Ik ben nog steeds boosquote:
Neequote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:31 schreef NailQueen het volgende:
Petra mag van mij de vaste presentatrice van ESF worden.
Op welke dienst ? We hebben er zoveel tegenwoordigquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:31 schreef Evenstar het volgende:
Voor Petra fans .... echt Bonusfamiljen kijkenGeniale serie, lekker awkward en Petra speelt echt een leuke rol.
Netflix. Is een leuke serie inderdaad.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Op welke dienst ? We hebben er zoveel tegenwoordig
Netflix. Weet niet of je het in NL ook kan kijken, anders even Zweden VPN aan knallenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Op welke dienst ? We hebben er zoveel tegenwoordig
Kun je in NL ook zien. Netflix staat vol met Zweedse dingen, zelfs oude zwartwit-films. Ze hebben volgens mij een deal met Svenska Filminstitutet ofzo.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Netflix. Weet niet of je het in NL ook kan kijken, anders even Zweden VPN aan knallen
Denk dat veel televote groepen 1.Kaj 2.Mans zullen zijn, gat mag zeker niet te groot worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:42 schreef Evenstar het volgende:
Kaj gaat dit winnen hoor als ze bijblijven met Jury....
Dan krijg je een soort van superfinale want mensen gaan niet meer stemmen voor de nummer 6 bij de juries.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:43 schreef grazz het volgende:
volgens mij kan men na de jury uitslag nog stemmen dus dat wordt nog spannend zo hoor
Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:44 schreef grazz het volgende:
elke keer als ik Kalispera hoor moet ik aan Paul de Leeuw denken
quote:
Ja, maar KAJ gaat de televote dik winnen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
Slechts zeven punten voor KAJ. Dan gaat Måns de jury alsnog winnen?
Hopelijk doen de oude mensen niet moeilijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar KAJ gaat de televote dik winnen.
Wie was dat ook alweer?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maja gaat dit niet meer rechttrekken in de televoting
Zoals @Greys eerder zei. Ook oudere mensen vinden KAJ leukquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hopelijk doen de oude mensen niet moeilijk.
Maar dit lijkt me normaliter ook gespeeld.
Nee, ,maar wel blij voor hemquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
Lundvik zo hoog had toch ook niemand verwacht Hahaha
EM SHUT IT!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:50 schreef Em31 het volgende:
Zou toch ook gieren zijn als Måns nu ineens wel de televote gewoon wint
Ikke welquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
Lundvik zo hoog had toch ook niemand verwacht Hahaha
Dan loopt FOK even vast denk ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:50 schreef Em31 het volgende:
In de semi won hij nog wel. Maar ik denk dat dit meer op populariteit was dan op het nummer. Nu is Bara Bada Bastu een enorme hit in Zweden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:50 schreef Em31 het volgende:
Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat dit nog misgaatquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
In de semi won hij nog wel. Maar ik denk dat dit meer op populariteit was dan op het nummer. Nu is Bara Bada Bastu een enorme hit in Zweden.
Ga je ook Europapa op repeat draaien?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Rozentuinen zijn niet aan de slepen
Op standje burenruziequote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga je ook Europapa op repeat draaien?
Als ik zie hoeveel punten dit kreeg van de jury nu zou het zomaar kunnen winnen in Basel. Al ja het natuurlijk niet helemaal te vergelijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:56 schreef blackswangreen het volgende:
Zweden verandert straks van een jurywinnaar in Basel naar een televotewinnaar. Benieuwd wat de bookmakertjes daar van gaan maken
Dat zou me serieus ook niet eens verbazen. Het is ook gewoon gelikt, waar de jury ook nog wel van houdt. En gewoon goed gezongen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel punten dit kreeg van de jury nu zou het zomaar kunnen winnen in Basel. Al ja het natuurlijk niet helemaal te vergelijken.
Het huis wint altijd hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:58 schreef NailQueen het volgende:
Ik wil ook dat KAJ wint zodat de bookmakers keihard fout zitten
De bookmakers roepen nu iets anders, zie boven.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:58 schreef NailQueen het volgende:
Kajhard*quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:58 schreef NailQueen het volgende:
In Basel heb je natuurlijk wel meer televote-kandidaten. Maar ik zie KAJ eerder Eurovisie winnen dan Mans, dat absoluut. Het is gewoon een veel beter nummer.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel punten dit kreeg van de jury nu zou het zomaar kunnen winnen in Basel. Al ja het natuurlijk niet helemaal te vergelijken.
Ja nu wel opeens hequote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
De bookmakers roepen nu iets anders, zie boven.
Ja, zie Mans eerlijk gezegd dit ook niet meer winnenquote:
Komt door de leeftijdsgroepen he en daar in, 12, 10, 8 etcquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:07 schreef blackswangreen het volgende:
Wel een raar systeem, het gat in de televote is niet eens zo groot terwijl ik denk dat er toch echt veel meer mensen op KAJ hebben gestemd. Maar goed, hoera!
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet gebeuren hoor. Måns is gewoon zo'n schnabbel-koning die gevraagd en ongevraagd overal komt opdraven en nog altijd teert op zijn ene hitje van jaren geleden. Door mee te doen aan Mello staat hij weer even in de picture, zodat men hem niet vergeet te boeken voor de plaatselijke braderie. Maar Eurovisie nog een keer winnen, nah.
Nog een televote magneet er bij, inderdaad. Zweden maakt hier de beste keuze voor de lineup als geheel, maar inderdaad wat minder voor hun eigen winstkansen.quote:
Viv weetquote:
Ik stel voor dat we na EIC naar de Sauna gaan!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:08 schreef PinkLow het volgende:
Maakt kleding voor EIC ineens een stuk makkelijker..
Ik ga in de badjas ♡
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zweden_op_het_Eurovisiesongfestivalquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:09 schreef koffieleuk het volgende:
1e keer in het Zweeds in 1998. Bijna de eerste keer in m'n leven (ben van 1997)
Goed hoor! Zondag 6 april hahaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we na EIC naar de Sauna gaan!
wel van te voren naar de Burger King?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we na EIC naar de Sauna gaan!
Burger King, wat is dat?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:10 schreef Sableheart het volgende:
[..]
wel van te voren naar de Burger King?
Sinds* was ik vergetenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zweden_op_het_Eurovisiesongfestival
1998 laatste inzending in het Zweeds
Zweden Televote winnaar, Oostenrijk Jury, NL gaat ervan door met de winstquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:10 schreef Em31 het volgende:
Ik geloof er in ieder geval niets van dat we naar Oostenrijk gaan, dus ben benieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren.
Nee we gaan espresso macchiato drinken toch?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:10 schreef Sableheart het volgende:
[..]
wel van te voren naar de Burger King?
En nu sturen ze Finnenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:11 schreef BillDauterive het volgende:
De laatste inzending in het Zweeds was veel recenter. En van Finland.
Maar ik hoef er geen cake bij hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:12 schreef PinkLow het volgende:
Nee we gaan
[..]
Nee we gaan espresso macchiato drinken toch?
2019 all over againquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:12 schreef grazz het volgende:
[..]
Zweden Televote winnaar, Oostenrijk Jury, NL gaat ervan door met de winst![]()
Portugal gaat nu beginnen. En ook San Marino heeft over de breedte een betere lineup dan Zweden vanavond.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:13 schreef NailQueen het volgende:
Dat Zweden dit NF seizoen nog eens zou redden
Ik ben er nog niet uit of dit nou goed of slecht is voor Nederland. C'est La Vie was een van de weinige feelgood-nummers, nu komt er een kneiter van een feelgood-nummer bij (en, vind ik persoonlijk, ook een beter nummer). Claude's nummer is nou ook weer niet zo sophisticated dat een jury het zou moeten verkiezen boven Bara Bada Bastu. Kortom, ik weet het niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:12 schreef grazz het volgende:
[..]
Zweden Televote winnaar, Oostenrijk Jury, NL gaat ervan door met de winst![]()
Er moet bij Claude live nog iets gebeuren, het mist nog wat. Weet alleen niet of dat wel mogelijk is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of dit nou goed of slecht is voor Nederland. C'est La Vie was een van de weinige feelgood-nummers, nu komt er een kneiter van een feelgood-nummer bij (en, vind ik persoonlijk, ook een beter nummer). Claude's nummer is nou ook weer niet zo sophisticated dat een jury het zou moeten verkiezen boven Bara Bada Bastu. Kortom, ik weet het niet.
Ze hebben nog 20 seconden om mee te spelen, het nummer duurt maar 2.40. Misschien doet Claude aan het eind het refrein wel a capella met het publiekquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er moet bij Claude live nog iets gebeuren, het mist nog wat. Weet alleen niet of dat wel mogelijk is.
En fin de comptequote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze hebben nog 20 seconden om mee te spelen, het nummer duurt maar 2.40. Misschien doet Claude aan het eind het refrein wel a capella met het publiek
Ik zeg je eerlijk, heb het net pas voor het eerst gezien en ik kan (en doe) niet anders dan het gelijk 100x opnieuw kijken. Gruwelijk aanstekelijkquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:25 schreef blackswangreen het volgende:
Weet je, dit is het eerste nummer dit seizoen waar ik de zogenaamde winner vibes van krijg. Het is gewoon zo'n goed liedje, zelfs die obligate modulatie aan het einde vergeef ik ze. Als je dit toch zet tegenover dat Oostenrijkse lied, dat is toch geen competitie. Thuis gaat niemand dat nummer prefereren boven KAJ.
In principe zou dit minder moeten scoren bij de jury dan Måns. En Revolution deed het vandaag misschien niet zo heel spectaculair, maar de obligate 12 punten van Malta, Slovenië, UK, enz. kon je daarvoor al wel invullen. Dus daar schuift Nederland in principe wat omhoog.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of dit nou goed of slecht is voor Nederland. C'est La Vie was een van de weinige feelgood-nummers, nu komt er een kneiter van een feelgood-nummer bij (en, vind ik persoonlijk, ook een beter nummer). Claude's nummer is nou ook weer niet zo sophisticated dat een jury het zou moeten verkiezen boven Bara Bada Bastu. Kortom, ik weet het niet.
En het helpt natuurlijk ook dat Zweden dit stuurt. Als Moldavië ofzo hiermee zou komen, zou het gewoon 46 punten van de jury krijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:22 schreef d_elise het volgende:
Denk dat dit ook best nog wel wat jurypunten kan krijgen hoor. Ja, het is niet zo serieus en meer feelgood, maar het zit ijzersterk in elkaar, wordt goed gezongen en er wordt veel over gesproken. Zou ook een radiohit kunnen zijn (afgezien dat het niet in het Engels is). En Europa heeft ook wel zin in iets vrolijks nu lijkt me.
Maar nu heb je natuurlijk weer gegarandeerd een sloot punten uit heel Scandinavië, inclusief 2x12 punten uit Finland. Dat had Revolution niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In principe zou dit minder moeten scoren bij de jury dan Måns. En Revolution deed het vandaag misschien niet zo heel spectaculair, maar de obligate 12 punten van Malta, Slovenië, UK, enz. kon je daarvoor al wel invullen. Dus daar schuift Nederland in principe wat omhoog.
Het enige nadeel is dat er nu iets is dat meer dan 300 televotingpunten kan pakken. Met alle respect voor de liefhebbers van Finland, Estland, Malta, Australië e.d. maar dat zijn allemaal liedjes die toch niet gaan winnen, terwijl deze op een goede dag ver kan komen.
Na de jury's wist je het toch wel. Dat was klaar. Al viel het uiteindelijke gat nog mee, door het rare Zweedse systeem.quote:
Met recht een rit..quote:
Aaah sneu!"quote:
Hij zei pas nog dat hij dacht dat Kaj zou winnenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef Em31 het volgende:
https://www.reddit.com/r/eurovision/s/hqmYbHu6r5
Ach, Måns. Een beetje boos. Na die opmerking over de jury helemaal blij dat het KAJ is geworden.
Jaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:26 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Hij zei pas nog dat hij dacht dat Kaj zou winnen
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:27 schreef molloot200 het volgende:
Lees op Twitter ook dat Mans boos en zuur lijkt te zijn in allerlei interviews.
Dacht dat hij wel wist dat het een competitie was, en hij is al eens geweest en won toen zelfs, dus ik hoop eigenlijk wel dat je het dan ook een ander een keer gunt om mee te maken. Niet echt dus.
Ja, na de juries had ik het ook wel door maar ik had dat minimale verschil niet verwacht. En dan viel Måns’ televote nog best mee.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Na de jury's wist je het toch wel. Dat was klaar. Al viel het uiteindelijke gat nog mee, door het rare Zweedse systeem.
Veel eigen geld in z'n act gestoken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:33 schreef blackswangreen het volgende:
Måns zat daar ook wel een beetje hoog in z'n testosteron volgens mij. Hij ziet dit echt als een soort topsport.
Oei wat een slechte verliezer. Valt me van hem tegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef Em31 het volgende:
https://www.reddit.com/r/eurovision/s/hqmYbHu6r5
Ach, Måns. Een beetje boos. Na die opmerking over de jury helemaal blij dat het KAJ is geworden.
Hij mag wat mij betreft ook best wel even teleurgesteld zijn. Tenzij hij het morgen en daarna blijft herhalen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Veel eigen geld in z'n act gestoken.
Al die weken enorme voorsprong bij de bookies. Ik snap de teleurstelling om die paar punten ook echt best.
Denk dat ie wel bijtrekt!quote:Op zondag 9 maart 2025 00:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij mag wat mij betreft ook best wel even teleurgesteld zijn. Tenzij hij het morgen en daarna blijft herhalen.
Ik vind dat je toch wel aardig voor hem bent hoor. Wat hij eigenlijk zegt is dat de jury hem veel meer punten had moeten geven dan KAJ. Hij lijkt maar niet te willen begrijpen wat er mis was met z'n act, wat iedereen thuis hem kan vertellen: JE LIEDJE WAS GEEN REET AAN! Je kunt je een slag in de rondte performen, uiteindelijk heb je verloren van een beter liedje. En zo hoort het.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:10 schreef Greys het volgende:
Hij is gewoon eerlijk. Hij baalt ENORM, vooral van het kleine verschil bij de jury.
Ik hou er wel van.
Beter dan 'jaaaa nee joh kan mij het schelen'. Hij deed alles om te winnen. Dus is het even enorm zuur. Het is ook maar een mens.
Ik ben aardig voor hen in zoverre dat ik het waardeer als iemand eerlijk durft te zeggen voor de camera dat 'ie tering-competitief is en hij er even schijtchagrijnig van is. Dat zie en hoor ik persoonlijk liever dan schijnheilig gedoe.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind dat je toch wel aardig voor hem bent hoor. Wat hij eigenlijk zegt is dat de jury hem veel meer punten had moeten geven dan KAJ. Hij lijkt maar niet te willen begrijpen wat er mis was met z'n act, wat iedereen thuis hem kan vertellen: JE LIEDJE WAS GEEN REET AAN! Je kunt je een slag in de rondte performen, uiteindelijk heb je verloren van een beter liedje. En zo hoort het.
Heb je het over jezelf?quote:Op zondag 9 maart 2025 06:07 schreef Komondeja het volgende:
slechte verliezer. Drukte 'm in 2015 dan ook direct weg.
Ja joh. Net als Måns verlaat ik bij verlies direct de zaal, schop tegen dingen aan en verniel mijn telefoon. Geen waardig gedrag van iemand die het Eurovisie Songfestival al een keer won met "Heroes". Not a hero himself.quote:
Ja. Maar als Zweden dan toch moet winnen dan vind ik dit meer winnaarsmateriaal dan Heroes en Tattoo.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit eigenlijk niet op alweer een Zweedse zege te wachten, maar dit is voor mij het enige liedje dat mij een gevoel geeft dat het kan winnen
Echt? Hij eindigde nog veel hoger dan ik dacht haha.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:04 schreef Em31 het volgende:
Blijkbaar was John Lundvik ook al zuur, die wil nooit meer meedoen!
We schrijven in Basel 325 punten televoting en 200 jurypunten op en beginnen met het zoeken naar hotels in Stockholm in mei 2026.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:01 schreef Em31 het volgende:
Meeste televotes ooit voor KAJ![]()
https://www.reddit.com/r/eurovision/s/R9bNciy2Fv
Dat was nog veel sneuer dan Måns, die tenminste nog topfavoriet was. Echt niemand verwachtte dat die troep van John ook maar enige kans maaktequote:Op zondag 9 maart 2025 11:04 schreef Em31 het volgende:
https://www.reddit.com/r/eurovision/s/u7CUkKQE3nquote:Op zondag 9 maart 2025 11:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt? Hij eindigde nog veel hoger dan ik dacht haha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vind ik wel een beetje dubbel hoor.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We schrijven in Basel 325 punten televoting en 200 jurypunten op en beginnen met het zoeken naar hotels in Stockholm in mei 2026.
Nou. Hij wil graag nog een keer, maar dan voor een ander land. Hij is niet tevreden met de huidige Mello-opzet.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:04 schreef Em31 het volgende:
Ja, het zou niet goed zijn voor het ESF als het 4x Zweden in 14 jaar wordt. Sowieso is het al niet best dat de winnaar weer uit West-Europa komt.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een beetje dubbel hoor.Blij dat het KAJ is en als het dan moet nouja oké, maar wéér Zweden.
Misschien kan die nog eens 18e worden voor UK ofzo. Scoren die ook nog eens Top 20.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nou. Hij wil graag nog een keer, maar dan voor een ander land. Hij is niet tevreden met de huidige Mello-opzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |