behalve de meest ingegraven twitterverslaafden. Het zegt ook wel wat dat er een aantal Democraten in het Huis vóór gestemd hebben om hem te straffen voor die actie.
  maandag 10 maart 2025 @ 18:19:05 #98
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217000162
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:08 schreef Szura het volgende:
Zwaar dagje weer voor de koers van de Swasticar
De Dow Jones gaat trouwens ook niet echt lekker, staat op het laagste punt sinds september vorig jaar. Hoe ken dá, Biden is toch weg nu!?
  maandag 10 maart 2025 @ 18:21:54 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217000195
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:19 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
De Dow Jones gaat trouwens ook niet echt lekker, staat op het laagste punt sinds september vorig jaar. Hoe ken dá, Biden is toch weg nu!?
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217000213
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Juist niet. Dat soort #resistance geneuzel is iedereen klaar mee behalve de meest ingegraven twitterverslaafden. Het zegt ook wel wat dat er een aantal Democraten in het Huis vóór gestemd hebben om hem te straffen voor die actie.
:') Ja het zegt dat de Democraten geen serieuze tegenmacht willen zijn.
Bizarre aanname dat de meeste Amerikanen wel klaar zijn met democatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')