Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat hij Europa een mes in de rug steekt kijk ik eigenlijk niet van op. Maar hij draait hem ook nog een paar slagen, de klootzak.
Mes of spiegel?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat Trump Europa het mes in de rug steekt had niemand verwacht.
Eerlijk gezegd kijk ik nergens meer van op. Het is al erg genoeg dat het überhaupt mogelijk is dat zo'n overduidelijke schurk en in en in slechte klootzak als Trump de machtigste positie ter wereld heeft gekregen. Samen met die gestoorde Musk en rotzak Vance. Hoeveel armoediger en gekker gaat het nog worden?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat bij een conflict tussen EU+VK+Oekraine en Rusland waar die laatste uiteraard een enorm pak slaag gaat krijgen Trump zal proberen Poetin te redden omdat anders woke lgbti+ soldaten met blauw haar de alfamales niet horen te verslaan?
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat er wel genoeg tekenen aan de wand waren.
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Alleen hadden wij de naïeve hoop dat het zo’n vaart niet zou lopen.
Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.
Alleen hadden wij de naïeve hoop dat het zo’n vaart niet zou lopen.
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
En dat hij nu grotendeels naar de pijpen danst van de tech miljardairs.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.
Tegen de tijd dat ze daar achter komen zal de schade al onomkeerbaar zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.
Ben wel benieuwd of de bankwijzer wat minder streng gaat worden over de wapenindustrie:quote:Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
De aandelen van defensie-bedrijven gaan in Europa i.i.g. al lekker.
Het kan bijna niet anders dat al die stemmers ook geraakt gaan worden.. Dit is leuk voor de (zeer) korte termijn maar is simpelweg niet houdbaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch verwacht ik dat hij een dezer dagen bekendmaakt dat de VS de NAVO verlaat. Hij hintte daar al naar tijdens zijn eerste termijn, en de relatie met de NAVO-bondgenoten is de laatste weken onder het vriespunt gedaald.
Tel daarbij op dat Musk gisteren ook al pleitte voor een vertrek uit de NAVO en die oproep steeds luider klinkt in MAGA-kringen.
Op papier heeft hij goedkeuring nodig van het Congres, maar als de president zijn steun aan de NAVO intrekt dan is er de facto sprake van een exit. Bovendien doet het Congres tot dusver niets om hem dwars te zitten.
Anderen hebben zo star gedaan over de 60% regel waarna ze hele legers hebben wegbezuinigd.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
Ja dat klopt, slappe hap. Maar worden ze al wakker? Volgens mij nog niet echt.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.
Den Uyl bestelde gewoon een berg F16's en Leopards, maar de stoere niet-woken van nu bibberen volgens mij van angst.
Er hoort evenwicht te zijn. Dat is er nu niet, dus het kan alleen maar fout aflopen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
De VS uit de NAVO is een ernstige verzwakking. Is dat het wel waard?
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?
Ik ben zelfs niet verbaasd als straks juist Rusland steun gaat krijgen vanuit de VS met als beloning een mooie deal in grondstoffen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
Dat komt wel. Noodzaak maakt zwarte bonen vloeibaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...
Ik zie geen enkele politieke wil om dat te doen.
Sowieso moeten we wat hem betreft dankbaar zijn voor Poetin. Dus denk zijn voornaamste doel is om Poetin te dienen in zijn belangen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?
Bij Trump en zijn grote adviseur Musk lijkt die wil wel aanwezig helaas…quote:Op maandag 3 maart 2025 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
VS uit NATO? VS vrienden met Rusland? Ik zag geen enkele politieke wil om dat te doen.
Noem eens zo'n teken aan de wand.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Waarvoor moeten wij Poetin dankbaar zijn? Als Rusland niet zo agressief en imperialistisch was, zou het een hoop gezeik schelen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso moeten we wat hem betreft dankbaar zijn voor Poetin. Dus denk zijn voornaamste doel is om Poetin te dienen in zijn belangen.
Poetin heeft nooit een misverstand laten bestaan over zijn ideeën mbt de wereldorde, invloedssferen en dergelijke.quote:
zwarten op hoge posities vervangt ie toch wel , daarvoor hoeven ze niet perse woke te zijnquote:Op maandag 3 maart 2025 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op dit moment zuivert Trump toch alle vrouwen en zwarten van hoge posities en vervangt ze door niet-woken. Van het niet-woke ras of geslacht zijn is nu belangrijker dan ervaring en kunde, eigenschappen die altijd als smoes werden gebruikt om mensen van woke geslacht of ras te benoemen.
Ik heb het over Amerika.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Poetin heeft nooit een misverstand laten bestaan over zijn ideeën mbt de wereldorde, invloedssferen en dergelijke.
kerncentrales sluiten vanwege ?/ dat weet niemand ,quote:
In de VS?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kerncentrales sluiten vanwege ?/ dat weet niemand ,
vanwege woke ?/
poetin heeft niets met democratie, dat is daar een scheldwoord, Trump ook niet , dus daar vinden ze elkaarquote:Op maandag 3 maart 2025 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin wordt door Trump op een voetstuk gehesen waar hij (en Rusland in het algemeen) helemaal niet thuishoort. Wat heeft Rusland ons concreet te bieden behalve een hoop stress? En dat al eeuwenlang.
ik denk dat we moeten stoppen met USA als de politieman vand wereld te zien , die tijd is voorbijquote:Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
Tja, lidmaatschap is komende jaren natuurlijk niets waard als ze er niet op acteren. Zelfs al lukt het trump niet om er officieel uit te stappen, als hij saboteert dat de VS zijn plichten naar de NAVO vervuld dan kan hij het alsnog opblazen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.
[ x ]
En met "Amerika uit de VS" bedoelt Kirsten natuurlijk "Amerika uit de NAVO".
andersom dusquote:Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat hij nu grotendeels naar de pijpen danst van de tech miljardairs.
Heb het over het figuur wat rare dingen riep hierquote:Op maandag 3 maart 2025 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarvoor moeten wij Poetin dankbaar zijn? Als Rusland niet zo agressief en imperialistisch was, zou het een hoop gezeik schelen.
Stel je voor dat Duitsland het in de jaren 70 ineens op z’n heupen had gekregen en er zo’n kermisklant in het zadel was geholpen die ging roepen dat de ondergang van het naziregime een enorme tragedie was en moest worden teruggedraaid.
We hadden Rusland na de val van de USSR tot dekolonisatie moeten dwingen. Dat is gewoon een kapitale fout geweest van ons.
Trump zou Poetin aanmoedigen een NAVO land aan te vallen die zich niet hield aan afgesproken 2%. Dat is nogal wat. Los van het feit dat het stom is geweest niet meer te investeren is dit nogal een uitspraak.quote:
Het zal wel ergens in het midden uitkomen. Dat is ook het beste, anders is het niet duurzaamquote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?
Waarom zou je de huidige VS, inclusief Trump en Musk, voor de NATO willen behouden?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
Sunk costs. En straks valt er weer goed te verdienen. Die bedrijven hebben daar nooit uit liefdadigheid gezeten.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.
Nee, Trump is niet de baas.quote:
Marco Rubio kon ook niet lachen tijdens de Zelensky ontmoeting (terwijl iedereen meelachte met de kansloze opmerking op het einde).quote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.
[ x ]
Trump en Musk zijn (je mag altijd hopen) tijdelijk en de Navo bestaat al een tijdje langer.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zou je de huidige VS, inclusief Trump en Musk, voor de NATO willen behouden?
Voor Trump is er geen midden. Dat gaat hem echt niet worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal wel ergens in het midden uitkomen. Dat is ook het beste, anders is het niet duurzaam
Als je slim bent dan houdt je Trump juist erg close ipv je van hem te verwijderen. Dan kun je nog enigszins invloed uitoefenen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben zelfs niet verbaasd als straks juist Rusland steun gaat krijgen vanuit de VS met als beloning een mooie deal in grondstoffen.
Voor Poetin is het natuurlijk geweldig dat de NAVO kapot is.
'We're compromised, enemy from within, oops' De theorie van Russian asset at work wint zo weer aan kracht.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs bij FOX snappen ze er geen reet van. Ter info: Gimenez is een Republikein.
[ x ]
Je snapt niks van onderhandelingen en niks van trump. Trump is een ongeleid projectiel, maar ook vrij manipuleerbaar. Veel slimmer om het zo aan te pakken dan tegen hem in te gaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor Trump is er geen midden. Dat gaat hem echt niet worden.
Omdat de VS gewoon de sterkste militaire macht op aarde is. Die heb je liever mét je dan tegen je.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zou je de huidige VS, inclusief Trump en Musk, voor de NATO willen behouden?
Poetin zowel meedogenloos, sluw en slim. Hij lacht zich ziek om de westerse sneeuwvlokjes die geen partij zijn voor hem. Maar dat is Trump ook niet, al denkt Trump in zijn ijdele overschattingswaanzin van wel. Bovendien denk ik nog steeds dat Poetin hele foute dingen van Trump weet. Dat zal al het een en ander verklaren.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je slim bent dan houdt je Trump juist erg close ipv je van hem te verwijderen. Dan kun je nog enigszins invloed uitoefenen.
Helaas zijn de EU leiders eerder hysterisch dan slim en is Putin dat juist wel.
Hoe meer wij Trump afstoten, hoe meer zPutin hem naar zich toehaalt en hem kan sturen.
Helaas is de gemiddelde Westerling te stom dit te begrijpen
Trump blijft grillig en soms volslagen onvoorspelbaar en irrationeel. Nog niet zo lang geleden riep hij de NAVO- lidstaten op om meer aan defensie uit te geven. Je hebt gelijk dat hij manipuleerbaar is, maar er zijn ook meerdere manipulatoren tegelijk met soms volstrekt tegenstrijdige belangen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je snapt niks van onderhandelingen en niks van trump. Trump is een ongeleid projectiel, maar ook vrij manipuleerbaar. Veel slimmer om het zo aan te pakken dan tegen hem in te gaan.
Manipuleer jij hem dan maar.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je snapt niks van onderhandelingen en niks van trump. Trump is een ongeleid projectiel, maar ook vrij manipuleerbaar. Veel slimmer om het zo aan te pakken dan tegen hem in te gaan.
Blijkbaar hebben we de VS tegen ons.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat de VS gewoon de sterkste militaire macht op aarde is. Die heb je liever mét je dan tegen je.
quote:
andersomquote:Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat hij nu grotendeels naar de pijpen danst van de tech miljardairs.
Door kleintjes misschien. Big oil en zo zie ik niet terugkeren, en dat is waarmee Rusland geld verdiende. Die moeten dan weer zakendoen met die mafiastaat die ze eerder heeft genaaid. En daarbij kan Oekraïne alle raffinaderijen in de as leggen. Veel te veel risico.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.
Putin doet dat wel. Met succes blijkbaar. Putin geeft geen verklaringen tegen Trump uit. Putin geeft Trump het gevoel dat hij het genie is dat hij denkt dat hij is. Putin is slim en de EU-leiders zijn dom.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Manipuleer jij hem dan maar.
Zwart zijn is woke. Je kunt als zwarte alleen aan de top komen door DEI.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zwarten op hoge posities vervangt ie toch wel , daarvoor hoeven ze niet perse woke te zijn
Dat is deels onze eigen keuzequote:Op maandag 3 maart 2025 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we de VS tegen ons.
De VS is god nietquote:Op maandag 3 maart 2025 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we de VS tegen ons.
Dat ligt ook aan de andere speler, dictator loves dictator. Met een Biden was het een ander verhaal. Diezelfde tactiek van de EU werkte perfect met Biden, de miljarden stroomden binnen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Putin doet dat wel. Met succes blijkbaar. Putin geeft geen verklaringen tegen Trump uit. Putin geeft Trump het gevoel dat hij het genie is dat hij denkt dat hij is. Putin is slim en de EU-leiders zijn dom.
Prima, hopelijk heeft hij geen bezwaar als we ons eigen nucleaire arsenaal een flink stuk uitbreiden. Maar ik vrees dat Poetin dan gaat schuimbekken. En dat Trump dat dus ook gaat doen. Ik weet wel zeker dat die twee de wereld niet zo multipolair willen hebben.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat we moeten stoppen met USA als de politieman vand wereld te zien , die tijd is voorbij
die rol wil Trump niet meer hebben
lekker laten schuimbekken danquote:Op maandag 3 maart 2025 19:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima, hopelijk heeft hij geen bezwaar als we ons eigen nucleaire arsenaal een flink stuk uitbreiden.
Maar ik vrees dat Poetin dan gaat schuimbekken.
Biden had veel vastere standpunten en is lang niet zo ijdel. Daar kon putin weinig mee.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de andere speler, dictator loves dictator. Met een Biden was het een ander verhaal.
Doordat hij oa heel ijdel is. Kim Jong-Un had dat ook al goed door. Vertel hem regelmatig wat voor briljante oranje zonnestraal hij is, en dan kun je vast zelfs genocide plegen met Trumps welgemeende goedkeuring.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over vier jaar is alles stuk. De VS moeten we binnenboord houden zolang het gaat, maar niet ten koste van alles. Dus zelf loskoppelen als de tijd daar is.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump en Musk zijn (je mag altijd hopen) tijdelijk en de Navo bestaat al een tijdje langer.
Precies, als je meer op 1 lijn zit is onderhandelen natuurlijk veel makkelijker.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Biden had veel vastere standpunten en is lang niet zo ijdel. Daar kon putin weinig mee.
Nou, gaan ze de facto toch uit de NAVO? Gewoon geen gehoor meer aan geven.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef recursief het volgende:
[..]
[ x ]
Die vaste standpunten die had ie wel nodig ookquote:Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Biden had veel vastere standpunten en is lang niet zo ijdel. Daar kon putin weinig mee.
De andere Oekraïnse dagbladen bevestigen dit, de Kyivpost is zeer betrouwbaar overigens.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russian Missile Hits Training Base – Dead and Wounded Reported
Russian forces executed a missile strike on a Ukrainian military training base – reportedly killing 150 Ukrainian soldiers and 30 Foreign instructors, prompting a full-scale investigation by counterintelligence officials.
https://www.kyivpost.com/post/48161
Is Kyivpost een beetje betrouwbaar? Best wel veel doden namelijk
Trump wist nog geen deal te sluiten met Zelenskyy die met zijn rug tegen de muur stond en geen keuze had omdat zijn kleding hem niet beviel. Daar valt geen deal mee te sluiten. Dat is alsof je in een supermarkt gaat onderhandelen met een gillende kleuter die per se kauwgomballen wil hebben terwijl die zijn uitverkocht. Kansloos. De moeite niet waard.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
VS koppelt zichzelf los en is over 2 jaar geen schim van de militaire grootmacht van weleer , dat wil de USA niet meer zijn , dat merk je aan allesquote:Op maandag 3 maart 2025 19:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over vier jaar is alles stuk. De VS moeten we binnenboord houden zolang het gaat, maar niet ten koste van alles. Dus zelf loskoppelen als de tijd daar is.
Ja. En dus kunnen we hem beter stroop om de mond smeren en hem voor ons karretje spannen dan hem tegen ons in het harnas jagen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doordat hij oa heel ijdel is. Kim Jong-Un had dat ook al goed door. Vertel hem regelmatig wat voor briljante oranje zonnestraal hij is, en dan kun je vast zelfs genocide plegen met Trumps welgemeende goedkeuring.
Hier ben ik dus bang voor. En het lijkt er op dat we daar gewoon onnozel inrollen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je slim bent dan houdt je Trump juist erg close ipv je van hem te verwijderen. Dan kun je nog enigszins invloed uitoefenen.
Hoe meer wij Trump afstoten, hoe meer zPutin hem naar zich toehaalt en hem kan sturen.
Het mooie van trump is juist dat een vaste lijn nauwelijks te ontwaren valt. Daarom kun je hem bijna overal voor gebruikenquote:Op maandag 3 maart 2025 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Precies, als je meer op 1 lijn zit is onderhandelen natuurlijk veel makkelijker.
Trump vindt een groot land, met gouden paleizen en waar de president 1 van de rijkste mensen op aarde is een succesverhaal. Een groot voorbeeld voor de Donald.
Dat zijn eigen mensen afsterven en op een houtje bijten boeit niet, ze zien zien namelijk niet verder dan hun eigen reflectie.
Het probleem is dat Poetin hem meer stroop om de mond smeert en hij dan alsnog de kant van Rusland kiest.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En dus kunnen we hem beter stroop om de mond smeren en hem voor ons karretje spannen dan hem tegen ons in het harnas jagen.
Want zonder de usa aan onze kant stelt Europa weinig voor. Met de usa tegen ons zijn we volkomen kansloos.
Kalas is te verblind door haat echter om dit in te zien. Rutte snapt het denk ik wel, maar is op een tekst machteloze positie. Misschien kan hij het uitleggen en misschien willen ze luisteren
Ja, ik ben mij daarvan bewust. Maar als de POTUS de NAVO eenzijdig in woord en daad afwijst, dan is de VS de facto exit, ongeacht wat het Congres doet.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef recursief het volgende:
[..]
[ x ]
Daar ben het mee eens. Europa zou het slimmer kunnen spelen. Niet expliciet een mening (op X etc.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het mooie van trump is juist dat een vaste lijn nauwelijks te ontwaren valt. Daarom kun je hem bijna overal voor gebruiken
Dat is nu juist wat ze doen maar mijn verwachting is dat Trump zich volledig achter Poetin schaart en we dus niets hoeven te verwachten.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die cijfers komen wel van Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De andere Oekraïnse dagbladen bevestigen dit, de Kyivpost is zeer betrouwbaar overigens.
quote:The Russian Defense Ministry claimed it had targeted the site using an Iskander-M “operational-tactical” missile system, writing “As a result of the strike, up to 150 Ukrainian nationals were killed, [and] up to 30 foreign instructors.”
However, Ukrainian military officials did not immediately confirm the attack or provide details on casualties.
Dit is hét moment voor onze Friese vrijheidsstrijders om die kans te grijpen. Biedt een protserige Trump Sneek aan en voor je het weet zet de VS Den haag onder drukquote:Op maandag 3 maart 2025 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het mooie van trump is juist dat een vaste lijn nauwelijks te ontwaren valt. Daarom kun je hem bijna overal voor gebruiken
Het aantal slachtoffers bij dit soort aanvallen is altijd giswerk, dat hoeft niet serieus genomen te worden.quote:
https://kyivindependent.c(...)aines-military-says/quote:Russian forces struck a Ukrainian military training ground in Dnipropetrovsk Oblast on March 1 during a formation exercise, Mykhailo Drapatyi, Commander of the Ground Forces of Ukraine, said on March 3.
quote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor je grote vriend in het Kremlin?
Ziehier de ontkenning! Dus voortaan iets beter lezen en de berichten volgen!quote:
Gaat verder:quote:Attacks on Ukraine’s draft officers on the rise, fueled by social tension and Russian interference
Within a single week in February, several attacks against enlistment offices and personnel in Ukraine took place, resulting in injuries among both military and civilians. The most striking was the murder of an enlistment officer at a gas station in Poltava Oblast.
A man killed the officer during an attempt to kidnap his acquaintance who had recently been mobilized into the army. The soldier died immediately from the gunshot wounds. Two accomplices were detained later the same day.
"Killing military personnel in the rear is a red line that cannot be crossed," Mykhailo Drapatyi, commander of Ukraine's Ground Forces, wrote on Facebook, reacting to the recent attacks.
"We have already seen cases of humiliation and aggression against our defenders, but I have not seen a strong public reaction. Now, we have direct armed attacks. This is how the enemy works," Drapatyi added.
As Ukraine steps up its mobilization efforts, attacks on personnel are becoming more frequent, driven by escalating social tensions as the war drags on. In search of the perpetrators, the Security Service of Ukraine (SBU) insists that Russian special services are behind the latest incidents.
In the meantime, criticism of the government's mobilization policy, as well as its inability to protect service members is also mounting.
“Everything that was done regarding mobilization was done in the worst possible way,” Andrii Osadchuk, a lawmaker of the Holos faction and deputy chairman of parliament's Law Enforcement Committee, told the Kyiv Independent.
The consequences of poorly organized mobilization efforts have been emotional and psychological, creating a fragility of social relations in Ukraine that Russia is exploiting, Osadchuk said.
Het is juist Trump die zich verwijdert van de klassieke Amerikaanse bondgenoten.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jokes on him. Wij hebben helemaal geen tanksquote:
Dat is nu juist niet relevant, zoals ik hierboven op vijf verschillende manieren uitleg.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is juist Trump die zich verwijdert van de klassieke Amerikaanse bondgenoten.
Niet andersom.
Waarom post je hier de tweets van dit soort walgelijke propaganda verspreidende lui?quote:
Ivoren toren geklets. Je kunt je veiligheidsstructuur niet baseren op de mate waarin jizelf en de vijand een derde onbereknbare factor kunnen manipuleren.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe onbeschoft ook. Zo kijkt de VS er wel naar.quote:
Niet helemaal, er is veel winst als ook de VS achter een deal staat en dus het vechten stopt met veiligheidsgaranties voor Oekraïne.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ivoren toren geklets. Je kunt je veiligheidsstructuur niet baseren op de mate waarin jizelf en de vijand een derde onbereknbare factor kunnen manipuleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |