abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:34:45 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216883749
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ik denk wel dat Zelensky dat geloof had. Anders was hij niet gegaan. Het is geen spelletje wat daar gebeurt. Misschien hooguit tegen beter weten in.
Nah, dat zou mij verbazen. Misschien een sprankje hoop. Maar geen geloof :N . Zou jij oprecht geloven in een wereldwonder van iemand die je meerdere keren in korte tijd openlijk schoffeert in de media?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:36:37 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216883766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zou je ook in je clownspak naar de bruiloft van je nichtje gaan?
Met zwarte nagels en in corpse paint :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:37:23 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216883774
quote:
🇬🇧🇺🇦 "Did you hear people cheering you on the street? You can see the support. And we will support as long as it takes. We want long-term peace," — Starmer to Zelensky

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljdi5qh4rc2p
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:38:54 #5
36431 bleiblei
pi_216883789
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook dat ja.
Alleen interesseert dat de VS niet zo. Hoe men in de EU daarover denkt.
De VS is bezig met America First
Jep, en dat maakt ze America Last in een zeer korte tijd. Heb in het verleden een zwam gehad voor dat land, maar nu is het best vermakelijk om te zien. Wel jammer van de geopolitieke gevolgen. Maar dat overleven we hier in NL wel.
De gevolgen op heel veel andere plekken (nav USAID & dit Oekraïne geintje) zijn beschamend desastreus. Maar gelukkig gaan ze hier zelf niet aan ontkomen.
pi_216883791
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is altijd het handigste om naar de pijpen van de US te dansen. En kijk waar we nu staan 8)7 .
Europa heeft tijd nodig.

Mediaspel gewoon meespelen.

Bovendien zijn Rutte en Trump al heel lang vrienden, en heeft Rutte vandaag al twee keer met Zelensky gebeld, en gezegd wat er in zijn Excuus te horen moet zijn.
pi_216883798
Kunnen we de eu niet opheffen en opnieuw starten zonder oost europa troep tenzij 100% doen wat wij willen 8-)
No bitch to me
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:39:41 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216883803
Bekijk deze YouTube-video

Take aways:
• Het was een opzettelijke poging om Zelensky onder druk te zetten en publiekelijk te vernederen.
• Trump hoopte Zelensky te dwingen een voor Oekraïne ongunstig vredesakkoord te tekenen.
• Dit zou als precedent dienen voor verdere onderhandelingen met Rusland.
• De strategie van Trump en zijn team bleek naïef en onrealistisch.
• Ze realiseerden zich dat de standpunten van Oekraïne en Rusland onverenigbaar zijn.
• Trump geeft Oekraïne de schuld en overweegt militaire steun in te trekken om hen tot concessies te dwingen.
• Als Europa zich sterk opstelt en Oekraïne blijft steunen, kan het conflict langdurig worden volgehouden.
• De situatie vormt een ernstige crisis voor de NAVO en de trans-Atlantische samenwerking.
Je bent een waardeloze agent.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:40 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883819
Ik heb een serieuze vraag:

De EU heeft circa 150-350? miljard aan Oekraine betaald.

Amerika heeft 350 miljard betaald.

De EU krijgt dat geld blijkbaar terug via de bevroren tegoed van Rusland. Niks aan de hand dus blijkbaar.

Amerika is dat geld blijkbaar 'kwijt' als Oekraine dat geld nooit terugbetaalt tenzij er wat voor terugkomt in de vorm van die grondstoffen. Dat is dan toch geen onredelijk verzoek toch?

Hoe gaat dat normaal gesproken dan als een land financieel wordt geholpen met een oorlog?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:44 #10
36431 bleiblei
pi_216883823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:39 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Europa heeft tijd nodig.

Mediaspel gewoon meespelen.

Bovendien zijn Rutte en Trump al heel lang vrienden, en heeft Rutte vandaag al twee keer met Zelensky gebeld, en gezegd wat er in zijn Excuus te horen moet zijn.
Rutte en Trump vrienden? Haha, wat een grap. Rutte was de eerste die Trump subtiel op z'n plek durfde te zetten. Nee, die 2 zijn geen vrienden. Maar Rutte is wel een handige pijpendanser. Krijgt ie best veel mee voor elkaar trouwens.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:47 #11
3928 Ulx
pi_216883824
quote:
Oekraïne heeft blijkbaar weer wat industrie in RUsland in de hens geschoten. Och, gaf Poetin het maar op, dan was het niet nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:41:51 #12
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_216883836
Wat een trieste TT inderdaad, beetje een ziekte als scheldwoord gebruiken. Da's hetzelfde als iemand voor 'kankerlijer' uitschelden :(
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:42:49 #13
3928 Ulx
pi_216883852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef Tengano het volgende:

De EU krijgt dat geld blijkbaar terug via de bevroren tegoed van Rusland. Niks aan de hand dus blijkbaar.

Amerika is dat geld blijkbaar 'kwijt' als Oekraine dat geld nooit terugbetaalt tenzij er wat voor terugkomt in de vorm van die grondstoffen. Dat is dan toch geen onredelijk verzoek toch?

Hoe gaat dat normaal gesproken dan als een land financieel wordt geholpen met een oorlog?
350 miljard is gelul.

Maar om je vraag te beantwoorden: dan dwing je de aanvaller tot het betalen van herstelbetalingen, en regel je het zo.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:43:56 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
350 miljard is gelul.

Maar om je vraag te beantwoorden: dan dwing je de aanvaller tot het betalen van herstelbetalingen, en regel je het zo.
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan Amerika gewoon terugbetalen?
pi_216883868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als ze je kapot willen maken vinden ze wel weer wat anders. En dit was van te voren gepland.
Dit is iets wat Zelensky moet leren. Ook vooruit denken,commentaar komt er toch wel, maar wel met een figuur als Melloni of Macron en hun bewonderende blikken in zijn chic leger outfit vooraf op de foto.

En een andere kwibus in een zelfde pak rond laten lopen. Kan er weer getwitterd worden.

Mediacampagnes zijn niet leuk. Wel effectief,

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 01-03-2025 19:51:39 ]
pi_216883876
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan America gewoon terugbetalen?
:')
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:44:45 #17
3928 Ulx
pi_216883881
quote:

[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan America gewoon terugbetalen?
Rusland zal de kosten van Oekraïne moeten vergoeden.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:45:13 #18
pi_216883890
quote:

Die 350 miljard komt uit lucht gegrepen. Het is eerder 175 miljard.

Er is nog helemaal niks besloten over de bevroren tegoeden imo. Merendeel wat van EU komt is een gift, er zijn ook deels leningen.
pi_216883957
quote:

Oekraïne heeft 100 miljard gekregen, volgens Zelensky zijn de bewijzen publiekelijk beschikbaar. Iets van 60m aan afgedankte wapens en 40m aan financiële ondersteuning, als ik me goed herinner. Dat heeft hij gisteren verteld in het Fox interview.

De officiële (?) cijfers volgens de Fox interviewer is dat er 180 miljard aan hulp naar Oekraine is verstuurd. Maar dat is (nog?) niet volledig aangekomen volgens Zelensky.

Die 350 miljard is waarschijnlijk verzonnen door team Trump, zoals de 3 miljard bezuinigen van Doge dat later 3 miljoen bleek. Fake news verspreiden zijn ze ook heel goed in.

Over een week is het 600 miljard. ;)
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:48:23 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883970
Het gaat mij vooral om dat geld wat Amerika blijkbaar claimt nu via die grondstoffen. Ze vinden dus dat ze daar recht op hebben omdat ze Oekraine hebben geholpen en dat ze die financiele hulp blijkbaar terug moeten betalen.

Maar ik weet zelf dus niet wat daarin dus normaal is. Echt geen idee.

Maar als ze het wel terug moeten storten dan zou ik die deal met die grondstoffen dus minder raar vinden.

Vandaar dat ik me dat afvraag.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:49:08 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216883989
quote:

https://www.bbc.com/news/articles/crew8y7pwd5o dit legt het wel goed uit.
Europa heeft meer gesteund dan de VS. Waarbij Europa ook nog grootste deel gegeven heeft en niet als lening ofzo. Europa heeft tegoeden van Rusland bevroren en kijkt of het met de rente van dat geld Oekraïne kan financieren. De VS rekent extra troepen naar oost europa ook als steun voor Oekraïne.

En over afspraken met de vs, het inleveren van kernwapens heeft al laten zien wat dat waard is. Dat is Obama en Biden ook aan te rekenen.

Dit soort steun wordt vaak ook kwijtgescholden of ingevuld door bedrijven die toegang krijgen tot de markt. Google en Amazon zitten namelijk al diep in Oekraïne met het overeind houden van digitale infra. Dat is ook niet gratis.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216883995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Rutte en Trump vrienden? Haha, wat een grap. Rutte was de eerste die Trump subtiel op z'n plek durfde te zetten. Nee, die 2 zijn geen vrienden. Maar Rutte is wel een handige pijpendanser. Krijgt ie best veel mee voor elkaar trouwens.
Daar gaat het om: dit is wat Rutte zelf over Trump zegt in een interview met de BBC. "Wij zijn al heel lang vrienden".

Hoe krijg je Trump boos? Hoe paai je Trump? Het is een emotioneel typje die Trump.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 01-03-2025 19:54:38 ]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:42 #23
pi_216884037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:48 schreef Tengano het volgende:
Het gaat mij vooral om dat geld wat Amerika blijkbaar claimt nu via die grondstoffen. Ze vinden dus dat ze daar recht op hebben omdat ze Oekraine hebben geholpen en dat ze die financiele hulp blijkbaar terug moeten betalen.

Maar ik weet zelf dus niet wat daarin dus normaal is. Echt geen idee.

Maar als ze het wel terug moeten storten dan zou ik die deal met die grondstoffen dus minder raar vinden.

Vandaar dat ik me dat afvraag.
Je kan geen mening vormen dat als een soeverein land wordt binnengevallen waarbij onschuldige burgers worden vermoord, kinderen worden ontvoerd en vrouwen worden verkracht of het redelijk is om dit te land te ondersteunen en dat je perse voor iedere euro aan hulp dit persé voor de volle pond moet terugkrijgen? Zoiets of wat?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:48 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Musk is ook een hele goede vriend van Trump, die kan wel een potje breken. Zelensky niet.
Weet je nou serieus niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt? :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:52:14 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216884048
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is wel heel Amerikaans dat je op gelegenheden “dressed” bent, zeker de oval office.
(Musk houdt zich er ook niet aan, maar in de VS is alles anders als je swerelds rijkste bent)

Dat is al als je in NL bij een Amerikaans bedrijf werkt en de directie komt langs. Moet je wel even je apenpakje aantrekken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet met je eigen emo gelul.

Ik zeg alleen wat in algemene zin de Amerikaanse etiquette is bij hun eigen interne feestjes.

Van mijn part trekt de president een Donald Duck pak aan.
BS. Nooit gedaan en voor drie US internationale big-one$ de presence mogen doen.
Tenzij je een gewoon confectie pak/jasje/dasje als werkkleding; een apenpakkie noemt wat verder een eigen oordeel is.
Maar goed als uiterlijke schijn een directie moet vertellen waar daden er niet zijn, kan ik die keuze als verpakkende afleiding begrijpen. Fake it until je made it.

Waar een normale management of CEO vooral geïnteresseerd in is of teama hun targets halent en wat zij kunnen doen om die resultaten structureel te verbeteren.
Dan maakt het voor de winst werkelijk geen zak uit wat je aan hebt zoals Musk zich kennelijk ook alles kan veroorloven om als soort AC/DC de boel in het Oval kort te sluiten.

Wat natuurlijk het fijne is voor mensen die anders niets inhoudelijk weten in te brengen dat ze met een mening over smaak, vorm, kleding, uiterlijk of houding; er kennelijk toedoen. Net als het weer kan je daar weer alles van vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216884064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat waren ook wel andere tijden, Trump is ondertussen een veroordeelde crimineel en dult 0 tegenspraak, ook niet in de vorm van een grapje.

Maargoed Trump is in principe Rutte zijn baas op dit moment, met de overhand die de VS heeft in de Navo.

Macron heeft ondertussen de beste tactiek getoond, maar of het wat oplevert...die gasten blijven toch wel in hun eigen wereldje hangen, waar feiten en waarheden als een irritante drempel worden gezien.
pi_216884076
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Oekraïne heeft 100 miljard gekregen, volgens Zelensky zijn de bewijzen publiekelijk beschikbaar. Iets van 60m aan afgedankte wapens en 40m aan financiële ondersteuning, als ik me goed herinner. Dat heeft hij gisteren verteld in het Fox interview.

De officiële (?) cijfers volgens de Fox interviewer is dat er 180 miljard aan hulp naar Oekraine is verstuurd. Maar dat is (nog?) niet volledig aangekomen volgens Zelensky.

Die 350 miljard is waarschijnlijk verzonnen door team Trump, zoals de 3 miljard bezuinigen van Doge dat later 3 miljoen bleek. Fake news verspreiden zijn ze ook heel goed in.

Over een week is het 600 miljard. ;)
Onder Biden is heeft het Congress nog ingestemd met een aanzienlijk bedrag aan steun aan Oekraine. Een constructie die Trump niet kon terugdraaien.
pi_216884133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:53 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Onder Biden is heeft het Congress nog ingestemd met een aanzienlijk bedrag aan steun aan Oekraine. Een constructie die Trump niet kon terugdraaien.
Klopt, maar dat geld is nog niet aangekomen en of dat ooit aankomt is maar de vraag.
pi_216884141
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Met zwarte nagels en in corpse paint :Y
Ja ik heb het ook opgegeven, met mijn punt ;) :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:59:26 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216884188
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je kan geen mening vormen dat als een soeverein land wordt binnengevallen waarbij onschuldige burgers worden vermoord, kinderen worden ontvoerd en vrouwen worden verkracht of het redelijk is om dit te land te ondersteunen en dat je perse voor iedere euro aan hulp dit persé voor de volle pond moet terugkrijgen? Zoiets of wat?
Ik zei al, ik weet gewoon niet hoe dat werkt. Maar Trump maakt op mij de indruk dat hij zijn geld gewoon terug wil en dan maar in de vorm van die grondstoffen.
pi_216884217
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Klopt, maar dat geld is nog niet aangekomen en of dat ooit aankomt is maar de vraag.
Stond geen uiterste datum op heb ik begrepen. Mocht het snel vrede zijn, dan kan het na Trump voor wederopbouw wapenvoorraden naar Oekraine.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:01:51 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja ik heb het ook opgegeven, met mijn punt ;) :)
Nogmaals: weet je nou écht niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt? :{
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:01:53 #33
pi_216884235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zei al, ik weet gewoon niet hoe dat werkt. Maar Trump maakt op mij de indruk dat hij zijn geld gewoon terug wil en dan maar in de vorm van die grondstoffen.
Er is geen regel. Je kan een gift geven of lening. En trouwens die deal die er lag betekende niet dat USA haar geld zou terugkrijgen. Dat zou opnieuw worden geïnvesteerd in Oekraïne. An sich is de grondstoffen deal niet eens zo slecht volgens mij.....
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:02:14 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216884242
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Weet je nou serieus niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt? :{
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:02:51 #35
3928 Ulx
pi_216884255
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Maargoed Trump is in principe Rutte zijn baas op dit moment, met de overhand die de VS heeft in de Navo.
De VS heeft geen overhand meer in NAVO. Dat staat of valt namelijk bij het toelaten daarvan door de andere lidstaten. En het is duidelijk dat wij nu ons eigen plan trekken. We laten de beslissing over doorgaan met NAVO aan de VS maar bouwen ondertussen al wat nieuws. Maar de VS heeft de keuze: Ons vertrouwen terugwinnen, of dat niet doen.
pi_216884256
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nogmaals: weet je nou écht niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt? :{
Dat behandelen ze niet bij Ongehoord Nederland
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:03:56 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884272
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Churchill deed dat om dezelfde reden inderdaad ook niet.
pi_216884278
quote:

[..]
Het is niet zijn geld. En tsja, Trump heeft wel vaker geen idee hoe dat soort dingen werken tussen staten of wat er uberhaupt gegeven is. Ze lijkt hij ook nog steeds te denken dat landen daadwerkelijk 2% van hun bnp in een potje zouden moeten doneren van de navo, terwijl dat het defensiebudget betreft.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:05:49 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884312
quote:

[..]
Het is "zijn geld" niet. Hij liegt over de hoogte vh bedrag. Etc.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:06:48 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216884326
twitter
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:08:08 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216884358
quote:

[..]
Nee, Trump moet Putin dwingen om alle schade van zijn oorlogen te compenseren, inclusief Georgië en Tsetjenië.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:08:11 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216884360
Heeft ie weer diezelfde trui aan :D
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:08:16 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216884363
quote:

[..]
Onderzoek naar gedaan bron.... in totaal is/heeft Oekraïne ruim $390B aan internationale steun gekregen waarvan ca 1/3e afkomstig is van/ USA. Hierbij is een flink deel gaan zitten in afschrijving en opsturen oude zooi en idd scherfvesten die in de boeken is gezet als nieuw.
Dat Trump dat als zijn landverdienste ziet, zegt iets over zijn centrale visie van hoogmoed.

Dat geldt trouwens ook voor de Javelins van Trump waarvan het overgrote merendeel (ik schat 9500+ van de iig 10.000) tijdens de regering van Biden (sinds inval van 2022) naar Oekraïne zijn verscheept.
Dat Trump het wapen ooit toestond in zijn periode 2017-2021 is naast onduidelijk, wel opmerkelijk maar ook niets meer om dat wapen door defensie te laten testen in de praktijk op/onder zeer beperkte (burger)oorlogsomstandigheden in het oosten van Oekraïne. Als die gevallen en geraakte tanks, staan op het conto van die Biden.

En ja, claims werken als wasreclame door het maar vol te houden blijft de trommel daarvan vanzelf ergens bij iemand hangen om dan een eigen vervuild leven te gaan leiden.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:08:32 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216884367
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:08 schreef Tengano het volgende:
Heeft ie weer diezelfde trui aan
Dit is een groene trui, gisteren een zwarte trui toch?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:09:38 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884389
quote:
Een soortgelijke trui. In een andere kleur.
Weet jij soms ook niet waarom Zelensky die kleding drasgt? :{
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:10:03 #46
3928 Ulx
pi_216884398
quote:
Ik zie Trump steeds met hetzelfde overhemd en stropdas.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:10:31 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216884409
quote:
Ik loop ook de hele week in dezelfde trui.
Maar bij Charlie op bezoek zou ik even aan de oksels ruiken "of het nog kan".
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:11:01 #48
3928 Ulx
pi_216884420
quote:
The administration of U.S. President Trump has unanimously spoken in favor of ending negotiations with Ukrainian President Zelenskyy, – U.S. National Security Advisor Mike Waltz.

https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3ljdlolnkv227
Die gaan vol voor Rusland.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:11:47 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216884434
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie Trump steeds met hetzelfde overhemd en stropdas.
En make up.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:12:03 #50
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216884438
Kan er over kleding een apart topic aangemaakt worden in LIF?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:12:18 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216884440
quote:

[..]
Het is niet zijn geld. maar geld dat met toestemming van het congres in belang van defensie - met graagte - is uitgegeven. Van die daadwerkelijk $120B is ook nog iets vn $40B in de Amerikaanse economie achtergebleven.
Die $500B aan grondstoffen is niet anders dan die nieuw koloniaal aftroggelen cq stelen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:12:26 #52
3928 Ulx
pi_216884443
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
En make up.
Ja, best wel nichterig. Net als zijn obsessie met kleding.
pi_216884448
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS heeft geen overhand meer in NAVO. Dat staat of valt namelijk bij het toelaten daarvan door de andere lidstaten. En het is duidelijk dat wij nu ons eigen plan trekken. We laten de beslissing over doorgaan met NAVO aan de VS maar bouwen ondertussen al wat nieuws. Maar de VS heeft de keuze: Ons vertrouwen terugwinnen, of dat niet doen.
In defensie capaciteit en hoeveel geld dat ze er in steken en in hebben gestoken, hebben ze wel enorm de overhand in NAVO, in vergelijking met de Europese landen. Natuurlijk, als je zelf een nucleair arsenaal opbouwt in Europa, bereik je al veel als een veiligheidsgarantie. Maar het verschil tussen de VS en alle andere Europese landen samen is wel gigantisch. Dat geslijm van Rutte komt niet zonder reden, de VS heeft een overvloed aan middelen, materieel, mankracht, intelligentie en slagvaardigheid. Het is nou eenmaal de realiteit, team america world police :{
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:13:42 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216884464
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een soortgelijke trui. In een andere kleur.
Weet jij soms ook niet waarom Zelensky die kleding drasgt? :{
Ik heb er zelf een post aan gewijd, maar ik begin me nou wel af te vragen of die echt klopt, nu jij er zo vaak over doorgaat :{ want het schijnt ook nog iets met Churchill te maken te hebben :?

Dit was mijn uitleg en begrip ervan iig:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:07 schreef Tengano het volgende:
Als ik Zelensky was zou ik me aan de etiquette houden die hij al drie jaar lang hanteert.

En de Amerikanen zijn niet meer dan andere volken, ook al denken ze blijkbaar van wel. Zelensky draagt nou eenmaal om respectabele redenen deze kleding en dat doet hij uit solidariteit en respect naar zijn volk dat voor het land vecht en sneuvelt.

En als die Amerikanen daar geen respect voor op kunnen brengen dan zegt dat meer over die Amerikanen dan over de groene trui die Zelensky draagt.
Maar ik zie net dat jij die post ook geliked hebt, dus misschien klopt het toch. Als je nog een aanvulling hebt, hoor ik die graag.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:13:46 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884466
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kan er over kleding een apart topic aangemaakt worden in LIF?
Of iedereen houdt gewoon op met zeiken over de kleding van Zelensky. Is helemaal niets mis mee + heeft een goede reden.
pi_216884488
Vooral de rust bewaren want dit wil niemand ooit nog.

Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:14:59 #57
pi_216884493
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die gaan vol voor Rusland.
Te doorzichtig allemaal.
pi_216884503
quote:
Lol.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:16:00 #59
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216884509
Trump maakt ook duidelijk dat je bij het uitbreiden van je defensie apparaat vooral ook naar andere landen moet kijken om spullen te kopen. Zeker als er aan de Amerikaanse spullen voorwaarden over inzet aanzitten die je nog steeds van hen afhankelijk maakt.

Zuid Korea vindt dit leuk.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:17:22 #60
pi_216884552
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:14 schreef halfway het volgende:
Vooral de rust bewaren want dit wil niemand ooit nog.

Eens. De les is dat we nooit oorlogsmisdadigers zoals Poetin moeten tevredenstellen net zoals met Hitler werd gedaan.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:18:08 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216884565
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS heeft simpelweg de overhand in de NAVO aangezien het leger van de VS een stuk sterker is dan dat van alle andere landen bij elkaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:18:14 #62
3928 Ulx
pi_216884571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In defensie capaciteit en hoeveel geld dat ze er in steken en in hebben gestoken, hebben ze wel enorm de overhand in NAVO, in vergelijking met de Europese landen. Natuurlijk, als je zelf een nucleair arsenaal opbouwt in Europa, bereik je al veel als een veiligheidsgarantie. Maar het verschil tussen de VS en alle andere Europese landen samen is wel gigantisch. Dat geslijm van Rutte komt niet zonder reden.
Het is het werk van Rutte dit te doen.

En dat arsenaal? De VS schijt bagger voor Noord-Korea omdat dat land er een stuk of vijftig heeft. Frankrijk en het VK hebben er samen tien keer zoveel.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 20:18:21 #63
236264 crew  capricia
pi_216884577
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:06 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Huh..die ontmoeting is pas morgen. En die (ieg eerste foto ) is al een paar jaar oud:
https://www.independent.c(...)-putin-b2278304.html

En die tweede foto ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 20:19:18 #64
3928 Ulx
pi_216884601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De VS heeft simpelweg de overhand in de NAVO aangezien het leger van de VS een stuk sterker is dan dat van alle andere landen bij elkaar.
Moeten ze dat wel hierheen weten te krijgen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:19:53 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216884613
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh..die ontmoeting is pas morgen. En die (ieg eerste foto ) is al een paar jaar oud:
Ah, zo zie je hoe makkelijk zoiets gedeeld kan worden als feit. Ik zag iemand op mijn tijdlijn delen die normaal gewoon betrouwbaar is.
pi_216884644
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Trump maakt ook duidelijk dat je bij het uitbreiden van je defensie apparaat vooral ook naar anderae landen moet kijken om spullen te kopen. Zeker als er aan de Amerikaanse spullen voorwaarden over inzet aanzitten die je nog steeds van hen afhankelijk maakt.

Zuid Korea vindt dit leuk.
Australie zal ook wel balen dat ze bij de VS duikboten zijn gaan kopen ipv Frankrijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 20:21:36 #67
236264 crew  capricia
pi_216884654
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Ah, zo zie je hoe makkelijk zoiets gedeeld kan worden als feit. Ik zag iemand op mijn tijdlijn delen die normaal gewoon betrouwbaar is.
Zou best kunnen dat ze elkaar ook vandaag gezien hebben. Maar die fotos herkende ik als oud.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216884664
Hee wat leuk van Macron: Europa onder Franse atoomparaplu bespreekbaar!

https://www.reuters.com/w(...)e-europe-2025-03-01/
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:24:35 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884697
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]

En die tweede foto ook.
Zelensky is al een paar uur in Londen he? En heeft inmiddels al meetings gehad met Starmer en koning Charles.

De meeting met de Europese leiders is morgen.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 20:25:56 #70
236264 crew  capricia
pi_216884719
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zelensky is al een paar uur in Londen he? En heeft inmiddels al meetings gegad met Starmer en koning Charles.
Dan nog kloppen die fotos niet. Die zijn oud.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:28:05 #71
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216884762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten ze dat wel hierheen weten te krijgen.
Dat is niet het probleem, het probleem is de wil om het over de Atlantische Oceaan te vervoeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:28:05 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884763
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:19 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zelensky is al een paar uur in Londen he? En heeft inmiddels al meetings gehad met Starmer en koning Charles.

De meeting met de Europese leiders is morgen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:32:22 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216884876
EU censuur :{
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:44:00 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216885131
quote:
Zelensky aangekomen in VK, snel ontmoeting met Starmer

1 maart 2025 16:24

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is in het Verenigd Koninkrijk aangekomen. Hij heeft deze middag een ontmoeting met de Britse premier Keir Starmer, de gastheer van een Oekraïne-overleg zondag met leiders van Europese landen, EU-kopstukken en de NAVO.

Zelensky blijft in het VK voor het overleg van later dit weekend. Hij is doorgereisd vanuit de Verenigde Staten. Daar had hij voor de camera's een zware aanvaring met de Amerikaanse president Donald Trump, die de steun aan Oekraïne dreigde in te trekken.

Andere aanwezigen zondag zijn onder anderen premier Dick Schoof, de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz. De bijeenkomst is volgens Downing Street gericht op het versterken van de steun voor "het veiligstellen van een rechtvaardige en duurzame vrede" in Oekraïne. Ook wordt ingegaan op de noodzaak van meer samenwerking op het gebied van defensie. De VS vinden dat Europa meer moet doen voor de Europese veiligheid.

https://wnl.tv/2025/03/01(...)tmoeting-met-starmer
#CouchSurfing
  zaterdag 1 maart 2025 @ 20:45:07 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216885163
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog kloppen die fotos niet. Die zijn oud.
Klopt
quote:
Zelensky ontmoet morgen koning Charles
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is uitgenodigd voor een gesprek met de Britse koning Charles, meldt BBC. De ontmoeting zal morgen plaatsvinden op het landgoed Sandringham.
NU.nl

https://www.nu.nl/spannin(...)rek-met-starmer.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')