abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216948688
twitter
pi_216948796
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:17:33 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948810
twitter

Een geluid uit Japan
pi_216948822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Ik heb het vast gemist maar wat was nou die grootse aankondiging van Trump tijdens de State of the Union?
Is mij ook niet duidelijk....
Tails tell tales
pi_216948921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef cynicus het volgende:
Die ene leugen/waarheid (streep door wat niet van toepassing is)!

Anyway, tariffs voor India underway!

And you get a tariff, and you get a tariff, and you...

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:28:20 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216948931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Een geluid uit Japan
Bijzonder wel. Japan en de VS zijn normaal op zeer goede verhoudingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216948944
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Een echte vijand van Trump en co dus. Duidelijk.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:31:45 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216948978
Volgens mij ook nog niet langsgekomen, Musk's zijn shitposts kosten hem miljardendeals.

quote:
Mexican Billionaire Carlos Slim Cuts Ties with Elon Musk’s Starlink, Costing Musk $7 Billion After Controversial Tweet

Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.

Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216948992
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tja, zo was het ook met mbt EU/Europa, maar Trump heeft de boel op zijn kop gezet. Ik had al mijn hoop op Japan aan "onze zijde" gezet, dus goed nieuws! :)
Tails tell tales
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:35:29 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216949011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij ook nog niet langsgekomen, Musk's zijn shitposts kosten hem miljardendeals.
[..]

Slim van hem
pi_216949027
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Slim van hem
Ik las ergens dat ketamine bij langdurig gebruik tot schizofreen gedrag kon leiden. Ik zie een interessante casus. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:53:25 #162
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216949202
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?

Ik bedoel, dit konden ze zien aankomen toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:54:10 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216949210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:
Is er nog een kans dat ze ruzie met heel de wereld zoeken om een reden tot actie te hebben?

Goed voor de wapenindustrie, dat zeker. Die draait niet zo lekker met vrede.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:00:08 #164
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216949287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die is eigenlijk sinds obama al in verval. En ik zie in dit regime mensen in de VS zich niet snel aanmelden voor een baan in het leger. Achteraf nogal honds behandeld worden als je veteraan bent is ook nogal een ding.
pi_216949301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:31 schreef Perrin het volgende:
Tensions between the two business moguls reportedly escalated after Musk shared a controversial tweet implying Slim had connections to organized crime. Within minutes of the post, Slim canceled all collaborations with Starlink in Latin America, causing Musk to lose an estimated $7 billion.

Shortly after, Slim announced plans to redirect his five-year Starlink projects to European and Chinese companies, further diminishing the U.S.’s commercial presence in the region.
Haha, ja dat moet bij mede-silverbackjes doen, vooral Slim. _O- Binnen minuten ook echt, baas.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216949319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
pi_216949355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:53 schreef Fretwork het volgende:

Lijkt me niet. Zoals ook al uit z'n vorige regeerperiode bekend was is Trump een zerosumdenker bij uitstek die ook denkt dat alle bondgenoten van de VS aan het profiteren zijn. Veel van z'n handelen is ook gericht op dat vermeende profiteren, maar omdat ie het intellect van een doperwt heeft is ie ondertussen hard op weg om de Amerikaanse economie te gronde te richten. Vooralsnog beschouw ik de ideeën over militaire acties jegens bondgenoten als Canada of Groenland nog vooral als wilde fantasieën die wellicht in het hoofd van Trump uiterst serieus worden overwogen, maar waar in de VS nog afdoende bezwaar tegen zal zijn. Daarnaast heb je nog zo'n onderkruipertje als Vance. Die heeft als fervente alt-righter natuurlijk een broertje dood aan Europa en ook aan Oekraïne.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:06:59 #168
38496 Perrin
pi_216949369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar geen enkele geschoffeerd ex bondgenoot zal op dit moment toch nog amerikaanse wapens willen hebben als er andere alternatieven voorhanden zijn.
Het lijkt ook daadwerkelijk die kant op te gaan bewegen.

twitter
pi_216949372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:11:45 #170
38496 Perrin
pi_216949412
Het cumulatieve economische effect van dit hele idiotenfestijn zal interessant worden.
pi_216949446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vooral ook omdat je bij het gebruik van Amerikaans spul altijd zit met de Amerikaanse overheid die zich het recht voorbehoudt om te beslissen wat jij wel of niet met die gekochte wapens mag doen en dat vaak ook letterlijk kan afdwingen zoals het VK al ervaren heeft.
Zou onze regering de defensie nota nog gaan aanpassen en het aanschaffen van nog meer F35's eruit gaan schrappen?

Meteen de Zweedse gripen als vervanging erin zetten. ^O^
pi_216949458
quote:
De Trump-regering is van plan om de tijdelijke, legale status in te trekken van zo'n 240.000 Oekraïense vluchtelingen. Dat meldt persbureau Reuters onder verwijzing naar een hoge regeringsfunctionaris en drie bronnen die bekend zijn met de kwestie,

Met de maatregel, die al in april wordt verwacht, kunnen de Oekraïners mogelijk snel gedeporteerd worden. De stap zou een verbluffende ommekeer zijn van de ontvangst die de oorlogsvluchtelingen kregen onder de regering van president Joe Biden.
:{
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:19:29 #173
38496 Perrin
pi_216949478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
:{
Benieuwd hoeveel er daarvan uit de bezette gebieden in het zuiden en oosten van Oekraïne weggevlucht zijn.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:24:39 #174
38496 Perrin
pi_216949539
Art of the deal, suckers.
twitter
pi_216949574
quote:
15s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. "the fundamental weakness of Western civilization is empathy"

Zonder empathie zou de wereld een stuk mooier zijn, volgens Musk.
Deze kun je natuurlijk wel naar eigen wens uitleggen hè.

Hij heeft gewoon ergens een en punt, als je kijkt naar bijv. De massamigratie en de explosie van de bevolking in onderontwikkelde landen waar we met de ontwikkelingshulp goed aan hebben meegewerkt. Het westen heeft hiermee gewoon meegewerkt aan een teloorgang.

Ik vind het altijd jammer als argumenten zo worden gedraaid dat er vaak een welles/nietes/zwart/wit/extreem links/extreem rechts wordt geschetst.

Zeker nu er echt genoeg inhoudelijke / feitelijke punten zijn, wordt de argumentatie niet beter door demonisering en hyperbolen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')