Is mij ook niet duidelijk....quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
Die ene leugen/waarheid (streep door wat niet van toepassing is)!quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
Bijzonder wel. Japan en de VS zijn normaal op zeer goede verhoudingen.quote:
Een echte vijand van Trump en co dus. Duidelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Japan en de VS zijn normaal op zeer goede verhoudingen.
quote:Mexican Billionaire Carlos Slim Cuts Ties with Elon Musk’s Starlink, Costing Musk $7 Billion After Controversial Tweet
Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.
Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
Tja, zo was het ook met mbt EU/Europa, maar Trump heeft de boel op zijn kop gezet. Ik had al mijn hoop op Japan aan "onze zijde" gezet, dus goed nieuws!quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Japan en de VS zijn normaal op zeer goede verhoudingen.
Slim van hemquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij ook nog niet langsgekomen, Musk's zijn shitposts kosten hem miljardendeals.
[..]
Ik las ergens dat ketamine bij langdurig gebruik tot schizofreen gedrag kon leiden. Ik zie een interessante casus.quote:
Goed voor de wapenindustrie, dat zeker. Die draait niet zo lekker met vrede.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?
Ik bedoel, dit konden ze zien aankomen toch?
Die is eigenlijk sinds obama al in verval. En ik zie in dit regime mensen in de VS zich niet snel aanmelden voor een baan in het leger. Achteraf nogal honds behandeld worden als je veteraan bent is ook nogal een ding.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goed voor de wapenindustrie, dat zeker. Die draait niet zo lekker met vrede.
Haha, ja dat moet bij mede-silverbackjes doen, vooral Slim.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.
Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goed voor de wapenindustrie, dat zeker. Die draait niet zo lekker met vrede.
Lijkt me niet. Zoals ook al uit z'n vorige regeerperiode bekend was is Trump een zerosumdenker bij uitstek die ook denkt dat alle bondgenoten van de VS aan het profiteren zijn. Veel van z'n handelen is ook gericht op dat vermeende profiteren, maar omdat ie het intellect van een doperwt heeft is ie ondertussen hard op weg om de Amerikaanse economie te gronde te richten. Vooralsnog beschouw ik de ideeën over militaire acties jegens bondgenoten als Canada of Groenland nog vooral als wilde fantasieën die wellicht in het hoofd van Trump uiterst serieus worden overwogen, maar waar in de VS nog afdoende bezwaar tegen zal zijn. Daarnaast heb je nog zo'n onderkruipertje als Vance. Die heeft als fervente alt-righter natuurlijk een broertje dood aan Europa en ook aan Oekraïne.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?
Ik bedoel, dit konden ze zien aankomen toch?
Het lijkt ook daadwerkelijk die kant op te gaan bewegen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
Zou onze regering de defensie nota nog gaan aanpassen en het aanschaffen van nog meer F35's eruit gaan schrappen?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.
quote:De Trump-regering is van plan om de tijdelijke, legale status in te trekken van zo'n 240.000 Oekraïense vluchtelingen. Dat meldt persbureau Reuters onder verwijzing naar een hoge regeringsfunctionaris en drie bronnen die bekend zijn met de kwestie,
Met de maatregel, die al in april wordt verwacht, kunnen de Oekraïners mogelijk snel gedeporteerd worden. De stap zou een verbluffende ommekeer zijn van de ontvangst die de oorlogsvluchtelingen kregen onder de regering van president Joe Biden.
Benieuwd hoeveel er daarvan uit de bezette gebieden in het zuiden en oosten van Oekraïne weggevlucht zijn.quote:
Deze kun je natuurlijk wel naar eigen wens uitleggen hè.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. "the fundamental weakness of Western civilization is empathy"
Zonder empathie zou de wereld een stuk mooier zijn, volgens Musk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |