abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 12:58:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216906648
quote:
Memphis Depay (Moordrecht, 13 februari 1994) is een Nederlands voetballer die bij voorkeur als aanvaller speelt. Hij debuteerde in september 2011 in het betaald voetbal vanuit de jeugdopleiding van PSV, dat in augustus 2011 zijn contract verlengde tot aan de zomer van 2014.

Depay debuteerde in de hoofdmacht in de tweede ronde van de KNVB beker 2011/12, uit tegen VVSB. Hij scoorde in die wedstrijd zelf zowel de 0-1 als de 0-5. Op 26 februari debuteerde Depay in de competitie in het duel tegen Feyenoord thuis (3-2 winst). Op 18 maart scoorde Depay zijn eerste goal in het duel tegen sc Heerenveen thuis (5-1 winst). Ook in het duel met VVV-Venlo maakte hij een doelpunt, de 2-0.

In mei 2015 stond Depay in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. PSV kwam op 7 mei 2015 tot een akkoord met Manchester United over een transfer van Depay, nadat de club eerder al een akkoord had bereikt met Paris Saint-Germain en er concrete interesse was van Liverpool.De speler zelf was op dat moment ook al akkoord met de club van coach Louis van Gaal. Depay speelde eerder onder Van Gaal toen deze bondscoach was van het Nederlands elftal tijdens het WK 2014.Het transferbedrag bedroeg volgens het tijdschrift Voetbal International ¤27,5 miljoen, exclusief zo'n ¤4,5 miljoen aan mogelijke bonussen, maar volgens de BBC ¤34 miljoen (£24,6 miljoen), exclusief ¤9 miljoen (£6,5 miljoen) aan mogelijke bonussen. Daarnaast bedong PSV een doorverkooppercentage.

Technisch directeur Marcel Brands gaf geen duidelijkheid over het exacte bedrag, maar zei in een interview in Voetbal International in september 2015 dat het 'wel wat meer' was dan ¤31 miljoen. Het blad ging toen zelf inmiddels ook uit van ¤34 miljoen met nog negen miljoen euro extra aan eventuele bonussen. De vergoeding voor de transfer oversteeg hiermee de overgang van Ruud van Nistelrooij van PSV naar Manchester United uit 2001, waar omgerekend ¤30,5 miljoen mee gemoeid was. Daarmee werd het de duurste transfer ooit vanuit de Nederlandse competitie. Depay tekende op 12 juni 2015 een contract tot medio 2019 met een optie voor nog een jaar. Hij was de tiende Nederlandse speler ooit die bij Manchester United tekende.

quote:
Olympique Lyon
Depay tekende op 20 januari 2017 een contract voor 4,5 jaar bij Olympique Lyon, waarmee hij toen al enige tijd in gesprek was. De Franse club betaalde circa ¤16.000.000,- voor hem aan Manchester United, dat tot ¤9.000.000,- aan eventuele bonussen in het vooruitzicht kreeg. Manchester United bedong tevens een terugkoopclausule. Trainer José Mourinho nam bij zijn afscheid afstand van het negatieve publieke beeld dat van Depay was ontstaan en sprak lovend over zijn professionele instelling. Twee dagen na het tekenen van zijn contract maakte Depay zijn debuut voor Lyon, tijdens een met 3-1 gewonnen competitiewedstrijd thuis tegen Olympique Marseille. Hij viel de dag in de 79e minuut in voor Mathieu Valbuena. De eindstand stond toen al op het scorebord.
Social media:
https://twitter.com/Memphis
https://www.instagram.com/memphisdepay/
https://www.facebook.com/memphisdepayofficial

Bekijk deze YouTube-video

FC Barcelona
In juni 2021 kwam hij tot een akkoord bij FC Barcelona over een tweejarig contract, waar hij herenigd zou worden met oud-bondscoach Ronald Koeman. Op 22 juli 2021 werd Memphis officieel gepresenteerd als speler van de Catalaanse club. Op 15 augustus maakte Memphis zijn debuut voor Barcelona in de met 4-2 gewonnen wedstrijd tegen Real Sociedad. Zijn eerste doelpunt maakte hij, zes dagen later, in zijn tweede wedstrijd. Tegen Athletic Bilbao zorgde Depay voor de uiteindelijke eindstand; 1-1.

Atletico Madrid
Op 20 januari 2023 tekende Memphis een contract tot en met de zomer van 2025 bij Atlético Madrid.Hij maakte zijn debuut voor Atlético een dag later in de wedstrijd tegen Real Valladolid. In de wedstrijd tegen Celta de Vigo op 12 februari maakte Memphis zijn eerste doelpunt voor zijn nieuwe club. Hij maakte de enige goal van de wedstrijd. Aan het einde van het seizoen 2023/24 liet Atlético Madrid hem transfervrij vertrekken.

Corinthians
Depay tekende op 9 september 2024 een contract tot 31 december 2026 bij Corinthians, dat op dat moment in de degradatiezone bivakkeerde van de Braziliaanse Série A.

Mede dankzij een doelpunt en een assist van Memphis Depay heeft Corinthians de halve finale bereikt van het Campeonato Paulista, het staatskampioenschap van São Paulo. De Braziliaanse club van de Oranje-international won thuis met 2-0 van Mirassol.

Op aangeven van Depay maakte Ángel Romero in São Paulo halverwege de eerste helft de openingstreffer. De Nederlandse aanvaller knikte een kwartier voor tijd de tweede treffer van Corinthians binnen. Bij het vieren van zijn treffer deed hij eerst zoals hij altijd doet (vingers in zijn oor). Daarna imiteerde hij Neymar: vingers gespreid met duim tegen zijn slaap en met de tong uit zijn mond. Onlangs waren de rollen omgekeerd toen imiteerde Neymar de Nederlandse international.

Op ESPN liet Depay weten: „We hebben lang geleden gesproken over onze manier van juichen. Toen zei Neymar: ’Als ik scoor, doe ik jou manier van juichen.’ Dat deed hij vervolgens. Helaas was het al even geleden voor mij om te scoren. De keepers hier laten het maar niet toe. Maar vandaag was de dag en ik zei tegen Neymar dat ik zijn manier van juichen zou doen.”

Memphis Depay in voorselectie Nederlands elftal
Bondscoach Ronald Koeman nam de 31-jarige Depay vrijdag op in de voorlopige selectie van Oranje voor de twee duels met Spanje in de kwartfinales van de Nations League. De 98-voudig international ontbreekt sinds het EK van afgelopen zomer in Duitsland bij het Nederlands elftal. Koeman bezocht Depay onlangs samen met directeur topvoetbal Nigel de Jong in Brazilië.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 3 maart 2025 @ 14:49:54 #2
80382 manny
30 is best veel
pi_216908463
Belangrijk topic.

In de OP ontbreekt nog zijn succesperiode in manchester, zijn (misschien wel beste buitenlandse) periode bij Lyon en niet te vergeten zijn 2 goals in 1 wedstrijd als speler van ons aller Oranje tegen Gibraltar op 30 maart 2021.

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Trouwste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 16:22:22 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_216909440
quote:
19s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:49 schreef manny het volgende:
Belangrijk topic.

In de OP ontbreekt nog zijn succesperiode in manchester, zijn (misschien wel beste buitenlandse) periode bij Lyon en niet te vergeten zijn 2 goals in 1 wedstrijd als speler van ons aller Oranje tegen Gibraltar op 30 maart 2021.

[ afbeelding ]
Ik heb de oorspronkelijke OP al uitgebreid. Misschien een mod die hem nog verder wil aanpassen. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 maart 2025 @ 13:03:12 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_217206543
Zijn eerste prijs.....Met filmpje......

https://www.ad.nl/sport/m(...)-keer-geel~acf37846/

Trouwste user 2022 vrijdag 28 maart 2025 @ 16:38:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_217209090
Memphis Depay houdt een lekker bedrag over aan het winnen van de Campeonato Paulista, weet onder meer het Braziliaanse Jovem Pan Esportes te melden. De Nederlandse aanvaller strijkt vrijwel de gehele winstpremie van Corinthians op als bonus.

De honderdvoudig international van het Nederlands elftal deed er afgelopen week alles aan om te kunnen spelen bij Corinthians. Donderdagnacht deed Memphis de volledige return mee tegen Palmeiras (0-0).

Na een 0-1 overwinning in het heenduel volstond de doelpuntloze remise voor Memphis om met Corinthians zijn eerste prijs te pakken.

Voor Corinthians, de recordkampioen van de Campeonato Paulista, was dit de 31ste eindzege van het staatskampioenschap van São Paulo. De laatste eindzege dateerde uit 2019, waardoor Memphis wederom behoorlijk in populariteit stijgt.

Ook financieel gezien gaat Memphis er niet op achteruit. Volgens de Braziliaanse berichtgeving strijkt de Moordrechter circa 767.000 euro op aan bonussen na het binnenhalen van het staatskampioenschap.

Saillant detail: Corinthians zelf harkt slechts 807.000 euro binnen door het winnen van de Campeonato Paulista. Een groot deel van dat bedrag zal dus op de rekening van Memphis verschijnen, wegens contractuele afspraken.

Komend weekend begint de landelijke competitie in Brazilië. Memphis en co starten direct met een lastige uitwedstrijd tegen Bahia. In zijn eerste zestien wedstrijden namens Corinthians was de 31-jarige aanvaller goed voor twee doelpunten en zeven assists.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt32cdf2142a53a587

pi_217213404
twitter

Memvis probeert iets => doeltrap.
pi_217224277
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 22:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Memvis probeert iets => doeltrap.
Dat heet de overwinning over 2 wedstrijden binnen halen terwijl je met een man minder speelt.

Uitvoering had beter gekund.
  Trouwste user 2022 zondag 6 april 2025 @ 18:28:22 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_217306596
Memphis Depay heeft voor een spelregelwijziging gezorgd in Brazilië. De spits van Corinthians was daags na het veroveren van het staatskampioenschap van São Paulo ten koste van Palmeiras het hoofdonderwerp van gesprek in de Braziliaanse media vanwege een provocerende truc. De bond grijpt nu in.

Memphis legde eind maart met Corinthians beslag op zijn eerste prijs in Brazilië, maar de wijze waarop zijn club de trofee veroverde bleef niet gevrijwaard van controverse.

In de slotfase van het duel met Palmeiras (0-0) ging Memphis in de buurt van de hoekvlag op de bal staan. De truc, in Brazilië beter bekend als een ‘paradinha’, leidde tot frustratie bij de tegenstander. Een kleine veldslag barstte los met vele kaarten tot gevolg.

De Braziliaanse bond (CBF) heeft naar aanleiding van de provocatie van de Nederlandse spits besloten om resoluut in actie te komen, want de storm aan kritiek hield lang aan.

Per direct kiest het voetbalorgaan voor een spelregelwijziging: vanaf nu is de paradinha verboden in de Braziliaanse competities. De truc van Memphis wordt gezien als ‘respectloos’ en ‘onsportief’ richting de tegenstander, waardoor die vanaf nu niet meer uitgevoerd mag worden door spelers.

Vanaf nu worden spelers die tijdens de wedstrijd provocatief op de bal gaan staan onmiddellijk gestraft met een gele kaart. Bovendien krijgt de opponent een indirecte vrije trap op de plek waar de speler de paradinha uitvoerde.

Er was al eerder kritiek op de ‘respectloze’ truc, al werd er toen nog niet ingegrepen. Onder meer Yeferson Soteldo (Santos FC) zorgde eerder voor commotie, maar de actie van Memphis was de druppel.

https://www.msn.com/nl-nl(...)is-depay/ar-AA1Co5QQ

zondag 6 april 2025 @ 21:29:24 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217308206
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:28 schreef tong80 het volgende:
Memphis Depay heeft voor een spelregelwijziging gezorgd in Brazilië. De spits van Corinthians was daags na het veroveren van het staatskampioenschap van São Paulo ten koste van Palmeiras het hoofdonderwerp van gesprek in de Braziliaanse media vanwege een provocerende truc. De bond grijpt nu in.

Memphis legde eind maart met Corinthians beslag op zijn eerste prijs in Brazilië, maar de wijze waarop zijn club de trofee veroverde bleef niet gevrijwaard van controverse.

In de slotfase van het duel met Palmeiras (0-0) ging Memphis in de buurt van de hoekvlag op de bal staan. De truc, in Brazilië beter bekend als een ‘paradinha’, leidde tot frustratie bij de tegenstander. Een kleine veldslag barstte los met vele kaarten tot gevolg.

De Braziliaanse bond (CBF) heeft naar aanleiding van de provocatie van de Nederlandse spits besloten om resoluut in actie te komen, want de storm aan kritiek hield lang aan.

Per direct kiest het voetbalorgaan voor een spelregelwijziging: vanaf nu is de paradinha verboden in de Braziliaanse competities. De truc van Memphis wordt gezien als ‘respectloos’ en ‘onsportief’ richting de tegenstander, waardoor die vanaf nu niet meer uitgevoerd mag worden door spelers.

Vanaf nu worden spelers die tijdens de wedstrijd provocatief op de bal gaan staan onmiddellijk gestraft met een gele kaart. Bovendien krijgt de opponent een indirecte vrije trap op de plek waar de speler de paradinha uitvoerde.

Er was al eerder kritiek op de ‘respectloze’ truc, al werd er toen nog niet ingegrepen. Onder meer Yeferson Soteldo (Santos FC) zorgde eerder voor commotie, maar de actie van Memphis was de druppel.

https://www.msn.com/nl-nl(...)is-depay/ar-AA1Co5QQ

twitter

#respectfully
  zondag 6 april 2025 @ 21:50:29 #10
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_217308344
Vannacht mag ie weer aan de bak volgens mij .. Ik heb de scene gezien en vroeeg me meteen al af .. Mag Dat ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 zondag 13 april 2025 @ 16:31:33 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_217358343
Hij houdt de gemoederen wel bezig.............

https://www.msn.com/nl-nl(...)le-kaart/ar-AA1CP73r

pi_217401391
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217401749
Ik blijf het een overgewaarde pannenkoek vinden die Depay
pi_217401898
quote:
_O-

Ik denk dat de kritiek van Depay iets te veel overgewaardeerd wordt.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Trouwste user 2022 zondag 20 april 2025 @ 10:45:38 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_217418220
Memphis Depay heeft zijn club Corinthians zaterdag de zege bezorgd, in eigen huis tegen hekkensluiter Sport Recife: 2-1. Het betekende de tweede competitiezege van het seizoen voor Corinthians.

Deze week werd bekend dat de club van Memphis trainer Ramon Díaz op straat had gezet. De 65-jarige oefenmeester werd verantwoordelijk gehouden voor de slechte competitiestart.

Corinthians was belabberd begonnen aan het nieuwe seizoen en stond na vier wedstrijden op de veertiende plaats, met vier punten. Orlando Ribeiro, de coach van Corinthians onder de 20, werd tijdelijk doorgeschoven om het eerste elftal te leiden.

Hij zette Memphis zaterdag ‘gewoon’ in de basis. Vlak voor rust kwam Corinthians overigens nog op een 0-1 achterstand, toen Sérgio Oliveira een voorzet vanaf de rechterkant met een fraaie dropkick binnenwerkte.

Slechts tien seconden nadat de tweede helft was begonnen maakte Memphis alweer de 1-1. Hij kreeg de bal vanaf rechts van ploeggenoot Ángel Romero, nam de bal goed mee en zag ondertussen zijn directe tegenstander uitglijden. Mede daardoor was het een koud kunstje om raak te schieten.

Na ruim een uur spelen zette de Nederlander zijn ploeg ook op voorsprong. Nadat de bal op de aanvaller werd teruggelegd haalde hij diagonaal uit, en via een verdediger vloog de bal binnen: 2-1.

Dat bleek ook de eindstand. Zo was Memphis met zijn tweede en derde goal van het competitieseizoen goud waard voor Corinthians, dat dankzij de zege naar plek zeven klimt.

https://www.msn.com/nl-nl(...)inthians/ar-AA1DeZmS

Trouwste user 2022 maandag 21 april 2025 @ 17:56:48 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_217431822
Memphis Depay is allesbehalve te spreken over hoe de Braziliaanse media hebben gereageerd op het vertrek van Corinthians-trainer Ramón Díaz. Na zijn bepalende rol in de 2-1 overwinning op Sport Recife, besloot de spits van het Nederlands elftal de confrontatie met de aanwezige pers aan te gaan. Depay was zaterdagavond tweemaal trefzeker.

Corinthians en Díaz beëindigden afgelopen week hun samenwerking na ruim negen maanden. Na drie wedstrijden zonder overwinning wist de Braziliaanse club zaterdagavond eindelijk weer te winnen. Dankzij twee treffers van Depay werd Sport Recife met 2-1 verslagen. In de mixed zone na afloop van het competitieduel kreeg de Oranje-international vragen over het vertrek van zijn voormalige trainer.

Memphis Depay hekelt berichtgeving
"Ik denk niet dat ik dat heb beïnvloed", zo liet Depay in gesprek met zijn onvrede merken over de insinuaties van de Braziliaanse pers. Na de 2-0 nederlaag tegen Fluminense liet de Nederlander weten zijn 'twijfels' te hebben over de ontwikkeling van het spel en uitte hij kritiek op het functioneren van zijn oud-trainer. "De pers publiceert dingen die niet waar zijn. Ze spelen veel in op de gevoeligheid van de fans. Je speelt met de krantenkoppen en vermaakt die mensen. Dat interesseert me niet, maar mijn boodschap aan de fans is dat wat je leest niet altijd waar is", repliceerde de aanvaller.

"Als het uit mijn mond komt, prima, maar wie zet dit soort dingen in de pers?", vervolgde Depay zijn verhaal. "We hebben hier veel lawaai, we werken er hard aan om de club te brengen waar hij hoort te zijn." De honderdvoudig Oranje-international besloot zijn betoog met een welgemeend advies aan de fans van Corinthians. "Ik vraag jullie om niet te veel aandacht te besteden aan de koppen in de pers. Als je het van de spelers, van Fabinho, van de president hoort, is het waar. Zo niet, dan zijn het allemaal roddels."

https://www.ad.nl/voetbal(...)ier-league~a50893c4/

zondag 27 april 2025 @ 22:12:54 #17
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_217483503
Memphis is na een teleurstellende 1e helft tegen Flamengo in het Maracana gewisseld ... ze staan met 3-0 achter
Musica Español
Come On
  maandag 28 april 2025 @ 07:14:24 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_217484197
De paar maandjes top zijn weer achter de rug. Schijnt ook een blessure te hebben. Eens kijken of onze grote vriend zich kan herpakken.
  maandag 28 april 2025 @ 22:13:21 #19
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_217490229
Dat heb ik niet meegekregen in het enthousiaste Brasiliaans op de tv ... Hij was weinig aan de bal maar wanneer ie m had wou ie er mee spelen en draaide veel rondjes om dan toch maar een tikkie terug te doen of om de bal te misplaatsen ...
Musica Español
Come On
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 12:02:34 #20
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217599185
Ach

twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 11 mei 2025 @ 12:40:34 #21
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217599699
Depay _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217599769
Wat een kansloze penalty :')
De keeper duikt volledig verkeerd, maar krijgt door het debiele lobje van Depay nog alle mogelijkheid om zijn verkeerde keuze te herstellen.

Laat Memphis in elk geval nooit meer een penalty nemen voor Oranje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217599770
Weer Mr. Bigstar uithangen nadat hij een paar goaltjes heeft gemaakt, wat een ontzettend vervelende rubriek is deze speler toch
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 01:57:02 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217606346
Kan de beste overkomen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 12 mei 2025 @ 09:14:36 #25
80382 manny
30 is best veel
pi_217607359
en zich in een interview verongelijkt afvragen waarom ie zo weinig respect / waardering krijgt.
  maandag 12 mei 2025 @ 17:21:10 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217611427
quote:
9s.gif Op zondag 11 mei 2025 13:03 schreef DeeBee het volgende:
Weer Mr. Bigstar uithangen nadat hij een paar goaltjes heeft gemaakt, wat een ontzettend vervelende rubriek is deze speler toch
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.
  maandag 12 mei 2025 @ 17:31:47 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217611497
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaas
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 mei 2025 @ 17:37:52 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217611557
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaas
Ze moeten Emegha eens de kans geven. In ieder geval zodat ie straks niet voor Togo of Nigeria kiest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')