abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:34:45 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216883749
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ik denk wel dat Zelensky dat geloof had. Anders was hij niet gegaan. Het is geen spelletje wat daar gebeurt. Misschien hooguit tegen beter weten in.
Nah, dat zou mij verbazen. Misschien een sprankje hoop. Maar geen geloof :N . Zou jij oprecht geloven in een wereldwonder van iemand die je meerdere keren in korte tijd openlijk schoffeert in de media?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:36:37 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216883766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zou je ook in je clownspak naar de bruiloft van je nichtje gaan?
Met zwarte nagels en in corpse paint :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:37:23 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216883774
quote:
🇬🇧🇺🇦 "Did you hear people cheering you on the street? You can see the support. And we will support as long as it takes. We want long-term peace," — Starmer to Zelensky

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljdi5qh4rc2p
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:38:54 #5
36431 bleiblei
pi_216883789
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook dat ja.
Alleen interesseert dat de VS niet zo. Hoe men in de EU daarover denkt.
De VS is bezig met America First
Jep, en dat maakt ze America Last in een zeer korte tijd. Heb in het verleden een zwam gehad voor dat land, maar nu is het best vermakelijk om te zien. Wel jammer van de geopolitieke gevolgen. Maar dat overleven we hier in NL wel.
De gevolgen op heel veel andere plekken (nav USAID & dit Oekraïne geintje) zijn beschamend desastreus. Maar gelukkig gaan ze hier zelf niet aan ontkomen.
pi_216883791
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is altijd het handigste om naar de pijpen van de US te dansen. En kijk waar we nu staan 8)7 .
Europa heeft tijd nodig.

Mediaspel gewoon meespelen.

Bovendien zijn Rutte en Trump al heel lang vrienden, en heeft Rutte vandaag al twee keer met Zelensky gebeld, en gezegd wat er in zijn Excuus te horen moet zijn.
pi_216883798
Kunnen we de eu niet opheffen en opnieuw starten zonder oost europa troep tenzij 100% doen wat wij willen 8-)
No bitch to me
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:39:41 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216883803
Bekijk deze YouTube-video

Take aways:
• Het was een opzettelijke poging om Zelensky onder druk te zetten en publiekelijk te vernederen.
• Trump hoopte Zelensky te dwingen een voor Oekraïne ongunstig vredesakkoord te tekenen.
• Dit zou als precedent dienen voor verdere onderhandelingen met Rusland.
• De strategie van Trump en zijn team bleek naïef en onrealistisch.
• Ze realiseerden zich dat de standpunten van Oekraïne en Rusland onverenigbaar zijn.
• Trump geeft Oekraïne de schuld en overweegt militaire steun in te trekken om hen tot concessies te dwingen.
• Als Europa zich sterk opstelt en Oekraïne blijft steunen, kan het conflict langdurig worden volgehouden.
• De situatie vormt een ernstige crisis voor de NAVO en de trans-Atlantische samenwerking.
Je bent een waardeloze agent.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:40 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883819
Ik heb een serieuze vraag:

De EU heeft circa 150-350? miljard aan Oekraine betaald.

Amerika heeft 350 miljard betaald.

De EU krijgt dat geld blijkbaar terug via de bevroren tegoed van Rusland. Niks aan de hand dus blijkbaar.

Amerika is dat geld blijkbaar 'kwijt' als Oekraine dat geld nooit terugbetaalt tenzij er wat voor terugkomt in de vorm van die grondstoffen. Dat is dan toch geen onredelijk verzoek toch?

Hoe gaat dat normaal gesproken dan als een land financieel wordt geholpen met een oorlog?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:44 #10
36431 bleiblei
pi_216883823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:39 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Europa heeft tijd nodig.

Mediaspel gewoon meespelen.

Bovendien zijn Rutte en Trump al heel lang vrienden, en heeft Rutte vandaag al twee keer met Zelensky gebeld, en gezegd wat er in zijn Excuus te horen moet zijn.
Rutte en Trump vrienden? Haha, wat een grap. Rutte was de eerste die Trump subtiel op z'n plek durfde te zetten. Nee, die 2 zijn geen vrienden. Maar Rutte is wel een handige pijpendanser. Krijgt ie best veel mee voor elkaar trouwens.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:47 #11
3928 Ulx
pi_216883824
quote:
Oekraïne heeft blijkbaar weer wat industrie in RUsland in de hens geschoten. Och, gaf Poetin het maar op, dan was het niet nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:41:51 #12
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_216883836
Wat een trieste TT inderdaad, beetje een ziekte als scheldwoord gebruiken. Da's hetzelfde als iemand voor 'kankerlijer' uitschelden :(
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:42:49 #13
3928 Ulx
pi_216883852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef Tengano het volgende:

De EU krijgt dat geld blijkbaar terug via de bevroren tegoed van Rusland. Niks aan de hand dus blijkbaar.

Amerika is dat geld blijkbaar 'kwijt' als Oekraine dat geld nooit terugbetaalt tenzij er wat voor terugkomt in de vorm van die grondstoffen. Dat is dan toch geen onredelijk verzoek toch?

Hoe gaat dat normaal gesproken dan als een land financieel wordt geholpen met een oorlog?
350 miljard is gelul.

Maar om je vraag te beantwoorden: dan dwing je de aanvaller tot het betalen van herstelbetalingen, en regel je het zo.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:43:56 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
350 miljard is gelul.

Maar om je vraag te beantwoorden: dan dwing je de aanvaller tot het betalen van herstelbetalingen, en regel je het zo.
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan Amerika gewoon terugbetalen?
pi_216883868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als ze je kapot willen maken vinden ze wel weer wat anders. En dit was van te voren gepland.
Dit is iets wat Zelensky moet leren. Ook vooruit denken,commentaar komt er toch wel, maar wel met een figuur als Melloni of Macron en hun bewonderende blikken in zijn chic leger outfit vooraf op de foto.

En een andere kwibus in een zelfde pak rond laten lopen. Kan er weer getwitterd worden.

Mediacampagnes zijn niet leuk. Wel effectief,

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 01-03-2025 19:51:39 ]
pi_216883876
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan America gewoon terugbetalen?
:')
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 19:44:45 #17
3928 Ulx
pi_216883881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan America gewoon terugbetalen?
Rusland zal de kosten van Oekraïne moeten vergoeden.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:45:13 #18
pi_216883890
quote:

Die 350 miljard komt uit lucht gegrepen. Het is eerder 175 miljard.

Er is nog helemaal niks besloten over de bevroren tegoeden imo. Merendeel wat van EU komt is een gift, er zijn ook deels leningen.
pi_216883957
quote:

Oekraïne heeft 100 miljard gekregen, volgens Zelensky zijn de bewijzen publiekelijk beschikbaar. Iets van 60m aan afgedankte wapens en 40m aan financiële ondersteuning, als ik me goed herinner. Dat heeft hij gisteren verteld in het Fox interview.

De officiële (?) cijfers volgens de Fox interviewer is dat er 180 miljard aan hulp naar Oekraine is verstuurd. Maar dat is (nog?) niet volledig aangekomen volgens Zelensky.

Die 350 miljard is waarschijnlijk verzonnen door team Trump, zoals de 3 miljard bezuinigen van Doge dat later 3 miljoen bleek. Fake news verspreiden zijn ze ook heel goed in.

Over een week is het 600 miljard. ;)
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:48:23 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216883970
Het gaat mij vooral om dat geld wat Amerika blijkbaar claimt nu via die grondstoffen. Ze vinden dus dat ze daar recht op hebben omdat ze Oekraine hebben geholpen en dat ze die financiele hulp blijkbaar terug moeten betalen.

Maar ik weet zelf dus niet wat daarin dus normaal is. Echt geen idee.

Maar als ze het wel terug moeten storten dan zou ik die deal met die grondstoffen dus minder raar vinden.

Vandaar dat ik me dat afvraag.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:49:08 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216883989
quote:

https://www.bbc.com/news/articles/crew8y7pwd5o dit legt het wel goed uit.
Europa heeft meer gesteund dan de VS. Waarbij Europa ook nog grootste deel gegeven heeft en niet als lening ofzo. Europa heeft tegoeden van Rusland bevroren en kijkt of het met de rente van dat geld Oekraïne kan financieren. De VS rekent extra troepen naar oost europa ook als steun voor Oekraïne.

En over afspraken met de vs, het inleveren van kernwapens heeft al laten zien wat dat waard is. Dat is Obama en Biden ook aan te rekenen.

Dit soort steun wordt vaak ook kwijtgescholden of ingevuld door bedrijven die toegang krijgen tot de markt. Google en Amazon zitten namelijk al diep in Oekraïne met het overeind houden van digitale infra. Dat is ook niet gratis.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216883995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Rutte en Trump vrienden? Haha, wat een grap. Rutte was de eerste die Trump subtiel op z'n plek durfde te zetten. Nee, die 2 zijn geen vrienden. Maar Rutte is wel een handige pijpendanser. Krijgt ie best veel mee voor elkaar trouwens.
Daar gaat het om: dit is wat Rutte zelf over Trump zegt in een interview met de BBC. "Wij zijn al heel lang vrienden".

Hoe krijg je Trump boos? Hoe paai je Trump? Het is een emotioneel typje die Trump.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 01-03-2025 19:54:38 ]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:42 #23
pi_216884037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:48 schreef Tengano het volgende:
Het gaat mij vooral om dat geld wat Amerika blijkbaar claimt nu via die grondstoffen. Ze vinden dus dat ze daar recht op hebben omdat ze Oekraine hebben geholpen en dat ze die financiele hulp blijkbaar terug moeten betalen.

Maar ik weet zelf dus niet wat daarin dus normaal is. Echt geen idee.

Maar als ze het wel terug moeten storten dan zou ik die deal met die grondstoffen dus minder raar vinden.

Vandaar dat ik me dat afvraag.
Je kan geen mening vormen dat als een soeverein land wordt binnengevallen waarbij onschuldige burgers worden vermoord, kinderen worden ontvoerd en vrouwen worden verkracht of het redelijk is om dit te land te ondersteunen en dat je perse voor iedere euro aan hulp dit persé voor de volle pond moet terugkrijgen? Zoiets of wat?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:48 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216884039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Musk is ook een hele goede vriend van Trump, die kan wel een potje breken. Zelensky niet.
Weet je nou serieus niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt? :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:52:14 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216884048
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is wel heel Amerikaans dat je op gelegenheden “dressed” bent, zeker de oval office.
(Musk houdt zich er ook niet aan, maar in de VS is alles anders als je swerelds rijkste bent)

Dat is al als je in NL bij een Amerikaans bedrijf werkt en de directie komt langs. Moet je wel even je apenpakje aantrekken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet met je eigen emo gelul.

Ik zeg alleen wat in algemene zin de Amerikaanse etiquette is bij hun eigen interne feestjes.

Van mijn part trekt de president een Donald Duck pak aan.
BS. Nooit gedaan en voor drie US internationale big-one$ de presence mogen doen.
Tenzij je een gewoon confectie pak/jasje/dasje als werkkleding; een apenpakkie noemt wat verder een eigen oordeel is.
Maar goed als uiterlijke schijn een directie moet vertellen waar daden er niet zijn, kan ik die keuze als verpakkende afleiding begrijpen. Fake it until je made it.

Waar een normale management of CEO vooral geïnteresseerd in is of teama hun targets halent en wat zij kunnen doen om die resultaten structureel te verbeteren.
Dan maakt het voor de winst werkelijk geen zak uit wat je aan hebt zoals Musk zich kennelijk ook alles kan veroorloven om als soort AC/DC de boel in het Oval kort te sluiten.

Wat natuurlijk het fijne is voor mensen die anders niets inhoudelijk weten in te brengen dat ze met een mening over smaak, vorm, kleding, uiterlijk of houding; er kennelijk toedoen. Net als het weer kan je daar weer alles van vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')