abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216948688
twitter
pi_216948796
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:17:33 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948810
twitter

Een geluid uit Japan
pi_216948822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
Is mij ook niet duidelijk....
Tails tell tales
pi_216948921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Die ene leugen/waarheid (streep door wat niet van toepassing is)!

Anyway, tariffs voor India underway!

And you get a tariff, and you get a tariff, and you...

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:28:20 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216948931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Een geluid uit Japan
Bijzonder wel. Japan en de VS zijn normaal op zeer goede verhoudingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216948944
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Een echte vijand van Trump en co dus. Duidelijk.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:31:45 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216948978
Volgens mij ook nog niet langsgekomen, Musk's zijn shitposts kosten hem miljardendeals.

quote:
Mexican Billionaire Carlos Slim Cuts Ties with Elon Musk’s Starlink, Costing Musk $7 Billion After Controversial Tweet

Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.

Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216948992
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tja, zo was het ook met mbt EU/Europa, maar Trump heeft de boel op zijn kop gezet. Ik had al mijn hoop op Japan aan "onze zijde" gezet, dus goed nieuws! :)
Tails tell tales
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:35:29 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216949011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij ook nog niet langsgekomen, Musk's zijn shitposts kosten hem miljardendeals.
[..]

Slim van hem
pi_216949027
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Slim van hem
Ik las ergens dat ketamine bij langdurig gebruik tot schizofreen gedrag kon leiden. Ik zie een interessante casus. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:53:25 #162
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_216949202
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?

Ik bedoel, dit konden ze zien aankomen toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:54:10 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216949210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?

Goed voor de wapenindustrie, dat zeker. Die draait niet zo lekker met vrede.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:00:08 #164
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216949287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die is eigenlijk sinds obama al in verval. En ik zie in dit regime mensen in de VS zich niet snel aanmelden voor een baan in het leger. Achteraf nogal honds behandeld worden als je veteraan bent is ook nogal een ding.
&lt;signature here&gt;.
pi_216949301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.

Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
Haha, ja dat moet bij mede-silverbackjes doen, vooral Slim. _O- Binnen minuten ook echt, baas.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_216949319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
pi_216949355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:

Lijkt me niet. Zoals ook al uit z'n vorige regeerperiode bekend was is Trump een zerosumdenker bij uitstek die ook denkt dat alle bondgenoten van de VS aan het profiteren zijn. Veel van z'n handelen is ook gericht op dat vermeende profiteren, maar omdat ie het intellect van een doperwt heeft is ie ondertussen hard op weg om de Amerikaanse economie te gronde te richten. Vooralsnog beschouw ik de ideen over militaire acties jegens bondgenoten als Canada of Groenland nog vooral als wilde fantasien die wellicht in het hoofd van Trump uiterst serieus worden overwogen, maar waar in de VS nog afdoende bezwaar tegen zal zijn. Daarnaast heb je nog zo'n onderkruipertje als Vance. Die heeft als fervente alt-righter natuurlijk een broertje dood aan Europa en ook aan Oekrane.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:06:59 #168
38496 Perrin
pi_216949369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
Het lijkt ook daadwerkelijk die kant op te gaan bewegen.

twitter
pi_216949372
quote:

[..]
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:11:45 #170
38496 Perrin
pi_216949412
Het cumulatieve economische effect van dit hele idiotenfestijn zal interessant worden.
pi_216949446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.
Zou onze regering de defensie nota nog gaan aanpassen en het aanschaffen van nog meer F35's eruit gaan schrappen?

Meteen de Zweedse gripen als vervanging erin zetten. ^O^
pi_216949458
quote:
De Trump-regering is van plan om de tijdelijke, legale status in te trekken van zo'n 240.000 Oekraense vluchtelingen. Dat meldt persbureau Reuters onder verwijzing naar een hoge regeringsfunctionaris en drie bronnen die bekend zijn met de kwestie,

Met de maatregel, die al in april wordt verwacht, kunnen de Oekraners mogelijk snel gedeporteerd worden. De stap zou een verbluffende ommekeer zijn van de ontvangst die de oorlogsvluchtelingen kregen onder de regering van president Joe Biden.
:{
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:19:29 #173
38496 Perrin
pi_216949478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel er daarvan uit de bezette gebieden in het zuiden en oosten van Oekrane weggevlucht zijn.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:24:39 #174
38496 Perrin
pi_216949539
Art of the deal, suckers.
twitter
pi_216949574
quote:
15s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. "the fundamental weakness of Western civilization is empathy"

Zonder empathie zou de wereld een stuk mooier zijn, volgens Musk.
Deze kun je natuurlijk wel naar eigen wens uitleggen h.

Hij heeft gewoon ergens een en punt, als je kijkt naar bijv. De massamigratie en de explosie van de bevolking in onderontwikkelde landen waar we met de ontwikkelingshulp goed aan hebben meegewerkt. Het westen heeft hiermee gewoon meegewerkt aan een teloorgang.

Ik vind het altijd jammer als argumenten zo worden gedraaid dat er vaak een welles/nietes/zwart/wit/extreem links/extreem rechts wordt geschetst.

Zeker nu er echt genoeg inhoudelijke / feitelijke punten zijn, wordt de argumentatie niet beter door demonisering en hyperbolen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:28:41 #176
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_216949587

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Zoals ook al uit z'n vorige regeerperiode bekend was is Trump een zerosumdenker bij uitstek die ook denkt dat alle bondgenoten van de VS aan het profiteren zijn. Veel van z'n handelen is ook gericht op dat vermeende profiteren, maar omdat ie het intellect van een doperwt heeft is ie ondertussen hard op weg om de Amerikaanse economie te gronde te richten. Vooralsnog beschouw ik de ideen over militaire acties jegens bondgenoten als Canada of Groenland nog vooral als wilde fantasien die wellicht in het hoofd van Trump uiterst serieus worden overwogen, maar waar in de VS nog afdoende bezwaar tegen zal zijn. Daarnaast heb je nog zo'n onderkruipertje als Vance. Die heeft als fervente alt-righter natuurlijk een broertje dood aan Europa en ook aan Oekrane.
Wat Groenland betreft is er natuurlijk wel een interessante ontwikkeling, nu bodemschatten meer voor het grijpen liggen. Neem mee dat ze daar dit jaar verkiezingen hebben, ze een referendum over onafhankelijkheid is beloofd en je hebt een recept voor een clusterfuck met een graaierige autocraat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:37:03 #177
38496 Perrin
pi_216949677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:27 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon ergens een en punt, als je kijkt naar bijv. De massamigratie en de explosie van de bevolking in onderontwikkelde landen waar we met de ontwikkelingshulp goed aan hebben meegewerkt. Het westen heeft hiermee gewoon meegewerkt aan een teloorgang.

Ik vind het altijd jammer als argumenten zo worden gedraaid dat er vaak een welles/nietes/zwart/wit/extreem links/extreem rechts wordt geschetst.

Zeker nu er echt genoeg inhoudelijke / feitelijke punten zijn, wordt de argumentatie niet beter door demonisering en hyperbolen.
Je geeft hem veel te veel het voordeel van de twijfel, ik neem even aan uit onkunde over zijn standpunten en persoonlijke eigenschappen.

Elon Musk wants to save Western civilization from empathy

Zijn massale ontslagen bij Twitter, de meedogenloze werkcultuur bij Tesla en het achteloos behandelen van werknemers verraden een gebrek aan echte empathie. Zijn visie is groots en vooral ter meerdere glorie van zichzelf. Zijn daden tonen onverschilligheid jegens degenen die die visie realiseren.
pi_216949680
quote:

[..]

Dat is ook wel een vermoeiende, hardnekkige mythe. Kijk je naar migratie, dan is Europa helemaal niet de massale bestemming. Het overgrote deel van de vluchtelingen wordt in de regio opgevangen. Niemand zal Turkije betichten van zwakte vanwege empathie, maar daar zitten bijna een factor 4 keer zoveel Syrische vluchtelingen als in de gehele EU bij elkaar.
De VS gaat ook niet gebukt onder migratie vanwege liefdadigheid of empathie, daar is het veelal gewoon ordinaire handel. Er is behoefte aan goedkope, laaggeschoolde arbeid enerzijds en hoogwaardige kennis en expertise anderzijds en dat is daar het gros van de migratie.
Daarnaast werkt onze ontwikkelingshulp helemaal niet mee aan 'de explosie van de bevolking'. Sterker nog, gezien de sterk dalende reproductiecijfers in veel ontwikkelingslanden zou je eerder kunnen stellen dat als er al enig effect is, dat eerder is dat de bevolking minder hard groeit zie b.v. deze studie: https://www.tandfonline.c(...)0168737.2019.1620306.
Als je "het Westen" 1 ding kunt verwijten dan is het eerder een verstoord beeld van haar eigen goedheid in relatief opzicht.
pi_216949761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:22 schreef byah het volgende:
Maar wat kan Putin in vredesnaam voor compromat op Trump hebben? Dat moet toch wel iets gruwelijks zijn?
Trump is lui. Vermoedelijk is hij al vroeg in zn carriere financieel geholpen in ruil voor wat verspreiding van Russische propaganda. Ik heb het idee dat hij daar eerder contractuele verplichtingen heeft dan dat hij (nog) chanteerbaar is met die waslijst aan aanklachten in de VS zelf.
pi_216949780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ x ]
In sommige gevallen zul je wellicht moeten kopen wat je (nog) niet kunt maken, om zo snel mogelijk op te schalen. Maar dat je hier zo snel mogelijk zo veel mogelijk vanaf wil is duidelijk.

Maargoed, dat gevoel had ik al toen we rond 2000 te horen kregen dat we een uitgeklede JSF konden krijgen boven een Europees alternatief. Gelukkig dacht Pim† Herben daar anders over.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:54:29 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216949903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:45 schreef De_Pel het volgende:

[..]
In sommige gevallen zul je wellicht moeten kopen wat je (nog) niet kunt maken, om zo snel mogelijk op te schalen. Maar dat je hier zo snel mogelijk zo veel mogelijk vanaf wil is duidelijk.

Maargoed, dat gevoel had ik al toen we rond 2000 te horen kregen dat we een uitgeklede JSF konden krijgen boven een Europees alternatief. Gelukkig dacht Pim† Herben daar anders over.
We hebben helemaal geen 'uitgeklede' F-35? :?
Het leeuwendeel van de door NL bestelde toestellen zijn overigens al geleverd.

Er zou kunnen worden overwogen om er een tweede 'europees' product naast te zetten. Alleen wil je waarschijnlijk niet weten hoeveel procent van de voorgenomen defensieverhogingen dan puur en alleen naar dat project moeten. Onze hele infra en organisatie is ingericht op de F-35.
pi_216949910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ x ]
Das wel bijzonder, ik hoor ook vrij veel dat we Amerika 100% nodig hebben.
Ik zou ook denken dat je het beter zelf kunt doen maar als er acute nood is met bevoorading van Oekraine lijkt me dat je nog wel wat in moet kunnen kopen de komende paar maanden.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat kan een zege in vermomming zijn, tijd om aan te pakken dat we anders omgaan met eigendomsrecht. Waar de maker van een product niet meer volledig zeggenschap heeft over dat product als het van jou is. Is natuurlijk ook van de zotte dat Apple denkt te mogen bepalen wat je doet op je Iphone of dat je apps niet mag modden zodat bijvoorbeeld niet meer jouw data wordt doorgestuurd.
  donderdag 6 maart 2025 @ 17:03:31 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216950011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zou onze regering de defensie nota nog gaan aanpassen en het aanschaffen van nog meer F35's eruit gaan schrappen?
Omzetten in lease. En verder investeren en wanneer af onmiddellijk de Tempest kopen.

quote:
Mss als die er 1 ontwerpen waar geen VS motor in zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_216950014
quote:

[..]

Massa-immigratie heeft niets van doen met empathie. Smerig om dat te stellen, het heeft juist te maken met een gebrek aan empathie om zoiets als probleem te zien. Massa-immigratie wordt veroorzaakt door onze niet verzadigbare lust naar goedkope arbeid en economische groei. Musk wilde ook niet voor niks meer migratie voor zijn bedrijven.
Dat bevolkingsgroei in Afrika erg is is ook een standpunt dat alleen hardcore racisten uitdragen, ze gebruiken daar ook met die bevolkingsgroei nog altijd veel minder dan wij. Het westen werkt ook niet mee aan bevolkingsgroei, ja of je moet vinden dat zorgen dat mensen niet massaal dood laten gaan waar voorkoombaar daaraan meewerkt. Dat standpunt is extreem ontmenselijkend. Dat het Westen bijdraagt aan de problemen in Afrika klopt zeker maar om daar ontwikkelingshulp als schuldige van aan te wijzen is lager dan laag.

Zeuren over demonisering als je dat zelf zo uitdraagt richting een heel continent is vrij bizar. Ik zie trouwens dat monolith hetzelfde al zei maar ik heb mijn post al getypt.
pi_216950086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:37 schreef Perrin het volgende:

Zijn massale ontslagen bij Twitter, de meedogenloze werkcultuur bij Tesla en het achteloos behandelen van werknemers verraden een gebrek aan echte empathie.
Waarbij de hele wereld wel empathie met die zielige Elon moest hebben dat zijn vliegtuig locatie gegevens gedeeld werden. :+
pi_216950126
Freedom of speech.

Bekijk deze YouTube-video
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216950181
Lol Hegseth ook helemaal boos doen dat er demonstranten waren bij Blackrock. Blackrock is volgens hem een super woke firma dus volgens hem is daartegen demonstreren als je woke bent zoiets als tegen jezelf demonstreren :')
pi_216950295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
We hebben helemaal geen 'uitgeklede' F-35? :?
Het leeuwendeel van de door NL bestelde toestellen zijn overigens al geleverd.

Er zou kunnen worden overwogen om er een tweede 'europees' product naast te zetten. Alleen wil je waarschijnlijk niet weten hoeveel procent van de voorgenomen defensieverhogingen dan puur en alleen naar dat project moeten. Onze hele infra en organisatie is ingericht op de F-35.
Correct, momenteel hebben we er 40 (van de 52 of 58 of zoiets), inclusief de 8 stuks die in de VS staan om onze piloten in op te leiden).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 maart 2025 @ 17:30:19 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216950308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:24 schreef Perrin het volgende:
Art of the deal, suckers.
[ x ]
Elke maand hetzelfde gezeik gaat het worden, hetzelfde gedreig, totdat niemand nog zaken wil doen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 17:36:08 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216950379
quote:

[..]

Met alle respect, je gebruikt hier zelf een enorme hyperbool. De teloorgang zal vaak voor sommige mensen zo voelen, maar heb niet het idee dat we er slecht op staan, laat staan dat het ook nog eens komt door 'massamigratie' en daar dan ook nog eens een 'explosie' van.

Maar goed, dat is weer een discussie voor in een ander topic. Je kunt je ook afvragen waarom dat verhaal over migratie misschien erg veel lijkt op die van de VS en wat voor gespuis je daarmee macht geeft. Misschien kan het zelfs zo zijn dat dat soort populisten goed weten wat mensen boos maakt na het nogal op te blazen. Tuurlijk, we kunnen niet iedereen 'hierheen halen', en het wegsturen na weigering verblijfsvergunning mag best wat strenger, maar zodra we bij 'empathie' meteen denken aan dat soort dingen kun je er vanuit gaan dat empathie straks als iets slechts wordt gezien.
pi_216950443
quote:
Maar wat kan Putin in vredesnaam voor compromat op Trump hebben? Dat moet toch wel iets gruwelijks zijn?
Dat denk ik ook. Ergens in het begin moet er iets zijn geweest. Misschien heeft hij zijn hele hebben en houden op een zeker moment in onderpand gegeven om hem uit een faillissement te houden? En verliest hij alles als hij niet braaf springt als Poetin zegt: Spring kikker ? Het feit dat hij al Poetins wensen voldoet zonder een zichtbare wederdienst roept toch ook bij mij heel veel vragen op. Dat wat Poetin/Rusland als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd heeft, gaat verder dan wat piesfilmpjes. Daarvan kan hij altijd roepen dat het fake is. Meespelen met de grote jongens? Ook, maar dat beeld als geslagen hond in (waar was het ook al weer?) Helsinki? en Poetin die de tevreden grijns niet van zijn gezicht kon houden sprak boekdelen, sprak complete encyclopedien. Poetin had weer eens ‘spring kikker gezegd, en Trump verloochende zijn eigen veiligheidsdienst.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-03-2025 18:06:31 ]
pi_216950626
quote:
Doet me hier aan denken...

pi_216950649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 00:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kan het volledige filmpje ook wel posten hoor, de strekking blijft hetzelfde. Oekrane blijven ondersteunen en doorvechten tot Rusland dusdanig verzwakt is en dan hopen ze dat er vrede gesloten kan worden. Heb je het volledige filmpje zelf wel gezien vraag ik mij af?
Tja, als jij echt het verschil niet ziet tussen "Rusland wil geen vrede" (wat de strekking was van Macron zijn betoog) en "doorvechten en proberen Rusland te dwingen tot vrede" weet ik niet waar het misgaat in je hersenpan.

Laten we zeggen dat je er nogal vreemde gedachtenkronkels op na houdt!
pi_216950659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Das wel bijzonder, ik hoor ook vrij veel dat we Amerika 100% nodig hebben.
Ik zou ook denken dat je het beter zelf kunt doen maar als er acute nood is met bevoorading van Oekraine lijkt me dat je nog wel wat in moet kunnen kopen de komende paar maanden.
[..]
Dat kan een zege in vermomming zijn, tijd om aan te pakken dat we anders omgaan met eigendomsrecht. Waar de maker van een product niet meer volledig zeggenschap heeft over dat product als het van jou is. Is natuurlijk ook van de zotte dat Apple denkt te mogen bepalen wat je doet op je Iphone of dat je apps niet mag modden zodat bijvoorbeeld niet meer jouw data wordt doorgestuurd.
Bij militair spul als raketten heeft dat minder te maken met 'eigendomsrecht'. Daar kan men simpelweg zorgen dat je geen toegang hebt tot de satnav die de guidance regelt en je hebt vrij weinig meer aan je raketten.
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:11:03 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216950925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 17:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij militair spul als raketten heeft dat minder te maken met 'eigendomsrecht'. Daar kan men simpelweg zorgen dat je geen toegang hebt tot de satnav die de guidance regelt en je hebt vrij weinig meer aan je raketten.
Yep, een beetje als je smartTV die zonder APP-server ook is verworden tot fotoframe.

Ik kan het niet onderbouwen maar ik ga er vanuit dat USA toegang heeft tot elke F35 om die (functioneel) af te kunnen schakelen. Ik kan mij niet voorstellen dat ontwerpers die optie tot controle achterwege hebben gelaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216950935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een paar termijnen terug er juist een bootlading Gripens werd aangekocht voor Top Gun en andere vliegscholen in Amerika die OpFor (vijandelijke toestellen) nodig hadden om tegen te kunnen trainen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:15:10 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216950982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 17:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Ergens in het begin moet er iets zijn geweest. Misschien heeft hij zijn hele hebben en houden op een zeker moment in onderpand gegeven om hem uit een faillissement te houden? En verliest hij alles als hij niet braaf springt als Poetin zegt: Spring kikker ? Het feit dat hij al Poetins wensen voldoet zonder een zichtbare wederdienst roept toch ook bij mij heel veel vragen op. Dat wat Poetin/Rusland als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd heeft, gaat verder dan wat piesfilmpjes. Daarvan kan hij altijd roepen dat het fake is. Meespelen met de grote jongens? Ook, maar dat beeld als geslagen hond in (waar was het ook al weer?) Helsinki? en Poetin die de tevreden grijns niet van zijn gezicht kon houden sprak boekdelen, sprak complete encyclopedien. Poetin had weer eens ‘spring kikker gezegd, en Trump verloochende zijn eigen veiligheidsdienst.
Los van de Putin controle zijn er genoeg zakenmensen die last hebben van dezelfde narcisitische trekjes dat wie de macht heeft, gelijk heeft en zo niet die dat regelen.
Trump zit overduidelijk in dat denken en heeft heel enge mensen om zich heen verzameld die dat beamen,
Waar ik ook ook al rillingen van krijg is naast sneaky Vance, een Hetseth met z'n 'Join or Die' gedachtengoed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:16:05 #198
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216950997
quote:

[..]
...en dat zijn ook prima alternatieven. In Europa (en ook in Japan, en ook in China), worden hele moderne, hele goede wapens gemaakt. De tijd waarin de VS daarin een hele duidelijke en overweldigende technologische voorsprong in had is ook allang voorbij. Als de laatste oorlogen die de VS heeft gevoerd al iets aantoont, is het dat de militaire doctine van 'Rock and roll-motherfucker!-gooi er een hoop bommen op en dan knielen ze wel een keer, geen sodemieter oplevert. Die hebben sinds de Tweede-Wereldoorlog geen enkel conflict op geen enkele bevredigende manier af weten te wikkelen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:19:27 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216951036
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 17:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Doet me hier aan denken...

Sowieso een serie met een voor deze tijden interessante verhaallijn, met hoe earthdome afglijdt naar een totalitaire regime.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_216951217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, een beetje als je smartTV die zonder APP-server ook is verworden tot fotoframe.

Ik kan het niet onderbouwen maar ik ga er vanuit dat USA toegang heeft tot elke F35 om die (functioneel) af te kunnen schakelen. Ik kan mij niet voorstellen dat ontwerpers die optie tot controle achterwege hebben gelaten.
Precies, als de wederpartij eenzijdig je apparaat kan bricken was het nooit echt van jou. Ik kan me niet voorstellen dat als er iets is om JSF's uit te schakelen dat je dat mechanisme ook uit kan schakelen. Misschien moet Europa wat lui uit het Amerikaanse leger mooie baantjes aanbieden.
pi_216951231
quote:
Landverraad ?
Hij mag staatsgeheimen stelen en er gebeurt niks.Niet in de gevangenis voor dit
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:44:39 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216951400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Misschien zit er ntje tussen die een beetje handig is met een Dragunov. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216951424
*O*
quote:
Elon Musk talks to Joe Rogan about the stranded astronauts he’s rescuing with SpaceX

- They were only supposed to be in Space for 8 days
- Biden admin left them stranded for 8 MONTHS
- Elon Musk says the longer they stay up there in Zero G “You get increased bone loss”
- SpaceX has the only ships safe enough to rescue them
- Elon Musk says “There isn't anyone else to do it. NASA can't get them. TSpaceX Dragon spacecraft is the only one that is considered safe enough to bring them back”

“NASA concluded that the Boeing spacecraft was not safe. So that's why they're stuck there. Holy sh*t”
twitter
pi_216951513
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Misschien zit er ntje tussen die een beetje handig is met een Dragunov. :@
Dat zou toch wat zijn O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:57:28 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216951544
Heeft iemand nog een overzicht hoe het precies zit met die tariffs :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216951581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:57 schreef Szura het volgende:
Heeft iemand nog een overzicht hoe het precies zit met die tariffs :')
Die worden ingesteld en uitgesteld, vastgesteld en kaltgestellt.
Ik vraag me af of Trump het zelf nog weet.
pi_216951693
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Haha, ja dat moet bij mede-silverbackjes doen, vooral Slim. _O- Binnen minuten ook echt, baas.
Ik vraag me af of er in de hele wereld niet veel oligarchen en overheiden zijn die altijd nogal gepiepeld zijn door de US qua deals (want itt wat Trump beweert heeft de VS zo veel soft power dat ze altijd hele gunstige deals voor zichzelf weten te regelen) over de afgelopen decennia en het huidige klimaat zien als een perfecte kans om de VS een hak te zetten en een koekje van eigen deeg te geven. Door die tarieven openen zich ook ineens markten in andere delen van de wereld en worden de goederen gewoon daar naar toe gestuurd. En als die infrastructuur en handelsroutes eenmaal goed opgezet zijn, dan is er ook weer minder reden om alsnog naar de VS terug keren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:24:36 #208
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216951902
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Die worden ingesteld en uitgesteld, vastgesteld en kaltgestellt.
Ik vraag me af of Trump het zelf nog weet.
Men dacht dat Biden seniel was.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:34:12 #209
38496 Perrin
pi_216952032
Tarieven komen en gaan.
twitter
pi_216952052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:34 schreef Perrin het volgende:
Tarieven komen en gaan.[ x ]
Nouja dit lijkt me ook gewoon reclame voor Jacky D toch? Alsof ze nu al zoveel effecten merken.
pi_216952061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik vraag me af of er in de hele wereld niet veel oligarchen en overheiden zijn die altijd nogal gepiepeld zijn door de US qua deals (want itt wat Trump beweert heeft de VS zo veel soft power dat ze altijd hele gunstige deals voor zichzelf weten te regelen) over de afgelopen decennia en het huidige klimaat zien als een perfecte kans om de VS een hak te zetten en een koekje van eigen deeg te geven. Door die tarieven openen zich ook ineens markten in andere delen van de wereld en worden de goederen gewoon daar naar toe gestuurd. En als die infrastructuur en handelsroutes eenmaal goed opgezet zijn, dan is er ook weer minder reden om alsnog naar de VS terug keren.
Voor Mexico en Canada ligt dat geografisch natuurlijk wel wat genuanceerder, maar die omtrekkende beweging zie ik, zeker vanuit overheden, ook wel gebeuren ja. Niet dat ik eraan twijfel dat de US nu ook al overal bij kan, inclusief ons eigen wapentuig van RTX c.s., maar zo'n beweging is wel vrij onomkeerbaar. Parijs is geen hop-on-hop-off bus, dus de volgende keer verzinnen ze hun eigen plan maar.

De VS loopt ontzettend voor op heel veel terreinen, maar hun ondersteuning is wel deels reciprook geweest: zij de technologie, wij de handjes militair. Fuck dat laatste dan ook maar als er weer een regime change ergens nodig is. Erg interessant om te zien hoe dit zich uiteindelijk uit gaat vouwen, al is het wel spelen met vuur.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:36:58 #212
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_216952082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:46 schreef Nober het volgende:
*O*
[..]
[ x ]
Chivaz was je een paar uur voor met het zonder checken dumpen van statements gemaakt door deze oligarch. Of zijn jullie n en dezelfde?
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:37:26 #213
38496 Perrin
pi_216952089
Diplomatieke genien daar in de VS.
twitter
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:01:14 #214
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216952437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Die arme astronauten zitten daar dus al maanden in het ISS vanwege politieke redenen.
Zit je daar dan 9 maanden opgesloten terwijl het de bedoeling was dat ze daar maar 8 dagen zouden zitten. Zoals echte professionals janken ze er niet over maar Biden zou zich diep moeten schamen voor dit.
Er is geen enkel kritisch denkvermogen meer bij jou, he? Op basis van een tweet heb je je hele fantasiewereld leven ingeblazen.

Het hele citaat:

"What he says is abolutely factual. We have no information on that, though ... what was offered, what was not offered, who it was offered to, how that processes went. That's information that we simply don't have. So I believe him. I don't know all those details, and I don't think any of us really can give you the answer that maybe you would be hoping for."

Het is een raar statement dat hij Musk gelooft, maar dat hij eigenlijk van niets weet. En eerder in het interview zegt hij ook "From my standpoint, politics is not playing into this at all".

Je zit op hetzelfde denkniveau als Youtube comments dat deze astronauten 'gestrand' zijn, maar verbaast zijn dat er 3 astronauten in beeld zijn, ook niet wetende dat er nog 4 anderen aanwezig zijn...
Gn kloon van tvlxd!
pi_216952489
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:16 schreef JAM het volgende:

[..]
...en dat zijn ook prima alternatieven. In Europa (en ook in Japan, en ook in China), worden hele moderne, hele goede wapens gemaakt. De tijd waarin de VS daarin een hele duidelijke en overweldigende technologische voorsprong in had is ook allang voorbij. Als de laatste oorlogen die de VS heeft gevoerd al iets aantoont, is het dat de militaire doctine van 'Rock and roll-motherfucker!-gooi er een hoop bommen op en dan knielen ze wel een keer, geen sodemieter oplevert. Die hebben sinds de Tweede-Wereldoorlog geen enkel conflict op geen enkele bevredigende manier af weten te wikkelen.
Klopt, zo is Koeweit tegenwoordig een Iraakse provincie.

Ooh, wacht...
pi_216952740
Arme Elon is een beetje klaar met de kritiek blijkbaar.

Elon Musk Suddenly Doesn’t Want Credit for Disastrous DOGE Cuts - Musk is warning Republicans to stop blaming DOGE for the cuts.

quote:
Elon Musk is claiming that the Department of Government Efficiency isn’t actually behind the sweeping cuts to the federal workforce, instead placing the blame on the agency heads who order the firings.
Zielig dat hij de schuld krijgt. ;(
pi_216952980
Ik zag net te denken… wat als Trump elke inwoner 200.000 dollar beloofd als ze zich onafhankelijk verklaren en aansluiten bij de VS.. met 56k inwoners kost Groenland hem dan 11miljard dollar… koopje lijkt me..

Realistisch dat hij zoiets doet?
pi_216953043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:33 schreef Usert het volgende:
Ik zag net te denken… wat als Trump elke inwoner 200.000 dollar beloofd als ze zich onafhankelijk verklaren en aansluiten bij de VS.. met 56k inwoners kost Groenland hem dan 11miljard dollar… koopje lijkt me..

Nee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216953052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee.
Waarom niet? Wel zijn manier van denken.
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:37:07 #220
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216953066
Alleen als ze ook dank je wel zeggen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216953090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:36 schreef Usert het volgende:

[..]
Waarom niet? Wel zijn manier van denken.
Betalen voor land dat eigenlijk al van Amerika had moeten zijn? Denemarken mag 11mlrd betalen en dan is Trump bereid het vriendelijk op te lossen, maar anders zou het ook zomaar anders kunnen lopen he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216953114
quote:

Los van dat Groenland niet op die manier "gekocht" kan worden, (want hoe zou zo'n contract moeten werken?!) gaat de president voor het belangrijkste deel niet over waar het geld naartoe gaat. Daar zou een wet voor nodig zijn. Althans, zolang ze nog een rechtsstaat zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216953265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Los van dat Groenland niet op die manier "gekocht" kan worden, (want hoe zou zo'n contract moeten werken?!) gaat de president voor het belangrijkste deel niet over waar het geld naartoe gaat. Daar zou een wet voor nodig zijn. Althans, zolang ze nog een rechtsstaat zijn.
Groenland mag zichzelf onafhankelijk verklaren (sinds een aantal jaar zo geregeld). Dus daar zit de loophole..

En aangezien de republikeinen de meerderheid hebben vrees ik dat 11miljard zo gevonden is (en nog een goede investering ook)
pi_216953329
quote:

200.000 dollar is een fooi.
Daarmee krijg je de bevolking niet om.
pi_216953352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:46 schreef Usert het volgende:

[..]
Groenland mag zichzelf onafhankelijk verklaren (sinds een aantal jaar zo geregeld). Dus daar zit de loophole..

En aangezien de republikeinen de meerderheid hebben vrees ik dat 11miljard zo gevonden is (en nog een goede investering ook)
Dan zou het goedkoper zijn om wat Goenlandse politici om te kopen. Wat wij ook kunnen, trouwens.

En ja, de Republikeinen hebben meerderheden, maar dat is zo minimaal dat ze er niet zo makkelijk een wet doorheen krijgen. Bovendien zou een wet als deze ook 60 stemmen in de Senaat behoeven lijkt me zo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')