abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216911150
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat hij Europa een mes in de rug steekt kijk ik eigenlijk niet van op. Maar hij draait hem ook nog een paar slagen, de klootzak.
Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.

Alleen hadden wij de naïeve hoop dat het zo’n vaart niet zou lopen.
pi_216911152
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat Trump Europa het mes in de rug steekt had niemand verwacht.
Mes of spiegel?
Vakman pur sang
pi_216911180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je dat bij een conflict tussen EU+VK+Oekraine en Rusland waar die laatste uiteraard een enorm pak slaag gaat krijgen Trump zal proberen Poetin te redden omdat anders woke lgbti+ soldaten met blauw haar de alfamales niet horen te verslaan?
Eerlijk gezegd kijk ik nergens meer van op. Het is al erg genoeg dat het überhaupt mogelijk is dat zo'n overduidelijke schurk en in en in slechte klootzak als Trump de machtigste positie ter wereld heeft gekregen. Samen met die gestoorde Musk en rotzak Vance. Hoeveel armoediger en gekker gaat het nog worden?
pi_216911183
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat er wel genoeg tekenen aan de wand waren.
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:02:29 #105
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216911185
Gelukkig was het een Rus die vandaag dood en verderf zaaide in Duitsland dus we hebben in Europa onze prioriteiten op orde

Ten aanval, pro patria vieze Russen voor alle aanslagen van de afgelopen decennia!

[ Bericht 97% gewijzigd door SemperLibertas op 03-03-2025 19:04:06 (Typo) ]
Le Diable
pi_216911192
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216911195
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.

Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
pi_216911203
De aandelen van defensie-bedrijven gaan in Europa i.i.g. al lekker. :9
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:04:50 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216911213
quote:

[..]
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.

Den Uyl bestelde gewoon een berg F16's en Leopards, maar de stoere niet-woken van nu bibberen volgens mij van angst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216911216
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  maandag 3 maart 2025 @ 19:05:25 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216911219
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.
En dat hij nu grotendeels naar de pijpen danst van de tech miljardairs.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216911221
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ze daar achter komen zal de schade al onomkeerbaar zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:06:33 #113
3928 Ulx
pi_216911231
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216911232
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
De aandelen van defensie-bedrijven gaan in Europa i.i.g. al lekker. :9
Ben wel benieuwd of de bankwijzer wat minder streng gaat worden over de wapenindustrie:

https://www.eerlijkegeldw(...)oe-scoort-jouw-bank/
pi_216911247
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.
Het kan bijna niet anders dat al die stemmers ook geraakt gaan worden.. Dit is leuk voor de (zeer) korte termijn maar is simpelweg niet houdbaar.
pi_216911249
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
pi_216911258
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toch verwacht ik dat hij een dezer dagen bekendmaakt dat de VS de NAVO verlaat. Hij hintte daar al naar tijdens zijn eerste termijn, en de relatie met de NAVO-bondgenoten is de laatste weken onder het vriespunt gedaald.

Tel daarbij op dat Musk gisteren ook al pleitte voor een vertrek uit de NAVO en die oproep steeds luider klinkt in MAGA-kringen.

Op papier heeft hij goedkeuring nodig van het Congres, maar als de president zijn steun aan de NAVO intrekt dan is er de facto sprake van een exit. Bovendien doet het Congres tot dusver niets om hem dwars te zitten.
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.

twitter

En met "Amerika uit de VS" bedoelt Kirsten natuurlijk "Amerika uit de NAVO".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:10:14 #118
3928 Ulx
pi_216911269
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
Anderen hebben zo star gedaan over de 60% regel waarna ze hele legers hebben wegbezuinigd.
pi_216911282
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.
pi_216911289
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.

Den Uyl bestelde gewoon een berg F16's en Leopards, maar de stoere niet-woken van nu bibberen volgens mij van angst.
Ja dat klopt, slappe hap. Maar worden ze al wakker? Volgens mij nog niet echt.
pi_216911300
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.
Er hoort evenwicht te zijn. Dat is er nu niet, dus het kan alleen maar fout aflopen.
pi_216911303
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?
  maandag 3 maart 2025 @ 19:14:14 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911311
De VS uit de NAVO is een ernstige verzwakking. Is dat het wel waard?
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
The End Times are wild
pi_216911341
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216911358
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.
pi_216911369
quote:
Ik ben zelfs niet verbaasd als straks juist Rusland steun gaat krijgen vanuit de VS met als beloning een mooie deal in grondstoffen.
Voor Poetin is het natuurlijk geweldig dat de NAVO kapot is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:20:37 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216911391
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...

Ik zie geen enkele politieke wil om dat te doen.
Dat komt wel. Noodzaak maakt zwarte bonen vloeibaar.

VS uit NATO? VS vrienden met Rusland? Ik zag geen enkele politieke wil om dat te doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216911409
Poetin wordt door Trump op een voetstuk gehesen waar hij (en Rusland in het algemeen) helemaal niet thuishoort. Wat heeft Rusland ons concreet te bieden behalve een hoop stress? En dat al eeuwenlang.
pi_216911422
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?
Sowieso moeten we wat hem betreft dankbaar zijn voor Poetin. Dus denk zijn voornaamste doel is om Poetin te dienen in zijn belangen.
pi_216911445
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
VS uit NATO? VS vrienden met Rusland? Ik zag geen enkele politieke wil om dat te doen.
Bij Trump en zijn grote adviseur Musk lijkt die wil wel aanwezig helaas…
pi_216911459
quote:

[..]
Noem eens zo'n teken aan de wand.
pi_216911470
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso moeten we wat hem betreft dankbaar zijn voor Poetin. Dus denk zijn voornaamste doel is om Poetin te dienen in zijn belangen.
Waarvoor moeten wij Poetin dankbaar zijn? Als Rusland niet zo agressief en imperialistisch was, zou het een hoop gezeik schelen.

Stel je voor dat Duitsland het in de jaren 70 ineens op z’n heupen had gekregen en er zo’n kermisklant in het zadel was geholpen die ging roepen dat de ondergang van het naziregime een enorme tragedie was en moest worden teruggedraaid.

We hadden Rusland na de val van de USSR tot dekolonisatie moeten dwingen. Dat is gewoon een kapitale fout geweest van ons.
pi_216911480
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetin heeft nooit een misverstand laten bestaan over zijn ideeën mbt de wereldorde, invloedssferen en dergelijke.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:27:17 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216911486
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op dit moment zuivert Trump toch alle vrouwen en zwarten van hoge posities en vervangt ze door niet-woken. Van het niet-woke ras of geslacht zijn is nu belangrijker dan ervaring en kunde, eigenschappen die altijd als smoes werden gebruikt om mensen van woke geslacht of ras te benoemen.
zwarten op hoge posities vervangt ie toch wel , daarvoor hoeven ze niet perse woke te zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216911513
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Poetin heeft nooit een misverstand laten bestaan over zijn ideeën mbt de wereldorde, invloedssferen en dergelijke.
Ik heb het over Amerika.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:28:45 #136
323876 michaelmoore
pi_216911517
quote:

[..]
kerncentrales sluiten vanwege ?/ dat weet niemand ,
vanwege woke ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216911529
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kerncentrales sluiten vanwege ?/ dat weet niemand ,
vanwege woke ?/
In de VS?
  maandag 3 maart 2025 @ 19:29:53 #138
323876 michaelmoore
pi_216911537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin wordt door Trump op een voetstuk gehesen waar hij (en Rusland in het algemeen) helemaal niet thuishoort. Wat heeft Rusland ons concreet te bieden behalve een hoop stress? En dat al eeuwenlang.
poetin heeft niets met democratie, dat is daar een scheldwoord, Trump ook niet , dus daar vinden ze elkaar
  maandag 3 maart 2025 @ 19:31:35 #139
323876 michaelmoore
pi_216911557
quote:
ik denk dat we moeten stoppen met USA als de politieman vand wereld te zien , die tijd is voorbij

die rol wil Trump niet meer hebben
pi_216911565
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.

[ x ]

Tja, lidmaatschap is komende jaren natuurlijk niets waard als ze er niet op acteren. Zelfs al lukt het trump niet om er officieel uit te stappen, als hij saboteert dat de VS zijn plichten naar de NAVO vervuld dan kan hij het alsnog opblazen.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:33:11 #141
323876 michaelmoore
pi_216911590
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
andersom dus
pi_216911602
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarvoor moeten wij Poetin dankbaar zijn? Als Rusland niet zo agressief en imperialistisch was, zou het een hoop gezeik schelen.

Stel je voor dat Duitsland het in de jaren 70 ineens op z’n heupen had gekregen en er zo’n kermisklant in het zadel was geholpen die ging roepen dat de ondergang van het naziregime een enorme tragedie was en moest worden teruggedraaid.

We hadden Rusland na de val van de USSR tot dekolonisatie moeten dwingen. Dat is gewoon een kapitale fout geweest van ons.
Heb het over het figuur wat rare dingen riep hier ;).
Wat mij betreft moeten we juist veel strenger optreden tegen Rusland.
pi_216911607
quote:

[..]
Trump zou Poetin aanmoedigen een NAVO land aan te vallen die zich niet hield aan afgesproken 2%. Dat is nogal wat. Los van het feit dat het stom is geweest niet meer te investeren is dit nogal een uitspraak.
Hij heeft Poetin stukken hoger zitten dan Europa.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:35:32 #144
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216911629
Dit blijft ook een leuke rubriek.

twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 3 maart 2025 @ 19:35:37 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911634
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het zal wel ergens in het midden uitkomen. Dat is ook het beste, anders is het niet duurzaam
The End Times are wild
  maandag 3 maart 2025 @ 19:37:16 #146
pi_216911677
quote:
Waarom zou je de huidige VS, inclusief Trump en Musk, voor de NATO willen behouden?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 3 maart 2025 @ 19:37:16 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911678
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.
Sunk costs. En straks valt er weer goed te verdienen. Die bedrijven hebben daar nooit uit liefdadigheid gezeten.
Straks regelt Trump dat usa bedrijven toegang krijgen en dan staan de eu bedrijven beteuterd te kijken
The End Times are wild
  maandag 3 maart 2025 @ 19:37:18 #148
38496 Perrin
pi_216911679
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
andersom dus
Nee, Trump is niet de baas.
pi_216911714
quote:

[..]

[ x ]

Marco Rubio kon ook niet lachen tijdens de Zelensky ontmoeting (terwijl iedereen meelachte met de kansloze opmerking op het einde).

Volgende week misschien zijn eigen voorstel terugdraaien of anders ontslag. ;)
pi_216911747
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Waarom zou je de huidige VS, inclusief Trump en Musk, voor de NATO willen behouden?
Trump en Musk zijn (je mag altijd hopen) tijdelijk en de Navo bestaat al een tijdje langer.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:40:20 #151
pi_216911748
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het zal wel ergens in het midden uitkomen. Dat is ook het beste, anders is het niet duurzaam
Voor Trump is er geen midden. Dat gaat hem echt niet worden.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:40:39 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911755
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik ben zelfs niet verbaasd als straks juist Rusland steun gaat krijgen vanuit de VS met als beloning een mooie deal in grondstoffen.
Voor Poetin is het natuurlijk geweldig dat de NAVO kapot is.
Als je slim bent dan houdt je Trump juist erg close ipv je van hem te verwijderen. Dan kun je nog enigszins invloed uitoefenen.
Helaas zijn de EU leiders eerder hysterisch dan slim en is Putin dat juist wel.
Hoe meer wij Trump afstoten, hoe meer zPutin hem naar zich toehaalt en hem kan sturen.
Helaas is de gemiddelde Westerling te stom dit te begrijpen
The End Times are wild
pi_216911768
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelfs bij FOX snappen ze er geen reet van. Ter info: Gimenez is een Republikein.

[ x ]
'We're compromised, enemy from within, oops' De theorie van Russian asset at work wint zo weer aan kracht.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:41:55 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911781
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Voor Trump is er geen midden. Dat gaat hem echt niet worden.
Je snapt niks van onderhandelingen en niks van trump. Trump is een ongeleid projectiel, maar ook vrij manipuleerbaar. Veel slimmer om het zo aan te pakken dan tegen hem in te gaan.
The End Times are wild
  maandag 3 maart 2025 @ 19:43:41 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911827
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat de VS gewoon de sterkste militaire macht op aarde is. Die heb je liever mét je dan tegen je.
The End Times are wild
pi_216911901
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je slim bent dan houdt je Trump juist erg close ipv je van hem te verwijderen. Dan kun je nog enigszins invloed uitoefenen.
Hoe meer wij Trump afstoten, hoe meer zPutin hem naar zich toehaalt en hem kan sturen.
Poetin zowel meedogenloos, sluw en slim. Hij lacht zich ziek om de westerse sneeuwvlokjes die geen partij zijn voor hem. Maar dat is Trump ook niet, al denkt Trump in zijn ijdele overschattingswaanzin van wel. Bovendien denk ik nog steeds dat Poetin hele foute dingen van Trump weet. Dat zal al het een en ander verklaren.
pi_216911911
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je snapt niks van onderhandelingen en niks van trump. Trump is een ongeleid projectiel, maar ook vrij manipuleerbaar. Veel slimmer om het zo aan te pakken dan tegen hem in te gaan.
Trump blijft grillig en soms volslagen onvoorspelbaar en irrationeel. Nog niet zo lang geleden riep hij de NAVO- lidstaten op om meer aan defensie uit te geven. Je hebt gelijk dat hij manipuleerbaar is, maar er zijn ook meerdere manipulatoren tegelijk met soms volstrekt tegenstrijdige belangen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 3 maart 2025 @ 19:47:41 #158
pi_216911917
quote:

[..]
Manipuleer jij hem dan maar.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:48:10 #159
pi_216911924
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat de VS gewoon de sterkste militaire macht op aarde is. Die heb je liever mét je dan tegen je.
Blijkbaar hebben we de VS tegen ons.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:49:24 #160
323876 michaelmoore
pi_216911947
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, Trump is niet de baas.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
andersom

En dat de tech miljardairs. nu grotendeels naar de pijpen danst Trump van
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:50:15 #161
3928 Ulx
pi_216911957
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Door kleintjes misschien. Big oil en zo zie ik niet terugkeren, en dat is waarmee Rusland geld verdiende. Die moeten dan weer zakendoen met die mafiastaat die ze eerder heeft genaaid. En daarbij kan Oekraïne alle raffinaderijen in de as leggen. Veel te veel risico.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:51:25 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911972
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Manipuleer jij hem dan maar.
Putin doet dat wel. Met succes blijkbaar. Putin geeft geen verklaringen tegen Trump uit. Putin geeft Trump het gevoel dat hij het genie is dat hij denkt dat hij is. Putin is slim en de EU-leiders zijn dom.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:51:30 #163
3928 Ulx
pi_216911974
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zwarten op hoge posities vervangt ie toch wel , daarvoor hoeven ze niet perse woke te zijn
Zwart zijn is woke. Je kunt als zwarte alleen aan de top komen door DEI.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:51:53 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911978
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat is deels onze eigen keuze
The End Times are wild
  maandag 3 maart 2025 @ 19:53:22 #165
323876 michaelmoore
pi_216912000
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De VS is god niet

oo al spenderen ze dan jaarlijks 3% van 29 trilijard GDP aan oorlogsmaterieel, nou die tijd is voorbij

De EU spendeert nog geen 1% van 20 milard aan triljard een niet op een juiste manier ook nog
pi_216912020
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Putin doet dat wel. Met succes blijkbaar. Putin geeft geen verklaringen tegen Trump uit. Putin geeft Trump het gevoel dat hij het genie is dat hij denkt dat hij is. Putin is slim en de EU-leiders zijn dom.
Dat ligt ook aan de andere speler, dictator loves dictator. Met een Biden was het een ander verhaal. Diezelfde tactiek van de EU werkte perfect met Biden, de miljarden stroomden binnen. ;)
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:54:30 #167
3928 Ulx
pi_216912021
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat we moeten stoppen met USA als de politieman vand wereld te zien , die tijd is voorbij

die rol wil Trump niet meer hebben
Prima, hopelijk heeft hij geen bezwaar als we ons eigen nucleaire arsenaal een flink stuk uitbreiden. Maar ik vrees dat Poetin dan gaat schuimbekken. En dat Trump dat dus ook gaat doen. Ik weet wel zeker dat die twee de wereld niet zo multipolair willen hebben.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:55:21 #168
323876 michaelmoore
pi_216912036
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima, hopelijk heeft hij geen bezwaar als we ons eigen nucleaire arsenaal een flink stuk uitbreiden.
Maar ik vrees dat Poetin dan gaat schuimbekken.

lekker laten schuimbekken dan
  maandag 3 maart 2025 @ 19:55:36 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216912045
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dat ligt ook aan de andere speler, dictator loves dictator. Met een Biden was het een ander verhaal.
Biden had veel vastere standpunten en is lang niet zo ijdel. Daar kon putin weinig mee.
The End Times are wild
pi_216912052
quote:

[..]
Doordat hij oa heel ijdel is. Kim Jong-Un had dat ook al goed door. Vertel hem regelmatig wat voor briljante oranje zonnestraal hij is, en dan kun je vast zelfs genocide plegen met Trumps welgemeende goedkeuring.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:56:54 #171
3928 Ulx
pi_216912075
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Trump en Musk zijn (je mag altijd hopen) tijdelijk en de Navo bestaat al een tijdje langer.
Over vier jaar is alles stuk. De VS moeten we binnenboord houden zolang het gaat, maar niet ten koste van alles. Dus zelf loskoppelen als de tijd daar is.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:58:58 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216912118
twitter
pi_216912130
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Biden had veel vastere standpunten en is lang niet zo ijdel. Daar kon putin weinig mee.
Precies, als je meer op 1 lijn zit is onderhandelen natuurlijk veel makkelijker.

Trump vindt een groot land, met gouden paleizen en waar de president 1 van de rijkste mensen op aarde is een succesverhaal. Een groot voorbeeld voor de Donald.

Dat zijn eigen mensen afsterven en op een houtje bijten boeit niet, ze zien zien namelijk niet verder dan hun eigen reflectie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jed1Gam op 03-03-2025 20:05:26 ]
pi_216912141
quote:

[..]

[ x ]

Nou, gaan ze de facto toch uit de NAVO? Gewoon geen gehoor meer aan geven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 maart 2025 @ 20:00:12 #175
323876 michaelmoore
pi_216912143
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die vaste standpunten die had ie wel nodig ook
  maandag 3 maart 2025 @ 20:01:03 #176
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216912161
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russian Missile Hits Training Base – Dead and Wounded Reported

Russian forces executed a missile strike on a Ukrainian military training base – reportedly killing 150 Ukrainian soldiers and 30 Foreign instructors, prompting a full-scale investigation by counterintelligence officials.

https://www.kyivpost.com/post/48161

Is Kyivpost een beetje betrouwbaar? Best wel veel doden namelijk
De andere Oekraïnse dagbladen bevestigen dit, de Kyivpost is zeer betrouwbaar overigens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 20:01:08 #177
3928 Ulx
pi_216912163
quote:

[..]
Trump wist nog geen deal te sluiten met Zelenskyy die met zijn rug tegen de muur stond en geen keuze had omdat zijn kleding hem niet beviel. Daar valt geen deal mee te sluiten. Dat is alsof je in een supermarkt gaat onderhandelen met een gillende kleuter die per se kauwgomballen wil hebben terwijl die zijn uitverkocht. Kansloos. De moeite niet waard.
  maandag 3 maart 2025 @ 20:01:22 #178
323876 michaelmoore
pi_216912165
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Over vier jaar is alles stuk. De VS moeten we binnenboord houden zolang het gaat, maar niet ten koste van alles. Dus zelf loskoppelen als de tijd daar is.
VS koppelt zichzelf los en is over 2 jaar geen schim van de militaire grootmacht van weleer , dat wil de USA niet meer zijn , dat merk je aan alles

Niet meer de politieman van de wereld ten kostte van 900 miljard dollar jaarlijks
Usa gaat dat geld intern uitgeven aan infrastructuur

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-03-2025 20:10:36 ]
  maandag 3 maart 2025 @ 20:02:17 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216912176
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Doordat hij oa heel ijdel is. Kim Jong-Un had dat ook al goed door. Vertel hem regelmatig wat voor briljante oranje zonnestraal hij is, en dan kun je vast zelfs genocide plegen met Trumps welgemeende goedkeuring.
Ja. En dus kunnen we hem beter stroop om de mond smeren en hem voor ons karretje spannen dan hem tegen ons in het harnas jagen.
Want zonder de usa aan onze kant stelt Europa weinig voor. Met de usa tegen ons zijn we volkomen kansloos.
Kalas is te verblind door haat echter om dit in te zien. Rutte snapt het denk ik wel, maar is op een tekst machteloze positie. Misschien kan hij het uitleggen en misschien willen ze luisteren
The End Times are wild
pi_216912177
quote:

[..]
Hier ben ik dus bang voor. En het lijkt er op dat we daar gewoon onnozel inrollen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 maart 2025 @ 20:03:33 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216912208
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Precies, als je meer op 1 lijn zit is onderhandelen natuurlijk veel makkelijker.

Trump vindt een groot land, met gouden paleizen en waar de president 1 van de rijkste mensen op aarde is een succesverhaal. Een groot voorbeeld voor de Donald.

Dat zijn eigen mensen afsterven en op een houtje bijten boeit niet, ze zien zien namelijk niet verder dan hun eigen reflectie.
Het mooie van trump is juist dat een vaste lijn nauwelijks te ontwaren valt. Daarom kun je hem bijna overal voor gebruiken
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 20:03:59 #182
3928 Ulx
pi_216912215
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. En dus kunnen we hem beter stroop om de mond smeren en hem voor ons karretje spannen dan hem tegen ons in het harnas jagen.
Want zonder de usa aan onze kant stelt Europa weinig voor. Met de usa tegen ons zijn we volkomen kansloos.
Kalas is te verblind door haat echter om dit in te zien. Rutte snapt het denk ik wel, maar is op een tekst machteloze positie. Misschien kan hij het uitleggen en misschien willen ze luisteren
Het probleem is dat Poetin hem meer stroop om de mond smeert en hij dan alsnog de kant van Rusland kiest.
pi_216912250
quote:

[..]

[ x ]

Ja, ik ben mij daarvan bewust. Maar als de POTUS de NAVO eenzijdig in woord en daad afwijst, dan is de VS de facto exit, ongeacht wat het Congres doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216912262
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het mooie van trump is juist dat een vaste lijn nauwelijks te ontwaren valt. Daarom kun je hem bijna overal voor gebruiken
Daar ben het mee eens. Europa zou het slimmer kunnen spelen. Niet expliciet een mening (op X etc. :r) uitdragen, maar op de achtergrond wel handelen.
pi_216912266
quote:

[..]
Dat is nu juist wat ze doen maar mijn verwachting is dat Trump zich volledig achter Poetin schaart en we dus niets hoeven te verwachten.
Maar we gaan het zien morgen.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 20:06:45 #186
3928 Ulx
pi_216912267
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De andere Oekraïnse dagbladen bevestigen dit, de Kyivpost is zeer betrouwbaar overigens.
Die cijfers komen wel van Rusland.

quote:
The Russian Defense Ministry claimed it had targeted the site using an Iskander-M “operational-tactical” missile system, writing “As a result of the strike, up to 150 Ukrainian nationals were killed, [and] up to 30 foreign instructors.”

However, Ukrainian military officials did not immediately confirm the attack or provide details on casualties.
pi_216912313
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit is hét moment voor onze Friese vrijheidsstrijders om die kans te grijpen. Biedt een protserige Trump Sneek aan en voor je het weet zet de VS Den haag onder druk :D

[ Bericht 14% gewijzigd door tjoptjop op 03-03-2025 20:43:24 ]
  maandag 3 maart 2025 @ 20:11:39 #188
56749 BlaZ
pi_216912352
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die cijfers komen wel van Rusland.
[..]

Het aantal slachtoffers bij dit soort aanvallen is altijd giswerk, dat hoeft niet serieus genomen te worden.
De aanval is wel bevestigd door de Oekraïnse strijdkrachten.

quote:
Russian forces struck a Ukrainian military training ground in Dnipropetrovsk Oblast on March 1 during a formation exercise, Mykhailo Drapatyi, Commander of the Ground Forces of Ukraine, said on March 3.
https://kyivindependent.c(...)aines-military-says/
pi_216912383
twitter
pi_216912420
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:13 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Amerika begint te zweten
  maandag 3 maart 2025 @ 20:15:28 #191
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216912428
@Glazenmaker

Even voor de goede orde:

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik lees geen ontkenning.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor je grote vriend in het Kremlin?
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:04 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Onzin! :{w

Ziehier de ontkenning! Dus voortaan iets beter lezen en de berichten volgen!

Heb verder niets met de baas van het Kremlin, behalve dat geprobeerd moet blijven worden tot een oplossing te komen waarbij deze oorlog snel stopt.

Al met al kan men helaas niet om de russen heen, hoe graag iedereen dat ook wil!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 3 maart 2025 @ 20:16:14 #192
56749 BlaZ
pi_216912448
quote:
Attacks on Ukraine’s draft officers on the rise, fueled by social tension and Russian interference

Within a single week in February, several attacks against enlistment offices and personnel in Ukraine took place, resulting in injuries among both military and civilians. The most striking was the murder of an enlistment officer at a gas station in Poltava Oblast.

A man killed the officer during an attempt to kidnap his acquaintance who had recently been mobilized into the army. The soldier died immediately from the gunshot wounds. Two accomplices were detained later the same day.

"Killing military personnel in the rear is a red line that cannot be crossed," Mykhailo Drapatyi, commander of Ukraine's Ground Forces, wrote on Facebook, reacting to the recent attacks.

"We have already seen cases of humiliation and aggression against our defenders, but I have not seen a strong public reaction. Now, we have direct armed attacks. This is how the enemy works," Drapatyi added.

As Ukraine steps up its mobilization efforts, attacks on personnel are becoming more frequent, driven by escalating social tensions as the war drags on. In search of the perpetrators, the Security Service of Ukraine (SBU) insists that Russian special services are behind the latest incidents.

In the meantime, criticism of the government's mobilization policy, as well as its inability to protect service members is also mounting.

“Everything that was done regarding mobilization was done in the worst possible way,” Andrii Osadchuk, a lawmaker of the Holos faction and deputy chairman of parliament's Law Enforcement Committee, told the Kyiv Independent.

The consequences of poorly organized mobilization efforts have been emotional and psychological, creating a fragility of social relations in Ukraine that Russia is exploiting, Osadchuk said.
Gaat verder:

https://kyivindependent.c(...)ussian-interference/
pi_216912472
quote:

[..]
Het is juist Trump die zich verwijdert van de klassieke Amerikaanse bondgenoten.
Niet andersom.
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2025 @ 20:21:53 #194
364681 over_hedge
pi_216912558
quote:
[ x ]
Jokes on him. Wij hebben helemaal geen tanks
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 3 maart 2025 @ 20:22:25 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216912576
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is juist Trump die zich verwijdert van de klassieke Amerikaanse bondgenoten.
Niet andersom.
Dat is nu juist niet relevant, zoals ik hierboven op vijf verschillende manieren uitleg.
The End Times are wild
pi_216912579
quote:
[ x ]
Als je deze gast serieus neemt.. :')
  maandag 3 maart 2025 @ 20:23:44 #197
38496 Perrin
pi_216912594
quote:
[ x ]
Waarom post je hier de tweets van dit soort walgelijke propaganda verspreidende lui?
pi_216912608
quote:

[..]
Ivoren toren geklets. Je kunt je veiligheidsstructuur niet baseren op de mate waarin jizelf en de vijand een derde onbereknbare factor kunnen manipuleren.
pi_216912620
quote:
[ x ]
Hoe onbeschoft ook. Zo kijkt de VS er wel naar.
En ik heb dat beeld bij Starmer ook heel erg.
Die wil heel erg graag gezien worden als een grote brenger van strijd en vrede. Is intern helemaal niet populair.

De VS ziet OEK en de EU als oorlogshitsers.
Ze zien partijen met te weinig middelen die almaar meer oorlogsdrang laten horen. Oorlog voeden, geen actie verder. En denken, wat moet de VS daar dan, laten ze het oplossen met een deal iets inleveren of bootsontheground maar daarvoor hebben ze geen capaciteit.

Komt die Merz met zijn rare driehoekige hoofd ook nog eens met olie op het vuur naar de VS.
Onverstandig lijkt het me allemaal.
Maar ja wie ben ik?

Alleen de EU en zeker de landen als Du, NL, Scandinavië en dergelijke zijn bij lange na niet broke.
We zijn economisch een heel sterk verbond en kunnen daarin meer dan we wellicht denken.
Vakman pur sang
pi_216912647
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:24 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ivoren toren geklets. Je kunt je veiligheidsstructuur niet baseren op de mate waarin jizelf en de vijand een derde onbereknbare factor kunnen manipuleren.
Niet helemaal, er is veel winst als ook de VS achter een deal staat en dus het vechten stopt met veiligheidsgaranties voor Oekraïne.
Maar mijn verwachting is dat Trump hier niet in mee gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')