Sommige kortingen als de 13 euro van Albert Heijn zijn toch wel redelijk makkelijk te krijgen. Maar inderdaad, als je toch twee dagen wil gaan, is de prijs minder afschrikwekkend dan het lijkt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je 8x 50 euro entreekaarten van de prijs aftrekt (omdat je dat anders toch betaalt) valt het wel weer mee inderdaad
Mensen die nog terugrekenen naar euro’squote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:43 schreef Strani het volgende:
[..]
50 al!?
Toen ik in 1998 voor het laatst ging was het 32 gulden. Dat is 14 euro
In vergelijking met attractieparken over de grens en met kleinere attractieparken of dierenparken is de Efteling denk ik zeer redelijk geprijsd. Uiteraard moet je niet op Tweede Paasdag gaan ofzo.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de inflatiecalculator is 32 gulden in 1998 nu 27 euro waard. Ik kan me niet voorstellen dat de Efteling als ervaring nu twee keer zo veel waard is als toen, maar misschien heb ik dat mis.
Zonder acties zijn parken als Europa Park, Phantasialand en Disneyland Parijs duurder en kost Walibi België ongeveer hetzelfde. En inderdaad, als je op een rustige dag gaat heb je aanzienlijk meer waar voor je geld dan wanneer het stervensdruk isquote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In vergelijking met attractieparken over de grens en met kleinere attractieparken of dierenparken is de Efteling denk ik zeer redelijk geprijsd. Uiteraard moet je niet op Tweede Paasdag gaan ofzo.
Twee keer zoveel waard is moeilijk uit te rekenen natuurlijk. In 1998 ging Vogel Rok open. Daarna zijn De Vliegende Hollander, Symbolica, Panda Droom (of hoe het nu ook heet), Aquanura en Baron 1898 er nieuw bijgekomen. Joris en de Draak is gebouwd als vervanger van Pegasus, Max & Moritz in plaats van de Bob en Danse Macabre in plaats van Spookslot en de Python is gerenoveerd. Het Sprookjesbos heeft ook wat (kleinere) vernieuwingen gekregen, dus het is ook weer niet exact hetzelfde product als in 1998quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de inflatiecalculator is 32 gulden in 1998 nu 27 euro waard. Ik kan me niet voorstellen dat de Efteling als ervaring nu twee keer zo veel waard is als toen, maar misschien heb ik dat mis.
Omdat de Bob weg is zou het juist goedkoper moeten wordenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Twee keer zoveel waard is moeilijk uit te rekenen natuurlijk. In 1998 ging Vogel Rok open. Daarna zijn De Vliegende Hollander, Symbolica, Panda Droom (of hoe het nu ook heet), Aquanura en Baron 1898 er nieuw bijgekomen. Joris en de Draak is gebouwd als vervanger van Pegasus, Max & Moritz in plaats van de Bob en Danse Macabre in plaats van Spookslot en de Python is gerenoveerd. Het Sprookjesbos heeft ook wat (kleinere) vernieuwingen gekregen, dus het is ook weer niet exact hetzelfde product als in 1998
Dan weet je dat je met een boomer te maken hebtquote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die nog terugrekenen naar euro’s
Bob was fantastischquote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Omdat de Bob weg is zou het juist goedkoper moeten worden![]()
Ik vond dat zo'n geweldige attractie
Wij zijn naar de Winter Efteling geweest voor 38 euro pp en dat vond ik het zeker waard. Ga eens naar een kermis, dan betaal je zo 5 euro per skere attractie. In de Efteling betaal je op een niet te drukke dag gemiddeld minder, per veel mooiere attractie.
2,20371 DING FLOF BIPSquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan weet je dat je met een boomer te maken hebt
9 euro per rit, dat vind ik wel heel forsquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Bob was fantastischHelaas van een uitstervend attractietype. Dat model is nooit heel populair geweest (er zijn er halverwege de jaren 80 in totaal vijf gebouwd), reserve-onderdelen waren op en daardoor zijn in een paar jaar tijd ook de laatst overgebleven exemplaren gesloopt
Paar jaar terug was ik in Wiener Prater, een park waar je per ritje betaalt. Matige achtbanen waren vijf euro per ritje, de wat boeiender exemplaren kostten 9 euro per ritDan zit je inderdaad snel op hetzelfde bedrag als wat je normaal aftikt voor een hele dag in het veel grotere Efteling
Ja, ik heb toen ook maar twee of drie ritjes gedaan en ben weer vertrokkenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
9 euro per rit, dat vind ik wel heel fors![]()
Dan denk je wel zorgvuldig na welke attracties je wel en niet gaat doen.
Ik sla wel eens een jaartje of wat over, maar ik zit in de buurt van een keer per jaarquote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Nu wil ik naar de efteling. Een vriend van mij was er al 20 jaar niet geweest.ik ga echt elk jaar wel een keer.
ZZONDE was een makkelijker ezelsbruggetje.quote:
Ik vond de sfeer in het Prater Park op een warme zomeravond wel erg leukquote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, ik heb toen ook maar twee of drie ritjes gedaan en ben weer vertrokkenDie van 9 euro is wel Olympia Looping en die heeft een zekere status onder achtbaanfans. Maar ik was er al eens in geweest in Hyde Park (het is de grootste verplaatsbare achtbaan ter wereld) dus dat hoefde nu niet zo nodig
Oh jij zit alweer bij de opvolger van de Euro?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die nog terugrekenen naar euro’s
En tel er meteen maar 50% importheffing bovenop!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh jij zit alweer bij de opvolger van de Euro?
Nou ja als het zo doorgaat hebben we het inderdaad over een paar jaar over hoeveel Roebel kaartjes voor de Ефтелинг kosten
Ik kom gemiddeld een keer per 2 of 3 jaar bij de Efteling denk ik? We komen wel vrijwel ieder jaar bij een pretpark.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Nu wil ik naar de efteling. Een vriend van mij was er al 20 jaar niet geweest.ik ga echt elk jaar wel een keer.
Prater was wel erg leuk ja. Al ben zelf toen ook nergens in geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vond de sfeer in het Prater Park op een warme zomeravond wel erg leuk![]()
Maar de prijzen waren fors, dus het was vooral kijken hoe andere mensen in een overprijsde attractie gingen, net als 90% van de aanwezigen.
Trumpquote:The only thing that makes sense is for Canada to become our cherished Fifty First State. This would make all Tariffs, and everything else, totally disappear. Canadians’ taxes will be very substantially reduced, they will be more secure, militarily and otherwise, than ever before, there would no longer be a Northern Border problem, and the greatest and most powerful nation in the World will be bigger, better and stronger than ever — And Canada will be a big part of that.
Hij kan ook van Mexico de 51e staat maken, dan hoeft ie ook geen muur meer te maken en zijn al die mensen ook niet meer illegaal in de VS.quote:
Lijkt mij ook een prima planquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij kan ook van Mexico de 51e staat maken, dan hoeft ie ook geen muur meer te maken en zijn al die mensen ook niet meer illegaal in de VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |