Ik word periodiek gebeld door Engelssprekenden over mijn “assets”. De laatste tijd is het weer rustig. Afkloppen.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:18 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde maar dan zonder bandje. De laatste tijd wel vaker dat ik door onbekende nummers word gebeld zonder dat er dan iets gebeurt. Terugbellen doe ik niet maar irritant is het wel.
Wow, loopt die nog steeds. Eerste seizoenen wel gekeken maar op een gegeven moment vond ik t veel van hetzelfde worden.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wie kijkt hier ook alweer de serie You?
Er is nieuwe trailer gereleased
Ik vind het wel meevallen.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wow, loopt die nog steeds. Eerste seizoenen wel gekeken maar op een gegeven moment vond ik t veel van hetzelfde worden.
Er zullen vast een paar mensen daar flink rijk mee geworden.quote:Op maandag 10 maart 2025 15:23 schreef Strani het volgende:
NASDAQ staat inmiddels ook lager dan voor de verkiezingen afgelopen november. Toen Trump won ging de koers flink omhoog maar dat is nu allemaal weer teniet gedaan.
Als je op tijd verkocht hebt of short bent gegaan welquote:Op maandag 10 maart 2025 23:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar mensen daar flink rijk mee geworden.
Ikquote:Op maandag 10 maart 2025 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat is het erge. Trump heeft de val van vandaag ook direct beinvloed door gisteren niet te willen uitsluiten dat er een recessie kan komen. Dus samen met z'n vriendjes kan hij met flinke voorkennis handelen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar mensen daar flink rijk mee geworden.
Dit is niet helemaal waar trouwens. Ik begin altijd eerst via het makkelijkste medium. In dit geval is dit gewoon per FOK! DM. Pas als ik daar genegeerd word probeer ik het via Instagram en Facebook, daarna nog LinkedIn en pas dáárna ga ik echt aan de slag om een volledig profiel van iemand samen te stellen.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hm, dit komt wel heel erg overeen met hoe @:Strani hosselt
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 00:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar trouwens. Ik begin altijd eerst via het makkelijkste medium. In dit geval is dit gewoon per FOK! DM. Pas als ik daar genegeerd word probeer ik het via Instagram en Facebook, daarna nog LinkedIn en pas dáárna ga ik echt aan de slag om een volledig profiel van iemand samen te stellen.
De persoon waar AgnesGru last van heeft, is duidelijk direct doorgegaan naar die laatste stapJe hebt het maar zwaar StraanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ik. Al weet ik niet of ik na het vorige seizoen nog verder ga kijkenquote:Op maandag 10 maart 2025 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volhouden! Het is bijna lente. Zeg ik met wallen tot op m’n knieën na de zoveelste nacht wakker liggen door m’n verkoudheid en de oogontsteking van mini piekerend over hoe dat moet in de Efteling de komende dagen. Oh en het weer want gaat het wel of niet regenenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:29 schreef Arizona het volgende:
En mijn vreugdevolle bestaan gaat door! Vanmorgen ging de wekker spontaan om 6 uur
Ik zet de wekker nooit, gebruik altijd mijn telefoon. Maar waarschijnlijk gisteren met afstoffen een knopje ingedrukt
Had je dan wel een wekker staan om zes uur, maar stond die uit en heb je die per ongeluk aangezet. Anders heb je wel heel grondig je telefoon afgestoftquote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:29 schreef Arizona het volgende:
En mijn vreugdevolle bestaan gaat door! Vanmorgen ging de wekker spontaan om 6 uur
Ik zet de wekker nooit, gebruik altijd mijn telefoon. Maar waarschijnlijk gisteren met afstoffen een knopje ingedrukt
6:00 is schijnbaar de standaard instelling van die wekkerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Had je dan wel een wekker staan om zes uur, maar stond die uit en heb je die per ongeluk aangezet. Anders heb je wel heel grondig je telefoon afgestoft
Ik doe mijn best om met je mee te doen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:36 schreef Yesse het volgende:
[..]
Volhouden! Het is bijna lente. Zeg ik met wallen tot op m’n knieën na de zoveelste nacht wakker liggen door m’n verkoudheid en de oogontsteking van mini piekerend over hoe dat moet in de Efteling de komende dagen. Oh en het weer want gaat het wel of niet regenen![]()
Vandaag ga ik dingen positief bekijken! Het is nu droog
Hij heeft nu last aan beide ogenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
6:00 is schijnbaar de standaard instelling van die wekker
[..]
Ik doe mijn best om met je mee te doen.
Sterkte met de verkoudheid! Wordt het oog van mini al wat beter?
Mijn weerapp zegt dat het de hele week droog blijft in Kaatsheuvel![]()
Straks eerst weer naar de huisarts met mijn schouder, ik ben weer helemaal terug bij af. Ruim een maand geleden is de spuit uitgewerkt en ondanks mijn oefeningen op geleide van pijn, gaat het alleen maar slechter.
Ik hoop eigenlijk dat ik doorverwezen wordquote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:51 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hij heeft nu last aan beide ogenmaar dat zat er ook wel aan te komen na al dat wrijven. Het ging zondag verrassend snel beter maar vannacht zaten z’n ogen weer helemaal dichtgekoekt. Maar hij is vrolijk en verder niet ziek dus dat is een voordeel.
Pfff daar wordt je ook moedeloos van. Zijn er geen andere oefeningen die beter werken?
6 uur, mooie tijd om op te staan.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:29 schreef Arizona het volgende:
Ikke. Trailer nog niet gezien maar het kan niet veel erger worden dan het vorige seizoen.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sterktequote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:05 schreef Arizona het volgende:
De huisarts denkt dat de slijmbeursontsteking weg is (denk ik ook) en dat ik een frozen shoulder heb. Ik word doorverwezen naar iemand die tussen een orthopeed en een schouderfysio in zit voor een screening. Moet nog even afwachten waar en wanneer, want degene die zij kende is met pensioen.
In het kader van positief de dag aangaan : Wel fijn dat je in ieder geval doorverwezen bent nuquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:05 schreef Arizona het volgende:
De huisarts denkt dat de slijmbeursontsteking weg is (denk ik ook) en dat ik een frozen shoulder heb. Ik word doorverwezen naar iemand die tussen een orthopeed en een schouderfysio in zit voor een screening. Moet nog even afwachten waar en wanneer, want degene die zij kende is met pensioen.
Ja en als het een frozen shoulder is duurt het maar een paar jaar voordat mijn schouder weer de oude isquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:20 schreef Yesse het volgende:
[..]
In het kader van positief de dag aangaan : Wel fijn dat je in ieder geval doorverwezen bent nu
Hier wordt vandaag een pakketje voor dochter bezorgd, met een Zeer Belangrijk Item: een potentieel jurkje voor haar 21 dinerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:28 schreef AgnesGru het volgende:
Als het goed is, krijg ik vandaag vier pakketjes
Daar gaan Strani's carrierekansenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het gaat weer beter met de paus. Ons bidden heeft geholpen.
Dat wordt dus een vandaag, een morgen bij een pakketpunt, eentje komt helemaal niet en de laatste belandt in de slootquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:28 schreef AgnesGru het volgende:
Is daar een playlist van op yt?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:53 schreef Arizona het volgende:
Ik ben eigenlijk knetterdruk met werk, maar ik heb er gewoon de energie niet voor vandaag. Heb straks nog een meeting en daarna wil ik eigenlijk inzendingen gaan luisteren
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:04 schreef NailQueen het volgende:
Klein renovatie drama:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Groot ontvangerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:28 schreef AgnesGru het volgende:
Geen idee, goeie, ik ga zoekenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is daar een playlist van op yt?
#dtv
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:04 schreef NailQueen het volgende:
Klein renovatie drama:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
De like is voor het laatste stuk, niet het eerstequote:
En dat terwijl de huidige concepten minder leuk ogen dan het originele hotelquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:33 schreef H_T het volgende:
@:Guanabana Vanaf vandaag kan je reserveren voor het Efteling Grand Hotel, maar er staan nu al 22.000 mensen in de wachtrij
En dan heb je nog iemand die naar binnen kijkt daar.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dat terwijl de huidige concepten minder leuk ogen dan het originele hotelEcht een beetje klinisch..
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dan heb je nog iemand die naar binnen kijkt daar.
Het ziet er ook niet echt Efteling-achtig uit. Het is dat je Langnek op de achtergrond ziet, anders kan het een kamer in ieder ander willekeurig hotel zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dat terwijl de huidige concepten minder leuk ogen dan het originele hotelEcht een beetje klinisch..
[ afbeelding ]
Dat zal wel zijn omdat het zo goedkoop is.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:33 schreef H_T het volgende:
@:Guanabana Vanaf vandaag kan je reserveren voor het Efteling Grand Hotel, maar er staan nu al 22.000 mensen in de wachtrij
quote:Op de eerste openingsdag variëren de prijzen van een kamer van het type premium deluxe voor twee volwassenen tussen de 569 en 619 euro. Een torenkamer kost dan maximaal 644 euro, een torensuite 919 tot 1459 euro. Verder zijn er junior suites voor 719 tot 769 euro en reguliere suites voor 744 tot 844 euro. Sommige suites hebben een balkon.
Dat moeten we even aan de Eftelingkenner hier vragen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:48 schreef Yesse het volgende:
[..]Dat was me nog niet opgevallen. Klopt trouwens helemaal niet toch, vanuit waar ze gepostioneerd zijn. Staan volgens mij nogal wat bomen voor
Dit kan zo'n beetje elk willekeurig beetje luxe hotel zijnquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dat is per maand?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn omdat het zo goedkoop is.
[..]
Wat een slechte “photoshop” is ditquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dan heb je nog iemand die naar binnen kijkt daar.
Anders krijg je:quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit kan zo'n beetje elk willekeurig beetje luxe hotel zijn
Ik zou zelf ook niet echt behoefte hebben aan een gethematiseerde kamer. Alleen met een gewone luxe kamer betaal je uiteraard alleen voor de locatie en de vroegere entree om 9:30 uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit kan zo'n beetje elk willekeurig beetje luxe hotel zijn
De afstand tussen de twee is minder groot dan ik had gedacht, maar alsnog 160 meter. En in het Sprookjesbos staan inderdaad wel wat bomenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:48 schreef Yesse het volgende:
[..]Dat was me nog niet opgevallen. Klopt trouwens helemaal niet toch, vanuit waar ze gepostioneerd zijn. Staan volgens mij nogal wat bomen voor
We hebben de boeking al gedaanquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:33 schreef H_T het volgende:
Het hoeft er ook niet meteen uit te zien als het huisje van Hans en Grietje, maar een beetje meer Efteling-touches zouden wel mogen wat mij betreftquote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet echt behoefte hebben aan een gethematiseerde kamer. Alleen met een gewone luxe kamer betaal je uiteraard alleen voor de locatie en de vroegere entree om 9:30 uur.
Wat goed dat het jullie gelukt isquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We hebben de boeking al gedaanWe stonden 10u stipt in de wachtrij en het ging wel smooth.
We gaan in september
Ik heb gekeken voor ons drieën, maar dan moet je naar een 5 persoons kamer en dan ben je 728 euro kwijt voor een nachtje in septemberquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We hebben de boeking al gedaanWe stonden 10u stipt in de wachtrij en het ging wel smooth.
We gaan in september
Ohquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb gekeken voor ons drieën, maar dan moet je naar een 5 persoons kamer en dan ben je 728 euro kwijt voor een nachtje in september
O wacht! Er stonden standaard 2 kinderen aangevinktquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
OhWaarom moet je dan naar een vijfpersoonskamer, omdat het drie volwassenen zijn?
Dat is wel duur ja.
Ah inderdaadquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
O wacht! Er stonden standaard 2 kinderen aangevinkt![]()
Ik kan nu naar een 4 persoonskamer voor 574 euro. Nog niet goedkoop maar wel iets meer acceptabel
Maar wij wachten nog wel even, zijn net vorige maand een dagje geweest.
Ja nou krijg je dus de oranje-bruin-groene kamerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:18 schreef Guanabana het volgende:
Wat dan wél weer een beetje belachelijk was is dat je je eigen kamer + kleur kon kiezen voor slechts 40 eurootjes extra![]()
Dat hebben we niet gedaan, kom nou.
Ja, ik heb ook een codequote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
OhWaarom moet je dan naar een vijfpersoonskamer, omdat het drie volwassenen zijn?
Dat is wel duur ja.
edit: ik kijk nu, maar ik kom dan uit op 574 euro voor een vierpersoonskamer?
Overigens kon je vandaag alleen reserveren als je een code had, had je die ook? Want voor ''het gewone publiek'' is reserveren pas mogelijk vanaf volgende week.
Klopt, en alleen die kaartjes zijn los al hartstikke prijzigquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:37 schreef Guanabana het volgende:
Bij die prijs zit overigens ook 2 dagen Efteling inbegrepen hè voor iedereen.
De kleuren bepalen toch welke richting je op kijkt en welk uitzicht je hebt? Kan me voorstellen dat best wel wat mensen dat zelf willen kiezen en daar wat voor over hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:18 schreef Guanabana het volgende:
Wat dan wél weer een beetje belachelijk was is dat je je eigen kamer + kleur kon kiezen voor slechts 40 eurootjes extra![]()
Dat hebben we niet gedaan, kom nou.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:06 schreef H_T het volgende:
[..]
De afstand tussen de twee is minder groot dan ik had gedacht, maar alsnog 160 meter. En in het Sprookjesbos staan inderdaad wel wat bomen
Als je 8x 50 euro entreekaarten van de prijs aftrekt (omdat je dat anders toch betaalt) valt het wel weer mee inderdaadquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat is wel duur ja.
edit: ik kijk nu, maar ik kom dan uit op 574 euro voor een vierpersoonskamer?
Overigens kon je vandaag alleen reserveren als je een code had, had je die ook? Want voor ''het gewone publiek'' is reserveren pas mogelijk vanaf volgende week.
50 al!?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je 8x 50 euro entreekaarten van de prijs aftrekt (omdat je dat anders toch betaalt) valt het wel weer mee inderdaad
46-53, zonder acties en afhankelijk van de dagquote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:43 schreef Strani het volgende:
[..]
50 al!?
Toen ik in 1998 voor het laatst ging was het 32 gulden. Dat is 14 euro
Toch wel heftig hoor. Ik snap dat dingen omhoog gaan maar dit lijkt me niet heel proportioneel.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:50 schreef H_T het volgende:
[..]
46-53, zonder acties en afhankelijk van de dag
Het is een stevige stijging, maar 1998 is ook al 27 jaar geleden. En in de tussentijd hebben ze ook weer nieuwe attracties gebouwdquote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch wel heftig hoor. Ik snap dat dingen omhoog gaan maar dit lijkt me niet heel proportioneel.
Volgens de inflatiecalculator is 32 gulden in 1998 nu 27 euro waard. Ik kan me niet voorstellen dat de Efteling als ervaring nu twee keer zo veel waard is als toen, maar misschien heb ik dat mis.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is een stevige stijging, maar 1998 is ook al 27 jaar geleden. En in de tussentijd hebben ze ook weer nieuwe attracties gebouwd
De bedoeling was dat hij boven de bomen uit keek maar de bomen groeien snelquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:06 schreef H_T het volgende:
[..]
De afstand tussen de twee is minder groot dan ik had gedacht, maar alsnog 160 meter. En in het Sprookjesbos staan inderdaad wel wat bomen
Met je ogen dicht zie je dat nietquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja nou krijg je dus de oranje-bruin-groene kamer
Eens hoor, maar ik vind het niet echt des-Eftelings, ALLES is ver-Eftelingdquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:10 schreef Guanabana het volgende:
Qua look vind ik het prima, ik hoef geen sprookjesthema of Anton Pieck-achtige sfeer, ik vind het er wel mooi uitzien
Wat de prijs betreft; ja tuurlijk is het duur, maar als je het vergelijkt met het Eftelinghotel scheelt het niet eens zóveel. Het viel ons mee in ieder geval. Augustus was overigens duurder dan september en alles daarna.
Tja, als je een gezin van vier hebt tikt het aan ja, maar gelukkig zijn we maar met z'n tweeën.
Sommige kortingen als de 13 euro van Albert Heijn zijn toch wel redelijk makkelijk te krijgen. Maar inderdaad, als je toch twee dagen wil gaan, is de prijs minder afschrikwekkend dan het lijkt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je 8x 50 euro entreekaarten van de prijs aftrekt (omdat je dat anders toch betaalt) valt het wel weer mee inderdaad
Mensen die nog terugrekenen naar euro’squote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:43 schreef Strani het volgende:
[..]
50 al!?
Toen ik in 1998 voor het laatst ging was het 32 gulden. Dat is 14 euro
In vergelijking met attractieparken over de grens en met kleinere attractieparken of dierenparken is de Efteling denk ik zeer redelijk geprijsd. Uiteraard moet je niet op Tweede Paasdag gaan ofzo.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de inflatiecalculator is 32 gulden in 1998 nu 27 euro waard. Ik kan me niet voorstellen dat de Efteling als ervaring nu twee keer zo veel waard is als toen, maar misschien heb ik dat mis.
Zonder acties zijn parken als Europa Park, Phantasialand en Disneyland Parijs duurder en kost Walibi België ongeveer hetzelfde. En inderdaad, als je op een rustige dag gaat heb je aanzienlijk meer waar voor je geld dan wanneer het stervensdruk isquote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In vergelijking met attractieparken over de grens en met kleinere attractieparken of dierenparken is de Efteling denk ik zeer redelijk geprijsd. Uiteraard moet je niet op Tweede Paasdag gaan ofzo.
Twee keer zoveel waard is moeilijk uit te rekenen natuurlijk. In 1998 ging Vogel Rok open. Daarna zijn De Vliegende Hollander, Symbolica, Panda Droom (of hoe het nu ook heet), Aquanura en Baron 1898 er nieuw bijgekomen. Joris en de Draak is gebouwd als vervanger van Pegasus, Max & Moritz in plaats van de Bob en Danse Macabre in plaats van Spookslot en de Python is gerenoveerd. Het Sprookjesbos heeft ook wat (kleinere) vernieuwingen gekregen, dus het is ook weer niet exact hetzelfde product als in 1998quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de inflatiecalculator is 32 gulden in 1998 nu 27 euro waard. Ik kan me niet voorstellen dat de Efteling als ervaring nu twee keer zo veel waard is als toen, maar misschien heb ik dat mis.
Omdat de Bob weg is zou het juist goedkoper moeten wordenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Twee keer zoveel waard is moeilijk uit te rekenen natuurlijk. In 1998 ging Vogel Rok open. Daarna zijn De Vliegende Hollander, Symbolica, Panda Droom (of hoe het nu ook heet), Aquanura en Baron 1898 er nieuw bijgekomen. Joris en de Draak is gebouwd als vervanger van Pegasus, Max & Moritz in plaats van de Bob en Danse Macabre in plaats van Spookslot en de Python is gerenoveerd. Het Sprookjesbos heeft ook wat (kleinere) vernieuwingen gekregen, dus het is ook weer niet exact hetzelfde product als in 1998
Dan weet je dat je met een boomer te maken hebtquote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die nog terugrekenen naar euro’s
Bob was fantastischquote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Omdat de Bob weg is zou het juist goedkoper moeten worden![]()
Ik vond dat zo'n geweldige attractie
Wij zijn naar de Winter Efteling geweest voor 38 euro pp en dat vond ik het zeker waard. Ga eens naar een kermis, dan betaal je zo 5 euro per skere attractie. In de Efteling betaal je op een niet te drukke dag gemiddeld minder, per veel mooiere attractie.
2,20371 DING FLOF BIPSquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan weet je dat je met een boomer te maken hebt
9 euro per rit, dat vind ik wel heel forsquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Bob was fantastischHelaas van een uitstervend attractietype. Dat model is nooit heel populair geweest (er zijn er halverwege de jaren 80 in totaal vijf gebouwd), reserve-onderdelen waren op en daardoor zijn in een paar jaar tijd ook de laatst overgebleven exemplaren gesloopt
Paar jaar terug was ik in Wiener Prater, een park waar je per ritje betaalt. Matige achtbanen waren vijf euro per ritje, de wat boeiender exemplaren kostten 9 euro per ritDan zit je inderdaad snel op hetzelfde bedrag als wat je normaal aftikt voor een hele dag in het veel grotere Efteling
Ja, ik heb toen ook maar twee of drie ritjes gedaan en ben weer vertrokkenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
9 euro per rit, dat vind ik wel heel fors![]()
Dan denk je wel zorgvuldig na welke attracties je wel en niet gaat doen.
Ik sla wel eens een jaartje of wat over, maar ik zit in de buurt van een keer per jaarquote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Nu wil ik naar de efteling. Een vriend van mij was er al 20 jaar niet geweest.ik ga echt elk jaar wel een keer.
ZZONDE was een makkelijker ezelsbruggetje.quote:
Ik vond de sfeer in het Prater Park op een warme zomeravond wel erg leukquote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, ik heb toen ook maar twee of drie ritjes gedaan en ben weer vertrokkenDie van 9 euro is wel Olympia Looping en die heeft een zekere status onder achtbaanfans. Maar ik was er al eens in geweest in Hyde Park (het is de grootste verplaatsbare achtbaan ter wereld) dus dat hoefde nu niet zo nodig
Oh jij zit alweer bij de opvolger van de Euro?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die nog terugrekenen naar euro’s
En tel er meteen maar 50% importheffing bovenop!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh jij zit alweer bij de opvolger van de Euro?
Nou ja als het zo doorgaat hebben we het inderdaad over een paar jaar over hoeveel Roebel kaartjes voor de Ефтелинг kosten
Ik kom gemiddeld een keer per 2 of 3 jaar bij de Efteling denk ik? We komen wel vrijwel ieder jaar bij een pretpark.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Nu wil ik naar de efteling. Een vriend van mij was er al 20 jaar niet geweest.ik ga echt elk jaar wel een keer.
Prater was wel erg leuk ja. Al ben zelf toen ook nergens in geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vond de sfeer in het Prater Park op een warme zomeravond wel erg leuk![]()
Maar de prijzen waren fors, dus het was vooral kijken hoe andere mensen in een overprijsde attractie gingen, net als 90% van de aanwezigen.
Trumpquote:The only thing that makes sense is for Canada to become our cherished Fifty First State. This would make all Tariffs, and everything else, totally disappear. Canadians’ taxes will be very substantially reduced, they will be more secure, militarily and otherwise, than ever before, there would no longer be a Northern Border problem, and the greatest and most powerful nation in the World will be bigger, better and stronger than ever — And Canada will be a big part of that.
Hij kan ook van Mexico de 51e staat maken, dan hoeft ie ook geen muur meer te maken en zijn al die mensen ook niet meer illegaal in de VS.quote:
Lijkt mij ook een prima planquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij kan ook van Mexico de 51e staat maken, dan hoeft ie ook geen muur meer te maken en zijn al die mensen ook niet meer illegaal in de VS.
Wat heeft ze nu weer gedaanquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:26 schreef Strani het volgende:
Ik hoop dat die blonde press secretary (Karoline Leavitt) ook ter plekke is als op een mooie dag een bom bovenop Trump valt. Wat een serpent, die vrouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |