Memphis haalt uit naar Corinthians-bestuur na bekerwinst: 'Verlaat de club'![memphis-haalt-uit-naar-corinthians-bestuur-na-bekerwinst-verlaat-de-club.jpg]()
quote:
Memphis Depay heeft zondag na de gewonnen bekerfinale tegen Vasco da Gama uitgehaald naar het bestuur van zijn club Corinthians. De Oranje-international wil verandering in de top van de Braziliaanse club.
Memphis was beslissend in de finale in Rio de Janeiro door de 1-2 te maken. De heenwedstrijd van de finale was in 0-0 geëindigd. De 31-jarige aanvaller spuwde meteen na afloop zijn gal over de leiding van Corinthians.
"Wie Corinthians wil verpesten, moet de club verlaten", zei Memphis in stadion Maracanã tegen Braziliaanse media. "De mensen in het management moeten wakker worden. Ik weet precies over wie ik het heb en zij weten precies wie ze zijn. Verlaat deze club. Ga ergens anders de boel verpesten, want deze club moet groeien."
Memphis doelde onder meer op de financiële wanorde bij Corinthians. De club had in augustus een torenhoge schuld van naar verluidt 370 miljoen euro. De aanvaller moest nog zo'n 1,7 miljoen euro aan achterstallig salaris ontvangen.
Memphis ligt tot de zomer van 2026 vast bij Corinthians. Voorzitter Osmar Stabile zei in november dat de club voorlopig niet bezig is met een contractverlenging van de topscorer aller tijden van Oranje.
'Corinthians liegt over mijn salaris'
Memphis doelde ook op verhalen die het bestuur over hem de wereld in zouden helpen. "Achter de schermen gebeurt er veel. Ik wil de club uit deze moeilijke situatie halen, maar dan moet er wel wat gebeuren. De club praat veel in de pers."
De aanvaller denkt dat Corinthians leugens over hem verspreidt. "Ze liegen over mij en mijn salaris. Ze willen dat de supporters me haten, zodat ik vertrek. Maar we hebben in een jaar tijd twee prijzen gewonnen. Wat gaan ze zeggen?"
Memphis vindt dat Corinthians altijd moet strijden om zowel de landstitel als de Copa Libertadores, het Zuid-Amerikaanse equivalent van de Champions League. De club werd in maart uitgeschakeld in de voorrondes van de Copa Libertadores. Corinthians werd slechts dertiende in de Braziliaanse competitie.
Corinthians heeft zich dankzij de bekerwinst geplaatst voor de Copa Libertadores. Het is de tweede prijs van Memphis sinds zijn entree in Brazilië vorig jaar zomer. In maart won de Nederlander met zijn club het staatskampioenschap van São Paulo.
Wat een god deze man. Hopelijk komt hij snel naar Feyenoord.