Landverraad ?quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:22 schreef byah het volgende:
Maar wat kan Putin in vredesnaam voor compromat op Trump hebben? Dat moet toch wel iets gruwelijks zijn?
Misschien zit er ééntje tussen die een beetje handig is met een Dragunov.quote:
quote:Elon Musk talks to Joe Rogan about the stranded astronauts he’s rescuing with SpaceX
- They were only supposed to be in Space for 8 days
- Biden admin left them stranded for 8 MONTHS
- Elon Musk says the longer they stay up there in Zero G “You get increased bone loss”
- SpaceX has the only ships safe enough to rescue them
- Elon Musk says “There isn't anyone else to do it. NASA can't get them. TSpaceX Dragon spacecraft is the only one that is considered safe enough to bring them back”
“NASA concluded that the Boeing spacecraft was not safe. So that's why they're stuck there. Holy sh*t”
Dat zou toch wat zijnquote:Op donderdag 6 maart 2025 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien zit er ééntje tussen die een beetje handig is met een Dragunov.
Die worden ingesteld en uitgesteld, vastgesteld en kaltgestellt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:57 schreef Szura het volgende:
Heeft iemand nog een overzicht hoe het precies zit met die tariffs
Ik vraag me af of er in de hele wereld niet veel oligarchen en overheiden zijn die altijd nogal gepiepeld zijn door de US qua deals (want itt wat Trump beweert heeft de VS zo veel soft power dat ze altijd hele gunstige deals voor zichzelf weten te regelen) over de afgelopen decennia en het huidige klimaat zien als een perfecte kans om de VS een hak te zetten en een koekje van eigen deeg te geven. Door die tarieven openen zich ook ineens markten in andere delen van de wereld en worden de goederen gewoon daar naar toe gestuurd. En als die infrastructuur en handelsroutes eenmaal goed opgezet zijn, dan is er ook weer minder reden om alsnog naar de VS terug keren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Haha, ja dat moet bij mede-silverbackjes doen, vooral Slim.Binnen minuten ook echt, baas.
Men dacht dat Biden seniel was.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die worden ingesteld en uitgesteld, vastgesteld en kaltgestellt.
Ik vraag me af of Trump het zelf nog weet.
Nouja dit lijkt me ook gewoon reclame voor Jacky D toch? Alsof ze nu al zoveel effecten merken.quote:
Voor Mexico en Canada ligt dat geografisch natuurlijk wel wat genuanceerder, maar die omtrekkende beweging zie ik, zeker vanuit overheden, ook wel gebeuren ja. Niet dat ik eraan twijfel dat de US nu ook al overal bij kan, inclusief ons eigen wapentuig van RTX c.s., maar zo'n beweging is wel vrij onomkeerbaar. Parijs is geen hop-on-hop-off bus, dus de volgende keer verzinnen ze hun eigen plan maar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er in de hele wereld niet veel oligarchen en overheiden zijn die altijd nogal gepiepeld zijn door de US qua deals (want itt wat Trump beweert heeft de VS zo veel soft power dat ze altijd hele gunstige deals voor zichzelf weten te regelen) over de afgelopen decennia en het huidige klimaat zien als een perfecte kans om de VS een hak te zetten en een koekje van eigen deeg te geven. Door die tarieven openen zich ook ineens markten in andere delen van de wereld en worden de goederen gewoon daar naar toe gestuurd. En als die infrastructuur en handelsroutes eenmaal goed opgezet zijn, dan is er ook weer minder reden om alsnog naar de VS terug keren.
Chivaz was je een paar uur voor met het zonder checken dumpen van statements gemaakt door deze oligarch. Of zijn jullie één en dezelfde?quote:
Er is geen enkel kritisch denkvermogen meer bij jou, he? Op basis van een tweet heb je je hele fantasiewereld leven ingeblazen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Die arme astronauten zitten daar dus al maanden in het ISS vanwege politieke redenen.
Zit je daar dan 9 maanden opgesloten terwijl het de bedoeling was dat ze daar maar 8 dagen zouden zitten. Zoals echte professionals janken ze er niet over maar Biden zou zich diep moeten schamen voor dit.
Klopt, zo is Koeweit tegenwoordig een Iraakse provincie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:16 schreef JAM het volgende:
[..]
...en dat zijn ook prima alternatieven. In Europa (en ook in Japan, en ook in China), worden hele moderne, hele goede wapens gemaakt. De tijd waarin de VS daarin een hele duidelijke en overweldigende technologische voorsprong in had is ook allang voorbij. Als de laatste oorlogen die de VS heeft gevoerd al iets aantoont, is het dat de militaire doctine van 'Rock and roll-motherfucker!-gooi er een hoop bommen op en dan knielen ze wel een keer, geen sodemieter oplevert. Die hebben sinds de Tweede-Wereldoorlog geen enkel conflict op geen enkele bevredigende manier af weten te wikkelen.
Zielig dat hij de schuld krijgt.quote:Elon Musk is claiming that the Department of Government Efficiency isn’t actually behind the sweeping cuts to the federal workforce, instead placing the blame on the agency heads who order the firings.
Nee.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:33 schreef Usert het volgende:
Ik zag net te denken… wat als Trump elke inwoner 200.000 dollar beloofd als ze zich onafhankelijk verklaren en aansluiten bij de VS.. met 56k inwoners kost Groenland hem dan 11miljard dollar… koopje lijkt me..
Realistisch dat hij zoiets doet?
Betalen voor land dat eigenlijk al van Amerika had moeten zijn? Denemarken mag 11mlrd betalen en dan is Trump bereid het vriendelijk op te lossen, maar anders zou het ook zomaar anders kunnen lopen he.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:36 schreef Usert het volgende:
[..]
Waarom niet? Wel zijn manier van denken.
Los van dat Groenland niet op die manier "gekocht" kan worden, (want hoe zou zo'n contract moeten werken?!) gaat de president voor het belangrijkste deel niet over waar het geld naartoe gaat. Daar zou een wet voor nodig zijn. Althans, zolang ze nog een rechtsstaat zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:33 schreef Usert het volgende:
Ik zag net te denken… wat als Trump elke inwoner 200.000 dollar beloofd als ze zich onafhankelijk verklaren en aansluiten bij de VS.. met 56k inwoners kost Groenland hem dan 11miljard dollar… koopje lijkt me..
Groenland mag zichzelf onafhankelijk verklaren (sinds een aantal jaar zo geregeld). Dus daar zit de loophole..quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Los van dat Groenland niet op die manier "gekocht" kan worden, (want hoe zou zo'n contract moeten werken?!) gaat de president voor het belangrijkste deel niet over waar het geld naartoe gaat. Daar zou een wet voor nodig zijn. Althans, zolang ze nog een rechtsstaat zijn.
200.000 dollar is een fooi.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:33 schreef Usert het volgende:
Dan zou het goedkoper zijn om wat Goenlandse politici om te kopen. Wat wij ook kunnen, trouwens.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:46 schreef Usert het volgende:
[..]
Groenland mag zichzelf onafhankelijk verklaren (sinds een aantal jaar zo geregeld). Dus daar zit de loophole..
En aangezien de republikeinen de meerderheid hebben vrees ik dat 11miljard zo gevonden is (en nog een goede investering ook)
Het zou ook voor het eerst zijn als Trump zijn 'onderhandelingspartner' daadwerkelijk iets geeft. De meeste van zijn onderhandelingstechnieken komen toch vooral neer op 'ga akkoord met mijn plan anders *insert ellende*'.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
200.000 dollar is een fooi.
Daarmee krijg je de bevolking niet om.
Nou ja, tenzij het een boze dictator is die op gespannen voet met de VS leeft. Dan is het "Ik geef je alles wat je wilt hebben en ik vraag er niets voor terug, deal?".quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou ook voor het eerst zijn als Trump zijn 'onderhandelingspartner' daadwerkelijk iets geeft. De meeste van zijn onderhandelingstechnieken komen toch vooral neer op 'ga akkoord met mijn plan anders *insert ellende*'.
Er was destijds sprake van dat andere landen mee mochten doen in de ontwikkeling, maar hoe dan ook enkel een beperkter versie konden krijgen dan de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen 'uitgeklede' F-35?
Het leeuwendeel van de door NL bestelde toestellen zijn overigens al geleverd.
Er zou kunnen worden overwogen om er een tweede 'europees' product naast te zetten. Alleen wil je waarschijnlijk niet weten hoeveel procent van de voorgenomen defensieverhogingen dan puur en alleen naar dat project moeten. Onze hele infra en organisatie is ingericht op de F-35.
Ik mag aannemen dat er op alle mogelijke manieren gezocht wordt naar een manier om hier vanaf te komen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:46 schreef Usert het volgende:
[..]
Groenland mag zichzelf onafhankelijk verklaren (sinds een aantal jaar zo geregeld). Dus daar zit de loophole..
Wat wil je überhaupt doen, iedereen grof geld bieden om in een referendum voor aansluiting bij de VS te stemmen? Prima, allemaal een mooi bedragje. Referendum verworpen, huh wie heeft er niet voor gestemd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat er op alle mogelijke manieren gezocht wordt naar een manier om hier vanaf te komen.
Wellicht dat er wat simpele burgertjes te verleiden zijn, maar politici met verstand van zaken mogen toch begrijpen dat je dan helemaal leeggetrokken wordt.
Ik schrik vooral nog van de relatief goede approval rating van Trump. Dat die niet al op -10 of -20 staat na al deze clusterfucks verbaast me wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump gaat dit jaar niet eens volmaken...
Wat een puinhoop.
Nebraska, knalrode staat, over zes maanden failliet als het allemaal zo doorgaat.
Well done, MAGA-hats.
Wat gaat er gebeuren dan?quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump gaat dit jaar niet eens volmaken...
Impeachment.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren dan?
Impeachment?
Hartaanval?
Neergeschoten?
En dan komt Vance ervoor in de plaats. Wordt het dan beter, of alleen maar erger?
Alsnog de slechtste ratings voor een president aller tijden, zeker m.b.t. zijn 'handeling of the economy'.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik schrik vooral nog van de relatief goede approval rating van Trump. Dat die niet al op -10 of -20 staat na al deze clusterfucks verbaast me wel.
Lijkt me allemaal een reeel scenario.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren dan?
Impeachment?
Hartaanval?
Neergeschoten?
En dan komt Vance ervoor in de plaats. Wordt het dan beter, of alleen maar erger?
O echt wel, president Vance gaat nog véél erger worden. Ik weet verder ook niet hoe ze hier nog uit moeten komen, een revolutie of een burgeroorlog misschien ..? Maar dan nog, al die alt-right christen fundi's zijn natuurlijk ook niet zomaar verdwenen en die hebben enorm veel macht in de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Impeachment.
Erger kan het niet worden. Only way is up nu.
Verwijderd door impeachment? Dan moet je 20 Republikeinse Senatoren vinden die daar mee in stemmen. Hoe zie je dat voor je? Een letterlijke militaire aanval op Canada ofzo?quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Impeachment.
Wacht gewoon de totale ineenstorting van de Amerikaanse economie af.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verwijderd door impeachment? Dan moet je 20 Republikeinse Senatoren vinden die daar mee in stemmen. Hoe zie je dat voor je? Een letterlijke militaire aanval op Canada ofzo?
Daarom moet religie ook heel ver uit de buurt van politiek blijven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O echt wel, president Vance gaat nog véél erger worden. Ik weet verder ook niet hoe ze hier nog uit moeten komen, een revolutie of een burgeroorlog misschien ..? Maar dan nog, al die alt-right christen fundi's zijn natuurlijk ook niet zomaar verdwenen en die hebben enorm veel macht in de VS.
Sja, maar daar is het in de VS helaas rijkelijk te laat voor...quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom moet religie ook heel ver uit de buurt van politiek blijven.
Laten we er lering uit trekken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Sja, maar daar is het in de VS helaas rijkelijk te laat voor...
Ah, geen idee of dat gaat gebeuren echter, maar goed, ze komen net op stoom met de handelsoorlogen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht gewoon de totale ineenstorting van de Amerikaanse economie af.
Tijdens zijn vorige termijn was die nog veel slechter. Nu staat ie bij 538 op -2 ofzo. Zeker gezien het feit dat de economie zo'n belangrijk onderwerp is zou je daar meer effect van verwachten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsnog de slechtste ratings voor een president aller tijden, zeker m.b.t. zijn 'handeling of the economy'.
Oh dat komt nog wel...quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tijdens zijn vorige termijn was die nog veel slechter. Nu staat ie bij 538 op -2 ofzo. Zeker gezien het feit dat de economie zo'n belangrijk onderwerp is zou je daar meer effect van verwachten.
Reken er maar op dat het veel erger kan, bloediger ook als het moet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Impeachment.
Nee, dat geloof ik dus echt niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Reken er maar op dat het veel erger kan, bloediger ook als het moet.
Dit is niet slechts Trump.
Klopt en dan hebben we project 2025 dat gewoon door gaat met Vance.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik dus echt niet.
Trump gaat door het kattenluikje naar buiten straks. En die hele MAGA cult zal ineenstorten, zeker nu de rode hoedjes de effecten van hun stemgedrag zelf gaan ondervinden.
Let wel: de grootste klappen op medicaid en ss moeten nog komen. En drie keer raden welke staten daar het meest afhankelijk van zijn... Kleine tip: allemaal vuurrood.
Dat doe ik al lang hoor, de rest van Nederland (en Europa for that matter) blijft helaas een beetje achter wat dat betreft.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we er lering uit trekken.
Vance is een pion van Peter Thiel die zeer enge ideeën heeft over democratie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Impeachment.
Pollievre staat een telefoon stuk te slaan nu, Ford (de Gouverneur van Ontario, niet het automerk) is niet goed voor zijn verkiezingskansenquote:Op donderdag 6 maart 2025 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Het is oorlog.... Hup Canada![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Canadese provincie Ontario weigert nog Amerikaanse alcohol te verkopen en boort VS zo 1 miljard dollar per jaar door de neus
Bron
Als ik het goed begrepen heb is het ook Mitch McConnell die daar het minst blij mee is aangezien zijn staat Kentucky het hardst geraakt word.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Het is oorlog.... Hup Canada![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Canadese provincie Ontario weigert nog Amerikaanse alcohol te verkopen en boort VS zo 1 miljard dollar per jaar door de neus
Bron
Vance 'Trump = Hitler' heeft geen ruggegraat en waait met alle winden mee.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vance is een pion van Peter Thiel die zeer enge ideeën heeft over democratie.
Ja natuurlijk, want Kentucky bourbon, hè?quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb is het ook Mitch McConnell die daar het minst blij mee is aangezien zijn staat Kentucky het hardst geraakt word.
Prima verhaal.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:07 schreef Arcee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Frans parlementslid vat nog even haarfijn de eerste 5 weken Trump samen. Hier met Engelse subs.
Zet DENK daar maar bij hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:12 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat doe ik al lang hoor, de rest van Nederland (en Europa for that matter) blijft helaas een beetje achter wat dat betreft.
Ik maak me dan ook grote zorgen over Europa, waar allerlei fundi's ook steeds meer macht naar zich toe weten te trekken. Dit gebeurd grotendeels nog 'uit het zicht', maar ondertussen... CU-SGP staan trouwens ook alweer op samen 8 zetels en in ons huidige politieke landschap gaan die ws gewoon nodig zijn bij het vormen van een toekomstige coalitie, of ze verlenen gedoogsteun en in ruil voor wat..? Niet voor iets waar ik blij van zal worden, dat is alvast een zekerheidje.
Kortom, het is goed klote allemaal.
DENK is een pro Erdogan partij, niet perse een moslim partij. Bovendien zie ik die niet snel in een coalitie terechtkomen.quote:
Irrelevant; geef ze de kans en conservatieve religieuzen kruipen altijd bij elkaar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:38 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
DENK is een pro Erdogan partij, niet perse een moslim partij. Bovendien zie ik die niet snel in een coalitie terechtkomen.
Sow. Als zelfs de Fransen ballen gaan krijgen weet je wel dat er wat aan de hand is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:07 schreef Arcee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Frans parlementslid vat nog even haarfijn de eerste 5 weken Trump samen. Hier met Engelse subs.
Niveautje VI dit. Als er toch een land is dat eigenlijk consequent Europese militaire autonomie heeft bepleit dan is het Frankrijk wel. Ook het enige land met een serieus nucleair arsenaal dat niet afhankelijk is van de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Sow. Als zelfs de Fransen ballen gaan krijgen weet je wel dat er wat aan de hand is.
Ik ben vooralsnog bang dat ze binnenkort zullen dreigen te gaan staken als Trump Oekraine niet red, maar dit zijn duidelijke teksten.
Het is wel degelijk relevant, want zonder daadwerkelijke macht bereik je helemaal niets. De CU is een goed voorbeeld, want er is geen enkele partij die met zo weinig zetels, toch zoveel van hun partijpunten heeft weten te realiseren. Iets waar ze zelf trouwens ook prat op gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant; geef ze de kans en conservatieve religieuzen kruipen altijd bij elkaar.
Oh, sorry, ik wist niet dat grapjes niet meer mochten op dit forum en je kwaad zou worden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niveautje VI dit. Als er toch een land is dat eigenlijk consequent Europese militaire autonomie heeft bepleit dan is het Frankrijk wel. Ook het enige land met een serieus nucleair arsenaal dat niet afhankelijk is van de VS.
Nou ja, je lijkt hier vooral dom uit je nek te zwetsen en inhoudelijk weerwoord te negeren. Mag hoor, maar maakt het wel moeilijk om je serieus te nemen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Oh, sorry, ik wist niet dat grapjes niet meer mochten op dit forum en je kwaad zou worden.
Idd als je achter de schermen kijkt staan er een aantal ontzettend rijke en ontzettend radicale lui achter dit presidentschap.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet helemaal, het oordeel was dat de lagere rechtbank er over mag beslissen, het ging niet over de inhoud van de zaak zelf. Mocht Trump dan in beroep willen dan komt het uiteindelijk bij de SC terecht.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:02 schreef cynicus het volgende:
En de hooggerechtshof heeft (nauwelijks maar toch) Trump opdracht gegeven de USDA aid weer op te starten omdat zijn executive order om het te stoppen illegaal was. So much winning!
Niet helemaal. De SC oordeelde dat er betaald moet worden, de lagere rechtbank mag de deadline opnieuw bepalen aangezien die verlopen was.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet helemaal, het oordeel was dat de lagere rechtbank er over mag beslissen, het ging niet over de inhoud van de zaak zelf. Mocht Trump dan in beroep willen dan komt het uiteindelijk bij de SC terecht.
Het lijkt haast meer een religieus soort geloof dan daadwerkelijk door de werkelijkheid gedreven overtuigingen. Maar goed, de echte effecten van veel van het voorgenomen beleid moeten ook nog landen bij mensen die leunen op Medicaid en SNAP vrees ik.quote:Last week, 17-year-old Gauge Bass enlisted in the Air Force with his mother’s support. Both agreed that he wouldn’t have done so if President Trump hadn’t won the election.
“Trump is a more reliable source of direction for the country,” said his mother, Joy Story, a maintenance worker at an apartment complex who has struggled to support her two children.
..
The recently enlisted Bass, who lost his father to addiction when he was a child and became a father himself at 15, said he had increasingly felt despair in recent years over the economy and the state of the country in general. His mother, though she relies on Medicaid and food stamps, said she resents other forms of government assistance that she thinks encourage people not to work.
Zelfde zie je hier in Nederland toch ook. Een extreme overtuiging dat alles wat mensen raakt die niet tot je eigen groep (of een groep waar je bij zou willen horen lees rijken) behoren, nooit je eigen groep gaat raken. En dus goed beleid is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:28 schreef Monolith het volgende:
Om eens op een normale manier een andere kijk te belichten, er zijn nog steeds veel stemmers op Trump die alles wat hij tot dusver doet fantastisch vinden. De WSJ had een stukje over Trumpstemmers in Texas:
https://www.wsj.com/polit(...)tague-texas-b42e3a4b
[..]
Het lijkt haast meer een religieus soort geloof dan daadwerkelijk door de werkelijkheid gedreven overtuigingen. Maar goed, de echte effecten van veel van het voorgenomen beleid moeten ook nog landen bij mensen die leunen op Medicaid en SNAP vrees ik.
Chat Gpt even een samenvatting laten maken over de relatiequote:Op donderdag 6 maart 2025 22:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vance’s transformation wasn’t just a personal change of heart—it was a strategic move, heavily influenced by Thiel’s money and vision.
Tijd voor de Journalistiek om ook vol op Thiel te duiken en m volledig ter verantwoording te roepen voor wat er nu gebeurd
Ik las ook al in de Nature dat veel wetenschappers nu als een gek allerlei wetenschappelijke websites en databases aan het archiveren zijn op locale opslag omdat er dus allerlei dingen verdwijnen waarvan je al heel snel niet meer weet dat het er überhaupt was.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:27 schreef Bosbeetle het volgende:
https://bsky.app/profile/bradheath.bsky.social/post/3ljqzfsxhss2x
[ afbeelding ]
Wist niet dat ze inclusiviteit ook in retrospect willen cancelen.
Wat zijn ze daar aan het doen zeg, proberen sporen van vrouwen in het leger te wissen, en zelfs enola gay omdat er het woordje gay in zitongekende treurigheid
Omdate je Nature zonder hoofdletter schreef vroeg ik me even af waarom je speciaal het bos in zou gaan om dit soort dingen te lezen, maar ja, je heet niet voor niets Bosbeetle natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik las ook al in de nature dat veel wetenschappers nu als een gek allerlei wetenschappelijke websites en databases aan het archiveren zijn op locale opslag omdat er dus allerlei dingen verdwijnen waarvan je al heel snel niet meer weet dat het er überhaupt was.
Aangepast, taal is zeg maar niet mijn dingquote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdate je Nature zonder hoofdletter schreef vroeg ik me even af waarom je speciaal het bos in zou gaan om dit soort dingen te lezen, maar ja, je heet niet voor niets Bosbeetle natuurlijk.
How could I have known that leopards that eat people's faces would also eat my face?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfde zie je hier in Nederland toch ook. Een extreme overtuiging dat alles wat mensen raakt die niet tot je eigen groep (of een groep waar je bij zou willen horen lees rijken) behoren, nooit je eigen groep gaat raken. En dus goed beleid is.
Ook ingebakken daarin een soort als het slechter met hen gaat gaat het beter met ons idee. Alsof het een volledig gesloten systeem is.
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Chat Gpt even een samenvatting laten maken over de relatieKlopt wel, maar als je zoekt op bijvoorbeeld 'Vance Thiel Yarvin' optioneel aangevuld met 'biodiesel' (ja, die combinatie levert zeer verontrustende informatie op) dan zie je dat de grote mediakanalen al tijdens, soms jaren, schrijven over de radicale denkbeelden van die club.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vance’s transformation wasn’t just a personal change of heart—it was a strategic move, heavily influenced by Thiel’s money and vision.
Tijd voor de Journalistiek om ook vol op Thiel te duiken en m volledig ter verantwoording te roepen voor wat er nu gebeurd
Maar dat is de progressieve linkse msm fake media krijgt 56% van het electoraat dag in dag uit te horen via het GOP Fox propaganda kanaal.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:11 schreef cynicus het volgende:
[..]
Klopt wel, maar als je zoekt op bijvoorbeeld 'Vance Thiel Yarvin' optioneel aangevuld met 'biodiesel' (ja, die combinatie levert zeer verontrustende informatie op) dan zie je dat de grote mediakanalen al tijdens, soms jaren, schrijven over de radicale denkbeelden van die club.
Ook dit soort dingen zijn niet nieuw natuurlijk. Dit speelde in z'n vorige regeerperiode ook al. Het grote verschil met toen is dat de handrem er nu vanaf is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
Ik hoop dat Japan en Zuid-Korea ook opletten.
[ x ]
Tja, Trump ziet geopolitiek als een vastgoeddeal met een historisch besef van een vlieg. Dat was al heel lang duidelijk en zou niemand meer moeten verbazen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Hij reageert een beetje als iemand die niks meer te verliezen heeft en binnenkort dood gaat. Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
En toch, die miljoenen argeloze kiezertjes daar die alleen maar FOX kijken:quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:30 schreef cynicus het volgende:
[..]
Tja, Trump ziet geopolitiek als een vastgoeddeal met een historisch besef van een vlieg. Dat was al heel lang duidelijk en zou niemand meer moeten verbazen.
Linkje?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik las ook al in de Nature dat veel wetenschappers nu als een gek allerlei wetenschappelijke websites en databases aan het archiveren zijn op locale opslag omdat er dus allerlei dingen verdwijnen waarvan je al heel snel niet meer weet dat het er überhaupt was.
Ik zie online recente bronnen in politico, NYT en Yahoo. Het zit gelukkig al in de weg omhoog. Hopelijk duiken ook CNN en MSNBC er binnenkort op.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:11 schreef cynicus het volgende:
[..]
Klopt wel, maar als je zoekt op bijvoorbeeld 'Vance Thiel Yarvin' optioneel aangevuld met 'biodiesel' (ja, die combinatie levert zeer verontrustende informatie op) dan zie je dat de grote mediakanalen al tijdens, soms jaren, schrijven over de radicale denkbeelden van die club.
Sow, die kan zo op een tegeltje!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:18 schreef Perrin het volgende:
Wanneer rijkdom iemand afschermt van tegenspraak vervormt de werkelijkheid, vervaagt empathie, en wordt het ego een echokamer van grenzeloze verlangens en illusies.
[ x ]
Die was super makkelijk te vinden: "scientists backing up data trump":quote:
Die gast is echt mokerdom met z'n redenties.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Fox heeft nogal moeite om vorm te geven aan het geheel. Gaven ook al noodgedongen een lesje in hoe tarieven werken aan Trump en de kijker.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En toch, die miljoenen argeloze kiezertjes daar die alleen maar FOX kijken:
[ afbeelding
https://www.nature.com/articles/d41586-025-00374-yquote:
Ook interessant in dit opzicht is een overzicht van de schade die (mogelijk) is toegebracht in de eerste 30 dagen:quote:Scientists globally are racing to save vital health databases taken down amid Trump chaos
The mass-archiving effort is in response to the US Centers for Disease Control and Prevention removing some of its web pages.
Hele goede manier om je wetenschap op niveau te houden, vooral jonge wetenschappers ontslaan. Heel toekomstbestendig ook. Ben benieuwd hoeveel van hen een "lower productivity job" in het buitenland gaan zoekenquote:To accomplish this goal, the Trump administration — working through the US Department of Government Efficiency, which Musk reportedly advises — has moved quickly to demoralize and gut the federal workforce, including about 280,000 scientists and engineers. Initially, a 30 January e-mail offer to all federal employees asked them to “move from lower productivity jobs in the public sector to higher productivity jobs in the private sector”; around 75,000 employees subsequently resigned, on the promise that they would retain their salary until September. In mid-February, layoffs began for probationary employees across the US government — those usually hired into their positions within the past two years, meaning that early-career researchers were particularly affected.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |