Klopt, wat dat betreft moet de EU imo nog veel sterker worden. Europees leger bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
Ik las hier in dit topic dat de steun voor MAGA enorm is ingestort. MAGA is pas net begonnen, Amerika koerst weer de goede richting uit, Europa is te laat en niet in staat om eensgezinde harde maagregelen te nemen zoals wel in de VS kan.
[ x ]
Verder prima als de VS zich niet meer met Oekrane wil bemoeien hoor. Beetje een ander verhaal als ze actief Rusland gaan helpen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
Ik las hier in dit topic dat de steun voor MAGA enorm is ingestort. MAGA is pas net begonnen, Amerika koerst weer de goede richting uit, Europa is te laat en verloren, en niet in staat om eensgezinde harde maatregelen te nemen zoals wel in de VS kan.
[ x ]
Dat gaat dus nooit gebeuren. Rechts rukt overal mega snel op. Die willen juist weer zich meer richten op binnenlandse zaken, en minder EU. De bevolkingen willen ook minder EU. Ze kunnen hun eigen steden niet eens controleren. Voor er Europese eenheid is zoals in de VS in tijden van tegenslag, ben je allang het haasje.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, wat dat betreft moet de EU imo nog veel sterker worden. Europees leger bijvoorbeeld.
Hun eigen steden? Dat gaat in de VS beter, wil je zeggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit gebeuren. Ze kunnen hun eigen steden niet eens controleren. Voor er Europese eenheid is zoals in de VS in tijden van tegenslag, ben je allang het haasje.
En ook die bevoegdheid heeft hij helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 01:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump heeft zojuist aangekondigd alle steun aan Oekraine te stoppen.
Nu wachten op de volgende stap: dat ze actief rusland gaan helpen. Ik geef het nog een paar weken.
Dus rechts Amerika wil minder federale overheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit gebeuren. Rechts rukt overal mega snel op. Die willen juist weer zich meer richten op binnenlandse zaken, en minder EU. De bevolkingen willen ook minder EU. Ze kunnen hun eigen steden niet eens controleren. Voor er Europese eenheid is zoals in de VS in tijden van tegenslag, ben je allang het haasje.
Een van die wegen kan zijn een prijsverlaging op export naar de VS.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: het is 10% op brandstof vanuit Canada
Dat zal de feestvreugde van State Of The Unionvast gaan verhogen.
Ik blijf het niet begrijpen hoe importtarieven, een land in economische zin beter kan laten worden.
Links of rechts, zijn die importzaken kennlijk - ondanks alle extra verkrijgingskosten - vanuit het buitenland goedkoper of gunstiger beschikbaar, dan gemaakt vanuit/in het eigen land.
Het kan dan ook niet anders dat die tarievenrekening door de USA consument betaald zal gaan worden.
De leverancier(s) worden geraakt en zullen nieuwe wegen gaan zoeken om toch hun produkten af te zetten.
Is het idee niet gewoon dat men meer Amerikaanse producten moet kopen, alles wat niet Amerikaans is dan knetter duur, en zo boost je de Amerikaanse maak industrie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een van die wegen kan zijn een prijsverlaging op export naar de VS.
Dan is het win win voor Amerika..
Wellicht gokt Trump daar op.
Dat is het idee, maar hoe gaat men hun productiesector weer op stoom laten komen terwijl er daar geen personeel voor is?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is het idee niet gewoon dat men meer Amerikaanse producten moet kopen, alles wat niet Amerikaans is dan knetter duur, en zo boost je de Amerikaanse maak industrie.
Immigra...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is het idee, maar hoe gaat men hun productiesector weer op stoom laten komen terwijl er daar geen personeel voor is?
Ai kan geen vlees verpakken, bloempjes handelen, machines bedienen enz...
Die industrie is met redenen naar het buitenland verplaatst, ook hier in Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is het idee niet gewoon dat men meer Amerikaanse producten moet kopen, alles wat niet Amerikaans is dan knetter duur, en zo boost je de Amerikaanse maak industrie.
Geforceerd een verandering in de import/export balans te maken.
En dan worden de Mercedessen en andere Europese en buitenlandse producten weer echt een status symbool
Ah die mensen die 5 miljoen gaan betalen om in het land van de vrijen te wonen worden dadelijk geacht om productie personeel te worden.quote:
Ja, dat is al decennia lang de wens van Trump. Hij denkt dat het zo werkt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geforceerd een verandering in de import/export balans te maken.
En dan worden de Mercedessen en andere Europese en buitenlandse producten weer echt een status symbool
Trump wil de dollar vervangen door crypto. Succes daarmeequote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk zelf meer dat het meer de laatste stuiptrekkingen zijn, maar goed..
Huh waar heb jij het over? Op de Russische aandelenmarkt hebben ze er zin in hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef Gunner het volgende:
De beurs crasht als trump z’n muil opendoet maar we zijn aan het winnen hoor !
/s
Musk weather gaat het over nemen, voor de dubbele kosten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 05:02 schreef Kijkertje het volgende:
DOGE moves to cancel NOAA leases on key weather buildings
[ afbeelding ]
The US faces 'devastating' losses for weather forecasts, federal workers say
[ afbeelding ]
So much WINNING!
Minus de onpartijdigheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Musk weather gaat het over nemen, voor de dubbele kosten.
Onpartijdigheid is fraude en Woke.quote:
quote:Canada heft vanaf dinsdag een tarief van 25 procent op de import van Amerikaanse producten. Ook China kondigde importheffingen op bepaalde producten uit de Verenigde Staten aan. Het gaat om tarieven tussen de 10 en 15 procent.
De Canadese heffingen zijn een reactie op de importheffingen voor buurlanden Canada en Mexico die de Amerikaanse president Donald Trump maandag aankondigde. "Onze heffingen blijven gelden tot de Amerikaanse tarieven worden opgeheven", zei de Canadese president Justin Trudeau dinsdag op een persconferentie.
Iedereen weet wat er gebeurt wanneer bedrijven zonder concurrentiedruk kunnen produceren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het effect van tariffs..
https://en.wikipedia.org/wiki/Smoot%E2%80%93Hawley_Tariff_Act
Stagflation incoming.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Iedereen weet wat er gebeurt wanneer bedrijven zonder concurrentiedruk kunnen produceren.
Nu al zin in een huilende MAGA meute. "Dit zagen we niet aankomen".quote:
Het gaat niet alleen om toekomstige steun, al toegezegde middelen die klaarliggen in schepen, vliegtuigen en depots in Polen worden per direct tegengehouden. Dit is vernietigend, kost mensenlevens en is pure chantage voor de grondstoffen. Voor Europa valt dit ook niet zo snel op te vangen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We/ Ze zullen nu hard aan de bak moeten om zelf Oekraine te steunen.
Ergens ook wel een opluchting dat het hoge woord er nu uit is. We wisten allemaal dat het zou komen maar europa hield nog steeds vast aan het idee dat het wel goed komt denk ik.
Nu we weten niet meer op de VS te kunnen vertrouwen zullen we hopelijk sneller ontkoppelen.
Je ziet het nu al. Amerikaanse aandelen zakken in, terwijl Europese aandelen recordhoogtes bereiken.
Lol, wat kraamt hij allemaal uit, Reagan was bad on trading, lol, gemiddeld 3,5% groei.quote:
Ik denk dat ze in de ogen van Trump niet genoeg doen om die 3 migranten per jaar tegen te houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef -XOR- het volgende:
Ik dacht dat Canada van importheffingen gevrijwaard zou blijven omdat ze hadden beloofd een teampje op te zetten om die 25 ml fentanyl die jaarlijks de grens overgaat te onderscheppen.
Trump wil graag ruzie zoeken zodat ie Mexico en Canada kan annexeren. Hij wil daar graag zijn eigen Loekasjenko's installeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de ogen van Trump niet genoeg doen om die 3 migranten per jaar tegen te houden.
En dat is in de piekjaren. Alsof er iemand uit het beschaafde Canada vrijwillig naar Trumpistan zou willen verkassen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de ogen van Trump niet genoeg doen om die 3 migranten per jaar tegen te houden.
Mja, het is wel zo dat de Amerikanen (Obama al in 2014) gewaarschuwd hebben dat de andere NAVO landen hun been bij moesten trekken. Deze 800 miljard is leuk en broodnodig, maar voordat je hiervoor genoeg (Europees) wapentuig voor terugkrijgt zijn we wel 10 jaar verder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Welke knauw heeft de Amerikaanse betrouwbaarheid wel niet opgelopen? Welk land heeft nog zin in banden leggen met een land dat om de 4 jaar zo totaal om kan slaan wat richtingen betreft.
Gelukkig hebben we nu deze shit nu Europa nog geld heeft om te investeren.
Verder 1 grote wereldwijde shitshow natuurlijk.
Wel eens. Maar Trump gaat veel te ver in zijn armen op ruggen draaien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Mja, het is wel zo dat de Amerikanen (Obama al in 2014) gewaarschuwd hebben dat de andere NAVO landen hun been bij moesten trekken. Deze 800 miljard is leuk en broodnodig, maar voordat je hiervoor genoeg (Europees) wapentuig voor terugkrijgt zijn we wel 10 jaar verder.
We hebben in die zin mazzel dat het Russische leger een flinke klap heeft gehad.
Ongeacht dat veel zaken al heel surrealistisch zijn op het moment, zijn dit soort zaken echt nog 15 stappen verder hoor. De bombast en bombarie van Trump op alle fronten komt eigenlijk nooit verder dan wat sancties of importheffingen. Dat is ook waarom dictators als Poetin, Xi en Kim Jung Un hem totaal niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump wil graag ruzie zoeken zodat ie Mexico en Canada kan annexeren. Hij wil daar graag zijn eigen Loekasjenko's installeren.
Dat is een feature, geen bug.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel eens. Maar Trump gaat veel te ver in zijn armen op ruggen draaien.
Wat is een bondgenootschap, op welk terrein dan ook, met de VS, nog waard ondertussen?
Tot nu beperkte de wispelturigheid van de Amerikaanse politiek zich tot het binnenlandse beleid. Dat is nu in een paar maanden tijd enorm veranderd.
Zou mij niets verbazen als dit nog heel lang zijn weerslag gaat hebben op de Amerikaanse economie.
Trump en de tech oligarchen hebben dan ook een revolutionaire agenda, zoveel zou toch zelfs de meest onoplettende toeschouwer duidelijk moeten zijn. Poetin en Xi zijn voorbeelden geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ongeacht dat veel zaken al heel surrealistisch zijn op het moment, zijn dit soort zaken echt nog 15 stappen verder hoor. De bombast en bombarie van Trump op alle fronten komt eigenlijk nooit verder dan wat sancties of importheffingen. Dat is ook waarom dictators als Poetin, Xi en Kim Jung Un hem totaal niet serieus nemen.
Daarbij zijn de VS en Canada echt geen dictaturen. Ook al heeft Trump dictatoriale ambities, hij kan het vetrouwen van het Amerikaanse volk ook in rap tempo verliezen. Bovendien zie je in Canada dat het effect van zijn acties eerder is dat de partij die zich fel verzetten tegen Trump daar garen bij spinnen.
Oh dat gaat nog veel verder terug dan Obama hoor en die kritiek is ook altijd wel terecht geweest. Met name Duitsland is om historische redenen nogal huiverig voor het opbouwen van militaire slagkracht en we leefden na de koude oorlog in de tijd van Fukuyama's "End of history".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Mja, het is wel zo dat de Amerikanen (Obama al in 2014) gewaarschuwd hebben dat de andere NAVO landen hun been bij moesten trekken. Deze 800 miljard is leuk en broodnodig, maar voordat je hiervoor genoeg (Europees) wapentuig voor terugkrijgt zijn we wel 10 jaar verder.
We hebben in die zin mazzel dat het Russische leger een flinke klap heeft gehad.
https://www.nato.int/docu/speech/1996/s961022a.htmquote:I know that some in Russia still look at NATO through a Cold War prism and, therefore, look at our proposals to expand it in a negative light. But I ask them to look again. We are building a new NATO, just as we support the Russian people in building a new Russia. By reducing rivalry and fear, by strengthening peace and cooperation, NATO will promote greater stability in Europe and Russia will be among the beneficiaries. Indeed, Russia has the best chance in history to help to build that peaceful and undivided Europe, and to be an equal and respected and successful partner in that sort of future. (Applause.)
The great opportunity the Russian people have is to define themselves in terms of the future, not the past; to forge a new relationship with NATO as enlargement moves forward. The United States has suggested that Russia and NATO work out a formal agreement on cooperation. We should set up a regular mechanism for NATO Russia meetings at all levels. We should consult on European security issues so that whenever possible NATO and Russia can act jointly to meet the challenges of the new era, just as we have acted jointly in Bosnia.
Just think about it. In Bosnia, Russia and NATO are already partners for peace. We should set our sights on becoming full partners and bringing all of Europe together. Together we can help to turn the main battleground for the bloodiest century in history into a continent whose people remain secure and prosperous, free and at peace. These past four years, it's been one of the greatest privileges of my life to represent America around the world, from the halls of Kremlin to the hillsides of Port au Prince; from the deserts of Jordan to the Tokyo Harbor; from the Charles Bridge in Prague and Riga's Freedom Square to the DMZ in Korea. I have heard the voices and shaken the hands of presidents and prime ministers, and just as important, citizens on the streets of distant lands. Wherever I go, whomever I talk with, the message to me is the same: We believe in America. We trust America. We want America to lead. And America must lead. (Applause.)
Oh Trump gaat hierin absoluut te ver, maar hij heeft nu in ieder geval op papier wel waar hij al een tijd om roept, ''you gotta pay!''quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel eens. Maar Trump gaat veel te ver in zijn armen op ruggen draaien.
Wat is een bondgenootschap, op welk terrein dan ook, met de VS, nog waard ondertussen?
Tot nu beperkte de wispelturigheid van de Amerikaanse politiek zich tot het binnenlandse beleid. Dat is nu in een paar maanden tijd enorm veranderd.
Zou mij niets verbazen als dit nog heel lang zijn weerslag gaat hebben op de Amerikaanse economie.
Ja dat kan zo zijn, maar juist ook het feit dat de VS een federatie van staten is, maakt een machtsgreep a la Poetin en Xi veel moeilijker. Laat staan dat ik de Amerikaanse bevolking in brede zin niet de apathie of volgzaamheid van de Russische of Chinese wil toeschrijven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump en de tech oligarchen hebben dan ook een revolutionaire agenda, zoveel zou toch zelfs de meest onoplettende toeschouwer duidelijk moeten zijn. Poetin en Xi zijn voorbeelden geworden.
Dat geloof ik ook. Een voordeel kan zijn dat de Amerikaanse bevolking snel de gevolgen gaat merken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Oh Trump gaat hierin absoluut te ver, maar hij heeft nu in ieder geval op papier wel waar hij al een tijd om roept, ''you gotta pay!''
Dat er nu, zo mag ik hopen, Europees wapentuig voor wordt gekocht ipv Amerikaans zal hij geen rekening mee hebben gehouden.
Onder deze regering is een bondgenootschap in ieder geval niets waard. Het zou mij niets verbazen als hij nu ook gaat proberen de VS uit de NAVO te halen. Hij wordt daarin nu ook niet gehinderd/ gewaarschuwd door iemand als Mike Pence, JD zou het alleen maar toejuichen.
Economisch zal de VS hard de boot ingaan, maar politiek gezien ook.
We zouden er collectief goed aan doen eens te stoppen met het geloven in dat soort aantrekkelijke sprookjes.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
en we leefden na de koude oorlog in de tijd van Fukuyama's "End of history".
Echter, de lui die in de VS rondlopen met wapens en altijd roepen dat ze die hebben om zich te beschermen tegen een tirannieke overheid, die lijkt Trump in zijn achterzak te hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat kan zo zijn, maar juist ook het feit dat de VS een federatie van staten is, maakt een machtsgreep a la Poetin en Xi veel moeilijker. Laat staan dat ik de Amerikaanse bevolking in brede zin niet de apathie of volgzaamheid van de Russische of Chinese wil toeschrijven.
Nou ja, vergeet even niet het historische perspectief. Ik denk wel da de jaren '90 een tijd waren van overdreven optimisme, maar na de val van het communisme was het grote machtsblok dat tegenover het westen stond wel plots weg. En hoewel de transitie van Oost-Europa naar democratische rechtsstaten met een markteconomie lang niet overal vloeiend en vlekkeloos is verlopen, waren er wel degelijk heel veel positieve signalen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zouden er collectief goed aan doen eens te stoppen met het geloven in dat soort aantrekkelijke sprookjes.
Als ik een amerikaan zou zijn, zou ik grote demonstraties organiseren met uitsluitend vrouwen, veteranen, gays en oude mensen. Dat zijn groepen die momenteel hard getroffen worden door trump's politiek en ook groepen waarvan het niet zo netjes staat als je ze met geweld neer gaat slaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echter, de lui die in de VS rondlopen met wapens en altijd roepen dat ze die hebben om zich te beschermen tegen een tirannieke overheid, die lijkt Trump in zijn achterzak te hebben.
Het andere deel van de bevolking dat meer Democrat stemt of dat sceptischer is tegenover Trump, zie ik niet bepaald een serieuze opstand beginnen.
Zo'n opstand zou denk ik ook snel de kop in gedrukt worden door lui die uiteindelijk niet schuwen om geweld te gebruiken. Die misschien zelfs al jaren staan te trappelen om geweld te gebruiken tegen Woke, DEI en liberals.
En je kunt op Trump rekenen om dat deel op te hitsen en uiteindelijk niet te vervolgen voor hun misdaden, zie de jan6-lieden.
Dus je bent volgens mij wel heel erg optimistisch als je rekent op serieuze weerstand van de Amerikaanse bevolking terwijl Trump en Musk en co hun macht consolideren.
Hou het protest ook maar "wit".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:48 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Als ik een amerikaan zou zijn, zou ik grote demonstraties organiseren met uitsluitend vrouwen, veteranen, gays en oude mensen. Dat zijn groepen die momenteel hard getroffen worden door trump's politiek en ook groepen waarvan het niet zo netjes staat als je ze met geweld neer gaat slaan.
Ook het deel van de bevolking met rode petjes dat hard getroffen wordt door die komende economische terugslag zul je erbij moeten betrekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:48 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Als ik een amerikaan zou zijn, zou ik grote demonstraties organiseren met uitsluitend vrouwen, veteranen, gays en oude mensen. Dat zijn groepen die momenteel hard getroffen worden door trump's politiek en ook groepen waarvan het niet zo netjes staat als je ze met geweld neer gaat slaan.
Nou idd. En niet al te 'woke'.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hou het protest ook maar "wit".
Voor de zekerheid.
Die zien het gewoon niet. Dus gebruiken ze die wapens om (Mexicaanse) kinderen in scholen dood te schieten met het idee 'Neten worden luizen', want mensen die leren, worden kritisch en dt kunnen we niet hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echter, de lui die in de VS rondlopen met wapens en altijd roepen dat ze die hebben om zich te beschermen tegen een tirannieke overheid, die lijkt Trump in zijn achterzak te hebben.
Behalve dat sinds 2008, 2014 en 2022 we ook ontzettend ons best hebben gedaan alle negatieve signalen weg te wuiven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, vergeet even niet het historische perspectief. Ik denk wel da de jaren '90 een tijd waren van overdreven optimisme, maar na de val van het communisme was het grote machtsblok dat tegenover het westen stond wel plots weg. En hoewel de transitie van Oost-Europa naar democratische rechtsstaten met een markteconomie lang niet overal vloeiend en vlekkeloos is verlopen, waren er wel degelijk heel veel positieve signalen.
Nou nee, ik denk dat we vooral hebben geleund op de VS. Dat is wat anders dan ongebreideld optimisme.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat sinds 2008, 2014 en 2022 we ook ontzettend ons best hebben gedaan alle negatieve signalen weg te wuiven.
We bleven liever in het sprookje geloven.
Nee, nee. Je snapt het nog steeds niet, he? ALLES is de schuld van Europa zelf en dan met name de EU. Dat is het narratief en dat moet doorgedramd worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk dat we vooral hebben geleund op de VS. Dat is wat anders dan ongebreideld optimisme.
Denk je? En door wie precies? Wat mij betreft gaat het niet om schuld maar om hoe nu verder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, nee. Je snapt het nog steeds niet, he? ALLES is de schuld van Europa zelf en dan met name de EU. Dat is het narratief en dat moet doorgedramd worden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, nee. Je snapt het nog steeds niet, he? ALLES is de schuld van Europa zelf en dan met name de EU. Dat is het narratief en dat moet doorgedramd worden.
Ik vatte even de voorgaande topics en dan met name de bijdragen van het Russo-Amerikaanse propaganda team samen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je? En door wie precies? Wat mij betreft gaat het niet om schuld maar om hoe nu verder.
En om dat goed te kunnen bepalen moeten we nuchter kijken waar we staan, snappen hoe we op dit punt zijn gekomen en formuleren waar we naartoe willen.
Feiten zijn fraude en Woke!quote:
Nou hoef je die verder niet zo serieus te nemen, maar ik vind dat je Europa wel degelijk gemakzucht en naviteit kunt verwijten. Macron heeft het meermaals geprobeerd en er zijn landen als Polen die de dreiging wat acuter ervaren, maar in de breedte is Europa eigenlijk tot aan de invasie van Oekrane achterover blijven leunen met het idee dat de Amerikanen onze veiligheid wel garanderen en dat Poetin wel in toom was te houden met Duitse appeasementpolitiek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vatte even de voorgaande topics en dan met name de bijdragen van het Russo-Amerikaanse propaganda team samen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |