quote:Memphis Depay (Moordrecht, 13 februari 1994) is een Nederlands voetballer die bij voorkeur als aanvaller speelt. Hij debuteerde in september 2011 in het betaald voetbal vanuit de jeugdopleiding van PSV, dat in augustus 2011 zijn contract verlengde tot aan de zomer van 2014.
Depay debuteerde in de hoofdmacht in de tweede ronde van de KNVB beker 2011/12, uit tegen VVSB. Hij scoorde in die wedstrijd zelf zowel de 0-1 als de 0-5. Op 26 februari debuteerde Depay in de competitie in het duel tegen Feyenoord thuis (3-2 winst). Op 18 maart scoorde Depay zijn eerste goal in het duel tegen sc Heerenveen thuis (5-1 winst). Ook in het duel met VVV-Venlo maakte hij een doelpunt, de 2-0.
In mei 2015 stond Depay in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. PSV kwam op 7 mei 2015 tot een akkoord met Manchester United over een transfer van Depay, nadat de club eerder al een akkoord had bereikt met Paris Saint-Germain en er concrete interesse was van Liverpool.De speler zelf was op dat moment ook al akkoord met de club van coach Louis van Gaal. Depay speelde eerder onder Van Gaal toen deze bondscoach was van het Nederlands elftal tijdens het WK 2014.Het transferbedrag bedroeg volgens het tijdschrift Voetbal International ¤27,5 miljoen, exclusief zo'n ¤4,5 miljoen aan mogelijke bonussen, maar volgens de BBC ¤34 miljoen (£24,6 miljoen), exclusief ¤9 miljoen (£6,5 miljoen) aan mogelijke bonussen. Daarnaast bedong PSV een doorverkooppercentage.
Technisch directeur Marcel Brands gaf geen duidelijkheid over het exacte bedrag, maar zei in een interview in Voetbal International in september 2015 dat het 'wel wat meer' was dan ¤31 miljoen. Het blad ging toen zelf inmiddels ook uit van ¤34 miljoen met nog negen miljoen euro extra aan eventuele bonussen. De vergoeding voor de transfer oversteeg hiermee de overgang van Ruud van Nistelrooij van PSV naar Manchester United uit 2001, waar omgerekend ¤30,5 miljoen mee gemoeid was. Daarmee werd het de duurste transfer ooit vanuit de Nederlandse competitie. Depay tekende op 12 juni 2015 een contract tot medio 2019 met een optie voor nog een jaar. Hij was de tiende Nederlandse speler ooit die bij Manchester United tekende.
Social media:quote:Olympique Lyon
Depay tekende op 20 januari 2017 een contract voor 4,5 jaar bij Olympique Lyon, waarmee hij toen al enige tijd in gesprek was. De Franse club betaalde circa ¤16.000.000,- voor hem aan Manchester United, dat tot ¤9.000.000,- aan eventuele bonussen in het vooruitzicht kreeg. Manchester United bedong tevens een terugkoopclausule. Trainer José Mourinho nam bij zijn afscheid afstand van het negatieve publieke beeld dat van Depay was ontstaan en sprak lovend over zijn professionele instelling. Twee dagen na het tekenen van zijn contract maakte Depay zijn debuut voor Lyon, tijdens een met 3-1 gewonnen competitiewedstrijd thuis tegen Olympique Marseille. Hij viel de dag in de 79e minuut in voor Mathieu Valbuena. De eindstand stond toen al op het scorebord.
Ik heb de oorspronkelijke OP al uitgebreid. Misschien een mod die hem nog verder wil aanpassen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:49 schreef manny het volgende:
Belangrijk topic.
In de OP ontbreekt nog zijn succesperiode in manchester, zijn (misschien wel beste buitenlandse) periode bij Lyon en niet te vergeten zijn 2 goals in 1 wedstrijd als speler van ons aller Oranje tegen Gibraltar op 30 maart 2021.
[ afbeelding ]
Dat heet de overwinning over 2 wedstrijden binnen halen terwijl je met een man minder speelt.quote:
quote:Op zondag 6 april 2025 18:28 schreef tong80 het volgende:
Memphis Depay heeft voor een spelregelwijziging gezorgd in Brazilië. De spits van Corinthians was daags na het veroveren van het staatskampioenschap van São Paulo ten koste van Palmeiras het hoofdonderwerp van gesprek in de Braziliaanse media vanwege een provocerende truc. De bond grijpt nu in.
Memphis legde eind maart met Corinthians beslag op zijn eerste prijs in Brazilië, maar de wijze waarop zijn club de trofee veroverde bleef niet gevrijwaard van controverse.
In de slotfase van het duel met Palmeiras (0-0) ging Memphis in de buurt van de hoekvlag op de bal staan. De truc, in Brazilië beter bekend als een ‘paradinha’, leidde tot frustratie bij de tegenstander. Een kleine veldslag barstte los met vele kaarten tot gevolg.
De Braziliaanse bond (CBF) heeft naar aanleiding van de provocatie van de Nederlandse spits besloten om resoluut in actie te komen, want de storm aan kritiek hield lang aan.
Per direct kiest het voetbalorgaan voor een spelregelwijziging: vanaf nu is de paradinha verboden in de Braziliaanse competities. De truc van Memphis wordt gezien als ‘respectloos’ en ‘onsportief’ richting de tegenstander, waardoor die vanaf nu niet meer uitgevoerd mag worden door spelers.
Vanaf nu worden spelers die tijdens de wedstrijd provocatief op de bal gaan staan onmiddellijk gestraft met een gele kaart. Bovendien krijgt de opponent een indirecte vrije trap op de plek waar de speler de paradinha uitvoerde.
Er was al eerder kritiek op de ‘respectloze’ truc, al werd er toen nog niet ingegrepen. Onder meer Yeferson Soteldo (Santos FC) zorgde eerder voor commotie, maar de actie van Memphis was de druppel.
https://www.msn.com/nl-nl(...)is-depay/ar-AA1Co5QQ
quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Corinthians ontslaat trainer na kritiek Memphis
Koeman is gewaarschuwd!
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:03 schreef DeeBee het volgende:
Weer Mr. Bigstar uithangen nadat hij een paar goaltjes heeft gemaakt, wat een ontzettend vervelende rubriek is deze speler toch
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaasquote:Op maandag 12 mei 2025 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.
Ze moeten Emegha eens de kans geven. In ieder geval zodat ie straks niet voor Togo of Nigeria kiest.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaas
quote:Memphis Depay onder vuur vanwege nieuwe foto's met witte tijger
Drie grote Nederlandse dierenorganisaties zijn boos op voetballer Memphis Depay (31) omdat hij een foto met een jonge witte tijger aan een ketting op Instagram heeft gepost. De organisaties spreken van 'dierenleed' en noemen de foto's 'hoogst ongelukkig'. Het gaat om Stichting AAP, Stichting SPOTS en World Animal Protection Nederland.
https://www.rtl.nl/boulev(...)tos-met-witte-tijger
Wel een betere foto voor een paint dan die stomme bewerkte GTA animatie zoals recent met Goes.quote:
Nog even lekker een jaar bij PSV ballen en er 20 inschieten tegen Telstar en Excelsior en daarna naar de woestijn.quote:
Jammer hequote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
Raar gevoel dat hij straks Oranjes topscorer aller tijden is.
Gedurfde uitspraak.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
PSV haterquote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
Denk dat er weinig gezeurd hadden als het bijv. Van Nistelrooij was geweest. Beetje ander kaliber speler.quote:
Voel je wel wat bij Sari van Veenendaal, gebeurt er dan wel wat met je?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:13 schreef Marsenal het volgende:
Nog nooit zo weinig gevoeld bij een topscorer. Ik vind hem zo gemankeerd als profvoetballer dat hij een beetje afbreuk doet aan de titel.
Ik merk dat ik bij de gedachte niet mezelf ga aanraken ofzo.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voel je wel wat bij Sari van Veenendaal, gebeurt er dan wel wat met je?
Goeie spits, maar geen wereldtopper. Net zoals Klose topscorer is van WK's.quote:
Dat hele artikel boven je geeft dus aan dat die frame heel onterecht ie gezien Persie dat net zo vaak deedquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ach, ik scoor er ook wel een paar tegen Malta, Luxemburg en Estland.
Ik ga de finale iig niet kijken!quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:03 schreef Fok-it het volgende:
Nee ook al schiet Memmie ons naar de WK titel blijft de afgunst nog ongekend
Natuurlijk wel. Dat kan je tegen die tijd echt niet latenquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ga de finale iig niet kijken!
Ik had finale kaartjes WK-98. Als Nederland zich zou plaatsen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ook jij gewoon vingertjes in je oren als hij scoortquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wil die weddenschap wel aangaan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dat kan je tegen die tijd echt niet laten
Weet nog wel hoe kapot ik was toen. Misschien is boos een betere benaming.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had finale kaartjes WK-98. Als Nederland zich zou plaatsen.
We komen regelmatig in de buurt met mindere selecties. Als het meezit met blessures en vorm zie ik het wel positief inquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wil die weddenschap wel aangaan.
Al betwijfel ik of we in de buurt gaan komen van de finale. Zoveel toplanden als Argentinie en Spanje die beter zijn dan wij.
De strafschop die we niet kregen. Het lijkt alsof we in 88 alle geluk hebben opgebruiktquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Weet nog wel hoe kapot ik was toen. Misschien is boos een betere benaming.
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We komen regelmatig in de buurt met mindere selecties. Als het meezit met blessures en vorm zie ik het wel positief in
Mwah, Brazilië, Duitsland en Frankrijk zijn alsnog topfavoriet natuurlijk. Portugal eigenlijk ook wel. Rest klopt wel jaquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.
Die was toch wel het stadion uitgeschoten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
De strafschop die we niet kregen. Het lijkt alsof we in 88 alle geluk hebben opgebruikt
Dat blijven favorieten. Dat zijn open deuren. Ook Nederland en Engeland staan in de TOP-10 qua kanshebbers. Het gaat er om dat je door de namen moet prikken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, Brazilië, Duitsland en Frankrijk zijn alsnog topfavoriet natuurlijk. Portugal eigenlijk ook wel. Rest klopt wel ja
Nou ja, dat gaat lastig als je Mbappe, Wirtz, Vinicius.en Dembele moet vergelijken met Weghorst en Memphisquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat blijven favorieten. Dat zijn open deuren. Ook Nederland en Engeland staan in de TOP-10 qua kanshebbers. Het gaat er om dat je door de namen moet prikken.
Met zo'n mentaliteit wel. Depay wordt verweten dat ie topscorer werd mede door strafschoppen. San Marco wordt qua strafschoppen herinnerd door die ene....quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die was toch wel het stadion uitgeschoten.
Er is momenteel een revolutie gaande bij Frankrijk./ Ze pruimen Mbappé niet meer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat lastig als je Mbappe, Wirtz, Vinicius.en Dembele moet vergelijken met Weghorst en Memphis
Klopt hoor, maar ik heb w.b. die specifieke generatie gewoon een trauma door de boertjes De Broer en Seedorf.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met zo'n mentaliteit wel. Depay wordt verweten dat ie topscorer werd mede door strafschoppen. San Marco wordt qua strafschoppen herinnerd door die ene....Maar hij maakte er 51 van de 54.
Wees blij dat je de WK-74 niet hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar ik heb w.b. die specifieke generatie gewoon een trauma door de boertjes De Broer en Seedorf.
Een plaats bij de laatste vier is mogelijk. De selectie is in jaren niet zo goed geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.
Precies, van geen cliché's vervaard.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een plaats bij de laatste vier is mogelijk. De selectie is in jaren niet zo goed geweest.
Maar ja, het blijft voetbal.
Duitsland is vooral niet heel gebalanceerd en wordt overschat. Engeland mist creativiteit als Cole Palmer uit vorm is, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beetje zoals NLquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.quote:
Dat laatste is al sinds mensenheugenis.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Duitsland is vooral niet heel gebalanceerd en wordt overschat. Engeland mist creativiteit als Cole Palmer uit vorm is, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellenquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.
Wanneer overschat een klein land zich met Cruijff, van Hanegem, Neeskens, Krol, Kluivert, Bergkamp, van Nistelrooij, van Basten, Makaaij, Gullit, van der Kuylen, Rep, Robben, van Persie, van der Sar, Seedorf, Rijkaard, Davids, van der Kerkhof, van Dijk, van der Vaart, Sneijder, Israël, Koeman, Vanenburg, Stam, Keizer, Swart, Rensenbrink ?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.
Je was me voor. Perfect verwoord.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellen
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellen
Laat ook maar.........................Tot merregequote:Op donderdag 12 juni 2025 17:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.
Ja maargoed, zoals ik al zeg: al had je 23 man sterk elk van Liverpool Barca en City had je dit soort reacties nog gekregen. Ergerlijke bijwerking van onze calvinistische houdingquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.
Soms mogen de verwachtingen wel iets geremd wordenquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat ook maar.........................Tot merrege
Klopt, maar bij het Nederlands Elftal heeft dat misgunnen ook met 'bepaalde' andere dingen te maken die ik maar even onbenoemd laat anders krijg ik een Drentse grenspatrouille in mijn nek.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maargoed, zoals ik al zeg: al had je 23 man sterk elk van Liverpool Barca en City had je dit soort reacties nog gekregen. Ergerlijke bijwerking van onze calvinistische houding
Ohja ze zijn zo extreem racistisch en woke inderdaad. En dan Memphis nog met zijn hoed en zweetband. Ga eerst maar eens scoren tegen fatsoenlijke landen!!quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar bij het Nederlands Elftal heeft dat misgunnen ook met 'bepaalde' andere dingen te maken die ik maar even onbenoemd laat.
Inderdaad, maar die discussie ben ik na het EK21 hier eens begonnen en dat viel niet zo goed.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ohja ze zijn zo extreem racistisch en woke inderdaad. En dan Memphis nog met zijn hoed en zweetband. Ga eerst maar eens scoren tegen fatsoenlijke landen!!
Waar zijn toch die tijden van de nuchtere stamppot jongens
Ja denk dat je mijn punt wel uitstekend bevestigd.
Vooral omdat het nogal lachwekkend is. Maar beter 11 Dekselse Dirk Demagoogjes op het veld. Lekker manquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, maar die discussie ben ik na het EK21 hier eens begonnen en dat viel niet zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |